-
IndítottaTémakör
-
2011.10.26.-01:51 #32125
Azért nyitottam ezt a topikot, mert mivel máshol nem találtam ilyen témát.
Nekem huzamossabb használat során több problémát kell megoldanom, már több mint 6 hónapja nyomjuk lakóval.Kérdéseim:
– por ellen rossz úton ki hogyan védekezik? A lakóautókatalógusokban szerepel úgynevezett porvédő gumiseprű, amit a kocsi hátsó lökhárítójára kell szerelni és visszafogja a por és csapadék és egyéb felverődéseket (így nem lesz koszos a hátsó ablak és a biciklitartó). Otthon ez több mint 100 €, drágáltam ezért nem vettem, meg egy teherautószaküzletben mondták, hogy a kamionokon se sokat ér. Kinek van ebben tapasztalata?
– Zuhanytálca: Múlkor tettem fel kérdéseket a lefolyóval és a büdössel kapcsolatban, azután vettem egy lefolyótisztítót valami örmény gyártmányt és véletlenül az egész kifolyott a zuhanytálcába. A zuhanytálca műanyag felső részét lemarta, pedig az anyagra rá van írva, hogy nem árt a műanyag alkatrészeknek és csöveknek. Ezekután mit lehet kezdeni a zuhanytálcával? Esztétikailag most ronda, de remélem nem lyukadt ki sehol, mert az elég gáz lenne. Festés vagy új? Meg kapható-e egyáltalán ez a méret?
– segédrugó: hidraulikai segédrugó, ez is benne van a lakóautókatalógusokban, ott méreg drága darabja 400 €.
A segédrugót, arra szeretném használni, hogy a kocsi hasmagasságát meg tudjam emelni, ha nyomot bele pár bar-t. A levanter oldalán van leírás otthon róla. http://www.levanter.hu/rugo.php
Valakinek van ilyenje? Tapasztalatok? Mennyit bír? Egy off road-os ismerősöm azt mondta, hogy egy hét után újra kell tölteni kompresszorral.A laprugóim is nagyon megszálltak a rossz utak végett. Itt találtam rugókovácsot, leszedték mind a négy laprugót, és a régieket megkovácsolták, előre két újat is tettek fel, szereléssel kovácsolással itt az egész kb. 36 ezer Ft volt. Otthon rugólaponként 6000 Ft-ért kovácsolnak.
Azért szeretném, még a segédrugót, mert még szeretnék a kocsin emelni.A tankon így is nagyon lent van.Egyenlőre ennyi, ha még eszembe jut valami kérdezek.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2011.12.06.-01:18 #32664
Névtelen
[quote=”csep88″:p1fnyt2f] Kérdésem mitől vákuumosodik le a tank? Én úgy gondolom, hogy a szellőzőnyilásai tele mehettek ganyéval. [/quote]
Ez a gané ganyé mindig tud ganés dolgokat csinálni. Ha nem takarítod ki, akkor egyszer csak azt fogod észre venni, hogy kevesebb gázolaj fog a tankba férni. És akkor már valóban fújhatod, 🙁 ahogy Némo25 írta.2011.12.04.-23:59 #32654[quote=”GaborApa”:1zbylv3n]lehet rosszabb is: előfordult már, hogy a tartály behorpadt a vákumtól.[/quote]
Na az már tényleg gáz. Utána lehet levegővel fújogatni hogy kihorpadjon. #-o2011.12.04.-19:49 #32650[quote=”nemo25″:21as3z9o]… Ha nem tisztítod ki akkor újra megtörténhet a mutatvány..[/quote]
lehet rosszabb is: előfordult már, hogy a tartály behorpadt a vákumtól.2011.12.03.-19:09 #32646[quote=”csep88″:3pmradly]Két napja, megállt útközben a kocsi, és utána nagyon nehezen indult. Gondoltam, először az üzemanyagszűrőre vagy az adagoló problémára. Mivel alapjáraton nem fulladt le, csak menet közben terhelésnél. Már nagyon ideges voltam, mikor a kúton tankoltam rá friss gázolajat, és a tanksapka nyitásakor egy akkorát szólt a tank (pukkant). Levákuumosodott, utána minen előző problémán elmúlt. Kérdésem mitől vákuumosodik le a tank? Én úgy gondolom, hogy a szellőzőnyilásai tele mehettek ganyéval. De lehet, hogy más oka van.
Mint írtam, hogy nem kaptam téli gumit a megfelelő méretben és minőségben, ezért a régi Barum Vanis nyári gumijaimmal vágtam neki a hágóknak. A gumi nagyon jól teljesített, „teszteltem” friss hóban, hókásában és jégbordán, utána teljes jégpáncélon. Sok Kraz teherautó lecsúszott az árokba, nekünk szerencsére egyszer se csúszott meg a kocsi, mén a 2450 m-es hágón se. Viszont, ha megálltam a jégen fényképezni, utána a jégen való indulás érdekes volt. Kis gázzal, nagyon lassan lehet csak elindulni. Egy érdekes alagúton mentünk keresztül, hivhatnánk jégcseppkőbarlangnak is. Az alagút repedésein a víz befolyott és megfagyott, és hatalmas jégcsapok lógtak a kivilágítatlan alagútban. Sokszor kellett figyelni, hogy ne érjük el a jégcsapokat, mert valamelyik nagyon lelógott, még jó hogy egy sem esett ránk.[/quote]
A gázolajtank sapkája okozhat ilyen gondot. Áztasd be egy kis edényben benzinbe. Az majd feloldja a szuszogóban lerakódott szutykot. Ezt ismételd meg párszor, esetleg kiszolgált fogkefével tisztogasd meg a nehezen elérhető helyeken is. Az olajpára és a por elegye rendesen be tudja dugítani azt az apró kis nyílást. Már én is jártam így. Ha nem tisztítod ki akkor újra megtörténhet a mutatvány.
A „jégcseppkőbarlang” szép lehetett.2011.12.03.-14:07 #32644Két napja, megállt útközben a kocsi, és utána nagyon nehezen indult. Gondoltam, először az üzemanyagszűrőre vagy az adagoló problémára. Mivel alapjáraton nem fulladt le, csak menet közben terhelésnél. Már nagyon ideges voltam, mikor a kúton tankoltam rá friss gázolajat, és a tanksapka nyitásakor egy akkorát szólt a tank (pukkant). Levákuumosodott, utána minen előző problémán elmúlt. Kérdésem mitől vákuumosodik le a tank? Én úgy gondolom, hogy a szellőzőnyilásai tele mehettek ganyéval. De lehet, hogy más oka van.
Mint írtam, hogy nem kaptam téli gumit a megfelelő méretben és minőségben, ezért a régi Barum Vanis nyári gumijaimmal vágtam neki a hágóknak. A gumi nagyon jól teljesített, „teszteltem” friss hóban, hókásában és jégbordán, utána teljes jégpáncélon. Sok Kraz teherautó lecsúszott az árokba, nekünk szerencsére egyszer se csúszott meg a kocsi, mén a 2450 m-es hágón se. Viszont, ha megálltam a jégen fényképezni, utána a jégen való indulás érdekes volt. Kis gázzal, nagyon lassan lehet csak elindulni. Egy érdekes alagúton mentünk keresztül, hivhatnánk jégcseppkőbarlangnak is. Az alagút repedésein a víz befolyott és megfagyott, és hatalmas jégcsapok lógtak a kivilágítatlan alagútban. Sokszor kellett figyelni, hogy ne érjük el a jégcsapokat, mert valamelyik nagyon lelógott, még jó hogy egy sem esett ránk.
2011.11.15.-00:10 #32301[quote=”istozi”:36kfs0fm]Nemo bejegyzésének egy sorához szólnék hozzá: Az az elv, hogy érdemesebb állandó hőfokon tartani a lakóteret, mint felfűteni és hagyni lehűlni, az annál inkább igaz, minél nagyobb a fűtött tér hőtároló képessége (tehát konkrétan tömör tégla-, vagy kőfalazatú épületnél), kevésbé igaz magas hőszigetelő képességű üreges téglafalnál és szinte egyáltalán nem igaz a könnyűszerkezetes határoló falazatú építményeknél, tehát a lakóautóknál sem!…[/quote]
Én is Nemo-val értenék egyet, mert pár perc alatt szerintem nem lehet komfort hőméréskletet elérni egy teljesen lehűlt lakótérben (feltéve, ha vannak benne bútorok és tárgyak). A levegő hőmérsékletét valóban gyorsan fel lehet melegíteni és még a hőmérő is megfelelő hőmérsékletet fog mutatni de valójában az összes tárgy sütni fog a hidegtől. Sugározzák a hideg érzetet mindaddig míg fel nem melegszenek. Ezeknek az átmelegítése elég sok időbe telik.
Részben viszont igazad van, mert amikor építünk egy autót és megcsináljuk a szigetelését és még teljesen üres, akkor télen elég egy 300 W-os lámpa, hogy bemelegítse. Ha viszont már telepakoljuk mindenféle bútorral és egyéb dologgal akkor már elég sok idő kell a 6000 W-os állófűtésnek, hogy felfűtsön mindent úgy, hogy kellemes hőmérsékletet érezzünk a lakótérben.
Tehát szerintem is, ha komfort érzetet akarunk elérni akkor a szintentartásal lehet a kellemesebb hőmérsékletet elérni.
2011.11.14.-02:00 #32281[quote=”csep88″:jwxlwzlr]A reduktor és a gázpalacktartály hollandere közötti rázós érzés elmúlott az új töltéssel. Lehet, hogy mégsem kóboráram volt. A szenneződött nem hasznos gáz egy részét is kiráztam az aljáról.
A reduktorom nem tudom, hogy kis teljesítményű-e. Adatai a következők: GOK Typ CN 61 (oszták gyártmány). qn=1,5 kg/h Propan/Butan PN16 PA=50 mbar
Némó a hőpaplanozást, hogyan érted kívűlről?[/quote]
A reduktor teljesítménye tökéletes, kérdés megfelelően működik-e.A külső hőpaplan a következő hivatkozásban láthatod, én erre gondoltam. Ez télen nyáron hasznos lehet.
http://www.frankana.de/opencms/content/ … aloge.html
A tetőablakra meg ez lenne jó.
http://www.frankana.de/opencms/content/ … aloge.html
Ezek engedik a szellőzést de javítják az ablak hőszigetelését.
A fűtéseden nincsen termosztátos szabályozás? Azzal megoldható lenne hogy a beállított értéken tartsa a belső tér hőfokát.
2011.11.14.-01:48 #32280[quote=”istozi”:1j2upweb]Nemo bejegyzésének egy sorához szólnék hozzá: Az az elv, hogy érdemesebb állandó hőfokon tartani a lakóteret, mint felfűteni és hagyni lehűlni, az annál inkább igaz, minél nagyobb a fűtött tér hőtároló képessége (tehát konkrétan tömör tégla-, vagy kőfalazatú épületnél), kevésbé igaz magas hőszigetelő képességű üreges téglafalnál és szinte egyáltalán nem igaz a könnyűszerkezetes határoló falazatú építményeknél, tehát a lakóautóknál sem! A kis tömegű lakóautónál (mármint egy téglafalú épülethez képest) a felfűtés energiaigénye alacsony, tehát pl. a gazda távollétében elég éppen fagypont felett tartani a belső teret és „hazaérkezéskor” nagykabátban kivárni azt a pár percet, amíg barátságossá válik a lakótér. És éjszakára is egészségesebb az alacsonyabb hőmérséklet, több takaróval. Nekem konkrétan egész kellemes tapasztalatom van fűtetlen lakótérben a hálózsák alá telepített ágyfűtéssel (ülésfűtés párna, 20-30 W = 2-3 A áramfelvétel mellett) nulla fok külső hőmérséklet mellett nagyon jót lehet aludni minimális energiapocsékolással. Reggel bekapcsolom a rendes fűtést és 5 perc után jó idő van benn.[/quote]
Ez mind igaz amit leírtál a lakóházak és falazatokra vonatkozólag. Ha elolvasod az írásomat akkor azt is megtalálod, hogy a hideg bútorokra és berendezési tárgyakra lecsapódó pára miatt lehet indokolt a temperált környezet. Mivel ezek fa alapú rétegelt lemezek és farost és faháncs préselt technológiájú építőlapokból vannak többnyire megépítve, ezért nem igazán szeretik a víz jelenlétét a felületükön. Az állandó pára és vízterhelés nem használ nekik. Ráadásul még ott van a penészesedés problémája is, a nedveség miatt.
Továbbá kezdjünk el egy kicsit számolni. A felépítmény belső berendezése a hőszigetelt falakon belül, bizony több száz kiló. Namármost ha ezeket hagyjuk lehűlni, akkor a felfűtés közben bizony ezek negatív energiával rendelkeznek. Ahoz hogy a belső komfortérzet kellemes legyen és ne érezük a hideg sugárzását, akkor ezeket is fel kell fűteni. A belső tér hőfoka és a berendezési tárgyak hőfoka között összefüggés van. Ha hideg a cucc akkor az lehűti a körülötte lévő levegőt is.
Ha ezeket összeadod akkor szerintem mindenképpen érdemes egy temperált lakóteret létrehozni, már csak azért is mert dideregjen éjszaka az aki sátorban alszik, 👿 én maradok a 19 fokos langymeleg lakóautómnál.
A közelmúltban teszteltem a lakót. 3 éjszakát vettem nagyitó alá. Éjszaka 4-5 fok hideg volt kint. Minden este készítettem egy adag 60 fokos melegvizet a fűrdéshez,főztünk is kétszer, továbbá a hűtőszekrény is gázról üzemelt a 4 nap alatt. Napközben 15 fok meleg volt, ezért akkor kikapcsoltam a fűtést. Este 17 és reggel 9 óra között üzemelt a fűtés, ami napi 16 órát jelent,19 és 21 fok között tartva a meleget. Így fogyott el 1.9kg gáz a palackból.Az forintosítva 1007.-magyar forint/ 3 nap.Napi bontásban 335forint és 60fillér. És mindez úgy hogy még nem készült el a termopaplan az első szélvédőkre, csupán egy pléd választotta el a soförfülkét a lakótértől.
Hát én ennyi lóvé megspórolása miatt nem vacogok egész éjszaka.2011.11.13.-23:10 #32279A reduktor és a gázpalacktartály hollandere közötti rázós érzés elmúlott az új töltéssel. Lehet, hogy mégsem kóboráram volt. A szenneződött nem hasznos gáz egy részét is kiráztam az aljáról.
A reduktorom nem tudom, hogy kis teljesítményű-e. Adatai a következők: GOK Typ CN 61 (oszták gyártmány). qn=1,5 kg/h Propan/Butan PN16 PA=50 mbar
Némó a hőpaplanozást, hogyan érted kívűlről?2011.11.13.-01:41 #32276Köszönöm a válaszokat. A folyamatos fűtés, az szerintem nagyon magas hőfokot eredményez, még a minimális 1-es fokozaton is. Lehet, hogy én vagyok meleg ellenes, de nekünk már a 22 fok is meleg. A 3 éves kislányunk is a 19-20 fokot szereti maximum. Akkor szerintek elég akkor befűteni, ha muszály? Amikor már nagyon kihűl a lakó?
Gázriasztóm és CO riasztóm is van. Működnek megfelelően, mert leteszteltem öngyújtógáz spray-vel.
Még sajnos nincsen voltmérőm, megpróbálok venni egyet, Vagy kölcsönkérni valakitől.
A külsőleg szigetelést hogyan érted? Mivel a tetőablakok felülete egyenetlen. Én nem az első szélvédőre gondolok.2011.11.13.-01:22 #32275Nemo bejegyzésének egy sorához szólnék hozzá: Az az elv, hogy érdemesebb állandó hőfokon tartani a lakóteret, mint felfűteni és hagyni lehűlni, az annál inkább igaz, minél nagyobb a fűtött tér hőtároló képessége (tehát konkrétan tömör tégla-, vagy kőfalazatú épületnél), kevésbé igaz magas hőszigetelő képességű üreges téglafalnál és szinte egyáltalán nem igaz a könnyűszerkezetes határoló falazatú építményeknél, tehát a lakóautóknál sem! A kis tömegű lakóautónál (mármint egy téglafalú épülethez képest) a felfűtés energiaigénye alacsony, tehát pl. a gazda távollétében elég éppen fagypont felett tartani a belső teret és „hazaérkezéskor” nagykabátban kivárni azt a pár percet, amíg barátságossá válik a lakótér. És éjszakára is egészségesebb az alacsonyabb hőmérséklet, több takaróval. Nekem konkrétan egész kellemes tapasztalatom van fűtetlen lakótérben a hálózsák alá telepített ágyfűtéssel (ülésfűtés párna, 20-30 W = 2-3 A áramfelvétel mellett) nulla fok külső hőmérséklet mellett nagyon jót lehet aludni minimális energiapocsékolással. Reggel bekapcsolom a rendes fűtést és 5 perc után jó idő van benn.
2011.11.13.-01:01 #32274[quote=”csep88″:2wq148fw]Sajnos itt vannak a mínuszok és még mindig várnunk kell az iráni vízumra (már több mint 3 hete várunk).
A kocsi szigetelésével kapcsolatban kérdezném, hogy és a Fiamma Vent tetőablakokba és a Seitz oldalablakokba helyeztem méretre vágott polifoamot. Azért hogy a fűtés után tovább bentartsa a meleget. Viszont egyes ablakoknál páralecsapodás képződik. Gondolom kár volt a polifoamot az ablakokba helyezni.A kocsi szigeteléséről annyit tudok, hogy Pusch táblákból lett összerakva. Az oldalfala 8 cm. Körfűtésem nincsen, egy sima Truma gázkályhánk van. Azzal hamar be lehet fűteni. Viszont a fűtéssel elég elhasználódott levegő érezhető az alkovenben. (A hideg végett keveset szellőztetünk, sajnos). A 10 kg-os gáztartály mennyit bír ki huzamos fűtés mellett? Mi nem egy két hetet teszteljök a kocsit, mint sokat síelés alatt. Tapasztalatok?
Ki hogyan fűt? Mi bekapcsoljuk a gázt, amikor vacsorázunk és kb. 20 fokra melegítjük a belső teret, fent az alkovenben pár fokkal természetesen melegebb van. Reggelre a lenti rész sokszor kifül, éjszaka 9-10 orát a kályha megy. Amikor kint 0 fok van a lenti rész a 20 fokról kihül 10 fokra. Az alkovenben reggel is kb. 18 fok van. Nem tudom, hogy mennyire jó a kocsi szigetelése ez alapján. Amikor már -10 fok lesz, akkor éjszakára ne kapcsoljam ki teljesen a kályhát? Elég a min. 1-es fokozaton hagyni (10-es skála van nálam)?
Egyik reggel a gáz elég lassan jött, amikor a főzés és a fűtés is egyszerre ment. Pedig, ez nem PB van a palackban, hanem LPG, nem szabadna neki ledermednie. Azt a rázó, bizsergő érzést még mindig érzem, ha egyszerre megfogom a gáznyomásszabályzót és a gázballon hollanderék (akkor is, ha leáramtalanítok). Az utolsó gáztöltésem után érzem ezt, valami lehet ezzel a gázzal. Majd meglátjuk, mi lesz ha új gázt töltök bele (nem prirodnijt, hanem zsitkijt).Itt már pár napja leesett a hó a város felső részein. Leghídegebb éjszakánk még csak -4, 1 volt, de napközben is sokszor csak 1-2 fok van. A Wc ürités már elég nagy szívás. Csak erdőben vagy sitt telepen tudok üríteni, hidegben öblögetni az is nagy kínszenvedés. A víz utánpótlása, se egyszerű. Benzinkúton nincs víz itt. Csak autómosókban, de az nem mindig ivóvíz. Pár köztéri csap van a város területén, de itt a fagy ellenére nem zárják el. Amikor elfagy, akkor a jégtől nem jön a víz. Minden tavasszal szerélik a csapokat, amik szétfagytak.[/quote]
A gázproblémádra több eshetőség is van.
1: A reduktorod kis teljesítményű, több fogyasztó bekapcsolása esetén nem enged át megfelelő mennyiségű gázt. Ezt cserével megoldhatod.
2:Az LPG is egy gázkeverék. Abban is lehetnek olyan összetevők, amik hidegben nem gázosodnak el. A legjobb a tiszta propán. Viszont a sok újratöltésnél összegyűlik a palack aljában a „szemét”, ami nem hasznos fűtőanyag.(víz. bután, egyébb hulladék gázok) Ezek csak a helyet foglalják a palackban. Lehet hogy megrázod és úgy érzed hogy van még gáz, de az nem hasznos gáz akkor már hanem szemét.A reduktorodat mérd meg egy mérőműszerrel ha ráz! Ha rá van kötve valami Áramforrás akkor az ki fogja mutatni. Lehet akár sztatikus töltés is de nem igazán jó ha ott kóbóráramok vannak a gáz közelében.
A fűtést érdemesebb folyamatosan járatni, mert ha hagyod lehűlni a falakat és a berendezési tárgyakat, akkor az állandó felfűtésükhöz több energiát használsz el mintha állandó értéken tartanád. Mivel hagyod lehűlni a falakat amikor bent alszotok, így a páralecsapódás is erősebb a lehűlt felületeken ezért a falak és a bútorok is károsodhatnak a vízlecsapódás miatt, ráadásul a penészgomba is előbb utóbb felüti a fejét a nedves felületeken. Érdemesebb inkább állandó hőfokon tartani éjszaka a csigát.
Az ablakokat inkább kivülről hőpaplanozd le, úgy hogy megmaradjon a kényszerszellőzés. Így a belső levegő is kellemesebb lesz. Javasolnám egy CO riasztó beszerzését. Pár ezer forint, de egy üzemzavar esetén megmentheti az életeteket.2011.11.12.-19:16 #32273[quote=”csep88″:e8qbr4a1]Sajnos itt vannak a mínuszok és még mindig várnunk kell az iráni vízumra (már több mint 3 hete várunk).
A kocsi szigetelésével kapcsolatban kérdezném, hogy és a Fiamma Vent tetőablakokba és a Seitz oldalablakokba helyeztem méretre vágott polifoamot. Azért hogy a fűtés után tovább bentartsa a meleget.[/quote]A tetőablakok és oldalablakok a lakóautóknál azért szellőznek, hogy a bennlévő párát amit az ember magából kiad azt kivezessék. Ezért fontos az, hogy a lakóautókon legyen normális szellőzésű tetőablak. Ha ezek nincsenek, vagy leszigeteljük akkor a szellőztetés megszűnik és páralecsapódás jelenik meg, valamint elhasználódott lesz a benti levegő.
[quote=”csep88″:e8qbr4a1]Viszont egyes ablakoknál páralecsapodás képződik. Gondolom kár volt a polifoamot az ablakokba helyezni.[/quote]
Páralecsapódás ott keletkezik ahol a hideg felület találkozik a belső meleg levegővel és a levegőben lévő pára kicsapódik a hideg felületre. Pl.: hőhidak, fém felületek, üvegek, stb.
[quote=”csep88″:e8qbr4a1]A kocsi szigeteléséről annyit tudok, hogy Pusch táblákból lett összerakva. Az oldalfala 8 cm. Körfűtésem nincsen, egy sima Truma gázkályhánk van. Azzal hamar be lehet fűteni. Viszont a fűtéssel elég elhasználódott levegő érezhető az alkovenben. (A hideg végett keveset szellőztetünk, sajnos). [/quote]
Az elhasználódott levegő a szellőzés hiánya miatt van nem pedig a fűtés miatt (remélhetőleg). Mivel a fűtés kintről szívja az égéshez szükséges levegőt és kintre is fújja az égésterméket. Tehát nem ebből adódik az elhasználódott levegő, hanem abból, hogy nincs természetes szellőzése a lakótérnek és ami levegőt elhasználtok bent az bent is marad és nem frissül. Ezért nem szabad elfojtani az ablakok szellőztetését.
[quote=”csep88″:e8qbr4a1]A 10 kg-os gáztartály mennyit bír ki huzamos fűtés mellett? Mi nem egy két hetet teszteljök a kocsit, mint sokat síelés alatt. Tapasztalatok?[/quote]
Tapasztalatok alapján használattól függően hideg időben 3-5 napot.
2011.11.12.-17:11 #32271Sajnos itt vannak a mínuszok és még mindig várnunk kell az iráni vízumra (már több mint 3 hete várunk).
A kocsi szigetelésével kapcsolatban kérdezném, hogy és a Fiamma Vent tetőablakokba és a Seitz oldalablakokba helyeztem méretre vágott polifoamot. Azért hogy a fűtés után tovább bentartsa a meleget. Viszont egyes ablakoknál páralecsapodás képződik. Gondolom kár volt a polifoamot az ablakokba helyezni.A kocsi szigeteléséről annyit tudok, hogy Pusch táblákból lett összerakva. Az oldalfala 8 cm. Körfűtésem nincsen, egy sima Truma gázkályhánk van. Azzal hamar be lehet fűteni. Viszont a fűtéssel elég elhasználódott levegő érezhető az alkovenben. (A hideg végett keveset szellőztetünk, sajnos). A 10 kg-os gáztartály mennyit bír ki huzamos fűtés mellett? Mi nem egy két hetet teszteljök a kocsit, mint sokat síelés alatt. Tapasztalatok?
Ki hogyan fűt? Mi bekapcsoljuk a gázt, amikor vacsorázunk és kb. 20 fokra melegítjük a belső teret, fent az alkovenben pár fokkal természetesen melegebb van. Reggelre a lenti rész sokszor kifül, éjszaka 9-10 orát a kályha megy. Amikor kint 0 fok van a lenti rész a 20 fokról kihül 10 fokra. Az alkovenben reggel is kb. 18 fok van. Nem tudom, hogy mennyire jó a kocsi szigetelése ez alapján. Amikor már -10 fok lesz, akkor éjszakára ne kapcsoljam ki teljesen a kályhát? Elég a min. 1-es fokozaton hagyni (10-es skála van nálam)?
Egyik reggel a gáz elég lassan jött, amikor a főzés és a fűtés is egyszerre ment. Pedig, ez nem PB van a palackban, hanem LPG, nem szabadna neki ledermednie. Azt a rázó, bizsergő érzést még mindig érzem, ha egyszerre megfogom a gáznyomásszabályzót és a gázballon hollanderék (akkor is, ha leáramtalanítok). Az utolsó gáztöltésem után érzem ezt, valami lehet ezzel a gázzal. Majd meglátjuk, mi lesz ha új gázt töltök bele (nem prirodnijt, hanem zsitkijt).Itt már pár napja leesett a hó a város felső részein. Leghídegebb éjszakánk még csak -4, 1 volt, de napközben is sokszor csak 1-2 fok van. A Wc ürités már elég nagy szívás. Csak erdőben vagy sitt telepen tudok üríteni, hidegben öblögetni az is nagy kínszenvedés. A víz utánpótlása, se egyszerű. Benzinkúton nincs víz itt. Csak autómosókban, de az nem mindig ivóvíz. Pár köztéri csap van a város területén, de itt a fagy ellenére nem zárják el. Amikor elfagy, akkor a jégtől nem jön a víz. Minden tavasszal szerélik a csapokat, amik szétfagytak.
2011.11.06.-17:59 #32239[quote=”csep88″:2lg73gpo]Köszönöm a válaszokat a rágcsálók ellen. A kérdésem a naftalin az nagyon büdös, sajnos nem ismerem. (Úgy tudom öregek használták régen háztartásban.)
A rágcsálók ellen mérget azért tettem ki, mert amikor 4 éve Indiába voltunk a kocsinak a motorterébe több patkány megsült (sanos kárt is okoztak). Inkább most előre védekezek a rágcsálók ellen. A méreg amit használok az kb. 10 nap múlva hat, elvileg akkor nem ott pusztul el.Más kérdéseim is lennének, a Fiamma tetőablakokba, ha nagyon hidegbe megyünk, milyen plusz szigetelést tegyek be ideiglenesen? Én polifoamra gondoltam, (méretre vágom, és valami szövettel bevonjuk).
A szélvédőre, azoknál a hőszigetelő, és fényvisszaverő tábláknál mi a hatékonyabb? Eddig még a leghidegebbe csak -4 fokban volt részünk, azonban Iránban a hegyekben várható majd -20 fok is.[/quote]
http://www.a-tour-de-roues.fr/ez a blogjuk a bicajosoknak csep88 ha va e-mail cimed elkuldom a kepet ahol atmentek a hataron =D>
2011.11.06.-00:25 #32238[quote=”csep88″:3r5d7vxd]…A méreg amit használok az kb. 10 nap múlva hat, elvileg akkor nem ott pusztul el….[/quote]
Akkor meg tényleg minek?Ha a 10 nap alatt odébbáll, akkor teljesen felesleges volt megmérgezni, amit azután a ragadozók is megkaphatnak.
Ha pedig nálad marad albérlőnek, akkor … 10 nap alatt szétrág mindent, majd valahol megdöglik.Ha jó a fűtésed és a szigetelésed akkor a -20-szal sem lesz nagy gond. Esetleg a vezetőfülkét zárd le függönnyel a lakótértől.
A vizeidre viszont fokozottan figyelj! Hiába megy melegvíz a lefolyóból, még a nyitott szennyvíztartályba is be tud fagyni.2011.11.05.-23:32 #32236Köszönöm a válaszokat a rágcsálók ellen. A kérdésem a naftalin az nagyon büdös, sajnos nem ismerem. (Úgy tudom öregek használták régen háztartásban.)
A rágcsálók ellen mérget azért tettem ki, mert amikor 4 éve Indiába voltunk a kocsinak a motorterébe több patkány megsült (sanos kárt is okoztak). Inkább most előre védekezek a rágcsálók ellen. A méreg amit használok az kb. 10 nap múlva hat, elvileg akkor nem ott pusztul el.Más kérdéseim is lennének, a Fiamma tetőablakokba, ha nagyon hidegbe megyünk, milyen plusz szigetelést tegyek be ideiglenesen? Én polifoamra gondoltam, (méretre vágom, és valami szövettel bevonjuk).
A szélvédőre, azoknál a hőszigetelő, és fényvisszaverő tábláknál mi a hatékonyabb? Eddig még a leghidegebbe csak -4 fokban volt részünk, azonban Iránban a hegyekben várható majd -20 fok is.2011.11.04.-12:07 #32219[quote=”csep88″:3bu1q0q1]…. Ki mit használ, ultrahangos riasztók, méreg, vagy egyéb? Én vettem egy ultrahangos riasztót még otthon de nem bízok azért teljesen benne és a kényes helyekre, esetleg, ahol be tud valahova menni helyeztem ki mérget. (az alvázra is több helyen)[/quote]
A lakóba az egyszerű egércsapót javasolnám. Gyors, hatékony.
Az ultrahanggal én nem szeretnék együtt élni, aludni.
A méreggel (azon kívül, hogy brutális kínhalálra ítéled az állatot) az a baj, hogy tulajdonképpen odacsalogatod őket. A méreg mindig valami vonzó kajába van keverve, hogy megtalálják.
Ezután a szerencsétlen még továbbmászik, majd amikor elkezd hatni a méreg, akkor keres valami biztonságos kis zugot, ahol szépen kimúlik.
Te csak majd azt fogod észrevenni ha már bűzlik, de lehet, hogy sosem fogod megtalálni a tetemet, a bútorzatban.Szerintem 🙄
2011.11.04.-11:58 #32218[quote=”EdGaR”:6ivejzrc]Szerintem is van a méregnél humánusabb megoldás is van a méregnél. A munkahelyemen rendszeresen használjuk.[/quote]
A ferjem olyan keszuleket tesz fel ami elektrosokott ad es megrazza a ragcsalokat ez jol mukodik meg a naftalin szagat sem szeretik talan ez a leg olcsobb na majd megkerdezem pontosan mi a keszulek neve :smt0612011.11.04.-10:40 #32217[quote=”csep88″:2i06j9xa]… helyeztem ki mérget. (az alvázra is több helyen)[/quote]
Szerintem van a méregnél humánusabb megoldás is. A munkahelyemen rendszeresen használjuk.
2011.11.04.-02:39 #32216Köszönöm a segítséget. A tetőablakos problémámat megoldottam. Egy kis barkácsolás is kellett hozzá mert a rugó már el volt deformálódva, de végül sikerült.
A sárfogó gumikötényt, otthoni weblapon találtam. Itt Georgiában nincs elterjedve, kamionokon se látni. Iránban szerintem lesz.
Otthon most elég olcsó, ha tudtam volna, hogy ennyi, akkor biztos még otthon beszereztem volna egyet.
Szegeden kapható, midössze 5000 Ft, (35x240cm) Iveco, Mercedes, Man, Daf, Renault, Scania és felirat nélküli is van náluk
http://kamionshopkft.hu/index.php/product/detail/3505Más téma. Itt az ősz közepén, már igencsak kell tartani a rágcsálóktól, hogy ne maradjon nyitva semmi, és a hideg elől nehogy a lakóban keressenek menedéket. Ki mit használ, ultrahangos riasztók, méreg, vagy egyéb? Én vettem egy ultrahangos riasztót még otthon de nem bízok azért teljesen benne és a kényes helyekre, esetleg, ahol be tud valahova menni helyeztem ki mérget. (az alvázra is több helyen)
2011.10.28.-02:11 #32154[quote=”csep88″:1nfjgl6j]Nekünk a kocsi jóval régebbi és laprugós még. Nekem a laprugó és az alváz közé tudnám tenni ezt a segédrugót.[/quote]
A tiédhez is lehet légrugót beépíteni. Az hogy egy vagy két körös, vagy kompresszoros már csak ár kérdése.
Ha nincs szükséged arra, hogy állítgasd a magasságot akkor elég lehet a sima légrugó szet amit egy benzinkúti kompresszorral beállítasz, hogy ne üljön annyira a lakó hátulja.[quote=”csep88″:1nfjgl6j]Egyéb más kérdésem: – a tetőablakaim Fiamma Vent 50-es ezek, 5 évesek, de a nap az idei nyáron nagyon kiszívta őket, és a szúnyogháló vagy a sötétitő valamikor nagyon nehezen húzza vissza (sőt egy ablaknál egyáltalán nem). Lehet, hogy azért mert ritkán használjuk azt az ablakot? Szilikon spray vagy más segítene rajta, vagy szedjem szét.[/quote]
Szedd szét! A roló rugóját fújd be pl szilikon spray-vel és húzd fel a rugókat még jobban, mert ezek idővel elgyengülnek. Ezzel a módszerrel bármelyik roló javítható, mindaddig míg a rugó el nem törik vagy a fogadója el nem enged (ez még javítható kis barkácsolással). Ezután már csak a csere segít de akkor sem kell az egész ablakot cserélni csak a rolót.
2011.10.27.-19:02 #32150[quote=”csep88″:36g71g8p]….Neked spirálrugód van gondolom a Sprinteren…. [/quote]
A Sprinter is laprugós 😉2011.10.27.-17:09 #32149[quote=”GaborApa”:12dtq6h4]Nem hidraulikus hanem pneumatikus. Az egyik folyadékot (olaj) jelent a másik levegőt. 😉
Az már 5 éve volt, és 200 körül, ahogy most is. Ráadásul, ha már valaki ennyit rááldoz, akkor mindenképpen a kétköröset javasolnám, mert azzal még stabilabb lesz a jármű. (nem tud a levegő a két henger között vándorolni)[/quote]
Igen eltévesztettem pneumatikusat akartam írni. Neked spirálrugód van gondolom a Sprinteren. Nekünk a kocsi jóval régebbi és laprugós még. Nekem a laprugó és az alváz közé tudnám tenni ezt a segédrugót.
Főként a hasmagasságon szeretnék emelni. Kétszer volt kellemetlenségem, egyszer kiszakadt a tank leeresztőcsavarja. (ekkor elfolyot vagy 30 l gázolajam), Utána könnyen meg tudtam hegesztetni. Nem gyári tankom van az nagyon kicsi volt 65 literes, a mostani 100 literes.
A másik problémám, hogy mély vízátfolyásoknál a kocsi hossza végett a hátsó lökhárító többször leért. Szerintetek ez a segédrugó a hasmagasságon nem sokat elem. A plusz laprugó meg azt mondta a rugókovács, ha tenne még be, akkor nagyon rázna a kocsi.Egyéb más kérdésem: – a tetőablakaim Fiamma Vent 50-es ezek, 5 évesek, de a nap az idei nyáron nagyon kiszívta őket, és a szúnyogháló vagy a sötétitő valamikor nagyon nehezen húzza vissza (sőt egy ablaknál egyáltalán nem). Lehet, hogy azért mert ritkán használjuk azt az ablakot? Szilikon spray vagy más segítene rajta, vagy szedjem szét.
A tetőabalakokba milyen plusz szigetelést lehet nagy hidegben betenni. Egy barátom azt mondta, hogy vágjak be méretre polifoamot és húzzam be valamilyen szövettel, amikor kell helyezzük be a tetőabalakba. Más ötlet esetleg?2011.10.27.-13:20 #32146[quote=”csep88″:lsmnvkdt]…GáborApa neked otthon ez a hidraulikus segédrugó kompresszorral mennyiben ált meg. Hogy tudjam mihez viszonyitani az árakat…[/quote]
Nem hidraulikus hanem pneumatikus. Az egyik folyadékot (olaj) jelent a másik levegőt. 😉Az már 5 éve volt, és 200 körül, ahogy most is. Ráadásul, ha már valaki ennyit rááldoz, akkor mindenképpen a kétköröset javasolnám, mert azzal még stabilabb lesz a jármű. (nem tud a levegő a két henger között vándorolni)
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.