Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó gumiabroncsok

Legutóbb frissítette apoka 5 years, 6 months telt el
51angok
371 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #18071
    EdGaR
    Felhasználó

      Találtam egy cikket a négyévszakos gumiról. link
      Tudom, hogy sokan ezt használjátok, azért érdemes elolvasni.
      Több komolyabb gyártó (nem az összes) elhatárolódik az ilyen megoldásoktól és csak évszaknak megfelelő gumit gyártanak. Egy biztos az egyik hidegre,a másik melegre keményedik.
      Számomra a négyévszakos gumi olyan, mint a √-1 🙂

    • Szerző
      Válasz
    • #20179
      GaborApa
      Felhasználó

        [quote=”fischer”:dtcy1rgy]nyugi, nem a meggyőzés volt a kérdés, hanem az objektív és pontos meghatározás…

        ha már téligumis győzködésről van szó, azt inkább nekem címezhetnéd, a zsigulival simán „nyárigumizok” télen is, ……

        a „férgese” kihullana és nem ülne többet autóba, a többiek pedig végre megtanulnának vezetni…[/quote]

        Itt már mindenki tudja, hogy Te Isten vagy, de egy picit mérsékeltebben kéne, ha lehet. [-o< 1 Edgar teljesen nyugodt volt, nem kell nyugtatni. 2 Kívánom, hogy sohe senki ne járjon a közeledben amikor "nyárigumizol" a havas úton. Pályán ökörködhetsz, de nincs az a vezetési tudás, ami rövidebbé tenné a féktávodat egy téliguminál. 3. Attól, hogy valaki nem driftel a közutakon, attól még talán nem férges. Az utak közlekedésre vannak, és nem sportolásra. Ezt az egész vitát nem értem. A kétfajta gumi között iszonyat különbség van egy havas úton. Havas időben én is kötelezővé tenném, kb. olyan fontos mint a jól működő fékrendszer. Szerintem is fontos a tudás, de ez nem fog helyettesíteni egy jó gumit. Ugyanakkor sok nemnormális van, aki azt hiszi, hogy a téligumival a hóban ugyanúgy lehet menni mint a száraz úton. De ennek örüljön Lipi. 😆 😆

        #20178
        fischer
        Felhasználó

          [quote=”EdGaR”:2530cx02]Nem tudom segit-e ez a link a meggyőzésben? :smt217 [/quote]

          nyugi, nem a meggyőzés volt a kérdés, hanem az objektív és pontos meghatározás…

          ha már téligumis győzködésről van szó, azt inkább nekem címezhetnéd, a zsigulival simán „nyárigumizok” télen is, igaz, ott kap egy csomagtartó mélyedésbe szabott 5 centi vastag páncéllemezt súlyozásnak és onnantól pontosan és gyönyörű szépen lehet keresztben csúsztatva vezetni… 😉 😆

          úgy gondolom egyébként, hogy manapság sok olyan ember vezet télen, akinek nem kellene, mert van téli gumi, meg sok 3 betűs ketyere az autóban és azt gondolják páran, hogy az védi meg őket, nem a saját tudásuk, tapasztalatuk és megfelelő helyzetértékelésük…

          őket beültetném nyári gumis ladába és úgy kellene közlekedniük télen balesetmentesen…

          a „férgese” kihullana és nem ülne többet autóba, a többiek pedig végre megtanulnának vezetni…

          #20177
          fischer
          Felhasználó

            [quote=”istozi”:cu9hzwa2]Kérlek, pontosan határozd meg, mi a téli gumi, mi az előírás Ausztriában (jó volna látni az ottani rendelet szövegét).
            Milyen szabványos jelölés alapján tudom én, illetve az ellenőrző hatóság megállapítani, hogy melyik gumi a téli.
            Figyelmeztetés: Az nem válasz, hogy látszik és az sem, hogy a gyártó azt mondja.[/quote]

            osztrák közlekedési minisztérium

            a gyári jelöléseket veszik alapul.

            #20175
            sztakandi
            Felhasználó

              [quote=”istozi”:3enpot1f]Kérlek, pontosan határozd meg, mi a téli gumi, mi az előírás Ausztriában (jó volna látni az ottani rendelet szövegét).
              [/quote]

              Én úgy tudom, bár nem vagyok gumis, hogy téli guminak minősül az a gumi, amelyen az M+S (mud&snow) és a hópihe piktogram együttesen megjelenik. A gumiprofil mélységének min 4 mm-esnek kell lennie.
              A törvény azonban mást is mond ami így fest:
              2008. január 1-jétől új törvény lépett életbe Ausztriában. Ez előírja, hogy november 1. és április 15-e között kötelező a téli gumi használata télies időjárás esetén. Ez a személyautókra illetve a 3,5 tonnánál kisebb tehergépkocsikra vonatkozik, amelyek havas úton vagy az összes keréken téli gumival, vagy a hajtott kerekeken (nyári is lehet) hólánccal közlekedhetnek csak.

              Ám a hóláncot csak akkor lehet használni, ha összefüggő hó, jég borítja az utat, illetve csak kisebb aszfaltos részek vannak benne. Ha csak kevésbé havas nem, de ilyenkor a nyári abronccsal nem lehet autózni. Aki megszegi a szabályt, legalább 35 eurós (kb 9500 forint) büntetést kaphat, de baleset okozása esetén akár 5000 euró is lehet ez az összeg.

              #20174
              EdGaR
              Felhasználó

                [quote=”istozi”:3j06mpzl]Kérlek, pontosan határozd meg, mi a téli gumi, mi az előírás Ausztriában (jó volna látni az ottani rendelet szövegét).
                Milyen szabványos jelölés alapján tudom én, illetve az ellenőrző hatóság megállapítani, hogy melyik gumi a téli.
                Figyelmeztetés: Az nem válasz, hogy látszik és az sem, hogy a gyártó azt mondja.[/quote]

                Nem tudom segit-e ez a link a meggyőzésben? :smt217

                #20171
                istozi
                Felhasználó

                  [quote=”Oldi”:1ogl9is2]Hali!

                  Csak egyetlen gondolat a téligumiról:

                  (Szép dolog a demokrácia, meg az akarat, a gondolat szabadsága, de…)

                  Ausztriában sem bízzák ezt az autósra: a téli hónapokban KÖTELEZŐ a téli gumi!

                  Nem kötelező autózni, de aki azt teszi, az csak megfelelő felszereléssel teheti!

                  Senkinek nincs joga azért a másikat feltartani, mert ő ráér lassabban is a nyári gumival, még kevésbé van joga elgázolni, vagy összetörni a másikat, a hihetetlenül és kiszámíthatatlanul megnövekedett fékút miatt…

                  És tényleg nem érv, hogy az ausztriai hegyi utak, meg a mi időjárásunk… Nálunk is előfordulhat . Elég, ha 1x beléd szállnak, nem??!

                  És miután ez nálunk is eszmecsere, vitatéma lehet, kötelezővé kellene tenni!

                  (Pedig tényleg utálom a kötelező dolgokat!:-)

                  Na bocs’, hogy belevau….[/quote]
                  Kérlek, pontosan határozd meg, mi a téli gumi, mi az előírás Ausztriában (jó volna látni az ottani rendelet szövegét).
                  Milyen szabványos jelölés alapján tudom én, illetve az ellenőrző hatóság megállapítani, hogy melyik gumi a téli.
                  Figyelmeztetés: Az nem válasz, hogy látszik és az sem, hogy a gyártó azt mondja.

                  #20165
                  Oldi
                  Felhasználó

                    Hali!

                    Csak egyetlen gondolat a téligumiról:

                    (Szép dolog a demokrácia, meg az akarat, a gondolat szabadsága, de…)

                    Ausztriában sem bízzák ezt az autósra: a téli hónapokban KÖTELEZŐ a téli gumi!

                    Nem kötelező autózni, de aki azt teszi, az csak megfelelő felszereléssel teheti!

                    Senkinek nincs joga azért a másikat feltartani, mert ő ráér lassabban is a nyári gumival, még kevésbé van joga elgázolni, vagy összetörni a másikat, a hihetetlenül és kiszámíthatatlanul megnövekedett fékút miatt…

                    És tényleg nem érv, hogy az ausztriai hegyi utak, meg a mi időjárásunk… Nálunk is előfordulhat . Elég, ha 1x beléd szállnak, nem??!

                    És miután ez nálunk is eszmecsere, vitatéma lehet, kötelezővé kellene tenni!

                    (Pedig tényleg utálom a kötelező dolgokat!:-)

                    Na bocs’, hogy belevau….

                    #18148
                    Névtelen

                      [quote=”fischer”:1iw1zqkb]”fischer írta:
                      hm…
                      ajaj…
                      Kacsintó Vicces”

                      ha ebből az idézetből szűrted le, amiket leírtál, akkor már értem, mi a probléma… 😆

                      de legalább van min csámcsognotok, meg lehet gúnyolódni is… 😀
                      csak hogy ne unatkozzatok, azért írtam, hiszen itt egyébként majdnem mindenki szakértő…

                      a nyári gyakorlás valóban sokkal nyugisabb és kényelmesebb, mint télen, élesben, ebben egyetértünk. Nekem nem volt választásom annó, ha nem rakom fel az előttem elindulni képteleneknek, akkor ott teleltem volna…[/quote]

                      Hm. Fischer te azért léptél be a klubba, hogy b@sz@kodj, vagy azért, hogy klubtag legyél?

                      #18147
                      fischer
                      Felhasználó

                        [quote=”3hinfo”:1hgi3oha]Hát nem azért csinálod? [-X [/quote]

                        nem, ezért csinálom:
                        [quote=”fischer”:1hgi3oha]csak hogy ne unatkozzatok, azért írtam, hiszen itt egyébként majdnem mindenki szakértő… [/quote]

                        …legalábbis a gúnyolódók…
                        😆 😛 😉

                        #18125
                        fischer
                        Felhasználó

                          [quote=”LMC”:194lf7ay]Köszi ez igazán tanúságos volt, tehát én arra a következtetésre jutottam :smt217 #-o

                          Télen vigyek egy sz@rrá kopott gumit felnire szerelve 4 db.valamint a téligumit és hóláncot. Jaaa, a szöges gumi a tuti. :smt216

                          A hóláncot még ha viccesen hangzik, én nyáron gyakoroltam árnyékba [-o< 😀 :smt211 András[/quote] "fischer írta: hm... ajaj... Kacsintó Vicces" ha ebből az idézetből szűrted le, amiket leírtál, akkor már értem, mi a probléma... 😆 de legalább van min csámcsognotok, meg lehet gúnyolódni is... 😀 csak hogy ne unatkozzatok, azért írtam, hiszen itt egyébként majdnem mindenki szakértő... a nyári gyakorlás valóban sokkal nyugisabb és kényelmesebb, mint télen, élesben, ebben egyetértünk. Nekem nem volt választásom annó, ha nem rakom fel az előttem elindulni képteleneknek, akkor ott teleltem volna...

                          #18123
                          3hinfo
                          Felhasználó

                            [quote=”reprodesign”:3hyrci8y]Tavaly télen két utcányit mentem a lakóval nyári gumikkal,pedig még hó sem volt.Az első tréfás kaszálásnál vissza fordultam és letettem,mondván nem fontos semmiért és senkiért útra kerekednünk.Nem kockáztatok.
                            Idén rászántam a pénzt és mivel a lakózás lett egyfajta kedvenc időtöltésem és nem utolsó sorban a társaság barátsága is közrejátszik :ny vettem téli gumikat.Még nincs hó sem jég.De a különbség az érezhető.A kicsit nagyobb vízátfolyásoknál is rengeteget számít.
                            Nekem mindegy ki mit tesz az autójára,de nem véletlenül nem engednek át nyugati szomszédaink sem.Nem az itt a kérdés, hogy haza e érsz hanem az hogy tudsz e biztonságosan közlekedni.Ez olyan mint a világítás nem csak látni kell hanem látszani is.
                            Viszont csesz…tem az én befektetésemet ha a kedves keveset közlekedő legyintős autós társam porrá tör.Rettegek az utakon.Többek között a rutintalan s.o.s jogosítványosok miatt és a nagyon vagány leszarom,csak haladjak autóvezetők miatt.
                            Sajnos ez is valamilyen közlekedési morál! És az mint tudjátok NINCS! És nem is lesz amíg úgy gondoljuk meg lehet magyarázni,hogy miért nem kell ez meg az.
                            Pedig csak sokan nem tudják megvenni (sajnos) sokan pedig sz@rnak rá.Mindkettő rossz.[/quote]
                            Hát épp ezt mondtam én is tegnapi hozzászólásomban! 8)

                            #18103
                            repi
                            Adminisztrátor

                              [quote=”somacsek”:1kryudb9]Hétfőn megyek a téli gumikért és rakatom fel. 😀 :ny [/quote]

                              Ha már téged sikerült meggyőznöm,nem volt hiába a monológom.
                              A jó használt (ellenőrizhető forrás) az is jobb mint a nyári!!!

                              #18102
                              Soma
                              Felhasználó

                                [quote=”reprodesign”:p4zr8puc]Tavaly télen két utcányit mentem a lakóval nyári gumikkal,pedig még hó sem volt.Az első tréfás kaszálásnál vissza fordultam és letettem,mondván nem fontos semmiért és senkiért útra kerekednünk.Nem kockáztatok.
                                Idén rászántam a pénzt és mivel a lakózás lett egyfajta kedvenc időtöltésem és nem utolsó sorban a társaság barátsága is közrejátszik :ny vettem téli gumikat.Még nincs hó sem jég.De a különbség az érezhető.A kicsit nagyobb vízátfolyásoknál is rengeteget számít.
                                Nekem mindegy ki mit tesz az autójára,de nem véletlenül nem engednek át nyugati szomszédaink sem.Nem az itt a kérdés, hogy haza e érsz hanem az hogy tudsz e biztonságosan közlekedni.Ez olyan mint a világítás nem csak látni kell hanem látszani is.
                                Viszont csesz…tem az én befektetésemet ha a kedves keveset közlekedő legyintős autós társam porrá tör.Rettegek az utakon.Többek között a rutintalan s.o.s jogosítványosok miatt és a nagyon vagány leszarom,csak haladjak autóvezetők miatt.
                                Sajnos ez is valamilyen közlekedési morál! És az mint tudjátok NINCS! És nem is lesz amíg úgy gondoljuk meg lehet magyarázni,hogy miért nem kell ez meg az.
                                Pedig csak sokan nem tudják megvenni (sajnos) sokan pedig sz@rnak rá.Mindkettő rossz.[/quote]

                                Hétfőn megyek a téli gumikért és rakatom fel. 😀 :ny

                                #18100
                                repi
                                Adminisztrátor

                                  Tavaly télen két utcányit mentem a lakóval nyári gumikkal,pedig még hó sem volt.Az első tréfás kaszálásnál vissza fordultam és letettem,mondván nem fontos semmiért és senkiért útra kerekednünk.Nem kockáztatok.
                                  Idén rászántam a pénzt és mivel a lakózás lett egyfajta kedvenc időtöltésem és nem utolsó sorban a társaság barátsága is közrejátszik :ny vettem téli gumikat.Még nincs hó sem jég.De a különbség az érezhető.A kicsit nagyobb vízátfolyásoknál is rengeteget számít.
                                  Nekem mindegy ki mit tesz az autójára,de nem véletlenül nem engednek át nyugati szomszédaink sem.Nem az itt a kérdés, hogy haza e érsz hanem az hogy tudsz e biztonságosan közlekedni.Ez olyan mint a világítás nem csak látni kell hanem látszani is.
                                  Viszont csesz…tem az én befektetésemet ha a kedves keveset közlekedő legyintős autós társam porrá tör.Rettegek az utakon.Többek között a rutintalan s.o.s jogosítványosok miatt és a nagyon vagány leszarom,csak haladjak autóvezetők miatt.
                                  Sajnos ez is valamilyen közlekedési morál! És az mint tudjátok NINCS! És nem is lesz amíg úgy gondoljuk meg lehet magyarázni,hogy miért nem kell ez meg az.
                                  Pedig csak sokan nem tudják megvenni (sajnos) sokan pedig sz@rnak rá.Mindkettő rossz.

                                  #18098
                                  LMC
                                  Felhasználó

                                    [quote=”fischer”:3hjvvror]hm…
                                    ajaj…
                                    😉 😛 [/quote]

                                    Köszi ez igazán tanúságos volt, tehát én arra a következtetésre jutottam :smt217 #-o

                                    Télen vigyek egy sz@rrá kopott gumit felnire szerelve 4 db.valamint a téligumit és hóláncot. Jaaa, a szöges gumi a tuti. :smt216

                                    A hóláncot még ha viccesen hangzik, én nyáron gyakoroltam árnyékba [-o< 😀 :smt211 András

                                    #18097
                                    fischer
                                    Felhasználó

                                      hm…
                                      ajaj…

                                      minden télen tanulságos olvasgatni a téli gumi vs. 4 évszakos vs. nyári gumis meccseket…
                                      de ha legalább valaki értene is hozzá… #-o

                                      hogy ki milyen gumival közlekedjen, annak kapcsán az a fontos kérdés, mikor és mennyit használja az autót, valamint hol és hogyan.

                                      akármilyen gumival, akárhol közlekedik a lakóautós, van pár tényező mellette és ellene, attól függően, mit csinál az úton.

                                      a lakóautó nagyobb tömegű, mint a személyautók, emiatt a gyakorlatban havon, részleges jégen később csúszik meg, mint egy személyautó, de akkor nehezebben is megfogható, mint egy személyautó.

                                      a nagy sebesség hajlamosító tényező a bajba kerülésre…

                                      a hajtási módtól függően vannak trükkök, amikkel rendbe lehet szedni egy megcsúszott autót a legtöbb gumitípussal…
                                      igen, nyárival is, ha az nem slick, vagyis teljesen sima… 😀

                                      első és hátsókerék hajtás esetén is használatos az ellenkormányzás, gázzal kormányzás, a kézifék használata.

                                      na, szóval gumi…
                                      nyilván, aki télen nem használja, ne vegyen téli gumit.

                                      aki télen keveset használja, akkor sem havas hegyvidéken és nem ész nélkül, „nagygáz” üzemmódban, valamint tudja is, mit miért tesz a volán mögött, az se rohanjon a téli gumiért, de Magyarországon négy évszakosért sem feltétlenül.
                                      ha alapból 4évszakost vesz, akkor úgy döntött és kész.

                                      aki télen sokat utazik, síelni jár, meglepő módon behavazott hegynek föl és le, az vegyen télit télre, de külön felnire(!).

                                      az egy garnitúra felnin való rendszeres téli-nyári cserélgetés szezononként egy marhaság, az évente kétszeri gumizási díj ki nem fizetése 4-5 év alatt behozza a 2. garnitúra felni árát, amivel nem teszi tönkre a gumijai peremét az évente kétszeri szereltetéssel a tulajdonos…

                                      nagy terhelésnek kitett kerekek esetében, ha pár évig tavasszal/ősszel szerelve vannak a gumik, 2-3 éves korukra annyira megnyúlhat a kerékpánt szálszerkezete, hogy szép lassan, alattomosan el fogja ereszteni a levegőt.
                                      nagyobb tempónál erős oldalirányú terhelésre szélsőséges esetben az ilyen gumi akár le is ugorhat a felniről… ez első sorban nagy személyautókra vonatkozik, pl. keresztben csúszás száraz aszfalton esete a 750-es BMW-vel, de a levegő meg nem tartása már önmagában komoly probléma.

                                      az átlagos gyakorlatlan vezetőnek a téli-nyári garnitúra metódusa melegen ajánlott, mert a téli valóban másként viselkedik havon, részlegesen(!) jeges úton…

                                      van még a hólánc, mint segédeszköz, kérdés, ki használta már életében, és ki az aki egyáltalán fel tudja szerelni… 😀

                                      rossz tapasztalataim vannak, én sokat gyakoroltam a nagy havazásokban, mert egy rakás ember nem tudta megoldani magának és előttem álltak… 😕

                                      a hólánc jól szolgál sárban is. 😉

                                      egy hátrányára föl szeretném hívni a figyelmet, nevezetesen, hogy ha nem csak maximum 6 – 8 – 10 kilométert megy az ember a láncolt kerékkel, hanem jelentősen(!) többet, ráadásul azt nem puha hóban teszi, hanem letaposott, kemény, jeges felületen, akkor azt a gumit ki lehet dobni, mert nem ér semmit onnantól, csak lánc alá lesz alkalmas a továbbiakban.
                                      ez természetesen függ a hólánc kialakításától is, de amit átlagos helyen átlagos árban árulnak, az mind olyan.

                                      emiatt én konkrétan hólánc alá a levetett, szarrá kopott, hulladék gumikat szeretem fölszerelni, azonban ilyenkor a hatóság komoly akadékoskodási tényező tud lenni, pl. az osztrák rendőr is nagy gumiszakértő, a hólánc alatt keresni fogja a téli, de legalábbis a 4 évszakos gumit és hiába mondja neki az ember, hogy minek, mikor csak tönkreteszi azt…

                                      az átlagos autós tehát, ha vadonat új téli gumit vett az autójára és emellett hóláncot kényszerül használni, akkor azt lehetőség szerint minél rövidebb ideig tegye, amíg el nem ért az első biztonságos helyre, ahol meg tud állni, ha már a téli gumival a körülmények miatt nem tud közlekedni…

                                      van még a szöges gumi, Skandináviában lakóautóval telelőknek javasolt.
                                      a szöges az északi országokon kívül a legtöbb helyen nem engedélyezett, na meg mi van, ha véget ér a havas/jeges szakasz és nincs lehetőség szög nélkülire cserélni…
                                      amilyen hangorkánt biztosít hó nélküli aszfalton, garantált fejfájás pár kilométeren belül, emellett nem is jó a lakóautónak sem a fölös rezgés…

                                      a szöges tehát a rally-s „állatoké”, akik a Bükkben az ezerötös, zsugorhajtókaros kockával, vagy a Civic i-vt-vel keresztben úszva jönnek szembe a kanyarban 80-tól a csillagos égig valamennyivel, tehát pl. az enyém… 😉 😛

                                      #18095
                                      istozi
                                      Felhasználó

                                        [quote=”miska”:sfs79w71]Az én véleményem a gumi használatáról:

                                        Én nagyon sok kilométert teszek meg évente( kb:80.000km.), A 4 évszakos gumi végül is sem télre, sem nyárra, nem jó, de télire jobb a nyárinál, nyárra jobb a télinél.Ez nem okoskodás, hanem tapasztalat. 😐 [/quote]

                                        Tökéletesen igazat adok neked, mivel sokat autózol. A négyévszakos azoknak jó, akik évi 16-20.000-nél kevesebbet mennek egy kocsival, ha mennek, sem gond, hogy rosszabb időjárás esetén kicsivel később, lasabban, de akor is biztonságosan érik el a céljukat. Kell a téli gumi arra az autóra, amivel sielni járnak, mert oda megy az ember, ahol havat talál.
                                        A sokat használt személykocsimon én is cserélgetem a kereket(bár csak akkor, amikor tartósan mínusz 5 fok alá megy a hőmérő).
                                        De fenntartom, hogy a Magyarországi időjárás mellett a téli időszak 99%-ában nincs hó az utakon. Ha meg van, és emiatt lassabban érem el a célomat, ez az időveszteség kisebb, mint a gumiszerelésre fordított idő. A lakómon négyévszakos van, mert arra az a legjobb. Szerintem.

                                        #18090
                                        Névtelen

                                          Az én véleményem a gumi használatáról:

                                          Télen tél van, Nyáron nyár van. Ebből az következik, hogy télen téli, nyáron nyári gumival jó közlekedni. Ha télen elindulok” A”pontból” B” be, könnyen lehet, hogy útközben negatívan megváltozik az időjárás.(hó,jég,minuszok)Az, hogy tegnap sütött a nap, és jó idő volt, az csak szerencse, nem igazán ez a jellemző télen. Hiába okoskodunk, mert mindenki tudja, hogy nem életszerű, és nem jó kipróbálni a nyári gumit télen. Ha valaki szeretné, tegye, de ha nem sikerül neki, akkor nagyot lehet ám szívni.Én nagyon sok kilométert teszek meg évente( kb:80.000km.), és még soha nem bántam meg az évszaknak megfelelő gumi használatot.Az, hogy milyen kemény a gumi, vagy puha a téli útviszonyok közt,és ezt velem senki sem közölte, nem érdekel. Ha valaki veszi a fáradtságot, és megnyomkodja a minuszokban a téli,ill. nyári gumi futófelületét, rögtön ráfog jönni, hogy télen a nyári gumi sokkal ridegebb, és keményebb.Régen amikor nem tudtuk, hogy létezik téli gumi, valóban a minta számított.(1980) de ez mára már a múlté.A 4 évszakos gumi végül is sem télre, sem nyárra, nem jó, de télire jobb a nyárinál, nyárra jobb a télinél.Ez nem okoskodás, hanem tapasztalat. 😐

                                          #18087
                                          EdGaR
                                          Felhasználó

                                            Lehet, hogy ez sem az igazi, de én is hasonló ál-tudományos magyarázatot hallottam: link

                                            #18086
                                            EdGaR
                                            Felhasználó

                                              [quote=”istozi”:1s37uatc].
                                              Ezen az alapon a négyévszakos gumi sokkal jobban lefedi a téli útviszonyokat, mint az igazi téli.
                                              A gumisok azért harcolnak a négyévszakos ellen, mert üzletileg jobb nekik, ha kettő garnitúrát veszel, mintha egyet.[/quote]

                                              Valóban, igazad van, végül én is ettem már télifagyit, ami úgy néz ki, mint a nyári testvére…
                                              Sokat autóztam télen nyári gumival, mert volt idő mikor ez szinte elérhetetlen volt árban is. Ez azt mondom kellő óvatossággal meg is valósítható, márpedig a lakóautóvel kevébé száguldozunk. Azonban láttam már a nyári meleg (50°C-os, vagy melegebb) aszfalttól levált futófelületű téli mintázatú gumit is és – bár szakmailag nem tudom alátámasztani – köze volt a hőmérséklethez.
                                              Sajnos nekem volt négyévszakos gumim. tapasztalatom szerint az is inkább a nyári meleget viselte nehezem a vízelvezető képessége pedig nem volt.
                                              Téli mintázatnyári mintázat
                                              négyévszakos mintázat
                                              Azért egy érv a Négy évszakos gumi mellett: egy gumi átlagosan 30-50000 km-t megy el, de maximum 5 évet.
                                              Nem tudom, most azért már én sem vagyok biztos az álláspontomban 😳

                                              #18079
                                              istozi
                                              Felhasználó

                                                [quote=”EdGaR”:16h4c9u3]Találtam egy cikket a négyévszakos gumiról. link
                                                Tudom, hogy sokan ezt használjátok, azért érdemes elolvasni.
                                                Több komolyabb gyártó (nem az összes) elhatárolódik az ilyen megoldásoktól és csak évszaknak megfelelő gumit gyártanak. Egy biztos az egyik hidegre,a másik melegre keményedik.
                                                Számomra a négyévszakos gumi olyan, mint a √-1 🙂 [/quote]
                                                Tudjátok mi kola ízű üdítő? Vagy a cseresznye jellegű szeszes ital? Az a probléma a téli gumi – nyári gumi kérdésben, hogy amit a gumigyártók és forgalmazók a legfontosabb jellemzőnek tartanak, tehát a gumiabroncs keménysége (illetve puhasága), és ennek a műszaki jellemzőnek a hőmérséklettől való függése NINCS mérhető, ellenőrizhető adatként megadva. Szóval van téli mintázatú és van köztes mintázatú (ezt hívják négyévszakosnak) és van minden egyéb futózású gumiabroncs (mi ezt ismerjük nyárinak). De hogy melyik milyen puha, és mikor, azt megköszönném, ha valaki be tudná mutatni. Ugyanis ezt nem írják le. Csak azt, hogy puhább, és mi higgyük el!
                                                Egy érdekesség: Azt mondják a gumisok, hogy nem szabad vegyesen szerelni egy autóra a téli és a nyári gumit. Indoklás: az ilyen módon felgumizott autó viselkedése kiszámíthatatlan. Ezt én úgy kell érteni, hogy nem lehet tudni, hogy az autó eleje, vagy a hátulja fog előbb megcsúszni. Ez így igaz! Ha ezt a mondatot továbbgondolom, akkor azt jelenti, hogy télen vannak olyan útviszonyok, ahol sokkal jobban csúszik a nyári és bőven van olyan is, amikor a TÉLI GUMI CSÚSZIK jobban. Tehát télen nem mindig jobb a téli abroncs(pl száraz és vizes úton nem!) Amikor biztosan jobb, az csak havas és jeges útfelületen igaz.
                                                Ezen az alapon a négyévszakos gumi sokkal jobban lefedi a téli útviszonyokat, mint az igazi téli.
                                                A gumisok azért harcolnak a négyévszakos ellen, mert üzletileg jobb nekik, ha kettő garnitúrát veszel, mintha egyet.

                                              21 hozzászólás megtekintése - 351-371 / 371

                                              You must be logged in to reply to this topic.