-
IndítottaTémakör
-
2009.03.26.-15:28 #13716
Üdv Mindenkinek!
Új vagyok és álmodozó.Valamikor réges-régen egy 8 m-s Bürtsnert vonszoltam…Ennek emlékére elhatároztuk családommal, hogy ismét „csigaházassá” válunk,de ez most a „mennyenmagától” kategóriából lesz.Hogy heteken belül, vagy csak évek múlva fog bekövetkezni a vásárlás még nem eldöntött,de addig is megy az infó gyüjtés… Lényeg,folyamatos nézelődés során sikerült megtalálnom azt „csigaházat” ami kielégíti elvárásaimat és amibe az első látásra beleszerettünk.Ez pediglen egy Fiat 2.5 TD Frankia 730 háromtengelyes,3500kg-s összsúlyú, a 90-s évek elejéről.Szeretném ha lebeszélnétek erről a típusról, vagy meggyőznétek, hogy igenis ez az…Nem igazán tudom,hogy milyen hátránnyal ill előnnyel jár a 3 tengely /oké, több gumi,több hibalehetőség stb…/de ténylegesen,több a vizsgadíj,az útdíj…? És maga a Frankia…? Köszi előre is a Segitséget. [/b] -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2013.01.13.-22:59 #37081
Mostanában engem is egyre jobban foglalkoztat a 3 tengelyes de én kicsit nagyobban gondolkozom.
2013.01.13.-20:07 #37069[quote=”fischer”:2chpdfhs]
Nemrég került föl ez a 3 tengelyes Frankia, ami igazán tetszik nekem a képeken, annak ellenére, hogy kicsik, életlenek.
Uhrsleben, Magdeburg mellett, Csehországon és Szlovákián át 920 km Pestről, kellemes túra lenne hazafelé.
Dupla padlós, tágas fürdőszobás, forgatható első üléses, tetszik, bár kevés az infó a hirdetésben.[/quote]Ez gyönyőrű, de sosem vezettem még ilyen monstrumot,ha esetleg pár mondatban kitérnél mire kell figyelni.. 😉
2013.01.08.-19:43 #37003Rendhagyó Frankia hírrel kezdem, egyenesen Southampton-ból. 🙂
drága, de jó állapotúnak tűnik, bal kormányos is, ha valaki Kalandozni akar, alternatíva lehet.
Alkudni kötelező! 🙂Nagyjából ugyanaz Németországból, Eppelborn-ból, kicsit olcsóbban.
Szerintem ez is drága, alkudni kötelező és a fülke dupla ülése likvidálandó, de jónak tűnik.Nemrég került föl ez a 3 tengelyes Frankia, ami igazán tetszik nekem a képeken, annak ellenére, hogy kicsik, életlenek.
Uhrsleben, Magdeburg mellett, Csehországon és Szlovákián át 920 km Pestről, kellemes túra lenne hazafelé.
Dupla padlós, tágas fürdőszobás, forgatható első üléses, tetszik, bár kevés az infó a hirdetésben.2012.12.30.-15:34 #36877[quote=”repro”:14vltqfu]Szép mindkettő és sok sikert kívánok a választáshoz. 😆
Ekkora autónál tényleg kell a + 1 tengely ez tapasztalat.Csak hát + 2 gumi és velejárók fék,csapágy stb.. 😀 bár ebben az esetben nincs agyonterhelve,mint az enyém volt 😥 😥
Úgyhogy lehet megyek veled??? 😀 😀 [/quote]Szívesen látlak. 😉
A csapágyakkal nem volt probléma, a fékmunkahenger pár 3000 Ft, a fékpofa pár 8000 Ft volt és 28 ezer Ft pluszt jelentett a 3. tengelyen a gumi.
39 ezer forinttal több 5-6 évente nem nagy különbség, a csapágy pedig szerintem nem könyököl ki annyi idő alatt, nálam 3 év alatt futott kb. 70 ezer km-t az autó és nem kellett hozzányúlni, ahogy vettem, úgy volt.
A 3. tengely a csapágyak terhelését is elosztja hátul, később halnak. 🙂Az ikertengely gumijai viszont 5 – 6 év alatt lekopnak, mert kanyarodáskor radíroz, mint a nyerges, de a divat szerint úgyis cserélik őket annyi idősen, volt is itt a fórumon erről már „eszmecsere”… 😀
Nem akkora a különbség pénzben, főleg, ha a szimpla hátsó tengelynél valami törik, vagy cserés az esetleges túlterhelés miatt.
Cserében persze a hátsó híd elvesz a hasznosítható tömegből, számolgatást, odafigyelést igényel a súlyhatár tartása, mert előszeretettel mérik meg a hatóságok.
Céltábla pl. az osztrák matricaellenőrök számára, mert sok 3 tengelyest vizsgáztatnak 3,5 tonna fölé, főleg Németországban és Svájcban.
Persze ez csak ideiglenes megállást jelent, mert kénytelenek tiszteletben tartani a forgalmi engedélyben szereplő adatokat.
No, ha megyek, hívlak. 🙂2012.12.30.-11:18 #36872[quote=”fischer”:1k5r1p0m]
A lényegre térve, Ő is 3 tengelyes, bár nem Frankia.
Ez természetesen nem minősíti negatívan, a képek szerint egy számomra szép lakóautó jó állapotban.
Nürnberg egy kiadósabb köpésre van innen, ahhoz képest, hol voltam már autóért Európában, csupán 750 kilométer.
11 ezer Euro, árában van, de meg kell próbálni kicsit alkudozni, a magyar papír viszont ideális esetben 1 nap és kb. 300 ezer forint. A kiutazás és a hazahozatal kb. 60 ezer Ft, ha valakinek kell, P rendszámot tudok hozzá biztosítani.Ha január végén rám ürítik a nemzeti bankot, akkor megnézem, ha még meglesz.
a nürnbergi 3 tengelyes mellett egy magyar illetőségűről is be kell számolnom.
12 ezer Euro, pont a magyar papírozással és a behozatallal drágább, mint a nürnbergi, jól számolt az eladó. 🙂
Két okból is kedves számomra ez a hirdetés.
Az egyik az, ami miatt bekerült ebbe a topicba, a másik pedig a tuning, amit sejtet az autó leírása.
2,8-as, 170 lóerős turbós darab, euro 3-as besorolással, ami még nem volt ’92-ben, valószínűleg átalakítási engedélyes.
Durvát léphet. 😀A hasznaltauto.hu oldalon is láttam, de azt ebben a pillanatban nem tudom megnyitni, jó keresgélést annak, akit érdekel.
Január végén ezt is útba ejtem, ha elindulok Nürnbergbe.[/quote]
Szép mindkettő és sok sikert kívánok a választáshoz. 😆
Ekkora autónál tényleg kell a + 1 tengely ez tapasztalat.Csak hát + 2 gumi és velejárók fék,csapágy stb.. 😀 bár ebben az esetben nincs agyonterhelve,mint az enyém volt 😥 😥
Úgyhogy lehet megyek veled??? 😀 😀2012.12.29.-20:34 #36868[quote=”repro”:3if1cdls]A végeredmény a fontos,hogy talpra próbálsz állni és itt vagy köztünk! Hiszem.hogy minden okkal történik és ha olyan vagy mit amilyennek mondod magad hamar összeszeded magad. 😀 Várjuk a további 3 tengelyesről szóló híreidet 🙂 [/quote]
Köszönöm a kedvességed, Repro! 🙂
Az idő nem állt meg a ciklonnál.
A talpraállás jelenlegi stációjában épp úton van a fiam, 5. hónapja albérlő az Asszonkámban, házat veszünk épp a családnak, a régi üzlet újjáéled a ciklonikus 😀 társ nélkül, leendő lakóautó – jelölteket nézek a munkához, meg a köztes időre a szórakozáshoz, van itt minden, kérem, csak győzzétek kapkodni a fejeteket. 🙂A lényegre térve, Ő is 3 tengelyes, bár nem Frankia.
Ez természetesen nem minősíti negatívan, a képek szerint egy számomra szép lakóautó jó állapotban.
Nürnberg egy kiadósabb köpésre van innen, ahhoz képest, hol voltam már autóért Európában, csupán 750 kilométer.
11 ezer Euro, árában van, de meg kell próbálni kicsit alkudozni, a magyar papír viszont ideális esetben 1 nap és kb. 300 ezer forint. A kiutazás és a hazahozatal kb. 60 ezer Ft, ha valakinek kell, P rendszámot tudok hozzá biztosítani.Ha január végén rám ürítik a nemzeti bankot, akkor megnézem, ha még meglesz.
a nürnbergi 3 tengelyes mellett egy magyar illetőségűről is be kell számolnom.
12 ezer Euro, pont a magyar papírozással és a behozatallal drágább, mint a nürnbergi, jól számolt az eladó. 🙂
Két okból is kedves számomra ez a hirdetés.
Az egyik az, ami miatt bekerült ebbe a topicba, a másik pedig a tuning, amit sejtet az autó leírása.
2,8-as, 170 lóerős turbós darab, euro 3-as besorolással, ami még nem volt ’92-ben, valószínűleg átalakítási engedélyes.
Durvát léphet. 😀A hasznaltauto.hu oldalon is láttam, de azt ebben a pillanatban nem tudom megnyitni, jó keresgélést annak, akit érdekel.
Január végén ezt is útba ejtem, ha elindulok Nürnbergbe.
2012.12.27.-11:45 #36843[quote=”fischer”:1u407bt9]hasonlít, hasonlít, de ez szőkésbarna, hosszabb hatású és olyan, mint a ciklon, eleinte meleg és nedves, aztán meg viszi az autót és a házat. 🙂
…de az tény, hogy utána egy darabig fáj tőle az ember feje… 🙂 [/quote]
A végeredmény a fontos,hogy talpra próbálsz állni és itt vagy köztünk! Hiszem.hogy minden okkal történik és ha olyan vagy mit amilyennek mondod magad hamar összeszeded magad. 😀 Várjuk a további 3 tengelyesről szóló híreidet 🙂
2012.12.19.-13:53 #36734[quote=”EdGaR”:1gj7mfrh]Oroszlánfóka? 😮 😳 :2010_rohog.gif [/quote]
végül is oroszlán is, fóka is…
igazad van… =D> 😀 :smt2062012.12.19.-12:06 #36733[quote=”fischer”:2simaqbg]hasonlít, hasonlít, de ez szőkésbarna, hosszabb hatású és olyan, mint a ciklon, eleinte meleg és nedves… [/quote]
Oroszlánfóka? 😮 😳 :2010_rohog.gif2012.12.18.-23:41 #36728[quote=”Blue”:1egqnb77]Juúúúj ilyen nekem is volt, és utánna másnap hogy fáj az ember feje. :2010_ivok.gif
😆 😆 [/quote]
hasonlít, hasonlít, de ez szőkésbarna, hosszabb hatású és olyan, mint a ciklon, eleinte meleg és nedves, aztán meg viszi az autót és a házat. 🙂
…de az tény, hogy utána egy darabig fáj tőle az ember feje… 🙂
2012.12.18.-23:33 #36726[quote=”Blue”:wkuxo6tq]Juúúúj ilyen nekem is volt, és utánna másnap hogy fáj az ember feje. :2010_ivok.gif
😆 😆 [/quote]
Nem mondod, nem ismerek rád 😆
András
2012.12.18.-20:14 #36724[quote=”fischer”:2qgqhqwo]volt némi hányattatással egybekötött talpra állás az életemben.
de most minden rendben, már nézegetem a lakóautókat is. 🙂 [/quote]Juúúúj ilyen nekem is volt, és utánna másnap hogy fáj az ember feje. :2010_ivok.gif
😆 😆
2012.12.18.-02:10 #36718[quote=”riviera”:1b2kgtih]Fischer de rég hallottunk Rólad.[/quote]
volt némi hányattatással egybekötött talpra állás az életemben.
de most minden rendben, már nézegetem a lakóautókat is. 🙂2012.12.18.-01:16 #36717[quote=”fischer”:3v0ejmmt]Krisztus (Mira) utáni háromtengelyes híradóm első kiadása egy újabb Frankiával indul a hagyományoknak megfelelően.
2,5 szívódízel a régi Fiat hagyományok szerint, nem szereti a forgatást, de nyomatékos és bármilyen hihetetlennek tűnik, össze lehet borogatni vele lámpától induláskor a szekrények tartalmát. 🙂
Eppelborn, kb. 50 kilométerre Kaiserslauterntől, tehát középgermánföldei a lelkem. 🙂
majdnem 7000 euro, kötelező alkudozni 😉 de ígéretesnek tűnik.
a vezetőfülkében a jobbos dupla ülést vateráznám el azonnal belőle, helyet adva a kormányosi fotelnek, forgatható talapzattal spékelve, valamint egy nagyobb hűtőt tennék be a régi helyett, de ez csak az én bolondériám. 🙂Magyar papírozása kb 300 ezer forint regadóval, vizsgával.
Ha valakinek hozzám hasonlóan elgurul a gyógyszere, P rendszámmal tudok segíteni az autó behozatalában. 😉
Napelemekkel és padlófűtéssel dobnám még föl a linkelt egyveleget, mostanában jó árakkal találkoztam.
Üdv!
Fischer[/quote]Fischer de rég hallottunk Rólad.
2012.12.17.-17:38 #36714Krisztus (Mira) utáni háromtengelyes híradóm első kiadása egy újabb Frankiával indul a hagyományoknak megfelelően.
2,5 szívódízel a régi Fiat hagyományok szerint, nem szereti a forgatást, de nyomatékos és bármilyen hihetetlennek tűnik, össze lehet borogatni vele lámpától induláskor a szekrények tartalmát. 🙂
Eppelborn, kb. 50 kilométerre Kaiserslauterntől, tehát középgermánföldei a lelkem. 🙂
majdnem 7000 euro, kötelező alkudozni 😉 de ígéretesnek tűnik.
a vezetőfülkében a jobbos dupla ülést vateráznám el azonnal belőle, helyet adva a kormányosi fotelnek, forgatható talapzattal spékelve, valamint egy nagyobb hűtőt tennék be a régi helyett, de ez csak az én bolondériám. 🙂Magyar papírozása kb 300 ezer forint regadóval, vizsgával.
Ha valakinek hozzám hasonlóan elgurul a gyógyszere, P rendszámmal tudok segíteni az autó behozatalában. 😉
Napelemekkel és padlófűtéssel dobnám még föl a linkelt egyveleget, mostanában jó árakkal találkoztam.
Üdv!
Fischer2011.11.23.-18:44 #32430[quote=”NagyPapa”:2w1y6p0h]Üdv Néked!
Az én járgányom alig egy éves (másfél) a kiválasztásának legfontosabb szempontja az volt, hogy elődje, a „Tabbert Contesse 570 TE” lakókocsink által megszokott kényelmet minimum tudja!
Így szinte egész európát (a felét biztosan) bejártuk, hogy 3,5 tonna alatt megtaláljuk a legnagyobbat, mármint belső térben, természetesen vadiúj gyártásban!
Így értelemszerűen több három-tengelyes is szóba került, mint lehetséges alternatíva, melyek méretben a nagyobbak közé tartoznak. Feltételünk volt még persze a 4 utazó személy is.
Nos a mostani járgányunk 7,45 x 2,35 x 2,92 méreteivel a gyártott legnagyobb full-integrált tipus a fenti szempontok szerint.
Azt ugye nem is kell mondanom, hogy full GFK paneles, azaz könyebb mint az alu-lappal szereltek.
(Az már egy másik kérdés, hogy ez sem tudja az idézett Tabbert kényelmét nyújtani)Azért fúrja az oldalamat, sőt kifejezetten bosszant, hogy így elszúrhattam a beszerzést, hogy nem találtam meg azt a három-tengelyest -értelemszerűen még nagyobbat mint az enyém- amiről írsz ide a fórumba.
Segíts nekem abban, melyik az a gyártó, (és melyik az a tipusa) aki tud vagy tudott még az elmúlt évben ily terméket gyártani!
(Lehet, hogy lecserélném)Előre is köszi!
Üdv
NagyPapa[/quote]Kedves NagyPapa!
Mivel Frankiám van, így én nekik tettem föl a kérdést, hogy elkészítenének-e számomra egy újat és ha igen, mennyiért.
Üdv!
Fischer2011.11.23.-15:52 #32429[quote=”fischer”:wmpold7w]vita igazából nincs.
nálam van régi építésű 3 tengelyes használati tapasztalat többszöri és problémamentes mérlegeléssel fűszerezve, másoknál meg a tippelgetés.
pont az ilyen tippelgetés miatt lett mérve, mert a közegek is sacimetriával indították az ismerkedést.
😆3,5 tonna alatti új építés rendelhető, de elenyésző ember veszi, mert nem férnek bele a súlyhatárba a most megszokott kényelmi berendezések az átlag 4 tagú család és cuccainak tömege fölé. fapadosan meg realitás nélkülien drága, szóval létezni létezik, csak fehér holló…[/quote]
Üdv Néked!
Az én járgányom alig egy éves (másfél) a kiválasztásának legfontosabb szempontja az volt, hogy elődje, a „Tabbert Contesse 570 TE” lakókocsink által megszokott kényelmet minimum tudja!
Így szinte egész európát (a felét biztosan) bejártuk, hogy 3,5 tonna alatt megtaláljuk a legnagyobbat, mármint belső térben, természetesen vadiúj gyártásban!
Így értelemszerűen több három-tengelyes is szóba került, mint lehetséges alternatíva, melyek méretben a nagyobbak közé tartoznak. Feltételünk volt még persze a 4 utazó személy is.
Nos a mostani járgányunk 7,45 x 2,35 x 2,92 méreteivel a gyártott legnagyobb full-integrált tipus a fenti szempontok szerint.
Azt ugye nem is kell mondanom, hogy full GFK paneles, azaz könyebb mint az alu-lappal szereltek.
(Az már egy másik kérdés, hogy ez sem tudja az idézett Tabbert kényelmét nyújtani)Azért fúrja az oldalamat, sőt kifejezetten bosszant, hogy így elszúrhattam a beszerzést, hogy nem találtam meg azt a három-tengelyest -értelemszerűen még nagyobbat mint az enyém- amiről írsz ide a fórumba.
Segíts nekem abban, melyik az a gyártó, (és melyik az a tipusa) aki tud vagy tudott még az elmúlt évben ily terméket gyártani!
(Lehet, hogy lecserélném)Előre is köszi!
Üdv
NagyPapa2011.11.23.-14:20 #32428[quote=”NagyPapa”:22goip3c]Üdv nemo25, üdv mindenki!
Valóban szép állapotú a járgány!
Sajna ma már az, hogy a német forgalmiba mi van beírva, már itthon nem igazán nézik, hanem lemérik a járgányt!
Sokan ismerik az enyémet, szintén GFK azaz könnyű, 7,45 m hosszú, és nem szeretném ha útközben lemérnék!! Pláne ha, majd fél méterrel hosszabbb, dupla padlós, és úgye a harmadik tengely is minimum 150 kg plussz. A bútorzatát elnézve pedig (tömör fának tűnik) nem is könnyű a berendezése sem.
A mai sokkal korszerűbbek, -nem súlyosabb gyártásúak- között NEM LÉTEZIK 3,5 tonna alatti 3 tengelyes. Ennyit a vitáról.[/quote]vita igazából nincs.
nálam van régi építésű 3 tengelyes használati tapasztalat többszöri és problémamentes mérlegeléssel fűszerezve, másoknál meg a tippelgetés.
pont az ilyen tippelgetés miatt lett mérve, mert a közegek is sacimetriával indították az ismerkedést.
😆3,5 tonna alatti új építés rendelhető, de elenyésző ember veszi, mert nem férnek bele a súlyhatárba a most megszokott kényelmi berendezések az átlag 4 tagú család és cuccainak tömege fölé. fapadosan meg realitás nélkülien drága, szóval létezni létezik, csak fehér holló…
2011.11.23.-11:42 #32423[quote=”nemo25″:3p5owgfj]Nem sacidimetria, hanem tapasztalat. Közelít a 8 méterhez. Az még üvegszálból sem 2 kiló. De legyen neked igazad, még akár bele is férhet valahogy a limitbe. Egyébként nagyon jól néz ki, látszik hogy vigyáztak rá.[/quote]
Üdv nemo25, üdv mindenki!
Valóban szép állapotú a járgány!
Sajna ma már az, hogy a német forgalmiba mi van beírva, már itthon nem igazán nézik, hanem lemérik a járgányt!
Sokan ismerik az enyémet, szintén GFK azaz könnyű, 7,45 m hosszú, és nem szeretném ha útközben lemérnék!! Pláne ha, majd fél méterrel hosszabbb, dupla padlós, és úgye a harmadik tengely is minimum 150 kg plussz. A bútorzatát elnézve pedig (tömör fának tűnik) nem is könnyű a berendezése sem.
A mai sokkal korszerűbbek, -nem súlyosabb gyártásúak- között NEM LÉTEZIK 3,5 tonna alatti 3 tengelyes. Ennyit a vitáról.2011.11.23.-03:13 #32422[quote=”fischer”:31oq6574]ami a fahrzeugbriefben van, az a szentírás.
más mértékrendszer, úgyismint sacimetria, senkit nem érdekel. 😆
forgalmit értelemszerűen nem láttam, de nem is érdekel.
amint a végrehajtó végre beszedi a pénzem, aktuálissá válik a dolog számomra.ha addig nem adják el, megnézem. ha megnéztem, referálok. capisce?üvegszálas felépítmény (lásd GFK aufbau), akár könnyű is lehet. 😉 [/quote]
Nem sacidimetria, hanem tapasztalat. Közelít a 8 méterhez. Az még üvegszálból sem 2 kiló. De legyen neked igazad, még akár bele is férhet valahogy a limitbe. Egyébként nagyon jól néz ki, látszik hogy vigyáztak rá.2011.11.23.-03:03 #32420[quote=”fischer”:11b8jom1]ami a fahrzeugbriefben van, az a szentírás.
más mértékrendszer, úgyismint sacimetria, senkit nem érdekel. 😆
forgalmit értelemszerűen nem láttam, de nem is érdekel.
amint a végrehajtó végre beszedi a pénzem, aktuálissá válik a dolog számomra.ha addig nem adják el, megnézem. ha megnéztem, referálok. capisce?üvegszálas felépítmény (lásd GFK aufbau), akár könnyű is lehet. 😉 [/quote]
Igazad van, az szentírás. És oda a MEGENGEDETT össztömeg van írva. Amit az országúton is meg tudnak mérni.2011.11.23.-02:41 #32415[quote=”Dezsoke”:17o72bee]Ez sem Frankia de 3 tengelyes.[/quote]
egyéniség, tetszik. 😀
2011.11.23.-02:40 #32414[quote=”nemo25″:3534reaq]Ez tudod mikor 3.5 tonnás!?Ez 4.5 alatt nem áll meg,de szerintem üti az 5-öt is.[/quote]
ami a fahrzeugbriefben van, az a szentírás.
más mértékrendszer, úgyismint sacimetria, senkit nem érdekel. 😆
forgalmit értelemszerűen nem láttam, de nem is érdekel.
amint a végrehajtó végre beszedi a pénzem, aktuálissá válik a dolog számomra.ha addig nem adják el, megnézem. ha megnéztem, referálok. capisce?üvegszálas felépítmény (lásd GFK aufbau), akár könnyű is lehet. 😉
2011.11.23.-00:59 #32411[quote=”Dezsoke”:2jjezlal]Ez sem Frankia de 3 tengelyes.[/quote]
Hűűűű de retro! 8) És még egyben is van. Van stílusa.
DéDéeR 😆2011.11.23.-00:56 #32409[quote=”fischer”:kd09xe4u]Nem Frankia, de megér egy rápillantást.[/quote]
Ez tudod mikor 3.5 tonnás!?Ez 4.5 alatt nem áll meg,de szerintem üti az 5-öt is.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.