[quote=”Slipah” post=56217]Sziasztok!
Jó ideje foglalkozom a lakóautóvásárlás gondolatával, ami most talán meg is valósul.
Az lenne a kérdésem, hogy az alábbi konkrét hirdetésekkel kapcsolatban van-e esetleg valakinek információja, vagy ha a konkrét darabról nincs is, az adott típusokkal kapcsolatban mi a véleményetek.
Árban/felszereltségben hasonlóak, de vajon melyik a megbízhatóbb? Melyikhez könnyebb beszerezni az alkatrészt, melyikkel kényelmesebb az utazás? Melyiket vennétek meg?
Minden véleményt szívesen veszek:
Opel Movano: https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/opel/opel_movano-15411133
Citroen Jumper: https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/citroen/citroen_jumper-15110764
Iveco Daily Rexon: https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/iveco/iveco_daily_rexon-15410436
Köszömöm![/quote]
Mindháromba a legendásan jó 2.8-as Iveco motor van, erős mint egy gőzhajó, és a világból kimegy, csak nafta legyen benne. A Renault kasznija nagyon érzékeny a rozsdára,( bár ezen a példányon nem látni rozsdásodást!) és az ülései iszonyatosan rosszak, mondhatni büntetés rajtuk az utazás. Nekem is van egy „99-es cuccos példány belőle, az is 2.8-as. A motor pöcre indul izzítás nélkül -10 fokban, megy mint a mérgezett egér, kellően stabil, még megpakolva is, viszont tele van bosszantó kontakthibákkal, a zárak, indító kulcs állandóan eltörnek, szétesnek, viszont ennek ellenére megbízhatóan teszi a dolgát az öreg rozsdás vas.
Az Iveco alvázas, ami okán, a merevségét, az alváz adja, ezért a kaszni felső része igen gyenge, állandó mozgásban van, amit megfigyelhetsz, ha egy Iveco után mész, és megfigyeled a hátsó ajtók mozgását a csavarodások miatt. Lényegesen nehézkesebben vezethető, komótosabb, teherautósabb a másik kettőhöz képest, annak ellenére, hogy ugyan az a motortípus mindháromban. Az ülések ebben sem a legjobbak, emlékeim szerint. A Citrom a legkényelmesebb, viszont az futotta a legtöbbet. Ráadásul, a bordó csiga összes ablaka szimpla, nem nyitható, ami sok problémát, és bosszúságot tud okozni, mikor szeretnél friss levegőhöz jutni, egy-egy forró napon lefekvés után, no meg hűvösebb napokon patakokban fog csurogni rajtuk belülről a lecsapódó víz. Ráadásul ebben a legszűkösebb az ágy mérete is. A Movano is dupla, szigetelt, nyitható S4-es ablakokkal van szerelve, sötétítő-, és szúnyogháló rolóval, valamint 3402-es Truma combival, ami megbízható útitárs, viszont a hűtőszekrény, meglehetősen idiótán van beépítve, ami magában hordozza, hogy nem fog megfelelően hűteni. Találkoztam már hasonló megoldással, és bizony volt küzdelem, hogy valahogy működjön a fizika, de nem volt az igazi.
A 3 közül, és a Movanot választanám, kicserélném benne az első üléseket, X 250-es Ducato ülésekre, hátul megépítenék egy normális zuhanyzót a mostani mosdó helyén, és ha nem működik megfelelően a hűtő, akkor azt is megvariálnám, valamint építenék egy felső szekrényt az ágy fölé.