Főoldal Fórumok Lakóautózás Lakóautó műszaki vizsga

Legutóbb frissítette Kerti 9 years, 6 months telt el
8angok
11 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #49605
    reggiszt
    Felhasználó

      Sziasztok!

      Lakóautó műszaki vizsgáztatásával kapcsolatban osztanék meg veletek pár közérdekű és véleményem szerint fontos információt, ami azért is fontos, hogy ne keletkezzen felesleges költségetek.

      Esetemben bejelentettem az egyik műszaki vizsgahelyen a lakóautómat a kétévente szokásos, szabvány műszakira. (Aki nem tudja, 2016 január 01.-től már számtalan helyen lehet műszakiztatni, nem csak a Közlekedés Felügyeletnél.) Szóval bejelentettem, és mindjárt fel is hívták a figyelmem, hogy lakóautónál kell érintésvédelmi és gáz tömítettségi vizsgálat. Én feltétel nélkül elhittem ezt és el is kezdtem keresni erre szakembereket. Hát félelmetesen széles volt a paletta. Különösen „lehúzásban”. Volt aki 10.000-et kért egy érintésvédelmi vizsgálatra, volt aki mérési pontokként 5.000-et. A lényeg, hogy 20 alatt egyik sem jött ki. Itt kezdtem „berágni” és elhatároztam, hogy utána járok a dolognak. Nem traktállak titeket a részeltekkel, de nem volt egyszerű a jogszabályi és a szokásjogi rendszerben eligazodni. A vége az lett, hogy állásfoglalást kértem a Közlekedési Felügyelettől.

      A lényeg: 2016. január 01.-től nem kell lakóautóra érintésvédelmi és gáz tömítettségi vizsgálatot végeztetni műszaki vizsgához. A műszaki vizsga az autó műszaki állapotára terjed ki és ebbe nem tartoznak bele az elektromos és gáz rendszerek vizsgálata. A jogszabály ( KÖHÉM rendelet) egyértelműen meghatározza, hogy ezen vizsgálatokat csak olyan járműveken kell elvégeztetni amelyek ezen rendszerekkel üzemelnek menet közben. Tehát gáz tömítettségi vizsgálatot gázüzemű, érintésvédelmi vizsgálatot elektromos üzemű járműveknél. A lakóautóm dízel üzemű és igy egyik kategóriába sem esik bele. Menet közben nem üzemel elektromos ármaról és gázról sem a meghajtása dízel üzem.

      Ezen állásfoglalás tudatában felhívtam a műszaki állomást (ahova először bejelentkeztem) és elmondtam, hogy mit tudtam meg a Közlekedési Felügyelettől. Legnagyobb megdöbbenésemre azt a választ kaptam, hogy tudják ezt ők is, de azért kérték ezeket a vizsgálatokat, mert „így a biztos” másrészről meg „a vizsgálatot végzőknek is élni kell valamiből”. Mondtam, hogy én ezt mind megértem, de azért nekem egy min. szinten legalább 30.000 plusz költséget jelentett volna. Válasz :” akinek lakóautóra telik manapság, az kibírja ezt a kis költséget”. Ezt annyira „magyarosnak” találtam, hogy nem is kívántam ezzel a céggel tovább foglalkozni.

      A „villám műszaki vizsga.hu” oldalon kerestem egy másik szakszervízt ahol műszakiztatnak is és lássatok csodát, a kötelező dokumentumokon kívül semmilyen plusz iratot, dokumentumot, vizsgálatot nem kértek és 16.000 Ft.-ért le is vizsgáztatták a lakót. (ez is olcsóbb lett január 01.-től)

      Csak azért írtam le az esetet, hogy ahogy a szlogenben is van: „ne hagyjátok magatokat átverni, megkárosítani” még ha bírtatok is venni egy lakóautót és amúgy „elbírnátok a plusz költséget” :-)))).

    • Szerző
      Válasz
    • #49733
      Kerti
      Adminisztrátor

        [quote=”szekimilu” post=47872]Üdv mindenkinek!
        Egy kis segítségre lenne szükségem nem lakóautó, hanem hanem lakókocsi ügyében . Kazincbarcika-Miskolc-Ózd környékén (Borsod megye) tudtok olyan vizsgahelyet ahol „tokkal vonóval” (érintésvédelmi, gázbiztonsági) vizsgáztatnak? A válaszokat előre köszönöm. Üdv: Milán[/quote]

        Rendes lakókocsis gáztömörséget úgy tudom, hogy csak mi (Biwak Kft) csinálunk Miskolcon és környékén.
        Érintésvédelmet sokan csinálnak, bár én sok olyannal is találkoztam akinek csak papírja van róla és fogalma sincs, hogy mit kell csinálnia.

        A vizsgabázisok ilyenekkel nem foglalkoznak, vagy ha ilyet találsz az inkább csak a papírt adja de nem csinál semmit.

        Úgy gondolom, hogy ha már kifizeted a vizsgadíjakat, akkor inkább legyen is megcsinálva, hiszen ezek a vizsgálatok valóban hasznosak, mert életveszélyes is lehet, ha valami nem úgy működik ahogy kell.

        Én tudok neked segíteni az érintésvédelem és gáztömörségben és abban, hogy lebeszélem a vizsgabázissal, hogy mikor fogsz menni, csak annyi, hogy neked kell odavinni a csigát.

        #49732
        szekimilu
        Felhasználó

          Üdv mindenkinek!
          Egy kis segítségre lenne szükségem nem lakóautó, hanem hanem lakókocsi ügyében . Kazincbarcika-Miskolc-Ózd környékén (Borsod megye) tudtok olyan vizsgahelyet ahol „tokkal vonóval” (érintésvédelmi, gázbiztonsági) vizsgáztatnak? A válaszokat előre köszönöm. Üdv: Milán

          #49714
          Kerti
          Adminisztrátor

            Nagyon úgy néz ki, hogy valami nem stimmel a dologgal, hiszen sehol nem tudnak erről az egészről, és mikor azt kértük, hogy másolja be az állásfoglalást, akkor semmi válasz nem jött és törölte magát a kedves klubtag.

            Nem tudom mi volt az értelme de jelenleg úgy néz ki, hogy átverés az egész.

            #49713
            KToM
            Felhasználó

              Ma megtörtént a vizsga, vittem gáz és villamos papírt is, mert itt nálunk ezeket kérték.

              #49711
              Dome
              Felhasználó

                Sziasztok!
                Próbáltam utánajárni ennek a januári módosításnak. Ahová én járok, ott erről semmit se tudnak. (elég sok kocsit viszek hozzájuk, és jó a kapcsolat, nem titkolnának semmit előlem amúgy)
                Sőt egy tgk. papíros csigát sem tudok már náluk levizsgáztatni, pedig jópár éve már honosítva lett.

                #49648
                Kerti
                Adminisztrátor

                  A lehúzással és a sok sok feleslegesen befizetett dolgokkal én sem értek egyet de ez a két vizsga pont olyan aminek van értelme és fontos is lenne, ha valóban megcsinálják.
                  Mi is csak úgy adunk ki ilyen vizsgát, ha valóban megmértük. Ez az ügyfél és a mi érdekünk is.

                  Sajnos a műhelyben láttunk már valóban életveszélyes barkácsolásokat és ezek a laikus számára nem derülnek ki. Sokat tudnánk erről mesélni. A legnagyobb gond akkor van mikor valaki vesz egy használt lakót és az előző tulaj barkácsolt valamit amiről ő tudta, hogy hogy kell használni de az új tulaj már nem tud róla.

                  Én megkérdeztem a miskolci Közlekedés Felügyeletet, hogy mit tudnak erről de azt mondták, hogy kell a két vizsga, mert ki fogja vállalni a felelősséget, ha valakit baleset ér emiatt.

                  Tudnál küldeni erről valami jogszabályt, hogy mi alapján nem kell idéntől?

                  #49647
                  KToM
                  Felhasználó

                    Pont ezt akartam kérdezni!!!
                    Nagyon köszi, akkor megyek a régi gáz és érintésvédelmi papírjaimmal (2011-esek), de újat nem készítettek!

                    #49629
                    nemo25
                    Felhasználó

                      [quote=”NagyPapa” post=47777][quote=”nemo25″ post=47775][/quote]

                      Drága jó Zoli Barátom!hurrá hurrá :meghajol :meghajol

                      Igen így csupa nagy betűvel!

                      Neked tökéletesen igazad van HA, ez minden úgy történne ahogy leírtad!!

                      Mondd csak mikor voltál a járgányoddal műszaki vizsgán???

                      Előtte ha Neked mindezt végigcsinálták úgy, ahogy leírtad akkor Te az igen ritka kivételek közé tartozol!!

                      A többségnél csak megírják a papírokat ‘oszt annyi!!

                      Így csak kaszálásról szól az egész ügy úgy ahogy van!!
                      👿

                      A cégemnek van egy villamos biztonsági felülvizsgálatra jogosult munkatársa, aki NEM HAJLANDÓ papírt kiadni arról amit Ő nem mér meg!!!

                      hurrá

                      A lakóautók vizsgáztatása kapcsán sajnos nekem más a tapasztalatom az információm…

                      :sorry[/quote]

                      AZ egészben valóban az a legsajnálatosabb, hogy valóban nem a biztonságról szól ez az egész vizsgáztatás, hanem a lehúzásról, legalább is az esetek legnagyobb százalékában. Ellenben az emberek ezzel feljogosítva érzik magukat, hogy ennek árnyékában, szó szerint leszarják a saját biztonságukat is.
                      Aki ismer, az tudja, hogy nekem akárhány autóm volt, mindegyik maximálisan karban volt tartva, és bármikor átment volna egy szigorított hatósági vizsgán.
                      Legutóbb a saját lakónkkal voltam vizsgáztatni, ami éppen egy átminősítéssel volt egybe kötve, ezért vastag iratköteggel kellett a vizsgasorra állnom a Vasgereben utcában, az NKH telephelyén. Ott mindennek stimmelnie kellett. Természetesen, a gáz is le lett mérve, előírás szerűen.
                      A véleményemmel is annak kívántam hangot adni, hogy NE a vizsga miatt legyen jó állapotban a járgányunk, hanem a saját érdekünkből adódóan.

                      #49615
                      NagyPapa
                      Felhasználó

                        [quote=”nemo25″ post=47775]Ez így érdekes, és köszönjük az észrevételt. Ha lehet, valóban jó elkerülni minden felesleges kiadást, hiszen van sarc a nyakunkban bőven.
                        Viszont annak a véleményemnek had adjak hangot, hogy az a gáztömörségi vizsgálat, egyáltalán nem felesleges úri passzió. Sajnos rengeteg szakszerűtlenül javított, és hanyagul összegányolt lakójárművel találkozom, amiről a gazdájuk szent meggyőződéssel hiszi, hogy remek állapotban van, és abszolút biztonságos. Ezek időzített bombák a szememben, amikről legalább egy-egy kötelező vizsgálat során kiderülhetne, hogy egyáltalán nincsenek biztonságban a bent élő emberek.
                        Elméletileg minden gázrendszert érintő megbontást és összeszerelést követően, el kéne végezni a gáztömörségi vizsgálatot, hiszen nem lehetsz benne biztos, hogy azokat a roppantó gyűrűvel ellátott csatlakozásokat sikerült 100 %-osan tömörre húzni. elég egy ici-pici sérülés a felületen, vagy egy kis porszem, és már nem is tömít rendesen a cucc. Ezeken túl, vegyük figyelembe,hogy járművekről beszélünk. Ezek állandóan remegnek, rezegnek, vibrálnak, és korrodálódnak, ami feltételezhetően anyagfáradáshoz, hibához, repedésekhez vezethetnek.
                        Továbbá, példának okáért, ott vannak a rézcsöves rendszerek. Az esetek nagy részében inkább elkenődik a lágy rézcső, minthogy befeküdjön tökéletesen a helyére a roppantó gyűrű. Ilyenkor keletkezik egy apró rés, amit még a szivárgást jelző habbal sem lehet kimutatni, vagy csak nehezen észrevehetően. A vizsgálatnál előírt 1600 mm-es vízoszlop, megmutat minden hajszálnyi szivárgást.
                        Ennek tudatában, megkérdezem, hogy mi a drágább, ha kifizetünk némi kápét a vizsgálatra, vagy szívjuk a gázt? ( rosszabb esetben gyűjtögetjük robbanáspontig)
                        Azzal, hogy a gáz nem kell a géperejű üzemeltetéshez, nem jelenti azt, hogy nincsen a fedélzeten. Ráadásképpen ott vannak a Secumotionnal, vagy a crash sensorral ellátott Mono-, és Duo Control-os nyomáscsökkentővel szerelt csigák, amikben akár menet közben is használhatják a gázberendezéseket. Azokról miképpen szól a passzus?
                        A házakban kiépített gázrendszereknek is nagyon komoly előírásoknak kell megfelelnie, szigorú minőség ellenőrzési, és gáztömörségi vizsgálatokon kell átesnie, mielőtt engedélyeznék a használatot. Milyen okosság mentén gondolja valaki, hogy ez a lakóautóban kevésbé fontos történet?
                        Ahogy szokták volt mondani, a medve nem játék, mert veszélyes. Akkor a gázzal miért játszanánk?
                        Nem kívántam vitát nyitni, csak egy másik nézőpontból megvilágítani a dolgot. Mindenki tegyen belátása szerint!!!!
                        Én mindenesetre, maradok tisztelettel a kuncsaftja a gáztömörségi vizsgálómnak.[/quote]

                        Drága jó Zoli Barátom!hurrá hurrá :meghajol :meghajol

                        Igen így csupa nagy betűvel!

                        Neked tökéletesen igazad van HA, ez minden úgy történne ahogy leírtad!!

                        Mondd csak mikor voltál a járgányoddal műszaki vizsgán???

                        Előtte ha Neked mindezt végigcsinálták úgy, ahogy leírtad akkor Te az igen ritka kivételek közé tartozol!!

                        A többségnél csak megírják a papírokat ‘oszt annyi!!

                        Így csak kaszálásról szól az egész ügy úgy ahogy van!!
                        👿

                        A cégemnek van egy villamos biztonsági felülvizsgálatra jogosult munkatársa, aki NEM HAJLANDÓ papírt kiadni arról amit Ő nem mér meg!!!

                        hurrá

                        A lakóautók vizsgáztatása kapcsán sajnos nekem más a tapasztalatom az információm…

                        :sorry

                        #49613
                        nemo25
                        Felhasználó

                          Ez így érdekes, és köszönjük az észrevételt. Ha lehet, valóban jó elkerülni minden felesleges kiadást, hiszen van sarc a nyakunkban bőven.
                          Viszont annak a véleményemnek had adjak hangot, hogy az a gáztömörségi vizsgálat, egyáltalán nem felesleges úri passzió. Sajnos rengeteg szakszerűtlenül javított, és hanyagul összegányolt lakójárművel találkozom, amiről a gazdájuk szent meggyőződéssel hiszi, hogy remek állapotban van, és abszolút biztonságos. Ezek időzített bombák a szememben, amikről legalább egy-egy kötelező vizsgálat során kiderülhetne, hogy egyáltalán nincsenek biztonságban a bent élő emberek.
                          Elméletileg minden gázrendszert érintő megbontást és összeszerelést követően, el kéne végezni a gáztömörségi vizsgálatot, hiszen nem lehetsz benne biztos, hogy azokat a roppantó gyűrűvel ellátott csatlakozásokat sikerült 100 %-osan tömörre húzni. elég egy ici-pici sérülés a felületen, vagy egy kis porszem, és már nem is tömít rendesen a cucc. Ezeken túl, vegyük figyelembe,hogy járművekről beszélünk. Ezek állandóan remegnek, rezegnek, vibrálnak, és korrodálódnak, ami feltételezhetően anyagfáradáshoz, hibához, repedésekhez vezethetnek.
                          Továbbá, példának okáért, ott vannak a rézcsöves rendszerek. Az esetek nagy részében inkább elkenődik a lágy rézcső, minthogy befeküdjön tökéletesen a helyére a roppantó gyűrű. Ilyenkor keletkezik egy apró rés, amit még a szivárgást jelző habbal sem lehet kimutatni, vagy csak nehezen észrevehetően. A vizsgálatnál előírt 1600 mm-es vízoszlop, megmutat minden hajszálnyi szivárgást.
                          Ennek tudatában, megkérdezem, hogy mi a drágább, ha kifizetünk némi kápét a vizsgálatra, vagy szívjuk a gázt? ( rosszabb esetben gyűjtögetjük robbanáspontig)
                          Azzal, hogy a gáz nem kell a géperejű üzemeltetéshez, nem jelenti azt, hogy nincsen a fedélzeten. Ráadásképpen ott vannak a Secumotionnal, vagy a crash sensorral ellátott Mono-, és Duo Control-os nyomáscsökkentővel szerelt csigák, amikben akár menet közben is használhatják a gázberendezéseket. Azokról miképpen szól a passzus?
                          A házakban kiépített gázrendszereknek is nagyon komoly előírásoknak kell megfelelnie, szigorú minőség ellenőrzési, és gáztömörségi vizsgálatokon kell átesnie, mielőtt engedélyeznék a használatot. Milyen okosság mentén gondolja valaki, hogy ez a lakóautóban kevésbé fontos történet?
                          Ahogy szokták volt mondani, a medve nem játék, mert veszélyes. Akkor a gázzal miért játszanánk?
                          Nem kívántam vitát nyitni, csak egy másik nézőpontból megvilágítani a dolgot. Mindenki tegyen belátása szerint!!!!
                          Én mindenesetre, maradok tisztelettel a kuncsaftja a gáztömörségi vizsgálómnak.

                          #49610
                          Gylaci
                          Felhasználó

                            Szia
                            Ha állásfoglást kértél róla ha megtennéd és közzétennéd!?
                            sok lakóautós társadnak meg könnyebbítenéd a műszaki vizsgáját!!
                            üdv
                            gylaci

                          You must be logged in to reply to this topic.