-
IndítottaTémakör
-
2009.03.19.-12:51 #13594
Sikerült lakóautó tulajdonossá válnom, de mivel ezidáig szálloda lakó voltam nem igazán tudom, hogy mikre kell odafigyelnem.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.08.23.-02:06 #44365
Sziasztok!
Hétfőn megy a lakautónk elsö forgalomba helyezésre és kellene egy kis segítség: a gáztömörségi vizsgálatról lenne szükségem egy mintára mert egy ismerősöm csinált egy papírt róla de szerintem nem elegendő a műszaki vizsgához. Ha lenne valakinek átküldhetné valamilyen formátumban, vagy a letöltéshez egy elérési útvonalat!
Köszönöm!2014.08.21.-13:31 #44343Sziasztok!
Még vásárlás előtt állok.Kérdésem, hogy személy vagy tgk. kategóriájú legyen?(3,5 tonna alatt).Mik az előnyök, hátrányok egy tehergépkocsinál (autópálya díj, biztosítás, adó stb.)
Előre is köszönöm segítségeteket.Üdv.:
Tamás2014.08.16.-13:50 #44257Szia
A rendelkezésedre álló energia felhasználását mérlegeld, Én csak csinálnék egy 12 voltos csatlakozást, mert az inverternek üresjáratban is van energia igénye.[quote=”Attila9″ post=43194]Sziasztok!
A lakófelépítményemben napelemmel is töltött akkumulátor van. Van inverter is, de érdemes-e bekapcsolni pl. telefontöltés miatt?
12 voltos dugaljzat nincs, csak 220-as.[/quote]2014.08.16.-04:09 #44255Sziasztok!
A lakófelépítményemben napelemmel is töltött akkumulátor van. Van inverter is, de érdemes-e bekapcsolni pl. telefontöltés miatt?
12 voltos dugaljzat nincs, csak 220-as.2014.08.10.-23:47 #44192Vízpumpát szeretnék cserélni, de nekem van egy a víztartályban és egy a tartályon kívül. Az autóban van melegvíz rendszer és nem tudom, hogy szükséges-e a két darab vagy elegendő egyet a tartályba tenni. Gondolom a tartályban lévő kisebb nyomású, ez emeli fel a vizet a nagyobb nyomású vízpumpához.
2014.08.07.-17:04 #44119[quote=”Attila9″ post=43054]Érdemes-e valamivel takarni a lakóautót?[/quote]
Természetesen jó, ha nem a szabadban áll a lakó télen-nyáron, hanem fedél alatt. Mivel magasabb és terjedelmesebb, mint egy személyautó, így a ponyvás megoldás takarásra bonyolultabb, de biztos nem lehetetlen.2014.08.07.-15:47 #44114Mi történt annyira csúnya? :rohog
[quote=”Attila9″ post=43054]Érdemes-e valamivel takarni a lakóautót?[/quote]
2014.08.07.-12:36 #44101[quote=”Attila9″ post=43060][quote=”EdGaR” post=43057][quote=”Attila9″ post=43054]Érdemes-e valamivel takarni a lakóautót?[/quote]
Én szoktam, de valóban csak óvatosan lehet. A gőzborotvát szerintem el kell felejteni, mivel vannak olyan szellőző nyílások, ahová nem kellene bejutni a víznek. Vannak speciális szerek a kempingáruházakban is, de sima mosogatószeres víz, nedvesített szivacs ugyanúgy megteszi. Nekem még régi alu burkolata van a felépítménynek, ami ráadásul rücskös és az előző olasz tulajdonos nem sok energiát fektetett a tisztántartásába, ezért a rücskökben évtizedes retek rakódott le. Na, azt csak csodaszerrel és polírral sikerült eltávolítani. Ezt követően csak szintentartásra kell ügyelni.
A Suwenor (Bihari Attiláék) telephelyén találod a Rollwash nevű céget, ők forgalmaznak lakóautó és hajó tisztító szereket[/quote]Én arra gondoltam, hogy letakarni, de van aki szerint az még inkább árthat.[/quote]
Basszus félreolvastuk mindketten 😀 takarítani értettem bocs :blush:2014.08.07.-12:36 #44100[quote=”repi” post=43061][quote=”Attila9″ post=43054]Érdemes-e valamivel takarni a lakóautót?[/quote]
Szia! Folyékony súroló csodákra képes hurrá hurrá hurrá[/quote]
Letakarni gondoltam.
2014.08.07.-12:33 #44099[quote=”Attila9″ post=43054]Érdemes-e valamivel takarni a lakóautót?[/quote]
Szia! Folyékony súroló csodákra képes hurrá hurrá hurrá és én is jól elolvastam a kérdést ](*,) Letakarni érdemes. de a szél ne lebegtesse a takaró ponyvát. A legjobb ha speciális lakó takaróval takarod le. Az az igazság, hogy majdnem az árából készítesz egy olyan klassz tetőt mint EdGáR barátunknak van. :smt204
2014.08.07.-12:23 #44098[quote=”EdGaR” post=43057][quote=”Attila9″ post=43054]Érdemes-e valamivel takarni a lakóautót?[/quote]
Én szoktam, de valóban csak óvatosan lehet. A gőzborotvát szerintem el kell felejteni, mivel vannak olyan szellőző nyílások, ahová nem kellene bejutni a víznek. Vannak speciális szerek a kempingáruházakban is, de sima mosogatószeres víz, nedvesített szivacs ugyanúgy megteszi. Nekem még régi alu burkolata van a felépítménynek, ami ráadásul rücskös és az előző olasz tulajdonos nem sok energiát fektetett a tisztántartásába, ezért a rücskökben évtizedes retek rakódott le. Na, azt csak csodaszerrel és polírral sikerült eltávolítani. Ezt követően csak szintentartásra kell ügyelni.
A Suwenor (Bihari Attiláék) telephelyén találod a Rollwash nevű céget, ők forgalmaznak lakóautó és hajó tisztító szereket[/quote]Én arra gondoltam, hogy letakarni, de van aki szerint az még inkább árthat.
2014.08.07.-12:17 #44094[quote=”Attila9″ post=43054]Érdemes-e valamivel takarni a lakóautót?[/quote]
Én szoktam, de valóban csak óvatosan lehet. A gőzborotvát szerintem el kell felejteni, mivel vannak olyan szellőző nyílások, ahová nem kellene bejutni a víznek. Vannak speciális szerek a kempingáruházakban is, de sima mosogatószeres víz, nedvesített szivacs ugyanúgy megteszi. Nekem még régi alu burkolata van a felépítménynek, ami ráadásul rücskös és az előző olasz tulajdonos nem sok energiát fektetett a tisztántartásába, ezért a rücskökben évtizedes retek rakódott le. Na, azt csak csodaszerrel és polírral sikerült eltávolítani. Ezt követően csak szintentartásra kell ügyelni.
A Suwenor (Bihari Attiláék) telephelyén találod a Rollwash nevű céget, ők forgalmaznak lakóautó és hajó tisztító szereket2014.08.07.-11:36 #44091Érdemes-e valamivel takarni a lakóautót?
2014.08.06.-13:51 #44061[quote=”Kerti” post=43014][quote=”B.Z.” post=43011]Sziasztok!
Nemrég sikerült megvenni első lakóautónkat. Szerencsére eddig semmi komoly gond nincs vele, csak élvezzük. Van rajta parabola antenna amit viszont nem tudunk használni mert gondolom kéne beltéri egység ami nincs hozzá. Hogyan tudnám kipróbálni ,hogy egyáltalán jó e, és ha igen, mi kell hozzá ,hogy használhassuk?[/quote]
Egy beltéri egység érvényes kártyával (előfizetéssel) mindenképpen kell hozzá. Ezután be kell állítani és akkor kiderül, hogy jó e. Ha van otthoni műholdas beltérid akkor az is tökéletesen megfelel erre a célra. Azért érdemes valakit felkeresni aki már látott parabola antennát, mert ő könnyebben beállítja és meg is tudja mutatni neked, hogy hogyan kell használni.
Ha addig nem jön össze akkor a Pusztaszentlászlói találkozón Nagypapa biztosan szívesen segít, mert ő nagy mágus ebben (és nem mellesleg ért is hozzá).[/quote]
Simán kibírjuk addig, mivel itthon sincs parabolánk, csak gondoltam ha már van és jó akkor majd beüzemeljük .
köszi2014.08.06.-04:10 #44048[quote=”B.Z.” post=43011]Sziasztok!
Nemrég sikerült megvenni első lakóautónkat. Szerencsére eddig semmi komoly gond nincs vele, csak élvezzük. Van rajta parabola antenna amit viszont nem tudunk használni mert gondolom kéne beltéri egység ami nincs hozzá. Hogyan tudnám kipróbálni ,hogy egyáltalán jó e, és ha igen, mi kell hozzá ,hogy használhassuk?[/quote]
Egy beltéri egység érvényes kártyával (előfizetéssel) mindenképpen kell hozzá. Ezután be kell állítani és akkor kiderül, hogy jó e. Ha van otthoni műholdas beltérid akkor az is tökéletesen megfelel erre a célra. Azért érdemes valakit felkeresni aki már látott parabola antennát, mert ő könnyebben beállítja és meg is tudja mutatni neked, hogy hogyan kell használni.
Ha addig nem jön össze akkor a Pusztaszentlászlói találkozón Nagypapa biztosan szívesen segít, mert ő nagy mágus ebben (és nem mellesleg ért is hozzá).
2014.08.06.-02:28 #44045Sziasztok!
Nemrég sikerült megvenni első lakóautónkat. Szerencsére eddig semmi komoly gond nincs vele, csak élvezzük. Van rajta parabola antenna amit viszont nem tudunk használni mert gondolom kéne beltéri egység ami nincs hozzá. Hogyan tudnám kipróbálni ,hogy egyáltalán jó e, és ha igen, mi kell hozzá ,hogy használhassuk?
2014.08.02.-20:44 #44005[quote=”kormanyosgyuri” post=42970]Akkor egyszerűbb ha rátok bízom a kiépitést, bármikor lehet menni hozzátok? Vagy be kell jelentkezni? Kellene egy pontos cím is[/quote]
Mindenképpen előre egyeztessünk, mert szerencsére rengeteg munkánk van és nem tudunk bármikor autót fogadni nagyobb munkára, no meg azt is át kell beszélni, hogy mid van meg és nem kell e valamit rendelni a rendszerhez.
A számom: 20/529-56-18.2014.08.02.-20:33 #44004[quote=”Kerti” post=42968][quote=”kormanyosgyuri” post=42965]Sziasztok szertnék autómba 12/220V rendszert kiépíttetni. két akumlátor 1200-as inverter meg a többi ami kel. Kertit kérdezném ez kb menyibe kerülne árban és időben.Most lenne időm mert kéztörés miat idő milliomos lettem. Szép napot mindenkinek[/quote]
Ahogy NagyPapa is írta a Panelectron inverterek elég jó ár érték arányban vannak. Mi is használjuk és nem volt még vele gond, bár ez nem jelent semmit 🙂
Invertert kétféle képen tudsz beépíteni az autóba.1. Simán beépíted, rákötve az aksira az invertert és vagy használod a saját dugalját ami van, vagy bekötöd egy teljesen független konnektorba, amire csak az inverter van rákötve. Ez az egyszerűbb.
2. Ha azt szeretnéd, hogy a teljes rendszerre rá legyen kötve, tehát bármelyik konnektorban és készülékben legyen inverteren keresztül is 230V, akkor már be kell építeni a 230V-os betáp és az inverter közé egy Bay-Pass-t. Ennek az a szerepe, hogy ha véletlenül az inverter is be van kapcsolva és rádugod az autót a hálózatra, akkor ez a relé, nem engedi egymással szembe a sinus jeleket, hiszen úgysem találkoznának. Működése egyszerű, ha van a külső betápról hálózati áram, akkor azt használja, ha ki van húzva, akkor átáll az inverter ágra és onnan dolgozik. Az ilyen átváltó relét általában 10.000 – 15.000 Ft között van.
Inverternél amire nagyon figyelni kell a 12V-os oldalon, hogy nagyon nagy áramfelvétele lehet ezért oda kell figyelni a vezetékek vastagságára és hosszára, mert tűzveszélyes lehet a nem megfelelő vezetékválasztás. Vannak olyan készülékek amihez 50 mm2 -es (nagyujjnyi vastagságú) vezetéket írnak elő, nem véletlenül. Az 1.200W-os inverterhez minimum 25-ös, de inkább 35-ös vezeték kell.[/quote]
Akkor egyszerűbb ha rátok bízom a kiépitést, bármikor lehet menni hozzátok? Vagy be kell jelentkezni? Kellene egy pontos cím is
2014.08.02.-19:24 #44002[quote=”kormanyosgyuri” post=42965]Sziasztok szertnék autómba 12/220V rendszert kiépíttetni. két akumlátor 1200-as inverter meg a többi ami kel. Kertit kérdezném ez kb menyibe kerülne árban és időben.Most lenne időm mert kéztörés miat idő milliomos lettem. Szép napot mindenkinek[/quote]
Ahogy NagyPapa is írta a Panelectron inverterek elég jó ár érték arányban vannak. Mi is használjuk és nem volt még vele gond, bár ez nem jelent semmit 🙂
Invertert kétféle képen tudsz beépíteni az autóba.1. Simán beépíted, rákötve az aksira az invertert és vagy használod a saját dugalját ami van, vagy bekötöd egy teljesen független konnektorba, amire csak az inverter van rákötve. Ez az egyszerűbb.
2. Ha azt szeretnéd, hogy a teljes rendszerre rá legyen kötve, tehát bármelyik konnektorban és készülékben legyen inverteren keresztül is 230V, akkor már be kell építeni a 230V-os betáp és az inverter közé egy Bay-Pass-t. Ennek az a szerepe, hogy ha véletlenül az inverter is be van kapcsolva és rádugod az autót a hálózatra, akkor ez a relé, nem engedi egymással szembe a sinus jeleket, hiszen úgysem találkoznának. Működése egyszerű, ha van a külső betápról hálózati áram, akkor azt használja, ha ki van húzva, akkor átáll az inverter ágra és onnan dolgozik. Az ilyen átváltó relét általában 10.000 – 15.000 Ft között van.
Inverternél amire nagyon figyelni kell a 12V-os oldalon, hogy nagyon nagy áramfelvétele lehet ezért oda kell figyelni a vezetékek vastagságára és hosszára, mert tűzveszélyes lehet a nem megfelelő vezetékválasztás. Vannak olyan készülékek amihez 50 mm2 -es (nagyujjnyi vastagságú) vezetéket írnak elő, nem véletlenül. Az 1.200W-os inverterhez minimum 25-ös, de inkább 35-ös vezeték kell.
2014.08.02.-16:21 #44000[quote=”kormanyosgyuri” post=42965]Sziasztok szertnék autómba 12/220V rendszert kiépíttetni. két akumlátor 1200-as inverter meg a többi ami kel. Kertit kérdezném ez kb menyibe kerülne árban és időben.Most lenne időm mert kéztörés miat idő milliomos lettem. Szép napot mindenkinek[/quote]
Üdv Néked :meghajol
Bár látod, hogy nem a Kerti vagyok, de próbálok segíteni! :smt039
Az akkumulátorok árát gondolom meg tudod nézni, 25 – 90 ezer-ig/db hatalmas a választék.
Az 1200 Wattos inverternek én magyar gyártmányút javaslok, a már korábban írt panelectron gyártmányát, nagyon megbízhatóak és „csak” 76 ezer netto áron.
A kábelezés bekötés viszont tényleg a Kerti dolga, de közel egy munkanapot bizony rá kell számítani, ha korrekten akarod beszerelni, vagy szereltetni. 🙁Üdv NagyPapa
2014.08.02.-15:52 #43999Sziasztok szertnék autómba 12/220V rendszert kiépíttetni. két akumlátor 1200-as inverter meg a többi ami kel. Kertit kérdezném ez kb menyibe kerülne árban és időben.Most lenne időm mert kéztörés miat idő milliomos lettem. Szép napot mindenkinek
2014.07.28.-01:49 #43945Sziasztok! Bérelhető lakóautót keresunk julius 29- aug. 4-ig. lehetőleg Szekszárdhoz közel. Valaki tud segíteni? 3-an utaznank vele belföldön. Köszönöm
2014.07.22.-23:55 #43871Köszönöm, majd leveszem a vezetőülést és megnézem mi van ott pontosan. Azt láttam, hogy egy ezer éves akku, egy 220V-os töltő, biztosítéktábla valamint két másik elektronika. Olyan mint egy 1970-ben használt telefonközpont. :rohog
2014.07.20.-23:24 #43859[quote=”eduvill” post=42814]A másik pedig, hogy fedélzeti akkunak mit használtok? Azért kérdezem mert, ugye a munka akkumlátorok elég kényesek a töltésre, és nem tudom, hogy az 1983-as technika tudja-e ezt :)[/quote]
nekem egy nem mai de modernnek mondható darab van benne.
mobitrinoc 915-012 TB jelű amit ha beállítasz tud zselés, ólom, és még valamilyet tölteni.
még nem ismeri fel magától ezt be kell állítani.
az akksi egy 100ah-ás zselés munka akksi ami évekig állt de sikerült életre kelteni és még terhelő villával is megállja a helyét. érdemes egy jobb(drágább) akksit venni mint ahogy a példa mutatja.2014.07.20.-22:38 #43856[quote=”eduvill” post=42814]A gáz bojler számára nagyobb nyomású szivattyú szükséges? Láttam, hogy van egy a friss víz tartályon kívül de az nem megy. [/quote]
Az a nagyobb nyomás, ha jól sejtem 1.2BAR. Ennél nagyobbat nem szabad ráengedni a rendszerre!A másik pedig, hogy fedélzeti akkunak mit használtok? Azért kérdezem mert, ugye a munka akkumlátorok elég kényesek a töltésre, és nem tudom, hogy az 1983-as technika tudja-e ezt 🙂
Biztos vagyok benne, hogy ha gyári töltő van benne, akkor tudja kezelni a munka akkumulátort!
Az indító akkuk nem viselik el a mélykisütést! (11volt környékére merülést.
Azok arra vannak kifejlesztve, hogy rövid ideig nagy áramot képesek leadni (több 100A), ellenben a munka akkukkal, amik inkább hosszabb ideig kisebb áram, 10-30A leadására készültek.
Bár áram témában vannak nálam szakértőbbek 😉 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.