-
IndítottaTémakör
-
2009.11.27.-23:42 #18071
Találtam egy cikket a négyévszakos gumiról. link
Tudom, hogy sokan ezt használjátok, azért érdemes elolvasni.
Több komolyabb gyártó (nem az összes) elhatárolódik az ilyen megoldásoktól és csak évszaknak megfelelő gumit gyártanak. Egy biztos az egyik hidegre,a másik melegre keményedik.
Számomra a négyévszakos gumi olyan, mint a √-1 🙂 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.07.20.-22:46 #43857
[quote=”NagyPapa” post=42825]A Fordok zöme, ha jól tudom 16 colos kerekekkel szereltek, ebben a méretben már lényehesen könnyebb találni jó súlyidekszel bíró téli vagy akár nyári „C”-s gumit is, bár nyárinak ezekhez is inkább a CP jelű a jobb választás.[/quote]
Igen, az én fordomon is 16-os kerék van, de itt is a 110-es az átlagos C gumi, ami 1060Kg / kerék.
Mivel a lakóink farnehezek, én nem mertem megkockáztatni, hogy a 3.4T-ből hátul 1060 jusson egy kerékre…
Ezért én 116-os, négyévszakos gumit vettem, ami 1250Kg-ig jó.2014.07.20.-00:00 #43850[quote=”olah80″ post=42820]Amikor eldurrantak a gumik akkor milyen nyomás volt bennük hidegen? Tudod?[/quote]
szerencsére ez nem velem történt, lakóautós klubtársakkal eset meg
sajnos nem tudom mennyi volt[/quote]Tudtommmal a gumik nyomàsàt mindíg hideg gumin kell ellenőrizni, ill. mèretre fújni.
Az üzemmeleg gumi termèszetesen jóval melegebb, ès a nyomàs is 06-1 barram magasabb, de ez a normàlis, a gumik igy vannak méretezve. Nem szabad ilyenkor vissza engedni a levegőből.2014.07.19.-16:59 #43849Üdv Mindenki!
:meghajolValóban hatalmas a gond a gumik nyomásával és terhelhetőségével is.
Kardosdoki a te járgányod méretei miatt nagyon valószínű, hogy 3,5 T alatt vagy.A nagyobbak, a papíron 4-5 személyes alkóvosok, vagy a nagyobbacska full integráltak, mint az enyém is sajnos nagyon neccesek súlyhatárban….
A 6 személyesek között, pedig több van, amelyik veri az 5 tonnát is !!!!
Ha a lakóautókhoz gyártott speciális CP jelzésű azaz CAMPER gumikat hsználja az ember (igazad van Tomi, azt kell megvenni, bár valóban, pofátlanul drága) kevesebb az esély a durrdefektre, mert ezek annak ellenére, hogy mi van rájuk írva, gyárilag többet bírnak,mint a normál „C” jelzésűek.
Az én járgányom amikor megérkezett a gyári telepről újonnan, 7,0 !!! igen hét bárra voltak felfújva.
Persze vissza eresztettük őket 5-re, de így sem laposak.
A gondokat a téli gumi jelenti, ha a járgány 15 colos kerékkel szerelt, mert ebben a méretben sajnos nagyon necces a súlyhatára a gumiknak!! Télen viszont kisebb a melegedésből adódó túlnyomás kialakulásának az esélye, veszélye.
A Fordok zöme, ha jól tudom 16 colos kerekekkel szereltek, ebben a méretben már lényehesen könnyebb találni jó súlyidekszel bíró téli vagy akár nyári „C”-s gumit is, bár nyárinak ezekhez is inkább a CP jelű a jobb választás.
Üdv NagyPapa
2014.07.18.-15:07 #43844Amikor eldurrantak a gumik akkor milyen nyomás volt bennük hidegen? Tudod?[/quote]
szerencsére ez nem velem történt, lakóautós klubtársakkal eset meg
sajnos nem tudom mennyi volt2014.07.18.-15:04 #43843[quote=”olah80″ post=42817]megnéztem a feljegyzéseimet amiket azután csináltamhogy az egyik találkozón beszélgettünk erről a témáról.(vagyis miért durrantak el a kerekek Görögországba menet.)
nekem lakókocsim van tudjátok(nem is a legkisseb) ez olyan 1400-1500kg felpakolva
menetkészen mindig nem mérem meg de kb így van.Kerekek C jelű erősitett max nyomás 69Psi ami 4,75 bar.
hidegen 4,2bar-4,3bar ra vannak fújva.
nyár, meleg 3 óra utazás átlag 90km/h benzinkút mérés meleg keréknyomás 4,6-4,7bar
a kerék felülete kézzel nézve normális meleg, külsején semmi rendelenes.mindenki döntse el hova fújja a kereket keményebbre patogósra vagy beleszámolva a melegedést kicsit kevesebbre puhábbra lágyabbra.[/quote]
Amikor eldurrantak a gumik akkor milyen nyomás volt bennük hidegen? Tudod?2014.07.18.-14:58 #43842Le fogom mérni autó tömegét most már tényleg!
2014.07.18.-14:19 #43841megnéztem a feljegyzéseimet amiket azután csináltamhogy az egyik találkozón beszélgettünk erről a témáról.(vagyis miért durrantak el a kerekek Görögországba menet.)
nekem lakókocsim van tudjátok(nem is a legkisseb) ez olyan 1400-1500kg felpakolva
menetkészen mindig nem mérem meg de kb így van.Kerekek C jelű erősitett max nyomás 69Psi ami 4,75 bar.
hidegen 4,2bar-4,3bar ra vannak fújva.
nyár, meleg 3 óra utazás átlag 90km/h benzinkút mérés meleg keréknyomás 4,6-4,7bar
a kerék felülete kézzel nézve normális meleg, külsején semmi rendelenes.mindenki döntse el hova fújja a kereket keményebbre patogósra vagy beleszámolva a melegedést kicsit kevesebbre puhábbra lágyabbra.
2014.07.17.-22:38 #43836sziasztok.
a DUCATÓ Multijet furgon ajánlott guminyomása elől 4,1 hátul 4,5 3,5T-nál. Félintegráltnál saccold meg mennyivel nyúlik jobban ki a „plató” , mit raktál pluszban a „garázsba”hol van a teli víztartályod és a szennyvized stb. Mindenki tudja a valóságban olyan 3,5 T lakó nincs ami útra kész. Ha kiszámolod hogy a súly hogyan oszlik meg hamar rájöhet bárki mennyivel több súly jut a hátsó tengelyre mint a furgonnál. Ezért ha a fülke ajtajára az van írva 5,5 szerintem az az igazi, és olyan gumit kell választani ami ezt tudja. Gondolom azért írták oda hozzáértők mert ez a jó. Ha nem helyes az adat a termékfelelőség alapján az első ebből eredő baleset után perelhető lenne a gyártó. A nyomással kapcsolatban én is lekergettem pár 100000 km-t.DUCATÓ-val és alacsony nyomás esetén nagyon melegszik a gumi sajnos durdefektet is kaptam, mert a kútakon kevés helyen volt 4,5 bar.
Nem okoskodni akartam , de nekem ez a tapasztalatom.
Üdv Nyomi :smt204 „KToM” post=42808]Nekem fülkeajtóra 5.5,bar van írva. Egy 20 éve működő lakóautós céget megkérdezve előre 3.5 hátra 4 ennyit tesznek minden! autóba. Kérdeztem miért? Tapasztalat. 2006os Ducatto gépkönyv szerint 5 bar az előírt[/quote]2014.07.17.-19:56 #43833Gázzal töltöttük fel. Mérte már valaki melegen guminyomását? Csak mert ha alacsony a gumi nyomás akkor melegszik fel igazán!!!
2014.07.17.-19:53 #43832Nekem fülkeajtóra 5.5,bar van írva. Egy 20 éve működő lakóautós céget megkérdezve előre 3.5 hátra 4 ennyit tesznek minden! autóba. Kérdeztem miért? Tapasztalat. 2006os Ducatto gépkönyv szerint 5 bar az előírt
2014.07.17.-13:00 #43826[quote=”E.G.” post=42801][quote=”olah80″ post=42799][quote=”KToM” post=42797]Láttad az első képen a feliratot?
PERMITTED MAXIMUM INFLATION PRESSURE 5,5 BAR[/quote]4,7 re felfujod és neki indulsz az ahogy irták menet közben gyorsan 5.5 lesz
ha menet közben eldurran az nagyon kellemetlen tud lenni.[/quote]Sziasztok!
Látom, milyen komoly fejtötést okoz ez a guminyomás kérdés.
32 év alatt 8 kosteher autóm volt amin C gumikat használtam termèszetesen, de semmi fémszelep meg különleges teherbirásu gumi, semmi… Mégsem kaptam a levezetett 700.000 km alatt ilyen szintü defektet, pedig igen sokszor mentem az egy tonnás kocsikkal. 2-3 tonna teherrel.
4,5 bárnál sosem fujtam többet a hàtsó gumikba.
Nem tudom ,hogy a lakóautótok önsúlya mennyi, és megpakolva mennyi az összsúly?
Megmérte màr valaki , hogy milyen teherrel jàr?
Szerintem mindent össze adva sincs egy lakóban 1,5 tonnánál több cucc.
Ha az autó inbolyog , billeg az uton, akkor kicsi a gumi nyomàs.
Én amugy rendszerint 2 tizeddel nagyobb nyomàssal járok a kocsi gépkönyvében megadottnàl, a kissebb gördülési ellenàllàs miatt. Ez egy kis fohyasztàs csökkenéssel jàr, meg ha nincs kormànyszervó, könnyebb a kormàny.[/quote]Szia!
A tapasztalat. Nekem egy öreg lakóm volt. A guminyomás mindig nagy dilemma volt. A téli és a nyári gumit is vadi újra cseréltem. „C” de 4,5 barnál sosem fújtam bele többet. Volt hogy össz gurulóban mérve üres tartályokkal 4,5 T volt a vas. 🙁 De ismertem olyan klub tagot akinek 5,5- 6 bárnál elszállt nem kellemes dolog. :smt217 Nem szabad túlfújni szerintem. 🙂
2014.07.17.-12:33 #43825[quote=”olah80″ post=42799][quote=”KToM” post=42797]Láttad az első képen a feliratot?
PERMITTED MAXIMUM INFLATION PRESSURE 5,5 BAR[/quote]4,7 re felfujod és neki indulsz az ahogy irták menet közben gyorsan 5.5 lesz
ha menet közben eldurran az nagyon kellemetlen tud lenni.[/quote]Sziasztok!
Látom, milyen komoly fejtötést okoz ez a guminyomás kérdés.
32 év alatt 8 kosteher autóm volt amin C gumikat használtam termèszetesen, de semmi fémszelep meg különleges teherbirásu gumi, semmi… Mégsem kaptam a levezetett 700.000 km alatt ilyen szintü defektet, pedig igen sokszor mentem az egy tonnás kocsikkal. 2-3 tonna teherrel.
4,5 bárnál sosem fujtam többet a hàtsó gumikba.
Nem tudom ,hogy a lakóautótok önsúlya mennyi, és megpakolva mennyi az összsúly?
Megmérte màr valaki , hogy milyen teherrel jàr?
Szerintem mindent össze adva sincs egy lakóban 1,5 tonnánál több cucc.
Ha az autó inbolyog , billeg az uton, akkor kicsi a gumi nyomàs.
Én amugy rendszerint 2 tizeddel nagyobb nyomàssal járok a kocsi gépkönyvében megadottnàl, a kissebb gördülési ellenàllàs miatt. Ez egy kis fohyasztàs csökkenéssel jàr, meg ha nincs kormànyszervó, könnyebb a kormàny.2014.07.17.-12:02 #43823[quote=”KToM” post=42797]Láttad az első képen a feliratot?
PERMITTED MAXIMUM INFLATION PRESSURE 5,5 BAR[/quote]4,7 re felfujod és neki indulsz az ahogy irták menet közben gyorsan 5.5 lesz
ha menet közben eldurran az nagyon kellemetlen tud lenni.2014.07.16.-22:07 #43821Láttad az első képen a feliratot?
PERMITTED MAXIMUM INFLATION PRESSURE 5,5 BAR2014.07.16.-22:05 #43820Nem akarok okoskodni, de a gumiabroncson feltüntetett PSI nyomás az a maximum amit még elbír, s ha jól megnézed az is rajta van, hogy Cold, vagyis hidegen. Nincs olyan, hogy túlfújás! Menet közben a nyomás fél, 1 barral is emelkedhet a burkolat hőmérsékletétől függően. Csak óvatosan levegővel 🙂
Üdv: Gábor. Tapatalk-kal küldve LG G2 mobilról
2014.07.16.-20:27 #43819Fém szeleppel van szerelve, igen az nagyon fontos.
2014.07.16.-20:25 #43818Ami nagyon fontos még, hogy csak és kizárólag fém szelepet illik ekkora nyomáshoz szerelni!
Nekem gumi szelep volt benne, szép lassan el is durrantak…
Kellemes volt délutáni szunyából arra ébredni, hogy „durrr… sssssssssz….„2014.07.16.-20:25 #43817Megtalálható az abroncson 69 PSI, 70 PSI és 5,5 BAR felirat.
69 PSI valóban 4,7 BARA felirat szerint felfújható 5,5 BAR-ra
PERMITTED MAXIMUM INFLATION PRESSURE 5,5 BAR2014.07.16.-20:19 #43816[quote=”KToM” post=42791]
Tehát túlfújható 5.5 bar-ra. De szerintem hosszútávú tároláskor érdemes xsak[/quote]A 69 PSI az tudomásom szerint 4.7 BAR !!! 😯
2014.07.16.-19:15 #43815[IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/16/2ybugujy.jpg[/IMG][IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/16/janapa6e.jpg[/IMG][IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/16/zytahaqe.jpg[/IMG][IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/16/du6eguje.jpg[/IMG]
Tehát túlfújható 5.5 bar-ra. De szerintem hosszútávú tároláskor érdemes xsak2014.07.16.-19:11 #43814Törölve
2014.06.27.-13:00 #43693[quote=”KToM” post=42683]Rossz következtetés! Mi van előírva a lakóhoz? Azt a nyomást használd. Ha az több mint a gumi megengedett nyomása, akkor nem jó a gumi. Ezért vannak az erősített lakóautós gumik,amelyek 5-6 bar-ra fújhatók! Én ezért vettem 4 Continental Vancooper Campert. 50,000 ft darabja. A túlfújás miértjét csak kapisgálom,talán élettartam növelés???
Tapatalk-kal küldve[/quote]
Ez is erősített falú.
2014.06.27.-12:08 #43692Rossz következtetés! Mi van előírva a lakóhoz? Azt a nyomást használd. Ha az több mint a gumi megengedett nyomása, akkor nem jó a gumi. Ezért vannak az erősített lakóautós gumik,amelyek 5-6 bar-ra fújhatók! Én ezért vettem 4 Continental Vancooper Campert. 50,000 ft darabja. A túlfújás miértjét csak kapisgálom,talán élettartam növelés???
Tapatalk-kal küldve
2014.06.27.-09:54 #43690[quote=”KToM” post=42663]Köszi. Mennyi a max megengedett nyomás? 😉
Tapatalk-kal küldve[/quote]
Ma megnéztem, 75PSI, azaz 5.1BAR
Ehhez képest a gumis 5.5-re fújta a hátulját… :smt216
Akkor a 4.5 a megengedett, ahogy mondjátok! :smt2172014.06.23.-22:22 #43670Köszi. Mennyi a max megengedett nyomás? 😉
Tapatalk-kal küldve
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.