Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó gumiabroncsok

Legutóbb frissítette apoka 5 years, 6 months telt el
51angok
371 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #18071
    EdGaR
    Felhasználó

      Találtam egy cikket a négyévszakos gumiról. link
      Tudom, hogy sokan ezt használjátok, azért érdemes elolvasni.
      Több komolyabb gyártó (nem az összes) elhatárolódik az ilyen megoldásoktól és csak évszaknak megfelelő gumit gyártanak. Egy biztos az egyik hidegre,a másik melegre keményedik.
      Számomra a négyévszakos gumi olyan, mint a √-1 🙂

    • Szerző
      Válasz
    • #43857
      Spider
      Felhasználó

        [quote=”NagyPapa” post=42825]A Fordok zöme, ha jól tudom 16 colos kerekekkel szereltek, ebben a méretben már lényehesen könnyebb találni jó súlyidekszel bíró téli vagy akár nyári „C”-s gumit is, bár nyárinak ezekhez is inkább a CP jelű a jobb választás.[/quote]

        Igen, az én fordomon is 16-os kerék van, de itt is a 110-es az átlagos C gumi, ami 1060Kg / kerék.
        Mivel a lakóink farnehezek, én nem mertem megkockáztatni, hogy a 3.4T-ből hátul 1060 jusson egy kerékre…
        Ezért én 116-os, négyévszakos gumit vettem, ami 1250Kg-ig jó.

        #43850
        E.G.
        Felhasználó

          [quote=”olah80″ post=42820]Amikor eldurrantak a gumik akkor milyen nyomás volt bennük hidegen? Tudod?[/quote]

          szerencsére ez nem velem történt, lakóautós klubtársakkal eset meg
          sajnos nem tudom mennyi volt[/quote]

          Tudtommmal a gumik nyomàsàt mindíg hideg gumin kell ellenőrizni, ill. mèretre fújni.
          Az üzemmeleg gumi termèszetesen jóval melegebb, ès a nyomàs is 06-1 barram magasabb, de ez a normàlis, a gumik igy vannak méretezve. Nem szabad ilyenkor vissza engedni a levegőből.

          #43849
          NagyPapa
          Felhasználó

            Üdv Mindenki!
            :meghajol

            Valóban hatalmas a gond a gumik nyomásával és terhelhetőségével is.
            Kardosdoki a te járgányod méretei miatt nagyon valószínű, hogy 3,5 T alatt vagy.

            A nagyobbak, a papíron 4-5 személyes alkóvosok, vagy a nagyobbacska full integráltak, mint az enyém is sajnos nagyon neccesek súlyhatárban….

            A 6 személyesek között, pedig több van, amelyik veri az 5 tonnát is !!!!

            Ha a lakóautókhoz gyártott speciális CP jelzésű azaz CAMPER gumikat hsználja az ember (igazad van Tomi, azt kell megvenni, bár valóban, pofátlanul drága) kevesebb az esély a durrdefektre, mert ezek annak ellenére, hogy mi van rájuk írva, gyárilag többet bírnak,mint a normál „C” jelzésűek.

            Az én járgányom amikor megérkezett a gyári telepről újonnan, 7,0 !!! igen hét bárra voltak felfújva.

            Persze vissza eresztettük őket 5-re, de így sem laposak.

            A gondokat a téli gumi jelenti, ha a járgány 15 colos kerékkel szerelt, mert ebben a méretben sajnos nagyon necces a súlyhatára a gumiknak!! Télen viszont kisebb a melegedésből adódó túlnyomás kialakulásának az esélye, veszélye.

            A Fordok zöme, ha jól tudom 16 colos kerekekkel szereltek, ebben a méretben már lényehesen könnyebb találni jó súlyidekszel bíró téli vagy akár nyári „C”-s gumit is, bár nyárinak ezekhez is inkább a CP jelű a jobb választás.

            Üdv NagyPapa

            #43844
            olah80
            Felhasználó

              Amikor eldurrantak a gumik akkor milyen nyomás volt bennük hidegen? Tudod?[/quote]

              szerencsére ez nem velem történt, lakóautós klubtársakkal eset meg
              sajnos nem tudom mennyi volt

              #43843
              KToM
              Felhasználó

                [quote=”olah80″ post=42817]megnéztem a feljegyzéseimet amiket azután csináltamhogy az egyik találkozón beszélgettünk erről a témáról.(vagyis miért durrantak el a kerekek Görögországba menet.)

                nekem lakókocsim van tudjátok(nem is a legkisseb) ez olyan 1400-1500kg felpakolva
                menetkészen mindig nem mérem meg de kb így van.

                Kerekek C jelű erősitett max nyomás 69Psi ami 4,75 bar.
                hidegen 4,2bar-4,3bar ra vannak fújva.
                nyár, meleg 3 óra utazás átlag 90km/h benzinkút mérés meleg keréknyomás 4,6-4,7bar
                a kerék felülete kézzel nézve normális meleg, külsején semmi rendelenes.

                mindenki döntse el hova fújja a kereket keményebbre patogósra vagy beleszámolva a melegedést kicsit kevesebbre puhábbra lágyabbra.[/quote]
                Amikor eldurrantak a gumik akkor milyen nyomás volt bennük hidegen? Tudod?

                #43842
                KToM
                Felhasználó

                  Le fogom mérni autó tömegét most már tényleg!

                  #43841
                  olah80
                  Felhasználó

                    megnéztem a feljegyzéseimet amiket azután csináltamhogy az egyik találkozón beszélgettünk erről a témáról.(vagyis miért durrantak el a kerekek Görögországba menet.)

                    nekem lakókocsim van tudjátok(nem is a legkisseb) ez olyan 1400-1500kg felpakolva
                    menetkészen mindig nem mérem meg de kb így van.

                    Kerekek C jelű erősitett max nyomás 69Psi ami 4,75 bar.
                    hidegen 4,2bar-4,3bar ra vannak fújva.
                    nyár, meleg 3 óra utazás átlag 90km/h benzinkút mérés meleg keréknyomás 4,6-4,7bar
                    a kerék felülete kézzel nézve normális meleg, külsején semmi rendelenes.

                    mindenki döntse el hova fújja a kereket keményebbre patogósra vagy beleszámolva a melegedést kicsit kevesebbre puhábbra lágyabbra.

                    #43836
                    Nyomi
                    Felhasználó

                      sziasztok.
                      a DUCATÓ Multijet furgon ajánlott guminyomása elől 4,1 hátul 4,5 3,5T-nál. Félintegráltnál saccold meg mennyivel nyúlik jobban ki a „plató” , mit raktál pluszban a „garázsba”hol van a teli víztartályod és a szennyvized stb. Mindenki tudja a valóságban olyan 3,5 T lakó nincs ami útra kész. Ha kiszámolod hogy a súly hogyan oszlik meg hamar rájöhet bárki mennyivel több súly jut a hátsó tengelyre mint a furgonnál. Ezért ha a fülke ajtajára az van írva 5,5 szerintem az az igazi, és olyan gumit kell választani ami ezt tudja. Gondolom azért írták oda hozzáértők mert ez a jó. Ha nem helyes az adat a termékfelelőség alapján az első ebből eredő baleset után perelhető lenne a gyártó. A nyomással kapcsolatban én is lekergettem pár 100000 km-t.DUCATÓ-val és alacsony nyomás esetén nagyon melegszik a gumi sajnos durdefektet is kaptam, mert a kútakon kevés helyen volt 4,5 bar.
                      Nem okoskodni akartam , de nekem ez a tapasztalatom.
                      Üdv Nyomi :smt204 „KToM” post=42808]Nekem fülkeajtóra 5.5,bar van írva. Egy 20 éve működő lakóautós céget megkérdezve előre 3.5 hátra 4 ennyit tesznek minden! autóba. Kérdeztem miért? Tapasztalat. 2006os Ducatto gépkönyv szerint 5 bar az előírt[/quote]

                      #43833
                      KToM
                      Felhasználó

                        Gázzal töltöttük fel. Mérte már valaki melegen guminyomását? Csak mert ha alacsony a gumi nyomás akkor melegszik fel igazán!!!

                        #43832
                        KToM
                        Felhasználó

                          Nekem fülkeajtóra 5.5,bar van írva. Egy 20 éve működő lakóautós céget megkérdezve előre 3.5 hátra 4 ennyit tesznek minden! autóba. Kérdeztem miért? Tapasztalat. 2006os Ducatto gépkönyv szerint 5 bar az előírt

                          #43826
                          repi
                          Adminisztrátor

                            [quote=”E.G.” post=42801][quote=”olah80″ post=42799][quote=”KToM” post=42797]Láttad az első képen a feliratot?
                            PERMITTED MAXIMUM INFLATION PRESSURE 5,5 BAR[/quote]

                            4,7 re felfujod és neki indulsz az ahogy irták menet közben gyorsan 5.5 lesz
                            ha menet közben eldurran az nagyon kellemetlen tud lenni.[/quote]

                            Sziasztok!
                            Látom, milyen komoly fejtötést okoz ez a guminyomás kérdés.
                            32 év alatt 8 kosteher autóm volt amin C gumikat használtam termèszetesen, de semmi fémszelep meg különleges teherbirásu gumi, semmi… Mégsem kaptam a levezetett 700.000 km alatt ilyen szintü defektet, pedig igen sokszor mentem az egy tonnás kocsikkal. 2-3 tonna teherrel.
                            4,5 bárnál sosem fujtam többet a hàtsó gumikba.
                            Nem tudom ,hogy a lakóautótok önsúlya mennyi, és megpakolva mennyi az összsúly?
                            Megmérte màr valaki , hogy milyen teherrel jàr?
                            Szerintem mindent össze adva sincs egy lakóban 1,5 tonnánál több cucc.
                            Ha az autó inbolyog , billeg az uton, akkor kicsi a gumi nyomàs.
                            Én amugy rendszerint 2 tizeddel nagyobb nyomàssal járok a kocsi gépkönyvében megadottnàl, a kissebb gördülési ellenàllàs miatt. Ez egy kis fohyasztàs csökkenéssel jàr, meg ha nincs kormànyszervó, könnyebb a kormàny.[/quote]

                            Szia!

                            A tapasztalat. Nekem egy öreg lakóm volt. A guminyomás mindig nagy dilemma volt. A téli és a nyári gumit is vadi újra cseréltem. „C” de 4,5 barnál sosem fújtam bele többet. Volt hogy össz gurulóban mérve üres tartályokkal 4,5 T volt a vas. 🙁 De ismertem olyan klub tagot akinek 5,5- 6 bárnál elszállt nem kellemes dolog. :smt217 Nem szabad túlfújni szerintem. 🙂

                            #43825
                            E.G.
                            Felhasználó

                              [quote=”olah80″ post=42799][quote=”KToM” post=42797]Láttad az első képen a feliratot?
                              PERMITTED MAXIMUM INFLATION PRESSURE 5,5 BAR[/quote]

                              4,7 re felfujod és neki indulsz az ahogy irták menet közben gyorsan 5.5 lesz
                              ha menet közben eldurran az nagyon kellemetlen tud lenni.[/quote]

                              Sziasztok!
                              Látom, milyen komoly fejtötést okoz ez a guminyomás kérdés.
                              32 év alatt 8 kosteher autóm volt amin C gumikat használtam termèszetesen, de semmi fémszelep meg különleges teherbirásu gumi, semmi… Mégsem kaptam a levezetett 700.000 km alatt ilyen szintü defektet, pedig igen sokszor mentem az egy tonnás kocsikkal. 2-3 tonna teherrel.
                              4,5 bárnál sosem fujtam többet a hàtsó gumikba.
                              Nem tudom ,hogy a lakóautótok önsúlya mennyi, és megpakolva mennyi az összsúly?
                              Megmérte màr valaki , hogy milyen teherrel jàr?
                              Szerintem mindent össze adva sincs egy lakóban 1,5 tonnánál több cucc.
                              Ha az autó inbolyog , billeg az uton, akkor kicsi a gumi nyomàs.
                              Én amugy rendszerint 2 tizeddel nagyobb nyomàssal járok a kocsi gépkönyvében megadottnàl, a kissebb gördülési ellenàllàs miatt. Ez egy kis fohyasztàs csökkenéssel jàr, meg ha nincs kormànyszervó, könnyebb a kormàny.

                              #43823
                              olah80
                              Felhasználó

                                [quote=”KToM” post=42797]Láttad az első képen a feliratot?
                                PERMITTED MAXIMUM INFLATION PRESSURE 5,5 BAR[/quote]

                                4,7 re felfujod és neki indulsz az ahogy irták menet közben gyorsan 5.5 lesz
                                ha menet közben eldurran az nagyon kellemetlen tud lenni.

                                #43821
                                KToM
                                Felhasználó

                                  Láttad az első képen a feliratot?
                                  PERMITTED MAXIMUM INFLATION PRESSURE 5,5 BAR

                                  #43820
                                  EdGaR
                                  Felhasználó

                                    Nem akarok okoskodni, de a gumiabroncson feltüntetett PSI nyomás az a maximum amit még elbír, s ha jól megnézed az is rajta van, hogy Cold, vagyis hidegen. Nincs olyan, hogy túlfújás! Menet közben a nyomás fél, 1 barral is emelkedhet a burkolat hőmérsékletétől függően. Csak óvatosan levegővel 🙂

                                    Üdv: Gábor. Tapatalk-kal küldve LG G2 mobilról

                                    #43819
                                    KToM
                                    Felhasználó

                                      Fém szeleppel van szerelve, igen az nagyon fontos.

                                      #43818
                                      Spider
                                      Felhasználó

                                        Ami nagyon fontos még, hogy csak és kizárólag fém szelepet illik ekkora nyomáshoz szerelni!
                                        Nekem gumi szelep volt benne, szép lassan el is durrantak…
                                        Kellemes volt délutáni szunyából arra ébredni, hogy „durrr… sssssssssz….

                                        #43817
                                        KToM
                                        Felhasználó

                                          Megtalálható az abroncson 69 PSI, 70 PSI és 5,5 BAR felirat.
                                          69 PSI valóban 4,7 BAR

                                          A felirat szerint felfújható 5,5 BAR-ra
                                          PERMITTED MAXIMUM INFLATION PRESSURE 5,5 BAR

                                          #43816
                                          Spider
                                          Felhasználó

                                            [quote=”KToM” post=42791]
                                            Tehát túlfújható 5.5 bar-ra. De szerintem hosszútávú tároláskor érdemes xsak[/quote]

                                            A 69 PSI az tudomásom szerint 4.7 BAR !!! 😯

                                            #43815
                                            KToM
                                            Felhasználó

                                              [IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/16/2ybugujy.jpg[/IMG][IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/16/janapa6e.jpg[/IMG][IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/16/zytahaqe.jpg[/IMG][IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/07/16/du6eguje.jpg[/IMG]
                                              Tehát túlfújható 5.5 bar-ra. De szerintem hosszútávú tároláskor érdemes xsak

                                              #43814
                                              KToM
                                              Felhasználó

                                                Törölve

                                                #43693
                                                Spider
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”KToM” post=42683]Rossz következtetés! Mi van előírva a lakóhoz? Azt a nyomást használd. Ha az több mint a gumi megengedett nyomása, akkor nem jó a gumi. Ezért vannak az erősített lakóautós gumik,amelyek 5-6 bar-ra fújhatók! Én ezért vettem 4 Continental Vancooper Campert. 50,000 ft darabja. A túlfújás miértjét csak kapisgálom,talán élettartam növelés???

                                                  Tapatalk-kal küldve[/quote]

                                                  Ez is erősített falú.

                                                  #43692
                                                  KToM
                                                  Felhasználó

                                                    Rossz következtetés! Mi van előírva a lakóhoz? Azt a nyomást használd. Ha az több mint a gumi megengedett nyomása, akkor nem jó a gumi. Ezért vannak az erősített lakóautós gumik,amelyek 5-6 bar-ra fújhatók! Én ezért vettem 4 Continental Vancooper Campert. 50,000 ft darabja. A túlfújás miértjét csak kapisgálom,talán élettartam növelés???

                                                    Tapatalk-kal küldve

                                                    #43690
                                                    Spider
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”KToM” post=42663]Köszi. Mennyi a max megengedett nyomás? 😉

                                                      Tapatalk-kal küldve[/quote]

                                                      Ma megnéztem, 75PSI, azaz 5.1BAR
                                                      Ehhez képest a gumis 5.5-re fújta a hátulját… :smt216
                                                      Akkor a 4.5 a megengedett, ahogy mondjátok! :smt217

                                                      #43670
                                                      KToM
                                                      Felhasználó

                                                        Köszi. Mennyi a max megengedett nyomás? 😉

                                                        Tapatalk-kal küldve

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 51-75 / 371

                                                      You must be logged in to reply to this topic.