-
IndítottaTémakör
-
2009.08.14.-12:45 #15700
Úgy tünik a baj nem jár egyedűl.Sajnos ismét segitségre,tanácsra volna szükségem.Miután az omnistoromat letépte KRK-en a szél-inkább csak fellazitotta -és a gáztüzhelyem is kormol mint a nyavalya-ennek orvoslása folyamatban-a kültéri lámpát babrálva sikerült ismét olyan helyre nyúltam-babráltam ami azt eredményezte hogy az egész lakókocsiban eltünt az áram.Semmi sem működik a a 12 V fogyasztók közül.Minden Biztositék át lett nézve,villamossági szaki kihivva.most látott először lakókocsit -én magyaráztam el melyik bizti mit működtetstb…Annyit sikerült kinyomoznia hogy a szekrény aljában lévő 12 V os dobozban nincs test,a test kábel ami az anyós ülés alatt van letestelve és ott műkszik,hátra már nem viszi a testet.Kapott egy másik testet-egy 30 Ah-biztositékot beiktatva,mnden működik ismét rajta,de 220 V-ra csatlakozva egy darabig-20-25 percig néha 2-5 óráig tölt aztán lecsapja a két 220-as automatát ami szintén ide van beépitve a szekrény alá.Egy kissé hosszúra eresztettem .elnézést. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2022.01.17.-15:26 #60382
[quote=”gattila” post=57161]Akkumulátor téma:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2022/01/17/autoakkumulatorok/?fbclid=IwAR2z93f-VCgWkZFZtzi2965F8zqRha8SSMak1yLjb7yz1MsJR7DpcFEtcgM%5B/quote%5DAz elmúlt fél évben 3 kollégám hagyományos ótójában(személy) halt meg az akksi. Mondom nézzük mán meg a savszintet. Dehát „gondozásmentes” ,nembaj simán bontható nagyrészük! És láss csodát ,az összes akksiban hiányzott a lötyi! ,volt olyan cella ,hogy szinte nem is volt benne.
Ez tény! Kérdezték mit csináljanak? Mondom: gari után savszintet ellenörzés ,ha kell töltés! Sok akksinál fólia végigszakít ,dugó kicsavart ,kipattint vagy stb……
Nekem a bogárban most kellett venni új akksit. Asszem 8 évet bírt ki. Ja és gyárilag kupakos volt. A mostani is az. És időnként csekkolom a savszintet.
Szóval ez a gondozásmentes maszlag…….
,inkább csináljon ,gondoljon mindenki azt amit akar.2022.01.17.-14:54 #603792021.06.20.-16:56 #60146nem vámolnak már mindent?
ja meg fosok hogy összetörik…mondjuk Mo-n is összetörhet…2021.06.20.-16:14 #60145[quote=”Peti60″ post=56971]Sziasztok!
Az alábbi cucc a linken szerintetek jó valamire? Használ valaki ehhez hasonlót?
Köszi a véleményeket!
Széles utat!https://www.nemsemmi.hu/Mobil_napelem_taska_12V_100W%5B/quote%5DMiért nem a eBay.de-n nézelődől? Egy 10-essel óccsóbb még postával is. De ha van kontaktod odakint akkor a húsz körüli juród is megmarad. Na ez a nem semmi.
2021.06.20.-15:39 #60144Sziasztok!
Az alábbi cucc a linken szerintetek jó valamire? Használ valaki ehhez hasonlót?
Köszi a véleményeket!
Széles utat!2021.06.16.-15:39 #60143[quote=”Parejgabi” post=56966]Sziasztok!
Segitséget kérnék.
Van egy 2000wattos 12 voltos sinusos inverterem .Mekkora akksi tudná életre kelteni? Próbáltam sima 100aó akksival de nem csinált semmit.[/quote] Az új-nak nevezett inverter cimkéjét tedd fel . AZ KEVÉS ,hogy ráírták sinusos . A 600-1200 Watt igényű hajszárító,mikró miatt ! a nem megfelelő -csak trapéz hullámú- inverter szerintem sipol . A hajszárító elindul leáll majd újra és leég . A névtelen gyártók 2000 watt ígérete harmadolható . bocsánat2021.06.16.-12:40 #60142[quote=”Parejgabi” post=56968]Vadi uj akksival probaltam.Az inverter is uj..Sipolt ,valoszinu a feszultseg keves.[/quote]Ezek alapján nehéz bármit is mondani…………..
(Nagyon halkan jegyzem meg ,attól ,hogy valami új ,még lehet nemjó.)2021.06.16.-11:26 #60141Vadi uj akksival probaltam.Az inverter is uj..Sipolt ,valoszinu a feszultseg keves.
2021.06.14.-23:57 #60140..elvileg azzal is működhet ha rendben van az akku . Terheletlenül is mérsz rajta cirka 13 voltot? Ha jó az inverter akkor az alacsony Feszültség miatt eleve leold . Aztán kívül vagy belül vannak benne biztosítékok épek ? stb
2021.06.14.-18:49 #60139Sziasztok!
Segitséget kérnék.
Van egy 2000wattos 12 voltos sinusos inverterem .Mekkora akksi tudná életre kelteni? Próbáltam sima 100aó akksival de nem csinált semmit.2021.05.25.-01:37 #60106[quote=”Peti60″ post=56931]Sziasztok!
AGM akksit szeretnék venni munkaakksinak. Van a Vartának dual purpose AGM munkaakksija ami elvileg azért „dual” mert tudja a start-stop funkciót és a munkaakksi szerepét is be tudja tölteni…mi a véleményetek erről? Van valakinek tapasztalata ezzl kapcsolatban? Megszabad ezt venni csak munkaakksinak??
A leírásban az alábbi olvasható:A professzionális kettős célú AGM legfontosabb előnyei
Kifejezetten lakókocsik és mérsékelt energiaigényű hajók számára tervezték
Tartós: a hagyományos nedves akkumulátorok ciklusidejének négyszerese (akár 400 ciklus 50% -os kisülés esetén)
Minimális önkisülés, ezért ideális szezonális használatra
Ideális kettős teljesítményű alkalmazásokhoz (indítási és általános munka akkumulátorként használható)Köszi előre is![/quote]
Szia!
Nem tudom mekkorát keresel, de ez nagyon jó ennyiért:
https://www.jofogas.hu/budapest/Agm_12v_100ah_uj_akkumlator__inverter__napelem__118412948.htmÉn már vásároltam nagyobbat az embertől és nagyon korrekt.
Laccci
2021.05.24.-21:01 #60104Sziasztok!
AGM akksit szeretnék venni munkaakksinak. Van a Vartának dual purpose AGM munkaakksija ami elvileg azért „dual” mert tudja a start-stop funkciót és a munkaakksi szerepét is be tudja tölteni…mi a véleményetek erről? Van valakinek tapasztalata ezzl kapcsolatban? Megszabad ezt venni csak munkaakksinak??
A leírásban az alábbi olvasható:A professzionális kettős célú AGM legfontosabb előnyei
Kifejezetten lakókocsik és mérsékelt energiaigényű hajók számára tervezték
Tartós: a hagyományos nedves akkumulátorok ciklusidejének négyszerese (akár 400 ciklus 50% -os kisülés esetén)
Minimális önkisülés, ezért ideális szezonális használatra
Ideális kettős teljesítményű alkalmazásokhoz (indítási és általános munka akkumulátorként használható)Köszi előre is!
2021.05.21.-01:30 #60098Úgy van! Én találtam olyat amelyiknek 12V-os tápja volt, de egy csigás barátnak 22V-os! tápja volt. Volt itthon egy ilyen feszültségemelő (laptop töltésére használom amikor offolunk), és nem zavart be. Az utánna lerendelt konverter se. De biztos van olyan is amiből a sárga emberke „kifelejtett” egy marék alkatrészt. Pont a zajszűrő alkatrészeket…mert megy az anélkül is! 🙂
2021.05.21.-00:57 #60097[quote=”rlacika” post=56925]Kategorikusan 12 voltos………………….Ha 12V akkor pazar, de más feszültság is lehet, csak kell még egy pár forintért a kinai piacról beszerezhető feszültségemelő is.[/quote]Na ezekkel a DC-DC konverterekkel(fesz. emelő) is vigyázni kell a zaj miatt IS 🙂
2021.05.21.-00:39 #60096Kategorikusan 12 voltos. A 220-hoz kell inverter, de nagyon jó minöségű, mert egyébként könnyen meglehet hogy csikoz vagy hullámzik a kép. Ha csak kempingekbe járogatsz, ahol van rendes hálozat lehet 220V-os is. Nem feltétlenül érdemes direkt kempinges tv-t keresni, mert sokszor csak azért mert caravaning cucc, háromszoros áron forgalmazzák. Sok tv-nek 12V-os adaptere van, olyanokat kell vadászni a normális elektronikai áruházakban. Sokszor az elárusitó sem tudja mivel van táplálva egy adott tv. De, ha a kiállitot, általában müködő tv-k mögé pillantasz, látható hogy a hálozati dugóból a kábel egy fekete, hoszúkó skatulyába tünik el és onnan megy egy kábel a tv-hez. No, ez az hálozati adapter, amit érdemes megnézni , hány voltos. Ha 12V akkor pazar, de más feszültság is lehet, csak kell még egy pár forintért a kinai piacról beszerezhető feszültségemelő is.
2021.05.20.-23:57 #60095Üdv.
Lakóautóba 12-voltos, vagy 220 voltos tv ajánlotok?
Melyik miért jobb-rosszabb megoldás?
Mármint mikor nincs 220 betáp csak az aksit használjuk….Üdv.
Zoli2021.03.25.-13:27 #59997[quote=”Veltakor” post=56845]Azért a feszültségeket ellenőrizzétek… Szerintem az autótöltő oszlopból nem 230V 50Hz folyik.[/quote]
Hülyeséget mondtam. Vannak olyanok is, meg egyenáramúak is.2021.03.24.-16:49 #59993Azért a feszültségeket ellenőrizzétek… Szerintem az autótöltő oszlopból nem 230V 50Hz folyik.
2021.02.06.-11:36 #59908[quote=”Nyomi” post=56743]Kedves Toncsi64!
Semmi gond nincs azzal ha felteszel egy kérdést szerintem. Látod máris érkezett néhány vélemény amiből tanulhatunk mi is. Többek közt ezért is van ez a közösség.
Üdv Nyomi[/quote].2021.02.03.-15:13 #59887Kedves Toncsi64!
Semmi gond nincs azzal ha felteszel egy kérdést szerintem. Látod máris érkezett néhány vélemény amiből tanulhatunk mi is. Többek közt ezért is van ez a közösség.
Üdv Nyomi2021.02.02.-11:32 #59884[quote=”toncsi64″ post=56738]Köszönöm a válaszokat!
…………Harmadszor: Gondolom a „távol-keleti” beszerzés lehetősége úgy került képbe, hogy kerested az olcsóbb megoldást (pedig nyilván volt már elérhető drágább). A különbség a kettőnk „útkeresése” között annyi, hogy a Te gondolatodra volt megoldás, az enyém – ezek szerint – meg nem kivitelezhető. Ettől még nem tartanám a hozzáállásomat elhibázottnak.Száz szónak is egy a vége, valószínűleg az alapoknál hibáztam, mert én jóval drágábbnak gondoltam egy napelemrendszer kiépítését :oops:[/quote]
Azért az nyílván való ,hogy vannak azért drágább/jóval drágább opciók is! ,főleg a vezérlők terén. Ezek jobbak (többet tudnak).
De számomra szükségtelen a pici lakóba. Ami nekem van(PWM) kb. két éve üzemel megfelelően (jelenleg 105ah AGM akksival) és természetesen menet közben a generátor IS tölti.
Amik mennek róla:Full led világítás ,usb csatik ,állófűtés(gázolajos) ,TV ,Zene ,Hűtő csak időszakosan(egyébként 230v vagy gáz)……………2021.02.02.-08:09 #59882Köszönöm a válaszokat!
Először: Bár csak személyautós tapasztalataim vannak, egy lemerült aksi feltöltéséhez 50-60 km sem elég, úgyhogy kétlem, hogy egy E kút kereséséhez szükséges autózás elegendő lenne a gyári + 1-2 munkaaksi feltöltéséhez. Persze ez nyilván annak a függvénye mennyire vannak lemerülve. Minthogy nincs felhasználói tapasztalatom a lakóautóban használatos eszközök fogyasztásáról, nem tudhatom.
Másodszor: Természetesen gondoltam, hogy szükséges lehet valamiféle elektronika a vezérléshez, de az a napelemhez is kell. Ezért kérdeztem úgy, hogy „Létezik kiforrott megoldás – már ha egyáltalán lehetséges – arra, hogy a kiegészítő (ha így hívják ?!)) akkukat az E autók töltőoszlopáról töltsük ?” Gyanítom az elején a lakóautós felhasználáshoz szükséges napelem elektronikák sem voltak ilyen könnyen – és mint kiderült olcsón – beszerezhetőek/elérhetőek.
Harmadszor: Gondolom a „távol-keleti” beszerzés lehetősége úgy került képbe, hogy kerested az olcsóbb megoldást (pedig nyilván volt már elérhető drágább). A különbség a kettőnk „útkeresése” között annyi, hogy a Te gondolatodra volt megoldás, az enyém – ezek szerint – meg nem kivitelezhető. Ettől még nem tartanám a hozzáállásomat elhibázottnak.Száz szónak is egy a vége, valószínűleg az alapoknál hibáztam, mert én jóval drágábbnak gondoltam egy napelemrendszer kiépítését 😳
2021.02.01.-18:10 #59879[quote=”toncsi64″ post=56732][quote=”Nyomi” post=56730]
Gondolom, ha ólom akkor teljesen mindegy milyen a kapacitás az oszlopban. A felvehető mennyiséget az akku határozza meg. Ha rákötnéd ahhoz spéci elektronika kéne. Én még nem hallottam róla. Ha lítiumos az akkupakk akkor már lehet esélye, de ahhoz is külön kéne intézni elektronikát. A térítési díjakról nem is beszélve. Egy jó agregát és töltő az a legegyszerűbb megoldás.[/quote]Köszönöm és értem amit írsz, de én onnan közelítettem meg a dolgot, hogy így megspórolható viszonylag sok pénz, munka valamint némi súly is. Ha a mostani trend nem változik akkor ilyen kútoszlop viszont úton útfélen lesz és egy-két ilyen aksi feltöltése ezeknél nemigen lehet több fél óránál.
Persze mint említettem laikus vagyok, csak csapongnak a gondolataim :huh:[/quote]
Bocsáss meg! ,de sok pénzt akkor spórolsz ,ha nem veszel lakóautót :sorry
Egyéb iránt nem igazán értem ezt az egészet. Vagyis értem csak fel nem foghatom.
Persze mindenki próbál kevesebb pénzösszegből megoldani dolgokat de van amit igen is meg kell venni ,hogy bizonyos igényeket kielégítsen. Ezekből van occsó / derágább.
Mindenkinek mást jelent a sok………
A napelem rendszer szerintem nem sok. Ha ügyesen csinálod! Akksi ígyis-úgyis kell. Ezt most hadjuk. Én ,hogy csökkentsem a kiadást a vezérlőket távolból-keletről rendeltem. ~5e huf 2db ,napelemek németből ,100 és 140Wp 1-1db ~48e huf. Feszültség monitoring egységek(programozható) kb. 1200 huf/db ,időzítő a komfort akksi töltéséhez a generátorról ~300huf ezek is távolról.
Plusz egyéb kiegészítők ,sallangok. Szerintem akármilyen mércével is mérünk occsó 🙂
Ha magad készíted pláne! Hirtelen ennyi…………….2021.02.01.-12:15 #59878Ennek egy kicsit még járj utána. Ezek a töltők kommunikálnak a töltendő autóval, tapasztalatom szerint. Figyelmesen olvasd el Nyomi hozzászólását. Ő említi, hogy spéci elektronika kellene. Nos mire a kívánalmaknak megfelelő elektronikát beszerzed, beépítteted, addigra a költségeid kicsit meghaladják a külső generátor vagy napelem telepítés költségeit.
2021.02.01.-10:21 #59877Azt ugye tudod, hogy lakóautóknál az autó saját generátora tölti a munkaaksit is?!
Mire keresel egy töltőoszlopot, lehet, hogy feltöltötte a munkaakkudat. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.