Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó tulajdonos lettem mire figyeljek oda?

Legutóbb frissítette jocibacsi 6 years, 2 months telt el
93angok
372 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #13594
    555
    Felhasználó

      Sikerült lakóautó tulajdonossá válnom, de mivel ezidáig szálloda lakó voltam nem igazán tudom, hogy mikre kell odafigyelnem.

    • Szerző
      Válasz
    • #56202
      Slipah
      Felhasználó

        Sziasztok!

        A végénél kezdem. Van esetleg tapasztalatotok/véleményetek az alábbi lakóautóról:
        https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/mercedes-benz/mercedes-benz_arnold-13504097
        (akár a konkrét példányról, akár a típusról, akár kicsit általánosan).

        Voltunk már párszor bérelt lakóval itt ott és jövőre terveznék egy hosszabb (kb 1 hónapos) utat. Vacillálok, hogy ilyen hosszú időre esetleg már megéri venni egyet, hiszen a bérlés is milliós tétel. Nem félek a barkácsolástól, illetve kifejezetten vonzanak retro formák, old/youngtimerek. Persze értelmesen használható/fenntartható/megfizethető határokon belül.

        Szóval a fenti típus mennyire megbízható? Lehet hozzá alkatrészt szerezni? Mire érdemes odafigyelni? Miden hozzászólást előre is köszönök!

        #56103
        nemo25
        Felhasználó

          [quote=”Lovi” post=53655][quote=”Laccci” post=53649]Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket…
          Pedig csak 520DM volt….:smt204 :smt204 [/quote]
          Na, én még ilyet nem láttam. :)[/quote]

          Esetleg kipufogófék (bubu) lehet az, vagy egy adagolót lekapcsoló rendszerrel lehetett fokozni a motorféket.
          Retarder nem lehet, mert az ennyiből nem jön ki, …no meg az akkortájt, még nem volt elérhető.

          #56095
          Lovi
          Felhasználó

            [quote=”Laccci” post=53649]Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket…
            Pedig csak 520DM volt….:smt204 :smt204 [/quote]
            Na, én még ilyet nem láttam. 🙂

            #56094
            Lovi
            Felhasználó

              [quote=”Döme” post=53638]A petrólejjummosban kissé több a kompót, meg a dugó hosszab utat jár be mint egy „kockamotor” benyásban :-). Na ezért erőteljesebb a motorfék érzés.[/quote]
              Ja, mert hogy a benzinesnek kisebb a motorféke, mint a dízelnek. ez igaz. 🙂

              #56092
              Laccci
              Felhasználó

                [quote=”nemo25″ post=53651][quote=”istozi” post=53644]
                Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.[/quote]

                Lehet a gondolatban valami, mert a nagykorú Masteremben, a jól bevált adagolós 2.8-as motorral, lényegesen vehemensebb erővel veti be magát a motorfék. Határozottan érezhetőek a nyomatékváltások. Persze sokkal teherautósabb az öreg rozsdabogja, de ezzel együtt imádom a nyers modorát.[/quote]
                A régi technikáknál a kisebb teljesítmény miatt rövidebbek az áttételek.
                Ez nagyon befolyásolja a motorfék hatékonyságát,( na meg a hengerűrtartalom is).

                #56091
                nemo25
                Felhasználó

                  [quote=”istozi” post=53644]
                  Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.[/quote]

                  Lehet a gondolatban valami, mert a nagykorú Masteremben, a jól bevált adagolós 2.8-as motorral, lényegesen vehemensebb erővel veti be magát a motorfék. Határozottan érezhetőek a nyomatékváltások. Persze sokkal teherautósabb az öreg rozsdabogja, de ezzel együtt imádom a nyers modorát.

                  #56089
                  Laccci
                  Felhasználó

                    Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket…
                    Pedig csak 520DM volt….:smt204 :smt204 IMG_20181010_205447.png

                    #56084
                    gyusza T3
                    Felhasználó

                      Szia!
                      Szerintem is,
                      „Mióta CNG-s az autóm”, itt van a cica elásva. Utólagos beszerelésnél a CNG rendszer nem tudja kezelni a fordulatszabályzást. Vagyis az alapjárati gázmennyiség felengedett gázpedálnál is bémegy, bármennyire magas a motor fordulata.
                      Üdv,
                      Gyusza

                      #56083
                      istozi
                      Felhasználó

                        A dieselmotor kompressziója nagyobb, így a motorfék is erősebb.
                        Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.

                        #56081
                        nemo25
                        Felhasználó

                          [quote=”istozi” post=53581]”mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le”
                          Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
                          Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
                          Eddig nem volt gondom.[/quote]

                          Na igen, a motorfék igen hasznos, és én is kihasználom maximálisan, de oda, ahova még én is egyesben, kettesben kúszok fel, édes kevés visszafelé a motorfék, mondjuk olyan hatásos, mint a békafing. Epirusz és Thesszália hegyei közt nem éppen nekünk tervezett utak vannak, és bizony követik a domborzati viszonyokat, hiszen a kordék, és az öszvérek simán el tudnak rajta menni. 11370004.JPG 11370002.JPG
                          Ez is egy brutálisan meredek hágó Neopoli – Farakló útvonalon. Hozzátenném, nagyon élveztem………

                          #56075
                          Dome
                          Felhasználó

                            A petrólejjummosban kissé több a kompót, meg a dugó hosszab utat jár be mint egy „kockamotor” benyásban :-). Na ezért erőteljesebb a motorfék érzés.

                            #56074
                            Dome
                            Felhasználó

                              [quote=”Lovi” post=53636][quote=”istozi” post=53581]”mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le”
                              Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
                              Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
                              Eddig nem volt gondom.[/quote]

                              De hát a motorfék nem az üzemanyag fajtától függ. hanem, hogy nem kap üzemanyagot és ezért a szívás-sűrítés ellenállása fékez. Nem lehet, hogy rosszul van valami és kap üzemanyagot, ami az alapjárathoz kell?[/quote]

                              #56073
                              Lovi
                              Felhasználó

                                [quote=”istozi” post=53581]”mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le”
                                Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
                                Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
                                Eddig nem volt gondom.[/quote]

                                De hát a motorfék nem az üzemanyag fajtától függ. hanem, hogy nem kap üzemanyagot és ezért a szívás-sűrítés ellenállása fékez. Nem lehet, hogy rosszul van valami és kap üzemanyagot, ami az alapjárathoz kell?

                                #56012
                                istozi
                                Felhasználó

                                  „mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le”
                                  Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
                                  Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
                                  Eddig nem volt gondom.

                                  #56007
                                  nemo25
                                  Felhasználó

                                    [quote=”istozi” post=53574]”a fékek sem azonosak a normál és az erősített futóműnél”
                                    Annyira nem kell megijedni. A fékek által feldolgozandó energia a tömeggel 1. hatványon, a sebességgel a 2. hatványon arányos. Szóval, mivel a nagyobb tömegű lakóautó úgyis lassabb, mint a furgon, a kevésbé erős fék is bőven elegendő a lakóautókra.[/quote]
                                    Az igaz, hogy nem kell pánikolni a kisebb fékek miatt, viszont az már más kérdés, hogy szerintem egy fiatalabb lakónál nem olyan egyértelmű az, hogy lassabb a furgonoknál. A másik nézetben meg nem a sebesség faktor a lényeg, hanem az, hogy mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le, akkor bizony még a nagyobb fékek is zavarba tudnak jönni.

                                    #56006
                                    nemo25
                                    Felhasználó

                                      [quote=”Nyomi” post=53573][quote=”nemo25″ post=53569][quote=”Laccci” post=53566]Megnéztem a „94-„Ducato gyári papírjait…
                                      50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
                                      Teherbírásban pedig 300kg!
                                      A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
                                      Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
                                      Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak…[/quote]

                                      Nekem a Hevy 4 tonnás változat erősített rugói vannak a szekér alatt, és ugyan újonnan üresen nem ért hozzá a gumibakhoz, viszont már beépítve, szépen ráült, de a gyári lakóautóknál is rajta ül már újkorukban is. Viszont ezek a bakok nem olyan kemények, mint a régebbi évjáratokban. Egészen lágyak, és képlékenyek. Nem is fekete gumi, hanem színes. Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)[/quote]
                                      Nekem most úgy adódott, hogy sikerült 2 új lakóautót is megnéznem ( 2 különböző gyártmányt ). Hát nem volt leülve. kb 2-3 cm hézag volt a rugó és a gumibak között. Ez szerintem normális. Nem akarok vitatkozni, de a gumibak nem lehet a rugózás része. Ez nem szekér. Ha ez olyan szuper anyagból lenne, akkor olcsóbb lenne ha laprugót nem is tennének be. Szerintem gyárilag hibásak a 250-es széria rugói. Én most akarom vinni újra kovácsoltatni és edzetni. Amint hallotta a problémák egyből megszünnek.[/quote]

                                      Ezzel együtt, nincsen leülve a csiga hátulja. Még így is bőven előre lejt a beltér, a rugózás komfortos, de nem túl lágy, és a futása is stabil a szekérnek. Szóval használati probléma nincsen vele. Viszont tervezem a légrugók beépítését, ami tovább növeli a stabilitást, és a szintezést is megkönnyíti.

                                      #56005
                                      istozi
                                      Felhasználó

                                        „a fékek sem azonosak a normál és az erősített futóműnél”
                                        Annyira nem kell megijedni. A fékek által feldolgozandó energia a tömeggel 1. hatványon, a sebességgel a 2. hatványon arányos. Szóval, mivel a nagyobb tömegű lakóautó úgyis lassabb, mint a furgon, a kevésbé erős fék is bőven elegendő a lakóautókra.

                                        #56004
                                        Nyomi
                                        Felhasználó

                                          [quote=”nemo25″ post=53569][quote=”Laccci” post=53566]Megnéztem a „94-„Ducato gyári papírjait…
                                          50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
                                          Teherbírásban pedig 300kg!
                                          A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
                                          Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
                                          Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak…[/quote]

                                          Nekem a Hevy 4 tonnás változat erősített rugói vannak a szekér alatt, és ugyan újonnan üresen nem ért hozzá a gumibakhoz, viszont már beépítve, szépen ráült, de a gyári lakóautóknál is rajta ül már újkorukban is. Viszont ezek a bakok nem olyan kemények, mint a régebbi évjáratokban. Egészen lágyak, és képlékenyek. Nem is fekete gumi, hanem színes. Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)[/quote]
                                          Nekem most úgy adódott, hogy sikerült 2 új lakóautót is megnéznem ( 2 különböző gyártmányt ). Hát nem volt leülve. kb 2-3 cm hézag volt a rugó és a gumibak között. Ez szerintem normális. Nem akarok vitatkozni, de a gumibak nem lehet a rugózás része. Ez nem szekér. Ha ez olyan szuper anyagból lenne, akkor olcsóbb lenne ha laprugót nem is tennének be. Szerintem gyárilag hibásak a 250-es széria rugói. Én most akarom vinni újra kovácsoltatni és edzetni. Amint hallotta a problémák egyből megszünnek.

                                          #56003
                                          Laccci
                                          Felhasználó

                                            Íme a Renault master hátsó laprugója.
                                            Ha az XGO-ban is ez van akkor nem kérdés miért ül.

                                            Attachments:
                                            • images4.jpg
                                            #56001
                                            woodoopilot
                                            Felhasználó

                                              Na akkor én kicsit túlaggódtam ezt a laprugó témát. Nekem ugyan nem ült rá a gumibakra a bódé, de kicsit hátrafelé lejtett, és nem tetszett. Mint kiderült az előző tulaj kivett egy lapot a rugókötegből, gondolom azért, hogy lágyabban rugózzon. Tavaly ősszel újraíveltettem a rugókat, meg betetettem plusz egy lapot. Azóta kicsit előre lejt a doboz üresen, de pattogósabb nem lett. Ami érdekes, az alvázra szegecselt adattáblán nekem 5000 kg a max tömeg, de a forgalmiban csak 3500 kg van.

                                              #56000
                                              Laccci
                                              Felhasználó

                                                [quote=”nemo25″ post=53569] Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)[/quote]
                                                Ezért írtam, hogy szomorú.
                                                Az csak egy dolog, hogy a futóművet túlterhelve megváltozik annak karakterisztikája és a stabilitása.
                                                De azt ne felejtsük el, hogy a fékek sem azonosak a normál és az erősített futóműnél.
                                                Ezek szerint egyes gyártók simán feláldozzák a biztonságot a profit oltárán.

                                                #55999
                                                nemo25
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”Laccci” post=53566]Megnéztem a „94-„Ducato gyári papírjait…
                                                  50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
                                                  Teherbírásban pedig 300kg!
                                                  A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
                                                  Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
                                                  Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak…[/quote]

                                                  Nekem a Hevy 4 tonnás változat erősített rugói vannak a szekér alatt, és ugyan újonnan üresen nem ért hozzá a gumibakhoz, viszont már beépítve, szépen ráült, de a gyári lakóautóknál is rajta ül már újkorukban is. Viszont ezek a bakok nem olyan kemények, mint a régebbi évjáratokban. Egészen lágyak, és képlékenyek. Nem is fekete gumi, hanem színes. Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. 🙂

                                                  #55996
                                                  Laccci
                                                  Felhasználó

                                                    Megnéztem a „94-„Ducato gyári papírjait…
                                                    50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
                                                    Teherbírásban pedig 300kg!
                                                    A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
                                                    Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
                                                    Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak…

                                                    #55995
                                                    Laccci
                                                    Felhasználó

                                                      [/quote]
                                                      :sorry
                                                      Látom, még nincs minden képben a gyártók súlyokkal való játszadozásáról…
                                                      Maxi Ducató alvázra 3500 kg alatt egyetlen gyártó sem gyárt lakóautót Európában!
                                                      A Maxi súlytöbbletét egyetlen gyártó sem vállalja fel, csak ha legalább 4250 -re gyártja a járgányt, ami már nem „B” kategóriás jogsival megy..
                                                      A gyári adatok szerint az én járgányom 3080 kg, a valóságban ennél több, mint 200 kg-al volt több, már új korában is…[/quote]
                                                      Megnéztem a „94-„Ducato gyári papírjait…
                                                      50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
                                                      Teherbírásban pedig 300kg!
                                                      A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
                                                      Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
                                                      Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak de ha hasonló akkor szerintem egyértelműen spórolásról van szó.

                                                      #55993
                                                      Nyomi
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”Laccci” post=53555][quote=”NagyPapa” post=53526][quote=”KVD” post=53523]Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.[/quote]
                                                        :meghajol
                                                        Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
                                                        :sir[/quote]
                                                        Ez elég szomorú.
                                                        Valószínűleg a tisztelt gyártó annyira spórolt, hogy nem erősített alvázat ill. futóművet használt. Azt nem tudom, hogy a Renault-nál ezt hogy hívják, de a Ducato-nál ez a maxi.
                                                        Ennek az XGO-nak az önsúlya a gyári adat szerint „csak” 2800Kg, szerintem ez nem indokolja, hogy 4-6 évesen leüljön a gumibakra.
                                                        Ennél nehezebb 20 éves Ducato maxi alapú autók járkálnak, és még nem ültek rá a bakra.[/quote]
                                                        Bocsi. Sajnos a Ducato 250-es laprugói igen hamar megadják magukat, (a régiek nem ) ezért nem ritka a teljes terheléssel közlekedő autóknál, hogy hamar leülnek a gumibakra. Márpedig a lakóautó teljes terhelésűnek számít. Nem véletlen, hogy a komoly gyártó mint a LAIKA már kompozit rugót használ. Az nem is ül le. Talán rájönnek, egyszer mi a probléma, mert ez nem normális, hogy 4-5 év alatt teljesen leül, bár addig is ezzel számolnunk kell. Ezért használunk segéd légrugót.

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 26-50 / 372

                                                      You must be logged in to reply to this topic.