-
IndítottaTémakör
-
2009.03.19.-12:51 #13594
Sikerült lakóautó tulajdonossá válnom, de mivel ezidáig szálloda lakó voltam nem igazán tudom, hogy mikre kell odafigyelnem.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.10.31.-18:26 #56202
Sziasztok!
A végénél kezdem. Van esetleg tapasztalatotok/véleményetek az alábbi lakóautóról:
https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/mercedes-benz/mercedes-benz_arnold-13504097
(akár a konkrét példányról, akár a típusról, akár kicsit általánosan).Voltunk már párszor bérelt lakóval itt ott és jövőre terveznék egy hosszabb (kb 1 hónapos) utat. Vacillálok, hogy ilyen hosszú időre esetleg már megéri venni egyet, hiszen a bérlés is milliós tétel. Nem félek a barkácsolástól, illetve kifejezetten vonzanak retro formák, old/youngtimerek. Persze értelmesen használható/fenntartható/megfizethető határokon belül.
Szóval a fenti típus mennyire megbízható? Lehet hozzá alkatrészt szerezni? Mire érdemes odafigyelni? Miden hozzászólást előre is köszönök!
2018.10.12.-01:56 #56103[quote=”Lovi” post=53655][quote=”Laccci” post=53649]Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket…
Pedig csak 520DM volt….:smt204 :smt204 [/quote]
Na, én még ilyet nem láttam. :)[/quote]Esetleg kipufogófék (bubu) lehet az, vagy egy adagolót lekapcsoló rendszerrel lehetett fokozni a motorféket.
Retarder nem lehet, mert az ennyiből nem jön ki, …no meg az akkortájt, még nem volt elérhető.2018.10.11.-14:35 #56095[quote=”Laccci” post=53649]Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket…
Pedig csak 520DM volt….:smt204 :smt204 [/quote]
Na, én még ilyet nem láttam. 🙂2018.10.11.-14:30 #56094[quote=”Döme” post=53638]A petrólejjummosban kissé több a kompót, meg a dugó hosszab utat jár be mint egy „kockamotor” benyásban :-). Na ezért erőteljesebb a motorfék érzés.[/quote]
Ja, mert hogy a benzinesnek kisebb a motorféke, mint a dízelnek. ez igaz. 🙂2018.10.11.-10:26 #56092[quote=”nemo25″ post=53651][quote=”istozi” post=53644]
Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.[/quote]Lehet a gondolatban valami, mert a nagykorú Masteremben, a jól bevált adagolós 2.8-as motorral, lényegesen vehemensebb erővel veti be magát a motorfék. Határozottan érezhetőek a nyomatékváltások. Persze sokkal teherautósabb az öreg rozsdabogja, de ezzel együtt imádom a nyers modorát.[/quote]
A régi technikáknál a kisebb teljesítmény miatt rövidebbek az áttételek.
Ez nagyon befolyásolja a motorfék hatékonyságát,( na meg a hengerűrtartalom is).2018.10.11.-02:51 #56091[quote=”istozi” post=53644]
Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.[/quote]Lehet a gondolatban valami, mert a nagykorú Masteremben, a jól bevált adagolós 2.8-as motorral, lényegesen vehemensebb erővel veti be magát a motorfék. Határozottan érezhetőek a nyomatékváltások. Persze sokkal teherautósabb az öreg rozsdabogja, de ezzel együtt imádom a nyers modorát.
2018.10.11.-01:06 #56089Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket…
Pedig csak 520DM volt….:smt204 :smt2042018.10.10.-17:41 #56084Szia!
Szerintem is,
„Mióta CNG-s az autóm”, itt van a cica elásva. Utólagos beszerelésnél a CNG rendszer nem tudja kezelni a fordulatszabályzást. Vagyis az alapjárati gázmennyiség felengedett gázpedálnál is bémegy, bármennyire magas a motor fordulata.
Üdv,
Gyusza2018.10.10.-14:14 #56083A dieselmotor kompressziója nagyobb, így a motorfék is erősebb.
Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.2018.10.10.-02:59 #56081[quote=”istozi” post=53581]”mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le”
Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
Eddig nem volt gondom.[/quote]Na igen, a motorfék igen hasznos, és én is kihasználom maximálisan, de oda, ahova még én is egyesben, kettesben kúszok fel, édes kevés visszafelé a motorfék, mondjuk olyan hatásos, mint a békafing. Epirusz és Thesszália hegyei közt nem éppen nekünk tervezett utak vannak, és bizony követik a domborzati viszonyokat, hiszen a kordék, és az öszvérek simán el tudnak rajta menni.
Ez is egy brutálisan meredek hágó Neopoli – Farakló útvonalon. Hozzátenném, nagyon élveztem………2018.10.10.-01:51 #56075A petrólejjummosban kissé több a kompót, meg a dugó hosszab utat jár be mint egy „kockamotor” benyásban :-). Na ezért erőteljesebb a motorfék érzés.
2018.10.10.-01:48 #56074[quote=”Lovi” post=53636][quote=”istozi” post=53581]”mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le”
Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
Eddig nem volt gondom.[/quote]De hát a motorfék nem az üzemanyag fajtától függ. hanem, hogy nem kap üzemanyagot és ezért a szívás-sűrítés ellenállása fékez. Nem lehet, hogy rosszul van valami és kap üzemanyagot, ami az alapjárathoz kell?[/quote]
2018.10.10.-00:05 #56073[quote=”istozi” post=53581]”mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le”
Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
Eddig nem volt gondom.[/quote]De hát a motorfék nem az üzemanyag fajtától függ. hanem, hogy nem kap üzemanyagot és ezért a szívás-sűrítés ellenállása fékez. Nem lehet, hogy rosszul van valami és kap üzemanyagot, ami az alapjárathoz kell?
2018.09.30.-12:33 #56012„mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le”
Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
Eddig nem volt gondom.2018.09.29.-01:12 #56007[quote=”istozi” post=53574]”a fékek sem azonosak a normál és az erősített futóműnél”
Annyira nem kell megijedni. A fékek által feldolgozandó energia a tömeggel 1. hatványon, a sebességgel a 2. hatványon arányos. Szóval, mivel a nagyobb tömegű lakóautó úgyis lassabb, mint a furgon, a kevésbé erős fék is bőven elegendő a lakóautókra.[/quote]
Az igaz, hogy nem kell pánikolni a kisebb fékek miatt, viszont az már más kérdés, hogy szerintem egy fiatalabb lakónál nem olyan egyértelmű az, hogy lassabb a furgonoknál. A másik nézetben meg nem a sebesség faktor a lényeg, hanem az, hogy mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le, akkor bizony még a nagyobb fékek is zavarba tudnak jönni.2018.09.29.-00:52 #56006[quote=”Nyomi” post=53573][quote=”nemo25″ post=53569][quote=”Laccci” post=53566]Megnéztem a „94-„Ducato gyári papírjait…
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak…[/quote]Nekem a Hevy 4 tonnás változat erősített rugói vannak a szekér alatt, és ugyan újonnan üresen nem ért hozzá a gumibakhoz, viszont már beépítve, szépen ráült, de a gyári lakóautóknál is rajta ül már újkorukban is. Viszont ezek a bakok nem olyan kemények, mint a régebbi évjáratokban. Egészen lágyak, és képlékenyek. Nem is fekete gumi, hanem színes. Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)[/quote]
Nekem most úgy adódott, hogy sikerült 2 új lakóautót is megnéznem ( 2 különböző gyártmányt ). Hát nem volt leülve. kb 2-3 cm hézag volt a rugó és a gumibak között. Ez szerintem normális. Nem akarok vitatkozni, de a gumibak nem lehet a rugózás része. Ez nem szekér. Ha ez olyan szuper anyagból lenne, akkor olcsóbb lenne ha laprugót nem is tennének be. Szerintem gyárilag hibásak a 250-es széria rugói. Én most akarom vinni újra kovácsoltatni és edzetni. Amint hallotta a problémák egyből megszünnek.[/quote]Ezzel együtt, nincsen leülve a csiga hátulja. Még így is bőven előre lejt a beltér, a rugózás komfortos, de nem túl lágy, és a futása is stabil a szekérnek. Szóval használati probléma nincsen vele. Viszont tervezem a légrugók beépítését, ami tovább növeli a stabilitást, és a szintezést is megkönnyíti.
2018.09.29.-00:06 #56005„a fékek sem azonosak a normál és az erősített futóműnél”
Annyira nem kell megijedni. A fékek által feldolgozandó energia a tömeggel 1. hatványon, a sebességgel a 2. hatványon arányos. Szóval, mivel a nagyobb tömegű lakóautó úgyis lassabb, mint a furgon, a kevésbé erős fék is bőven elegendő a lakóautókra.2018.09.28.-21:52 #56004[quote=”nemo25″ post=53569][quote=”Laccci” post=53566]Megnéztem a „94-„Ducato gyári papírjait…
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak…[/quote]Nekem a Hevy 4 tonnás változat erősített rugói vannak a szekér alatt, és ugyan újonnan üresen nem ért hozzá a gumibakhoz, viszont már beépítve, szépen ráült, de a gyári lakóautóknál is rajta ül már újkorukban is. Viszont ezek a bakok nem olyan kemények, mint a régebbi évjáratokban. Egészen lágyak, és képlékenyek. Nem is fekete gumi, hanem színes. Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)[/quote]
Nekem most úgy adódott, hogy sikerült 2 új lakóautót is megnéznem ( 2 különböző gyártmányt ). Hát nem volt leülve. kb 2-3 cm hézag volt a rugó és a gumibak között. Ez szerintem normális. Nem akarok vitatkozni, de a gumibak nem lehet a rugózás része. Ez nem szekér. Ha ez olyan szuper anyagból lenne, akkor olcsóbb lenne ha laprugót nem is tennének be. Szerintem gyárilag hibásak a 250-es széria rugói. Én most akarom vinni újra kovácsoltatni és edzetni. Amint hallotta a problémák egyből megszünnek.2018.09.28.-20:32 #56003Íme a Renault master hátsó laprugója.
Ha az XGO-ban is ez van akkor nem kérdés miért ül.Attachments:2018.09.28.-15:14 #56001Na akkor én kicsit túlaggódtam ezt a laprugó témát. Nekem ugyan nem ült rá a gumibakra a bódé, de kicsit hátrafelé lejtett, és nem tetszett. Mint kiderült az előző tulaj kivett egy lapot a rugókötegből, gondolom azért, hogy lágyabban rugózzon. Tavaly ősszel újraíveltettem a rugókat, meg betetettem plusz egy lapot. Azóta kicsit előre lejt a doboz üresen, de pattogósabb nem lett. Ami érdekes, az alvázra szegecselt adattáblán nekem 5000 kg a max tömeg, de a forgalmiban csak 3500 kg van.
2018.09.28.-14:55 #56000[quote=”nemo25″ post=53569] Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)[/quote]
Ezért írtam, hogy szomorú.
Az csak egy dolog, hogy a futóművet túlterhelve megváltozik annak karakterisztikája és a stabilitása.
De azt ne felejtsük el, hogy a fékek sem azonosak a normál és az erősített futóműnél.
Ezek szerint egyes gyártók simán feláldozzák a biztonságot a profit oltárán.2018.09.28.-02:40 #55999[quote=”Laccci” post=53566]Megnéztem a „94-„Ducato gyári papírjait…
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak…[/quote]Nekem a Hevy 4 tonnás változat erősített rugói vannak a szekér alatt, és ugyan újonnan üresen nem ért hozzá a gumibakhoz, viszont már beépítve, szépen ráült, de a gyári lakóautóknál is rajta ül már újkorukban is. Viszont ezek a bakok nem olyan kemények, mint a régebbi évjáratokban. Egészen lágyak, és képlékenyek. Nem is fekete gumi, hanem színes. Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. 🙂
2018.09.28.-01:29 #55996Megnéztem a „94-„Ducato gyári papírjait…
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak…2018.09.28.-01:19 #55995[/quote]
:sorry
Látom, még nincs minden képben a gyártók súlyokkal való játszadozásáról…
Maxi Ducató alvázra 3500 kg alatt egyetlen gyártó sem gyárt lakóautót Európában!
A Maxi súlytöbbletét egyetlen gyártó sem vállalja fel, csak ha legalább 4250 -re gyártja a járgányt, ami már nem „B” kategóriás jogsival megy..
A gyári adatok szerint az én járgányom 3080 kg, a valóságban ennél több, mint 200 kg-al volt több, már új korában is…[/quote]
Megnéztem a „94-„Ducato gyári papírjait…
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak de ha hasonló akkor szerintem egyértelműen spórolásról van szó.2018.09.27.-23:44 #55993[quote=”Laccci” post=53555][quote=”NagyPapa” post=53526][quote=”KVD” post=53523]Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.[/quote]
:meghajol
Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
:sir[/quote]
Ez elég szomorú.
Valószínűleg a tisztelt gyártó annyira spórolt, hogy nem erősített alvázat ill. futóművet használt. Azt nem tudom, hogy a Renault-nál ezt hogy hívják, de a Ducato-nál ez a maxi.
Ennek az XGO-nak az önsúlya a gyári adat szerint „csak” 2800Kg, szerintem ez nem indokolja, hogy 4-6 évesen leüljön a gumibakra.
Ennél nehezebb 20 éves Ducato maxi alapú autók járkálnak, és még nem ültek rá a bakra.[/quote]
Bocsi. Sajnos a Ducato 250-es laprugói igen hamar megadják magukat, (a régiek nem ) ezért nem ritka a teljes terheléssel közlekedő autóknál, hogy hamar leülnek a gumibakra. Márpedig a lakóautó teljes terhelésűnek számít. Nem véletlen, hogy a komoly gyártó mint a LAIKA már kompozit rugót használ. Az nem is ül le. Talán rájönnek, egyszer mi a probléma, mert ez nem normális, hogy 4-5 év alatt teljesen leül, bár addig is ezzel számolnunk kell. Ezért használunk segéd légrugót. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.