-
IndítottaTémakör
-
2008.04.28.-20:26 #9135
Olvasva a Brigi/LMC team toszkánai útleirását (és a hűtőszekrény sztorikat) eszembe jutott egy kérdés amit már elég rég fel akartam tenni: több lakós fórumon (és ezen is) láttam hogy többen úgy vélekednek, hogy a fűtést/hűtőszekrényt/bojlert nem ajánlatos gázról működtetni menet közben. Szeretném tudni, hogy ennek valami jogi alapja van (valami rendelkezés tiltja), vagy csak egyszerüen a félés, hogy kialudhat a menethuzat miatt? Ez utóbbi szerintem nem helytálló, mert minden gázos készüléknek amiket a lakókba szerelnek van lángőr biztositéka. A régebbi tipusu készülékek csak egyszerűen leállnak és egy szelep lezárja automatikusan a gázt ha a láng elalszik, az újabbaknál van már automata újragyújtó rendszer is, és katalógusokban már láttam olyan automata szelepet amelyik durva gázömlés esetében lezárja a gáztartályt is. Tehát semmi okát nem látom hogy a gázos készülékek ne működjenek menet közben is. Én használtam a fűtést is és a hűtőt is menet közben gázról-még 120-as tempó se oltotta el őket. Sajnos nincsenek használati utasitásaim ezekhez a készülékekhez, úgyhogy ha ott azt irja hogy NEM akkor senkinek se ajánlom hogy úgy csináljon mint én! Talán szakértő barátaink kiokositanak egy kicsit ezen a területen. 🙄
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2009.05.01.-11:34 #14183
[quote=”aron”:3ckkfoan]Helló köszönöm a gyors reakciót! Érdekelne még a”felűlről a légnemű gázt vezettük ki” ezt nem értem illetve a másik átalakítás hogy a reduktort mindjárt a tartályra kötöttétek?
Illetve mi a tapasztalatotok gázkutakkal kapcsolatban európában?[/quote]Szia.!
A tartálybol alapon cseppfolyós állapotba jön ki a gáz,itt kellett mókólni egy kicsit.De ha gondolod adsz egy email cimet részletesen leirom , fényképeket is mellékelek a beszerelésröl.2009.05.01.-10:46 #14180Helló köszönöm a gyors reakciót! Érdekelne még a”felűlről a légnemű gázt vezettük ki” ezt nem értem illetve a másik átalakítás hogy a reduktort mindjárt a tartályra kötöttétek?
Illetve mi a tapasztalatotok gázkutakkal kapcsolatban európában?2009.04.30.-23:36 #14175[quote=”aron”:2ws9l2ps]Sziasztok!
Érdekelne hogy mit szóltok ahhoz hogy a gázellátásomat úgy kívánom megoldani hogy megvettem egy öreg golfból az autógáz szettet és azt tenném a lakóba így simán kúton tudok bele tankolni akárhol (ahol van) illetve azok tudtommal el vannak látva mindenféle biztonsági finomsággal!!???[/quote]Szia énis így oldottam meg a gázt most építettekbe egy 73L tartályt,Műszakira csak a tarálypapirjait kellet mellékelnem,a közlekedés felügyeletnél beszerelés elött meg kérdeztem van-é valami akadája a tartájnak. Közölték semmi csak hivatalos érvényes nyomáspróbával rendelkezzen.Annyit kellet a tartályon átalakítani,hogy felűröl a légnemü gázt vezettük ki.Kapott egy nyomás csokentőt közvetlenül a tartály után amire a készülékeket kötöttem.Ha használt tartály vettél a pairjait okvetlen kérd el az előző tulajtol mert nyomáspróba nélkül műszakin nem fogadják el.Új tartálynál 10-év az érvényesség.Én is hasonló okok miatt döntöttem a tartály mellet.2009.04.30.-23:28 #14174[quote=”aron”:dzddc9l4]Sziasztok!
Érdekelne hogy mit szóltok ahhoz hogy a gázellátásomat úgy kívánom megoldani hogy megvettem egy öreg golfból az autógáz szettet és azt tenném a lakóba így simán kúton tudok bele tankolni akárhol (ahol van) illetve azok tudtommal el vannak látva mindenféle biztonsági finomsággal!!???[/quote]
Ez teljesen jó megoldás, az egyik korábbi lakóautónkba mi is betetettünk autógázt, amit üzemanyagként is használtunk és a gázzal működő berendezéseket is kiszolgálta. Mintha valami külön engedélyek kellettek volna hozzá, de erről Maci rendelkezik aktuális információkkal, ő most tett be a lakóba autógáz palackot.2009.04.30.-21:00 #14172Sziasztok!
Érdekelne hogy mit szóltok ahhoz hogy a gázellátásomat úgy kívánom megoldani hogy megvettem egy öreg golfból az autógáz szettet és azt tenném a lakóba így simán kúton tudok bele tankolni akárhol (ahol van) illetve azok tudtommal el vannak látva mindenféle biztonsági finomsággal!!???2009.02.04.-21:10 #12899Kedves Brigi!
Köszönöm kedvességedet ez úton még egyszer és természetesen férjednek is a múltkori leirást.Ahogyan megkaptam Tőletek az ötletet munkához láttam:vettem egy 60-as polifoam csövet-2 méterest amit nagy nehezen egy órás fejjel lefele szerelés után rácsatlakoztattam az anyósülés lábteréhez fúvó fűtő csőhöz,aminek sem pereme sem csatlakozási lehetősége nem volt,de megoldottam.Kisdoboz közbeiktatására már nem volt időm ezért ezt a csővet elvezettem az asztal alá ahol a gyerekek ültek,nagyon jól szuperált,nem fázott a hátul utazóknak a lába.A kirándulás jól sikerült leszámitvaegy kisebb malőrt-a gyújtáskapcsolóm tönkre ment még itthon az annahegyi benzinkút parkolójában de megoldottuk.Amúgy csak Ausztriában sieltünk és egy kis osztrák influenza virussal tértünk haza.Most kezdünk magunkhoz térni.Minden jót nektek.Tisztelettel, adrián és családja,köszönettel a lábmelegitőtechnikáért.Remélem egyszer személyesen is megköszönhetjük. =D> =D> =D> =D> =D> =D>2009.02.04.-16:17 #12896[quote=”cv2adi”:rt33ayvo]ez az első lakóautós téli tútánk,ezért egyáltalán nem volt eddigi tapasztalatom ilyen irányban[/quote]
Csak érdeklődni szeretnék, hogy összejött-e a téli túra, merre jártatok, milyen volt?2009.01.09.-12:26 #12159Nagyon köszönöm Brigi a részletes leirást,munkához látok!Köszönöm mindannyiotoknak a segitségét,remélem eszkábálok én is valami hasonlót.Sajnos elég későn ébredtem fel,de ez az első lakóautós téli tútánk,ezért egyáltalán nem volt eddigi tapasztalatom ilyen irányban…!A Horvátországi idei meleg sajnos minket is megviselt,jó tudni ezt a dobozos kis trükköt.Köszi a Webasto adatokat is,erről egyenlőre lekéstem,de megfontolandó a jövőre nézve egy ilyen megoldás is.Ez most tűzoltás,mert egy negativ kirándulási élmény rá teheti a pecsétjét egy szépnek induló téli kirándulásra is!!Mindenkinek köszönet a sok segitségért.Remélem lesz az idén olyan alkalom ahol egy pohár sör melett is elbeszélgethetünk hogy tágitsam ismereteim és látóköröm horizontját lakóautózás ügyben.Szép napokat mindenkinek. =D> =D> =D>
2009.01.09.-12:22 #12158[quote=”challenger”:ppj816lr]Nekem is csinalt valamit a ferjem de hogy a meleget hozza a labamra elol mert ezek a lakok nekunk fiat ducatonk van es ezek kis teheratok alapjan vannak es mindig fazott az utas terben a labam es ilyen aluminium rugos csovel a labamra jon a meleg es vegre melegem van, nalunk nem szoktak hatul utazni sokszor es nem telen es nyaron a klimaval foleg az a problemam hogy tul hideg. az a szerencsenk hogy barkacsolo ferjeink vannak…[/quote]
Miénk is fiat dukátó, és csak akkor jön meleg a lábamra, ha a fenti részt elzárom.
Másoknak meg annyi van hogy még hátra is nyomatja 🙂András
2009.01.09.-12:08 #12157[quote=”Brigi”:za0yae2o]Görögországban kezdődött, ott hullámpapírból, drótból és széles javítószalagból tákolt doboz segítségével a láb felé irányuló levegőt (motorklíma hidegét)öszzegyűjtöttem először italhűtésre. Ez olyan jól sikerült, hogy két 1,5 literes flakon vizet fél óra alatt szinte ihatatlan hidegre hűtött. Ezen felbuzdulva a dobozon lukat csinálva csővel hátravezettem a levegőt, ami italhűtésen kívül a hátsó részt menet közben 3-5 C°-al a külső hőmérséklet alatt tartotta.
Mivel bevált, ősszel farostlemezből készítettem (az előző papír volt a sablon) dobozt, ez masszívabb és jobban zár, annyira hogy meg kellet oldani a láb fűtését is. Ezt próbaképpen a dobozba dugott PVC 45°-os lefolyó csővel oldottam meg és ezzel állítható is a levegő iránya.
A levegő hátravezetését eredetileg minden barkácsáruházban kapható drótrúgó merevítésű fólia harmonikás szellőzőcsővel oldottam meg.Ez a cső sérülékeny és nem is szigetel, ezért most már polifoam csőhéjból készítettem a hátravezető csövet és a dobozt is polifoammal szigeteltem belülről.A polifoam csövet még betekertem javítószalaggal, hogy kevésbé legyen sérülékeny.
Menet közben ezzel külső -10 C° mellett hátul 22-23 C°volt.
Brigiben a vezető ülés mögötti ülés alatti tárolóban van egy kiegészítő fűtés (ezzel hidegben rá tudunk segíteni az étkező és az alkov fűtésére), ami szellőztető módban is működik) Ennek cső alakú a szívóoldala és erre csatlakoztattam az elölről jövő csövet, így rá lehet segíteni az első ventilátorra, de próbáltam enélkül is működik.
A dobozkészítés és hátravezetés típusfüggő én Tranzitra készítettem, ennél eleve van egy négy ponton rögzített terelő burkolat, amit levettem és ennek helyére rögzítettem a dobozt.
Ha nincs rásegítő ventilátor, akkor különösen fontos, hogy a doboz nem engedjen fars levegőt, ha elég nagy teljesítményű ventilátor szívja a dobozból a levegőt, akkor ez nem olyan fontos. A legtöbb üzletben a legnagyobb csőhéj méret 63 mm-es, de be lehet szerezni 87 mm-est is. Ventilátornak talán lakóba való konyhai elszívó csőventilátor is elég.
Talán segítenek a fényképek is (Brigi fényképalbumban)Laci[/quote]
Nekem is csinalt valamit a ferjem de hogy a meleget hozza a labamra elol mert ezek a lakok nekunk fiat ducatonk van es ezek kis teheratok alapjan vannak es mindig fazott az utas terben a labam es ilyen aluminium rugos csovel a labamra jon a meleg es vegre melegem van, nalunk nem szoktak hatul utazni sokszor es nem telen es nyaron a klimaval foleg az a problemam hogy tul hideg. az a szerencsenk hogy barkacsolo ferjeink vannak…
2009.01.09.-10:23 #12156Görögországban kezdődött, ott hullámpapírból, drótból és széles javítószalagból tákolt doboz segítségével a láb felé irányuló levegőt (motorklíma hidegét)öszzegyűjtöttem először italhűtésre. Ez olyan jól sikerült, hogy két 1,5 literes flakon vizet fél óra alatt szinte ihatatlan hidegre hűtött. Ezen felbuzdulva a dobozon lukat csinálva csővel hátravezettem a levegőt, ami italhűtésen kívül a hátsó részt menet közben 3-5 C°-al a külső hőmérséklet alatt tartotta.
Mivel bevált, ősszel farostlemezből készítettem (az előző papír volt a sablon) dobozt, ez masszívabb és jobban zár, annyira hogy meg kellet oldani a láb fűtését is. Ezt próbaképpen a dobozba dugott PVC 45°-os lefolyó csővel oldottam meg és ezzel állítható is a levegő iránya.
A levegő hátravezetését eredetileg minden barkácsáruházban kapható drótrúgó merevítésű fólia harmonikás szellőzőcsővel oldottam meg.Ez a cső sérülékeny és nem is szigetel, ezért most már polifoam csőhéjból készítettem a hátravezető csövet és a dobozt is polifoammal szigeteltem belülről.A polifoam csövet még betekertem javítószalaggal, hogy kevésbé legyen sérülékeny.
Menet közben ezzel külső -10 C° mellett hátul 22-23 C°volt.
Brigiben a vezető ülés mögötti ülés alatti tárolóban van egy kiegészítő fűtés (ezzel hidegben rá tudunk segíteni az étkező és az alkov fűtésére), ami szellőztető módban is működik) Ennek cső alakú a szívóoldala és erre csatlakoztattam az elölről jövő csövet, így rá lehet segíteni az első ventilátorra, de próbáltam enélkül is működik.
A dobozkészítés és hátravezetés típusfüggő én Tranzitra készítettem, ennél eleve van egy négy ponton rögzített terelő burkolat, amit levettem és ennek helyére rögzítettem a dobozt.
Ha nincs rásegítő ventilátor, akkor különösen fontos, hogy a doboz nem engedjen fars levegőt, ha elég nagy teljesítményű ventilátor szívja a dobozból a levegőt, akkor ez nem olyan fontos. A legtöbb üzletben a legnagyobb csőhéj méret 63 mm-es, de be lehet szerezni 87 mm-est is. Ventilátornak talán lakóba való konyhai elszívó csőventilátor is elég.
Talán segítenek a fényképek is (Brigi fényképalbumban)Laci
2009.01.09.-01:20 #12153[quote=”GaborApa”:1ue3nu61]LMC-nek a 2kWos van és ahhoz képest, hogy kiegészítő fűtésnek lett beépítve már el is felejtette, hogy ott a gázos fűtése is.
A legfontosabb, hogy milyen külső hőmérsékleteken akarjátok használni a lakót.
A Te autód nem túl nagy, 0 fokig talán elég a 2kW, de azért a 3500-as nem ártana bele, hogy néha pihenni is tudjon, és Nektek se kelljen azon aggódni, hogy vajon éjszaka hány fok lesz kint.[/quote]A szilveszteri tapasztalat: kocsi hossza 6,6 m. 2kw-os webasto fűtéssel.
0- minisz 2-3 fokig fél gőzzel 20 fokot csinál
minusz 6 fok körül háromnegyed gőzzel 20 fok
minusz 16-18 fok majdnem teljes gőzzel 15,9 fok
Természetesen a fülke üveges része,kivül belől polifonozva, és a vezetőfülke függönnyel szigetellve a lakótértől.Örülök ha tudtam segíteni.
András
2009.01.09.-00:55 #12151[quote=”cv2adi”:rqlwcp8m]……vagy működés közben az 5000 Wattjával felgyújtja a kocsit 🙄 🙄 [/quote]
🙄 Hát nekem a közel 8000 Wattos Webasto DualTop van bent. Nem gyújt fel semmit, mert ha megvan a hőmérséklet szépen lemegy alapra, viszont gyorsan befűt.
Most, a Kékesen, a kinti -10 után jól eset bemenni a 27fokos lakóba. 😆…már csak azt kellene tudnom milyen teljesitményűre lenne szükségem a 5.20-as hossz alkóvos csotrogányomba???ami persze nem kellene agyon dolgozza magát ahhoz hogy szinten tartsa azt a 20 fokot ami
LMC-nek a 2kWos van és ahhoz képest, hogy kiegészítő fűtésnek lett beépítve már el is felejtette, hogy ott a gázos fűtése is.
A legfontosabb, hogy milyen külső hőmérsékleteken akarjátok használni a lakót.
A Te autód nem túl nagy, 0 fokig talán elég a 2kW, de azért a 3500-as nem ártana bele, hogy néha pihenni is tudjon, és Nektek se kelljen azon aggódni, hogy vajon éjszaka hány fok lesz kint.2009.01.09.-00:37 #12150[quote=”cv2adi”:2gwaesgq]Köszönöm mindenkinek a hasznos tanácsait,egyenlőre úgy látszik a Brigi féle megoldást kell beiktatnom mert arra már nincs idő hogy gázolajkályhát szereljek be sajnos.Ez a csöves dolog ez nagyon ötletetesnek tűnik…!A sofőr vagy anyósülés lábteréhez fujt levegőt vittétek hátra? Hol csatlakoztatok rá a csövekre Brigi?Még egyszer nagyon köszönöm a tanácsokat. 🙁 [/quote]
Na ehhez ráveszem Lacit, hogy ő válaszoljon neked, mert ő csinálta (én csak élveztem az eredményét 😆 )2009.01.09.-00:27 #12149Köszönöm mindenkinek a felvilágositást,rámentem a googelre és találtam egy gázolajas hőlégbefuvós kályhát,amit valami német katonai készletből szerváltak de a teljesitménye elijesztett no meg a mérete is,olyan mint egy páncélvető csak ember derék vastagságú tehát tartok töle ha felszerelem a kocsi aljára kivűlről,vagy leszakitja menetközben a padlómat vagy működés közben az 5000 Wattjával felgyújtja a kocsit 🙄 🙄
A honlapot köszönettel mgnéztem,sokkal szolidabb kivitelűek ezek a kályhák,már csak azt kellene tudnom milyen teljesitményűre lenne szükségem a 5.20-as hossz alkóvos csotrogányomba???ami persze nem kellene agyon dolgozza magát ahhoz hogy szinten tartsa azt a 20 fokot ami főleg a gyerekek miatt kellene!Hát még egyszer köszönöm a segitségeteket.Öröm ilyen vidám csapattal levelezni. =D>2009.01.08.-23:12 #12148[quote=”GaborApa”:30wjw5zn]Biztos elkerülte a figyelmedet, mert ezek a „gázosok” itt szét offolták a témát.
😆[/quote]
:smt021 :smt203 gázosok.
Csak megpendítettük minek mi az előnye :smt205
( Látod milyen komolytalanul komoly ez a társaság) 😉
Mi külömben nyitott ablakkal alszunk télen is így a fűtés no problem ( csak mint alternatíva)2009.01.08.-22:20 #12147[quote=”cv2adi”:3cnopqon]Ja és még valami ! Hol lehet beszerezni-szereltetni egy új avagy használt gázolajos fűtőt?Milyen árban mozognak?Megéri-e egy 16 éves csotrogányba betenni?Mivel nem vagyok egyáltalán jártas ebben elég hülye kérdéseket teszek fel,kérem nézzétek el nekem.Előre is köszönöm. 🙄 [/quote]
Biztos elkerülte a figyelmedet, mert ezek a „gázosok” itt szét offolták a témát.
😆Tehát:
Csak azért, hogy menetközben fűthess, azért még nem kell dízel fűtés, ahhoz elég a SecuMotion nyomáscsökkentő beépítése, amit bármelyik Truma szervízben berakathatsz.
A készülék hatvanegynéhány euró körül vanA dízelnek sok más egyéb előnye is van, de, hogy kinek mi éri meg az más kérdés.
Nem muszáj lecserélni a gázost, lehet a dízelt kiegészítő fűtésnek is használni, és autócserekor ki is lehet szedni.A dízel fűtőkészüléket használtan venni nem javaslom, mert
az égőfejek idővel kiégnek (kamionokban sok az üzemóra),
lehet repedt a ház (mérgezésveszély) vagy hibás az elektronika (drága a csere)
A készülékekről minden fontos adatot megtalálhatsz itt: http://www.biwak.hu/futes2009.01.08.-21:37 #12145Ja és még valami ! Hol lehet beszerezni-szereltetni egy új avagy használt gázolajos fűtőt?Milyen árban mozognak?Megéri-e egy 16 éves csotrogányba betenni?Mivel nem vagyok egyáltalán jártas ebben elég hülye kérdéseket teszek fel,kérem nézzétek el nekem.Előre is köszönöm. 🙄
2009.01.08.-21:27 #12144Köszönöm mindenkinek a hasznos tanácsait,egyenlőre úgy látszik a Brigi féle megoldást kell beiktatnom mert arra már nincs idő hogy gázolajkályhát szereljek be sajnos.Ez a csöves dolog ez nagyon ötletetesnek tűnik…!A sofőr vagy anyósülés lábteréhez fujt levegőt vittétek hátra? Hol csatlakoztatok rá a csövekre Brigi?Még egyszer nagyon köszönöm a tanácsokat. 🙁
2009.01.08.-20:31 #12139[quote=”FuredyLaci”:2xldyuou]=D> =D> =D> Itt az igazság =D> =D> =D>
A „tul” ezen van a hangsúly [-X [-X [-X
elég tág fogalom de legalább nem mondhatod hogy össze beszéltünk
😆 😆 😆 😆 [/quote]Én is csatlakozom. A „tul” a lényeg.
Tényleg nem is hangos se nem büdös a parkolón tul, az utca sarkon tul, vagy az operencián….. 😆2009.01.08.-20:05 #12138[quote=”FuredyLaci”:2hyrku5g]=D> =D> =D> Itt az igazság =D> =D> =D>
A „tul” ezen van a hangsúly [-X [-X [-X
elég tág fogalom de legalább nem mondhatod hogy össze beszéltünk
😆 😆 😆 😆 [/quote]A Trumánál vagy érdekelt ? [-o< #-o 😳 😆 András
2009.01.08.-20:01 #12137Nálunk Laci a nyári tapasztalatok alapján készített egy útközbeni fűtést télire. Az autó részben van klíma és a nyári görögországi úton a nagy melegben a hideg levegőt a lábrésztől egy rugalmas csővel hátravezette a lakórészbe, így ott is hűtött valamelyest. Ezen kívül a doboz, amit a kiinduláshoz szerkesztett és amiből a cső indult gyorshűtőként is működött menet közben. Ásványvíz hűtésre kiváló volt. Ugyanezt télen a meleg hátravezetésére használjuk. A nyári papír tejesdobozt felváltotta a hőszigetelt forgácslap doboz. Nálunk az alkóvhoz van külön fűtés és annak a ventillátora bekapcsolva mozgatja a levegőt. -10 fokban simán felfűtötte menet közben gázos rásegítés nélkül a hátsó részt 21-22 fokosra. Ehhez persze teljes erőből ment a kocsi fűtése, de mivel a hőt nagyrészt elvezette a fülkéből azért ott se volt túl nagy forróság.
2009.01.08.-18:28 #12136[quote=”challenger”:2mwx5iyw]En csak azt irtam … nem volt tul zajos, nem volt tul budos
=D> =D> [/quote]
=D> =D> =D> Itt az igazság =D> =D> =D>
A „tul” ezen van a hangsúly [-X [-X [-X
elég tág fogalom de legalább nem mondhatod hogy össze beszéltünk
😆 😆 😆 😆2009.01.08.-16:42 #12135[quote=”GaborApa”:em0eeum7]ez igaz #-o
és örülök, hogy ilyen jól szuperál 😆 [/quote]
En csak azt irtam milyen jo volt bemenni minuszokba hozzatok, nem volt tul zajos, nem volt tul budos es meleg volt ezt kell a futestol elvarni es lehetett hasznalni utazas kozbe… =D> =D>2009.01.08.-14:45 #12132[quote=”LMC”:3r52a3kg]Joóó van, de az enyémet kizárólagosan ti építettétek be 🙄 😆
András[/quote]
ez igaz #-o
és örülök, hogy ilyen jól szuperál 😆 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.