Főoldal › Fórumok › Lakóautózás › Biwakolás Európában
-
IndítottaTémakör
-
2010.09.16.-05:22 #25650
Áthelyezett hozzászólás:
————————————————————-[quote=”GaborApa”:28dxzywj] A biwakolásra se mondjuk ki általánosan, hogy tilos, mert sok országban megengedett. Nem tudom mennyire aktuális még ez a lista, de nagyrészben valószínűleg igaz lehet.
Tök jó lenne, ha egyéb konkrét tapasztalatokról is tudhatnánk.
Pl német fórumon?[/quote]Ez az europai biwákolás lista 2008-bol származik.
Az ADAC autóklub listája aktuálisabb, de PDF-formátumban van.
Ha nem tudjátok fel nyitni, átdolgoztam jpg-re, az albumban megtaláljátok, de németül van.Egy éjszakára minden olyan helyen ahol nincs tilalom meg lehet álni, a vezetönek testi felfrissülése céljábol.
De semmiféle kempingszerü tevékenységnek nem szabad lennie. Például egy felnyitott oldalablakot is helyenként annak számitanak! 🙁
Mi is töbnyire biwákolni szoktunk és eddig, kivéve Hollandiában és, sajnos, Magyarországon, sehonnan se kergettek még el.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.03.19.-15:32 #54841
Sziasztok!
Életünk első lakóautós túráját tervezzük, május 10-21 között.
Bp-i indulással tennénk egy Szlovén kitérőt (Bled/Bohinj) majd tovább Észak-Olaszországba (Garda, vagy a környéke) majd lefelé Toszkána/Umbria és onnan haza. Cél a természetközelség a lelassulás.Egy egy helyen 2-3 éjszakát töltenénk. Mivel ez amolyan „teszt” jellegű kedvcsinálós utazás bérelt autóval, ezért szeretnénk mindent kipróbálni. Kempingezést, stellplatz használatot és biwakolást is. Ha tetszik az életforma (amivel kapcsolatban sok kétségem azért nincs) akkor valószínűleg saját lakó vásárlása felé indulnánk.
Sokat olvasgattam, láttam a megannyi kemping és mindenféle éjszakázó helyet javasló oldalt/alkalmazást. Ezek nagyon hasznosak voltak. Azt is olvastam, hogy Olaszországban nincs országos szintű törvény a vadkempingezésre, hanem megyénként szabályozzák, de úgy általában 1-2 éjszakát elnéznek, ha nem centrumban frekventált helyen van az ember és nincs főszezon. Azt is olvastam, hogy a forgalmas utak benzinkútjait jobb elkerülni (bár ezt amúgy is megtennénk).
Ami viszont nekem kicsit homályos, hogy igazán jó pontokat hol/hogyan talál az ember. Tehát ami lehetőleg forgalmas útvonalaktól távol esik valahol kis hegy tetején lévő tisztás szép kilátással. Erdő mélye ahol éjszaka behallatszódnak a vándorló állatok neszei… szóval az igazán természetközeli de azért lakóautóval megközelíthető helyekre gondolok. Vagy ilyen nem nagyon van? Valahogy nekem kicsit lehangolónak tűnik félrehúzódni egy forgalmas út parkolójában, és ott éjszakázni, aztán menni tovább… Kiülnék egy pohár borral olvasni, miközben a grillen készül a vacsora, és csak a tücskök ciripelnek. Ilyen helyeket hol találok?
Persze amúgy minden tanácsot szívesen fogadtok:)
2018.03.19.-12:58 #54840Hétvégén Prágában voltunk aki nem keres kempinget annak ajánlom a természettudományi múzeum körüli parkolókat ott már lehet egész nap is parkolni 40 korona óránként csendes környék a belváros 15 perc séta. Nyári időszakban nyilvános WC és közkút is van a közeli parkban.
2017.11.21.-00:50 #53909[quote=”nagyadrian” post=51603]Kezdő lakóautósok vagyunk. Érdeklődni szeretnénk, hogy ha nem kempingbe szeretnénk éjszakázni, akkor hogyan és hol tehetjük meg, különböző országokban. Hallottuk, hogy nem lehet közterületen lakóautóban éjszakázni, mégis nagyon sok helyen látjuk az ellenkezőjét, szupermarket parkolókba stb. Autopálya parkolóban pl. szabad-e az éjszakát eltölteni stb. aki ebben tapasztalt és segítséget tudna ebben nyújtani azt nagyon megköszönnénk.[/quote]
Vannak írott, és íratlan szabályok, amiket érdemes, sőt olykor erősen ajánlott betartani. Ezeket most nem írnám le, hiszen már sokat említettük őket, olvasgasd vissza az ide vonatkozó topikokat. Egy alapszabályt viszont kiemelnék, miszerint, az autópályák parkolói, benzinkútjai, meglehetősen veszélyesek. Minden tranzitút mentén hemzsegnek a csibészek, becstelen emberek, akik azt nézik, hogy könnyedén el lehet menekülni egy-egy balhé után. Ez a nagyvárosokra is érvényes. Ilyen esetekben, inkább érdemesebb fizetni egy stellplatz, vagy kemping szolgáltatásáért, mint hogy támadásnak tegyük ki magunkat.
2017.11.17.-22:30 #53861[quote=”nagyadrian” post=51603]Kezdő lakóautósok vagyunk. Érdeklődni szeretnénk, hogy ha nem kempingbe szeretnénk éjszakázni, akkor hogyan és hol tehetjük meg, különböző országokban. Hallottuk, hogy nem lehet közterületen lakóautóban éjszakázni, mégis nagyon sok helyen látjuk az ellenkezőjét, szupermarket parkolókba stb. Autopálya parkolóban pl. szabad-e az éjszakát eltölteni stb. aki ebben tapasztalt és segítséget tudna ebben nyújtani azt nagyon megköszönnénk.[/quote]
Lásd „Biwakolás Európában” fórum topicot – ott ez részletesen ki van fejtve. 🙂
2017.11.17.-21:08 #53860Kezdő lakóautósok vagyunk. Érdeklődni szeretnénk, hogy ha nem kempingbe szeretnénk éjszakázni, akkor hogyan és hol tehetjük meg, különböző országokban. Hallottuk, hogy nem lehet közterületen lakóautóban éjszakázni, mégis nagyon sok helyen látjuk az ellenkezőjét, szupermarket parkolókba stb. Autopálya parkolóban pl. szabad-e az éjszakát eltölteni stb. aki ebben tapasztalt és segítséget tudna ebben nyújtani azt nagyon megköszönnénk.
2017.11.10.-13:13 #53814[quote=”MaNa” post=51556]
> Srychy> Mit dumál bele a tiéd a vezetésbe? Ezt még nem hallottam….[/quote]
Mint ahogy mondtam, az enyém nem dumál bele a vezetésbe. Ez az első saját Navim. Ezt is csak a lakóba használom. Ajándékba kaptam a gyerekektől.
A Tom-tom előtt vezettem néhány GPS-el. Mindegyik kölcsön volt.
Amit utáltam bennük: „TÚL GYORSAN MÉGY!”
Az enyém diszkréten csilingel, ha átlépem a megengedett sebességet, de nem tesz megjegyzést a vezetésemre.
🙂
Nem mondja durcásan, hogy „újratervezés”, hanem teszi a dolgát és diszkréten hozzám igazítja az útvonalat.
Az autópályákon kirajzolja a sávokat és kijelöli, hogy melyikbe soroljak.
Szóval eddig meg vagyok elégedve vele, bár párszor már megviccelt…2017.11.10.-02:31 #53813[quote=”jocibacsi” post=51557]2000 -s évek elején az első GPS-m egy Motorolla telefon volt, amire még BMP-be beszkennelt térképet használtam és látott 3 műholdat.
Ma egy egyszerű öreg WayteQ gépem van, Igo programmal.
Jobbára a nagyobb városok belvárosaiban és a magas hegyek szurdokaiban szokott bekavarni. Nagyon nehezen találtam meg a helyét a lakóba, ahol látta is a műholdakat, ráadásul alkóvos a kocsi.
„[/quote]
Nekem is ez volt a problemam, de megtalaltam a megoldast! A kinai online uzletekben lehet kapni kulso antenat ami nem direkt csatlakoztathato a GPS-hez (a legtobbnek nincs is lehetoseg direkt antenna csatlakozasara). Ket kis magnestalpas dobozkabol all, szivargyujto aljazatbol taplalva. A kulso egyseget erdemes a csiga tetejere rakni, a belsot valahol a muszerfelra-aztan lehet akarhova tenni a GPS-t.2017.11.09.-21:30 #53812Az a baj, hogy van amikor eltérünk a tervtől, néha még útközben is, így már nincs idő előre tervezni, kénytelenek vagyunk a gps-re hagyatkozni. Ha működik a mobilnet, akkor a google térkép útvonaltervezője szokott segíteni, de ha elmegy a térerő, akkor az se tudja hol vagyunk.
A beállításokban természetesen letiltottuk a földutakat, nem használjuk a legrövidebb opciót sem, leginkább a gyors és a jól követhető módot szoktuk használni. Amióta párszor megszívtuk, mindig megnézem a térképen az útvonalat, mielőtt leokézom a úticélt, de még így is érnek meglepetések. Pl. legutóbb bekapcsolva maradt a gps hazáig, és csak csak néztem értetlenül, hogy a házunktól pár km-re, miért akar kivinni a városból az elkerülő útra, ami lett volna vagy 10 km kerülő. Ráadásul azon az úton amit betervezett, már megszűnt a vasúti átjáró is, azt vajon mikor vette volna észre, hogy zsákutcába megyünk. Az is durva volt, amikor Perugiában egy olyan úton akart vinni, ahol ki volt téve a lakóautóval behajtani tilos tábla, utána meg volt egy csomó LTZ zóna, azt se tudtam hirtelen merre menjek, közben az utcák egyre keskenyebbek lettek, attól féltem a végén elakadok valahol. Nagy mázlink volt, mert sikerült kivergődni a sikátorokból, és rögtön utána megláttunk egy ingyenes parkolót, ami persze dugig volt. De szerencsére volt annyi hely a kocsik mögött, ahol meg tudtunk állni. Pár perc múlva az egyik autó csomagtartójába elkezdtek pakolni, mire egy szemfüles olasz be is állt elénk. De mondtam neki, hogy én is arra várok, hogy valaki kiálljon, erre mosolygott, és elállt az útból. Ez már este volt, ezért ott is aludtunk. Hangulatos hely volt a fal tövében, egy lépcsőn lehetett felmászni a városba. Reggel vettük észre, hogy egy kanyarral odébb van az a nagy parkoló, amit a park4night appon korábban már néztünk… 🙂
2017.11.09.-18:54 #538112000 -s évek elején az első GPS-m egy Motorolla telefon volt, amire még BMP-be beszkennelt térképet használtam és látott 3 műholdat.
Ma egy egyszerű öreg WayteQ gépem van, Igo programmal.
Jobbára a nagyobb városok belvárosaiban és a magas hegyek szurdokaiban szokott bekavarni. Nagyon nehezen találtam meg a helyét a lakóba, ahol látta is a műholdakat, ráadásul alkóvos a kocsi.
Nincsenek itt csoda készülékek (volt pár db) és csoda programok. Ha jól van beállítva, (földút letiltva) akkor nem visz a földútra.
Szerintem nagyon lényeges, hogy stabilan hány műholdat lát. Most olyan készüléket keresek, aminek van külső antenna csatlakozója, ami talán megold néhány dolgot.
Természetesen nem megyek a tóba, hanem felülbírálom a döntését és majd korrigáljon a program. Bizony néha bevisz a „temetőbe”, amit nehéz kivédeni. Legrosszabb élmény, Görögországban egy kisvárosban az általa jobbra jelzett út előtt 6 méterrel volt egy másik út, ahova bekanyarodtam, hát nem kívánom senkinek.
Bizony Én is szoktam mondani néha „nem látod, hogy egyirányú az utca ?”2017.11.09.-17:14 #53810Nem tom’ milyen a tomtom…:P . de a Garmin is képes elvinni minden rejtett útra, ha nem állítod be, hogy milyen utakon akarsz mászkálni. A Garmin-t is lehet frissíteni a netről, már ha akar valaki 3 órát eltölteni a frissítések letöltésével. Mi inkább bevisszük ide > http://www.garmin.hu/garmin-bolt
és fizetünk 3000,- Ft-ot.
Ez is jelzi a sebességmérést itthon és külföldön is.> Srychy> Mit dumál bele a tiéd a vezetésbe? Ezt még nem hallottam….
2017.11.09.-17:09 #53809Nem tom’ milyen a tomtom…:P [quote=”Srychy” post=51539][quote=”woodoopilot” post=51536], de a Garmin is képes elvinni minden rejtett útra, ha nem állítod be, hogy milyen utakon akarsz mászkálni. A Garmin-t is lehet frissíteni a netről, már ha akar valaki 3 órát eltölteni a frissítések letöltésével. Mi inkább bevisszük ide > http://www.garmin.hu/garmin-bolt
és fizetünk 3000,- Ft-ot.
Ez is jelzi a sebességmérést itthon és külföldön is.Mit dumál bele a tiéd a vezetésbe? Ezt még nem hallottam….
2017.11.09.-17:03 #53808Nem tom’ milyen a tomtom…:P [quote=”Srychy” post=51539][quote=”woodoopilot” post=51536], de a Garmin is képes elvinni minden rejtett útra, ha nem állítod be, hogy milyen utakon akarsz mászkálni. A Garmin-t is lehet frissíteni a netről, már ha akar valaki 3 órát eltölteni a frissítések letöltésével. Mi inkább bevisszük ide > http://www.garmin.hu/garmin-bolt
és fizetünk 3000,- Ft-ot.
Ez is jelzi a sebességmérést itthon és külföldön is.Mit dumál bele a tiéd a vezetésbe? Ezt még nem hallottam….
2017.11.09.-12:17 #53798[quote=”woodoopilot” post=51536]A mi iGO navink is teljesen meghülyül időnként, már mindenféle beállítást kipróbáltunk, de egyre kevésbé bízok benne. Sokszor teljesen irracionális útvonalon akar vinni. Ahol tudom merre kell menni, ott tudok korrigálni, de jobb ha bele se gondolok, mit csinál ott, ahol nem ismerjük a terepet. Pedig tavasszal lett hivatalos szervízben frissítve, de simán be akart most is vinni egyirányú utcába a rossz irányból, vagy földúton akart kerülőútra vinni, amikor már ott voltunk a pár száz méterre a céltól. Olaszországban folyamatosan ment a navi mellett a google térkép útvonaltervezője a telefonon, abban jobban bízok, de mivel nincs gps a telómban, elszáll a helymeghatározás, ha nincs elég térerő…
Gondoltam váltani kellene valami másik navira, de ezek szerint a Garmin sem tuti. A Tomtom talán jobb? Esetleg a Waze-t próbálta már valaki?[/quote]
Nekem a IGO-LIMUZIN programom van (az egyik) ami több, mint 200,000.- Ft volt anno- új frissítéssel bevitt Miskolcon egy régi temetőbe, -aminek kupplungcsere lett a következménye, míg kijöttem onnan,- ennek ellenére nem csak magarországon, hanem bárhol Eu-ban toronymagasan a legjobb az IGO mind között.
Van egy GARMIN NAVÜ CAMPER 720 gépem is, (ebbe bele lehet írni a jármű méreteket, de nem szabad ezt a funkciót használni, mert nem enged át sem kisebb sem nagyobb városokon sem, pl Belgrádon sem ahol simán lehet menni lakóval) nagyon rossz a mutatott útszakasz mérete is, így szart sem ér, a TOM-TOM még rosszabb.
A VAZE Izraeli programja úgy tűnik kíváló -itthon biztosan ez most a legjobb!
Ha valakinek van róla külhoni infója jelezze!2017.11.09.-12:02 #53794A „beallitasok” menupontban ki lehet valasztani harom tervezesi format: legrovidebb; leggyorsabb; legatlathatobb A „legrovidebb”, ahogy te is lattad minden jarhato uton (meg mezei folduton is -ha nincs kitiltva) fog kalauzolni, es sokszor a legelkepesztobb helyekre is elvisz. A „leggyorsabb” figyelembe veszi az adatbazisaban szereplo kozlekedesi statisztikai adatokat (foleg a zsufoltsag, kikeruli a szuk varosreszeket stb). A „legatlathatobb” ugy tervezi az utat hogy ne kelljen sokat manoverezni es a legtobbszor ez visz a legnormalisabb utakra. Mindegyiknek megvan a maga elonye-hatranya. Nekunk legjobban a „legatlathatobb” varians felelt meg. Gondos megtervezessel, otthon, a gugli mappal a monitoron meg lehet tervezni hogy pontosan oda vigyen ahova akarsz menni. Foleg koztespontok megadasaval lehet pontosan tervezni, csak vigyazni kell hogy az a koztespont az utvonalon legyen. Legcsalokabb egyszeruen varoskozepet beutni, mert a legerdekesebb helyekre kerulhetsz! Amig megtanultam ezt „gyonyoru” helyeken kotottem ki, mint peldaul Ausztriaban a fouttol jo par kilometerre eso, egy irdatlan emelkedo tetejen levo templom! 🙂 Neha idegesito volt…neha pedig igazan szep helyekre kerultunk igy. Legjobban itthon, ismert utakon hasznalva lehet megtanulni „gondolkozasmodjat”, mivelhogy itthon tudod merre kell menni es ki lehet ertekelni hogy merre es miert arra vezet a kisgep.
2017.11.09.-10:41 #53793[quote=”woodoopilot” post=51536]
Gondoltam váltani kellene valami másik navira, de ezek szerint a Garmin sem tuti. A Tomtom talán jobb? Esetleg a Waze-t próbálta már valaki?[/quote]
Nekem Tomtom van. Nem külömb az sem. Annyi, hogy az enyémet folyamatosan tudom frissíteni a netről.
Rossz irányba még nem vitt be utcába, de, ha a cél akár egy méterrel is közelebb van, akkor képes elvinni egy rosszabb minőségű útra. Ami miatt mégis kedvelem, hogy előre jelzi az összes telepített kamerát és nem dumál bele a vezetésbe.
🙂2017.11.09.-03:40 #53791Nem tudom van-e nagy különbség a Garminok között, a miénk már egy 10 éves darab, de még jól műkszik. Gondolom nem a konstrukciótól függ a beletáplált hülyeség, valszeg az újak is u.azt a frissítést kapják és u.azt a hülyeséget mutatják. Nincs más megoldás, fejben kell lenni a megfelelő iránynak, neked kell kontrollálni állandóan a gps-t.
[quote=”woodoopilot” post=51536]A mi iGO navink is teljesen meghülyül időnként, már mindenféle beállítást kipróbáltunk, de egyre kevésbé bízok benne. Sokszor teljesen irracionális útvonalon akar vinni. Ahol tudom merre kell menni, ott tudok korrigálni, de jobb ha bele se gondolok, mit csinál ott, ahol nem ismerjük a terepet. Pedig tavasszal lett hivatalos szervízben frissítve, de simán be akart most is vinni egyirányú utcába a rossz irányból, vagy földúton akart kerülőútra vinni, amikor már ott voltunk a pár száz méterre a céltól. Olaszországban folyamatosan ment a navi mellett a google térkép útvonaltervezője a telefonon, abban jobban bízok, de mivel nincs gps a telómban, elszáll a helymeghatározás, ha nincs elég térerő…
Gondoltam váltani kellene valami másik navira, de ezek szerint a Garmin sem tuti. A Tomtom talán jobb? Esetleg a Waze-t próbálta már valaki?[/quote]
2017.11.09.-03:10 #53790A mi iGO navink is teljesen meghülyül időnként, már mindenféle beállítást kipróbáltunk, de egyre kevésbé bízok benne. Sokszor teljesen irracionális útvonalon akar vinni. Ahol tudom merre kell menni, ott tudok korrigálni, de jobb ha bele se gondolok, mit csinál ott, ahol nem ismerjük a terepet. Pedig tavasszal lett hivatalos szervízben frissítve, de simán be akart most is vinni egyirányú utcába a rossz irányból, vagy földúton akart kerülőútra vinni, amikor már ott voltunk a pár száz méterre a céltól. Olaszországban folyamatosan ment a navi mellett a google térkép útvonaltervezője a telefonon, abban jobban bízok, de mivel nincs gps a telómban, elszáll a helymeghatározás, ha nincs elég térerő…
Gondoltam váltani kellene valami másik navira, de ezek szerint a Garmin sem tuti. A Tomtom talán jobb? Esetleg a Waze-t próbálta már valaki?
2017.11.07.-22:57 #53788Jééé, a Laci is?…:o Azt hittem, hogy ez csak nálunk van….:)
Persze megértem, mert a Gájzi (= Gizi = Garmin Nüvi női hangja nálunk) sokszor meg akar téveszteni bennünket. Már beadtuk továbbképzésre (= update), de sajna nagyon röghöz kötött, Pl. most Krétán azt játszotta el velünk, nem találta az Agios Nikolaos-t, pedig elég szép nagy város. Majd pedig amikor csak azt írtam be, hogy Agios, akkor képes volt feldobni 8 db-ot, ami ezzel kezdődik, közte a Nikolaos-t is és rákoppintással már meg volt.
Tavaly meg Bécsből Sopron felé jöttünk be Bükfürdőre, és már a kemping bejáratánál voltunk, még mindig magyarázott Gájzi nekünk, hogy forduljunk már vissza és Hegyeshalmon keresztül jöjjünk.:huh:Szóval térképészetileg’ azért tudni kell, hogy mit beszélnek ezek a GPS-ek, figyelni kell, mint a hiúznak….
[quote=”Brigi” post=51533]Ez remek, idén nyáron mi is erősítettük a navigációs haderőt egy Garminnal. A tolatókameraként is működő IGo-s navigációnk elég régi és időnként raconkátlankodik. Vittünk még két kis GPS-t is (mindegyiken az iGo más-más verziójával), úgyhogy Laci válogathatott, hogy melyiknek az utasításait követi (nem is értem, miért mégis mindig tőlem kérdezte, hogy merre menjünk) :)[/quote]
2017.11.07.-21:43 #53787Ez remek, idén nyáron mi is erősítettük a navigációs haderőt egy Garminnal. A tolatókameraként is működő IGo-s navigációnk elég régi és időnként raconkátlankodik. Vittünk még két kis GPS-t is (mindegyiken az iGo más-más verziójával), úgyhogy Laci válogathatott, hogy melyiknek az utasításait követi (nem is értem, miért mégis mindig tőlem kérdezte, hogy merre menjünk) 🙂
2017.11.07.-16:38 #53784Szia!
Ezt találtam, igaz, ez túrázóknak szól.Meg nem is hivatalos…2017.11.05.-18:49 #53751Ez a kettő is elég jó app >
és ezek is:
https://www.promobil.de/stellplatzsuche/
de itt van még egy Aftika kellős közepére Serengeti-ben, ha valaki nagyon neki akarna indulni….:smt204 >
https://www.serengeti-park.de/wohnmobil-stellplaetze-in-der-masai-mara-anlage/
Sajna magyar nyelven még nem találtam, bár már vagyunk éppen elegen magyar lakósok, alkothatnánk egyet magyarul nem csak országunkra.
Sajnos amit ide beírogatunk abban semmi rendszer nincs, hosszas nyomozással lehet összeszedni adatokat, azok sem teljesek, mert általában amit beírogatunk, abban nincsenek pontos adatok, csak hangulati tényezők, max. útvonalak.Persze világos, hogy ez munkát jelentene…..
Jó lenne, ha aki leírja úti beszámolóját, vagy külföldi kempinget ajánl, az beleírná az éjszakázási helyeit is pontos címmel vagy koordinátákkal. Nyilvánvaló, hogy ezeket még akkor ott rögzíteni kell, habár a google earth-on már be lehet lőni, hogy hol éjszakáztunk és onnan a koordinátákat is utólag rögzíteni lehet.
2017.11.05.-16:21 #53749[quote=”jocibacsi” post=51471]https://www.campercontact.com/en/ Mi ezt az alkalmazást használjuk…..[/quote]
Mi is ezt használtuk idén a Görög, Albán, Montenegro túrán, és nagyon jól működött.
2017.11.05.-14:35 #53748[quote=”woodoopilot” post=51498]Most Olaszországban a park4night appot használtuk, szerintem ez egy nagyon jó alkalmazás. Már 3G-vel is elég jól működik. Az értékelések alapján kiválasztottuk a legszimpatikusabb placcot, a koordinátákat vagy a címet beírtam a naviba, és gond nélkül odaértünk. Kivéve amikor az iGO meghülyült, mert időnként teljesen irracionális útvonalakon akart vinni.
Rómában és Pompeiben csak őrzött helyeken mertünk megállni, inkább kifizettünk naponta 18-20 eurót. De Sienában, Perugiában és Ferrarában gond nélkül biwakoltunk az ingyenes parkolókban, közel a belvárosokhoz.
Az utazás előtt én is hetekig tervezgettem itthon az útvonalakt és a megállókat, de amikor eltértünk a tervtől, nagyon hasznos volt a park4night app és a mobilnet.[/quote]
Ez az app nagyon frankónak tűnik, még Pesten is kiad egy csomót, ingyeneseket is, mindegyikről részletes leírással. Zseniális, köszönjük! 🙂
2017.11.05.-14:20 #53747Most Olaszországban a park4night appot használtuk, szerintem ez egy nagyon jó alkalmazás. Már 3G-vel is elég jól működik. Az értékelések alapján kiválasztottuk a legszimpatikusabb placcot, a koordinátákat vagy a címet beírtam a naviba, és gond nélkül odaértünk. Kivéve amikor az iGO meghülyült, mert időnként teljesen irracionális útvonalakon akart vinni.
Rómában és Pompeiben csak őrzött helyeken mertünk megállni, inkább kifizettünk naponta 18-20 eurót. De Sienában, Perugiában és Ferrarában gond nélkül biwakoltunk az ingyenes parkolókban, közel a belvárosokhoz.
Az utazás előtt én is hetekig tervezgettem itthon az útvonalakt és a megállókat, de amikor eltértünk a tervtől, nagyon hasznos volt a park4night app és a mobilnet.
2017.11.05.-11:12 #53742MaNa az általam belinkelt Camperpcontact programnak van direkt garminra letölthető POI gyüjteménye.
https://www.campercontact.com/en/content/downloads még konvertálni se kell. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.