-
IndítottaTémakör
-
2009.03.26.-15:28 #13716
Üdv Mindenkinek!
Új vagyok és álmodozó.Valamikor réges-régen egy 8 m-s Bürtsnert vonszoltam…Ennek emlékére elhatároztuk családommal, hogy ismét „csigaházassá” válunk,de ez most a „mennyenmagától” kategóriából lesz.Hogy heteken belül, vagy csak évek múlva fog bekövetkezni a vásárlás még nem eldöntött,de addig is megy az infó gyüjtés… Lényeg,folyamatos nézelődés során sikerült megtalálnom azt „csigaházat” ami kielégíti elvárásaimat és amibe az első látásra beleszerettünk.Ez pediglen egy Fiat 2.5 TD Frankia 730 háromtengelyes,3500kg-s összsúlyú, a 90-s évek elejéről.Szeretném ha lebeszélnétek erről a típusról, vagy meggyőznétek, hogy igenis ez az…Nem igazán tudom,hogy milyen hátránnyal ill előnnyel jár a 3 tengely /oké, több gumi,több hibalehetőség stb…/de ténylegesen,több a vizsgadíj,az útdíj…? És maga a Frankia…? Köszi előre is a Segitséget. [/b] -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.10.23.-22:29 #26264
[quote=”fischer”:2q3vhbfp]A topic történetében elsőként magyar háromtengelyes Frankia hirdetést linkelek, ráadásul keletről, tehát majdnem földi. 🙂
A klíma megoldás igényli a nagyon pontos vízszintezést.
A futott kilométerek száma szerintem túl kevés, de maximum személyes megtekintés során derülhet ki, hogy helytálló-e a véleményem.[/quote]
Igen, ezt én is néztem 🙂 Nagyon szép állapotban van. Furcsa, de nem rossz megoldás a klímahűtő a motor szállítón.
2010.10.23.-18:35 #26263A topic történetében elsőként magyar háromtengelyes Frankia hirdetést linkelek, ráadásul keletről, tehát majdnem földi. 🙂
A klíma megoldás igényli a nagyon pontos vízszintezést.
A futott kilométerek száma szerintem túl kevés, de maximum személyes megtekintés során derülhet ki, hogy helytálló-e a véleményem.
2010.09.01.-00:55 #25318eladó frankia híreimet olvashatják a kedves érdeklődők, természetesen most is északról. 🙂
többek között és nem utolsó sorban napelem, tolatókamera és 116 lóerős töltőlevegő-hűtős turbódízel a hab a tortán.
10 ezer euro, irányáron, tehát alkudható.
egy alaposabb rápillantást megér, lehet, az aktuális német munkaterület látogatásakor teszek egy kitérőt én is a kíváncsiságom kielégítendő.2010.08.20.-21:54 #25072[quote=”customman”:39o0xtq8] … persze lehet, hogy ez csak az én fejlövésem, de gutaütést kapok azoktól a hirdetésektől, ahol egy nyitott hűtőt fényképeznek le…[/quote]
Én is feleslegesnek tartom, föleg ha benne felejtettek valamit. 😆
2010.08.20.-20:48 #25071[quote=”Utazocica”:ivxs2ufo]:) Akad szép és modern háromtengelyes is: FRANKIA T 700 BK COMFORTCLASS
🙁 De sajnos túl van az 3500 kilon és mint 4500 kg súlyos lakó, nem ártana neki még néhány ::lovagol eléje.
Igen, tudom, egy lakóautó nem versenykocsi, kergetni se szokott senki, de az erös motorizációnak más okai is szoktak lenni. 😆 [/quote]
egy nagylátószögű objektív nem ártana a tulajnak. 😆
talán áttekinthetőbb lenne az autó a fényképek alapján.persze lehet, hogy ez csak az én fejlövésem, de gutaütést kapok azoktól a hirdetésektől, ahol egy nyitott hűtőt fényképeznek le…
2010.08.20.-03:25 #25065[quote=”Utazocica”:3o1bfzz3]:) Akad szép és modern háromtengelyes is: FRANKIA T 700 BK COMFORTCLASS
🙁 De sajnos túl van az 3500 kilon és mint 4500 kg súlyos lakó, nem ártana neki még néhány ::lovagol eléje.
Igen, tudom, egy lakóautó nem versenykocsi, kergetni se szokott senki, de az erös motorizációnak más okai is szoktak lenni. 😆 [/quote]
valóban kellemes az autó felépítménye a képeken.
a „modern” stimmel, a szép meg relatív.
én autóbuzi vagyok, nekem nem a látszólagosság kell az autóban, az őszinte gépszerűséget többre becsülöm, nekem az tetszik.
pl. a mai motorházak műanyag motorburkolataitól hányingerem van.
a túlszervózott kormányzás is taszít, nem beszélve a hangmérnöki zajtervezésről, lásd pl. bmw, de nem csak náluk divat ez…nem sok, de létezik ezekből 3,5 tonnás is, csak sokkal könyebb beleférni pl. 4,5 tonnába mindennel együtt. 🙂
az 1000 eurót sokallom 6 használt téli gumis kerékért, annyiért új felnit, gumit lehet rá venni…
na mindegy, van üzleti érzéke a licitre bocsátónak… 😆a gázmotoros aggregát és a nagy hűtő jól hangzik, viszont a víz/szennyvíz tartályok méretéről egy szó sincs leírva, pedig azok is okai lehetnek a 4,5 tonnának…
„2010 wurde im Frankia-Werk eine Dichteprüfung vorgenommen und bestanden.”
ez jól hangzó mondat, miszerint a frankia céggel tömítettségvizsgálatot végeztettek.
kérdés csak az, hogy a frankia garanciát is vállal a „Dichteprüfung”-jának eredményére, vagy csak adott egy eladáskönnyítő sajtpapírt a licitre bocsátónak parasztvakítás céljából…a kerekítve 33.400.-as ár jó volna, csak nem éri el a minimálárat és érthető is, mert a mobile.de-n ugyanez az évjárat már majdnem 50 ezer euro.
az 1000 eurós használt téli garnitúra tükrében ez nem lesz 50 ezer alatt. 😆a teljesítmény kapcsán tévedésben tetszik leledzeni… 🙂
127 lóerő 3600 as percenkénti fordulaton, ami hamvasnak tűnik, de 300 Nm nyomaték 1800-tól, amitől összeborul minden mögötted, ha lámpától ész nélkül indulsz… (sajos csak 1500 – 1800-tól, nem korábban, szóval nem ideális, de az újabb dízelekben hiába keres az ember alapjáraton nyomatékot, azt kiölte a „motorfejlesztés”, meg a „visszafejlesztésre” sarkalló EURO normarendszer…)
ezen a 4,5 tonna sem változtat sokat, legfeljebb a gödöllői dombon nem tudnál vele versenyezni egyes klubtársak chip tuningos dízelével 110-el, csak 90-100 közt mennél nyugodtan, ésszel.a lóerőmaximum a magas fordulat miatt értelmét veszti minden dízelnél, kivéve a verseny audik, peugeotok a 24 óráson, stb., mert épeszű ember nem forgat egy dízelt 3600-as fordulatig, hacsak nem akarja gyorsan széttaposni.
ez a mesterségesen gerjesztett lóerőhajhászó divat elveszi a józan eszét az embereknek, így lesz a 2,8 jtd 127 lóereje kevés a köznép szemében, pedig még azt sem tudja megülni, (az autó határait elérve vezetni, az autó tudását maximálisan kihasználva vezetni, stb.) a legtöbb, nem még az erősebbet…
egyébként meg a tiétek is max. 157 lovas papíron, ha a 3 literes multijetet vettétek, ha nem, akkor meg 100, 120, vagy 130 lóerős, ugyanazzal a karakterisztikával, mint ami a linkelt autónál tapasztalható, lévén common rail az üzemanyag ellátó rendszer.
1500-as fordulat alatt halott, 2000 és 3000 közt letépi a fejed a gyorsulásával, aztán megint halott… 🙂
lefulladsz, vagy pörgeted és gyorsan elfogy a kuplung… 🙂
elsőkerékhajtás, önzáródifi nélkül, ha sárban/hóban/laza homokon pörgeted, elássa magát, mert túl nagy a már használható fordulatszám, aminél nem fullad le.múltkor a wien westben pont ezzel szenvedett egy olasz faszi, nem tudott kiállni a helyéről, mert lett egy kis sár.
1500 alatt erőtlen volt, meg lefulladt, ha meg odalépett, kipörgött és dobálta a sarat az égbe, de nem mozdult.
közben a szomszédos, szintén kissé saras parcelláról simán kiálltam az öreg vassal alapjáraton, hogy hangját alig lehetett hallani, csak finoman pöckölgettem a gázpedált és csak az induláshoz kellett kuplungot csúsztatnom.ilyenkor az sem mellékes, hogy ezeket a manővereket hideg motorral kell abszolválni és nagyon nem mindegy, hogy el kell forgatni 2000-ig hidegen, hogy történjen valami, vagy már alapjáraton is van elég nyomatéka a felépítmény mozgatásához.
a marketingdumákkal ellentétben ugyanis nem a hosszú motorélet titka hidegen pörgetni.2010.08.19.-04:17 #25052🙂 Akad szép és modern háromtengelyes is: FRANKIA T 700 BK COMFORTCLASS
🙁 De sajnos túl van az 3500 kilon és mint 4500 kg súlyos lakó, nem ártana neki még néhány ::lovagol eléje.
Igen, tudom, egy lakóautó nem versenykocsi, kergetni se szokott senki, de az erös motorizációnak más okai is szoktak lenni. 😆
2010.08.12.-04:53 #24950[quote=”Utazocica”:3c2ej07g]Nö a gyüjtemény … Frankia 660 TME
Jó öreg, 1986-os. Sajnos több mint 3500 kg.
Ezt a tömeget ily gyenge motorral megmozditani … 🙄
Csakis nagyon karcsúaknak ajánlanám a bejárati ajtó mellett jól kiáló szeméttartály miatt! 😆 [/quote]
a linked nem megy, de valószínűleg erre gondoltál:
ebay – frankia1 vagy erre: ebay – frankia2
Frau Scherzinger kétszer tette föl, valszeg tévedésből. 😆kerek 49 centi az ajtónyílás, nem kell fogyózni a szemetes melletti belépéshez, főleg, mert a másik oldalon ülés van, arra lehet tolni a pocakot… 🙂
ettől függetlenül szerintem is értelmetlen, de nem az enyém, így számomra mindegy.
a képek alapján az autó általános állapota egészen jónak tűnik.nem először van az ebay-en az autó, lassan fogy az ára, ahogy fogy a tulajdonos türelme, nemsokára lesz értelme foglalkozni vele.
u.i. a lóerő szám relatív.
nem versenyre készült, hanem nyomatékból autózásra, azt meg tudja alapjárattól…
lámpánál tud meglepetést okozni, ha az ember elfeledkezik magáról.
ha a pakolásról is, akkor különösen, mert összeborul minden… 🙂2010.08.11.-23:34 #24945Nö a gyüjtemény … Frankia 660 TME
Jó öreg, 1986-os. Sajnos több mint 3500 kg.
Ezt a tömeget ily gyenge motorral megmozditani … 🙄
Csakis nagyon karcsúaknak ajánlanám a bejárati ajtó mellett jól kiáló szeméttartály miatt! 😆
2010.08.02.-01:46 #24787[quote=”Jamesz”:3oyjc39j]Például a múlt héten másnaposan és szüken kanyarodtam be a kapunkon.[/quote]
milyen versenyekkel foglalkozol másnaposan és szűken? 🙂
2010.08.02.-01:02 #24786Névtelen
[quote=”fischer”:2zjle5po]
a lebomló műanyagok pl. a lakóautózásban műszaki szempontokból sok esetben nem használhatóak…[/quote]
Látod ebben az esetben teljesen egyetértek veled =D>
Például a múlt héten másnaposan és szüken kanyarodtam be a kapunkon .
Emiatt a malőr miatt lebomló műanyag hátsó lőkhárító ive többet már abszolute de nem volt használható ….sem müszaki szempontból sem amúgy !!
[-o< Látod ...ha igazad van , mi nem vitatkozunk !!! 😀 😀2010.08.02.-00:08 #24785frankia napelemmel, szélgenerátorral 8000-ért érdemes megnézni minősítéssel.
2010.07.18.-23:40 #24524[quote=”FLaci”:2dg4vzba]Én sem kívánok kötözködni csak egy két megjegyzés
1 A tejfölös pohár nem kél újból életre mivel az élemiszeriparban és a gyogyszer iparban tilos a regranulátum használat.
2 Minden műanyag ég csak égés késleltetőt UV stab. stb illetve olyan adalékot kap mely nem táplálja a tüzet ( ezek nagy része a polikondenzációval előállított heteroláncu polimerek és azt meg hőrekeménydőnek hívják mely lényegesen nehezebb )
3 sajnos valóban még mindíg sok műa. marad a nyakunkon ill öröklik unokáink.
Tudom hogy van már lebomlo műa. is hogy megelőzzelek
Bocs mindenkitől[/quote]pedig a teljesség igénye nélkül pl. a foswágen golf nevű tejfölöspohár megfutja a második kört is… 😆
tisztában vagyok az égésgátló adalékok mibenlétével.
a lényege a kérdésnek, hogy az alább említett természetes anyagok is csupán égésgátló anyagokkal együtt „tűzállóak” egy bizonyos mértékig, ami miatt pontatlan/hiányos volt mindegyik kapcsolódó hozzászólás.a nyakunkra nőtt hulladékhalomban egyetértünk.
pont emiatt lényeges szempont az újrahasznosítás és a csere helyett a javíthatóság.a lebomló műanyagok pl. a lakóautózásban műszaki szempontokból sok esetben nem használhatóak…
2010.07.18.-21:07 #24522[quote=”fischer”:2yb0fenv]nem kötözködni kívánok, csak szólok, hogy a felsorolt természetes anyagok pont nem jobban tűzállóbbak a lakóautózásban használatos/használható műanyagokhoz képest…
az sem állja meg a helyét, hogy a lakóautókban használható műanyagok többnyire csak cserével javíthatóak.
ezt csak a gyártók/szervizek szeretnék elhitetni és nem csak műanyagokkal kapcsolatosan.a műanyagok újrahasznosíthatósága az egyik legnagyobb mértékű a lakóautózásban használatos anyagok közül, ami nem támasztja alá az örökre ott marad szemétnek mondatot…[/quote]
Én sem kívánok kötözködni csak egy két megjegyzés
1 A tejfölös pohár nem kél újból életre mivel az élemiszeriparban és a gyogyszer iparban tilos a regranulátum használat.
2 Minden műanyag ég csak égés késleltetőt UV stab. stb illetve olyan adalékot kap mely nem táplálja a tüzet ( ezek nagy része a polikondenzációval előállított heteroláncu polimerek és azt meg hőrekeménydőnek hívják mely lényegesen nehezebb )
3 sajnos valóban még mindíg sok műa. marad a nyakunkon ill öröklik unokáink.
Tudom hogy van már lebomlo műa. is hogy megelőzzelek
Bocs mindenkitől2010.07.18.-20:24 #24521[quote=”Utazocica”:lq91idyb]:wink:
Hallo Fisher, 6999 Euroért megkapod[/quote]figyelembe véve a licitek mennyiségét, meglenne az 6200-ért is… 🙂
2010.07.18.-16:21 #24516😉
Hallo Fisher, 6999 Euroért megkapod2010.07.15.-04:37 #24443[quote=”istozi”:3j9a1und]Gondolkodtam azon, hogy mi a jobb.
– A hagyományos anyagok (fa, csontenyv, gyapjú, lenvászon, stb) több odafigyelést, több karbantartást igényelnek. Általában kerülni kell, hogy tartósan nedvesség érje őket.
Előnyük viszont a hosszabb élettartam (pl. többszáz éves bútorok), jobb tűzállóság, mint a műanyagoké, javíthatóság, stb. És még egy nem elhanyagolható szempont a környezetvédelem: ha kidobjuk az ilyen anyagot, a természetben normális módon megsemmisül.
A műanyagok fényesek, könnyebbek, könnyen tisztíthatóak, mutatósabbak. Egy darabig sokkal kevesebb gond van velük.
De – általában – nehezebben javíthatóak, többnyire csak cserével. És ha már nem kell, akkor örökre ott marad valahol szemétnek.Szóval ezt az eszmefuttatást csak azért eresztettem el, hogy ne olyan könnyen mondja ki senki, hogy mi a jobb, és mi a rosszabb.[/quote]
nem kötözködni kívánok, csak szólok, hogy a felsorolt természetes anyagok pont nem jobban tűzállóbbak a lakóautózásban használatos/használható műanyagokhoz képest…
az sem állja meg a helyét, hogy a lakóautókban használható műanyagok többnyire csak cserével javíthatóak.
ezt csak a gyártók/szervizek szeretnék elhitetni és nem csak műanyagokkal kapcsolatosan.a műanyagok újrahasznosíthatósága az egyik legnagyobb mértékű a lakóautózásban használatos anyagok közül, ami nem támasztja alá az örökre ott marad szemétnek mondatot…
2010.07.12.-02:27 #24380Gondolkodtam azon, hogy mi a jobb.
– A hagyományos anyagok (fa, csontenyv, gyapjú, lenvászon, stb) több odafigyelést, több karbantartást igényelnek. Általában kerülni kell, hogy tartósan nedvesség érje őket.
Előnyük viszont a hosszabb élettartam (pl. többszáz éves bútorok), jobb tűzállóság, mint a műanyagoké, javíthatóság, stb. És még egy nem elhanyagolható szempont a környezetvédelem: ha kidobjuk az ilyen anyagot, a természetben normális módon megsemmisül.
A műanyagok fényesek, könnyebbek, könnyen tisztíthatóak, mutatósabbak. Egy darabig sokkal kevesebb gond van velük.
De – általában – nehezebben javíthatóak, többnyire csak cserével. És ha már nem kell, akkor örökre ott marad valahol szemétnek.Szóval ezt az eszmefuttatást csak azért eresztettem el, hogy ne olyan könnyen mondja ki senki, hogy mi a jobb, és mi a rosszabb.
2010.07.09.-12:28 #24361[quote=”fischer”:12gwl4xh]
van egy tippem rá, hogy ezek akkor is menni fognak, mikor a sok új fröccsöntött tejfölöspohár második körét teljesíti majd az extrúderben… :2010_rohog.gif[/quote]
=D> Így tovább Fischer… 😆
2010.07.09.-02:16 #24350[quote=”Utazocica”:1qouxxw8]:lol: Fischer kedvenceit növelném:
Sajnos, több mint 3,5 tonnás. 😥 [/quote]
köszönöm.
ja, őskori 🙂 , de a képek alapján igen jó állapotú, igaz meg is kérik az árát…
22 év alatt 99400 kilométer egész jó.van egy tippem rá, hogy ezek akkor is menni fognak, mikor a sok új fröccsöntött tejfölöspohár második körét teljesíti majd az extrúderben… :2010_rohog.gif
a wc/zuhanyzó/mosdó rész nem eredeti, de ez inkább előnyére vált az autónak. 🙂
sajnos a technikai infókban nem írta az eladó, mi indokolta a 3,5 tonna fölé vizsgáztatást.
víz, szennyvíz tartályok mérete szokta, nagyobb gázolajtank, motortartó, ritkábban nagy család (tényleges 6 személyes közlekedés) stb., de nem utal rá a hirdetésben.magyarországi papírozása nehézkes, javasolt szlovákia, ahol könnyebb belőle akár 3,5 tonnást is csinálni, ha a műszaki részletek azt egyébként lehetővé teszik.
2010.07.08.-23:35 #243462010.07.03.-00:14 #24246[quote=”Utazocica”:1oi8wlqp]:( Még aznap odamentünk, de a kocsi nincsen már utcában. Ugylátszik a fényképezes után elvitte máshova.
Napokon keresztül próbáltam felhivni, de nem felel.
A mobile.de-én pedig még ott vann.De azért még probálkozok.[/quote]
hm…
fene megette, ha nincs autó és elérni sem lehet…
köszi a fáradozást.2010.07.02.-22:04 #24244[quote=”fischer”:qw613jbo]újabb frankia[/quote]
🙁 Még aznap odamentünk, de a kocsi nincsen már utcában. Ugylátszik a fényképezes után elvitte máshova.
Napokon keresztül próbáltam felhivni, de nem felel.
A mobile.de-én pedig még ott vann.De azért még probálkozok.
2010.06.30.-00:31 #24188némi tanakodás után mégis közzéteszem: frankia
az alább írt alkalmi vételt kidobta a mobile.de keresője, némi fejszámolásra, fejtörésre és telefonálgatásra késztetve.
4100 euro, ’85.-ös évjárat, napelemekkel, generátorral.
az egyetlen kitétel nem tetszik a szövegezésben, miszerint turbós. lehet átalakított, nem nagy meló, de a lényege ennek az autónak pont a „szívódízeles elpusztíthatatlanság”.
no mindegy, alkalmi vételnek tűnik, 3 tengelyes érdeklődőknek kötelező megtekinteni, budapesttől csak 800 kilométerre van.
a szüleim az évben a miénkkel nyaralnak, jövőre meg nekik is készítünk új műanyag felépítményest, ahhoz az alapot meg télen veszem meg téli áron. emiatt nem tartottam meg magamnak az infót.
az érdeklődőknek ebben a pillanatban nagyjából az összeg felét tudom középárfolyamon (xe.com) euróra cserélni.
nagyjából félúton vagyunk még egy hétig, emiatt a megtekintésben is tudok segíteni.
aki hasonló lakóautó vásárlását tervezi, lépjen, amilyen gyorsan tud, mert ez az ár már megmozgatja a kelet európai nepperek fantáziáját is, emiatt nagyjából egy hetet adok az autónak és el fog kelni, ha valóban jó állapotú.
2010.06.29.-23:45 #24185egy újabb frankia, kivételesen nem fiat, hanem peugeot emblémával, de ezt a hirdetést most elrettentő célzattal linkelem.
a forgalomba helyezés éve ’87., a gyártási év ’83., km szám 120, az eladó „muhamet adzovic”, semmi sem stimmel elsőre…
az autó maga nem néz ki rosszul a képeken, az alapján megtekintésre javasolnám, csak a 7200 eurós irányár kicsit sok egy fölösleges utazgatáshoz…
az alkóv bal oldalán van egy folt, ami idióta matrica és/vagy javítási hely egyaránt lehet.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.