Főoldal › Fórumok › Lakóautózás › Közös lakóautó vásárlás és használat
-
IndítottaTémakör
-
2014.01.19.-03:51 #41549
Üdv Mindenkinek! 😀
Mit szólnátok egy lakóautós egyesülethez? 😯
http://aprod.hu/hirdetes/lakoauto-egyes … 1Nl1x.html
Van már ilyen?
Várom a javaslatokat, ötleteket! 🙂 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.01.21.-19:12 #41612
[quote=”EdGaR”:3unde4oi]Ja és még valami:
Milyen elrendezésű lakóautót vennétek, ami mindenki (10 különböző család) igényét egyaránt kielégíti?[/quote]Ezt a tagok közösen döntenék el. Egyébként bármit veszel használtan, kompromisszumot mindig kell kötnöd.
2014.01.21.-19:08 #41611[quote=”Borisz57″:1hc0e9rs]Sztem alapvetően hibás az elgondolás:
10 tulajdonos 6 mill.-ért egy kb 100ekm -t futott 2006 körüliátlagos lakót kap. Ha mindenki csak 2 hétig használja /jun -okt/ és megy vele egy görög v. nyugat európai körutat az 10x min.4-5000km évente. Ehez jön mondjuk még mindenkinél egy-két hosszú /pl.dalmát/ hétvége kb. 2000-3000km. Ez alaphangon 70-80e km évente.Az autóba igy 3év múlva legalább 310e km lesz. Akkor lesz 10éves. Ha ezt 3mill-ért megveszik az maga a csoda lesz. Ezenkivűl adóbiztosítás , műszaki,olajcsere,fékbetétek gumik vagy 300e-ért,stb,stb.
Háát…. Sok sikert![/quote]Rátapintottál a lényegre ! =D> Arra, hogy az autó ki legyen használva, vagyis menjen! 😀 Mitől jobb, ha állásában csökken az értéke? Egyébként ezt már mondtuk, hogy ez nem egy befektetés, nem azt várjuk tőle, hogy nőjön az autó értéke, egyszerűen ez egy költség porlasztó megoldás. Tehát mindenképpen az jár rosszabbul aki ezeket a költségeket 100%-ban egyedül állja, nem pedig a 10%-át. Szerintem …
2014.01.21.-18:56 #41610[quote=”repi”:3bofnqih]Hátrányai vannak leginkább.
Itt sok tulajdonosról esik szó,mindenkinek más-más igényei vannak.. 6 személyes az autó ha jól emlékeszem,tehát alkowos.
Ha csak ketten mennek minek fizessenek többlet üzemanyagot ami esetenként 5l/100km is lehet.Vagy ha valaki több gyerekkel megy emeletes ágy lenne a legpraktikusabb. stb…stb…
De leginkább az lenne a legnagyobb gondom, hogy egy 3 hetes út alatt a felére lehet amortizálni az autót az esetleges balesetekről nem is beszélve.
A biztosító természetesen nem fog másnap egy ugyanolyat kifizetni és a károkozó sem rendelkezik több millióval,hogy megtérítse a kárt.
És ehhez elég egy tapasztalatlan lakóautós aki beparkol egy 3 méteres faág alá a 3,5 m es lakóval.Sok stoppolt járgányt látunk az utakon.Lássuk be a lakóautó egy magánszféra és az itt felsorolt lehetőség roppant kockázatos.Hiába a számok, ha az élet keveri a lapokat.[/quote]
Ez mind igaz! Hát igen, legnagyobb ellenségeink a faágak . Szerinted annak kisebb kockázata lenne, ha vennék egyet magamnak, és amikor nem használjuk akkor bérbe adom mindig másnak? Ők jobban fognak rá vigyázni? Majd szépen körbejárjuk a biztosítókat, hogy melyik tud korrektebb, átfogóbb és gyorsabb kifizetésű megoldást ajánlani. Van egy alkusz kapcsolatom.
2014.01.21.-18:42 #41608Sztem alapvetően hibás az elgondolás:
10 tulajdonos 6 mill.-ért egy kb 100ekm -t futott 2006 körüliátlagos lakót kap. Ha mindenki csak 2 hétig használja /jun -okt/ és megy vele egy görög v. nyugat európai körutat az 10x min.4-5000km évente. Ehez jön mondjuk még mindenkinél egy-két hosszú /pl.dalmát/ hétvége kb. 2000-3000km. Ez alaphangon 70-80e km évente.Az autóba igy 3év múlva legalább 310e km lesz. Akkor lesz 10éves. Ha ezt 3mill-ért megveszik az maga a csoda lesz. Ezenkivűl adóbiztosítás , műszaki,olajcsere,fékbetétek gumik vagy 300e-ért,stb,stb.
Háát…. Sok sikert!2014.01.21.-13:30 #41605Ja és még valami:
Milyen elrendezésű lakóautót vennétek, ami mindenki (10 különböző család) igényét egyaránt kielégíti?2014.01.21.-12:44 #41604[quote=”repi”:7otl7hd9]Hátrányai vannak leginkább.
De leginkább az lenne a legnagyobb gondom, hogy egy 3 hetes út alatt a felére lehet amortizálni az autót az esetleges balesetekről nem is beszélve.
A biztosító természetesen nem fog másnap egy ugyanolyat kifizetni és a károkozó sem rendelkezik több millióval,hogy megtérítse a kárt.
És ehhez elég egy tapasztalatlan lakóautós aki beparkol egy 3 méteres faág alá a 3,5 m es lakóval.Lássuk be a lakóautó egy magánszféra és az itt felsorolt lehetőség roppant kockázatos.Hiába a számok, ha az élet keveri a lapokat.[/quote]
Üdv Nektek!
Valóban könnyű annak beszélni aki a sajátjában utazik.
Amit Repi ír az mind igaz!,
Hogyan kezelnétek azt a helyzetet, hogy valaki itthoni körútra viszi, vagy azt aki elmegy Albániába vagy Ukrajnába, úttalan utakra! Egyetlen úton is szét lehet úgy rázatni a járgányt, hogy soha többé nem lesz ép! A többiek ezt lehet, hogy észre sem veszik egy darabig! Az aki szétrázatta, lehet, hogy csak hozzá nem értésből tette….
2014.01.21.-11:50 #41602Ezzel is teljes mértékben egyetértek, de amit Judit mondott az is teljesen életszerű. Több tulajdonos esetében mindent ki kell pakolni nyaralás végeztével (hisz minden tartozék személyes) és induláskor mindenki viszi a saját felszerelését (itt azért a saját ágynemű sem elhanyagolható csomag).
Példának hoztátok fel a bérlést. Én úgy tudom, akik kölcsönzéssel foglalkoznak, minden bérlés befejeztével tüzetesen átvizsgálják az autót, hogy az esetlegesen felmerülő hibák ne tetéződjenek, illetve ne hagyja ott a következő bérlőt, aki a nem kevés pénzéért megbízható járművet vár el. Ezt Nálatok valakinek fel kellene vállalni, vagy mindenki maga után hagyja olyan állapotban az autót, hogy az utána következőnek ne okozzon mindjárt bosszúságot. Ehhez olyan műszaki felkészültség szükséges, vagy legalább gyakorlat (mint Brigiéknek), ami azért több tulajdonos esetében már kérdéses.
Le lehet fektetni papíron mindent, de mit kezdtek azzal az egy hanyag tulajdonossal, kifizetitek… vagy elviselitek?
Szerintem két tulajdonos még kivitelezhető, de tíz? Sajnos én is maradok továbbra a szkeptikusok táborában 😆2014.01.21.-11:31 #41599[quote=”kapudepo”:2oq6cb64]
Majd készítünk egy mérleget előnyök – kontra – hátrányok.Ilyen segítő véleményeket várok még mindenkitől![/quote]
Hátrányai vannak leginkább.
Itt sok tulajdonosról esik szó,mindenkinek más-más igényei vannak.. 6 személyes az autó ha jól emlékeszem,tehát alkowos.
Ha csak ketten mennek minek fizessenek többlet üzemanyagot ami esetenként 5l/100km is lehet.Vagy ha valaki több gyerekkel megy emeletes ágy lenne a legpraktikusabb. stb…stb…
De leginkább az lenne a legnagyobb gondom, hogy egy 3 hetes út alatt a felére lehet amortizálni az autót az esetleges balesetekről nem is beszélve.
A biztosító természetesen nem fog másnap egy ugyanolyat kifizetni és a károkozó sem rendelkezik több millióval,hogy megtérítse a kárt.
És ehhez elég egy tapasztalatlan lakóautós aki beparkol egy 3 méteres faág alá a 3,5 m es lakóval.Sok stoppolt járgányt látunk az utakon.Lássuk be a lakóautó egy magánszféra és az itt felsorolt lehetőség roppant kockázatos.Hiába a számok, ha az élet keveri a lapokat.
2014.01.21.-01:43 #41597[quote=”Brigi”:2xjf69fq]Nekünk egyszer volt közös lakóautónk. Belelkesítettük barátainkat, akik két évig béreltek lakót, aztán vettünk egyet közösen. Az elején megállapodtunk, hogy ha bármelyikünk ki akar szállni, akkor eladjuk a lakót és osztozkodunk a pénzen. Igazság szerint mi sokkal többet használtuk, mint barátaink, mert ők akkoriban kezdtek el búvárkodni és ahhoz nem igazán klappolt. Mivel mi használtuk többet a szervizelést mi vállaltuk. Szerencsére az eladásnál se volt súrlódás, mert többért tudtuk eladni, mint amennyiért vettük (használtan vettük és nagyon vigyáztunk rá).
Azért 5-6-10 tulajdonossal nem tudom, hogy mennyire tudna súrlódásmentesen működni a konstrukció.
Azt az előnyt mindenképpen elvesztené, hogy bármikor eszedbe juthat akár egy hétvégére is kiruccanni, illetve nem kell mindent kipakolni (edények, fűszerek, nem romló kaják, ágynemű, szerszámok, stb.)[/quote]Jó ilyen pozitív sztorit olvasni. 😉 Mi nem a baráti körünkből hoznánk össze a társaságot – egyébként nem is nagyon érdekli őket – pont e-miatt, hogy ha súrlódás van ne a barátság rovására menjen. Gondolom a barátaitokkal nem volt lepapírozva a dolog, mert ismeritek egymást, alapból megbíztatok bennük.
Majd készítünk egy mérleget előnyök – kontra – hátrányok.
Ilyen segítő véleményeket várok még mindenkitől!
2014.01.20.-19:24 #41585Nekünk egyszer volt közös lakóautónk. Belelkesítettük barátainkat, akik két évig béreltek lakót, aztán vettünk egyet közösen. Az elején megállapodtunk, hogy ha bármelyikünk ki akar szállni, akkor eladjuk a lakót és osztozkodunk a pénzen. Igazság szerint mi sokkal többet használtuk, mint barátaink, mert ők akkoriban kezdtek el búvárkodni és ahhoz nem igazán klappolt. Mivel mi használtuk többet a szervizelést mi vállaltuk. Szerencsére az eladásnál se volt súrlódás, mert többért tudtuk eladni, mint amennyiért vettük (használtan vettük és nagyon vigyáztunk rá).
Azért 5-6-10 tulajdonossal nem tudom, hogy mennyire tudna súrlódásmentesen működni a konstrukció.
Azt az előnyt mindenképpen elvesztené, hogy bármikor eszedbe juthat akár egy hétvégére is kiruccanni, illetve nem kell mindent kipakolni (edények, fűszerek, nem romló kaják, ágynemű, szerszámok, stb.)2014.01.20.-17:31 #41583[quote=”EdGaR”:2s6okuie]Szerintem félreértettétek mindketten a szkeptikus hozzáállásunkat.
Való igaz, hogy akik hozzászóltunk mindannyian már csiga tulajdonosok vagyunk, de ez nem azt jelenti, hogy mindenki egyforma anyagi szinten kezdi és űzi ezt. Én annak idején dilemmáztam, hogyha veszek egy olyan öreg autót ami most is megvan még, mennyire fogjuk kihasználni, hogy rentábilis legyen.
Kinek mennyit ér ez a hobbi?
Ha egyszer megismertek bennünket talán rájöttök Ti is, hogy egy adott találkozón mennyire domináns dolog hogy ki, milyen csigával érkezik… semennyire… a lényeg, hogy ott legyen.
Még egy dolog:
Egyet ne felejtsetek… egy autónak akkor lesz megfelelő, mindig menetkész műszaki állapota, ha van gazdája… mindegy, hogy 1, 5, vagy 18 éves.Legyen szerencsétek tízen, hogy mindenki azonos gondoskodással álljon a kérdéshez…[/quote]
Pontosan ezért kezdtem ezt a topikot, hogy ellássatok jó tanácsokkal, mert egy régi motoros tudhat és mondhat olyat amire mi nem is gondolunk. Mi is lakóztunk már 3-4 évig egy sk. beépített 17m3-es Iveco TurboDaily-vel, de az mégsem az igazi (kényelem), bár voltak előnyei a gyárival szemben.
Szerintem ebben a formában mindenki jobban a sajátjának érezné a kocsit, mintha bérelné.
A szerencsére nem akarom bízni a dolgot, mindenkinek vállalnia kell a felelősséget.
2014.01.20.-17:23 #41582[quote=”EdGaR”:2kyvjo49]Szerintem félreértettétek mindketten a szkeptikus hozzáállásunkat.
Való igaz, hogy akik hozzászóltunk mindannyian már csiga tulajdonosok vagyunk, de ez nem azt jelenti, hogy mindenki egyforma anyagi szinten kezdi és űzi ezt. Én annak idején dilemmáztam, hogyha veszek egy olyan öreg autót ami most is megvan még, mennyire fogjuk kihasználni, hogy rentábilis legyen.
Kinek mennyit ér ez a hobbi?
Ha egyszer megismertek bennünket talán rájöttök Ti is, hogy egy adott találkozón mennyire domináns dolog hogy ki, milyen csigával érkezik… semennyire… a lényeg, hogy ott legyen.
Még egy dolog:
Egyet ne felejtsetek… egy autónak akkor lesz megfelelő, mindig menetkész műszaki állapota, ha van gazdája… mindegy, hogy 1, 5, vagy 18 éves.
Legyen szerencsétek tízen, hogy mindenki azonos gondoskodással álljon a kérdéshez…[/quote]Teljesen jogos a felvetés, hogy ki lesz a gazdája?
Ezen gondolkodni kell. Remélem lesz még néhány lelkes és okos ember akikkel ki lehet találni.2014.01.20.-17:15 #41581Szerintem félreértettétek mindketten a szkeptikus hozzáállásunkat.
Való igaz, hogy akik hozzászóltunk mindannyian már csiga tulajdonosok vagyunk, de ez nem azt jelenti, hogy mindenki egyforma anyagi szinten kezdi és űzi ezt. Én annak idején dilemmáztam, hogyha veszek egy olyan öreg autót ami most is megvan még, mennyire fogjuk kihasználni, hogy rentábilis legyen.
Kinek mennyit ér ez a hobbi?
Ha egyszer megismertek bennünket talán rájöttök Ti is, hogy egy adott találkozón mennyire domináns dolog hogy ki, milyen csigával érkezik… semennyire… a lényeg, hogy ott legyen.
Még egy dolog:
Egyet ne felejtsetek… egy autónak akkor lesz megfelelő, mindig menetkész műszaki állapota, ha van gazdája… mindegy, hogy 1, 5, vagy 18 éves.
Legyen szerencsétek tízen, hogy mindenki azonos gondoskodással álljon a kérdéshez…2014.01.20.-17:03 #41579[quote=”Mis”:2eyq28ef]Bocs, hogy ennyit írok.
A túrós ló létezik.
Viszont a túró mennyiségét elviselhető mértékűre lehet redukálni, ha van szerződés, ráadásul minden előre látható részletre kiterjed.
(Ki mikor használja, milyen arányban viselik a szervizeket, mi van, ha egy meghibásodás konkrétan valakihez köthető, apró hibákat is rögtön javítjuk, vagy csak a komolyabbakat…)[/quote]Én is pontosan így gondoltam. Legyen minden lepapírozva, lefényképezve előtte-utána. A szervizek, kopó alkatrészek költsége a km futás arányában lennének szétosztva, az állagmegóvás viszont mindenkinek a befizetett tagdíja, vagyis tulajdonrésze arányában. Az autó eladásakor is diferenciálni kellene, a futott km-rel fordítottan arányosan lenne szétosztva az árbevétel. Ezt még ki kellene számolni …
2014.01.20.-16:33 #41578[quote=”EdGaR”:2ccouno6]És ugye még akkor nem is esett szó a túróshátú patásról… 😆
Sok-sok barátság megkeserítőjéről…[/quote]Bocs, hogy ennyit írok.
A túrós ló létezik.
Viszont a túró mennyiségét elviselhető mértékűre lehet redukálni, ha van szerződés, ráadásul minden előre látható részletre kiterjed.
(Ki mikor használja, milyen arányban viselik a szervizeket, mi van, ha egy meghibásodás konkrétan valakihez köthető, apró hibákat is rögtön javítjuk, vagy csak a komolyabbakat…)2014.01.20.-16:28 #41577[quote=”kapudepo”:20qux935]Nagyon köszönöm a támogatást !!! … végre … 😀 🙂 😀 🙂 😀
(gondolom, még neked sincs lakóautód …)Szóval … Nyáron mindenki el akarja vinni, legalább egy hétre. Még a nyugdíjas is. Ha többet szeretnéd használni az autót, akkor fizess be 2x-es vagy 3x-os tagdíjat, s máris viheted a nyáron 2-3 hétre vagy egy hónapra. Persze ez majdnem ugyanaz amit Te írtál: több pénzért – több idő. =D> [/quote]
Ezzel egyetértek. 2-3 tagdíjat fizetni, vagy fele annyi embert bevenni ugyanaz.
2014.01.20.-16:26 #41576[quote=”EdGaR”:1dxir5sv]Az elmúlt években 10-16 alkalommal utazgattunk hétvégéken, hosszú ünnepnapokon egy évben. Vannak akik ennél jóval többet mennek (megnyugtatlak egyikük sem csilliárdos 😆 ).
Én sem vágtam volna bele az autóvásárlásba, ha ez így lenne ahogy leírod… ebben az esetben a 600 ezer forint is sok és ezt befektetésnek sem nevezném, ugyanis oly mértékű az avulás (szemben egy ingatlannal), ami megkérdőjelezi, hogy valaha is viszont lásd a befektetésedet… szerintem :smt217 [/quote]Kedves Edgár!
Nyilván 5-6 olyan családnak, aki évente 10-16 alkalommal akarja használni, nem jó konstrukció.
Ez olyan embereknek jó, akik nyáron el akarnak menni 2 hétre + év közben 1-5 alkalommal.Befektetés részhez: a lakóautózás szerintem nektek sem befektetés, hanem hobbi, amire sokat költötök. A topik indító ötlete arról szól, hogy költs rá 1/5-öd (1/10-ed) annyit (a tulajdonosok számától függően). Te egyedül állod az amortizációt, itt sokan állják ugyanazt az összeget.
2014.01.20.-16:25 #41575[quote=”Mis”:14o24ngw]Sziasztok!
Én írtam a topik indítónak, mert érdekel az ötlet.
Tény, hogy így sokkal olcsóbb, hiszen nem egyedül állod a hatalmas amortizációt.
Ugyanakkor valóban felvet néhány problémát:
úgy gondolom, hogy szinte mindenki nyáron akarja elsősorban használni. A nyár viszont csak 2,5-3 hónap. Ha mindenki 2 hétre szeretné elvinni a kocsit, akkor 5-6 embernél nem lehet több. Ennél több személynek akkor jó megoldás, ha vannak olyanok (pl.: nyugdíjasok, gyermektelenek), akiknek nem létkérdés az iskolai szünetre való időzítés.Éppen ezért én csinálnék egy főszezonon kívüli tagságot is. Aki lemond a nyári csúcsról. az lényegesen olcsóbban válhat tulajdonossá.
Üdülési joghoz:
Azt profitorientált cégek árulják, busás haszonnal és nem szerzel tulajdonjogot, csak használatit.
Itt nincs profit és tulajdonos leszel.[/quote]Nagyon köszönöm a támogatást !!! … végre … 😀 🙂 😀 🙂 😀
(gondolom, még neked sincs lakóautód …)Szóval … Nyáron mindenki el akarja vinni, legalább egy hétre. Még a nyugdíjas is. Ha többet szeretnéd használni az autót, akkor fizess be 2x-es vagy 3x-os tagdíjat, s máris viheted a nyáron 2-3 hétre vagy egy hónapra. Persze ez majdnem ugyanaz amit Te írtál: több pénzért – több idő. =D>
2014.01.20.-16:07 #41574Sziasztok!
Én írtam a topik indítónak, mert érdekel az ötlet.
Tény, hogy így sokkal olcsóbb, hiszen nem egyedül állod a hatalmas amortizációt.
Ugyanakkor valóban felvet néhány problémát:
úgy gondolom, hogy szinte mindenki nyáron akarja elsősorban használni. A nyár viszont csak 2,5-3 hónap. Ha mindenki 2 hétre szeretné elvinni a kocsit, akkor 5-6 embernél nem lehet több. Ennél több személynek akkor jó megoldás, ha vannak olyanok (pl.: nyugdíjasok, gyermektelenek), akiknek nem létkérdés az iskolai szünetre való időzítés.Éppen ezért én csinálnék egy főszezonon kívüli tagságot is. Aki lemond a nyári csúcsról. az lényegesen olcsóbban válhat tulajdonossá.
Üdülési joghoz:
Azt profitorientált cégek árulják, busás haszonnal és nem szerzel tulajdonjogot, csak használatit.
Itt nincs profit és tulajdonos leszel.2014.01.20.-15:56 #41573[quote=”NagyPapa”:3dzj3ijg]Így igaz ahogy EdGar írja.
A 12 millás autó sem új már, hanem kb 3-5 éves. Ez az autó 10 év múlva, nem fog érni 3 millánál többet.
Közben amit nem kalkuláltál, hogy 10 év alatt mennyit kell bizony erre is rákölteni… Üzemanyag, Olajcserék, Gumik, szervízek, javítások, konzerválás, biztosítások, adók, beázások…[/quote]Jó! Legyen 10év múlva 3M az értéke. Akkor napi 3,5 ezer Ft-odba került. Az üzemanyagot persze mindenki magának fizeti, ahogy a kempinget, parkolót, kaját, stb. De a többinek csak a tizedét !!!
Ez nem elég nyomós érv?
Kétségkívül lenne vele macera, de nem biztos, hogy nem érné meg.
Ja, és még egy: a 10-ből mindig csak egy tudna elmenni a lakóautós találkozókra … 😥
2014.01.20.-15:48 #41572[quote=”EdGaR”:q63wybmi]Az elmúlt években 10-16 alkalommal utazgattunk hétvégéken, hosszú ünnepnapokon egy évben. Vannak akik ennél jóval többet mennek (megnyugtatlak egyikük sem csilliárdos 😆 ).
Én sem vágtam volna bele az autóvásárlásba, ha ez így lenne ahogy leírod… ebben az esetben a 600 ezer forint is sok és ezt befektetésnek sem nevezném, ugyanis oly mértékű az avulás (szemben egy ingatlannal), ami megkérdőjelezi, hogy valaha is viszont lásd a befektetésedet… szerintem :smt217 [/quote]De azt Te sem vitatod, hogy egyedüli tulajdonosként 10X többet buksz, mintha 10 felé oszlanának a költségek és az avulás? Hát igen, lakóautó = pénznyelő automata. Én ezt távolról sem befektetésnek gondoltam, hanem egy költség optimalizáló megoldásnak.
Persze, ha – hozzátok hasonlóan – lenne már egy 5-15 M-s autóm, lehet, hogy én sem akarnék senkivel közösködni, inkább benyelném az évi 1-2-3 M mínuszt. De ettől én egy kicsit szarrágóbb vagyok, úgyhogy küzdök még egy kicsit, hátha összejön. Egyébként 1-2 érdeklődő már jelentkezett a hirdetésre …
2014.01.20.-11:48 #41568[quote=”EdGaR”:nhek9250] a 600 ezer forint is sok és ezt befektetésnek sem nevezném, ugyanis oly mértékű az avulás (szemben egy ingatlannal), ami megkérdőjelezi, hogy valaha is viszont lásd a befektetésedet… szerintem :smt217 [/quote]
Így igaz ahogy EdGar írja.
A 12 millás autó sem új már, hanem kb 3-5 éves. Ez az autó 10 év múlva, nem fog érni 3 millánál többet.
Közben amit nem kalkuláltál, hogy 10 év alatt mennyit kell bizony erre is rákölteni… Üzemanyag, Olajcserék, Gumik, szervízek, javítások, konzerválás, biztosítások, adók, beázások…2014.01.20.-10:40 #41566[quote=”kapudepo”:8d2d62j4]…Az, hogy egy családnak nem áll 6MFt-ja egy autóban amikor egy évben max. 1 hónapot használja…[/quote]
Az elmúlt években 10-16 alkalommal utazgattunk hétvégéken, hosszú ünnepnapokon egy évben. Vannak akik ennél jóval többet mennek (megnyugtatlak egyikük sem csilliárdos 😆 ).
Én sem vágtam volna bele az autóvásárlásba, ha ez így lenne ahogy leírod… ebben az esetben a 600 ezer forint is sok és ezt befektetésnek sem nevezném, ugyanis oly mértékű az avulás (szemben egy ingatlannal), ami megkérdőjelezi, hogy valaha is viszont lásd a befektetésedet… szerintem :smt2172014.01.20.-10:30 #41565[quote=”kapudepo”:1ke5vag0]Nem lakóautó használati jogot veszel, hanem egy egyesületbe fizetsz 600eFt tagdíjat. Az egyesület tulajdona az autó, tehát 1/10 tulajdonos vagy.
Azért nem rögtön 15M-s autóban gondolkodom, csak mondjuk 6M-sban. Fusd át a számításomat lejjebb …[/quote]
Bocs a lényeg ugyan az tök mindegy minek nevezed mert ugyebár azért fizetsz hogy jogot formálj 5hét használatra.
A kölcsönzőkben új max 1-2 évesek vannak 600ért kiveheted több mint 3 hétre attól függ milyen ügyes vagy.Egyéb költséged gondod nincs vele.
Én egyszer voltam olyan helyen ahol üdülőjogot lehetett( majdnem kellett !) venni azt dettó ugyanígy vezeték le.
– Amúgy az a bizonyos „túrós hátú ló ” még ma is áll.
Többet erre a témára nem reagálok2014.01.20.-04:53 #41564[quote=”EdGaR”:2v39vgwu]És ugye még akkor nem is esett szó a túróshátú patásról… 😆
Sok-sok barátság megkeserítőjéről…[/quote]Abban a korban még lehet, hogy nem létezett papír … vagy ügyvéd … Itt nem barátságról van szó, csupán egy érdekközösségről.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.