Főoldal Fórumok Lakóautók Hymer Mercedes 208

Legutóbb frissítette Slipah 7 years, 10 months telt el
5angok
7 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #52967
    Slipah
    Felhasználó

      Sziasztok!

      Lakóautó vásárláson töröm a fejem, és az alábbi hirdetésbe botlottam:
      Hymer Mercedes 208

      Van esetleg tapasztalatotok a típussal? Mire érdemes odafigyelni vásárlásnál? Mik a típushibák?
      Esetleg a konkrét autót nem ismeri valaki?

      Mivel új vagyok a témában, minden jótanács jól jön:)

      Köszönöm!

    • Szerző
      Válasz
    • #52987
      Slipah
      Felhasználó

        [quote=”ttlfeg” post=50779]Nem csak a regadó megspórolása fontos. Ezt az autót Svájcból, tehát Európai Unión kívülről hozták, és mivel csak olyan, nem EU-s országból behozott jármű helyezhető forgalomba, ami teljesíti az EURO4-et, ezért ez nem helyezhető forgalomba Magyarországon csak OT minősítéssel.
        Amúgy ezt onnan tudom, hogy megnéztem az autót. Szerintem nagyon korrekt állapotban van, néztem az alját is, hihető a kilométeróra állás. Az évek látszanak rajta, van mit csinálni vele (kell is az ot vizsga miatt), de ez inkább csak szépészet. Ezt az eladó sem titkolja. Nekem korrektnek tűnt.[/quote]

        Köszönöm, ez hasznos infó. Azt hiszem akkor ezzel a lendülettel el is engedem. Túl nagy kötöttség, hogy ha akarnám se tudnám OT-s helyett normál rendszámmal vizsgáztatni…

        #52978
        ttlfeg
        Felhasználó

          [quote=”gattila” post=50773]OT rendszámot ilyen autóra akkor kértek, mikor nem akartak regadót fizetni. Jó dolog, de ha kikerülsz belőle, aktuális lesz. Az alu lemezek szivacsos korróziójára nagyon figyelj, a tömítések mellett. Van minden hozzá, de heroin áron.

          [quote=”istozi” post=50772]Hymer Mercedes 208
          Van a számodra egy rossz és egy jó hírem: A rossz: Mivel öreg autó minden olyan hibára számíthatsz, ami a korral jár. Rossz és romló elektromos csatlakozók, elöregedő műanyag és gumi alkatrészek, dugulások, hasonlók.
          Ami a jó hír, hogy MINDEN javítható (hozzáférhető, érthető a működése, megtanulható az autó). Mivel OT-s, elvileg csak eredeti, vagy annak megfelelő alkatrésszel javítható (legalábbis az OT-vizsgára úgy kell elvinni. Éppen emiatt vásárláskor nincs megalkuvás abban, hogy „ááá, ki van az javítva, fő, hogy működjön”. Hát az oldtimernél nem, Ott minden gyári kell legyen![/quote][/quote]

          Nem csak a regadó megspórolása fontos. Ezt az autót Svájcból, tehát Európai Unión kívülről hozták, és mivel csak olyan, nem EU-s országból behozott jármű helyezhető forgalomba, ami teljesíti az EURO4-et, ezért ez nem helyezhető forgalomba Magyarországon csak OT minősítéssel.
          Amúgy ezt onnan tudom, hogy megnéztem az autót. Szerintem nagyon korrekt állapotban van, néztem az alját is, hihető a kilométeróra állás. Az évek látszanak rajta, van mit csinálni vele (kell is az ot vizsga miatt), de ez inkább csak szépészet. Ezt az eladó sem titkolja. Nekem korrektnek tűnt.

          #52977
          gattila
          Felhasználó

            Ha találsz egy harmincéves klímát, és be tudod bizonyítani a biztosoknak, hogy erre a típusra is szerelték, akkor felszerelhető a dolog 🙂

            [quote=”Slipah” post=50777]Néztem hasonló lakóautókat, amit Hymer Opel néven kínálnak. Első ránézésre ugyanolyan, de (gondolom) Opel alapokra építették. Van azzal esetleg tapasztalat, hogy melyik a megbízhatóbb?[/quote]

            #52976
            Slipah
            Felhasználó

              [quote=”gattila” post=50773]OT rendszámot ilyen autóra akkor kértek, mikor nem akartak regadót fizetni. Jó dolog, de ha kikerülsz belőle, aktuális lesz. Az alu lemezek szivacsos korróziójára nagyon figyelj, a tömítések mellett. Van minden hozzá, de heroin áron.

              [quote=”istozi” post=50772]Hymer Mercedes 208
              Van a számodra egy rossz és egy jó hírem: A rossz: Mivel öreg autó minden olyan hibára számíthatsz, ami a korral jár. Rossz és romló elektromos csatlakozók, elöregedő műanyag és gumi alkatrészek, dugulások, hasonlók.
              Ami a jó hír, hogy MINDEN javítható (hozzáférhető, érthető a működése, megtanulható az autó). Mivel OT-s, elvileg csak eredeti, vagy annak megfelelő alkatrésszel javítható (legalábbis az OT-vizsgára úgy kell elvinni. Éppen emiatt vásárláskor nincs megalkuvás abban, hogy „ááá, ki van az javítva, fő, hogy működjön”. Hát az oldtimernél nem, Ott minden gyári kell legyen![/quote][/quote]

              Köszönöm a válaszokat!
              A javítástól nem félek, van autószerelői, illetve elektronikai tapasztalatom, szerintem meg fogom tudni oldani. Az OT-s rendszám valóban nagy kérdés, nem vagyok otthon benne. Van előnye, mert amennyire tudom nincs rá súlyadó, illetve jóval olcsóbb a kötelező is. Viszont biztosan macerásabb a felújítás és az üzemeltetés is. Pl egy tetőklíma vajon kiveri a biztosítékot a vizsgáztatóknál?

              Néztem hasonló lakóautókat, amit Hymer Opel néven kínálnak. Első ránézésre ugyanolyan, de (gondolom) Opel alapokra építették. Van azzal esetleg tapasztalat, hogy melyik a megbízhatóbb?

              #52973
              Cimbi
              Felhasználó

                Így elsőre okésnak tűnik. Beázás? Vizsga? Szerviz előélet? Ha igaz az óra szerinti futása, akkor a motor még bírni fogja. Utángyártott alkatész a kopóból rogyásig, de a fődaraboknál már a bontó is játszik. Az OT minősítés nem gyerekjáték… lehetnek gondok.

                #52972
                gattila
                Felhasználó

                  OT rendszámot ilyen autóra akkor kértek, mikor nem akartak regadót fizetni. Jó dolog, de ha kikerülsz belőle, aktuális lesz. Az alu lemezek szivacsos korróziójára nagyon figyelj, a tömítések mellett. Van minden hozzá, de heroin áron.

                  [quote=”istozi” post=50772]Hymer Mercedes 208
                  Van a számodra egy rossz és egy jó hírem: A rossz: Mivel öreg autó minden olyan hibára számíthatsz, ami a korral jár. Rossz és romló elektromos csatlakozók, elöregedő műanyag és gumi alkatrészek, dugulások, hasonlók.
                  Ami a jó hír, hogy MINDEN javítható (hozzáférhető, érthető a működése, megtanulható az autó). Mivel OT-s, elvileg csak eredeti, vagy annak megfelelő alkatrésszel javítható (legalábbis az OT-vizsgára úgy kell elvinni. Éppen emiatt vásárláskor nincs megalkuvás abban, hogy „ááá, ki van az javítva, fő, hogy működjön”. Hát az oldtimernél nem, Ott minden gyári kell legyen![/quote]

                  #52971
                  istozi
                  Felhasználó

                    Hymer Mercedes 208
                    Van a számodra egy rossz és egy jó hírem: A rossz: Mivel öreg autó minden olyan hibára számíthatsz, ami a korral jár. Rossz és romló elektromos csatlakozók, elöregedő műanyag és gumi alkatrészek, dugulások, hasonlók.
                    Ami a jó hír, hogy MINDEN javítható (hozzáférhető, érthető a működése, megtanulható az autó). Mivel OT-s, elvileg csak eredeti, vagy annak megfelelő alkatrésszel javítható (legalábbis az OT-vizsgára úgy kell elvinni. Éppen emiatt vásárláskor nincs megalkuvás abban, hogy „ááá, ki van az javítva, fő, hogy működjön”. Hát az oldtimernél nem, Ott minden gyári kell legyen!

                  You must be logged in to reply to this topic.