Főoldal Fórumok Lakóautók Klíma

Legutóbb frissítette Andy 18 years, 2 months telt el
3angok
4 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #4076
    moleska
    Felhasználó

      Sziasztok.
      Olvastam Andy írását a klímáról,és ez iránt szeretnék kérdezni.
      Én úgy gondoltam, hogy ha olyan lakót veszek amiben nincs tetőklíma, akkor veszek egyet és egy nagy inverterrel müködtetem menet közben.
      De ezek szerint lehet hogy egy nagy se fogja elindítani?
      Mert amit Andy írt,hogy 800-1000 euro egy kifejezetten klímához való inverter az már úgy elég húzos.
      Szeretnék egy két tanácsot kapni.
      Előre is kösz.
      Molnár Ati

    • Szerző
      Válasz
    • #4744
      Andy
      Felhasználó

        Igéretemhez híven kipróbáltam az SW 1200 W-os szinuszos invertert.Jó választásnak tűnik (málam két fogyasztó müködtetése volt a kritérium,egy DOMETIC (Elektrolux) B1500-as tetőklima és egy 17literes,1000W-os DAEWOO mikrosütő) és az ára is csak kb. fele annak amit a gyárak ajánlanak.Napok óta nálam van,de a klima +18 fok alatt nem volt hajlandó elindulni 🙁 !Bővebben (a linkek között is megtalálható) Panelelektron BT honlapján találtok leírást és árakat.További jó Húsvét-olást Mindenkinek!

        #4085
        moleska
        Felhasználó

          Köszönöm szépen!

          #4084
          Battila
          Felhasználó

            Sziasztok!

            Andy hozzászólásával tökéletesen egyetértek.Volt lehetőségünk kisérletezni különböző inverterekkel,és valóban a leg ideálisabb megoldás a szinusz inverter.Pl. egy 2000W-os klíma,egy 1200W/2000W-os szinusz inverterről korlát nélkül mehet,járó motor mellett.Természetesen így is spórolni kell az árammal mert szegény generátor azért csodákra nem képes.De ha olcsóbb vész megoldásra törekszünk és csak mondjuk dugóban történő várakozáskor szeretnénk csak használni a klímát az inverterről akkor megfelel egy olcsóbb trapéz inverter is.
            A pontosság kedvéért még azt is el kell mondani,hogy ezeket a nagyteljesítményű invertereket már fixen be kell kötni az akkumlátorra és kikapcsolt állapotban is fogyasztanak.Nem sokat,de sok kicsi sokra megy.Példa képpen ,van nálunk épp egy lakóautó,annyi elektromos kütyü lett már beszerelve,hogy teljesen kikapcsolt állapotban is 1A az aksiknál mérhető fogyasztás.Ez nem kevés.
            Szóval nagyon körültekintően kell tervezni az autóba szerelendő készülékeket,mert amivel a legjobban kell gazdálkodni az a villany.
            Kicsit hosszúra sikeredett.

            Üdv Attila

            #4081
            Andy
            Felhasználó

              Szia Ati,sziasztok!

              A napokban beszéltem a Panelelektron Bt munkatársával (ők forgalmazzák és javítják az SW tip. szinuszos invertereket) aki nagyon készséges volt,de még a 2kW-os inverterűkre se eskűdött (mármint,hogy bírni fogja).Felajánlotta viszont,hogy kipróbálás után visszavásárolják amennyiben nem válik be.Bp-i cég fenn vannak a neten is.Mindenesetre ez is bruttó 180eFt körül van ha jól emlékszem,akkor meg már célszerű az arra gyártottat választani.Még egy érdekes adalék,a TRUMA FROSTAIR (nem tetőre hanem valahová az űlés alá szerelhető) klimákhoz fejlesztett inverteren (779 euro) az a felirat látszik a hálózati csatlakozó felett hogy „only TRUMA Frostair 1700).Valószínüleg müködtetne az más nagyobb teljesítményű berendezést is (mikro,hajszárító,kávéfőző stb.) de az is lehet,hogy csak úgy van méretezve a védelme,hogy elvíselje a nagyobb indítási áramot (tudva azt,hogy az úgy se tart csak max. néhány másodpercig) és tartósan túlterhelve viszont károsodhat!?
              Nem szinuszos invertert mint már írtam viszont nem javaslok mert az amúgy se túl csendes klimának lesz egy eléggé zavaró búgása is.
              Ha abból indulunk ki,hogy egy motorklima is 3-500eFt és általában nem is képes az egész felépítményt hűteni (a vezető meg tűdőgulladást kap!) valamint elvesz a motortól vagy 10LE-t + megdobja a fogyasztást vagy 1-2 literrel akkor nem bíztos,hogy olyan drága az inverteres megoldás!
              Feltéve,hogy szükség van-e a menetközbeni klimára.Velünk is előfordult a nyáron,hogy beragadtunk egy dugóba és jó lett volna,de az is bíztos,hogy menetközban nem igazán volt rá szükség.Köszönhető az alkóv jótékony árnyékolásának és az ablakok szellőztető nyilásainak.
              Sokadszor átgondolva tavasszal ki fogom próbalni a fent emlitett 2kW-osat és igérem majd beszámolok.Üdv Andy

            You must be logged in to reply to this topic.