-
IndítottaTémakör
-
2017.08.15.-18:34 #52967
Sziasztok!
Lakóautó vásárláson töröm a fejem, és az alábbi hirdetésbe botlottam:
Hymer Mercedes 208Van esetleg tapasztalatotok a típussal? Mire érdemes odafigyelni vásárlásnál? Mik a típushibák?
Esetleg a konkrét autót nem ismeri valaki?Mivel új vagyok a témában, minden jótanács jól jön:)
Köszönöm!
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.08.17.-18:47 #52987
[quote=”ttlfeg” post=50779]Nem csak a regadó megspórolása fontos. Ezt az autót Svájcból, tehát Európai Unión kívülről hozták, és mivel csak olyan, nem EU-s országból behozott jármű helyezhető forgalomba, ami teljesíti az EURO4-et, ezért ez nem helyezhető forgalomba Magyarországon csak OT minősítéssel.
Amúgy ezt onnan tudom, hogy megnéztem az autót. Szerintem nagyon korrekt állapotban van, néztem az alját is, hihető a kilométeróra állás. Az évek látszanak rajta, van mit csinálni vele (kell is az ot vizsga miatt), de ez inkább csak szépészet. Ezt az eladó sem titkolja. Nekem korrektnek tűnt.[/quote]Köszönöm, ez hasznos infó. Azt hiszem akkor ezzel a lendülettel el is engedem. Túl nagy kötöttség, hogy ha akarnám se tudnám OT-s helyett normál rendszámmal vizsgáztatni…
2017.08.16.-19:43 #52978[quote=”gattila” post=50773]OT rendszámot ilyen autóra akkor kértek, mikor nem akartak regadót fizetni. Jó dolog, de ha kikerülsz belőle, aktuális lesz. Az alu lemezek szivacsos korróziójára nagyon figyelj, a tömítések mellett. Van minden hozzá, de heroin áron.
[quote=”istozi” post=50772]Hymer Mercedes 208
Van a számodra egy rossz és egy jó hírem: A rossz: Mivel öreg autó minden olyan hibára számíthatsz, ami a korral jár. Rossz és romló elektromos csatlakozók, elöregedő műanyag és gumi alkatrészek, dugulások, hasonlók.
Ami a jó hír, hogy MINDEN javítható (hozzáférhető, érthető a működése, megtanulható az autó). Mivel OT-s, elvileg csak eredeti, vagy annak megfelelő alkatrésszel javítható (legalábbis az OT-vizsgára úgy kell elvinni. Éppen emiatt vásárláskor nincs megalkuvás abban, hogy „ááá, ki van az javítva, fő, hogy működjön”. Hát az oldtimernél nem, Ott minden gyári kell legyen![/quote][/quote]Nem csak a regadó megspórolása fontos. Ezt az autót Svájcból, tehát Európai Unión kívülről hozták, és mivel csak olyan, nem EU-s országból behozott jármű helyezhető forgalomba, ami teljesíti az EURO4-et, ezért ez nem helyezhető forgalomba Magyarországon csak OT minősítéssel.
Amúgy ezt onnan tudom, hogy megnéztem az autót. Szerintem nagyon korrekt állapotban van, néztem az alját is, hihető a kilométeróra állás. Az évek látszanak rajta, van mit csinálni vele (kell is az ot vizsga miatt), de ez inkább csak szépészet. Ezt az eladó sem titkolja. Nekem korrektnek tűnt.2017.08.16.-18:45 #52977Ha találsz egy harmincéves klímát, és be tudod bizonyítani a biztosoknak, hogy erre a típusra is szerelték, akkor felszerelhető a dolog 🙂
[quote=”Slipah” post=50777]Néztem hasonló lakóautókat, amit Hymer Opel néven kínálnak. Első ránézésre ugyanolyan, de (gondolom) Opel alapokra építették. Van azzal esetleg tapasztalat, hogy melyik a megbízhatóbb?[/quote]
2017.08.16.-18:03 #52976[quote=”gattila” post=50773]OT rendszámot ilyen autóra akkor kértek, mikor nem akartak regadót fizetni. Jó dolog, de ha kikerülsz belőle, aktuális lesz. Az alu lemezek szivacsos korróziójára nagyon figyelj, a tömítések mellett. Van minden hozzá, de heroin áron.
[quote=”istozi” post=50772]Hymer Mercedes 208
Van a számodra egy rossz és egy jó hírem: A rossz: Mivel öreg autó minden olyan hibára számíthatsz, ami a korral jár. Rossz és romló elektromos csatlakozók, elöregedő műanyag és gumi alkatrészek, dugulások, hasonlók.
Ami a jó hír, hogy MINDEN javítható (hozzáférhető, érthető a működése, megtanulható az autó). Mivel OT-s, elvileg csak eredeti, vagy annak megfelelő alkatrésszel javítható (legalábbis az OT-vizsgára úgy kell elvinni. Éppen emiatt vásárláskor nincs megalkuvás abban, hogy „ááá, ki van az javítva, fő, hogy működjön”. Hát az oldtimernél nem, Ott minden gyári kell legyen![/quote][/quote]Köszönöm a válaszokat!
A javítástól nem félek, van autószerelői, illetve elektronikai tapasztalatom, szerintem meg fogom tudni oldani. Az OT-s rendszám valóban nagy kérdés, nem vagyok otthon benne. Van előnye, mert amennyire tudom nincs rá súlyadó, illetve jóval olcsóbb a kötelező is. Viszont biztosan macerásabb a felújítás és az üzemeltetés is. Pl egy tetőklíma vajon kiveri a biztosítékot a vizsgáztatóknál?Néztem hasonló lakóautókat, amit Hymer Opel néven kínálnak. Első ránézésre ugyanolyan, de (gondolom) Opel alapokra építették. Van azzal esetleg tapasztalat, hogy melyik a megbízhatóbb?
2017.08.16.-11:46 #52973Így elsőre okésnak tűnik. Beázás? Vizsga? Szerviz előélet? Ha igaz az óra szerinti futása, akkor a motor még bírni fogja. Utángyártott alkatész a kopóból rogyásig, de a fődaraboknál már a bontó is játszik. Az OT minősítés nem gyerekjáték… lehetnek gondok.
2017.08.16.-01:39 #52972OT rendszámot ilyen autóra akkor kértek, mikor nem akartak regadót fizetni. Jó dolog, de ha kikerülsz belőle, aktuális lesz. Az alu lemezek szivacsos korróziójára nagyon figyelj, a tömítések mellett. Van minden hozzá, de heroin áron.
[quote=”istozi” post=50772]Hymer Mercedes 208
Van a számodra egy rossz és egy jó hírem: A rossz: Mivel öreg autó minden olyan hibára számíthatsz, ami a korral jár. Rossz és romló elektromos csatlakozók, elöregedő műanyag és gumi alkatrészek, dugulások, hasonlók.
Ami a jó hír, hogy MINDEN javítható (hozzáférhető, érthető a működése, megtanulható az autó). Mivel OT-s, elvileg csak eredeti, vagy annak megfelelő alkatrésszel javítható (legalábbis az OT-vizsgára úgy kell elvinni. Éppen emiatt vásárláskor nincs megalkuvás abban, hogy „ááá, ki van az javítva, fő, hogy működjön”. Hát az oldtimernél nem, Ott minden gyári kell legyen![/quote]2017.08.16.-00:56 #52971Hymer Mercedes 208
Van a számodra egy rossz és egy jó hírem: A rossz: Mivel öreg autó minden olyan hibára számíthatsz, ami a korral jár. Rossz és romló elektromos csatlakozók, elöregedő műanyag és gumi alkatrészek, dugulások, hasonlók.
Ami a jó hír, hogy MINDEN javítható (hozzáférhető, érthető a működése, megtanulható az autó). Mivel OT-s, elvileg csak eredeti, vagy annak megfelelő alkatrésszel javítható (legalábbis az OT-vizsgára úgy kell elvinni. Éppen emiatt vásárláskor nincs megalkuvás abban, hogy „ááá, ki van az javítva, fő, hogy működjön”. Hát az oldtimernél nem, Ott minden gyári kell legyen! -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.