-
Témakör
-
Sziasztok!
Lakóautó műszaki vizsgáztatásával kapcsolatban osztanék meg veletek pár közérdekű és véleményem szerint fontos információt, ami azért is fontos, hogy ne keletkezzen felesleges költségetek.
Esetemben bejelentettem az egyik műszaki vizsgahelyen a lakóautómat a kétévente szokásos, szabvány műszakira. (Aki nem tudja, 2016 január 01.-től már számtalan helyen lehet műszakiztatni, nem csak a Közlekedés Felügyeletnél.) Szóval bejelentettem, és mindjárt fel is hívták a figyelmem, hogy lakóautónál kell érintésvédelmi és gáz tömítettségi vizsgálat. Én feltétel nélkül elhittem ezt és el is kezdtem keresni erre szakembereket. Hát félelmetesen széles volt a paletta. Különösen „lehúzásban”. Volt aki 10.000-et kért egy érintésvédelmi vizsgálatra, volt aki mérési pontokként 5.000-et. A lényeg, hogy 20 alatt egyik sem jött ki. Itt kezdtem „berágni” és elhatároztam, hogy utána járok a dolognak. Nem traktállak titeket a részeltekkel, de nem volt egyszerű a jogszabályi és a szokásjogi rendszerben eligazodni. A vége az lett, hogy állásfoglalást kértem a Közlekedési Felügyelettől.
A lényeg: 2016. január 01.-től nem kell lakóautóra érintésvédelmi és gáz tömítettségi vizsgálatot végeztetni műszaki vizsgához. A műszaki vizsga az autó műszaki állapotára terjed ki és ebbe nem tartoznak bele az elektromos és gáz rendszerek vizsgálata. A jogszabály ( KÖHÉM rendelet) egyértelműen meghatározza, hogy ezen vizsgálatokat csak olyan járműveken kell elvégeztetni amelyek ezen rendszerekkel üzemelnek menet közben. Tehát gáz tömítettségi vizsgálatot gázüzemű, érintésvédelmi vizsgálatot elektromos üzemű járműveknél. A lakóautóm dízel üzemű és igy egyik kategóriába sem esik bele. Menet közben nem üzemel elektromos ármaról és gázról sem a meghajtása dízel üzem.
Ezen állásfoglalás tudatában felhívtam a műszaki állomást (ahova először bejelentkeztem) és elmondtam, hogy mit tudtam meg a Közlekedési Felügyelettől. Legnagyobb megdöbbenésemre azt a választ kaptam, hogy tudják ezt ők is, de azért kérték ezeket a vizsgálatokat, mert „így a biztos” másrészről meg „a vizsgálatot végzőknek is élni kell valamiből”. Mondtam, hogy én ezt mind megértem, de azért nekem egy min. szinten legalább 30.000 plusz költséget jelentett volna. Válasz :” akinek lakóautóra telik manapság, az kibírja ezt a kis költséget”. Ezt annyira „magyarosnak” találtam, hogy nem is kívántam ezzel a céggel tovább foglalkozni.
A „villám műszaki vizsga.hu” oldalon kerestem egy másik szakszervízt ahol műszakiztatnak is és lássatok csodát, a kötelező dokumentumokon kívül semmilyen plusz iratot, dokumentumot, vizsgálatot nem kértek és 16.000 Ft.-ért le is vizsgáztatták a lakót. (ez is olcsóbb lett január 01.-től)
Csak azért írtam le az esetet, hogy ahogy a szlogenben is van: „ne hagyjátok magatokat átverni, megkárosítani” még ha bírtatok is venni egy lakóautót és amúgy „elbírnátok a plusz költséget” :-)))).
You must be logged in to reply to this topic.