-
IndítottaTémakör
-
2009.03.26.-15:28 #13716
Üdv Mindenkinek!
Új vagyok és álmodozó.Valamikor réges-régen egy 8 m-s Bürtsnert vonszoltam…Ennek emlékére elhatároztuk családommal, hogy ismét „csigaházassá” válunk,de ez most a „mennyenmagától” kategóriából lesz.Hogy heteken belül, vagy csak évek múlva fog bekövetkezni a vásárlás még nem eldöntött,de addig is megy az infó gyüjtés… Lényeg,folyamatos nézelődés során sikerült megtalálnom azt „csigaházat” ami kielégíti elvárásaimat és amibe az első látásra beleszerettünk.Ez pediglen egy Fiat 2.5 TD Frankia 730 háromtengelyes,3500kg-s összsúlyú, a 90-s évek elejéről.Szeretném ha lebeszélnétek erről a típusról, vagy meggyőznétek, hogy igenis ez az…Nem igazán tudom,hogy milyen hátránnyal ill előnnyel jár a 3 tengely /oké, több gumi,több hibalehetőség stb…/de ténylegesen,több a vizsgadíj,az útdíj…? És maga a Frankia…? Köszi előre is a Segitséget. [/b] -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2009.03.28.-02:35 #13743
Csigabi,
légyszi világítsál ki, mi a pláne a háromtengelyesben? Mit akarsz te szállítani az asszonyon kivül?
Lehet, hogy valami lemaradt a merevlemezemről.Folyamatosan nézem a mobile.de-t, és látok ettől sokkal jobbakat is.
Mi egy nehezebb robogót is szoktunk vinni időnként, de ahhoz sem kell három tengely.
Mondom, lehet, hogy valamit nem tudok, mesélj légyszives.Köszi MaNa
2009.03.28.-00:51 #13742Hálógatya!!!
Ugyérzem jó helyre reggeltem.Csak kérni kell és jön a segitség.Oldi neked is teljesen igazad van, de volt kis lakokocsim és elegem lett abból hogy ha lefekszem azért hajtogatom a nappalit,ha eszem akkor meg azért.Az alkóvból meg előbb utóbb kiöregszik az ember.Zömmel anyóval ketten tekeregnénk,de mivel teljesen más az elképzelésünk az esti tv nézésről/meg sok minden másról is/igy az egyik szempont a jól különválasztható nappali és háló volt aminek a frankia tökéletesen megfelel.Meg hát van egy nagyon jó kis baráti társaságunk és egy egész népes rokonságunk akik már előre jelezték,hogy szívesen vennének nyaranta részt egy-egy jó kis kiránduláson.Meg hát szeretem a kényelmet.Ez a tipus volt a meglátni és megszeretni…Jozsefnek is igaza van a hátsó dupla kerékkel és hajtással,de az még mindig csak két tengely…A szük utcák…Hát eddig ez az első igazi ellenérv.De kikerülhető!!! Mármint az utcák.Száguldozni nem igazán szoktam már,sőt szívesebben gurulok kis falvakon keresztül és ha lehet még az autópálya környékére sem megyek.Amit irtál Fischer az autó teljesitményéről tökéletesen az amire nekem szükségem van.Valoban ott nézegettem az autót ahol mondod…Igy képen keresztül meglepően jó állapotuaknak tünnek és méretükhöz képest egész jó árakat is találtam.Vagy csak nekem tünt úgy?
De még nem jött semmi igazi ellenérv, ami eltántoritana a háromtengelyestől, vagy talán nincs is? Bár azthiszem valószinü nem is lehet már.Nagyon tetszik!
Fischer! Ugylátom, Te is ugy vagy mint én. Elkezdesz írn és nem birod abba hagyni,főleg ha egy olyan dologról van szó amit nagyon szeretsz.Ha megint elkap egy ijen ihlet szivesen venném ha irnál még az autódról!Felvillanyozó!!!2009.03.27.-03:07 #13732[quote=”Csigabi”:36weigox]Üdv Mindenkinek!
Új vagyok és álmodozó.Valamikor réges-régen egy 8 m-s Bürtsnert vonszoltam…Ennek emlékére elhatároztuk családommal, hogy ismét „csigaházassá” válunk,de ez most a „mennyenmagától” kategóriából lesz.Hogy heteken belül, vagy csak évek múlva fog bekövetkezni a vásárlás még nem eldöntött,de addig is megy az infó gyüjtés… Lényeg,folyamatos nézelődés során sikerült megtalálnom azt „csigaházat” ami kielégíti elvárásaimat és amibe az első látásra beleszerettünk.Ez pediglen egy Fiat 2.5 TD Frankia 730 háromtengelyes,3500kg-s összsúlyú, a 90-s évek elejéről.Szeretném ha lebeszélnétek erről a típusról, vagy meggyőznétek, hogy igenis ez az…Nem igazán tudom,hogy milyen hátránnyal ill előnnyel jár a 3 tengely /oké, több gumi,több hibalehetőség stb…/de ténylegesen,több a vizsgadíj,az útdíj…? És maga a Frankia…? Köszi előre is a Segitséget. [/b][/quote]Hali!
De jó, még a végén márkatárs leszel?! 😀
Nekünk egy ’86 – os 2,5 – ös szívódízel frankia van, 3 tengely, 3,5 tonna, 7,30m…
vizsgadíj, útdíj csak akkor több, ha hagyod, hogy 3,5 tonna fölé vizsgáztassák… 😀 3,5 tonnáig személyautó.nagylátószögű tolatókamerát ajánlatos rátenni, hogy a sarkokat is lásd vele, mert csuklós busznyi a hátsó rész kaszálása forduláskor, egyébként tapasztalataim szerint nem nehéz manőverezni vele!… 😉 2 gumival és lengéscsillapítóval több, de annyival stabilabb is…forduláskor a hátulja kicsit radíroz, mint a nyerges szerelvények félpótkocsijai, de azzal együtt lehet élni.
ha 8 méteres lakókocsival tudtatok menni, akkor ezzel ahhoz képest gyerekjáték lesz… 😀
nekünk bevált, én csak ajánlani tudom!
mondjuk elfogult vagyok, meg a mi esetünkben ugyan csak ketten használjuk, de munka miatt ebben az évben is 160 éjszakát lakunk benne, azt meg kis lakóautóban nem lehet hosszú távon művelni, főleg sok cuccal…természetesen nagyon át kell nézni! a turbóra oda kell figyelni, hogy van e a csőcsatlakozásain olajfolyás, ugyanezt a motorblokkon is nézni kell, a hengerfej és az adagoló környékén is. Figyelni kell, mennyire füstöl hidegen kis gázon, majd melegen kis gázon, fél gázon és nagy gázadásra! hm… ha az eladó bemutatja a kocsit, hideg motornál nagy gázt ad, az alkualap, egy új turbó árát érdemes egyből lehúzni az árból!…
Ha megnézitek a kocsit, beindítás előtt nézd meg a hengerfejet, hogy hideg – e, járatták-e mielőtt odaértetek.
Ha hideg és pöccre indul, nem füstöl vészesen, akkor a motor jó. Elég nyers, fémes hangja van, az a természetes.Ezek a motorok még egyszerű, könnyen javítható, strapabíró szerkezetek, jóval olcsóbban fenntarthatóak, mint a korszerűnek csúfolt fiatalabb, nagynyomású dízel üzemanyagellátó rendszerrel készült darabok!
A legfiatalabb common rail rendszerű feltöltéses motorral szerelt autókat kerüld, mint a tüzet, 150 ezer kilométer környékén borítékolható a nagynyomású szivattyúpár és a befecskendező fúvókák cseréje. A szivattyúk darabja (!) 120 és 300 ezer forint között bármennyi lehet, a fúvókák darabja 100 – 150 ezer közt fut általában.A mi autónk asszem 72 lóerő (55 kw), ez 10% os emelkedőn max. 50 km/óra, egyébként 70 – 90 közti utazóval megy a szél irányától függően 😀 9,5 és 11,5 liter/100 kilométeres fogyasztással…
A turbósak 92 lóerősek, kicsit jobban mennek, de nagyon azoknak sem érdemes nyomni, ez a Fiat motor nem versenyre készült… 😀Gondolom, a mobile.de volt a keresés, álmodozás alapja! Mi is onnan szemezgettünk tavaly nyáron! 😀 Az ott látható hasonló paraméterű frankiák a képeken elég jó állapotúnak néznek ki, azokkal véleményem szerint érdemes foglalkozni.
Hajrá Márkatárs! 😉
Üdv!
FischerHa mostanság miskolc felé jársz, meg tudod nézni az autónkat, vagy kb egy – másfél hónap múlva már pesten is, ha az segít a döntéshozatalban! 😉
A forgalombahelyezésben is tudok segíteni, bár lehet, jobban jártok akár egy német vagy egy szlovák rendszámmal…ja, oldi hozzászólásához adalék. ez az autó két parkolóhely hosszában…
cserében a terepjárósoknál megszokott módon mindenki beenged mindenhová és leggyakrabban fülig érő szájjal csodálkoznak rád!… 😉 a szüleimhez rendszeresen becsöngetnek, hogy eladó-e az autó!… lassan ki fogom írni rá a telefonszámom, hogy ne zaklassák őket… 😀
hm… egészen belelkesültem, szájmenésem lett… na mindegy, remélem, profitálsz a leírtakból… 😉
jut eszembe!
az alvázszám a jobb oldalon van a küszöbben az ülés talapzat és az ajtóperem közt a szőnyeg alatt
azon a részen előszeretettel rohad a lemez, s lesz olvashatatlan az alvázszám…elvileg egy ’90 – es évekből származó Ducaton nem lehet olvashatatlanra rohadva, de azt ellenőrizni kell vétel előtt, mert különben halott ügy a rendszámozása!
indítás után vedd le az olajbetöltő sapkát és hagyd úgy járni, s közben nézd, hogy van e kartergáz.
amíg csak annyit látsz bemelegedett motornál is, mintha egy csésze kávé párologna, addig jó, egészséges a motor.hm… egész kis 3 tengelyes frankia saga lesz ez, úgy látom… 8) nem tehetek róla, mindig eszembe jut valami… 😀
2009.03.27.-01:59 #13731Bocsi, hogy én is belevau, mint a kisebb lakók lelkes híve… 😳
Szerintem tényleg csak akkor vegyél ilyen nagy autót, ha valóban szükséged van ekkora méretekre!
Ha rendszeresen ennyien használjátok, akkor ok., de ha csak ritkán, akkor arra a pár alkalomra érdemes egy kicsit összébb húzódni…
Gondolj, Nápoly, vagy Firenze belvárosára, de mondhatok nem olaszt is… 😉
Az enyém bőven befér (ha nincs magasságkorlátozás) egy személyautó helyére, és mindene megvan.
🙂2009.03.26.-19:43 #13720[quote=”Csigabi”:2x5r2rvl]Igen, ez súlydolog nekem is gyanus,de többet is találtam amit szintén ilyen összsúllyal hirdettek.Mi pedig a 3500 főlé nem mehetünk mert az anya is „gépészkedne” Ő viszont csak addig van „hitelesítve”.Viszont ragaszkodunk a 3 tengelyhez /amig valaki tényleg le nem beszél róla/igy találtam még ebben a tipusban 660,680,700,720,730-ast is, és ezek közt ugyan azt a tipust 4500 és 3500 is hirdettek.Ilyenkor mi van?[/quote]
Hali !
Ha minden áron hat kereket szeretnél,nefeled vannak hátul dupla kerekűek is.Ezek ráadásul hátsókerék hajtásuak ami nem hátrány ebben a műfajban. Valamint ha meg engedheted magadnak akkor figyelj a jármű korára,a fiatalabbak jóval korszerűbb és erősebb motorral rendelkeznek. Az általad említett jármű nem egy gyalog kakuk. 😀2009.03.26.-18:26 #13718Igen, ez súlydolog nekem is gyanus,de többet is találtam amit szintén ilyen összsúllyal hirdettek.Mi pedig a 3500 főlé nem mehetünk mert az anya is „gépészkedne” Ő viszont csak addig van „hitelesítve”.Viszont ragaszkodunk a 3 tengelyhez /amig valaki tényleg le nem beszél róla/igy találtam még ebben a tipusban 660,680,700,720,730-ast is, és ezek közt ugyan azt a tipust 4500 és 3500 is hirdettek.Ilyenkor mi van?
2009.03.26.-17:25 #13717[quote=”Csigabi”:1uu7obf3]Üdv Mindenkinek!
Új vagyok és álmodozó.Valamikor réges-régen egy 8 m-s Bürtsnert vonszoltam…Ennek emlékére elhatároztuk családommal, hogy ismét „csigaházassá” válunk,de ez most a „mennyenmagától” kategóriából lesz.Hogy heteken belül, vagy csak évek múlva fog bekövetkezni a vásárlás még nem eldöntött,de addig is megy az infó gyüjtés… Lényeg,folyamatos nézelődés során sikerült megtalálnom azt „csigaházat” ami kielégíti elvárásaimat és amibe az első látásra beleszerettünk.Ez pediglen egy Fiat 2.5 TD Frankia 730 háromtengelyes,3500kg-s összsúlyú, a 90-s évek elejéről.Szeretném ha lebeszélnétek erről a típusról, vagy meggyőznétek, hogy igenis ez az…Nem igazán tudom,hogy milyen hátránnyal ill előnnyel jár a 3 tengely /oké, több gumi,több hibalehetőség stb…/de ténylegesen,több a vizsgadíj,az útdíj…? És maga a Frankia…? Köszi előre is a Segitséget. [/b][/quote]
En utanna neztem a 730 frankia az 4000kg igaz 3 tengelyu…a sztrada koltseg dragabb meg hat ha 4000kg…a jogsi is mas…meg minden dragabb gondolom de jo kis „nagy” lakoauto luxusokhoz tartozik a frankia… :smt039 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.