Főoldal Fórumok Lakóautók Egyéb műszaki kérdések (zuhanytálca, gumiseprű, segédrugó)

Legutóbb frissítette Névtelen 13 years, 6 months telt el
11angok
35 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #32125
    csep88
    Felhasználó

      Azért nyitottam ezt a topikot, mert mivel máshol nem találtam ilyen témát.
      Nekem huzamossabb használat során több problémát kell megoldanom, már több mint 6 hónapja nyomjuk lakóval.

      Kérdéseim:

      – por ellen rossz úton ki hogyan védekezik? A lakóautókatalógusokban szerepel úgynevezett porvédő gumiseprű, amit a kocsi hátsó lökhárítójára kell szerelni és visszafogja a por és csapadék és egyéb felverődéseket (így nem lesz koszos a hátsó ablak és a biciklitartó). Otthon ez több mint 100 €, drágáltam ezért nem vettem, meg egy teherautószaküzletben mondták, hogy a kamionokon se sokat ér. Kinek van ebben tapasztalata?

      – Zuhanytálca: Múlkor tettem fel kérdéseket a lefolyóval és a büdössel kapcsolatban, azután vettem egy lefolyótisztítót valami örmény gyártmányt és véletlenül az egész kifolyott a zuhanytálcába. A zuhanytálca műanyag felső részét lemarta, pedig az anyagra rá van írva, hogy nem árt a műanyag alkatrészeknek és csöveknek. Ezekután mit lehet kezdeni a zuhanytálcával? Esztétikailag most ronda, de remélem nem lyukadt ki sehol, mert az elég gáz lenne. Festés vagy új? Meg kapható-e egyáltalán ez a méret?

      – segédrugó: hidraulikai segédrugó, ez is benne van a lakóautókatalógusokban, ott méreg drága darabja 400 €.
      A segédrugót, arra szeretném használni, hogy a kocsi hasmagasságát meg tudjam emelni, ha nyomot bele pár bar-t. A levanter oldalán van leírás otthon róla. http://www.levanter.hu/rugo.php
      Valakinek van ilyenje? Tapasztalatok? Mennyit bír? Egy off road-os ismerősöm azt mondta, hogy egy hét után újra kell tölteni kompresszorral.

      A laprugóim is nagyon megszálltak a rossz utak végett. Itt találtam rugókovácsot, leszedték mind a négy laprugót, és a régieket megkovácsolták, előre két újat is tettek fel, szereléssel kovácsolással itt az egész kb. 36 ezer Ft volt. Otthon rugólaponként 6000 Ft-ért kovácsolnak.
      Azért szeretném, még a segédrugót, mert még szeretnék a kocsin emelni.A tankon így is nagyon lent van.

      Egyenlőre ennyi, ha még eszembe jut valami kérdezek.

    • Szerző
      Válasz
    • #32141
      csep88
      Felhasználó

        Köszönöm mindenkinek a segítséget és a válaszokat.

        GáborApa neked otthon ez a hidraulikus segédrugó kompresszorral mennyiben ált meg. Hogy tudjam mihez viszonyitani az árakat.

        Akkor azt mondjátok az a gumiseprű megérné a por és a sárfelverődés ellen. Otthon min. 20 ezer volt ez a gumiseprű. Főleg a hátfalra rengeteg mocsok feljön, azért gondolkodok rajta. Iránban nagy teherautós választék van. Meg neten találtam lakóautóboltot is. Majd megírom mi a választék. Megnéztem az iráni lakóautóklub honlapját ott sok az alkoven és főként JAC-ra és Isuzu teherautókra építenek felépítményeket.

        #32139
        nemo25
        Felhasználó

          [quote=”csep88″:c496hdpv]

          – Zuhanytálca: Múlkor tettem fel kérdéseket a lefolyóval és a büdössel kapcsolatban, azután vettem egy lefolyótisztítót valami örmény gyártmányt és véletlenül az egész kifolyott a zuhanytálcába. A zuhanytálca műanyag felső részét lemarta, pedig az anyagra rá van írva, hogy nem árt a műanyag alkatrészeknek és csöveknek. Ezekután mit lehet kezdeni a zuhanytálcával? Esztétikailag most ronda, de remélem nem lyukadt ki sehol, mert az elég gáz lenne. Festés vagy új? Meg kapható-e egyáltalán ez a méret?

          [/quote]
          Sajnos ezek a „csodaszerek” sokszor több kárt okoznak mint hasznot.Nagy gáz nincsen, ha cserélni kell akkor meg kell nézni van e valamelyik katalógusban, ha nincsen akkor legyártjuk neked a méretre megfelelőt.

          #32137
          Kerti
          Adminisztrátor

            [quote=”GaborApa”:3ngma8p3]Off:
            Ahhoz egy kicsit költségesebb szerkezet lenne a tuti. Bár akinek ilyen van az meg megspórolhatja a szintezőéket . 😉
            Az sem tragédia ha kiesik egy kerék. 😆 [/quote]
            Off:
            Vagy akár ugrálókötelezni is lehet vele! 😆

            #32134
            GaborApa
            Felhasználó

              [quote=”erno”:2tfwg2on]Nekem van mert húzta a hátát,meg billegett a rúgó pneumatikús nem hidraulikús,de ha rászánod magad mindenkép vedd meg kompreszort is mert nélküle nem sokat ér levegőt megtartja még 3 hónapig is nem olcsó de mindenkinek csak ajánlani túdom föleg ha sokat utazol stabilabb lesz a gép meg olyan magasra állitod ahogy Neked tetszik Én 4 tonnával is megcsinálom mintha üres lenne.[/quote]
              Ugyanez a véleményem!
              Azóta a kocsi stabilabb, a terhelést is kevésbé veszi észre.
              Terepen vagy meredek felhajtónál (a túllógás miatt) szoktam + rápumpálni. Ezért is jó ha be van építve a kompresszor.
              Hátul 7 cm-t jelent, de ez a hasmagasságon Csep88-nak nem fog jelentősen változtatni.

              Off:
              Ahhoz egy kicsit költségesebb szerkezet lenne a tuti. Bár akinek ilyen van az meg megspórolhatja a szintezőéket . 😉
              Az sem tragédia ha kiesik egy kerék. 😆

              #32133
              erno
              Felhasználó

                [quote=”csep88″:2up2h7np] Kinek van ebben tapasztalata?

                – segédrugó: hidraulikai segédrugó, ez is benne van a lakóautókatalógusokban, ott méreg drága darabja 400 €.
                A segédrugót, arra szeretném használni, hogy a kocsi hasmagasságát meg tudjam emelni, ha nyomot bele pár bar-t. A levanter oldalán van leírás otthon róla. http://www.levanter.hu/rugo.php
                Valakinek van ilyenje? Tapasztalatok? Mennyit bír? Egy off road-os ismerősöm azt mondta, hogy egy hét után újra kell tölteni kompresszorral.[/quote]
                Nekem van mert húzta a hátát,meg billegett a rúgó pneumatikús nem hidraulikús,de ha rászánod magad mindenkép vedd meg kompreszort is mert nélküle nem sokat ér levegőt megtartja még 3 hónapig is nem olcsó de mindenkinek csak ajánlani túdom föleg ha sokat utazol stabilabb lesz a gép meg olyan magasra állitod ahogy Neked tetszik Én 4 tonnával is megcsinálom mintha üres lenne.

                #32132
                EdGaR
                Felhasználó

                  [quote=”Soma”:1bhwghjj]Szia!
                  Engem is érdekelne a dolog,ha megtennéd hogy megnézed azt én is megköszönném.[/quote]
                  Szia Soma! 😉
                  Holnapra megnézem. :sml201

                  #32131
                  Soma
                  Felhasználó

                    [quote=”EdGaR”:1n95580k]Ez a megoldás már nekem is eszembe jutott, mert az én csigámnak elég magasra esik a hátsó fertálya és esőben rendesen örvénylik mögötte a víz, amit felver. Itthon Soroksáron az Ócsai úton van egy kamionos bolt, ha akarod megnézem neked a gumilepedő árát és a méretét. Az biztos, hogy – miután elég sokat járok az M0-son – esőben a kamionok mögött sokat számít, hogy van-e rajta ilyen gumileffentyű vagy nincs.[/quote]

                    Szia!
                    Engem is érdekelne a dolog,ha megtennéd hogy megnézed azt én is megköszönném.

                    #32130
                    istozi
                    Felhasználó

                      Szerintem csak úgy lehet hatékonyan kizárni a port a kocsi belsejéből, ha egy levegőszűrőn keresztül beszívott tiszta levegővel túlnyomást létesítünk a kocsi belsejében. Normális útviszonyok esetén nyilván ez nem merül fel, de – ahogy te leírtad – arrafelé kicsit más a helyzet. Elvileg a vezetőfülke ventillátora pl pollenszűrőn keresztül tiszta levegőt nyom be. Kérdés, hogy klímával jársz, vagy lehúzott ablakkal (mert akkor nehéz túlnyomást összehozni). Fontos, hogy a tetőszellőző se szívásra legyen állítva, mert akkor ott megy be a poros levegő, ahol tud, lerakja a port és a tiszta meg kimegy a tetőablakon. Ha nyomóra állítod a tetőventillátort, az is javít a helyzeten.

                      #32129
                      EdGaR
                      Felhasználó

                        [quote=”csep88″:1bnqhbg3]
                        – por ellen rossz úton ki hogyan védekezik? A lakóautókatalógusokban szerepel úgynevezett porvédő gumiseprű, amit a kocsi hátsó lökhárítójára kell szerelni és visszafogja a por és csapadék és egyéb felverődéseket (így nem lesz koszos a hátsó ablak és a biciklitartó). Otthon ez több mint 100 €, drágáltam ezért nem vettem, meg egy teherautószaküzletben mondták, hogy a kamionokon se sokat ér. Kinek van ebben tapasztalata?[/quote]
                        Ez a megoldás már nekem is eszembe jutott, mert az én csigámnak elég magasra esik a hátsó fertálya és esőben rendesen örvénylik mögötte a víz, amit felver. Itthon Soroksáron az Ócsai úton van egy kamionos bolt, ha akarod megnézem neked a gumilepedő árát és a méretét. Az biztos, hogy – miután elég sokat járok az M0-son – esőben a kamionok mögött sokat számít, hogy van-e rajta ilyen gumileffentyű vagy nincs.

                        #32128
                        takizse
                        Felhasználó

                          [quote=”csep88″:71b5n9mj]Azért nyitottam ezt a topikot, mert mivel máshol nem találtam ilyen témát.
                          Nekem huzamossabb használat során több problémát kell megoldanom, már több mint 6 hónapja nyomjuk lakóval.

                          Kérdéseim:

                          – por ellen rossz úton ki hogyan védekezik? A lakóautókatalógusokban szerepel úgynevezett porvédő gumiseprű, amit a kocsi hátsó lökhárítójára kell szerelni és visszafogja a por és csapadék és egyéb felverődéseket (így nem lesz koszos a hátsó ablak és a biciklitartó). Otthon ez több mint 100 €, drágáltam ezért nem vettem, meg egy teherautószaküzletben mondták, hogy a kamionokon se sokat ér. Kinek van ebben tapasztalata?

                          – Zuhanytálca: Múlkor tettem fel kérdéseket a lefolyóval és a büdössel kapcsolatban, azután vettem egy lefolyótisztítót valami örmény gyártmányt és véletlenül az egész kifolyott a zuhanytálcába. A zuhanytálca műanyag felső részét lemarta, pedig az anyagra rá van írva, hogy nem árt a műanyag alkatrészeknek és csöveknek. Ezekután mit lehet kezdeni a zuhanytálcával? Esztétikailag most ronda, de remélem nem lyukadt ki sehol, mert az elég gáz lenne. Festés vagy új? Meg kapható-e egyáltalán ez a méret?

                          – segédrugó: hidraulikai segédrugó, ez is benne van a lakóautókatalógusokban, ott méreg drága darabja 400 €.
                          A segédrugót, arra szeretném használni, hogy a kocsi hasmagasságát meg tudjam emelni, ha nyomot bele pár bar-t. A levanter oldalán van leírás otthon róla. http://www.levanter.hu/rugo.php
                          Valakinek van ilyenje? Tapasztalatok? Mennyit bír? Egy off road-os ismerősöm azt mondta, hogy egy hét után újra kell tölteni kompresszorral.

                          A laprugóim is nagyon megszálltak a rossz utak végett. Itt találtam rugókovácsot, leszedték mind a négy laprugót, és a régieket megkovácsolták, előre két újat is tettek fel, szereléssel kovácsolással itt az egész kb. 36 ezer Ft volt. Otthon rugólaponként 6000 Ft-ért kovácsolnak.
                          Azért szeretném, még a segédrugót, mert még szeretnék a kocsin emelni.A tankon így is nagyon lent van.

                          Egyenlőre ennyi, ha még eszembe jut valami kérdezek.[/quote]

                          Üdv!

                          http://www.airspring.hu/
                          :-k

                        10 hozzászólás megtekintése - 26-35 / 35

                        You must be logged in to reply to this topic.