-
IndítottaTémakör
-
2009.08.14.-12:45 #15700
Úgy tünik a baj nem jár egyedűl.Sajnos ismét segitségre,tanácsra volna szükségem.Miután az omnistoromat letépte KRK-en a szél-inkább csak fellazitotta -és a gáztüzhelyem is kormol mint a nyavalya-ennek orvoslása folyamatban-a kültéri lámpát babrálva sikerült ismét olyan helyre nyúltam-babráltam ami azt eredményezte hogy az egész lakókocsiban eltünt az áram.Semmi sem működik a a 12 V fogyasztók közül.Minden Biztositék át lett nézve,villamossági szaki kihivva.most látott először lakókocsit -én magyaráztam el melyik bizti mit működtetstb…Annyit sikerült kinyomoznia hogy a szekrény aljában lévő 12 V os dobozban nincs test,a test kábel ami az anyós ülés alatt van letestelve és ott műkszik,hátra már nem viszi a testet.Kapott egy másik testet-egy 30 Ah-biztositékot beiktatva,mnden működik ismét rajta,de 220 V-ra csatlakozva egy darabig-20-25 percig néha 2-5 óráig tölt aztán lecsapja a két 220-as automatát ami szintén ide van beépitve a szekrény alá.Egy kissé hosszúra eresztettem .elnézést. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2020.07.05.-20:54 #59443
Sziasztok! Nekem két darab 110Ah fedélzeti akkumulátor (Rocket) van az autóban. Ősszel szeretnénk hosszabb útra menni és előtte jó lenne lecserélni ezeket, mert már gyengélkednek. Leginkább biwakolni szoktunk, ezért is van napelem a tetején és ezért is fontos a jó aksi. Az a kérdésem, hogy mit javasoltok? Érdemes-e a prémium kategóriából venni drágábbat (jobbat?) vagy hosszú távon ugyanott vagyok az olcsóval is?
Kösz előre is!2020.05.16.-12:37 #59300Szia! Rámértem egyenként a vezetékekre, az MCR és a tápegység vesz fel összesen 0,25 ampert. Más is beszélt már hasonló jellegű problémáról. Majd hetente hálózatra dugom ha itthon áll.
2020.05.16.-01:49 #59298[quote=”Janix” post=56245]Sziasztok! Mi lehet az oka, hogy kb 10-12 nap alatt lemerül a munka akksim (2009-es Adria)? Vadiúj 2db 70 Ah akksi van munkaakkunak, valami töltéskiegyenlítő szerű szerkezet van beépítve (MCR Battery Switch), amibe bemegy a tápvezeték, plusz mindkét akku + vezetéke. Lehet hogy ez vagy esetleg valami állandóan működő elektronika meríti le? Előre is köszi![/quote]
Nincsen valamilyen média cucc beépítve a bódéba? Mondjuk egy fejegység, vagy multi lejátszó kütyü, vagy valami hasonló ketyere? Azok nagy előszeretettel garázdálkodnak, még elméletileg kikapcsolt állapotban is.
Esetleg az egyik akku nem cellazárlatos? Akár új akkunál is lehetséges. Töltsd fel őket, és válaszd le a rendszerről, és egymásról is őket, majd pár nap múlva mérjél rá mindkettőre!2020.05.14.-15:45 #59291[quote=”Janix” post=56245]Sziasztok! Mi lehet az oka, hogy kb 10-12 nap alatt lemerül a munka akksim (2009-es Adria)? Vadiúj 2db 70 Ah akksi van munkaakkunak, valami töltéskiegyenlítő szerű szerkezet van beépítve (MCR Battery Switch), amibe bemegy a tápvezeték, plusz mindkét akku + vezetéke. Lehet hogy ez vagy esetleg valami állandóan működő elektronika meríti le? Előre is köszi![/quote]
Utannakerestem a netten, sajnos nem kaptam infot arra hogy mekkora a sajat fogyasztasa a MCR-nek. Szerintem nem lehet akkora hogy zero-ra irjon ket akkut 10 nap alatt. Valami mas lehet bekapcsolva. Peldaul vizszivattyu, es a tartalyban nincs viz. Egy egyszeru ampermerovel meg lehet alapitani hogy hol a goz.2020.05.14.-15:16 #59289A választ köszönöm, hétvégén kipróbáltam és minden működik
2020.05.14.-00:54 #59288Sziasztok! Mi lehet az oka, hogy kb 10-12 nap alatt lemerül a munka akksim (2009-es Adria)? Vadiúj 2db 70 Ah akksi van munkaakkunak, valami töltéskiegyenlítő szerű szerkezet van beépítve (MCR Battery Switch), amibe bemegy a tápvezeték, plusz mindkét akku + vezetéke. Lehet hogy ez vagy esetleg valami állandóan működő elektronika meríti le? Előre is köszi!
2020.05.02.-02:22 #59255[quote=”Zoknika” post=56215]Üdvözlök Mindenkit!
Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy lakókocsit telepítésre. 230 V rendben. A kérdésem az, hogy kell aksit bele venni, vagy megoldható a 12 V-os ellátás másképpen? Pl: trafóval, inverterrel, vagy a töltő rész elég lesz
Várom visszajelzésetek.
Segítséget megköszönve.
Üdv: Nono[/quote]
Telepítésnél, nem kell bele akku. A teljes elektromos rendszer működése meg van oldva gyárilag minden lakókocsiban, csak csatlakoztatni kell a 230-at.
2020.04.29.-21:13 #59252Üdvözlök Mindenkit!
Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy lakókocsit telepítésre. 230 V rendben. A kérdésem az, hogy kell aksit bele venni, vagy megoldható a 12 V-os ellátás másképpen? Pl: trafóval, inverterrel, vagy a töltő rész elég lesz
Várom visszajelzésetek.
Segítséget megköszönve.
Üdv: Nono
2020.04.21.-04:08 #59243Bocsánat de az inverter javításra írtam.
2020.04.13.-13:53 #59237Általános autó villamossághoz ért/hajlandó? Telefonja?
[quote=”Miska2″ post=56201]Én tudok egy szakit Drégelypalánkon van. Nagyon kenivajszt, és nem drága+ ad rá garit.[/quote]
2020.04.10.-00:28 #59233Én tudok egy szakit Drégelypalánkon van. Nagyon kenivajszt, és nem drága+ ad rá garit.
2020.04.06.-13:50 #59230[quote=”apóka” post=56196]Az elmúlt hétvégéken biwakoltam hálózat nélkü.l Tiszta színus inverter hároméves 1500/3000 watt adattal, Nesspresso kapszulás 1200 watt kávéfőzőt /1éves/használok. A második főzetnél amperszagot éreztem, nem főzte le. Hibakód villog idehaza működik. Az inverter betáp oldalon mérem a 12,8 voltot és 6 x 30 amp késes biztosítékok jók. Kimenet oldalon bekapcsolva zöld-led folyamatosan és 224 voltot mérek halk ciripelés/zizegés mellett.Hajszárító max. 1100 watt kettőből egyes fokozat kapcsolva elindul leáll s elindul leáll. Az inverteren a zöld-led mellé piros is villog. Merjek bele nézni , vagy vigyem szakihoz. Mondjuk legalább olyanhoz: aki ért a brukófrekvenciáshomálytizedelőhöz és van neki felvidéki-kaszakovaktokmánytartója. Ha újat kell vegyek az félezer juró.! véleményt várok. apóka[/quote]
Apóka!
Mérjél 12V-ot akkor amikor beindítod a hajszárítót!
Lehet, hogy az aksival van gond…2020.04.05.-23:58 #59229Terhelés alatt leesik az akku feszültség az kikapcsolja az ivertert! Multiméterrel nem tudod kimérni, csak oszcilloszkóppal lehet kimutatni a gyors feszültség csökkenéseket! Az amprszagnak mindig van konkrét oka, vezeték keresztmtszet, bár ehhez Te is értesz, ott onkább kontaktushibát keressél, s lehet megjavul a feszültség esés gondod is!
2020.04.05.-21:43 #59228Az elmúlt hétvégéken biwakoltam hálózat nélkü.l Tiszta színus inverter hároméves 1500/3000 watt adattal, Nesspresso kapszulás 1200 watt kávéfőzőt /1éves/használok. A második főzetnél amperszagot éreztem, nem főzte le. Hibakód villog idehaza működik. Az inverter betáp oldalon mérem a 12,8 voltot és 6 x 30 amp késes biztosítékok jók. Kimenet oldalon bekapcsolva zöld-led folyamatosan és 224 voltot mérek halk ciripelés/zizegés mellett.Hajszárító max. 1100 watt kettőből egyes fokozat kapcsolva elindul leáll s elindul leáll. Az inverteren a zöld-led mellé piros is villog. Merjek bele nézni , vagy vigyem szakihoz. Mondjuk legalább olyanhoz: aki ért a brukófrekvenciáshomálytizedelőhöz és van neki felvidéki-kaszakovaktokmánytartója. Ha újat kell vegyek az félezer juró.! véleményt várok. apóka
2020.03.28.-19:10 #59217Nem tudom aktuális e még a kérdésed Gulliverkli, de ezt találtam
https://www.holmibolt.hu/EML327-OBD-Bt-hibakodolvaso-elo-adat-kiolv?utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=lowerfunnel
Ez az én olvasatomba azt jelenti, hogy a tábla amit fotóztál az aktuális üzemet mutatja. A kérdezett jel van a linken szereplő berendezésen. A piros fény valószínűleg valamilyen hibát jelez.2020.01.30.-20:04 #58756Ilyenből vegyél legalább kettőt, hogy a mért eredményt össze tudd hasonlitani! Nekem van három, tapasztalatból mondom 🙂
[quote=”Sala” post=55931]Maris okosabb lettem !
Koszonom mindenkinek, azt hiszem beszerzek egy kicsi, olcso multimetert.
Barmikor IS joljohet[/quote]2020.01.28.-16:37 #58722[quote=”Sala” post=55931]Maris okosabb lettem !
Koszonom mindenkinek, azt hiszem beszerzek egy kicsi, olcso multimetert.
Barmikor IS joljohet[/quote]Ha már műszer akkor szánd rá és vegyél egy lakatfogót ,ami DC-t!!! is mér! Bár igaz ,hogy 18-20K-tól indulnak.2020.01.28.-13:22 #58719Multiméter: Olyat válassz, ami 10 A-ig áramerősség mérésére is alkalmas.
2020.01.28.-00:04 #58716Maris okosabb lettem !
Koszonom mindenkinek, azt hiszem beszerzek egy kicsi, olcso multimetert.
Barmikor IS joljohet2020.01.27.-23:55 #58715[quote=”Sala” post=55918]Sziasztok, ismet a szaktudasotokra lenne szuksegem, valahol elfolyik az aram…
Hatso halozat lekapcsolva, akksi uj, 95ah, varta. Napelem szepen feltolja 14-14.2V korulre, ambar estetol reggelig valami leszivja 12V kornyekere. A mppt vezerlo gondolom ennyit azert nem fogyaszt.
Van ra mod , ha igen hogyan, kimerni mi az ami leszivja az akksit?
Koszonom elore is![/quote]
Sala!
Az, hogy a töltésvezérlő, 14-14.2 volttal tölti az akksit, nem jelenti azt, hogy az akku, 14 voltra lenne töltve. Ezek 12 voltos akkuk, ne várd el tőle, hogy a töltés leállítása után, neked a 14-et fogja tartani. A teljesen feltöltött telep, nyugalmi állapotban 12.4-12.2 volt környéki állapotot fogja tartani, amit az önkisülése folyamán, lassan de biztosan fogja veszteni, emiatt kell 2-3 hetente rendszeresen töltésre tenni a savas technikát.
Baj akkor van, ha másnapra jelentősen tovább esik a feszültség, bekapcsolt fogyasztó nélkül. Na akkor kezdj el aggódni, és szorgalmasan méregetni, de 12.+-os állapot még nem kóros.
Nekem a 10. életévében lépő akkum, új kora óta 12.3-12.2 voltos feszültséget mutat nyugalmi állapotban, teljesen feltöltve
.2020.01.27.-18:58 #58711[quote=”wrmaci” post=55924]Szia! Arra nagyon vigyázz hogy először a napelemet kösd le, utána az akkut! Aksi nélkül a szabályzó tönkremehet![/quote]
:sorry
Ha így jársz, vagy jártál, akkor a bemeneti feszültségét illetően, nagyon alsó határra méretezett szabályzód van, vagy volt!
Jól méretezett rendszerben ilyen nem történhet meg!!!
:sir2020.01.27.-14:44 #58709Szia! Arra nagyon vigyázz hogy először a napelemet kösd le, utána az akkut! Aksi nélkül a szabályzó tönkremehet!
2020.01.27.-02:03 #58707[quote=”Sala” post=55918]Sziasztok, ismet a szaktudasotokra lenne szuksegem, valahol elfolyik az aram…
Hatso halozat lekapcsolva, akksi uj, 95ah, varta. Napelem szepen feltolja 14-14.2V korulre, ambar estetol reggelig valami leszivja 12V kornyekere. A mppt vezerlo gondolom ennyit azert nem fogyaszt.
Van ra mod , ha igen hogyan, kimerni mi az ami leszivja az akksit?
Koszonom elore is![/quote]
Bocsi szerintem először este vedd le a sarut. Utána mérj feszültséget, a saru lent marad, majd reggel ismételd meg. Szerintem meg fogsz lepődni. És még mindig nem biztos, hogy az aksid rossz.
2020.01.27.-00:47 #58704Első lépésben megméred, hogy az akkuból mennyi áram megy ki (saru le, ampermérő közbeiktat).
A következő az, hogy egyenként kiveszed a biztosítékokat és közben nézed az ampermérőt. Ahol már nem szökik az áram, attól kezdve azt az ágat vizsgáld (mi van arra kötve, és egyenként lekötöd).
Babra munka, de nem boszorkányság.2020.01.26.-23:13 #58703Sziasztok, ismet a szaktudasotokra lenne szuksegem, valahol elfolyik az aram…
Hatso halozat lekapcsolva, akksi uj, 95ah, varta. Napelem szepen feltolja 14-14.2V korulre, ambar estetol reggelig valami leszivja 12V kornyekere. A mppt vezerlo gondolom ennyit azert nem fogyaszt.
Van ra mod , ha igen hogyan, kimerni mi az ami leszivja az akksit?
Koszonom elore is!
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.