Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó téli tárolása

Legutóbb frissítette riviera 12 years, 5 months telt el
14angok
26 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #17999
    benojeno
    Felhasználó

      Üdv!

      Sajnos/nem sajnos úgy alakult, hogy a nemrég vett járgányt el kell raknunk télire. (Dec. 8-tól áprilisig elutazunk, ezért a Mikulás szakállának idei ellenőrzéséről lemaradok. 😥 )

      Jó kis leírás van itt még 2007-ből a lakók téli altatásáról, csak egy kérdésem maradt:
      Mivel nem tudtuk megoldani, hogy fedett helyen parkoljunk tavaszig, még nem tudtam eldönteni, hogy mi a jobb:
      ponyva nélkül tárolni vagy megfelelően leponyvázni???

      Ti hogyan csinálnátok?

      Köszönettel!

    • Szerző
      Válasz
    • #36982
      riviera
      Felhasználó

        [quote=”repro”:4ulsgnkv]=D> =D> ez qrva jó! Egy jót röhögtem magamon!!!
        😆 😆 😆 [/quote]

        Én is. :smt039 :smt056

        Editke

        #36973
        EdGaR
        Felhasználó

          [quote=”repro”:2pphoo2l]=D> =D> ez qrva jó! Egy jót röhögtem magamon!!!
          😆 😆 😆 [/quote]
          Én örülök, hogy pörög a fórum :2010_rohog.gif

          #36969
          repi
          Adminisztrátor

            [quote=”EdGaR”:2wqx7v5m]Azt vágod, hogy ez a hozzászólás az Évától több, mint 2 éves? 😆 [/quote]

            =D> =D> ez qrva jó! Egy jót röhögtem magamon!!!
            😆 😆 😆

            #36966
            EdGaR
            Felhasználó

              [quote=”repro”:164b8a1n]Szia Éva!

              Amikor az autó használatban volt én mindig fagyálló ablakmosó folyadékkal töltöttem fel a víz rendszert és bevált.
              Most sem teszek másképp a lakókocsinál.
              Természetesen elég volt 5 liter és a vízpumpával végignyomattam a csapokig és egy keveset a lefolyókba,hogy a bűzelzárókba se fagyon bele a víz. Ha tudtam,hogy nem fogom használni,akkor kifújattam kompresszorral a rendszert. 🙂

              A bojlered pedig fagytalanította magát.Szerintem azzal több teendő nincs.

              De te ugye használni fogod.. 😆 várunk a kocsonya fesztiválon..marad az ablakmosó. =D>
              Azt ugye tudod, hogy egy közel 2 éves hozzászólásra válaszoltál?

              Tavasszal pedig tiszta vízzel esetleg valami semleges fertőtlenítővel át kell mosni úgyis a vízrendszert.[/quote] Azt vágod, hogy ez a hozzászólás az Évától több, mint 2 éves? 😆

              #36965
              repi
              Adminisztrátor

                [quote=”eva54″:3chdvx79]Olvasom, hogy már sokan téliesítették a lakót. Kezdjek el aggódni, hogy én még nem? A vizet a fagykapcsoló leengedte két hete, a vizcsapokat kinyitottuk, de mást még nem csináltunk.[/quote]

                Szia Éva!

                Amikor az autó használatban volt én mindig fagyálló ablakmosó folyadékkal töltöttem fel a víz rendszert és bevált.
                Most sem teszek másképp a lakókocsinál.
                Természetesen elég volt 5 liter és a vízpumpával végignyomattam a csapokig és egy keveset a lefolyókba,hogy a bűzelzárókba se fagyon bele a víz. Ha tudtam,hogy nem fogom használni,akkor kifújattam kompresszorral a rendszert. 🙂

                A bojlered pedig fagytalanította magát.Szerintem azzal több teendő nincs.

                De te ugye használni fogod.. 😆 várunk a kocsonya fesztiválon..marad az ablakmosó. =D>

                Tavasszal pedig tiszta vízzel esetleg valami semleges fertőtlenítővel át kell mosni úgyis a vízrendszert.

                #36957
                KToM
                Felhasználó

                  Hello,
                  ismét a fórum tudásbázisához fordulnék 🙂

                  Kéne Napelemes akku karbantartó. Nem baj ha olcsó, de főként jó legyen. Az indító akkuhoz vezetném direktebe. Vagy más javaslat? (igazából a fedélzeti akksi még szó-szó működik, de a motorakku lemerült, amint lesz töltőm feltöltöm, csak március végéig most már jó lenne karbantartani a motor akksit)
                  A rögzítésen még gonolkodnom kell, gondolom vízszintes felületre lenne jó tenni.

                  Előre is kösz,
                  KToM

                  #26514
                  eva54
                  Felhasználó

                    Olvasom, hogy már sokan téliesítették a lakót. Kezdjek el aggódni, hogy én még nem? A vizet a fagykapcsoló leengedte két hete, a vizcsapokat kinyitottuk, de mást még nem csináltunk.

                    #25466
                    Névtelen

                      [quote=”GaborApa”:27nels5g]A lakóautó használati vizét érdemes kifújatni, mert sok „zsák” van a rendszerben. Persze járművenként eltérő lehet. A csatlakozók, idomok általában kemény műanyagból vannak, megrepedhetnek.

                      Szivattyút mindenképpen szárazra kell járatni, és a vízcsapokat is nyitva hagyni.

                      Eger közelében… :-k esetleg Miskolcon a BIWAK-nál[/quote]

                      O.k. Köszönöm!

                      #25465
                      GaborApa
                      Felhasználó

                        A lakóautó használati vizét érdemes kifújatni, mert sok „zsák” van a rendszerben. Persze járművenként eltérő lehet. A csatlakozók, idomok általában kemény műanyagból vannak, megrepedhetnek.

                        Szivattyút mindenképpen szárazra kell járatni, és a vízcsapokat is nyitva hagyni.

                        Eger közelében… :-k esetleg Miskolcon a BIWAK-nál

                        #25464
                        Névtelen

                          [quote=”GaborApa”:13vsx238]:roll:
                          Bocsánat ha bele…., de nekem úgy tűnik, hogy Isu a lakóautó használati vizéről kérdezett, Istozi pedig a motor hűtővizéről írt.
                          ???[/quote]

                          Igen, valóban a frissvíz és szennyvíz tartály, illetve ahhoz tartozó csövek téliesítésének, fagymentesítésének felkészítése érdekel, de gondoltam Istozi hozzászólása is hasznos lehet itt a topicban a motort illetően. Bár a fagyálló a motorban azért kritikusan hideget is el kell viseljen. 😉

                          #25463
                          GaborApa
                          Felhasználó

                            🙄
                            Bocsánat ha bele…., de nekem úgy tűnik, hogy Isu a lakóautó használati vizéről kérdezett, Istozi pedig a motor hűtővizéről írt.
                            ???

                            #25459
                            Névtelen

                              [quote=”istozi”:wnj41ons]Műszaki vélemény: egyszerű leeresztés elegendő. Műhelyfőnök emlékeimben soha nem volt gond azután, ha leengedtük a vizet és jött a fagy. Normális esetben a motor belsejéből (víztérből) és a hűtőből is kifolyik a víz. A fűtésrendszert érdemes megnézni (a gyanúsnak tűnő csövet lebontani, kicsorgatni, mert ott – ha nem gyári minden – előfordulhatnak vízzsákok, pl. korábbi javításnál nem azt, v. nem úgy tették fel). Előfordul egyes autóknál, hogy a fűtésnek külön leeresztője van! Egyébként úgysem tudod kiszárítani. Viszont leengedés után zárd vissza, hogy ne jusson be friss oxigén (korrózió megelőzése). A munkához nem kell szakértelem, csak ne szakítsd bele a leeresztő csavart, v csapot. Ha nem találod, kösd le a hűtőről az alsó vízcsövet. Jó munkát.[/quote]

                              Köszi a segítséget!

                              Üdv

                              #25457
                              LMC
                              Felhasználó

                                [quote=”somacsek”:33l6pztv]Na látjátok más is bakol nem csak a PÉK =D> 😆 [/quote]

                                Én szilveszterig nem bakolok,utánna meg már minek ? 😆

                                András

                                #25455
                                istozi
                                Felhasználó

                                  [quote=”Isu”:xo3jvxon]Kedves Lakóautósok!

                                  Téliesítéssel kapcsolatosan érdekelne a véleményetek. Konkrétan fagymentesítésről lenne szó. Ha most leengedem a vizet kiszáradhatnak annyira a csövek, hogy télen nem fagynak meg vagy célszerű sűrített levegővel porszárazra fagymentesíteni?

                                  Előre is kösz.

                                  u.i.: Ha fagymentesíteni kell Eger környékén nem tudjátok esetleg, hogy ki csinál ilyesmit?[/quote]
                                  Műszaki vélemény: egyszerű leeresztés elegendő. Műhelyfőnök emlékeimben soha nem volt gond azután, ha leengedtük a vizet és jött a fagy. Normális esetben a motor belsejéből (víztérből) és a hűtőből is kifolyik a víz. A fűtésrendszert érdemes megnézni (a gyanúsnak tűnő csövet lebontani, kicsorgatni, mert ott – ha nem gyári minden – előfordulhatnak vízzsákok, pl. korábbi javításnál nem azt, v. nem úgy tették fel). Előfordul egyes autóknál, hogy a fűtésnek külön leeresztője van! Egyébként úgysem tudod kiszárítani. Viszont leengedés után zárd vissza, hogy ne jusson be friss oxigén (korrózió megelőzése). A munkához nem kell szakértelem, csak ne szakítsd bele a leeresztő csavart, v csapot. Ha nem találod, kösd le a hűtőről az alsó vízcsövet. Jó munkát.

                                  #25454
                                  Névtelen

                                    Kedves Lakóautósok!

                                    Téliesítéssel kapcsolatosan érdekelne a véleményetek. Konkrétan fagymentesítésről lenne szó. Ha most leengedem a vizet kiszáradhatnak annyira a csövek, hogy télen nem fagynak meg vagy célszerű sűrített levegővel porszárazra fagymentesíteni?

                                    Előre is kösz.

                                    u.i.: Ha fagymentesíteni kell Eger környékén nem tudjátok esetleg, hogy ki csinál ilyesmit?

                                    #18512
                                    benojeno
                                    Felhasználó

                                      [quote=”GaborApa”:cvgtfhiu]Elnézést, de egyértelműsítettem a címet, hogy a hasznos infók egyszerűbben megtalálhatóak legyenek később is.[/quote]

                                      Rendben, köszönöm.

                                      #18511
                                      GaborApa
                                      Felhasználó

                                        Elnézést, de egyértelműsítettem a címet, hogy a hasznos infók egyszerűbben megtalálhatóak legyenek később is.

                                        #18510
                                        fischer
                                        Felhasználó

                                          [quote=”benojeno”:3bik05cf]Na, most még erősebben alámásztam, nem úgy, mint reggel, amikor csak a széléről lógattam alá a fejem. 😉
                                          Gondolom, a hosszanti létraváz végénél lenne a legstrammabb, végül is van hely ott, ahol a laprugó is be van csavarozva, annyi a prücök, hogy a jobb oldalon oda van csavarozva a vontatókarika vagy hogyishívják is. De egy kis gumis kipárnázással meg lehet oldani, a magasság meg (40cm) nem gond, teszek a bak alá járdalapot vagy erős deszkát.[/quote]

                                          igen.
                                          a járdalapra tedd a deszkát. 🙂
                                          a beton repedhet a pontszerű teheléstől(bak lába), a deszka ezt a hajlamot csökkenti, mint rezgéselnyelő és terhelés elosztó.

                                          [quote=”benojeno”:3bik05cf]Most már rájöttem, mi lehet az az ovál keresztgerenda (
                                          =D> Fischernek), azon meg mindkét szélen oda van hegesztve három kicsi vaslemez, kb. 8-9 cm távolságban, u alakot formázva, a bak vége pont belepasszolna. A keresztgerenda vajon bírja a súlyt? Nekem nem tűnt olyan erősnek a hosszanti vázhoz való illesztése.[/quote]

                                          ha egyre gondoltunk, akkor megtaláltad a hivatalos emelési pontot. 😉
                                          az ovál keresztmettszetű gerenda a két oldali felfüggesztést köti össze, a laprugón és lengéscsillapítón keresztül kapcsolódik az autó alvázához.

                                          [quote=”benojeno”:3bik05cf](Ja, van az emelőnek hátul hely, de az emeléssel egyidőben valahova a bakot is be kell tenni, ugyanoda nem lehet. 😀 )

                                          Bárhogy is, köszönöm a segítséget, meg lesz ez emelve, nemcsak a kalapom!

                                          Üdv!
                                          Jenő[/quote]

                                          a megtalált ponton emeld, a kiszemelt helyre mehet a bak. 😉

                                          #18506
                                          benojeno
                                          Felhasználó

                                            [quote=”fischer”:lg3fqzgi]
                                            na mindegy, úgyis alá kell bújnod. 😉 [/quote]

                                            Na, most még erősebben alámásztam, nem úgy, mint reggel, amikor csak a széléről lógattam alá a fejem. 😉
                                            Gondolom, a hosszanti létraváz végénél lenne a legstrammabb, végül is van hely ott, ahol a laprugó is be van csavarozva, annyi a prücök, hogy a jobb oldalon oda van csavarozva a vontatókarika vagy hogyishívják is. De egy kis gumis kipárnázással meg lehet oldani, a magasság meg (40cm) nem gond, teszek a bak alá járdalapot vagy erős deszkát.

                                            Most már rájöttem, mi lehet az az ovál keresztgerenda (
                                            =D> Fischernek), azon meg mindkét szélen oda van hegesztve három kicsi vaslemez, kb. 8-9 cm távolságban, u alakot formázva, a bak vége pont belepasszolna. A keresztgerenda vajon bírja a súlyt? Nekem nem tűnt olyan erősnek a hosszanti vázhoz való illesztése.

                                            (Ja, van az emelőnek hátul hely, de az emeléssel egyidőben valahova a bakot is be kell tenni, ugyanoda nem lehet. 😀 )

                                            Bárhogy is, köszönöm a segítséget, meg lesz ez emelve, nemcsak a kalapom!

                                            Üdv!
                                            Jenő

                                            #18498
                                            fischer
                                            Felhasználó

                                              [quote=”benojeno”:rtb864wf]No, a tetőről akkor le az aljára – bakolás. Főleg a gumik miatt akarom ezt megcsinálni.
                                              Van itthon jó kis 3T-s bak, csak nézem az alvázat, és elöl még oké, de hátul már nem látok megfelelő helyet a baknak.
                                              Ha a hátsó tengelyt tenném rá a bakokra, akkor ugye nem cseszem el a tengelyt?[/quote]

                                              elvileg nem, ha valóban stabilan megáll a bakokon.
                                              de a lengéscsillapítókat, rugókat nem pihenteted ezzel a megoldással.

                                              ha jól emlékszem, ovál keresztgerenda a hátsó hidad, azt meg a normál bakokkal elég nehéz stabilan rögzíteni, egyedül a lengéscsillapítók, rugók bekötési pontjainál van megfelelő felület a bakok számára.
                                              ha a bak támasztófelülete nem támaszkodik csavarfejen/anyán, akkor jó lehet.
                                              ez azért lényeges, mert lehet pl. erős szél, amikor az autó mozog kicsit a bakokon, emiatt a felfekvő felületen lévő csavarok deformálódhatnak.
                                              ha van a bakokhoz tenyérnyi gumidarabod, olyan 1,5-2 centi vastag, az is jó, akkor csavarhelyre is teheted a bakot, nem fogják bántani egymást, a gumi kivédi azt.

                                              a saját autón nekem a hosszanti létraváz nincs alulról burkolva, én annál fogva támasztanám föl, ha a tiéden is elérhető az…
                                              kérdés, hogy nincs e túl magasan a váz a bak lehetséges emelési magasságához képest.
                                              na mindegy, úgyis alá kell bújnod. 😉

                                              #18496
                                              Soma
                                              Felhasználó

                                                [quote=”benojeno”:3ab2t4my]No, a tetőről akkor le az aljára – bakolás. Főleg a gumik miatt akarom ezt megcsinálni.
                                                Van itthon jó kis 3T-s bak, csak nézem az alvázat, és elöl még oké, de hátul már nem látok megfelelő helyet a baknak.
                                                Ha a hátsó tengelyt tenném rá a bakokra, akkor ugye nem cseszem el a tengelyt?[/quote]

                                                Na látjátok más is bakol nem csak a PÉK =D> 😆

                                                #18495
                                                LMC
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”benojeno”:aed0kpx1]No, a tetőről akkor le az aljára – bakolás. Főleg a gumik miatt akarom ezt megcsinálni.
                                                  Van itthon jó kis 3T-s bak, csak nézem az alvázat, és elöl még oké, de hátul már nem látok megfelelő helyet a baknak.
                                                  Ha a hátsó tengelyt tenném rá a bakokra, akkor ugye nem cseszem el a tengelyt?[/quote]

                                                  Nem cseszed el, de lenni kell hátul az emelőnek kialakított erősítés ( kerékcsere ) 😆

                                                  András

                                                  #18492
                                                  benojeno
                                                  Felhasználó

                                                    No, a tetőről akkor le az aljára – bakolás. Főleg a gumik miatt akarom ezt megcsinálni.
                                                    Van itthon jó kis 3T-s bak, csak nézem az alvázat, és elöl még oké, de hátul már nem látok megfelelő helyet a baknak.
                                                    Ha a hátsó tengelyt tenném rá a bakokra, akkor ugye nem cseszem el a tengelyt?

                                                    #18313
                                                    benojeno
                                                    Felhasználó

                                                      Köszi a válaszokat! =D>

                                                      #18311
                                                      mc43
                                                      Felhasználó

                                                        Szerintem jól teszed ha letakarod. Én hungarocell darabokat raktam alá a ponyvának vagy fóliának.
                                                        Az oldalánál az ablakoknál tartsd el a takarót, mert a téli szelek ahogyan mozgatják a takarót karcolni fogják az ablakokat.

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 1-25 / 26

                                                      You must be logged in to reply to this topic.