-
IndítottaTémakör
-
2012.06.06.-01:10 #35388
Kedves klubtagok,
Új vagyok az oldalon és a sok túrázás ellenére, aránylag új vagyok a lakóbuszozásban is.
Remélem ezt a gondolatsort jó helyre írom, ha nem, akkor nézzétek el nekem, még ismerkedem az oldallal.Először is örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, mert már sokkal okosabban fogok elindulni a következő utamra, mint eddig tettem.
Abban az ügyben kérném a tapasztalatotokat, hogy nekem nincs álló klíma a kocsimban és szeretnék valami megoldást találni, hogy ne csak 220V-ról, kempingben tudjam hűteni a lakóteret, hanem menet közben is.
Sok véleményt hallottam már, de főleg a forgalmazóktól, akik azt mondják, hogy a kifejezetten a lakóautó klíma nem való menet közbeni hűtésre, mert a 12V-os rendszert nem egyszerű kiépíteni, drága is és nem biztosított, hogy a 2. akkumulátor győzni fogja, ha más fogyasztó is üzemel és nincs kellő motorfordulat ami töltené.
Ha valakinek van tapasztalata és tudna ebben segíteni, az jól jönne, hogy ne vágjak bele olyan kivitelezésbe, ami drága és rossz is lesz a végén…
Előre is köszönöm mindenkinek a segítségét
Üdv:
Pezmen -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2012.06.07.-15:26 #35424
„Viszont, ha klíma kell akár a puszta közepén, van”… Mosoly
Két dolog azért megfontolandó.
1 Tényleg csak a puszta közepén fogod tudni használni a zaj miatt ( ha meg messze viszed akkor lehet ,hogy hamar megfújja valaki)
2 menet közben fog menni az aggregátorod is?
😉2012.06.07.-15:07 #35423[quote=”GaborApa”:3rosl762]Alapvetően persze, de azért legyen rátartás.
Lehet, hogy alapadatok szerint jónak kéne lennie, de a klíma meg sem moccan.
A klíma indulóáram felvételére is oda kell figyelni.[/quote]Akkor, lehet , hogy ismét nem értek valami műszaki paramétert, mert a kempingvilág katalógusban a padló klímák 15-20A induló áramfelvételt írnak, és a katalógusban lévő Honda aggregátok egyike sem tud 15 A-t még a legdrágább 3000-euros is csak 13 A-T tud.
Ezt jól értelmezem?
Üdv:
Pezmen2012.06.07.-14:42 #35422[quote=”Pezmen”:1vmxs9r9]Szia!
Köszi az infót, egy átlagos 1,5kw körüli klímának, mekkora teljesítményű áramfejlesztő kell? Az lenne az értelemszerű , ha 1,5kw? Vagy ezt nem így mérjük?
Üdv:
Pezmen[/quote]
Alapvetően persze, de azért legyen rátartás.
Lehet, hogy alapadatok szerint jónak kéne lennie, de a klíma meg sem moccan.
A klíma indulóáram felvételére is oda kell figyelni.2012.06.07.-14:33 #35421[quote=”GaborApa”:j00g2cz2]A kimenő feszültséget egy elektronikán keresztül adja le, ezáltal tud teljesen stabil, szabályos szinusz feszültséget, állandó frekvencián leadni, miközben a terheléstől függően változtathatja a motor fordulatszámát is.[/quote]
Szia!
Köszi az infót, egy átlagos 1,5kw körüli klímának, mekkora teljesítményű áramfejlesztő kell? Az lenne az értelemszerű , ha 1,5kw? Vagy ezt nem így mérjük?
Üdv:
Pezmen2012.06.07.-14:02 #35420[quote=”Pezmen”:2wlwrsk8]Szia!
Mit jelent az , hogy inverteres aggregátor?
Benzines áramfejlesztőket már néztem és ajánlották is , mint megoldást, de ennél az inverter fogalmát nem tudom beazonosítani 😳Nem vagyok analfabéta – általában – a szerkezeti és műszaki dolgokhoz, de az elektronika kimaradt az életemből.
Üdv:
Pezmen[/quote]A kimenő feszültséget egy elektronikán keresztül adja le, ezáltal tud teljesen stabil, szabályos szinusz feszültséget, állandó frekvencián leadni, miközben a terheléstől függően változtathatja a motor fordulatszámát is.
2012.06.07.-13:27 #35419[quote=”Spider”:3blmchjm]Csak most csöppenek bele a beszélgetésbe…
Ha mindenáron lakótér klímát szeretnél üzemeltetni menet közben, vagy 220 mentes területen, még megoldás lehet egy inverteres aggregátor szerintem, bár ez ismét húzósabb megoldás.
Viszont, ha klíma kell akár a puszta közepén, van… 🙂 [/quote]Szia!
Mit jelent az , hogy inverteres aggregátor?
Benzines áramfejlesztőket már néztem és ajánlották is , mint megoldást, de ennél az inverter fogalmát nem tudom beazonosítani 😳Nem vagyok analfabéta – általában – a szerkezeti és műszaki dolgokhoz, de az elektronika kimaradt az életemből.
Üdv:
Pezmen2012.06.07.-03:45 #35413Csak most csöppenek bele a beszélgetésbe…
Ha mindenáron lakótér klímát szeretnél üzemeltetni menet közben, vagy 220 mentes területen, még megoldás lehet egy inverteres aggregátor szerintem, bár ez ismét húzósabb megoldás.
Viszont, ha klíma kell akár a puszta közepén, van… 🙂2012.06.07.-03:07 #35411[quote=”jozsef”:36n8o6no]Helló! 🙂
Nézz körül az interneten, egyik távoli ismerősömnek volt ilyen még 1999-ben vette Olaszországban, ott is szerelték be, ráadásul split jellegü megoldás fele a tetőn a másikfele az ágy alatt.De jelenleg ettől több infó nem áll rendelkezésemre.[/quote]
Szia!
Nyomoztam sokat a neten és a klímás ismerőseimmel is folyamatosan csevegünk a lehetőségekről, de korábban egy kollégával váltottam egy levelet és eldöntöttem, hogy nem kavarom össze a dolgokat, marad a jól bevált 220-as rendszer.
Legyen a szlogenem az: mindegy, hogy hol és milyen időben, de a lakóautó nyújtotta szabadságában múljon az idő felettünk.
😀
Milyen bölcs lettem a nap végére!Üdv:
Pezmen2012.06.07.-02:56 #35410[quote=”NagyPapa”:3vz9b0k7]Üdv Néked!
A padlóklima ugyanolyan klíma mint a tető, csak ez egy dobozban van elhelyezve és be lehet építeni egy ülés alá is, pl egy ülőpadba!
Ezeknek mivel dobozban van, kisebb a zajuk, jobb a súlyeloszlás a járgányban, lévén nem a tetőn van a súly!De! sokkal rosszab a hűtött levegő elvezetése a fej környéki térbe.
Majd minden tipusú klímának van 12 Voltos egyenáramú változata is, sajnos ezek még drágábbak mint a 230 Volt váltóval üzemelők.
A menet közbeni használatuk speciálisan erre a célra megerősített áramleadású generátorral üzemeltethetők!!
Pl.: a normál generátorok normál azaz 2000 kötüli fordulatszámú motor esetében 80 – 90 – max 120 Amper leadására képesek.
A klímára készítettek minimum 160 ampert kell, hogy tudjanak leadni!!
Alapjáraton ezek sem alkalmasak a lakótéri klíma üzemeltetésére!! Ekkor kéne, hogy besegítsen a minimum 2 db 120Ah teljesítményű párhuzamosan kötött fedélzeti akku. De ez sem bírná a csúcsforgalmi toporgást!!A megoldás nem ez, hanem a mentközbeni motorklíma használata, ha nincs, akkor ennek beszerzése!!
A lakótéri -tető, vagy padlóklímák maximum 2,2 KW hűtőteljesítményt tudnak csak, egy motorklíma, 3 – 4 – sőt 6 KW (az enyém 6 KW-os) teljesítményt is tud, és ez alapjáraton is képes hűteni!
Újonnan ez sem olcsó, de olcsóbb mint a tetőklíma, és sokkal több esélyed van ilyeneket beszerezni bontókból.Majd mindegyik motorhoz hozzá lehet őket barkácsolni!!
Megállás, letelepedés után jöhet csak szóba a tetőklíma, vagy padlóklíma, de csak 230 Volt váltóáramról!!
Lakóautókban padlóklímát csak egyedileg épített járgányban láttam, mint írtam igen-igen macerás a csövezése!
Én is ezt szerettem volna, de lemondtam róla két szervíz fejvakargatása után, mármint a csövezeték kiépítése, annak nehézsége miatt. (Suwenor, Kempingvilág)
Az igazi megoldás tehát az, hogy már a járgány vásárlásánál legyen a legfontosabb szempontok között az, hogy legyen benne motorklíma és állóklíma.
A tapasztalat szerint ezek ára messze nem olyan magas mint a klímák bekerülési költsége!!
Még van amire nem reagáltam: 12 Volt egyenáramból 24 Voltot csinálni, vagy fordítva, ekkora teljesítmények mellett egy kész vagyon lenne, felejtsd el!!
Üdv NagyPapa[/quote]
Szia!
Köszönöm az igazán részletes felvilágosítást, azt hiszem megint okosabb lettem és eldöntöttem, hogy nem fektetek több energiát a kutatásba, van 1-2 gondolat és lehetőség ami folyamatban van, de nem látom értelmét az eddigi információk alapján és anyagilag sem lenne kis költségvetés a vegyes hűtés kialakítása, ha egyáltalán ki lehetne alakítani az én kocsimon.
Szerencsére motorról üzemelő klímám van, a 220-as részét meg valamelyik rendszerrel megpróbálom kiépíteni.
Üdv:
Pezmen2012.06.07.-01:37 #35409[quote=”Pezmen”:eca7k6pa]Szia!
Köszi az infót, azt is tudod, hogy mely klímák tudják gyárilag a 12v-ot?
Tegnap amit EdGar-tól kaptam linket, az padló klima volt, de ha jól értelmeztem, akkor csak a legújabb modellnél írták az inverteres 12v-os működést.
Pezmen[/quote]
Helló! 🙂
Nézz körül az interneten, egyik távoli ismerősömnek volt ilyen még 1999-ben vette Olaszországban, ott is szerelték be, ráadásul split jellegü megoldás fele a tetőn a másikfele az ágy alatt.De jelenleg ettől több infó nem áll rendelkezésemre.
2012.06.06.-19:07 #35400[quote=”Pezmen”:170i90ev]24v-os a legtöbb, ez biztos, de azt át lehet transzformálmi 12-re ,vagy vmi hasonló, de van elvétve 12v-os is, a lényeg, hogy be lehetene építeni, csak amit eddig találtam azok 800-900w-os teljesítményűek, ami elég kevés és nem is olcsó.
A padló klímárol várnám, hogy hátha valaki tud bővebb infót adni, de gondolom hétvégén többen lépnek be az oldalra és annyira is nem napi kérdés.
Pezmen[/quote]
Üdv Néked!
A padlóklima ugyanolyan klíma mint a tető, csak ez egy dobozban van elhelyezve és be lehet építeni egy ülés alá is, pl egy ülőpadba!
Ezeknek mivel dobozban van, kisebb a zajuk, jobb a súlyeloszlás a járgányban, lévén nem a tetőn van a súly!De! sokkal rosszab a hűtött levegő elvezetése a fej környéki térbe.
Majd minden tipusú klímának van 12 Voltos egyenáramú változata is, sajnos ezek még drágábbak mint a 230 Volt váltóval üzemelők.
A menet közbeni használatuk speciálisan erre a célra megerősített áramleadású generátorral üzemeltethetők!!
Pl.: a normál generátorok normál azaz 2000 kötüli fordulatszámú motor esetében 80 – 90 – max 120 Amper leadására képesek.
A klímára készítettek minimum 160 ampert kell, hogy tudjanak leadni!!
Alapjáraton ezek sem alkalmasak a lakótéri klíma üzemeltetésére!! Ekkor kéne, hogy besegítsen a minimum 2 db 120Ah teljesítményű párhuzamosan kötött fedélzeti akku. De ez sem bírná a csúcsforgalmi toporgást!!A megoldás nem ez, hanem a mentközbeni motorklíma használata, ha nincs, akkor ennek beszerzése!!
A lakótéri -tető, vagy padlóklímák maximum 2,2 KW hűtőteljesítményt tudnak csak, egy motorklíma, 3 – 4 – sőt 6 KW (az enyém 6 KW-os) teljesítményt is tud, és ez alapjáraton is képes hűteni!
Újonnan ez sem olcsó, de olcsóbb mint a tetőklíma, és sokkal több esélyed van ilyeneket beszerezni bontókból.Majd mindegyik motorhoz hozzá lehet őket barkácsolni!!
Megállás, letelepedés után jöhet csak szóba a tetőklíma, vagy padlóklíma, de csak 230 Volt váltóáramról!!
Lakóautókban padlóklímát csak egyedileg épített járgányban láttam, mint írtam igen-igen macerás a csövezése!
Én is ezt szerettem volna, de lemondtam róla két szervíz fejvakargatása után, mármint a csövezeték kiépítése, annak nehézsége miatt. (Suwenor, Kempingvilág)
Az igazi megoldás tehát az, hogy már a járgány vásárlásánál legyen a legfontosabb szempontok között az, hogy legyen benne motorklíma és állóklíma.
A tapasztalat szerint ezek ára messze nem olyan magas mint a klímák bekerülési költsége!!
Még van amire nem reagáltam: 12 Volt egyenáramból 24 Voltot csinálni, vagy fordítva, ekkora teljesítmények mellett egy kész vagyon lenne, felejtsd el!!
Üdv NagyPapa
2012.06.06.-17:21 #35398[quote=”EdGaR”:1w3qybf7]Én még nem, de első ránézésre ugyanolyannak tűnik, mint a tetőklíma, talán csak kisebb teret kell hűtenie. Az nem 24V-os? Amúgy a tetőklíma általában egy 40×40 cm-es tetőablak helyére beépíthető.
Olcsónek éppenséggel egyiket sem mondanám 🙂 [/quote]24v-os a legtöbb, ez biztos, de azt át lehet transzformálmi 12-re ,vagy vmi hasonló, de van elvétve 12v-os is, a lényeg, hogy be lehetene építeni, csak amit eddig találtam azok 800-900w-os teljesítményűek, ami elég kevés és nem is olcsó.
A padló klímárol várnám, hogy hátha valaki tud bővebb infót adni, de gondolom hétvégén többen lépnek be az oldalra és annyira is nem napi kérdés.
Pezmen
2012.06.06.-15:50 #35397[quote=”Pezmen”:1gs46rqs]
Ajánlottak kamion fülke klímát is, találkoztál már ilyennel lakóautóban?Pezmen[/quote]
Én még nem, de első ránézésre ugyanolyannak tűnik, mint a tetőklíma, talán csak kisebb teret kell hűtenie. Az nem 24V-os? Amúgy a tetőklíma általában egy 40×40 cm-es tetőablak helyére beépíthető.
Olcsónek éppenséggel egyiket sem mondanám 🙂2012.06.06.-14:53 #35395[quote=”EdGaR”:3se4q8dp]Igen. Én a középső tetőablak helyére raktam be egy Coleman típusú 240V-os klímát. Ez még a megfizethetőbb kategória volt, a működés közbeni zajt leszámítva használható. Van rajta baromi nagy és annál eggyel nagyobb fokozat, ebből kifolyólag éjszaka csak akkor használjuk ha elviselhetetlensül meleg van a lakótérben.
Van egy nem színuszos inverterem (2000W) is beépítve, de ez nem képes elindítani sem az amúgy 1600W-os klímát, tehát csak csatlakoztatott hálózati feszülségnél tudom használni.
Ami linket írtam Neked az egy lényegesen komolyabb rendszer az enyémnél. Amúgy úgy tudom, hogy ezen az oldadon is van egy eladó tetőklíma hirdetés, a Suwenornál, Bihari Attitól tudsz érdeklődni.[/quote]Ok, ezt is meg fogom nézni, de azt kezdem tapasztalni, hogy ezt a vegyes hűtési lehetőséget nem lehet olcsón megúszni, persze relatív fogalom az olcsó, de jól körbe akarom járni a lehetőségeket, sőt az is körvonalazódik, hogy a tetőklima lehet nem fér el.
Ajánlottak kamion fülke klímát is, találkoztál már ilyennel lakóautóban?
Pezmen
2012.06.06.-14:39 #35394[quote=”Pezmen”:20ju10a9]Hello,
Köszi a linket, ez is egy új lehetőség talán, neked van valamelyik fajta, amiről tudnál mesélni?
.[/quote]
Igen. Én a középső tetőablak helyére raktam be egy Coleman típusú 240V-os klímát. Ez még a megfizethetőbb kategória volt, a működés közbeni zajt leszámítva használható. Van rajta baromi nagy és annál eggyel nagyobb fokozat, ebből kifolyólag éjszaka csak akkor használjuk ha elviselhetetlensül meleg van a lakótérben.
Van egy nem színuszos inverterem (2000W) is beépítve, de ez nem képes elindítani sem az amúgy 1600W-os klímát, tehát csak csatlakoztatott hálózati feszülségnél tudom használni.
Ami linket írtam Neked az egy lényegesen komolyabb rendszer az enyémnél. Amúgy úgy tudom, hogy ezen az oldadon is van egy eladó tetőklíma hirdetés, a Suwenornál, Bihari Attitól tudsz érdeklődni.2012.06.06.-14:23 #35393[quote=”jozsef”:1qkdywjs]Üdvözöllek a klubban!:)
Megoldható az inverterrel a menet közbeni hűtés de elég macerás. Elég nagy teljesítményű akkulátorokon kívül, a generátornak is kell a teljesítmény. Ezzel együtt amikor legjobban kellene, például(40 fokos melegben Olasz atutó pályán lévő dugoban)elég korlátozott a használata.Max 1/2- 1óra, minek után az alapjárati fordulaton leadott generátor teljesítmény kevés egy nagyobb klíma ellátásához.Ha most szerzedbe a klimát, akkor található már olyan is ami gyárilag műkjödik 12 voltrol.[/quote]
Szia!
Köszi az infót, azt is tudod, hogy mely klímák tudják gyárilag a 12v-ot?
Tegnap amit EdGar-tól kaptam linket, az padló klima volt, de ha jól értelmeztem, akkor csak a legújabb modellnél írták az inverteres 12v-os működést.
Pezmen
2012.06.06.-14:15 #35392[quote=”Pezmen”:358wdh62]Kedves klubtagok,
Új vagyok az oldalon és a sok túrázás ellenére, aránylag új vagyok a lakóbuszozásban is.
Remélem ezt a gondolatsort jó helyre írom, ha nem, akkor nézzétek el nekem, még ismerkedem az oldallal.Először is örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, mert már sokkal okosabban fogok elindulni a következő utamra, mint eddig tettem.
Abban az ügyben kérném a tapasztalatotokat, hogy nekem nincs álló klíma a kocsimban és szeretnék valami megoldást találni, hogy ne csak 220V-ról, kempingben tudjam hűteni a lakóteret, hanem menet közben is.
Sok véleményt hallottam már, de főleg a forgalmazóktól, akik azt mondják, hogy a kifejezetten a lakóautó klíma nem való menet közbeni hűtésre, mert a 12V-os rendszert nem egyszerű kiépíteni, drága is és nem biztosított, hogy a 2. akkumulátor győzni fogja, ha más fogyasztó is üzemel és nincs kellő motorfordulat ami töltené.
Ha valakinek van tapasztalata és tudna ebben segíteni, az jól jönne, hogy ne vágjak bele olyan kivitelezésbe, ami drága és rossz is lesz a végén…
Előre is köszönöm mindenkinek a segítségét
Üdv:
Pezmen[/quote]Üdvözöllek a klubban!:)
Megoldható az inverterrel a menet közbeni hűtés de elég macerás. Elég nagy teljesítményű akkulátorokon kívül, a generátornak is kell a teljesítmény. Ezzel együtt amikor legjobban kellene, például(40 fokos melegben Olasz atutó pályán lévő dugoban)elég korlátozott a használata.Max 1/2- 1óra, minek után az alapjárati fordulaton leadott generátor teljesítmény kevés egy nagyobb klíma ellátásához.Ha most szerzedbe a klimát, akkor található már olyan is ami gyárilag műkjödik 12 voltrol, vagy az elöbbi hozzá szólásban szereplő klimák is megfelelők lehetnek.
2012.06.06.-13:03 #35391[quote=”EdGaR”:276djahm]Sajnos a 12V-ról üzemeltetett fogyasztók teljesítmény határa korlátozott, az ára pedig messze nincs arányban az általa nyújtott szolgáltatással. Ebben a megoldásban szerintem a 240V-os rendszer sem olcsó, annak az inverterrel üzemeltetése is szintén kérdéses. Nem tudom, hogy a Kempingvilág forgalmazta padló klíma mennyire nyeri el a tetszésed, itt olvashatsz róla: http://kempingvilag.hu/katalogus/hu/hut … s_i-3.html[/quote]
Hello,
Köszi a linket, ez is egy új lehetőség talán, neked van valamelyik fajta, amiről tudnál mesélni?
.
2012.06.06.-02:24 #35389[quote=”Pezmen”:12udr7oc]Kedves klubtagok,
Új vagyok az oldalon és a sok túrázás ellenére, aránylag új vagyok a lakóbuszozásban is.
Remélem ezt a gondolatsort jó helyre írom, ha nem, akkor nézzétek el nekem, még ismerkedem az oldallal.Először is örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, mert már sokkal okosabban fogok elindulni a következő utamra, mint eddig tettem.
Abban az ügyben kérném a tapasztalatotokat, hogy nekem nincs álló klíma a kocsimban és szeretnék valami megoldást találni, hogy ne csak 220V-ról, kempingben tudjam hűteni a lakóteret, hanem menet közben is.
Sok véleményt hallottam már, de főleg a forgalmazóktól, akik azt mondják, hogy a kifejezetten a lakóautó klíma nem való menet közbeni hűtésre, mert a 12V-os rendszert nem egyszerű kiépíteni, drága is és nem biztosított, hogy a 2. akkumulátor győzni fogja, ha más fogyasztó is üzemel és nincs kellő motorfordulat ami töltené.
Ha valakinek van tapasztalata és tudna ebben segíteni, az jól jönne, hogy ne vágjak bele olyan kivitelezésbe, ami drága és rossz is lesz a végén…
Előre is köszönöm mindenkinek a segítségét
Üdv:
Pezmen[/quote]
Sajnos a 12V-ról üzemeltetett fogyasztók teljesítmény határa korlátozott, az ára pedig messze nincs arányban az általa nyújtott szolgáltatással. Ebben a megoldásban szerintem a 240V-os rendszer sem olcsó, annak az inverterrel üzemeltetése is szintén kérdéses. Nem tudom, hogy a Kempingvilág forgalmazta padló klíma mennyire nyeri el a tetszésed, itt olvashatsz róla: http://kempingvilag.hu/katalogus/hu/hut … s_i-3.html -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.