-
IndítottaTémakör
-
2019.04.25.-02:07 #57548
Sziasztok!
Azt tervezem a párommal, hogy beszerzünk egy amerikai iskolabuszt, és azt alakítjuk át lakóbusszá.
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek bármilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban? Főleg olyan dolgokra gondolok, hogy behozatal lehetősége az EU-ba, forgalomba helyezés. De bármilyen más tapasztalat is érdekel.
Előre is köszönöm!
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.06.03.-21:51 #57726
Az Iveco-ból is lehet lakóautót építeni ami személyautó lesz.
Mi már többet is építettünk.
Az Iveco-val leginkább az a baj, hogy borzasztó keskeny és nagyon szűkül felfelé.2019.06.02.-23:45 #577212019.05.09.-00:16 #57625Itt megtalálsz minden választ!
2019.05.09.-00:01 #576242019.05.01.-01:29 #57604Ebben megtalálod, miért találták ki.
http://www.gjt.bme.hu/sites/default/files/gepjarmuvek_uzeme_ii_forgba_hely.pdf
2019.05.01.-01:20 #57603itt találod a rendelet teljes szövegét:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1700511.KOR&celpara=28&searchUrl=/jogszabaly-kereso%3Fevszam%3D%26sorszam%3D%26para%3D28%26tipus%3D0KOR%26kif%3D%26searchfor%3Don0&goto=-1Többek között:
1. § (1) A típusbizonyítvány kiadása iránti kérelmet a jármű gyártója nyújthat be, ha a típus tekintetében teljesíti a hulladékká vált gépjárművekről szóló kormányrendeletben a gyártó számára meghatározott kötelezettségeket.
Az átalakító nem gyártó!
2019.04.30.-23:54 #57601[quote=”NagyPapa” post=54947][quote=”apóka” post=54946]M1 lesz a járműkategória ????[/quote]
:meghajol
Szerintem IGEN!!
A KERTI Mester által adott tájékoztatás szerint pedig D1 besorolással!!
:sorry
:meghajol :meghajol
Apóka! Így kell, precízen. pontoiosan tájékoztatni a társakat![/quote]
Bocsi, de nem egészen értem. Ha lehet pontosítsunk. Ha tervek alapján átépítek egy járművet előzetes engedély alapján, akkor annak a engedélyes tervei lesznek a jármű „típusbizonyítványa”. Vagy mégsem? Avagy ha az Iveco teherautó 3,5 tonnás kivitellel lett forgalomba hozva, mért nem lehet egyediként átépíteni M 1-nek. Apóka által mutatott lakóautó forgalmijára azért lennék kíváncsi, mert ha azt egyedileg építették át, és vizsgáztatták Németországban úgy nálunk kérni fogják a típusbizonyítványt, és annak hiányában szerintem a vizsga sem megy ( volt olyan közöttünk aki sokat várt a papírokra e miatt). Na de ha itthon végigjárom a szamárlétrát ( terv, engedély, vizsga ) szerintem menni kéne. Nem kötözködni akarok, de ez sokakat érdekelhet rajtam kívül is. Ne véleményeket, hanem törvényeket, rendeleteket ha lehet.
Előre is köszi: Nyomi. :meghajol2019.04.30.-22:43 #57600[quote=”apóka” post=54946]M1 lesz a járműkategória ????[/quote]
:meghajol
Szerintem IGEN!!
A KERTI Mester által adott tájékoztatás szerint pedig D1 besorolással!!
:sorry
:meghajol :meghajol
Apóka! Így kell, precízen. pontoiosan tájékoztatni a társakat!
2019.04.30.-21:58 #57599M1 lesz a járműkategória ????
2019.04.30.-01:11 #575972019.04.30.-01:06 #575962019.04.30.-01:04 #575952019.04.30.-00:58 #57594van tipusbizije !?Ha behozom nem helyezik /euro6,iveco daily ,3,5T/forgalomba ?!? https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=271813719&categories=VanMotorhome&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchReq
2019.04.29.-23:20 #57593:sorry :sorry
Tele van a válaszod félremagyarázásokkal és csúsztatásokkal!
A lényeg amire reagáltam, hogy személyautónak minősül a 15 tonnás lakóautó is!
Igen elírtam, hogy az M1 -mint személyautó- kategórián belül a súlyok alapján vannak alkategóriák!
Ezek az alkategóriák nem változtatják meg az alaphelyzetet:SZEMÉLYAUTÓK!
De nagyon fontos szabály is van: ezek mármint az M2-M3 már nem 8+1 férőhelyesek!!
Az M2- és M+ kategóriáknál a súlyuk mellett változik a szállított személyek száma is!
:meghajol
LAKÓAUTÓK ezekbe a kategóriákba nem kerülhetnek bele! Ezek már buszok szerintem…
Sőt adózás szempontjából is vannak eltéréseik…
Nincs ellentmondás abban, sem hogy 3,5 tonna alatt lehet átalakítani lakóautóvá, mert azok ugyanúgy személyautó kategóriába kerülnek!
Igen! Köszönöm a pontosítást: kivéve az Iveco-t
De! Ezt, Te pontosan értetted!
Tudom, olyan jó kötekedni, csipkelődni… Bár mint Írtam, nálam, nem ez volt a cél!
Részemről az általad írottakat szerettem volna javítani, nem teljes részletességgel, mert előttem már mások sok-sok mást még megírtak, pontosan és jól a témához, pl: Ekatona!
:sorry
:meghajol2019.04.29.-22:33 #57592A bocsánatkérésed elfogadom, spongyát rá, mindenkinek lehet rossz napja. Még Én is tévedhetek, pedig Én tévedhetetlen vagyok :).
Csak azért folytatom a vitát, mert te is úgy látod, „fórum azért van, hogy segítsük egymást, tájékoztassuk egymást, de a lehetőség szerint pontos adatokkal!”
Akkor segítsük másokon.
Április 25. én te írtad, „Ha átalakítja lakóautóvá, akkor ugyanúgy M1 személyautó lesz, mint bármely lakójárgány.”
Pedig nem! A személyautó kategóriák három részre vannak felosztva.
M1 3500 kilót meg nem haladó
M2 8+1 személy 5000 Kg. ot meg nem haladó (például az általad említett Hummer)
M3 8+1 személy 5000 kg felettiek.
Ezért írtam, „Az M1 -et nem kapja meg 3,5 tonnánál nagyobb összsúlyú jármű, bármilyen felépítménye van.”
Saját megállapításod „Olyan gépjármű kategória, hogy LAKÓAUTÓ pedig egyáltalán nem létezik!”
Majd később a következőket írod: „Utólag még annyit, hogy az sem igaz, hogy teherautóból nem lehet lakóautó, mert 3,5 tonna alatti teherautóból lehet átépíteni lakóautóvá járművet!”
Ez két egymásnak ellentmondó állítás!
Azok a teherautók vizsgáztathatók át személyautóvá, melynek van személyautó típusvizsgája. például a Fiat Ducato ilyen. Ugyanakkor a 3,5 tonna alatti Iveco Daily -nek nincs személyautó változata, ezért nincs típusbizonyítványa, ennek hiányában nem lehet személyautóvá minősíteni, még, akkor sem, ha kifizeted a regadót. Típusbizonyítványt kellene beszerezni, ami lehetséges, de olyan magas összeg, ami irreálissá teszi az egészet. Teherautó lehet N1 N2 …. a forgalmiba bejegyzik az átalakítás tényét, természetesen rajzok engedélyek, vizsgáztatás… után.
Mindezek ellenére sok mindent láttunk már lepapírozva, de ez egy másik téma.
A Biwak -nak teherautó átépítésben is van gyakorlata, kérdezd Őket is. 2010 körül visszabontottak egy általuk átalakított Iveco-t, nem tudom pontosan miért, de nagyon sajnáltam, mert igazán szépen sikerült darab volt.
Ezzel részemről lezártnak tekintem a témát, erről többet nem tudok.
Majd, ha az élet úgy hozza, néhány sörösüveg levegővel töltögetése közben szívesen beszélgetek veled. Te is sok mindent láttál már.2019.04.29.-15:38 #57586[quote=”Siveco” post=54932]Köszönöm a kioktatást, de ebből így nem tanulok!
Tedd mellé (hivatkozásban) a jogszabályt, hogy lássuk mindannyian mit tudok rosszul. Oszd meg tudásod, ne csak leszólj![/quote]:sorry
Már bocsánatot kérek: nem kioktatni szerettelek volna, hanem kijavítani az általad rosszul tudott, de közhirré tett hibás tájékoztatást!
Itt a fórum azért van, hogy segítsük egymást, tájékoztassuk egymást, de a lehetőség szerint pontos adatokkal!
A SZEMÉLYGÉPKOCSI fogalmát a KRESZ rögzíti!
Nincs semmi olyan kitétel, hogy CSAK a 3,5 tonna alatti gépjármű lehet személygépjármű.
Pl az első időkben beérkezett HUMMER járgányok is személyautók voltak, pedig 4,5 Tonnában futottak!
Minden 3,5 T – nál súlyosabb lakóautó itt a klubban is M1 kategória alatt van nyilvántartva!
Születtek azért itt-ott érdekes nyilvántartásba vételek is, de a KRESZ ezt írja elő!
Ha még valakinek van ilyen forgalmija, menjen vissza a hivatalba és javíttassa ki!!Olyan gépjármű kategória, hogy LAKÓAUTÓ pedig egyáltalán nem létezik!
:sir
A forgalmiban legfeljebb a „Jellege:” rubrikában írták be egyeseknek, vagy utólagos megjegyzésként!
Az N1 csak és kizárólag teherautót jelölhet!
A LAKÓAUTÓ nem teherautó, még, ha egy kicsit nehéz is, akkor sem!!
:meghajol :sorryUtólag még annyit, hogy az sem igaz, hogy teherautóból nem lehet lakóautó, mert 3,5 tonna alatti teherautóból lehet átépíteni lakóautóvá járművet!
:sir 👿
Igaz, átalakítási engedély, rajzok, vizsga kell hozzá, és a legfontosabb, hogy ki kell fizetni a REG-ADÓT!
Ilyen járgány nálunk, közöttünk, tucatszámra fut!!!2019.04.29.-01:49 #57585Köszönöm a kioktatást, de ebből így nem tanulok!
Tedd mellé (hivatkozásban) a jogszabályt, hogy lássuk mindannyian mit tudok rosszul. Oszd meg tudásod, ne csak leszólj!2019.04.28.-16:39 #57582[quote=”Siveco” post=54925]Mivel busz, mindenképpen át kell kinősíteni. Ezt legegyszerűbb Németországban megoldani. Keress olyat aki behozza, és még Németországban levizsgáztatja. Ez Magyarországon nem biztos, hogy egyáltalán megoldható, mert nincs típusengedélye.
Az M1 -et nem kapja meg 3,5 tonnánál nagyobb összsúlyú jármű, bármilyen felépítménye van. Teherautó nem lehet lakóautó. Lehet lakó felépítménye, de ettől még teherautó marad. Vezetéséhez az elkészültekor mért súlyának megfelelő jogosítvány kell. Szintén a súlyának, méretének megfelelő kategóriájú útdíjat kel fizetni utána. Vannak 5,5 illetve 6,5 tonnás lakóautók általában Iveco alvázon, az ő gazdáik tudnának részletesebb felvilágosítást adni, a használat problémáiról. Mint például, hol van olyan kemping ahová befér a szerkezet. Az összes 3,5 tonna feletti korlátozás vonatkozik rá. .[/quote]Üdv néked!
:meghajol
Én csak ahhoz szoktam hozzászólni amihez biztosan értek!
M1 kategóriába azaz személyautónak minősül minden olyan jármű amely max 8+1 fő szállítására alkalmas, függetlenül a súlyától! Igaz, „C” jogsi kell hozzá!
Azaz 13,5 Tonnás Concord lakóautó is személyautó!
Itthon D1 vagy D2 kategóriába tartozik, azaz az éves autópálya díja cca 44.- eFt
Külföldön valóban „GO BOX” köteles!
A többi igaz!
Még egy dolog amiben nem vagyok fullon biztos!
Itthon a buszból lehet lakóautót átalakítani, hiszen nagyon sok ilyet ismerünk!
Külhonban nagyon sok országban pedig nincs semmienemű korlát az átalakításra, Én már találkoztam átalakított tűzöltó autóval is, ami lakóautó lett..
:sorry2019.04.28.-13:50 #57581Szia,
Tanulmanyozd a you tube videoka school bus temaban,elkepeszto miket ki tudnak hozni ,a luxuslakosztalytol kezdve a legegyszerubb dolgokat teszik az emberek2019.04.27.-01:18 #57580Itt találsz sok mindent!
http://www.nkh.gov.hu/web/kozuti-gepjarmu-kozlekedesi-hivatal/jarmuatalakitastöbbekközött:
„Az átalakítás során a jármű fajtája csak abban az esetben változtatható meg, ha
– különleges indokolt esetben – speciális rendeltetésű tehergépkocsi keletkezik,3500 kilogrammot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi átalakítása során lakó-felépítményű gépkocsi keletkezik,”
2019.04.27.-00:35 #57579Sziasztok
Az elottem szolohoz hozzafuzve. Lakoauto lehet 25T is. Max 12m hosszu 2,5 szeles es 4m magas. Ennel nagyobb jarmu nem kozlekedhet Europaban. (Kiveve 3 tengelyes busz 15m).
3,5 T felett C kategorias vezetoi engedely kell 8+1 fo ig. Annyi a kulombseg a kamionosokkal szemben hogy nem kell Tahografot hasznalni mivel a lakoauto maganhasznalatnak szamit. Minden mas, utdilyak, korlatozasok ugyanaz mint a teherautoknak.
Legkonyebben Nemetorszagban vagy Angliaban lehet papirozni az USA bol behozott gepeket. Erre vannak mar szakosodott cegek akik elinteznek mindent.
A legnagyobb gondot a meretek fogjak okozni. A kempingekben nagyon ritka hogy be tudsz allni egy 12m es vassal, vagy be tudsz fordulni a sorok koze!
Az ilyen nagy gepek altalaban varoson kivul tudnak megalni es visynek magukkal egy autot vagy motrot hogy tudjanak kozlekedni.
A mi csigank 7,5m es mar igy is volt vele gond hogy nem tudtam vele barhol megalni ahol szerettunk volna.Ekkora lakoban csak akkor gondolkoznak ha „full time” ban szeretnem csinalni.
Udv ekatona2019.04.26.-22:19 #57578Mivel busz, mindenképpen át kell kinősíteni. Ezt legegyszerűbb Németországban megoldani. Keress olyat aki behozza, és még Németországban levizsgáztatja. Ez Magyarországon nem biztos, hogy egyáltalán megoldható, mert nincs típusengedélye.
Az M1 -et nem kapja meg 3,5 tonnánál nagyobb összsúlyú jármű, bármilyen felépítménye van. Teherautó nem lehet lakóautó. Lehet lakó felépítménye, de ettől még teherautó marad. Vezetéséhez az elkészültekor mért súlyának megfelelő jogosítvány kell. Szintén a súlyának, méretének megfelelő kategóriájú útdíjat kel fizetni utána. Vannak 5,5 illetve 6,5 tonnás lakóautók általában Iveco alvázon, az ő gazdáik tudnának részletesebb felvilágosítást adni, a használat problémáiról. Mint például, hol van olyan kemping ahová befér a szerkezet. Az összes 3,5 tonna feletti korlátozás vonatkozik rá.
Keres kapcsolatot a Lehel Coachbuilder Kft. vel. Ők nagy vasakkal foglalkoznak.2019.04.26.-20:20 #57577Egy ex iskolabuszhoz elég a B jogsi? Esetleg ez is szempont lehet…
2019.04.26.-10:32 #57570[quote=”nemo25″ post=54914][quote=”Brezy” post=54911]Köszönöm, meg fogom nézni! Azt még el tudom képzelni, hogy előbb került be az a busz EU-ba, mint ahogy korlátozták a dieselek behozatalát. Bár már vannak benzinesek és gázosak is, sőt már van elektromos is, csak azok még elég komoly alapárral rendelkeznek…[/quote]
Ugyan stílusos a járgány, és izgalmas történet lenne megépíteni lakónak,, de ahogy már lentebb szóba került, költséges lesz az üzemeltetése. A benzines példányok igen torkosak, és városokban, szűk hegyi utakon nem mondható ideális járműnek.
Mérlegeld ezeket, mielőtt belevágnál![/quote]
Teljesen igaza van Zolinak!
De még talán a dieselek fogyasztása is jelentős.
Nem beszélve az alkatrész ellátásról, és itt talán a postázás drágább lesz mint maga az alkatrész.
Na meg a Witworth menetes csavarok és a spec. szerszámok…
De talán nagyobb munka az itthoni papírozás.
Az EU.-n belül nem egyforma a szabályozás, nálunk csak EU-s országból behozott (vagy ott már forgalomba helyezett???) járműveket lehet forgalomba hozni.
Ennek feltétlenül néz utána.
A hazajuttatás költségeibe bele se merek gondolni…2019.04.26.-01:42 #57566[quote=”Brezy” post=54911]Köszönöm, meg fogom nézni! Azt még el tudom képzelni, hogy előbb került be az a busz EU-ba, mint ahogy korlátozták a dieselek behozatalát. Bár már vannak benzinesek és gázosak is, sőt már van elektromos is, csak azok még elég komoly alapárral rendelkeznek…[/quote]
Ugyan stílusos a járgány, és izgalmas történet lenne megépíteni lakónak,, de ahogy már lentebb szóba került, költséges lesz az üzemeltetése. A benzines példányok igen torkosak, és városokban, szűk hegyi utakon nem mondható ideális járműnek.
Mérlegeld ezeket, mielőtt belevágnál! -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.