Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó tulajdonos lettem mire figyeljek oda?

Legutóbb frissítette jocibacsi 6 years, 2 months telt el
93angok
372 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #13594
    555
    Felhasználó

      Sikerült lakóautó tulajdonossá válnom, de mivel ezidáig szálloda lakó voltam nem igazán tudom, hogy mikre kell odafigyelnem.

    • Szerző
      Válasz
    • #55991
      NagyPapa
      Felhasználó

        [quote=”Laccci” post=53555][quote=”NagyPapa” post=53526][quote=”KVD” post=53523]Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.[/quote]
        :meghajol
        Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
        :sir[/quote]
        Ez elég szomorú.
        Valószínűleg a tisztelt gyártó annyira spórolt, hogy nem erősített alvázat ill. futóművet használt. Azt nem tudom, hogy a Renault-nál ezt hogy hívják, de a Ducato-nál ez a maxi.
        Ennek az XGO-nak az önsúlya a gyári adat szerint „csak” 2800Kg, szerintem ez nem indokolja, hogy 4-6 évesen leüljön a gumibakra.
        Ennél nehezebb 20 éves Ducato maxi alapú autók járkálnak, és még nem ültek rá a bakra.[/quote]
        :sorry
        Látom, még nincs minden képben a gyártók súlyokkal való játszadozásáról…
        Maxi Ducató alvázra 3500 kg alatt egyetlen gyártó sem gyárt lakóautót Európában!
        A Maxi súlytöbbletét egyetlen gyártó sem vállalja fel, csak ha legalább 4250 -re gyártja a járgányt, ami már nem „B” kategóriás jogsival megy..
        A gyári adatok szerint az én járgányom 3080 kg, a valóságban ennél több, mint 200 kg-al volt több, már új korában is…

        #55984
        Laccci
        Felhasználó

          [quote=”NagyPapa” post=53526][quote=”KVD” post=53523]Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.[/quote]
          :meghajol
          Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
          :sir[/quote]
          Ez elég szomorú.
          Valószínűleg a tisztelt gyártó annyira spórolt, hogy nem erősített alvázat ill. futóművet használt. Azt nem tudom, hogy a Renault-nál ezt hogy hívják, de a Ducato-nál ez a maxi.
          Ennek az XGO-nak az önsúlya a gyári adat szerint „csak” 2800Kg, szerintem ez nem indokolja, hogy 4-6 évesen leüljön a gumibakra.
          Ennél nehezebb 20 éves Ducato maxi alapú autók járkálnak, és még nem ültek rá a bakra.

          #55958
          KVD
          Felhasználó

            [quote=”NagyPapa” post=53526][quote=”KVD” post=53523]Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.[/quote]
            :meghajol
            Üdv Néked!
            A képek alapján megítélve ez egy jó ár-érték arányú autó, persze ha lehet alkudni, akkor kiért ne…
            Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
            Én kiszedtem az ütközőt, sőt kiszereltem a magasító bakot is, így kellő hely keletkezett -egy beépítési engedéllyel rendelkező- kétkörös, kétballonos 210 mm átmérőjű, 235 mm úthosszal rendelkező segédlégrugó beépítésére.
            Ha csak ennyit találtál tehát, az hibának nem nagyon tekinthető.
            Gondolom más okok miatt savanyú inkább a szőlő…
            :sir[/quote]

            Kicsit savanyú, mert van még egy törött zuhanytálca egy hiányzó zuhanypolc. Több kisebb leverődés belül a falakon-plafonon. A vonóhorog nincs benne a forgalmiban. A vonóhorog mellett van valami kiálló vas, ami felfelé berogyasztotta a hátsó kereszttartót. Gondolom valami csomagtartónak lehetett az alaprúdja. Nincs szervíztörténet. És az XGO katalógus szerint 2évvel öregebb az autó. Ez a szín 2011-12ben volt gyártásban. Lehet, hogy állt az autó a kereskedőnél, de ez akkor is 6éves, nem 4. Az ablakokban is 2011év végi jelölés van. De mindettől függetlenül azért tetszene, csak nem 11misiért.

            #55955
            Cimbi
            Felhasználó

              A fekete csík eltávolítására jó a WD40, vagy az OBI-ban kapható Tessa ragacs eltávolító spray. Létezik olyan kézi mosó, ahol vállalnak lakóautót. és odafigyeléssel kezelik. Van egy speciális vegyszerük, ami remekül oldja a műanyagon felgyülemlő koszt, felületi elszíneződést. Én ezt a mosást tavasszal szoktam megrendelni, mivel házilag nem kapható a szer.

              #55950
              NagyPapa
              Felhasználó

                [quote=”KVD” post=53523]Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.[/quote]
                :meghajol
                Üdv Néked!
                A képek alapján megítélve ez egy jó ár-érték arányú autó, persze ha lehet alkudni, akkor kiért ne…
                Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
                Én kiszedtem az ütközőt, sőt kiszereltem a magasító bakot is, így kellő hely keletkezett -egy beépítési engedéllyel rendelkező- kétkörös, kétballonos 210 mm átmérőjű, 235 mm úthosszal rendelkező segédlégrugó beépítésére.
                Ha csak ennyit találtál tehát, az hibának nem nagyon tekinthető.
                Gondolom más okok miatt savanyú inkább a szőlő…
                :sir

                #55947
                KVD
                Felhasználó

                  Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.

                  #55946
                  nemo25
                  Felhasználó

                    [quote=”KVD” post=53477]Erről a felépítmény gyártóról (XGO) mi a véleményetek? Lehet elmennék hétvégén megnézni.
                    https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/renault/renault_xgo-13421088%5B/quote%5D

                    A Palmowskinak a saját márkás lakója. Költséghatékony árképzéssel kínált szekerek, egyébként a Rimor gyártja neki Itáliában.

                    #55945
                    KVD
                    Felhasználó

                      Ennek az autónak a gazdája nincs itt a klubban véletlenül? https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/fiat/fiat_mclouis-13453185

                      #55897
                      KVD
                      Felhasználó

                        Erről a felépítmény gyártóról (XGO) mi a véleményetek? Lehet elmennék hétvégén megnézni.
                        https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/renault/renault_xgo-13421088

                        #55865
                        nemo25
                        Felhasználó

                          [quote=”KVD” post=53442]Sziasztok! Néhány hasznos tanácsra lenne szükségem lakóautó vásárlással kapcsolatban.
                          Egy szezont már végig csináltunk saját lakóautóval, ami egy 22éves 230as Ducato volt.
                          Megkedveltük a lakóautózást, de ezt a Ducatot most eladtuk és keressük az utódját egy fiatalabb és picivel nagyobb autó személyében.
                          A dízel kitiltásokat figyelembe véve és félve a további szigorításoktól, nem tudom mit vegyek.
                          Gazdálkodjunk mondjuk max. 10 millió Forintból. Kizárólag Fiatban gondolkodom. Fordot nem szeretnék,
                          mert nem sok jót hallani a 2.2-2.4 motorokról. Ebből a pénzből jó állapotú Euro 4 -re futja, esetleg Euro 5 is beleférhet, de ott már necces a kínálat ennyiért. Olvasni sok helyen, hogy hiába van most még ezekre zöld matrica, az sem jelent örökre megoldást. Mi van akkor, ha beleteszek a lakóautó vásárlásba 10milliót és 2-3-5év múlva kitiltják nyugatról? Eladhatatlanná válhat, szóval kidobtam a pénzt az ablakon. Vagy vegyek fel hitelt és fizessem be a 10milliót egy új Euro 6-os kezdőrészletébe? Vagy szarjak mindenre és vegyek olcsón egy Euro 3as autót, használjam, amíg ki nem tiltják, utána adjam el őrbódénak? Ezzel buknék a legkevesebbet 😀 Mit tennétek, mit tanácsoltok?[/quote]

                          Az hogy pár városból kitiltják az öreg verdákat, még nem a világ vége. Millió számra futnak még német, és egyéb nyugati rendszámmal öreg szekerek is.
                          Azzal együtt az EURO 5-6 hatalmas öngól, mivel lényegesen nagyobb bajt okoz, mint előnyt az egészségünkben, a túlságosan kicsire aprított részecskékkel, amit mi szívunk be, és meg.
                          Szerintem egy 4-es még sok-sok évig futhat az utakon.

                          #55863
                          Lovi
                          Felhasználó

                            [quote=”KVD” post=53442]Sziasztok! Néhány hasznos tanácsra lenne szükségem lakóautó vásárlással kapcsolatban.
                            Egy szezont már végig csináltunk saját lakóautóval, ami egy 22éves 230as Ducato volt.
                            Megkedveltük a lakóautózást, de ezt a Ducatot most eladtuk és keressük az utódját egy fiatalabb és picivel nagyobb autó személyében.
                            A dízel kitiltásokat figyelembe véve és félve a további szigorításoktól, nem tudom mit vegyek.
                            Gazdálkodjunk mondjuk max. 10 millió Forintból. Kizárólag Fiatban gondolkodom. Fordot nem szeretnék,
                            mert nem sok jót hallani a 2.2-2.4 motorokról. Ebből a pénzből jó állapotú Euro 4 -re futja, esetleg Euro 5 is beleférhet, de ott már necces a kínálat ennyiért. Olvasni sok helyen, hogy hiába van most még ezekre zöld matrica, az sem jelent örökre megoldást. Mi van akkor, ha beleteszek a lakóautó vásárlásba 10milliót és 2-3-5év múlva kitiltják nyugatról? Eladhatatlanná válhat, szóval kidobtam a pénzt az ablakon. Vagy vegyek fel hitelt és fizessem be a 10milliót egy új Euro 6-os kezdőrészletébe? Vagy szarjak mindenre és vegyek olcsón egy Euro 3as autót, használjam, amíg ki nem tiltják, utána adjam el őrbódénak? Ezzel buknék a legkevesebbet 😀 Mit tennétek, mit tanácsoltok?[/quote]Szerintem nem lesz olyan drasztikus a kitiltás. Mint ahogy a végén a kétütemű autókat sem kellett kitiltani, mert „leszoktak” róluk az emberek. Azon felül hibridben és elektromosban nem megoldott a teherszállítás. Lehet ez majd kedvezni fog a jelenleg teherautónak minősített furgonoknak.

                            #55861
                            KVD
                            Felhasználó

                              Sziasztok! Néhány hasznos tanácsra lenne szükségem lakóautó vásárlással kapcsolatban.
                              Egy szezont már végig csináltunk saját lakóautóval, ami egy 22éves 230as Ducato volt.
                              Megkedveltük a lakóautózást, de ezt a Ducatot most eladtuk és keressük az utódját egy fiatalabb és picivel nagyobb autó személyében.
                              A dízel kitiltásokat figyelembe véve és félve a további szigorításoktól, nem tudom mit vegyek.
                              Gazdálkodjunk mondjuk max. 10 millió Forintból. Kizárólag Fiatban gondolkodom. Fordot nem szeretnék,
                              mert nem sok jót hallani a 2.2-2.4 motorokról. Ebből a pénzből jó állapotú Euro 4 -re futja, esetleg Euro 5 is beleférhet, de ott már necces a kínálat ennyiért. Olvasni sok helyen, hogy hiába van most még ezekre zöld matrica, az sem jelent örökre megoldást. Mi van akkor, ha beleteszek a lakóautó vásárlásba 10milliót és 2-3-5év múlva kitiltják nyugatról? Eladhatatlanná válhat, szóval kidobtam a pénzt az ablakon. Vagy vegyek fel hitelt és fizessem be a 10milliót egy új Euro 6-os kezdőrészletébe? Vagy szarjak mindenre és vegyek olcsón egy Euro 3as autót, használjam, amíg ki nem tiltják, utána adjam el őrbódénak? Ezzel buknék a legkevesebbet 😀 Mit tennétek, mit tanácsoltok?

                              #55727
                              nemo25
                              Felhasználó

                                [quote=”Lovi” post=53319]Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
                                Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
                                Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?[/quote]

                                Még szép, hogy nagy!!!! Egy Minibe, miképpen férne be mindaz, amitől jó a szekér???? :cheer:
                                Mint minden autót, a tetővel kell kezdeni, hogy minimalizáljuk a fekete csurgásnyomokat. Általában kimarad a tető a lakóknál, és évtizedes retek, és mocsok szokott összegyűlni, ami táplálja a fekete csíkokat. Ehhez kell egy 6 fokos létra, a többi azonos a dodgemekhez használt cuccokkal.
                                A „nyílásoknál” vigyázz arra, hogy a gravitációnak megfelelő irányba alkalmazd a víz tisztító erejét!

                                #55720
                                Srychy
                                Felhasználó

                                  [quote=”Lovi” post=53319]Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
                                  Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
                                  Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?[/quote]

                                  Kihúzható nyelű mosókefe, létra… és nagy-nagy szeretet…
                                  🙂

                                  #55719
                                  mikrobi
                                  Felhasználó

                                    lehet kapni teleszkópos kocsimosó kefét ami kb 2m .Rá lehet csatlakoztatni a slagra,és már mehet is a pucolás! A fekete csorgásokat,amikor megszáradt a víztől a „clin citrus erejével” megtisztítod egy puha nedvszívó ronggyal és ha kész már meg is érdemelsz egy pohár sőrt!

                                    #55718
                                    Lovi
                                    Felhasználó

                                      Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
                                      Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
                                      Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?

                                      #55367
                                      nemo25
                                      Felhasználó

                                        [quote=”Macleod75″ post=52999]Sziasztok most szeretnénk lakóautót vásárolni. Milyen hátrányai vannak a 4 személyes de 3500kg nagyobb össztömegű de 5000kg kisebb lakóautónak? Út díj, komp stb a segítséget előre is köszönöm.[/quote]

                                        Csak szívás van vele. Nagyon sok helyre 3.5 t alatt lehet behajtani. A nagy batárokkal nehézkes mozogni szűk helyeken, minden drágább vele.
                                        Gondold át alaposan, hogy szükséged van-e akkora szekérre!

                                        #55366
                                        Brigi
                                        Felhasználó

                                          Más jogosítvány kell hozzá, az útdíj magasabb, a kompozás ára inkább a hosszától szokott függeni, de ebben a súlyban már valószínűleg 7 m feletti a hossza. Valószínű, hogy a fogyasztása is nagyobb, mint egy kisebb lakóautónak.

                                          #55331
                                          Macleod75
                                          Felhasználó

                                            Sziasztok most szeretnénk lakóautót vásárolni. Milyen hátrányai vannak a 4 személyes de 3500kg nagyobb össztömegű de 5000kg kisebb lakóautónak? Út díj, komp stb a segítséget előre is köszönöm.

                                            #55305
                                            apoka
                                            Felhasználó

                                              [quote=”Simgyo” post=52966]UUhhhh 🙁 Köszi! Akkor keresgélünk az alább javasolt helyeken.[/quote] Ha valóban telepített akkor 8 db raklap kültéri zöld szőnyeggel és a csigától elfele lejtő 4-6 lábas fa vagy fém-szerkezetű elő tető is jó lehet.Ezt lehet fokozni ha több évben és télben is gondolkodunk.Nyeregtető fele alatt +ringlizett ponyvák de ez már nem lakóautózás. apóka

                                              #55297
                                              Simgyo
                                              Felhasználó

                                                UUhhhh 🙁 Köszi! Akkor keresgélünk az alább javasolt helyeken.

                                                #55295
                                                NagyPapa
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”Simgyo” post=52961]Köszönöm!:cheer: Igen néztem ezeket a helyeket neten. Sajnos megint az utolsó pillanatban ébredtünk fel, szombaton megyünk szabira, de Érdre megpróbálunk benézni lefelé menet. … bár eddig szinte soha nem volt olyan alkatrész nála, ami nekünk kellett volna. 🙁 🙁

                                                  Csatolom a képet milyen napernyőre (pavilonra) gondoltunk. Ezt fúrnánk le.[/quote]

                                                  Már bocsánat, de ezt az első komolyabb szellőcske úgy viszi, mint a falevelet az őszi szél…
                                                  :meghajol :rohog :sir
                                                  Hidd el, sokkal jobb egy a járgányhoz fixen épített elősátor, aminek az oldalai, -bármelyik- szükség szerint és időszakosan levehetők…

                                                  #55294
                                                  Simgyo
                                                  Felhasználó

                                                    Köszi,
                                                    Állandóra telepített 🙂

                                                    #55293
                                                    jocibacsi
                                                    Felhasználó

                                                      Ha sürgős, nyugodtan használd a sörsátrat, sokat lehet látni kempingekbe lakókocsik előtt, de nemo25 által leírtakat vedd figyelembe a későbbi utazásaidnál.

                                                      #55292
                                                      Simgyo
                                                      Felhasználó

                                                        Köszönöm!:cheer: Igen néztem ezeket a helyeket neten. Sajnos megint az utolsó pillanatban ébredtünk fel, szombaton megyünk szabira, de Érdre megpróbálunk benézni lefelé menet. … bár eddig szinte soha nem volt olyan alkatrész nála, ami nekünk kellett volna. 🙁 🙁

                                                        Csatolom a képet milyen napernyőre (pavilonra) gondoltunk. Ezt fúrnánk le.

                                                        Attachments:
                                                        • pavilon.jpg
                                                      25 hozzászólás megtekintése - 51-75 / 372

                                                      You must be logged in to reply to this topic.