-
IndítottaTémakör
-
2009.03.19.-12:51 #13594
Sikerült lakóautó tulajdonossá válnom, de mivel ezidáig szálloda lakó voltam nem igazán tudom, hogy mikre kell odafigyelnem.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2015.02.28.-02:52 #47046
most találtam rá a használtautó .hu-n
szép, de az igaz hogy sokat mentek vele.
milyen műszaki állapotban van?
ha gondolod írj privátban pár dolgot róla2015.02.28.-02:31 #47045[quote=”KViktor” post=45544]jól hangzik minden amit írtál. a kis mosdóval kitudunk békülni , mi egyenlőre csak egy kutyával tervezzük 😀
szeretnétek eladni, vagy ezt csak úgy írtad?![/quote]Igen, mert nagyobbat szeretnék venni.Mi elég sokat járkálunk vele. Nyáron is 2-3 hétig szoktunk nyaralni Bulgáriában és
ott csak az autóban lévő wc-t zuhanyzót használjuk, zuhanyzás után vízes a wc meg minden a párától. Utálom törölgetni 6 ember után de addíg vízes a lábad ha belépsz a füribe.Tomy
2015.02.28.-02:14 #47044jól hangzik minden amit írtál. a kis mosdóval kitudunk békülni , mi egyenlőre csak egy kutyával tervezzük 😀
szeretnétek eladni, vagy ezt csak úgy írtad?!2015.02.28.-02:08 #47043[quote=”KViktor” post=45542]Tomy……úgy látom egy idősebb Hymer-etek van.
tudnál nekünk vmit írni erről a típusról. erősen gondolkozunk azon hogy mi is ezt vegyünk. szimpatikus nekünk kialakításban és árban is.[/quote]Mire vagy kíváncsi?
Jó a kialakítása, masszív a bútorzat. Én azért adnám el mert a mosdó kicsi nekünk. Jobban bírnám,ha külön lenne a zuhanyzó a wc-töl. nekünk 4 gyerekünk van, így elégé tele az autó. Kicsit nagyobbat szeretnék. Persze szigorúan 3.5T-ig!!
Motorikusan megbízható FIAT.
Utazás közben mindent látsz, És a lehúzható ágy miatt nem kell nagyot mászni és a gyerekek nem hullanak akkorát ha legurulnak.. :woohoo:A hátsó asztal jó hogy van, körbe lehet ülni, bár ritkán funkcionál mint asztal. De mint lehetőség megvan.
Az öreg járgányok szerintem megbízhatóbbak mint az újak és ha mégis benéz valami hiba, fillérekből javítható.
Ebbe 1 új porlasztócsúcs kb.3500Ft, JTD-be 20000Ft a felújított.
Tomy
2015.02.28.-01:38 #47042Tomy……úgy látom egy idősebb Hymer-etek van.
tudnál nekünk vmit írni erről a típusról. erősen gondolkozunk azon hogy mi is ezt vegyünk. szimpatikus nekünk kialakításban és árban is.2015.02.28.-01:34 #47041igen
még rosszabb 😀2015.02.28.-01:32 #47040Vagy egészen egyszerűen orgazdák!
2015.02.28.-01:31 #47039szép mese 🙂
az biztos hogy pénzt semmilyen esetben nem fogunk küldeni előre. csak akkor fizetünk az autóért , amikor ott állunk mellette és már teljesen átvizsgáltattuk és hivatalosan leinformáltuk azt.
2015.02.28.-01:24 #47038[quote=”KViktor” post=45535]helló mindenkinek!
újabb kérdésünk van
minden nap bujom az internetet lakóautók után és elég gyakran találkozom olyan hirdetésekkel ahol 30 000-40 000 eurós lakókat ajánlanak eladásra 10 000 euró alatt, vagy esetleg csak egészen kevéssel felette.
miféle hirdetések ezek?[/quote]Szia!
Ez valószinű egy „elvált ember aki most költözött el a feleségétől, aki Angliában él és mivel a gyerekek vele maradtak nincs ideje lakóautózni. Az járművet neki ítélte a bíróság a válás során.”
Csak egy bibi van, hogy az autó még kint van Angliában.
Neki csak annyi előleg kell amennyiért a te címedre szállíttatja az autót. 1-3 ezer euró
Küld az autóról képet amennyit csak akarsz.
Minden e-mailre azonnal reagál.A sógorom futott bele majdnem egy ilyenbe. de mivel volt ismerős az adott Angol városban, elkértük a címet ahol meglehetne tekinteni. Soha többet nem kaptunk választ..
Tomy
2015.02.28.-01:16 #47037privát az összes hirdetés.
mi is arra gondolunk hogy vmi „játék ” lehet ez. de viszonylag sok ilyen hirdetéssel találkozunk és egyszerűen csak nem értjük hogy hogyan tudnak ebből hasznot húzni….mert valószínűleg ez a céljuk2015.02.28.-01:08 #47036Ezt a variációt nem ismerjük, még soha nem láttuk. Nem is igen van létjogosultsága, vmi játék van biztos benne. Cég vagy magánember árul ilyeneket?
[quote=”KViktor” post=45535]helló mindenkinek!
újabb kérdésünk van
minden nap bujom az internetet lakóautók után és elég gyakran találkozom olyan hirdetésekkel ahol 30 000-40 000 eurós lakókat ajánlanak eladásra 10 000 euró alatt, vagy esetleg csak egészen kevéssel felette.
miféle hirdetések ezek?[/quote]2015.02.27.-22:24 #47035helló mindenkinek!
újabb kérdésünk van
minden nap bujom az internetet lakóautók után és elég gyakran találkozom olyan hirdetésekkel ahol 30 000-40 000 eurós lakókat ajánlanak eladásra 10 000 euró alatt, vagy esetleg csak egészen kevéssel felette.
miféle hirdetések ezek?2015.02.26.-22:06 #46999[quote=”Kerti” post=45466][quote=”Amymone” post=45465]… Budapesten hol találnék megbízható : helyet ahol a járműn kívül a gáz tömörséget és az érintésvédelmet is elvégeznék.
A segítséget köszönettel venném.[/quote]Pl.: Kempingvilág >>>[/quote]
Kerti mester / úgy láttam többen igy szólítanak/ köszönöm a javaslatot ,a boltot ismerem .de nem tudtam.hogy vizsgáztatással is foglalkoznak. Remélem a közeljövőben valamelyik találkozón személyesen is megköszönketem.
Üdvözlettel Amymone
2015.02.25.-10:51 #46973[quote=”KViktor” post=45460]üdv mindenkinek!
korábban már kértem a segítségeteket abban hogy véleményezzetek egy pár lakóautót. még nem találtuk meg az igazit és még az sem igazán eldöntött hogy milyen felépítményt és mennyire időset vegyünk. és itt persze az autók ára szab nekünk határt.
a mostani kérdésem az lenne hogy mi a helyzet a régebbi…1990-95-ös autókkal? mennyire megbízhatóak motorikusan és mennyi erővel bírnak. ezek általában max 95 lóerősek és noha nem akarunk mi egyáltalán száguldozni , hiszen éppen az lenne a lényeg hogy kilépjünk az utazások idejére a „rohanó világból” , de elegendő ekkora teljesítmény egy ilyen korú lakónál például hegyi szerpentinen felfelé , vagy megizzasztana mire felérnénk?
http://home.mobile.de/WOHNMOBILCENTRUMHAMBURG#des_199692957
51107 köln , Deutschland
köszönöm a segítséget![/quote]A HYMER B554 egy rendkívül jól eltalált belső elrendezésű járgány!
Ha nem beázott -a Hymerekre nem is jellemző- és motorikusan rendben van, vedd meg nyugodtan.
A 100 paci hidd el könnyedén viszi a 100-as tempót ezzel is ami pedig valóban elegendő… :meghajol2015.02.25.-02:31 #46971[quote=”MaNa” post=45462]Kedves Viktor,
megnéztük, és a mi véleményünk a következő. Ha megnézeted motorikusan, elektromosság és szigeteltség szempontjából, és nincs gond, akkor szerintünk nyugodtan megveheted. Az biztos, hogy nem fogsz tudni száguldozni vele, de ha figyelembe vesszük, hogy a miénk 135 LE-vel rendelkezik, és közel 4 tonnával rohangászunk, mi sem tépünk vele. 120 átlag km-rel mászkálunk, főként a fizetős sztrádákon, mellékutakon ennyit sem. Tehát te kb. 100-as átlaggal fogsz tudni közlekedni vele, és ez a különbség elhanyagolható. Hegynek fel majd visszaváltasz és fel fog menni, csak türelem. Sőt az lenne a cél, hogy a nem fizetős és szép autóutakon menjen az ember, ha már ki akar kapcsolódni és ne a sztrádán tépjen. Meg lehet tervezni utakat úgy is, hogy naponta 3-500 km-t mész csak egy olyan célpontig, ahol van vmi látnivaló, nem kell a vezetésbe belerokkanni! Ne hallgass az önjelölt autóversenyzőkre, főként ha van türelmed.
A 127 km ami benne van szintén elfogadható.A gép szép belülről is, nagyon jó a kialakítása, az, hogy fordítható az ülés kiváló. A fürdőszoba is jó méretű, kényelmesnek látszik a WC, elég szép nagy a mosdó (sok mai gépben kis vacak mosdó van,) és kellemes a bútorzat színe, nem sötét. Nagy előny, hogy hátul is van asztal, és elől is, gondoljuk mindkettő ággyá alakítható. Ápoltnak látszik! Jó a műszaki felszereltsége is!
Volt Hymerünk, ismerjük őket, rengeteget láttunk belőlük, a mai napig szívünk csücske.Vedd meg, ha a bevizsgálás után O.K.,
Üdv. MaNa[quote=”KViktor” post=45460]üdv mindenkinek!
korábban már kértem a segítségeteket abban hogy véleményezzetek egy pár lakóautót. még nem találtuk meg az igazit és még az sem igazán eldöntött hogy milyen felépítményt és mennyire időset vegyünk. és itt persze az autók ára szab nekünk határt.
a mostani kérdésem az lenne hogy mi a helyzet a régebbi…1990-95-ös autókkal? mennyire megbízhatóak motorikusan és mennyi erővel bírnak. ezek általában max 95 lóerősek és noha nem akarunk mi egyáltalán száguldozni , hiszen éppen az lenne a lényeg hogy kilépjünk az utazások idejére a „rohanó világból” , de elegendő ekkora teljesítmény egy ilyen korú lakónál például hegyi szerpentinen felfelé , vagy megizzasztana mire felérnénk?
http://home.mobile.de/WOHNMOBILCENTRUMHAMBURG#des_199692957
51107 köln , Deutschland
köszönöm a segítséget![/quote][/quote]Szia!
Az enyém 21 éves . Tavaly vettem 20 évesen. Egy Citroen C25 ös furgonból profi szakmühelyben epített lakóautó.
Mivel anno volt Ducatóm ugyan ilyen furgon, ismertem a tipust.
A motor szépen jar, melegen nem füstöl , es hidegen pöcre indul. ( ez a legfontosabb,mert ez mutatja meg a motor állapotát) , a kasztni nem volt lyikasra rothadva, igy simán megvettem, friss viszgával. Izzító gyertyán kivül egy kötelező olajcserén kivül semmi gondom nem volt.
Az auto sima turbó, csak 85 Le, de 140 et utazik. Amugy 100 körül járok igy 8 litert iszik.
Ami a vásarlasnál még fontos a belső állapota, és a felszereltseg.
Ebben minden van.
Lehet szép, és csábító a kocsi, ha nincs omnisztor, napelem, kombi központi fűtes ami melegvizet is ad. Hűtőszekrény, fürdőszoba.
Mert ezek önmagukban többe kerülnek ,mint maga a kocsi.
Ha ezek mind megvannak, meg lehet venni.
És mégegy! Ezek a motorok még nem a mai full elektrónikával teletömött, nano, szuper nagynyomásu dizel motorok. Simán elmennek 500 ezret, ha meg porlasztócsúcsot kell cserélni 20 ezer a 4 darab, nem pedig 200. Nincs kettőstömegü lendkerék, és meg sorolhatnám.
Viszont kicsit avitt, koros, csattogóbb, esztetikailag nem egy új dizájn, de ha jól felszerelt ugyan azt a komfortot nyujtja.
Ja, és az ára 2 milla, nem 8-18.
Viszont 2 alatt már tényleg csak remenytelenül lepukkadtakat kapsz.2015.02.25.-01:54 #46970Ez a második 7,2 méter hoszú ami rengeteg bajjal jár! Sok parkolóban, kempingben alig tudok beállni az enyémmel pedig csak 6,3m! De a sok km ne ijesszen meg! Ismerem a kolozsvári mentőszolgalat tehnikai igazgatóját-ő mesélte hogy sok ilyen motor jóval tulment a 300 ezer km-n anélkül hogy látták volna a belsejét! A legtöbbnek szétrohadt a kasztnija, de az alváz/hajtómű/motor teljesen hibátlan volt. Persze ez függ a volt tulajok hozzáállásától is. Az első, integrált, tényleg jól néz ki, főleg belül.
Sok sikert a keresgéléshez! És türelmet…de ár szempontjából most kel mozogni, egy-két hónap mulva ugrik minimum 15 százalékot! Én is februárban rohangásztam Némethonban a miénk után.2015.02.25.-01:11 #46969Klubtársunk Battila meg tudja válaszolni, ha hozzá fordulsz.
Gondolom Kerti is.[quote=”Amymone” post=45465]Én sem régóta rendelkezem lakóautóval és segítség kellene ,mivel a járgányt 2015.március 31-ig vizsgáztatnom kell.Budapesten hol találnék megbízható : helyet ahol a járműn kívül a gáz tömörséget és az érintésvédelmet is elvégeznék.
A segítséget köszönettel venném.[/quote]2015.02.25.-01:10 #46968[quote=”Amymone” post=45465]… Budapesten hol találnék megbízható : helyet ahol a járműn kívül a gáz tömörséget és az érintésvédelmet is elvégeznék.
A segítséget köszönettel venném.[/quote]Pl.: Kempingvilág >>>
2015.02.25.-01:02 #46967Én sem régóta rendelkezem lakóautóval és segítség kellene ,mivel a járgányt 2015.március 31-ig vizsgáztatnom kell.Budapesten hol találnék megbízható : helyet ahol a járműn kívül a gáz tömörséget és az érintésvédelmet is elvégeznék.
A segítséget köszönettel venném.2015.02.24.-22:32 #46966Hát szerintünk az előző jobb lenne. Ez ‘csőrös’ ami még jobban leveszi a menetteljesítményt, mi egyébként sem csípjük ezeket. Kevés a kép ahhoz, hogy össze lehessen hasonlítani, viszont bazi sok benne a km.
Ennyi!
Szia MaNa
[quote=”KViktor” post=45463]köszi a gyors választ MaNa!
és mit szólsz ehhez? egészen más2015.02.24.-22:15 #46965köszi a gyors választ MaNa!
és mit szólsz ehhez? egészen más2015.02.24.-21:53 #46964Kedves Viktor,
megnéztük, és a mi véleményünk a következő. Ha megnézeted motorikusan, elektromosság és szigeteltség szempontjából, és nincs gond, akkor szerintünk nyugodtan megveheted. Az biztos, hogy nem fogsz tudni száguldozni vele, de ha figyelembe vesszük, hogy a miénk 135 LE-vel rendelkezik, és közel 4 tonnával rohangászunk, mi sem tépünk vele. 120 átlag km-rel mászkálunk, főként a fizetős sztrádákon, mellékutakon ennyit sem. Tehát te kb. 100-as átlaggal fogsz tudni közlekedni vele, és ez a különbség elhanyagolható. Hegynek fel majd visszaváltasz és fel fog menni, csak türelem. Sőt az lenne a cél, hogy a nem fizetős és szép autóutakon menjen az ember, ha már ki akar kapcsolódni és ne a sztrádán tépjen. Meg lehet tervezni utakat úgy is, hogy naponta 3-500 km-t mész csak egy olyan célpontig, ahol van vmi látnivaló, nem kell a vezetésbe belerokkanni! Ne hallgass az önjelölt autóversenyzőkre, főként ha van türelmed.
A 127 km ami benne van szintén elfogadható.A gép szép belülről is, nagyon jó a kialakítása, az, hogy fordítható az ülés kiváló. A fürdőszoba is jó méretű, kényelmesnek látszik a WC, elég szép nagy a mosdó (sok mai gépben kis vacak mosdó van,) és kellemes a bútorzat színe, nem sötét. Nagy előny, hogy hátul is van asztal, és elől is, gondoljuk mindkettő ággyá alakítható. Ápoltnak látszik! Jó a műszaki felszereltsége is!
Volt Hymerünk, ismerjük őket, rengeteget láttunk belőlük, a mai napig szívünk csücske.Vedd meg, ha a bevizsgálás után O.K.,
Üdv. MaNa[quote=”KViktor” post=45460]üdv mindenkinek!
korábban már kértem a segítségeteket abban hogy véleményezzetek egy pár lakóautót. még nem találtuk meg az igazit és még az sem igazán eldöntött hogy milyen felépítményt és mennyire időset vegyünk. és itt persze az autók ára szab nekünk határt.
a mostani kérdésem az lenne hogy mi a helyzet a régebbi…1990-95-ös autókkal? mennyire megbízhatóak motorikusan és mennyi erővel bírnak. ezek általában max 95 lóerősek és noha nem akarunk mi egyáltalán száguldozni , hiszen éppen az lenne a lényeg hogy kilépjünk az utazások idejére a „rohanó világból” , de elegendő ekkora teljesítmény egy ilyen korú lakónál például hegyi szerpentinen felfelé , vagy megizzasztana mire felérnénk?
http://home.mobile.de/WOHNMOBILCENTRUMHAMBURG#des_199692957
51107 köln , Deutschland
köszönöm a segítséget![/quote]2015.02.24.-20:52 #46962üdv mindenkinek!
korábban már kértem a segítségeteket abban hogy véleményezzetek egy pár lakóautót. még nem találtuk meg az igazit és még az sem igazán eldöntött hogy milyen felépítményt és mennyire időset vegyünk. és itt persze az autók ára szab nekünk határt.
a mostani kérdésem az lenne hogy mi a helyzet a régebbi…1990-95-ös autókkal? mennyire megbízhatóak motorikusan és mennyi erővel bírnak. ezek általában max 95 lóerősek és noha nem akarunk mi egyáltalán száguldozni , hiszen éppen az lenne a lényeg hogy kilépjünk az utazások idejére a „rohanó világból” , de elegendő ekkora teljesítmény egy ilyen korú lakónál például hegyi szerpentinen felfelé , vagy megizzasztana mire felérnénk?
http://home.mobile.de/WOHNMOBILCENTRUMHAMBURG#des_199692957
51107 köln , Deutschland
köszönöm a segítséget!2015.01.16.-03:37 #46527KakaóRocker ösztönzésére még egy-két dolog eszünkbe jutott >
12. El kell gondolkodnod azon,hogy télen is akarod használni a gépet vagy csak nyáron. A téli mászkáláshoz jobb a dupla (doppelboden-es) aljú, ahol a két réteg között vannak szigetelt állapotban a vizes tartályok. Így állítólag nem fagynak le a csövek, tartályok tartalmai. Nekünk nem ez van, talán itt valakinek van, és hozzá tud szólni. Akinek szimpla az aljzat, azok is meg szoktak jelenni téli találkozókon, gondolom le van teljesen ürítve a lakójuk és kannákban hoznak vizet, ill. nem használják télen a vizes helységet, kimennek a kemping vizesblokkjába.
13. Mi először légrugó nélkül gyakorlatoztunk, de miután egy párszor odacsaptuk a végét a gépnek, beszereltettünk légrugót. Ez többes kihasználtságú lehet, ha felnyomod vele a kocsi hátulját szintkülönbségnél nem csapod oda. Másrészt ha megbuggyantod rendesen a garázst hátul, nem lóg le a gép hátulja, harmadrészt nem mindenhol kell bakolni, ha kicsit lejt, ezzel is tudsz szintezni.
14. Nekünk van egy akasztós szekrényünk, amibe kb. 6-8 ruha, kabát beakasztható, és alá hajtogatva rámolható. Ez bőven elég. Nem viszünk lakóval estélyi ruhákat, turisták vagyunk. Még ami körben a plafon alatt vannak kisebb felnyitható szekrények, oda is berámoljuk a zoknikat, fehérneműket, és kész, több hely nem kell.
15. Volt egy gázsütőnk, eredetileg ezzel vettük a lakót. Ezek nem olyan teljesítményűek, mint az otthoniak, és nem is igazán akartunk sütni vele. Kiszedtük, vettünk egy mikrót grillel kombinálva. Most már elmondhatjuk, hogy egy mikró bőven elég lett volna, mert a grill teljesítményéhez nagyon sokszor nem elég sem itthon, sem külföldön az áramerősség amit nyújtanak a kempingekben. Még el sem tud sokszor indulni a grill. Tehát el kell gondolkoznotok, hogy mire van igény.
16. Mi az előző lakóinkban a kempingboltok által kínált vacak aluminium edényeket használtuk. Nem szabad megvenni őket, már kidobtuk, és a bonyhádi edénygyárnak van pl. az Intersparban isolcsóbb indukciós edénysorozata, rögtön azt kell megvenni. Ezek jók a belső gáztűzhelyre is, és egy indukciós rezsóra is.
17. Állóklíma! Hát ez volt az egyik legjobb beruházásunk. Nyáron ha beállunk a kempingbe azzal kezdjük, hogy beindítjuk. Ha nem így lenne a doboz rendesen át tud melegedni és éjszaka kínlódás az alvás. Este is kikergetjük vele a hőséget alvás előtt.
18. Az ablakok elhelyezkedését is nézni kell. Ha sokat akartok bivakolni nem mindenhol van áram, és nyáron a hőségben csak kereszthuzattal tudsz operálni.
Nálunk nagyon jól vannak elhelyezve oldalt és a tetőablakok is.
Itt lehet megnézni az ablakkiosztást és ezt a típust, ami megnyerte a szívünket:
https://www.google.hu/search?q=Adria+Coral+S660SL&newwindow=1&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=CUC4VIqDOpfsaIiMgJAM&ved=0CC0QsAQ&biw=819&bih=514Már öt éve használjuk, mindig nézünk más lakókat is, de eddig nem találtunk olyat, amire lecserélnénk.
Hát egyelőre mára ennyit, sziasztok MaNa
2015.01.16.-01:54 #46525[quote=”Bgabi58″ post=45051]Sziasztok!
Egy kicsit más téma mint az elözöek.Mi is most kezdünk majd lakózni most kezdjük összeszedni mik kellenek majd minden tekintetben.Férjem része az autó müszaki része és a többi de azért én is besegitek mert mindent én nézek a netten.Most épp egy belsö aksit kereek mert az nemjó amivel vettük..Tolatokamera az van antena is van de müholdvevö nincs egyszóval üres és tanácsokat szeretnék kérni .Miket vegyünk ami szükséges lehetöleg nem a legdrágábbat.Természetesen a konyhátba valókat és fürdö meg minden érdekel pl:wc papirt csak kempingboltba lehet venni,vagy ezzela témával a nöi topikot keresemm meg. hurrá :smt217[/quote]
Ha valóban nem akarsz drágább kategóriát választani, arra ügyelj, hogy az ún. gondozásmentes akkut vedd, mert ebből nem tud kipárologni savas cucc. Ezek általában nem kifejezetten kempingezésre valók (nem bírják a folyamatos töltést és a lemerítést). Ebben a kategóriában például itt találsz pár típust
Drágább, megbízhatóbb munkaaksikban NagyPapa is tud talán segíteni, de ha nem, javaslom az Optima akku családot
Forrás: Akkumax.hu
„A tekercselt aktív ólomlemezek között üvegszál szövetet csavarnak, amelybe felitatják a működéshez nélkülözhetetlen elektrolitot. Az AGM technológiának köszönhetően az OPTIMA akkumulátorok abszolút karbantartás-mentesek mert a lemerülés-feltöltés következtében keletkező vegyi gázok távozását az üvegszövet szigetelőanyagok meggátolják és ezáltal újra nedvességgé alakulnak vissza. Ezt a folyamatot gázrekombinációnak nevezzük. A biztonság kedvéért azért elhelyeztek az akkumulátor tetején 2 db biztonsági szelepet ha véletlenül valami oknál fogva túltöltés lépne fel akkor a fokozott gőzképződés az automata szelepeken tudnak kiszellőzni. Ugyanakkor e szelepek normál esetben meggátolják az elektrolit kipárolgását.
Az OPTIMA akkumulátorok a spirálcellás szerkezetnek köszönhető nagyon jól ellenállnak a rázkódásnak is, így a hagyományos akkumulátornál alkalmazott iszaptérre nincsen szükség. A gyári adatok alapján az OPTIMA 3-szor hosszabb ideig ellenáll a rázó igénybevételnek, mint amit az erre vonatkozó szabvány előír.
Az OPTIMA akkumulátorok 250 napig 23 ºC-on raktározva a tényleges tároló képességük több mint 50%-át megőrzik az eredeti értékhez képest. Míg a hagyományos szerkezetű akkumulátorok hasonló feltételek mellett már csak 18%-ot tudnak leadni eredeti teljesítményükből.
Az OPTIMA akkumulátorok élettartama 12000 ciklus (12000szer lehet teljesen lemeríteni és újra feltölteni mielőtt végleg megadná magát az akkumulátor), amely közel háromszorosa egy hagyományos ólom-savas, síklemezes akkumulátorénak. Míg a hagyományos szerkezetű akkumulátorok átlag élettartama 3-4 év addig a Magyarországon hetedik éve jelenlevő OPTIMA esetén még nem meghatározható, hogy mikor is kell őket kicserélni.” -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.