-
IndítottaTémakör
-
2009.11.26.-02:51 #17999
Üdv!
Sajnos/nem sajnos úgy alakult, hogy a nemrég vett járgányt el kell raknunk télire. (Dec. 8-tól áprilisig elutazunk, ezért a Mikulás szakállának idei ellenőrzéséről lemaradok. 😥 )
Jó kis leírás van itt még 2007-ből a lakók téli altatásáról, csak egy kérdésem maradt:
Mivel nem tudtuk megoldani, hogy fedett helyen parkoljunk tavaszig, még nem tudtam eldönteni, hogy mi a jobb:
ponyva nélkül tárolni vagy megfelelően leponyvázni???Ti hogyan csinálnátok?
Köszönettel!
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2013.01.08.-00:00 #36982
[quote=”repro”:4ulsgnkv]=D> =D> ez qrva jó! Egy jót röhögtem magamon!!!
😆 😆 😆 [/quote]Én is. :smt039 :smt056
Editke
2013.01.07.-15:38 #36973[quote=”repro”:2pphoo2l]=D> =D> ez qrva jó! Egy jót röhögtem magamon!!!
😆 😆 😆 [/quote]
Én örülök, hogy pörög a fórum :2010_rohog.gif2013.01.07.-12:39 #36969[quote=”EdGaR”:2wqx7v5m]Azt vágod, hogy ez a hozzászólás az Évától több, mint 2 éves? 😆 [/quote]
=D> =D> ez qrva jó! Egy jót röhögtem magamon!!!
😆 😆 😆2013.01.07.-10:42 #36966[quote=”repro”:164b8a1n]Szia Éva!
Amikor az autó használatban volt én mindig fagyálló ablakmosó folyadékkal töltöttem fel a víz rendszert és bevált.
Most sem teszek másképp a lakókocsinál.
Természetesen elég volt 5 liter és a vízpumpával végignyomattam a csapokig és egy keveset a lefolyókba,hogy a bűzelzárókba se fagyon bele a víz. Ha tudtam,hogy nem fogom használni,akkor kifújattam kompresszorral a rendszert. 🙂A bojlered pedig fagytalanította magát.Szerintem azzal több teendő nincs.
De te ugye használni fogod.. 😆 várunk a kocsonya fesztiválon..marad az ablakmosó. =D>
Azt ugye tudod, hogy egy közel 2 éves hozzászólásra válaszoltál?Tavasszal pedig tiszta vízzel esetleg valami semleges fertőtlenítővel át kell mosni úgyis a vízrendszert.[/quote] Azt vágod, hogy ez a hozzászólás az Évától több, mint 2 éves? 😆
2013.01.07.-09:56 #36965[quote=”eva54″:3chdvx79]Olvasom, hogy már sokan téliesítették a lakót. Kezdjek el aggódni, hogy én még nem? A vizet a fagykapcsoló leengedte két hete, a vizcsapokat kinyitottuk, de mást még nem csináltunk.[/quote]
Szia Éva!
Amikor az autó használatban volt én mindig fagyálló ablakmosó folyadékkal töltöttem fel a víz rendszert és bevált.
Most sem teszek másképp a lakókocsinál.
Természetesen elég volt 5 liter és a vízpumpával végignyomattam a csapokig és egy keveset a lefolyókba,hogy a bűzelzárókba se fagyon bele a víz. Ha tudtam,hogy nem fogom használni,akkor kifújattam kompresszorral a rendszert. 🙂A bojlered pedig fagytalanította magát.Szerintem azzal több teendő nincs.
De te ugye használni fogod.. 😆 várunk a kocsonya fesztiválon..marad az ablakmosó. =D>
Tavasszal pedig tiszta vízzel esetleg valami semleges fertőtlenítővel át kell mosni úgyis a vízrendszert.
2013.01.07.-00:13 #36957Hello,
ismét a fórum tudásbázisához fordulnék 🙂Kéne Napelemes akku karbantartó. Nem baj ha olcsó, de főként jó legyen. Az indító akkuhoz vezetném direktebe. Vagy más javaslat? (igazából a fedélzeti akksi még szó-szó működik, de a motorakku lemerült, amint lesz töltőm feltöltöm, csak március végéig most már jó lenne karbantartani a motor akksit)
A rögzítésen még gonolkodnom kell, gondolom vízszintes felületre lenne jó tenni.Előre is kösz,
KToM2010.11.04.-01:21 #26514Olvasom, hogy már sokan téliesítették a lakót. Kezdjek el aggódni, hogy én még nem? A vizet a fagykapcsoló leengedte két hete, a vizcsapokat kinyitottuk, de mást még nem csináltunk.
2010.09.07.-20:16 #25466Névtelen
[quote=”GaborApa”:27nels5g]A lakóautó használati vizét érdemes kifújatni, mert sok „zsák” van a rendszerben. Persze járművenként eltérő lehet. A csatlakozók, idomok általában kemény műanyagból vannak, megrepedhetnek.
Szivattyút mindenképpen szárazra kell járatni, és a vízcsapokat is nyitva hagyni.
Eger közelében… :-k esetleg Miskolcon a BIWAK-nál[/quote]
O.k. Köszönöm!
2010.09.07.-20:08 #25465A lakóautó használati vizét érdemes kifújatni, mert sok „zsák” van a rendszerben. Persze járművenként eltérő lehet. A csatlakozók, idomok általában kemény műanyagból vannak, megrepedhetnek.
Szivattyút mindenképpen szárazra kell járatni, és a vízcsapokat is nyitva hagyni.
Eger közelében… :-k esetleg Miskolcon a BIWAK-nál
2010.09.07.-20:07 #25464Névtelen
[quote=”GaborApa”:13vsx238]:roll:
Bocsánat ha bele…., de nekem úgy tűnik, hogy Isu a lakóautó használati vizéről kérdezett, Istozi pedig a motor hűtővizéről írt.
???[/quote]Igen, valóban a frissvíz és szennyvíz tartály, illetve ahhoz tartozó csövek téliesítésének, fagymentesítésének felkészítése érdekel, de gondoltam Istozi hozzászólása is hasznos lehet itt a topicban a motort illetően. Bár a fagyálló a motorban azért kritikusan hideget is el kell viseljen. 😉
2010.09.07.-20:01 #25463🙄
Bocsánat ha bele…., de nekem úgy tűnik, hogy Isu a lakóautó használati vizéről kérdezett, Istozi pedig a motor hűtővizéről írt.
???2010.09.07.-16:55 #25459Névtelen
[quote=”istozi”:wnj41ons]Műszaki vélemény: egyszerű leeresztés elegendő. Műhelyfőnök emlékeimben soha nem volt gond azután, ha leengedtük a vizet és jött a fagy. Normális esetben a motor belsejéből (víztérből) és a hűtőből is kifolyik a víz. A fűtésrendszert érdemes megnézni (a gyanúsnak tűnő csövet lebontani, kicsorgatni, mert ott – ha nem gyári minden – előfordulhatnak vízzsákok, pl. korábbi javításnál nem azt, v. nem úgy tették fel). Előfordul egyes autóknál, hogy a fűtésnek külön leeresztője van! Egyébként úgysem tudod kiszárítani. Viszont leengedés után zárd vissza, hogy ne jusson be friss oxigén (korrózió megelőzése). A munkához nem kell szakértelem, csak ne szakítsd bele a leeresztő csavart, v csapot. Ha nem találod, kösd le a hűtőről az alsó vízcsövet. Jó munkát.[/quote]
Köszi a segítséget!
Üdv
2010.09.07.-16:31 #25457[quote=”somacsek”:33l6pztv]Na látjátok más is bakol nem csak a PÉK =D> 😆 [/quote]
Én szilveszterig nem bakolok,utánna meg már minek ? 😆
András
2010.09.07.-16:24 #25455[quote=”Isu”:xo3jvxon]Kedves Lakóautósok!
Téliesítéssel kapcsolatosan érdekelne a véleményetek. Konkrétan fagymentesítésről lenne szó. Ha most leengedem a vizet kiszáradhatnak annyira a csövek, hogy télen nem fagynak meg vagy célszerű sűrített levegővel porszárazra fagymentesíteni?
Előre is kösz.
u.i.: Ha fagymentesíteni kell Eger környékén nem tudjátok esetleg, hogy ki csinál ilyesmit?[/quote]
Műszaki vélemény: egyszerű leeresztés elegendő. Műhelyfőnök emlékeimben soha nem volt gond azután, ha leengedtük a vizet és jött a fagy. Normális esetben a motor belsejéből (víztérből) és a hűtőből is kifolyik a víz. A fűtésrendszert érdemes megnézni (a gyanúsnak tűnő csövet lebontani, kicsorgatni, mert ott – ha nem gyári minden – előfordulhatnak vízzsákok, pl. korábbi javításnál nem azt, v. nem úgy tették fel). Előfordul egyes autóknál, hogy a fűtésnek külön leeresztője van! Egyébként úgysem tudod kiszárítani. Viszont leengedés után zárd vissza, hogy ne jusson be friss oxigén (korrózió megelőzése). A munkához nem kell szakértelem, csak ne szakítsd bele a leeresztő csavart, v csapot. Ha nem találod, kösd le a hűtőről az alsó vízcsövet. Jó munkát.2010.09.07.-16:10 #25454Névtelen
Kedves Lakóautósok!
Téliesítéssel kapcsolatosan érdekelne a véleményetek. Konkrétan fagymentesítésről lenne szó. Ha most leengedem a vizet kiszáradhatnak annyira a csövek, hogy télen nem fagynak meg vagy célszerű sűrített levegővel porszárazra fagymentesíteni?
Előre is kösz.
u.i.: Ha fagymentesíteni kell Eger környékén nem tudjátok esetleg, hogy ki csinál ilyesmit?
2009.12.01.-19:52 #18512[quote=”GaborApa”:cvgtfhiu]Elnézést, de egyértelműsítettem a címet, hogy a hasznos infók egyszerűbben megtalálhatóak legyenek később is.[/quote]
Rendben, köszönöm.
2009.12.01.-19:36 #18511Elnézést, de egyértelműsítettem a címet, hogy a hasznos infók egyszerűbben megtalálhatóak legyenek később is.
2009.12.01.-19:22 #18510[quote=”benojeno”:3bik05cf]Na, most még erősebben alámásztam, nem úgy, mint reggel, amikor csak a széléről lógattam alá a fejem. 😉
Gondolom, a hosszanti létraváz végénél lenne a legstrammabb, végül is van hely ott, ahol a laprugó is be van csavarozva, annyi a prücök, hogy a jobb oldalon oda van csavarozva a vontatókarika vagy hogyishívják is. De egy kis gumis kipárnázással meg lehet oldani, a magasság meg (40cm) nem gond, teszek a bak alá járdalapot vagy erős deszkát.[/quote]igen.
a járdalapra tedd a deszkát. 🙂
a beton repedhet a pontszerű teheléstől(bak lába), a deszka ezt a hajlamot csökkenti, mint rezgéselnyelő és terhelés elosztó.[quote=”benojeno”:3bik05cf]Most már rájöttem, mi lehet az az ovál keresztgerenda (
=D> Fischernek), azon meg mindkét szélen oda van hegesztve három kicsi vaslemez, kb. 8-9 cm távolságban, u alakot formázva, a bak vége pont belepasszolna. A keresztgerenda vajon bírja a súlyt? Nekem nem tűnt olyan erősnek a hosszanti vázhoz való illesztése.[/quote]ha egyre gondoltunk, akkor megtaláltad a hivatalos emelési pontot. 😉
az ovál keresztmettszetű gerenda a két oldali felfüggesztést köti össze, a laprugón és lengéscsillapítón keresztül kapcsolódik az autó alvázához.[quote=”benojeno”:3bik05cf](Ja, van az emelőnek hátul hely, de az emeléssel egyidőben valahova a bakot is be kell tenni, ugyanoda nem lehet. 😀 )
Bárhogy is, köszönöm a segítséget, meg lesz ez emelve, nemcsak a kalapom!
Üdv!
Jenő[/quote]a megtalált ponton emeld, a kiszemelt helyre mehet a bak. 😉
2009.12.01.-18:35 #18506[quote=”fischer”:lg3fqzgi]
na mindegy, úgyis alá kell bújnod. 😉 [/quote]Na, most még erősebben alámásztam, nem úgy, mint reggel, amikor csak a széléről lógattam alá a fejem. 😉
Gondolom, a hosszanti létraváz végénél lenne a legstrammabb, végül is van hely ott, ahol a laprugó is be van csavarozva, annyi a prücök, hogy a jobb oldalon oda van csavarozva a vontatókarika vagy hogyishívják is. De egy kis gumis kipárnázással meg lehet oldani, a magasság meg (40cm) nem gond, teszek a bak alá járdalapot vagy erős deszkát.Most már rájöttem, mi lehet az az ovál keresztgerenda (
=D> Fischernek), azon meg mindkét szélen oda van hegesztve három kicsi vaslemez, kb. 8-9 cm távolságban, u alakot formázva, a bak vége pont belepasszolna. A keresztgerenda vajon bírja a súlyt? Nekem nem tűnt olyan erősnek a hosszanti vázhoz való illesztése.(Ja, van az emelőnek hátul hely, de az emeléssel egyidőben valahova a bakot is be kell tenni, ugyanoda nem lehet. 😀 )
Bárhogy is, köszönöm a segítséget, meg lesz ez emelve, nemcsak a kalapom!
Üdv!
Jenő2009.12.01.-17:22 #18498[quote=”benojeno”:rtb864wf]No, a tetőről akkor le az aljára – bakolás. Főleg a gumik miatt akarom ezt megcsinálni.
Van itthon jó kis 3T-s bak, csak nézem az alvázat, és elöl még oké, de hátul már nem látok megfelelő helyet a baknak.
Ha a hátsó tengelyt tenném rá a bakokra, akkor ugye nem cseszem el a tengelyt?[/quote]elvileg nem, ha valóban stabilan megáll a bakokon.
de a lengéscsillapítókat, rugókat nem pihenteted ezzel a megoldással.ha jól emlékszem, ovál keresztgerenda a hátsó hidad, azt meg a normál bakokkal elég nehéz stabilan rögzíteni, egyedül a lengéscsillapítók, rugók bekötési pontjainál van megfelelő felület a bakok számára.
ha a bak támasztófelülete nem támaszkodik csavarfejen/anyán, akkor jó lehet.
ez azért lényeges, mert lehet pl. erős szél, amikor az autó mozog kicsit a bakokon, emiatt a felfekvő felületen lévő csavarok deformálódhatnak.
ha van a bakokhoz tenyérnyi gumidarabod, olyan 1,5-2 centi vastag, az is jó, akkor csavarhelyre is teheted a bakot, nem fogják bántani egymást, a gumi kivédi azt.a saját autón nekem a hosszanti létraváz nincs alulról burkolva, én annál fogva támasztanám föl, ha a tiéden is elérhető az…
kérdés, hogy nincs e túl magasan a váz a bak lehetséges emelési magasságához képest.
na mindegy, úgyis alá kell bújnod. 😉2009.12.01.-17:14 #18496[quote=”benojeno”:3ab2t4my]No, a tetőről akkor le az aljára – bakolás. Főleg a gumik miatt akarom ezt megcsinálni.
Van itthon jó kis 3T-s bak, csak nézem az alvázat, és elöl még oké, de hátul már nem látok megfelelő helyet a baknak.
Ha a hátsó tengelyt tenném rá a bakokra, akkor ugye nem cseszem el a tengelyt?[/quote]Na látjátok más is bakol nem csak a PÉK =D> 😆
2009.12.01.-17:13 #18495[quote=”benojeno”:aed0kpx1]No, a tetőről akkor le az aljára – bakolás. Főleg a gumik miatt akarom ezt megcsinálni.
Van itthon jó kis 3T-s bak, csak nézem az alvázat, és elöl még oké, de hátul már nem látok megfelelő helyet a baknak.
Ha a hátsó tengelyt tenném rá a bakokra, akkor ugye nem cseszem el a tengelyt?[/quote]Nem cseszed el, de lenni kell hátul az emelőnek kialakított erősítés ( kerékcsere ) 😆
András
2009.12.01.-16:46 #18492No, a tetőről akkor le az aljára – bakolás. Főleg a gumik miatt akarom ezt megcsinálni.
Van itthon jó kis 3T-s bak, csak nézem az alvázat, és elöl még oké, de hátul már nem látok megfelelő helyet a baknak.
Ha a hátsó tengelyt tenném rá a bakokra, akkor ugye nem cseszem el a tengelyt?2009.11.30.-01:01 #18313Köszi a válaszokat! =D>
2009.11.30.-00:41 #18311Szerintem jól teszed ha letakarod. Én hungarocell darabokat raktam alá a ponyvának vagy fóliának.
Az oldalánál az ablakoknál tartsd el a takarót, mert a téli szelek ahogyan mozgatják a takarót karcolni fogják az ablakokat. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.