-
IndítottaTémakör
-
2017.09.27.-14:56 #53319
Mivel nem találtam elektromos roller topicot, itt dobnék fel egy ötletet, hátha valaki már próbálkozott hasonlóval.
Mivel a mi lakóautónk semmilyen környezetvédelmi zónába nem hajthat be, kell valami megoldás ara, hogy be tudjunk menni a belvárosokba. A kerékpár jó ötletnek tűnik, de egy kamasz gyerekkel félünk az autók között tekerni. Arra gondoltam, egy elektromos rollerrel praktikusabb lenne a közlekedés, mert azzal mehetünk a járdán is. A készen kapható rollereknek túl kicsi a kereke, de nekünk van egy olyan, aminek 20″-os BM kerekei vannak. Azzal hordtam kisebb korában a gyereket iskolába, de még 2 felnőtt is tud vele menni. Arra gondoltam belefűzök egy villanymotort a hátsó kerékbe, és akkor kb. 20 km/h-val kényelmesen tudunk közlekedni. Nemrég láttam két német elektromos rollert Hajdúszoboszlón, azokon robogó rendszám volt. Németrországban az elektromos roller is rendszám köteles lenne? Elvileg egy magyar segédmotorra külföldön se kellene rendszám, de amikor egy ismerősöm gyereke kint tanult egy évig Németországban, és kivitte a robogóját, a német rendőrök megbüntették, és ki kellett neki váltani egy német rendszámot.
A roller akkupakkjára két variációt gondoltam, a legegyszerűbb ha 3 db 17 Ah-s ólom aksiból csinálom, amiket rákötök a fedélzeti akkura. Az akkupakk tömege 18 kg lenne, amivel kb. 40 km hatótávot tudunk elérni. Ez nem kevés, de ha szükséges használhatom a plusz aksikat fedélzeti akkunak is, és a töltéssel sem kell külön bajlódni.
A másik variáció, hogy beteszek 2db 16 Ah-s, 6 cellás li-po akkut, így csak 3 kg lenne az akkupakk. A li-po akkuk töltését egy modellező töltővel meg tudom oldani, azok 12V DC-ről működnek, az meg van a fedélzeten…
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.10.24.-13:47 #56165
Már régebben is láttam német robogó rendszámot néhány elektromos rolleren, de úgy tűnik jövőre minden elektromos hajtású közlekedési eszközre (roller, seagway, gördeszka, stb) kötelező lesz a rendszám Németországban. Gyanítom, hogy a biztosítás nem lesz drága hozzá, és az ügyintézést sem fogják túlbonyolítani. Ezek a „játékszerek” nem rendelkeznek EU típusbizonyítvánnyal, tehát nem lehet besorolni azokat az L járműkategóriába, soknak semmilyen európai minősítése sincs. De ahogy a németeket ismerem, ez nem lesz akadálya a rendszámnak és a biztosításnak…
2018.10.20.-02:06 #56157Csak ezért persze hülyeség lenne egy német lakcímet fenntartani, de manapság már mindenkinek lakik rokona, vagy barátja külföldön, így plusz költség nélkül megoldható a német robogó rendszám…
2018.10.19.-19:54 #56153ezért fenntartani egy német lakcímet fölöslegesen drága megoldás az átlagembernek…
[quote=”woodoopilot” post=53686]Ha nyugodtan akarunk külföldön közlekedni egy segédmotorral, javaslom a német robogó rendszámot. Ez egy legális megoldás, és csak egy német lakcím kell hozzá. Nincs műszaki vizsga, és az okmányirodába sem kell mászkálni. Németországban a biztosítási kötvény száma van a kis alu táblán, ahogy megkötjük a biztosítást, egyből a kezünkbe nyomják a rendszámot is. Utána meg évfordulókor küldik postán az új rendszámot, mert a betűk szine évente változik. Kb. 30 EUR volt az éves díj legutóbb, de amióta itthon is kell a 4 kerekű segédmotorokra (quad, mopedautó) rendszám, azóta magyar rendszámmal közlekedek.[/quote]
2018.10.17.-20:21 #56133Ha nyugodtan akarunk külföldön közlekedni egy segédmotorral, javaslom a német robogó rendszámot. Ez egy legális megoldás, és csak egy német lakcím kell hozzá. Nincs műszaki vizsga, és az okmányirodába sem kell mászkálni. Németországban a biztosítási kötvény száma van a kis alu táblán, ahogy megkötjük a biztosítást, egyből a kezünkbe nyomják a rendszámot is. Utána meg évfordulókor küldik postán az új rendszámot, mert a betűk szine évente változik. Kb. 30 EUR volt az éves díj legutóbb, de amióta itthon is kell a 4 kerekű segédmotorokra (quad, mopedautó) rendszám, azóta magyar rendszámmal közlekedek.
2018.10.17.-05:36 #56132[quote=”NagyPapa” post=53683][quote=”fischer” post=53682]elő – utóirat: sokat gondolkodtam, beírjam-e ide az alábbi sorokat,
tanulva a 10 évvel ezelőtti parázs vitákból. aztán persze beírtam,
el is küldöm, esetleg segítség lehet és hű maradok önmagamhoz! 😀Szia NagyPapa!
Mivel nincs rá épeszű megoldás,
én így csinálnám, de nem biztathatok senkit rá:-kötelező biztosítást kötnék a 3 kerekűre, mint segédmotorkerékpárra
(az irataid és egy adásvételi/számla kell hozzá)– választanék egy rendszám formátumot, amit legyártatnék
– készítenék egy zöldkártyát a kötvényszámmal és a rendszámmal
– a magyar határon kívül tenném csak föl a rendszámot
– a zöldkártyát nem venném elő magyarországon
Üdv!
Fischer[/quote]
:rohog :smt204 hurrá
Egy eseménynél azért nem lennék ilyen vidám!
A rend őreinek felkészültségét külhonban szintén nem ismerem, a sógorok határszéli rend őrei lehet, hogy kiszúrnák a trükközést…[/quote]győzködni nem akarlak, mindenki saját felelősségére és kockázatára éli az életét.
ez egy bejáratott történet a robogóknál az ismeretségi körömben.
2018.10.16.-09:46 #56130[quote=”fischer” post=53682]elő – utóirat: sokat gondolkodtam, beírjam-e ide az alábbi sorokat,
tanulva a 10 évvel ezelőtti parázs vitákból. aztán persze beírtam,
el is küldöm, esetleg segítség lehet és hű maradok önmagamhoz! 😀Szia NagyPapa!
Mivel nincs rá épeszű megoldás,
én így csinálnám, de nem biztathatok senkit rá:-kötelező biztosítást kötnék a 3 kerekűre, mint segédmotorkerékpárra
(az irataid és egy adásvételi/számla kell hozzá)– választanék egy rendszám formátumot, amit legyártatnék
– készítenék egy zöldkártyát a kötvényszámmal és a rendszámmal
– a magyar határon kívül tenném csak föl a rendszámot
– a zöldkártyát nem venném elő magyarországon
Üdv!
Fischer[/quote]
:rohog :smt204 hurrá
Egy eseménynél azért nem lennék ilyen vidám!
A rend őreinek felkészültségét külhonban szintén nem ismerem, a sógorok határszéli rend őrei lehet, hogy kiszúrnák a trükközést…2018.10.16.-04:40 #56129elő – utóirat: sokat gondolkodtam, beírjam-e ide az alábbi sorokat,
tanulva a 10 évvel ezelőtti parázs vitákból. aztán persze beírtam,
el is küldöm, esetleg segítség lehet és hű maradok önmagamhoz! 😀Szia NagyPapa!
Mivel nincs rá épeszű megoldás,
én így csinálnám, de nem biztathatok senkit rá:-kötelező biztosítást kötnék a 3 kerekűre, mint segédmotorkerékpárra
(az irataid és egy adásvételi/számla kell hozzá)– választanék egy rendszám formátumot, amit legyártatnék
– készítenék egy zöldkártyát a kötvényszámmal és a rendszámmal
– a magyar határon kívül tenném csak föl a rendszámot
– a zöldkártyát nem venném elő magyarországon
Üdv!
Fischer2018.10.03.-16:39 #56032Mostanában azon gondolkodok, lenne-e igény egy olyan járműre, amit utánfutóként lehet vontatni, de ha leakasztjuk a vonóhorogról, átalakítható triciklivé, amin akár 3-4 személy is utazhatna. Egy elektromos hajtású riksára gondoltam, ami nem lenne kirívó, mert minden nagyvárosban van sok belőle.
Ha több embert is érdekelne, akkor meg lehetne osztani a tervezési és engedélyeztetési költségeket.2018.09.27.-00:04 #55979[quote=”woodoopilot” post=53254][quote=”Janix” post=53202][quote=”Janix” post=53187]Tud valaki segíteni? Van egy Gazelle Orange pedelecem. Levettem az aksiját egy hete, beraktam a fülkébe. Most vissza akartam rakni, de világítanak a végén a ledek amik töltésnél a töltöttséget jelzik(menet közben hátsó lámpaként működik). Ha beteszem a helyére, nem ad áramot a biciklire.. Valami tippetek van hogy mi baja lehet?[/quote]
Esetlrg valaki tudja, hogy hol javítanak ilyen akksit, vagy hol tudják bevizsgálni? 36v, 10Ah, Lition[/quote]
Általában egy sima multiméterrel ki lehet mérni, hogy hol lehet a probléma,. Van elektromos bicikli fórum az indexen, kérdezz rá ott, hátha valakinek van ilyen bringája, vagy tud ajánlani szervízt a közeledben.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9035728%5B/quote%5D
Szia! Tudnánk privátban beszélni akkupakk ügyben? Jelöllek ismerősnek.
2018.08.16.-02:51 #55630[quote=”Janix” post=53202][quote=”Janix” post=53187]Tud valaki segíteni? Van egy Gazelle Orange pedelecem. Levettem az aksiját egy hete, beraktam a fülkébe. Most vissza akartam rakni, de világítanak a végén a ledek amik töltésnél a töltöttséget jelzik(menet közben hátsó lámpaként működik). Ha beteszem a helyére, nem ad áramot a biciklire.. Valami tippetek van hogy mi baja lehet?[/quote]
Esetlrg valaki tudja, hogy hol javítanak ilyen akksit, vagy hol tudják bevizsgálni? 36v, 10Ah, Lition[/quote]
Általában egy sima multiméterrel ki lehet mérni, hogy hol lehet a probléma,. Van elektromos bicikli fórum az indexen, kérdezz rá ott, hátha valakinek van ilyen bringája, vagy tud ajánlani szervízt a közeledben.
2018.08.07.-01:11 #55571[quote=”Janix” post=53187]Tud valaki segíteni? Van egy Gazelle Orange pedelecem. Levettem az aksiját egy hete, beraktam a fülkébe. Most vissza akartam rakni, de világítanak a végén a ledek amik töltésnél a töltöttséget jelzik(menet közben hátsó lámpaként működik). Ha beteszem a helyére, nem ad áramot a biciklire.. Valami tippetek van hogy mi baja lehet?[/quote]
Esetlrg valaki tudja, hogy hol javítanak ilyen akksit, vagy hol tudják bevizsgálni? 36v, 10Ah, Lition
2018.08.04.-15:32 #55556Tud valaki segíteni? Van egy Gazelle Orange pedelecem. Levettem az aksiját egy hete, beraktam a fülkébe. Most vissza akartam rakni, de világítanak a végén a ledek amik töltésnél a töltöttséget jelzik(menet közben hátsó lámpaként működik). Ha beteszem a helyére, nem ad áramot a biciklire.. Valami tippetek van hogy mi baja lehet?
2018.07.13.-18:45 #55384Amíg utaztunk, lemerült a kocsink akkuja, ma délben még az ajtót se nyitotta a központi zár. A hátsó ülês feletti lámpa maradt bekapcsolva, ami teljesen lemerítette az akkut. De szerencsére a modellező töltő tud ólom aksit is tölteni, így most a bicikli akkuról töltöm az autó akkuját. 🙂 Prágában keveset bringáztunk, így maradt bőven töltés az akkuban.
2018.07.13.-13:35 #55383Kipróbáltuk az elektromos járgányokat, kb. 100 km-t mentünk velük Franciaországban, Belgiumban, Hollandiában és Németországban. Magamnak egy hagyományos bringát vittem, de a feleségem kemping bringáját, és a gyerek rollerjét villanymotorok hajtották.
A kisebb városoknál, ahol nem volt környezetvédelmi zóna, és a belvároshoz közel tudtunk megálni, sétáltunk, csak a hatodikos gyerekünk rollerezett. Mivel gyorsan nő, és emiatt fáj a térde, nem bírja a hosszabb sétákat, de így a rollerrel egy mukkja sem volt.
Franciaországban néhány sétányon láttam kerékpározást és gördeszkázást tiltó táblát, de a roller miatt nem reklamált senki. Hollandiában a mozgássérültek elektromos járgányain és a Segway-en is rendszám volt, szerintem ott az elektromos rollerre is kellene, de a rendőrök nem foglalkoztak vele. Elég sok rendőrrel találkoztunk, megnézték a rollert, mert elég feltünő a 10″-os robogó agymotor benne, de nem szóltak egy szót sem.
A nagyobb városoknál, ahol csak a zónán kívül tudtunk megállni, max. 30 perc alatt simán bejutottunk a belvárosba, és a városnézés is nagyon kényelmes volt így. Kivéve Prágát, ahol a bicikliutak hiánya, a macskaköves utak, és az autósok hozzáállása nem igazán kedvez a kerékpárosoknak.
A bicikli akkukat a fedélzeti akkuról töltöttem egy modellező töltővel, ami tökéletesen működött ha legalább 3 órán keresztül utaztunk. Rövidebb utaknál viszont nem volt elég a töltés, mert a Schaudt Elektroblock csak kb. 10A-el tölti a hátsó akkut, ezért a modellező töltőt sem állíthattam maximális teljesítményre, mert akkor menet közben is merült a fedélzeti akku. Szerencsére a Transitban 2db 75 Ah-s indítóaksi van, így ha útközben nem töltődtek fel a bicikli akkuk, akkor az indító akkukról is fel tudtam tölteni. Antwerpenben szerettem volna hálózati áramról tölteni, de nem volt 50 centes érménk, éjjel meg nem tudtam váltani, de végül kibírták az akkuk. Pedig ott sokat kellett mennünk, mert a lakóautó parkoló elég messze volt a belvárostól.
A következő útra átszerelem a modellező töltő csatlakozóját az indító aksikra, akkor max teljesítménnyel tudom tölteni a bicikli akkukat utazás közben, és a fedélzeti aksi is fel tud töltődni.Attachments:2018.04.02.-14:28 #54965Nagyjából összeállt az elektromos Babetta, már csak át kell majd festeni. Sokkal kényelmesebb, mint egy bicikli, a rugózott kerekek és a nagyméretű rugós ülés miatt. A ballonos gumik, az erős felni és a 3 mm-es küllők jól bírják a kátyús utakat.
Elvileg lehet hajtani pedállal is, de az csak azért kell, hogy a rendőr ne büntessen meg, ha sisak nélkül furikázunk. A pedál tengely gyárilag nincs csapágyazva, a hajtókar túl rövid, meg nagyon rossz a pedál poziciója is, és az áttétel is túl kicsi, biciklinek nem alkalmas a Babetta.
40 db 32650-es LiFePO4 cellából készült az akkupakk 8s5p elrendezésben, ez pont befért a blokk helyére. A max. sebesség most csak 22 km/h, a motor bírta a 45 km/h-t is, de a feleségemnek az túl sok volt. A hatótávot és a fogyasztást még nem teszteltem, de legalább 40 km-t tudnia kell. A lakóautó fedélzeti akkujáról kb. 2 óra alatt tudom feltölteni a Babetta akkuját. Ez kb. 200W plusz teljesítményt igényel, ennyit gondolom a generátornak bírnia kell.2018.03.28.-01:36 #54950[quote=”NagyPapa” post=52589]
Üdv Néked MANA! ‘oszt mit kezdjek ezzel a hivatkozással??? Az, hogy eddig is tudtam mi az e.bike…hány wattig az, és ‘oszt ????.Hogyan tovább???
:sorry[/quote]Régóta ígérik, de egyszer majd rendszám lesz nálunk is a 2 és 3 kerekű segédmotorokon is.
https://hegylakok.hu/2018/03/robogo-kismotor-rendszam-2018/amp/Addig meg a német moped rendszámmal el lehet karistolni külföldön…
2018.03.26.-00:05 #54915[quote=”MaNa” post=52584]https://hu.wikipedia.org/wiki/Elektromos_ker%C3%A9kp%C3%A1r
[quote=”NagyPapa” post=52491]Igen tisztelt szakértők, hozzáértők!
Segítséget kérek a következő probléma megoldásához!
Én egy kövér öreg ember vagyok akinek már vannak egyensúlyi problémái is, ezért szeretnék venni -nekem és a nejemnek- 2 db három kerekű elektromos triciglit!
No nem a mozgássérült változatot, hanem a normált!Ezzel itthon nincsen semmi baj, mert, ha jól tudom, mivel nincsen rajta tekerő, -no meg 500 wattos a kicsike- ez így mopednak minősül?
:meghajolA gondom az, hogy ezt külhonban csak és kizárólag rendszámosan fogadják el a rendőrök, és akár kérhetik rá, ha már rendszámos, a zöldkártyát azaz a biztosítást is!
Ha ez nincs, -a németek pl- iszonyatos bírságokat rónak ki, az ezen ücsörgőre, akkor is ha lépésben száguldozik vele az ember…Hogyan lehet itthon azt elintézni, hogy legyen egy ilyen járgánynak rendszáma és ezzel biztosítása is?
A járgány teljesítménye 500 watt, hivatalos végsebessége 25 km!h !!Előre is köszönöm a válaszokat!
:meghajol[/quote][/quote]Üdv Néked MANA! ‘oszt mit kezdjek ezzel a hivatkozással??? Az, hogy eddig is tudtam mi az e.bike…hány wattig az, és ‘oszt ????.Hogyan tovább???
:sorry2018.03.25.-23:06 #54912Ha valaki esetleg nem szeret barkácsolni, akkor az Aldiban lesz egy egész jó minőségű pedelec bringa:
https://www.aldi.hu/hu/ajanlatok/ajanlatok-csuetoertoektol-20180322/reszletes-oldal/ps/p/elektromos-kerkpar-28/Nem olcsó, 350e Ft-ból én kb. hármat építek…
2018.03.25.-15:28 #54909https://hu.wikipedia.org/wiki/Elektromos_ker%C3%A9kp%C3%A1r
[quote=”NagyPapa” post=52491]Igen tisztelt szakértők, hozzáértők!
Segítséget kérek a következő probléma megoldásához!
Én egy kövér öreg ember vagyok akinek már vannak egyensúlyi problémái is, ezért szeretnék venni -nekem és a nejemnek- 2 db három kerekű elektromos triciglit!
No nem a mozgássérült változatot, hanem a normált!Ezzel itthon nincsen semmi baj, mert, ha jól tudom, mivel nincsen rajta tekerő, -no meg 500 wattos a kicsike- ez így mopednak minősül?
A gondom az, hogy ezt külhonban csak és kizárólag rendszámosan fogadják el a rendőrök, és akár kérhetik rá, ha már rendszámos, a zöldkártyát azaz a biztosítást is!
Ha ez nincs, -a németek pl- iszonyatos bírságokat rónak ki, az ezen ücsörgőre, akkor is ha lépésben száguldozik vele az ember…Hogyan lehet itthon azt elintézni, hogy legyen egy ilyen járgánynak rendszáma és ezzel biztosítása is?
A járgány teljesítménye 500 watt, hivatalos végsebessége 25 km!h !!Előre is köszönöm a válaszokat!
:meghajol[/quote]2018.03.10.-19:59 #54812[quote=”NagyPapa” post=52491]Igen tisztelt szakértők, hozzáértők!
Segítséget kérek a következő probléma megoldásához!
Én egy kövér öreg ember vagyok akinek már vannak egyensúlyi problémái is, ezért szeretnék venni -nekem és a nejemnek- 2 db három kerekű elektromos triciglit!
No nem a mozgássérült változatot, hanem a normált!Ezzel itthon nincsen semmi baj, mert, ha jól tudom, mivel nincsen rajta tekerő, -no meg 500 wattos a kicsike- ez így mopednak minősül?
A gondom az, hogy ezt külhonban csak és kizárólag rendszámosan fogadják el a rendőrök, és akár kérhetik rá, ha már rendszámos, a zöldkártyát azaz a biztosítást is!
Ha ez nincs, -a németek pl- iszonyatos bírságokat rónak ki, az ezen ücsörgőre, akkor is ha lépésben száguldozik vele az ember…Hogyan lehet itthon azt elintézni, hogy legyen egy ilyen járgánynak rendszáma és ezzel biztosítása is?
A járgány teljesítménye 500 watt, hivatalos végsebessége 25 km!h !!Előre is köszönöm a válaszokat!
:meghajol[/quote]Ha szigorúan vesszük a jogszabályokat, akkor amit nem lehet emberi erővel hajtani, az segédmotor max. 4 kW névleges motorteljesítményig. De amúgy itthon nem szoktak a rendőrök ezekkel a 3 kerekű járgányokkal kekeckedni. A forgalmazó szokott adni hozzá egy papírt, hogy a max. sebessége 10 km/h, így nem számít járműnek, a gyalogosokra vonatkozó szabályok érvényesek rá. A vezérlőben is szokott lenni két vezeték, amit ha összedugsz felére csökken a sebesség.
Itthon szerintem reménytelen rendszámot kapni ezekre, mert nincs semmilyen típusbizonyítványuk, de még ha lenne is, rendszámot csak a 4 kerekű segédmotorokra (quad, mopedautó) adnak. Esetleg lassú jármű lehetne, ha egy járműgépész „megtervezi” és kapsz rá építési engedély.Németországban viszont rendszám szerűség van még a gagyi kínai rolleren is, de azt nem az okmányiroda adja ki, hanem a biztosító. Gyakorlatilag a kötvény száma van egy alumínium táblán, és minden évben küldenek újat, mert változik a színe. Csak egy német lakcím kell hozzá, és simán kiadják. Nekem is volt régebben ilyen moped rendszámom, egy barátom kötötte meg kint a biztosítást, emailben elküldtem neki a beszkennelt papírokat, ő meg postán küldte a rendszámot. Ha jól rémlik 30 euró volt az éves díj.
2018.03.10.-10:25 #54811Igen tisztelt szakértők, hozzáértők!
Segítséget kérek a következő probléma megoldásához!
Én egy kövér öreg ember vagyok akinek már vannak egyensúlyi problémái is, ezért szeretnék venni -nekem és a nejemnek- 2 db három kerekű elektromos triciglit!
No nem a mozgássérült változatot, hanem a normált!Ezzel itthon nincsen semmi baj, mert, ha jól tudom, mivel nincsen rajta tekerő, -no meg 500 wattos a kicsike- ez így mopednak minősül?
A gondom az, hogy ezt külhonban csak és kizárólag rendszámosan fogadják el a rendőrök, és akár kérhetik rá, ha már rendszámos, a zöldkártyát azaz a biztosítást is!
Ha ez nincs, -a németek pl- iszonyatos bírságokat rónak ki, az ezen ücsörgőre, akkor is ha lépésben száguldozik vele az ember…Hogyan lehet itthon azt elintézni, hogy legyen egy ilyen járgánynak rendszáma és ezzel biztosítása is?
A járgány teljesítménye 500 watt, hivatalos végsebessége 25 km!h !!Előre is köszönöm a válaszokat!
:meghajol2018.03.10.-01:23 #54810Van egy 27-es félverseny bringánk, kíváncsiságból befűztem egy 1000W-os agymotort a hátsó kerekébe, ami 32 km/h-val viszi, 25V körüli akkufeszültségnél. A fogyasztása nagyon jó, 9 Wh/km-t mértem, igaz közben pedáloztam is. Az akkut csak felkötöztem a vázra, majd ki kell találni valami esztétikus megoldást. Lehet szerelek fel egy csomagtartót, csak 6 kg az akku, az nem zavaró a csomagtartón se. Ezzel az akkuval kb. 50 km a hatótáv, de ha pedálozok 60-70 km-t is bír.
A motorban nincs szabadonfutó, ezért van regen fék, ami egész jól lassítja a bringát, közben pedig visszatölt az akkuba.Attachments:2018.02.26.-01:48 #54702A héten több mint 150 km-t mentem az elektromos kemping bringámmal. A legnagyobb táv 54 km volt, amit egy töltéssel megtettem, igaz közben pedáloztam is, mert hideg volt, és fáztam. De egy kemping bringánál túl nagy erővel nem lehet segíteni a hajtást, mert 20 km/h-val viszi a motor, ekkora sebességnél meg már baromira kell pörgetni a pedált. Gondolkodok rajta, hogy átalakítom fixire, akkor fel tudok tenni kisebb lánckereket hátulra, de lehet inkább a verseny kerómat fogom villanyosítani. Az utóbbi időben már keveset bicikliztem, de az elektromos rásegítéssel újra kedvet kaptam hozzá. Pont olyan, mint lejtőn vagy hátszélben tekerni, alig kell erőt kifejteni, és suhan a bringa.
Lassan elkészül a villanyroller is, a gyorskötözőket majd lecserélem feketére, csinálok valami burkolatot a hátsó kerékhez, meg szerelek rá egy ülést is. Az elsősegély dobozba 24 db 32650-es cella fért be, ami kb. 3,5 kg, és 20-25 km-re elég. A sebességet le kellett korlátoznom 20 km/h-ra, mert a hatodikos gyerekünk ezzel fog iskolába járni.
Attachments:2018.02.17.-02:17 #54618Basszus!!! Ezt Linda meglátná…………:woohoo:
[quote=”woodoopilot” post=52322]Egy elektromos Babettát is építek most, egy 1000W-os agymotort fűztem a 16″-os kerékbe, így 43 km/h a max. sebesség. Ezt a motort be lehet szerelni a 135 mm széles kerékpár hátsó villába, ráfér a 7-es racsni. 26-os MTB kerékben még gyorsabb is lenne, a motor tuti bírná, csak jó nagy akku kellene hozzá…
[/quote]2018.02.16.-20:24 #54613Egy elektromos Babettát is építek most, egy 1000W-os agymotort fűztem a 16″-os kerékbe, így 43 km/h a max. sebesség. Ezt a motort be lehet szerelni a 135 mm széles kerékpár hátsó villába, ráfér a 7-es racsni. 26-os MTB kerékben még gyorsabb is lenne, a motor tuti bírná, csak jó nagy akku kellene hozzá…
Attachments: -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.