-
IndítottaTémakör
-
2009.08.14.-12:45 #15700
Úgy tünik a baj nem jár egyedűl.Sajnos ismét segitségre,tanácsra volna szükségem.Miután az omnistoromat letépte KRK-en a szél-inkább csak fellazitotta -és a gáztüzhelyem is kormol mint a nyavalya-ennek orvoslása folyamatban-a kültéri lámpát babrálva sikerült ismét olyan helyre nyúltam-babráltam ami azt eredményezte hogy az egész lakókocsiban eltünt az áram.Semmi sem működik a a 12 V fogyasztók közül.Minden Biztositék át lett nézve,villamossági szaki kihivva.most látott először lakókocsit -én magyaráztam el melyik bizti mit működtetstb…Annyit sikerült kinyomoznia hogy a szekrény aljában lévő 12 V os dobozban nincs test,a test kábel ami az anyós ülés alatt van letestelve és ott műkszik,hátra már nem viszi a testet.Kapott egy másik testet-egy 30 Ah-biztositékot beiktatva,mnden működik ismét rajta,de 220 V-ra csatlakozva egy darabig-20-25 percig néha 2-5 óráig tölt aztán lecsapja a két 220-as automatát ami szintén ide van beépitve a szekrény alá.Egy kissé hosszúra eresztettem .elnézést. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2021.02.01.-08:43 #59876
[quote=”Nyomi” post=56730]
Gondolom, ha ólom akkor teljesen mindegy milyen a kapacitás az oszlopban. A felvehető mennyiséget az akku határozza meg. Ha rákötnéd ahhoz spéci elektronika kéne. Én még nem hallottam róla. Ha lítiumos az akkupakk akkor már lehet esélye, de ahhoz is külön kéne intézni elektronikát. A térítési díjakról nem is beszélve. Egy jó agregát és töltő az a legegyszerűbb megoldás.[/quote]Köszönöm és értem amit írsz, de én onnan közelítettem meg a dolgot, hogy így megspórolható viszonylag sok pénz, munka valamint némi súly is. Ha a mostani trend nem változik akkor ilyen kútoszlop viszont úton útfélen lesz és egy-két ilyen aksi feltöltése ezeknél nemigen lehet több fél óránál.
Persze mint említettem laikus vagyok, csak csapongnak a gondolataim :huh:2021.01.31.-18:01 #59874[quote=”toncsi64″ post=56728]Ugyan még csak tervezgetem a lakóautó vásárlást, de már egy ideje motoszkál bennem egy kérdés.
Létezik kiforrott megoldás – már ha egyáltalán lehetséges – arra, hogy a kiegészítő (ha így hívják ?!)) akkukat az E autók töltőoszlopáról töltsük ? Egyre több ilyen van és gondolom ezt az arányaiban kis kapacitást se’perc alatt feltöltené + talán még sokba se kerülne. Lehet buta ötlet, de nem értek hozzá ezért kérdezek 🙂Köszönöm ![/quote]
Gondolom, ha ólom akkor teljesen mindegy milyen a kapacitás az oszlopban. A felvehető mennyiséget az akku határozza meg. Ha rákötnéd ahhoz spéci elektronika kéne. Én még nem hallottam róla. Ha lítiumos az akkupakk akkor már lehet esélye, de ahhoz is külön kéne intézni elektronikát. A térítési díjakról nem is beszélve. Egy jó agregát és töltő az a legegyszerűbb megoldás.
2021.01.31.-11:54 #59872Ugyan még csak tervezgetem a lakóautó vásárlást, de már egy ideje motoszkál bennem egy kérdés.
Létezik kiforrott megoldás – már ha egyáltalán lehetséges – arra, hogy a kiegészítő (ha így hívják ?!)) akkukat az E autók töltőoszlopáról töltsük ? Egyre több ilyen van és gondolom ezt az arányaiban kis kapacitást se’perc alatt feltöltené + talán még sokba se kerülne. Lehet buta ötlet, de nem értek hozzá ezért kérdezek 🙂Köszönöm !
2020.10.18.-18:35 #59626[quote=”szipka” post=56529]……..Igazából az a kérdés hogy miért nem szaladgálnak nagyobb amperek a 2 akku között?[/quote] azért mert ennyi az akud áramfelvétele……
2020.10.18.-15:25 #59625Nem valoszinu hogy az akku lenne kuka, egy hónapja vettem, és nem egy kisboltból, hanem egy nagyból ahol pörög a készlet. A korábbi is ugyanez a tipus/méret volt (banner energybull 115Ah) az három évet ment, minkor behalt akkor inkább pont azt produkálta hogy hamar felment a feszültség töltéskor 14.6 V ra de terhelést nem bírta, hamar le is esett. Egyébként bőven túlteljesítette az ígért ciklusszámát így is, szoval én elégedett voltam vele ez~rt vettem ugyanzet.
2020.10.18.-15:17 #59624Sajnos jelenleg nincs lehetőségem 220V ra csatlakoztatni. Majd ha többet süt a nap, addig megprobalok kevesebb áramot használni hogy fel tudjon töltődni solarról. De szerintem az normális hogy nem megy fel egyből 14.4 voltra ha félig le van merülve mondjuk. Nálad szerintem azért közel azonos a kettő feszültsége mert fel van töltődve a munkakksid is. Solarról sem ment fel régen egyből 14V felé. Igazából az a kérdés hogy miért nem szaladgálnak nagyobb amperek a 2 akku között?
2020.10.18.-14:17 #59623[quote=”Srychy” post=56527][quote=”szipka” post=56526] Arra gondolok hogy a generátor érzi hogy a megvan a 14.4V a rendszerben a feltöltött starter miatt és nem csinál plusz ampert…[/quote]
Ilyen nincs. Ha kevesebbet mérsz rajta akkor az aksival lesz gond. Próbáld meg teljesen feltölteni és utána kösd rá a generátorra.[/quote]Igen………….és lehet sajna qka az akksi. AGM a helyére(minimum). Nagyságrendekkel jobb. Írom ezt tapasztalatból.
2020.10.18.-13:34 #59622[quote=”szipka” post=56526] Arra gondolok hogy a generátor érzi hogy a megvan a 14.4V a rendszerben a feltöltött starter miatt és nem csinál plusz ampert…[/quote]
Ilyen nincs. Ha kevesebbet mérsz rajta akkor az aksival lesz gond. Próbáld meg teljesen feltölteni és utána kösd rá a generátorra.
2020.10.18.-02:28 #59621Nah kiműtöttem a helyéről a munkaakksit és odavittem az autó elé és közvetlen a starter sarujára kötöttem bikakábellel (nem gagyi tescos :)) és a starter saruján megvan a fesz 14.4V de a munkán változatlan 13.1-13.2 V. Átfolyó áram szintén 8A körül ugyhogy nem a vezetékkel lesz a baj. A fesz szerintem azért nem megy feljebb mert relative le van merülve a munkaaksi. Arra gondolok hogy a generátor érzi hogy a megvan a 14.4V a rendszerben a feltöltött starter miatt és nem csinál plusz ampert…
2020.10.17.-19:00 #59619[quote=”szipka” post=56523]Szia. Megnéztem a negatívat. Nekem is jön egy kábel a fülke kaszniáról alapból gyárilag illetve régebben én még plusszban letesteltem maga a hátsó ülés fémszerkezetéhez. Most a teszt kedvéért egy bikakábellel összecsiptettem az autó fülkeajtó zárszerkezetének egy pontját (az a csupasz fémdarab amin záródik az ajtó) és a munkaakksi negatívját de az átfolyóerősség nem változik, csak a felültség megy feljebb 0.1 V al. Te mérted amúgy valamikor mennyivel töltődik a munkaakksi?[/quote]
Nekem a két aksi össze van kötve 60-as kábelekkel is, nem csak az autó testén megy a negatív.
Mértem egy párat a kedvedért:
Start aksi töltése a generátorról: 14,22V
Fedélzeti: 14,21V Valószínű a kábelen esik a 0,01V.
Bekapcsoltam az invertert és a hűtőt (230V/70W): 14,19-re esett a töltés.
Bekapcsoltam hozzá a mikrót: (230V800W): 12,5-re esett vissza a töltő feszültség.Szerintem próbáld meg a két aksidnak a negatív pontjait összekötni és úgy mérj!
2020.10.17.-17:17 #59618Szia. Megnéztem a negatívat. Nekem is jön egy kábel a fülke kaszniáról alapból gyárilag illetve régebben én még plusszban letesteltem maga a hátsó ülés fémszerkezetéhez. Most a teszt kedvéért egy bikakábellel összecsiptettem az autó fülkeajtó zárszerkezetének egy pontját (az a csupasz fémdarab amin záródik az ajtó) és a munkaakksi negatívját de az átfolyóerősség nem változik, csak a felültség megy feljebb 0.1 V al. Te mérted amúgy valamikor mennyivel töltődik a munkaakksi?
2020.10.16.-10:50 #59616Kedves Szipka!
Én megnézném a munka aksi negatív kábelének a kötéseit. Én úgy építettem az autómat, hogy a két aksi nem csak a pozitív, hanem a negatív kábellel is össze van kötve.(természetesen a pozitív ágba van beépítve a töltést kapcsoló relé.)2020.10.15.-23:50 #59614Néztem ezeket, lehet jó lenne de elég magas az ára és igazából AGM-hez szükségesebb, illetve Lithiumhoz elengedhetetlen. Az autó generátora is megoldja valahogy a starter akksinál hogy ha kell többet nyom bele.
Szóval köszönöm, ez sem rossz, de én valami olcsóbb megoldást keresnék.2020.10.15.-21:47 #59607szia….. a megoldas: DC to DC charger, kulonbozo valtozatban lehet kapni….20-40-60-80 https://www.renogy.com/12v-dc-to-dc-on-board-battery-charger/
2020.10.15.-21:18 #59604Sziasztok!
Munkaakksi járó motornál az autó generátorával való töltésével van némi problémám.
Eddig szolár rendszert tökéletesen kiszolgált, de mostanában nem nagyon süt a nap ahol vagyunk így menetközben töltődik az akksi de nem tölti rendesen a munkaakkulátort szerintem.
A starterakku egy 80Ah-ás, a munka egy 115Ah Banner, sima ólom savas mindkettő, utóbbi szinte új. Egy sima relével van összekötve a 2 akksi egy kb 7mm2 es kábellel (starter + ról indul a kábel, egy 30A biztosíték, majd a relé, és a munkakksi +), ami a D+jelre kapcsolja össze a 2 akkut. A munkaakku a testet a kaszniról kapja közvetlen, ugyanekkora vezetéken.
A relét kiszedve multiméterrel mértem az átfolyó áramot alapjáraton 8A körül mutat (de magasabb fordalaton is ennyi). Feszültség a munkaakksin merültségtől függöen, ha mondjuk 12V töltés nélkül, felmegy 13.2V-ra egy percen belül ha beindítom a motort. A műszerfalon a szivargyujtó aljzatban eközben 14.4V van. A relé aljzatában a starter felől szintén 14.4V van (közvetlen a munkaakku mellet van a relé) de ha rákapcsolom a munkaakksit, leesik mondjuk 13.2V ra. Próbáltam egy bikakábellel összekötni a 2 akku pozitívját és úgy multiméterrel mérni de ugyan az a helyzet a feszültséggel és az átfolyó árammal is. Áramerősséget a multiméter kábelén keresztül tudok csak mérni 20A-ig, lakatfogóm vagy söntöm sajna nincs, nem tudom, nem e ez korlátozza az áramot legalábbis a méréskor.
Mi lehet a gond, milyen megoldás lenne arra hogy ne csak 8A el töltödjön a munkaakkum mert így nagyon sokat kéne menni ahhoz hogy belerakjak mondjuk 50 Ah-t. Tudtommal a generátor sokkal többet elő tud állítani szükség esetén. Az autó egy 1998 as Ducato, szóval gondolom ez még nem az okos generátor elektronika van benne visszavenné a töltést vagy ilyesmi.
Köszönöm a segítséget!2020.08.13.-19:40 #59523igen, toltes alatt megy fel 14.6 ig…..vagy amenyire beallitom….ha eleri , a charge contorller kikapcsolja es tulajdonkeppen azonnal visszaesik 13.6 koruli ertekre…..mindenesetre ez a hosszu leallas nem tett jot a rendszernek,meg jo hogy a tartalyok jeleznek rendesen, a szeker aksijat latom a charge controller-en, az indito meg ,olyan amilyen……most kovetkezik egy masik akciom…..DCto DC charger-t rakok be…(.Renogy)…majd kiderul a regi technology hogy kedveli ezt is:)
koszonom
2020.08.13.-19:26 #59522[quote=”portland” post=56436]koszonom a hozzaszolast,
azota a viztartalyt feltoltottem, azt viszont mutatja, life po4 toltese megy 14.6 V ig, de a toltes utan viszamegy normal feszultsegre, az elottelevo aksim is lithinium volt/sikerult szetfagyasztanom/ hutogep tol elkezdve minden mukodok….az ule salatti egyseg megkapja mindket aramot,( indito/ munka)…. vagy lehet hogy az aksik allapotat mutato panel elvan kulonitve a tartalyok szintjet mutato resztol.vagy elszalt a monitor egyresze, vagy valahol van egy biztositek a motrorterben az aksihoz keptelenseg hozzaferni, van ott is tobb biztositek, vagy az ules alatti reszen valami , mintha nem zarna be az aramkor, es ezert nem mer…..profi villamossag szerelore lenne szukseg aki egyszeruen kiiktatja a meglevo reszt es egy voltmerot betesz a helyere, ,vegul is hajszalpontosan tudni kell melyik vezetek meri , es a regit kiiktatni majd rakotni egy voltmerot….egyszeruen hangzik tudom, de kell hogy tudja mi miert hova megy …./vezetek/ egyszeru lakoauto muhelybe el sem viszem mert elekzdik cserelgetni az egysegeket addig amig nem jonnek ra a hibara………szoval mindez tortent hosszu leallas utan , mindket aksi lemerulve……koszi a hozzaszolas…..ido kerdese es jelentkezik valaki akinek hasonlo problemaja mar volt…koszonom[/quote]
A Lítiumos vasszulfát akkuk maximális össz töltő-feszültsége lényegsen kevesebb lehet csak, mint a savas akkué! TILOS a savas akku töltővel tölteni, mert KINYIFFAN!! Csak és kizárlag lítium-vaszulfátos töltőt szabad használni, mert nagyon gyorsan tönkre mennek!! MAXIMUM 13,8 Voltosak a jó töltők, esetleg okostöltőben a max 14,2, de már az is károsítja a cellákat!!
A lítium vaszsulfátos celláknak csak két ellenségük van de azok nagyon nagy, sőt életveszélyes ellenségek az akkura nézve! Az egyik a túltöltés, a másik a túlmerítés! Az akkupakkod, ha egyszer lemegy 10 V alá akkor már imádkozhatsz, hogy életben maradt vagy sem!
:meghajol2020.08.13.-19:21 #59521Kevesebb kell(ene) neki lennie, max 13,8 VDC!
2020.08.13.-19:04 #59518koszonom a hozzaszolast,
azota a viztartalyt feltoltottem, azt viszont mutatja, life po4 toltese megy 14.6 V ig, de a toltes utan viszamegy normal feszultsegre, az elottelevo aksim is lithinium volt/sikerult szetfagyasztanom/ hutogep tol elkezdve minden mukodok….az ule salatti egyseg megkapja mindket aramot,( indito/ munka)…. vagy lehet hogy az aksik allapotat mutato panel elvan kulonitve a tartalyok szintjet mutato resztol.vagy elszalt a monitor egyresze, vagy valahol van egy biztositek a motrorterben az aksihoz keptelenseg hozzaferni, van ott is tobb biztositek, vagy az ules alatti reszen valami , mintha nem zarna be az aramkor, es ezert nem mer…..profi villamossag szerelore lenne szukseg aki egyszeruen kiiktatja a meglevo reszt es egy voltmerot betesz a helyere, ,vegul is hajszalpontosan tudni kell melyik vezetek meri , es a regit kiiktatni majd rakotni egy voltmerot….egyszeruen hangzik tudom, de kell hogy tudja mi miert hova megy …./vezetek/ egyszeru lakoauto muhelybe el sem viszem mert elekzdik cserelgetni az egysegeket addig amig nem jonnek ra a hibara………szoval mindez tortent hosszu leallas utan , mindket aksi lemerulve……koszi a hozzaszolas…..ido kerdese es jelentkezik valaki akinek hasonlo problemaja mar volt…koszonom
2020.08.13.-17:07 #59517A lifepo4-nek nem nagyobb a feszültsége? Ha igen, akkor elküldte a monitorod… 🙁
[quote=”portland” post=56430]Tisztelt Klubtarsak!
VillamossagL Kpcsolatos kerdesem lenne,Hymer lakoautomaban akkum;ator csere utan az alarm lampa villog, tobbszori kapcsolgatas utan aram ala tudom tenni a lakoreszt, (a lampa tovabbra is villog)….minden mukodoik kiveve a monitort, semmi visszajelzes (viz,szenyviz, akkumlatrok allapota)nincs……mindez tortent miutan az akkumlatort csereltem….(lifepo4-ra),esetleg valakinek hasonlo tapasztalata volt mar?..szivesen vennem a tanacsot hozzaszolast….
koszonom
zoltan[/quote]
2020.08.12.-01:44 #59512Tisztelt Klubtarsak!
VillamossagL Kpcsolatos kerdesem lenne,Hymer lakoautomaban akkum;ator csere utan az alarm lampa villog, tobbszori kapcsolgatas utan aram ala tudom tenni a lakoreszt, (a lampa tovabbra is villog)….minden mukodoik kiveve a monitort, semmi visszajelzes (viz,szenyviz, akkumlatrok allapota)nincs……mindez tortent miutan az akkumlatort csereltem….(lifepo4-ra),esetleg valakinek hasonlo tapasztalata volt mar?..szivesen vennem a tanacsot hozzaszolast….
koszonom
zoltan
2020.07.21.-17:51 #594782020.07.18.-14:22 #59459Ez melyik fajta Varta?
2020.07.16.-23:34 #59455Nekem VARTA munkaaksim van. Már 9 éve. Nagyon meg vagyok vele elégedve. Nem a legdrágább, nem a legolcsóbb. Szerintem ahogy a Némo is írta első az állandó karbantartás, második a feladatra kitalált középkategóriás aksi. Bár sokan vitatják a ” munkaaksi ” kategóriát, de csak van valami oka, hogy a nagy gyárak ezzel a névvel hozzák forgalomba.
[quote=”SzKy” post=56382]Sziasztok! Nekem két darab 110Ah fedélzeti akkumulátor (Rocket) van az autóban. Ősszel szeretnénk hosszabb útra menni és előtte jó lenne lecserélni ezeket, mert már gyengélkednek. Leginkább biwakolni szoktunk, ezért is van napelem a tetején és ezért is fontos a jó aksi. Az a kérdésem, hogy mit javasoltok? Érdemes-e a prémium kategóriából venni drágábbat (jobbat?) vagy hosszú távon ugyanott vagyok az olcsóval is?
Kösz előre is![/quote]2020.07.06.-02:44 #59446[quote=”SzKy” post=56382]Sziasztok! Nekem két darab 110Ah fedélzeti akkumulátor (Rocket) van az autóban. Ősszel szeretnénk hosszabb útra menni és előtte jó lenne lecserélni ezeket, mert már gyengélkednek. Leginkább biwakolni szoktunk, ezért is van napelem a tetején és ezért is fontos a jó aksi. Az a kérdésem, hogy mit javasoltok? Érdemes-e a prémium kategóriából venni drágábbat (jobbat?) vagy hosszú távon ugyanott vagyok az olcsóval is?
Kösz előre is![/quote]Na ez sarkalatos téma. Sokan esküsznek, az ilyen-olyan hangzatos nevekkel felvértezett, hatalmas önbizalommal beárazott, csillogó matricával körbenyalt, márkásnak nevezett akkumulátorokra, amik állítólag sokáig bírják a szolgálatot. Ezzel szemben, az én tapasztalatom, hogy ez gazdasági szempontból, pont fordítva történik. A márkás, vagy inkább nevezzük sokat reklámozott akkuk, sorba döglöttek meg idő előtt, és a noname, ketyerék, meg húzzák az igát, jóval az elvárt időn túl. A mostani fedélzeti akkum, bizony belépett a 10. életévébe, és mondhatom, jelét nem mutatja annak, hogy gyengélkedne. Az indító akkuk is hasonlóan jól teljesítenek, annak ellenére, hogy azok is az olcsó, szegmens szereplői. (ABS) Egyet azért megjegyeznék, hogy megkapják a megfelelő karbantartást, ami jótékony hatással van az élettartamukra.
Nyugodtan megveheted az olcsó akkukat, a drágábbak sem tudnak többet. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.