-
IndítottaTémakör
-
2009.03.19.-12:51 #13594
Sikerült lakóautó tulajdonossá válnom, de mivel ezidáig szálloda lakó voltam nem igazán tudom, hogy mikre kell odafigyelnem.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.09.27.-11:31 #55991
[quote=”Laccci” post=53555][quote=”NagyPapa” post=53526][quote=”KVD” post=53523]Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.[/quote]
:meghajol
Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
:sir[/quote]
Ez elég szomorú.
Valószínűleg a tisztelt gyártó annyira spórolt, hogy nem erősített alvázat ill. futóművet használt. Azt nem tudom, hogy a Renault-nál ezt hogy hívják, de a Ducato-nál ez a maxi.
Ennek az XGO-nak az önsúlya a gyári adat szerint „csak” 2800Kg, szerintem ez nem indokolja, hogy 4-6 évesen leüljön a gumibakra.
Ennél nehezebb 20 éves Ducato maxi alapú autók járkálnak, és még nem ültek rá a bakra.[/quote]
:sorry
Látom, még nincs minden képben a gyártók súlyokkal való játszadozásáról…
Maxi Ducató alvázra 3500 kg alatt egyetlen gyártó sem gyárt lakóautót Európában!
A Maxi súlytöbbletét egyetlen gyártó sem vállalja fel, csak ha legalább 4250 -re gyártja a járgányt, ami már nem „B” kategóriás jogsival megy..
A gyári adatok szerint az én járgányom 3080 kg, a valóságban ennél több, mint 200 kg-al volt több, már új korában is…2018.09.27.-01:17 #55984[quote=”NagyPapa” post=53526][quote=”KVD” post=53523]Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.[/quote]
:meghajol
Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
:sir[/quote]
Ez elég szomorú.
Valószínűleg a tisztelt gyártó annyira spórolt, hogy nem erősített alvázat ill. futóművet használt. Azt nem tudom, hogy a Renault-nál ezt hogy hívják, de a Ducato-nál ez a maxi.
Ennek az XGO-nak az önsúlya a gyári adat szerint „csak” 2800Kg, szerintem ez nem indokolja, hogy 4-6 évesen leüljön a gumibakra.
Ennél nehezebb 20 éves Ducato maxi alapú autók járkálnak, és még nem ültek rá a bakra.2018.09.25.-16:53 #55958[quote=”NagyPapa” post=53526][quote=”KVD” post=53523]Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.[/quote]
:meghajol
Üdv Néked!
A képek alapján megítélve ez egy jó ár-érték arányú autó, persze ha lehet alkudni, akkor kiért ne…
Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
Én kiszedtem az ütközőt, sőt kiszereltem a magasító bakot is, így kellő hely keletkezett -egy beépítési engedéllyel rendelkező- kétkörös, kétballonos 210 mm átmérőjű, 235 mm úthosszal rendelkező segédlégrugó beépítésére.
Ha csak ennyit találtál tehát, az hibának nem nagyon tekinthető.
Gondolom más okok miatt savanyú inkább a szőlő…
:sir[/quote]Kicsit savanyú, mert van még egy törött zuhanytálca egy hiányzó zuhanypolc. Több kisebb leverődés belül a falakon-plafonon. A vonóhorog nincs benne a forgalmiban. A vonóhorog mellett van valami kiálló vas, ami felfelé berogyasztotta a hátsó kereszttartót. Gondolom valami csomagtartónak lehetett az alaprúdja. Nincs szervíztörténet. És az XGO katalógus szerint 2évvel öregebb az autó. Ez a szín 2011-12ben volt gyártásban. Lehet, hogy állt az autó a kereskedőnél, de ez akkor is 6éves, nem 4. Az ablakokban is 2011év végi jelölés van. De mindettől függetlenül azért tetszene, csak nem 11misiért.
2018.09.25.-14:53 #55955A fekete csík eltávolítására jó a WD40, vagy az OBI-ban kapható Tessa ragacs eltávolító spray. Létezik olyan kézi mosó, ahol vállalnak lakóautót. és odafigyeléssel kezelik. Van egy speciális vegyszerük, ami remekül oldja a műanyagon felgyülemlő koszt, felületi elszíneződést. Én ezt a mosást tavasszal szoktam megrendelni, mivel házilag nem kapható a szer.
2018.09.25.-11:45 #55950[quote=”KVD” post=53523]Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.[/quote]
:meghajol
Üdv Néked!
A képek alapján megítélve ez egy jó ár-érték arányú autó, persze ha lehet alkudni, akkor kiért ne…
Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
Én kiszedtem az ütközőt, sőt kiszereltem a magasító bakot is, így kellő hely keletkezett -egy beépítési engedéllyel rendelkező- kétkörös, kétballonos 210 mm átmérőjű, 235 mm úthosszal rendelkező segédlégrugó beépítésére.
Ha csak ennyit találtál tehát, az hibának nem nagyon tekinthető.
Gondolom más okok miatt savanyú inkább a szőlő…
:sir2018.09.25.-01:06 #55947Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.
2018.09.25.-01:02 #55946[quote=”KVD” post=53477]Erről a felépítmény gyártóról (XGO) mi a véleményetek? Lehet elmennék hétvégén megnézni.
https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/renault/renault_xgo-13421088%5B/quote%5DA Palmowskinak a saját márkás lakója. Költséghatékony árképzéssel kínált szekerek, egyébként a Rimor gyártja neki Itáliában.
2018.09.24.-19:22 #55945Ennek az autónak a gazdája nincs itt a klubban véletlenül? https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/fiat/fiat_mclouis-13453185
2018.09.20.-23:58 #55897Erről a felépítmény gyártóról (XGO) mi a véleményetek? Lehet elmennék hétvégén megnézni.
https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/renault/renault_xgo-134210882018.09.14.-02:33 #55865[quote=”KVD” post=53442]Sziasztok! Néhány hasznos tanácsra lenne szükségem lakóautó vásárlással kapcsolatban.
Egy szezont már végig csináltunk saját lakóautóval, ami egy 22éves 230as Ducato volt.
Megkedveltük a lakóautózást, de ezt a Ducatot most eladtuk és keressük az utódját egy fiatalabb és picivel nagyobb autó személyében.
A dízel kitiltásokat figyelembe véve és félve a további szigorításoktól, nem tudom mit vegyek.
Gazdálkodjunk mondjuk max. 10 millió Forintból. Kizárólag Fiatban gondolkodom. Fordot nem szeretnék,
mert nem sok jót hallani a 2.2-2.4 motorokról. Ebből a pénzből jó állapotú Euro 4 -re futja, esetleg Euro 5 is beleférhet, de ott már necces a kínálat ennyiért. Olvasni sok helyen, hogy hiába van most még ezekre zöld matrica, az sem jelent örökre megoldást. Mi van akkor, ha beleteszek a lakóautó vásárlásba 10milliót és 2-3-5év múlva kitiltják nyugatról? Eladhatatlanná válhat, szóval kidobtam a pénzt az ablakon. Vagy vegyek fel hitelt és fizessem be a 10milliót egy új Euro 6-os kezdőrészletébe? Vagy szarjak mindenre és vegyek olcsón egy Euro 3as autót, használjam, amíg ki nem tiltják, utána adjam el őrbódénak? Ezzel buknék a legkevesebbet 😀 Mit tennétek, mit tanácsoltok?[/quote]Az hogy pár városból kitiltják az öreg verdákat, még nem a világ vége. Millió számra futnak még német, és egyéb nyugati rendszámmal öreg szekerek is.
Azzal együtt az EURO 5-6 hatalmas öngól, mivel lényegesen nagyobb bajt okoz, mint előnyt az egészségünkben, a túlságosan kicsire aprított részecskékkel, amit mi szívunk be, és meg.
Szerintem egy 4-es még sok-sok évig futhat az utakon.2018.09.14.-00:39 #55863[quote=”KVD” post=53442]Sziasztok! Néhány hasznos tanácsra lenne szükségem lakóautó vásárlással kapcsolatban.
Egy szezont már végig csináltunk saját lakóautóval, ami egy 22éves 230as Ducato volt.
Megkedveltük a lakóautózást, de ezt a Ducatot most eladtuk és keressük az utódját egy fiatalabb és picivel nagyobb autó személyében.
A dízel kitiltásokat figyelembe véve és félve a további szigorításoktól, nem tudom mit vegyek.
Gazdálkodjunk mondjuk max. 10 millió Forintból. Kizárólag Fiatban gondolkodom. Fordot nem szeretnék,
mert nem sok jót hallani a 2.2-2.4 motorokról. Ebből a pénzből jó állapotú Euro 4 -re futja, esetleg Euro 5 is beleférhet, de ott már necces a kínálat ennyiért. Olvasni sok helyen, hogy hiába van most még ezekre zöld matrica, az sem jelent örökre megoldást. Mi van akkor, ha beleteszek a lakóautó vásárlásba 10milliót és 2-3-5év múlva kitiltják nyugatról? Eladhatatlanná válhat, szóval kidobtam a pénzt az ablakon. Vagy vegyek fel hitelt és fizessem be a 10milliót egy új Euro 6-os kezdőrészletébe? Vagy szarjak mindenre és vegyek olcsón egy Euro 3as autót, használjam, amíg ki nem tiltják, utána adjam el őrbódénak? Ezzel buknék a legkevesebbet 😀 Mit tennétek, mit tanácsoltok?[/quote]Szerintem nem lesz olyan drasztikus a kitiltás. Mint ahogy a végén a kétütemű autókat sem kellett kitiltani, mert „leszoktak” róluk az emberek. Azon felül hibridben és elektromosban nem megoldott a teherszállítás. Lehet ez majd kedvezni fog a jelenleg teherautónak minősített furgonoknak.2018.09.14.-00:19 #55861Sziasztok! Néhány hasznos tanácsra lenne szükségem lakóautó vásárlással kapcsolatban.
Egy szezont már végig csináltunk saját lakóautóval, ami egy 22éves 230as Ducato volt.
Megkedveltük a lakóautózást, de ezt a Ducatot most eladtuk és keressük az utódját egy fiatalabb és picivel nagyobb autó személyében.
A dízel kitiltásokat figyelembe véve és félve a további szigorításoktól, nem tudom mit vegyek.
Gazdálkodjunk mondjuk max. 10 millió Forintból. Kizárólag Fiatban gondolkodom. Fordot nem szeretnék,
mert nem sok jót hallani a 2.2-2.4 motorokról. Ebből a pénzből jó állapotú Euro 4 -re futja, esetleg Euro 5 is beleférhet, de ott már necces a kínálat ennyiért. Olvasni sok helyen, hogy hiába van most még ezekre zöld matrica, az sem jelent örökre megoldást. Mi van akkor, ha beleteszek a lakóautó vásárlásba 10milliót és 2-3-5év múlva kitiltják nyugatról? Eladhatatlanná válhat, szóval kidobtam a pénzt az ablakon. Vagy vegyek fel hitelt és fizessem be a 10milliót egy új Euro 6-os kezdőrészletébe? Vagy szarjak mindenre és vegyek olcsón egy Euro 3as autót, használjam, amíg ki nem tiltják, utána adjam el őrbódénak? Ezzel buknék a legkevesebbet 😀 Mit tennétek, mit tanácsoltok?2018.09.04.-02:55 #55727[quote=”Lovi” post=53319]Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?[/quote]Még szép, hogy nagy!!!! Egy Minibe, miképpen férne be mindaz, amitől jó a szekér???? :cheer:
Mint minden autót, a tetővel kell kezdeni, hogy minimalizáljuk a fekete csurgásnyomokat. Általában kimarad a tető a lakóknál, és évtizedes retek, és mocsok szokott összegyűlni, ami táplálja a fekete csíkokat. Ehhez kell egy 6 fokos létra, a többi azonos a dodgemekhez használt cuccokkal.
A „nyílásoknál” vigyázz arra, hogy a gravitációnak megfelelő irányba alkalmazd a víz tisztító erejét!2018.09.02.-20:34 #55720[quote=”Lovi” post=53319]Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?[/quote]Kihúzható nyelű mosókefe, létra… és nagy-nagy szeretet…
🙂2018.09.02.-18:12 #55719lehet kapni teleszkópos kocsimosó kefét ami kb 2m .Rá lehet csatlakoztatni a slagra,és már mehet is a pucolás! A fekete csorgásokat,amikor megszáradt a víztől a „clin citrus erejével” megtisztítod egy puha nedvszívó ronggyal és ha kész már meg is érdemelsz egy pohár sőrt!
2018.09.02.-17:23 #55718Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?2018.07.11.-02:11 #55367[quote=”Macleod75″ post=52999]Sziasztok most szeretnénk lakóautót vásárolni. Milyen hátrányai vannak a 4 személyes de 3500kg nagyobb össztömegű de 5000kg kisebb lakóautónak? Út díj, komp stb a segítséget előre is köszönöm.[/quote]
Csak szívás van vele. Nagyon sok helyre 3.5 t alatt lehet behajtani. A nagy batárokkal nehézkes mozogni szűk helyeken, minden drágább vele.
Gondold át alaposan, hogy szükséged van-e akkora szekérre!2018.07.11.-01:58 #55366Más jogosítvány kell hozzá, az útdíj magasabb, a kompozás ára inkább a hosszától szokott függeni, de ebben a súlyban már valószínűleg 7 m feletti a hossza. Valószínű, hogy a fogyasztása is nagyobb, mint egy kisebb lakóautónak.
2018.06.29.-15:04 #55331Sziasztok most szeretnénk lakóautót vásárolni. Milyen hátrányai vannak a 4 személyes de 3500kg nagyobb össztömegű de 5000kg kisebb lakóautónak? Út díj, komp stb a segítséget előre is köszönöm.
2018.06.22.-02:50 #55305[quote=”Simgyo” post=52966]UUhhhh 🙁 Köszi! Akkor keresgélünk az alább javasolt helyeken.[/quote] Ha valóban telepített akkor 8 db raklap kültéri zöld szőnyeggel és a csigától elfele lejtő 4-6 lábas fa vagy fém-szerkezetű elő tető is jó lehet.Ezt lehet fokozni ha több évben és télben is gondolkodunk.Nyeregtető fele alatt +ringlizett ponyvák de ez már nem lakóautózás. apóka
2018.06.21.-13:28 #55297UUhhhh 🙁 Köszi! Akkor keresgélünk az alább javasolt helyeken.
2018.06.20.-19:53 #55295[quote=”Simgyo” post=52961]Köszönöm!:cheer: Igen néztem ezeket a helyeket neten. Sajnos megint az utolsó pillanatban ébredtünk fel, szombaton megyünk szabira, de Érdre megpróbálunk benézni lefelé menet. … bár eddig szinte soha nem volt olyan alkatrész nála, ami nekünk kellett volna. 🙁 🙁
Csatolom a képet milyen napernyőre (pavilonra) gondoltunk. Ezt fúrnánk le.[/quote]
Már bocsánat, de ezt az első komolyabb szellőcske úgy viszi, mint a falevelet az őszi szél…
:meghajol :rohog :sir
Hidd el, sokkal jobb egy a járgányhoz fixen épített elősátor, aminek az oldalai, -bármelyik- szükség szerint és időszakosan levehetők…2018.06.20.-16:38 #55294Köszi,
Állandóra telepített 🙂2018.06.20.-16:05 #55293Ha sürgős, nyugodtan használd a sörsátrat, sokat lehet látni kempingekbe lakókocsik előtt, de nemo25 által leírtakat vedd figyelembe a későbbi utazásaidnál.
2018.06.20.-12:21 #55292Köszönöm!:cheer: Igen néztem ezeket a helyeket neten. Sajnos megint az utolsó pillanatban ébredtünk fel, szombaton megyünk szabira, de Érdre megpróbálunk benézni lefelé menet. … bár eddig szinte soha nem volt olyan alkatrész nála, ami nekünk kellett volna. 🙁 🙁
Csatolom a képet milyen napernyőre (pavilonra) gondoltunk. Ezt fúrnánk le.
Attachments: -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.