-
IndítottaTémakör
-
2018.10.01.-19:06 #56017
Sziasztok ! Mi a véleményetek mikorra lesz olyan helyzet hogy ellehetetlenül a lakóautózás külföldre? Nekem egy 2.8jtd m van egyre borulátóbb vagyok. 37ekm van benne lassan mégis bontó? Nagyon rosszul érintenek az új hírek mert azt hittem lesznek kivételek. Nem hiszem hogy ezeket a motorokat át lehet alakítani de ha van ötlet érdeklődve várom. Köszönöm
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.11.23.-01:16 #56317
Szerintem még jó pár évig használhatjuk az öreg diesel csigáinkat, legfeljebb egyre messzebbről kell majd bebiciklizni a belvárosokba. Utána meg vehetünk leselejtezett elektromos buszokat a postásoktól. A Fed-Ex is most vett 1000 db kínai elektromos furgont, egy ilyenből már elég fullos lakóautót lehetne építeni…
Hollandiában elment mellettünk egy régi UPS furgont, ami szintén elektromos volt, de nem értem utol a Transittal, hogy jobban megnézzem…
2018.11.23.-00:56 #56313„inkább benzines irányban érdemes keresni, de olyan meg nincs” Talán nem véletlenül. Nyomaték, fogyasztás, stb. Én még bízom abban, hogy a dízelek LPG-vel történő „feljavítása” kishazánkban is beindul egyszer 🙂
[quote=”Slipah” post=53818][quote=”woodoopilot” post=53766]
A nagy kérdés az, hogy mikor jut el odáig a diesel kitiltási hullám, hogy egy egész országból kitiltsák a részecske szűrő nélküli járműveket. Ausztriába már elég régóta nem hajthatnak be az öreg diesel teherautók, nem kizárt, hogy egyszer a személygépkocsikra is kiterjesztik majd a tiltást…[/quote]Csak az a kellemetlen, hogy több ezer ilyen dízel autó rohangál az utakon, amik egyébként még akár évtizedekig életben tarthatóak lennének. Nincs, vagy nem készül valami utólag beépíthető részecskeszűrő, amivel megoldható ez a probléma?
Illetve írod, hogy benzin+gázüzemre szavaznál. Oké, de ahogy nézem, benzines lakót kb. nem lehet kapni. Egy-két régi (30-40éves) OPEL, HYMER és kész… Szóval én is gondolkoztam, hogy inkább benzines irányban érdemes keresni, de olyan meg nincs:([/quote]
2018.11.21.-01:52 #56268[quote=”woodoopilot” post=53766]
A nagy kérdés az, hogy mikor jut el odáig a diesel kitiltási hullám, hogy egy egész országból kitiltsák a részecske szűrő nélküli járműveket. Ausztriába már elég régóta nem hajthatnak be az öreg diesel teherautók, nem kizárt, hogy egyszer a személygépkocsikra is kiterjesztik majd a tiltást…[/quote]Csak az a kellemetlen, hogy több ezer ilyen dízel autó rohangál az utakon, amik egyébként még akár évtizedekig életben tarthatóak lennének. Nincs, vagy nem készül valami utólag beépíthető részecskeszűrő, amivel megoldható ez a probléma?
Illetve írod, hogy benzin+gázüzemre szavaznál. Oké, de ahogy nézem, benzines lakót kb. nem lehet kapni. Egy-két régi (30-40éves) OPEL, HYMER és kész… Szóval én is gondolkoztam, hogy inkább benzines irányban érdemes keresni, de olyan meg nincs:(
2018.11.07.-00:47 #56216[quote=”Slipah” post=53764]
Akkor ha jól érzem legalább EUR3-mas motorral érdemes venni…[/quote]
Ha most vennék lakóautót, én is a benzin-gáz üzemre szavaznék…
Dieselből már nem elég az euro 3, ha Németroszágban is be akarsz menni a zónákba, akkor 2006 jan. 1 után gyártott, euro4 kell, de ahogy látom pár éven belül már az is ki lesz tiltva…
A nagy kérdés az, hogy mikor jut el odáig a diesel kitiltási hullám, hogy egy egész országból kitiltsák a részecske szűrő nélküli járműveket. Ausztriába már elég régóta nem hajthatnak be az öreg diesel teherautók, nem kizárt, hogy egyszer a személygépkocsikra is kiterjesztik majd a tiltást…
2018.11.06.-23:31 #56215Vagy benzinest LPG-vel. A dízel gázosítását nem engedik egyenlőre nálunk. Forszírozni kéne…
[quote=”Slipah” post=53764][quote=”woodoopilot” post=53763Tavaly Firenze után, Poggibonsi mellett kinéztünk egy ingyenes lakóautó parkolót, de nem tudtunk keresztülmenni a városon, mert a körforgalmaknál minden városba vezető kijárat le volt zárva az Euro3-nál rosszabb járművek előtt. Pedig ez csak egy 30e-s kisváros volt.[/quote]
Akkor ha jól érzem legalább EUR3-mas motorral érdemes venni…[/quote]
2018.11.06.-16:54 #56214[quote=”woodoopilot” post=53763Tavaly Firenze után, Poggibonsi mellett kinéztünk egy ingyenes lakóautó parkolót, de nem tudtunk keresztülmenni a városon, mert a körforgalmaknál minden városba vezető kijárat le volt zárva az Euro3-nál rosszabb járművek előtt. Pedig ez csak egy 30e-s kisváros volt.[/quote]
Akkor ha jól érzem legalább EUR3-mas motorral érdemes venni…
2018.11.06.-16:41 #56213[quote=”adamdenes” post=53761]Mi most egy hete értünk haza észak Olaszországból, kutya nem foglalkozott velünk. A városokban nem változott a kép a korábbiakhoz képest nincs kevesebb öreg lakóautó. Minket sem állított meg senki sehol, hogy mit keresünk a 14 éves autóval a város központban.[/quote]
Mi majrésak vagyunk, sosem mentünk be a ZTL-be, de én is láttam a zónákon belül olyan autókat, amik nem hajthatnának be. De jellemzően csak ott, ahol nem volt kamera, ahol kamerák is vannak a zónahatáron, ott szerintem nem kockáztatnak. Pl. a sógorom is behajtott Hollandiában egy tiltott zónába, és elég hamar jött is neki a csekk. Az olaszok sokszor csak 1-1,5 év múlva küldik ki a fizetési felszólítást…
Tavaly Firenze után, Poggibonsi mellett kinéztünk egy ingyenes lakóautó parkolót, de nem tudtunk keresztülmenni a városon, mert a körforgalmaknál minden városba vezető kijárat le volt zárva az Euro3-nál rosszabb járművek előtt. Pedig ez csak egy 30e-s kisváros volt. Mondjuk legalább tisztességesen kitáblázták, így nem szaladtunk bele egy zsákutcába.
A parkoló a zónán kívül volt, de csak nagy kerülővel, a város utáni lehajtótól lehet szabályosan megközelíteni.Szóval a zónák eddig is léteztek, hogy mennyire veszik komolyan, az a rendőrök mentalitásától függ. De valami szigorítás mégiscsak lehet, ha ennyit cikkeznek róla…
2018.11.05.-19:46 #56212[quote=”adamdenes” post=53761]Minket sem állított meg senki sehol, hogy mit keresünk a 14 éves autóval a város központban.[/quote]
Ez persze jó hír, csak nem biztos, hogy jövőre is így lesz. Azért lenne jó tisztábban látni, hogy aki most készül idősebb lakót venni (mint én:), az vajon mire számíthat…
2018.11.05.-19:01 #56211Mi most egy hete értünk haza észak Olaszországból, kutya nem foglalkozott velünk. A városokban nem változott a kép a korábbiakhoz képest nincs kevesebb öreg lakóautó. Minket sem állított meg senki sehol, hogy mit keresünk a 14 éves autóval a város központban.
2018.10.31.-18:40 #56203[quote=”woodoopilot” post=53749]http://www.olaszmamma.com/2018/10/kozlekedes-dizel-autoval-olaszorszagban/?fbclid=IwAR1zGrxen4_1mPZ-RaTZg0iMnmjLMuwqH4ySwQ6pl65WdX91UHqB8LtmfI0[/quote]
Mondjuk itt konzekvensen „dízel meghajtású autókról” van szó, pedig felmerülhet, hogy számosságuk miatt jóval kisebb környezeti terhelést, viszont turisztikai szempontból fontos lakóautókkal kivételt tegyenek.
2018.10.30.-03:42 #562002018.10.26.-16:12 #56178Kedves Sorstársam!
Nekem még rosszabb az estem mert egy 2500 os szívó m van Tavasszal voltam egy előadáson ahol egy ezzel a témával foglalkozó szakember tartott és a következőket mondta:
a CO valahogy megoldható de a nitrogéndioxid és a száraz anyag kibocsájtás sokkal költségesebb dolog.
Van már megoldás dolgoznak rajta német kutatók.
Jelenleg még nincs széria gyártásban. Várjunk türelmesen
valami megoldás előbb utóbb lesz.
„Vicces megjegyzésem: mikor viszed az autód a bontóba légyszíves előtte szólj”
Tény és való hogy egyre jobban szűkülnek a lehetőségeink
de mennyibe kerül egy Eu6 os autó manapság?
Üdvözlettel Ferri2018.10.20.-02:13 #56158Mivel mi is éppen Olaszországba készülünk megkérdeztem olasz lakóautós barátunkat a diesel tiltásról. Ő is konzultált és végül arra jutottak, hogy csak a városcentrumokban korlátozzák a forgalmat (ilyen zónával pl. Cremonában már találkoztunk). A közutakon elképzelhetetlennek tartják az EUR 3, vagy EUR 4 diesel járművek forgalmának korlátozását, mert akkor megbénulna az ország.
2018.10.13.-22:11 #56113Mennyire környezetkímélőbb megoldás. 🙂
2018.10.13.-16:06 #56110A németeket is erősen foglalkoztatja a téma…
Valaki felrakott egy képet a tiltás előtti és utáni útvonaláról:
No Comment!2018.10.06.-04:04 #56045Már nem tudom melyik cikkben, de meg van említve, hogy legalább 3főnél (a kocsiban) már nincs korlátozás, meg a 30 ezernél nagyobb lélekszámú településekre vonatkozik, és ott is csak hétközben.
Még korábban meg a netes kutakodásaim arra vezettek, hogy minden szankció helyi hatáskörű, és a lakójárművekre nem vonazkozik.(persze ezt ne vegyétek bizonyító erejűnek)
…nem haboznék nekiindulni. 🙂 mivel amúgy is a gyorsforgalmi utakon mentek.
Ja! Szlovéniában mégha a benzinkutas rá is akar beszélni, ne engedjetek a nyomásnak! Sima szgk. Matrica kell minden lakójárműre. (Direkt néztem a többi csigán is, és magam is teszteltem)2018.10.06.-01:33 #56043Hali! Nekünk is tervben volt. Ha lesz infód engem is érdekel. Köszi
2018.10.06.-01:24 #56042[quote=”Döme” post=53599]Megint beleestünk abba a hibába, hogy az igazából hozzá nem értő és felületes újságíró kissé szenzációhajhász cikket ír, és pár lényeges momentum kimarad pont emiatt. És általában a lényeg ugye….
http://www.autoszektor.hu/hu/content/dizel-tiltas-eszak-olaszorszag-bekemenyit
ez azért árnyaltabb így, és nem csak a dízelt érinti. 🙂
Ja és ha jók az infók, ez volt tavaly is, csak nem lett még felkapva akkor.Itt meg lehet keresgélni:
http://hu.urbanaccessregulations.eu/%5B/quote%5DNa ez érint minket is. Két hét múlva mennénk Velencébe (nem a Gárdony melletti).
Most mi van? Tervezzek másfelé? Van B terv, de az A tervbe már nagyon beleéltük magunkat.
?
Most, hogy már megy, telipofázom az egész fórumot, napelem témában is lesz gondolatom.
Bocsi2018.10.03.-02:02 #56030Megint beleestünk abba a hibába, hogy az igazából hozzá nem értő és felületes újságíró kissé szenzációhajhász cikket ír, és pár lényeges momentum kimarad pont emiatt. És általában a lényeg ugye….
http://www.autoszektor.hu/hu/content/dizel-tiltas-eszak-olaszorszag-bekemenyit
ez azért árnyaltabb így, és nem csak a dízelt érinti. 🙂
Ja és ha jók az infók, ez volt tavaly is, csak nem lett még felkapva akkor.Itt meg lehet keresgélni:
http://hu.urbanaccessregulations.eu/2018.10.02.-02:38 #56024….és közben egy Trump, Putyin, stb, meg egy helyre egyszerre 3 géppel repked, hogy a „tenoristákok” ne tudják őket lelövöldözni… meg a nagy környezetvédők se gumicsónakkal mennek a konferenciákra, hanem különgépekkel.
Vízfej, és agyrém ez az egész.
Kb,mint a szívószálak körüli hajcihő. A „szabvány” fiatal anyuka naponta 6-10 eldobható pelenkát dob a szemetesbe, csak palackozott vizet iszik, naponta 2x mos szintetikus mosóporral, ha nincs szerencsénk, akkor napi 1 doboz cigi csikkjét dobálja szanaszét, mindenből eldobhatót vesz, hogy ne kelljen mosogatni, és a nagyobbik 8-10 éves gyerekét a 400m-re lévő iskolába kocsival viszi. Hidegben jár a motor amíg parkol, mert fűt, melegben meg, mert klímázik… évente cserél telefont. A hűtőben tárolt kaja 60%-a szemetesben végzi és sorolhatnám…
de az a krva szívószál ami műanyag, na az szennyezi a környezetet, és ő mint lelkes környezetvédő azt innentől nem fog használni….
Baj van a fejekben, nagy baj.2018.10.02.-01:56 #56023A taljánok durvábbak!
https://index.hu/kulfold/2018/10/01/olaszorszag_dizel_auto_legszennyezes/2018.10.01.-22:19 #56022Úgy látom Brüsszel környékén is nagy szigor lesz pár éven belül:
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/10/01/brusszelben_is_elindult_a_dizeltiltas/Itt az egész régió benne van a zónában, de évente max. 8 alkalommal, 35 eurós díj ellenében be lehet hajtani. Az OT-s csigákra nem vonatkozik a tiltás…
2018.10.01.-21:48 #56021Csak lesz valami könnyítés. Vagy van is csak mi nem tudjuk.
2018.10.01.-21:38 #56020Mennek azok a zónán belül is, legalábbis Berlinben…
Mi leparkoltunk a zónahatáron a Humbold park mellett, de amikor körbesétáltam a parkot, egy csomó öreg lakóautót láttam a zónán belül. A fiam Berlinben lakott régebben, azt mondta kb. fél évig parkolt matrica nélkül, amikor rátettek egy figyelmezető cetlit a kocsira. De nem büntették meg, és bemondásra adtak neki matricát, anélkül hogy megnézték volna a forgalmit. Meglepő ez a laza hozzáállás, a németektől pont nem ezt vártam volna, de gondolom ez tartományonként is változhat…2018.10.01.-19:48 #56019Pont ez járt a fejemben. A németeknél is van nem kevés öreg lakó. Még is mehetnek a zónán kívül.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.