Főoldal Fórumok Lakóautók Diesel-Gáz rendszer

Legutóbb frissítette nemo25 12 years, 5 months telt el
4angok
8 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #30765
    DGMKft
    Felhasználó

      Sziasztok!

      Arra gondoltam, érdekelhet benneteket a rendszer, amit készítettünk, profitálhattok majd belőle.

      A klasszikus benzin-gáz rendszer testvére a művünk, néhány módosítással, amikre a diesel motor eltérő felépítése miatt van szükség.

      Magyarországon újdonság, Ausztráliában az elmúlt évtizedben a mindennapi élet része már.

      A lényege a motorban elégetett gázolajhoz adagolt LPG, ami a nagyobb lángsebesség miatt segíti a gázolaj tökéletesebb égését.
      Csökken a kormolás, mivel tökéletesebb az égés, ugyanahhoz a menetteljesítményhez elegendő kevesebb gázolaj, emiatt az összes kibocsátása alacsonyabb lesz a fogyasztáscsökkenés arányában.
      A rendszer jelenlegi beállításaival a különböző jellemzők figyelembevételével (típus, tömeg, stb.) 20-30% üzemanyag megtakarítást hoz.

      A sokat utazók az üzemanyag költségből, valamint a csökkenő károsanyag kibocsátásból egyaránt profitálhatnak, ami Németországban a környezetvédelmi zónákba való behajtási engedély méréses megalapozását jelenti pl.
      pár részlet még az apróban
      Kérdéseitekben állok szolgálatotokra!
      Üdv:
      Péter

    • Szerző
      Válasz
    • #37025
      nemo25
      Felhasználó

        [quote=”Blue”:270v8jnx]Engem is sok emberel hoz össze a sors aki nem lát tovább az orránál és olyat mond vagy tesz ami meghaladja a saját korlátait.
        Az ilyeneket vagy sajnálni, vagy megleckéztetni érdemes. Sajna többnyire nem fogják fel és így neked sem teljes az örömöd (de legszebb öröm a káröröm).

        Te is szkeptikus vagy mert valamiben nem hiszel de legalább utána jársz.
        😉 [/quote]
        Az tény hogy működik. Ez nem vitás. Neked mennyivel lett karcsúbb az étvágya a csigának?

        #37012
        Blue
        Felhasználó

          [quote=”EdGaR”:3em2zlha]Miután én is autószervizben dolgozom, azért ezzel kapcsolatban kapom itt is az ívet rendesen. Csupa szkeptikussal vagyok körülvéve, áltudománynak tartják, mint az üzemanyagcső köré tekert mágnest 😯 Nem számítok nagy csodára… de vagyok annyira futurista, hogy megpróbáljam. 😉 [/quote]

          Engem is sok emberel hoz össze a sors aki nem lát tovább az orránál és olyat mond vagy tesz ami meghaladja a saját korlátait.
          Az ilyeneket vagy sajnálni, vagy megleckéztetni érdemes. Sajna többnyire nem fogják fel és így neked sem teljes az örömöd (de legszebb öröm a káröröm).

          Te is szkeptikus vagy mert valamiben nem hiszel de legalább utána jársz.
          😉

          #36987
          EdGaR
          Felhasználó

            [quote=”Blue”:84vitued]Upsz most látom hogy miről beszélgettek itten.

            Az hogy a hidrogén sokkal lobbanékonyabb mint az üzemanyagaink az tény, ezt már rég kitalálták tőlünk okosabbak.
            A sportban már régebben, a szériáknál a kamionok teher autókban (kisebb mértékben személy autókban) kezdték alkalmazni. Így a sok ezer cm3 es motorok emissziója a rendeleti (Euro) normáknak könnyeben megfelel a tökéletesebb égéssel. A gyárilag szerelt autóknál a motor elektronika vezérli a hidrogén cellát.
            Mivel az elektrolízis egy + és – vezetékkel is működik ezért felbolydult a világ köztük kis hazánk kísérletező emberei is, nagy jövőt és nagy pénzeket remélve.
            Jó magam is benne voltam az egyik magyar fejlesztő csapatban szép sikerekkel. A kicsiny piac miatt mi is a miénket istenítettük és másét szapultuk pedig csodát senki nem tudott csinálni (ezt csak azért írom Gábor mert a linkedben is látsz erre utalást).
            Én illetve Mi sokat szereltünk be hajóba, teherautóba, személyautóba. A Műhelyemből HHO beszerelő bázist akartam csinálni.
            De, számomra soha nem érte el se a miénk se a konkurenciáké a –„bolond biztos vagy szőkenő biztos”—kategóriát.
            Mindig oda figyelést igényel amit egy havernak eltudok mondani de egy ismeretlentől nem várhatom el hogy 3000 Km en ként bejöjjön ellenőrzésre.
            Egyébként az én lakómba is (amit sokan ismertek a Ducató) nagyon rég óta benne van és ezzel működik, csak nem látjátok hogy én vizet is tankolok. Én meg nem büszkélkedek olyannal ami nem 1000 % ós.
            De tény hogy működik.[/quote]
            Miután én is autószervizben dolgozom, azért ezzel kapcsolatban kapom itt is az ívet rendesen. Csupa szkeptikussal vagyok körülvéve, áltudománynak tartják, mint az üzemanyagcső köré tekert mágnest 😯 Nem számítok nagy csodára… de vagyok annyira futurista, hogy megpróbáljam. 😉

            #36979
            Blue
            Felhasználó

              [quote=”EdGaR”:37fs4vy4]Nem találtam jobb topikot, hogy megosszam Veletek mit találtam a neten. Lehet, hogy többen már ismerik az oldalt, nekem újdonság volt.
              A rendszer nem új-keletű évekkel ezelőtt láttam már működő amatőr próbálkozást egy régi Dacia-ban, de ennek ellenére azóta sem túl elterjedt. Én is igen szkeptikusan olvastam, majd kértem egy árajánlatot. Ha majd többet megtudok, folytatom itt tovább.[/quote]

              Upsz most látom hogy miről beszélgettek itten.

              Az hogy a hidrogén sokkal lobbanékonyabb mint az üzemanyagaink az tény, ezt már rég kitalálták tőlünk okosabbak.
              A sportban már régebben, a szériáknál a kamionok teher autókban (kisebb mértékben személy autókban) kezdték alkalmazni. Így a sok ezer cm3 es motorok emissziója a rendeleti (Euro) normáknak könnyeben megfelel a tökéletesebb égéssel. A gyárilag szerelt autóknál a motor elektronika vezérli a hidrogén cellát.
              Mivel az elektrolízis egy + és – vezetékkel is működik ezért felbolydult a világ köztük kis hazánk kísérletező emberei is, nagy jövőt és nagy pénzeket remélve.
              Jó magam is benne voltam az egyik magyar fejlesztő csapatban szép sikerekkel. A kicsiny piac miatt mi is a miénket istenítettük és másét szapultuk pedig csodát senki nem tudott csinálni (ezt csak azért írom Gábor mert a linkedben is látsz erre utalást).
              Én illetve Mi sokat szereltünk be hajóba, teherautóba, személyautóba. A Műhelyemből HHO beszerelő bázist akartam csinálni.
              De, számomra soha nem érte el se a miénk se a konkurenciáké a –„bolond biztos vagy szőkenő biztos”—kategóriát.
              Mindig oda figyelést igényel amit egy havernak eltudok mondani de egy ismeretlentől nem várhatom el hogy 3000 Km en ként bejöjjön ellenőrzésre.
              Egyébként az én lakómba is (amit sokan ismertek a Ducató) nagyon rég óta benne van és ezzel működik, csak nem látjátok hogy én vizet is tankolok. Én meg nem büszkélkedek olyannal ami nem 1000 % ós.
              De tény hogy működik.

              #36962
              nemo25
              Felhasználó

                [quote=”EdGaR”:fsls8v2s]Ha összejön a beszerelést mindeképp rájuk bízom. A téli üzemmóddal kapcsolatban voltak fenntartásaim, de megnyugtattak, hogy gond nélkül indul egy segédelektronika segítségével. Ami tetszett, hogy semmit sem alakítanak át úgy, hogy ne lehessen visszaalakítani. Közben visszaírtak és 65 vagy 85.000 Ft a beépítendő szett (komfort berendezéstől függően) és 20.000 Ft a beépítés, egy munkanap alatt. Azért telefonon még lenne majd pár tudatlan kérdésem…[/quote]
                Ha telefonon kérdezel, akkor kérdez rá légyszi, hogy milyen mértékben terheli meg a generátort. Jelen esetben figyelembe kell venni a generátorod teljesítményét, mert nekünk nem csak a géperejű szokásos fogyasztóival kell számolni, hanem a felépítményt kiszolgáló elektromos berendezések fogyasztásával is. Ezek az akku töltő, hűtő menet közbeni 12 voltos szükséglete, és ami még esetlegesen még használatban lehet.

                #36960
                EdGaR
                Felhasználó

                  [quote=”nemo25″:135bmpkp]Ez már valóban régi megoldás. És az is igaz, hogy valós a fogyasztás csökkenése. egy jó barátom Jumper-ébe lett beépítve cirka másfél éve, és 1-1.5 liter megtakarítást eredményezett neki. Viszont ami kicsit problémássá teszi a dolgot, hogy nagyon pontosan be kell állítani a ketyerét, és néha bizony elmászik ez a beállítás. Mivel a hidrogén katalizálja az égési folyamatot, így hatékonyabban ég el a gázolaj a hengerekben, és a kipufogott égéstermék kevesebb el nem égett szénhidrogént tartalmaz. A tapasztalat az vele, hogy a hidegindításnál jelentkeznek a rendszer gyenge pontjai. Hidegen nehezen indul a motor. A másik macera vele télen van, hiszen a vízbontó tartálya ilyenkor befagy, emiatt oda is egy spéci fagyálló keveréket kell alkalmazni. Egyébként működik a rendszer.[/quote]
                  Ha összejön a beszerelést mindeképp rájuk bízom. A téli üzemmóddal kapcsolatban voltak fenntartásaim, de megnyugtattak, hogy gond nélkül indul egy segédelektronika segítségével. Ami tetszett, hogy semmit sem alakítanak át úgy, hogy ne lehessen visszaalakítani. Közben visszaírtak és 65 vagy 85.000 Ft a beépítendő szett (komfort berendezéstől függően) és 20.000 Ft a beépítés, egy munkanap alatt. Azért telefonon még lenne majd pár tudatlan kérdésem…

                  #36959
                  nemo25
                  Felhasználó

                    [quote=”EdGaR”:1b9xma54]Nem találtam jobb topikot, hogy megosszam Veletek mit találtam a neten. Lehet, hogy többen már ismerik az oldalt, nekem újdonság volt.
                    A rendszer nem új-keletű évekkel ezelőtt láttam már működő amatőr próbálkozást egy régi Dacia-ban, de ennek ellenére azóta sem túl elterjedt. Én is igen szkeptikusan olvastam, majd kértem egy árajánlatot. Ha majd többet megtudok, folytatom itt tovább.[/quote]
                    Ez már valóban régi megoldás. És az is igaz, hogy valós a fogyasztás csökkenése. egy jó barátom Jumper-ébe lett beépítve cirka másfél éve, és 1-1.5 liter megtakarítást eredményezett neki. Viszont ami kicsit problémássá teszi a dolgot, hogy nagyon pontosan be kell állítani a ketyerét, és néha bizony elmászik ez a beállítás. Mivel a hidrogén katalizálja az égési folyamatot, így hatékonyabban ég el a gázolaj a hengerekben, és a kipufogott égéstermék kevesebb el nem égett szénhidrogént tartalmaz. A tapasztalat az vele, hogy a hidegindításnál jelentkeznek a rendszer gyenge pontjai. Hidegen nehezen indul a motor. A másik macera vele télen van, hiszen a vízbontó tartálya ilyenkor befagy, emiatt oda is egy spéci fagyálló keveréket kell alkalmazni. Egyébként működik a rendszer.

                    #36946
                    EdGaR
                    Felhasználó

                      Nem találtam jobb topikot, hogy megosszam Veletek mit találtam a neten. Lehet, hogy többen már ismerik az oldalt, nekem újdonság volt.
                      A rendszer nem új-keletű évekkel ezelőtt láttam már működő amatőr próbálkozást egy régi Dacia-ban, de ennek ellenére azóta sem túl elterjedt. Én is igen szkeptikusan olvastam, majd kértem egy árajánlatot. Ha majd többet megtudok, folytatom itt tovább.

                    You must be logged in to reply to this topic.