-
IndítottaTémakör
-
2009.11.27.-23:42 #18071
Találtam egy cikket a négyévszakos gumiról. link
Tudom, hogy sokan ezt használjátok, azért érdemes elolvasni.
Több komolyabb gyártó (nem az összes) elhatárolódik az ilyen megoldásoktól és csak évszaknak megfelelő gumit gyártanak. Egy biztos az egyik hidegre,a másik melegre keményedik.
Számomra a négyévszakos gumi olyan, mint a √-1 🙂 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.06.23.-22:01 #43669
[quote=”KToM” post=42656]Köszi,
gumi márkát, típust írsz nekem?[/quote]2014.06.23.-21:38 #43665Köszi mindenkinek a választ’
2014.06.23.-21:38 #43664Sajnos nem látom a keresés eredményét, de vsz spéci gumi kell nekem.
Köszönöm2014.06.23.-21:34 #43663Köszi,
gumi márkát, típust írsz nekem?2014.06.23.-21:32 #43661[quote=”KToM” post=42652]Megvan a probléma gyökere.
Megnéztem a fülkeajtóra ragasztott matricán 215/70 R15 esetében 5,5-ös nyomást mond, előre és hátra is. (én is erre fújtam)
Sajnos a gumi ami C típusú, de nem CP (Camper) csak 4,75-re fújható max. akkor ez az elbaszás.Gondolom 16-os méretváltással (előző tulaj cserélte felnit 15-ről 16-ra)
sem csökken a guminyomás drasztikusan.[/quote]Nekem a fordon ugyan ilyen méretű 116-os teherbírású gumim van, hátul 5.5 elöl 4.5 nyomással…
Nagyon nem midegy a teherbírása sem a guminak az előző 110 volt, hátul puposodott is az oldala a terheléstől.2014.06.23.-21:31 #43660Szóval nekem úgy tűnik, hogy hiába tesz valaki C-s gumit a lakóra, ha a gumi engedélyezett nyomása nem éri el a lakó gyártó által előírt nyomást. Ekkor kell neki CP-s abroncsot vennie…
Conti weblapról:
http://www.continental.hu/www/abroncsok_hu_hu/themes/van-tyres-overview-hu/summer/vancocamper-hu.html?page=5ETRTO előírásai alapján a CP kivitel 8 PR-es abroncsokra érvényes. A 10 PR-es abroncsok csak 215/75 R16 C méretben, „C” jelzéssel érvényesek, melyek kormányzott kerekek esetén minimális nyomása 5.25 bar kell legyen, a hajtott kerekek esetében az ajánlott és engedélyezett nyomás 6.0 bar. A C jelzés ellenére ezek is biztonsággal felszerelhetők mint CP abroncsok.
2014.06.23.-21:27 #43659Megvan a probléma gyökere.
Megnéztem a fülkeajtóra ragasztott matricán 215/70 R15 esetében 5,5-ös nyomást mond, előre és hátra is. (én is erre fújtam)
Sajnos a gumi ami C típusú, de nem CP (Camper) csak 4,75-re fújható max. akkor ez az elbaszás.Gondolom 16-os méretváltással (előző tulaj cserélte felnit 15-ről 16-ra)
sem csökken a guminyomás drasztikusan.2014.06.23.-20:37 #43657csatlakoznék az előttem szólóhoz, miszerint Dukátónál terheléstől függően 4,1-4,5 bar a megengedett nyomás. Ha ehez az általad említett nyomáshoz hozzáadjuk az korát az ok már meg is van, ha kátyút vagy padkát fogsz akkor be is teljesedik. Sajnos én is kaptam már szálszakadást, és utána durdefektet mert hiába vettem észre a dudort, de nem bírta ki a szerelőig még 20-al sem. Javaslom tipusra lebontva próbáld meg megszerezni a gyárilag javasolt nyomást, és vásárlásnál vesd össze a gumin levő gyári max engedélyezettel.
[quote=”KToM” post=42647]Hello,
215/65 R16 C típusú gumit nyárit (esetleg 4 évszakosat) keresnék 2 v 4 darabot (ár függő)
Fiat Ducato alap, 2002-es JTD.Jó lenne ha valami olyan profilú lenne mint a teherautókon használt alig mintás (gondolom fogyasztás csökkentés)
Nem túl nagy választékot találtam gumi.hu-n
Maloya hasonló gumink szétment, annak pótlására kéne 2 vagy esetleg akkor már mind a 4 csere.
Esetleg mi lehetett az oka (a triviálison túl) gumi szétmenetelének (rázott, leszerelve látszott futófelület púposodott, lyukacsos lett, belül látszott elváltak rétegek)
Tudom lakóautó egy speciális állatfaj, sokat áll és relatíve keveset fut…2009-es volt a gumi (1 évig felbakolva állt autó)
Guminyomás: 5,2-5,5 voltElőre is kösz,
TOM[/quote]2014.06.23.-18:51 #43656nézd meg a ezt itt én találtam
egész jó áron2014.06.23.-18:39 #43655[quote=”KToM” post=42647]Hello,
215/65 R16 C típusú gumit nyárit (esetleg 4 évszakosat) keresnék 2 v 4 darabot (ár függő)
Fiat Ducato alap, 2002-es JTD.Jó lenne ha valami olyan profilú lenne mint a teherautókon használt alig mintás (gondolom fogyasztás csökkentés)
Nem túl nagy választékot találtam gumi.hu-n
Maloya hasonló gumink szétment, annak pótlására kéne 2 vagy esetleg akkor már mind a 4 csere.
Esetleg mi lehetett az oka (a triviálison túl) gumi szétmenetelének (rázott, leszerelve látszott futófelület púposodott, lyukacsos lett, belül látszott elváltak rétegek)
Tudom lakóautó egy speciális állatfaj, sokat áll és relatíve keveset fut…2009-es volt a gumi (1 évig felbakolva állt autó)
Guminyomás: 5,2-5,5 voltElőre is kösz, KTOM[/quote]
Szia!
Jól gondoltam, hogy szál szakadás az okozta.
Nem mentél rá valahol hegyes nagyobb kőre. Azt nem birják. Bár a gumi sem mai darab.
Az 5,2 es guminyomás gyári előírás? 32 éve vannak kisteherautoim, ilyen jellegü kerekekkel, de 4-4,5 nèl még sosem nyomtam bele többet. A gumi oldalán bele van irva a max. Nyomás (psi). Direkt megnèztem az enyémet most, 4,5 bar lehet. De 10%al kevesebbel ajánlott használni. Gondolj bele nyáron, felforrósodik a gumi annyira, hogy simán 1-2 barral nagyobb lesz a nyomás benne.2014.06.23.-18:21 #43654Hello,
215/65 R16 C típusú gumit nyárit (esetleg 4 évszakosat) keresnék 2 v 4 darabot (ár függő)
Fiat Ducato alap, 2002-es JTD.Jó lenne ha valami olyan profilú lenne mint a teherautókon használt alig mintás (gondolom fogyasztás csökkentés)
Nem túl nagy választékot találtam gumi.hu-n
Maloya hasonló gumink szétment, annak pótlására kéne 2 vagy esetleg akkor már mind a 4 csere.
Esetleg mi lehetett az oka (a triviálison túl) gumi szétmenetelének (rázott, leszerelve látszott futófelület púposodott, lyukacsos lett, belül látszott elváltak rétegek)
Tudom lakóautó egy speciális állatfaj, sokat áll és relatíve keveset fut…2009-es volt a gumi (1 évig felbakolva állt autó)
Guminyomás: 5,2-5,5 voltElőre is kösz,
TOM2014.06.23.-18:06 #43653Jobb hátsó gumi lett oda. Felpuposodott futófelület, lyukacsos lett, leszerelve belül látszott elváltak a rétegek.
KÖSZ!!!!
OFF OFF2014.06.22.-01:56 #43642[quote=”KToM” post=42634]Offtopic kérdés: probléma lakóval (nem találtam topicot nekije)
Tehát 40 kmh felett ráz lakó. Bringatartón látszik is hogy berezonál egész autó. M0on jöttünk azóta érzem. Súlyok szemrevételezve megvannak kerekeken. Alánézve autónak Egy gumilap lógott autó alján ezt visszatettük. Egyéb ötlet? Bpen bemegyünk gumishoz megnézetni kerekeket. Egerszalókon vagyunkTapatalk-kal küldve[/quote]
Lehet szàlszakadàs valamelyik gumin, az tud ilyet produkàlni. Minden képpen gumishoz menni első kőrben.
2014.06.21.-18:15 #43641Offtopic kérdés: probléma lakóval (nem találtam topicot nekije)
Tehát 40 kmh felett ráz lakó. Bringatartón látszik is hogy berezonál egész autó. M0on jöttünk azóta érzem. Súlyok szemrevételezve megvannak kerekeken. Alánézve autónak Egy gumilap lógott autó alján ezt visszatettük. Egyéb ötlet? Bpen bemegyünk gumishoz megnézetni kerekeket. Egerszalókon vagyunkTapatalk-kal küldve
2012.01.02.-07:48 #32870Egy októberi Pro Mobilos téli gumi teszt, amit a 215/65r16c méreten végeztek. Mindösszesen 4 márka összehasonlítását láthatjuk, de érdemes az egyik típus 5mm-es profilmélységre kopott példányain végzett mérések tanulmányozására is időt fordítani.
2011.12.27.-20:10 #32848[quote=”istozi”:1ny5opdw]Egy (több) korábbi beszélgetés során egyet-nem értés volt arról, hogy meddig jó egy gumiabroncs. Ma olvastam egy írást a Totalcar-on. Abból egy mondat:
„A Michelin munkatársa szerint egy gumiabroncs átlagosan nyolc-tíz év alatt akkor is csereéretté válik, ha még nem kopott el.”Idézet innen:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011 … t_utkozni/Azt hiszem, ezt a véleményt komolyan lehet venni.
istozi[/quote]Sajnos a hazai utakon hamarabb sérül egy gumi.
Egy egy nagyobb kátyú és már sérül az abroncs oldala.Egyébként egy kis érdekesség az abroncsokkal kapcsolatban:
2011.12.25.-23:48 #32838Egy (több) korábbi beszélgetés során egyet-nem értés volt arról, hogy meddig jó egy gumiabroncs. Ma olvastam egy írást a Totalcar-on. Abból egy mondat:
„A Michelin munkatársa szerint egy gumiabroncs átlagosan nyolc-tíz év alatt akkor is csereéretté válik, ha még nem kopott el.”Idézet innen:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011 … t_utkozni/Azt hiszem, ezt a véleményt komolyan lehet venni.
istozi2011.11.28.-13:01 #32539sziasztok,
mindenféle reklám, értékesítőhely és márkafüggetlenségi véleményem; BARUM!
rengeteg gumit próbálgatunk, az új autók ált prémium kategóriával jönnek ki, de ár érték és futásteljesítmény alapján a Barumot tudom ajánlani..
a pirelli már nagyon felejtős és most már a türkey helyett china-t nyomtatnak.. conti, fulda behódolt, kléber, uiroyal szar.. brid, misi, fire drága és százalékos arányban, annyival nem tud többet! mi a furgonokkal 16-25e km-t megyünk havonta, már két éve téli és nyáriban csak a barum teheti be a lábát!!!!!2011.11.24.-20:47 #32447Koszonom a gumiabroncs tanacsadast mindenkinek. En is ugy gondolom, hogy nem a legjobbak ezeket az orosz es feherorosz gumik.
Inkabb hagyom most a gumi vasarlast. Mert mas markaba nem kapok 16C-s gumit. Itt keves az europai marka. Ami van Pirelli, Continental, Michelin az itt mereg draga es 16C-be nincs is.
A legtobb gumis kinai gumit arul Infinty, Maxxis, Chongua stb. Olyanban sincsen amilyen nekem kene, de ha lenne akkor se vennek kinai gumit.
Koreai gumik kaphatok Marshal, Kumho es Hankook. Kumhoban meg szeptemb erben lattam telit, de mostanra mindet eladtak.
Japan gumik vannak de azok itt dragabbak, mint Europaban. Ezen kivul meg indonez, torok, es tajvani gumik kaphatok.2011.11.24.-12:46 #32439[quote=”erno”:1hdfwsm0]Ha nem irjak ki akkor 80-as.Az orosz gumik eleg szarok,de olyan az ara is,azt meg hogy 4-evszakos csak azert irjak ra hogy ne cseszektese a rendor a hasznalot,valojaban ezzek mind nyari abroncsok,a belsot meg azert ajanlja mert ritka a gumi szerkezete es belsonelkul ereszt,belsovel meg nyaron melegbe robban.Amugy ez a minta retenetes ilyen volt a Nivan gyarilag,csak meleg szaraz idoben lehet hasznalni,esobe hidegben korcsoja.[/quote]
En sem tennek fel ilyen gumit de van egy jo otlet elmentek melegebb kornyekre es ott megvarjatok a tavaszt es igy megsporoljatok a teligumi vasarlast…mert nem hinnem hogy arra fele sokat tisztogatjak az utakat meg meg soval sem szorogassak sokat vagy talan tevedek? jo utat a foldrengeses barataink vissza erkeztek es mivel ujra Van kornyeken jartak elozo nap amikor remegett ujra elmeseltek hogy nem ertettek mi is tortenik de megfordultak rogton es mentek mig lattak a fold kezdett kinyilni alatuk a hazak doltek nagy porfelhokben ok meg usztak de azert jol megijedtek egy kepet csinaltak amikor megalltak ott is az ut kinyilt 20 cm t.
2011.11.24.-06:29 #32437[quote=”csep88″:b45o357b]
Ennek a guminak a perje mennyi lehet (75 vagy 80)?
Szerintetek milyen ez a feherorosz 4 evszakos gumi? [/quote]
Ha nem irjak ki akkor 80-as.Az orosz gumik eleg szarok,de olyan az ara is,azt meg hogy 4-evszakos csak azert irjak ra hogy ne cseszektese a rendor a hasznalot,valojaban ezzek mind nyari abroncsok,a belsot meg azert ajanlja mert ritka a gumi szerkezete es belsonelkul ereszt,belsovel meg nyaron melegbe robban.Amugy ez a minta retenetes ilyen volt a Nivan gyarilag,csak meleg szaraz idoben lehet hasznalni,esobe hidegben korcsoja.2011.11.24.-05:41 #32436Ma ahol vettem a munkaakkumulatort. Ott talaltam a meretnek megfelelo 4 evszakos gumit is.
A nyari meretem a kovetkezo 175/75 R16C Barum.
Amit ma talaltam 4 evszakosat, az 175 R16C Belshina. Annyit tudok rola, hogy feherorosz marka. Regen az MTZ traktorokat szereltek vele, ma a Belarus traktorok, es a Maz Belaz teherautok elso szerias gumiabroncsai.
Ennek a guminak a perje mennyi lehet (75 vagy 80)?
Szerintetek milyen ez a feherorosz 4 evszakos gumi? Itt ezt jelenleg 34000 dram ert aruljak (kb. 20.500Ft)
http://www.expertshina.com/index.php?pa … id=3841616
http://auto.1k.by/wheels-tyres/belshina … 25830.html
Az erdekessege az ennek a gumiabroncsnak, hogy belsovel egyutt ennyi az ara, pedig a gumin fel van tuntetve, hogy tubeless. Az elado azt mondta, hogy belsovel is lehet hasznalni meg nelkule is. Valakinek volt ilyen vagy hasonlo gumija? Vagy ez a 4 evszakos gumi nem sokat hasznal nekem a hoban, fagyban?2011.11.23.-03:10 #32421[quote=”miska”:12dbtq9v]Remélem jót írok: 7.50R16= szélesség: 210mm
= magasság: 810mm
szükséges felni méret: 5.5-7 col
Szerintem ez borzasztó nagy méret Neked.[/quote]Koszonom a gyors valaszt. Szerintem is nagyon nagy ez a gumi. A masik meg elferne a 225/75 R16C-s, es szerintem boven maradna hely kanyarodaskor is. Azonban ott is 75 mm-el nagyobb lennenek az elso kerekeim mint a hatsoak. Ez nagy problemat okozna? Mas meretet sajnos nem talaltam voltam itt is kb. 50 gumisnal.
2011.11.23.-02:51 #32418Névtelen
[quote=”csep88″:z138ttia]Itt most talaltam Jerevanban vegre teli es 4 evszakos gumit is.
A problemam az, hogy ez nem a valtomere, az enyemnek. Annak is orulhetek, hogy vegre R16C-s gumit talaltam.Szeptemberben meg volt nekik koreai Kumho 4 evszakos, de most a teli szezonra elfogyott ming.
Jelenleg csak az orosz Kama abroncsot tudom itt beszerezni.
http://krainashin.com/product__30277.html (Ugyanezzel a mintazattal van a Kama is, mint a Sava).A kovetkezo meretekben 7,5 R16C, azonban ez az orosz/szovjet meretezes, az atvaltasat nem tudom. Ez teliben kaphato.
A masik http://www.expertshina.com/index.php?pa … id=3841453 Kama gumi 225/75 R16C 4 evszakos, azonban ez sem valtomerete az eredeti gumiabroncsomnak, ami 175/75 R16C.
Szerintem ez az elteres nagyon nagy. 75 mm-el nagyobb ennek a guminak az atmeroje. A nagyobb gumi elferne, de nem tudom, hogy a ket tengely kozott okozna-e ekkora elteres problemat? (meg gondolom a fogyasztasom is nagyban megnone).Tudjatok esetleg a 7,5 R16C, az milyen meretnek felel meg? A Kama gumirol velemeny nem sok van a neten, a 4*4-et sokan dicserik, de a C-sekrol nem taltam infot.
Az arak es hely hianya vegett csak az elso tengelyre tudok venni ket abroncsot (tudom nem az a hajto tengely, hanem a hatso, ahol 4 kerek van). Elore is koszi a sok tanacsadasert.[/quote]
Remélem jót írok: 7.50R16= szélesség: 210mm
= magasság: 810mm
szükséges felni méret: 5.5-7 col
Szerintem ez borzasztó nagy méret Neked.2011.11.23.-02:50 #32417És még valamit: Az első tengelyen nem célszerű sokkal nagyobbat feltenni, mint az előírás, mert nem jó, ha koptatja a gumit valami (ütközésig elfordított keréknél és teljesen összenyomott rúgónál kell vizsgálni=kanyarban belementél egy gödörbe). Oldalanként 10-15 mm hely szokott lenni.
A hátsóra lehet nagyobbat tenni, ott általában van bőven hely. Következmény: az autó fara magasabban lesz, illetve rosszabbul gyorsul az autó. Meg hibásan mér a km-órád. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.