-
IndítottaTémakör
-
2012.06.06.-01:10 #35388
Kedves klubtagok,
Új vagyok az oldalon és a sok túrázás ellenére, aránylag új vagyok a lakóbuszozásban is.
Remélem ezt a gondolatsort jó helyre írom, ha nem, akkor nézzétek el nekem, még ismerkedem az oldallal.Először is örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, mert már sokkal okosabban fogok elindulni a következő utamra, mint eddig tettem.
Abban az ügyben kérném a tapasztalatotokat, hogy nekem nincs álló klíma a kocsimban és szeretnék valami megoldást találni, hogy ne csak 220V-ról, kempingben tudjam hűteni a lakóteret, hanem menet közben is.
Sok véleményt hallottam már, de főleg a forgalmazóktól, akik azt mondják, hogy a kifejezetten a lakóautó klíma nem való menet közbeni hűtésre, mert a 12V-os rendszert nem egyszerű kiépíteni, drága is és nem biztosított, hogy a 2. akkumulátor győzni fogja, ha más fogyasztó is üzemel és nincs kellő motorfordulat ami töltené.
Ha valakinek van tapasztalata és tudna ebben segíteni, az jól jönne, hogy ne vágjak bele olyan kivitelezésbe, ami drága és rossz is lesz a végén…
Előre is köszönöm mindenkinek a segítségét
Üdv:
Pezmen -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2013.05.10.-22:27 #38871
no akkor komolyra fordítva a szót.
neked ha menetközben szeretnéd használni szigetüzemű rendszerre van szükséged.Nagyjából leírom mi kell.
-modul 0,78€ – 1,3€ / watt 1000watt 780€ min.
-inverter SMA 1300TL 713€
-töltésvezérlő Sunny Island 12/24/48V 771€
-akkumukátorok (ismét egy kisebb vagyon)
-egyébb szerelési, vill.szerelési anyagok
-modulok rögzítéseés most a tárolt stabil 12/24/48V ismét 240V-ra alakítjuk egy inverterrel (kisebb vagyon ismét)
jah és legyen a tetőn hova rakni 1000watt olyan 6,5m2 helyigényű
Nem akkarom elvenni a kedved de nyugodtan rendezkedj be fix
240V ra és max 6A-ra mert ritka hogy több van a kempingben.üdv
és ne csügedj2013.05.10.-03:02 #38868[quote=”udna”:qop8oks0]Üdv!
Gondolom egy elektromos technikus jómunkásember meg tudná tervezni a rendszert, elvégre fizikáról beszélünk. 🙂
Szép és jó a gyári lakóautó klíma, csak ár/teljesítmény értékben nem elég hatékony ha nagyobb légteret szeretnék hűteni.THX[/quote]
Az meg…csak el tudod képzelni (kiszámitani!!!) hány nagyméretű napelem kéne hogy müködtesse az inverteren keresztül? Főleg induláskor mert olyankor pár másodpercig a kompreszor motorja háromszor annyit fogyaszt mint a nominális teljesitménye!
De ha csak arra gondolsz hogy esetleg kempingben hálozatról járatnád akkor is meggondolandó mert a legtöbb belsőhálozat nem birna ekkora terhelést.
De müszakilag természetesen hogy megoldható a beszerelése 😀
És az árral is egyettértek veled. Sajnos minden amire rábökik hogy ez kempingcucc és lakóban lenne használható, az megérési árának tizszeresét kérik. Legyen az egy egyszerü görbe drótdarab vagy műanyag tányérka!2013.05.10.-01:10 #38866[quote=”olah80″:2mey18kg]Szia,
elméletileg igen de az elmélet és a gyakorlat itt csak nagyon nehezen fog találkozni.Súlyos százezrek után.[/quote]
Üdv!
Gondolom egy elektromos technikus jómunkásember meg tudná tervezni a rendszert, elvégre fizikáról beszélünk. 🙂
Szép és jó a gyári lakóautó klíma, csak ár/teljesítmény értékben nem elég hatékony ha nagyobb légteret szeretnék hűteni.THX
2013.05.09.-22:47 #38865[quote=”udna”:103o6o47]Csak egy kérdés:
Egy sima otthoni fali inverteres klíma, lakókocsiba szerelve elméletileg menet közben is működtethető egy napelem-inverter kombinációval?
THX
Feri[/quote]Szia,
elméletileg igen de az elmélet és a gyakorlat itt csak nagyon nehezen fog találkozni.Súlyos százezrek után.
2013.05.09.-22:05 #38864Üdv!
Csak egy kérdés:
Egy sima otthoni fali inverteres klíma, lakókocsiba szerelve elméletileg menet közben is működtethető egy napelem-inverter kombinációval?
THX
Feri2012.06.18.-16:41 #35503[quote=”Adimotor”:2jbcht2h]Sziasztok Dometic B2200-es tetőklímát szertnék menet közben inverterrel üzemeltetni, iverterből van bőven a piacon.
Abban tud valaki segíteni, hogy hogyan kell beszerelni az invertert? Hogyan kell bekötni? Illetve mi egyebet kell beszereznem, vagy cserélnem hogy megfelelően üzemeljen a rendszer?Egy bekötési rajz jól jönne
Illetve mi az a leválasztó relé és hova kötöm be?..
A vastag 12v-os kábel mit takar menniyre legyen vastag?Minden segítséget előre is köszönök![/quote]
Ezt a topikot az elejétől kezdve olvasd el, itt van minden válasz a kérdésedre!
A #10 hozzászólásban részletek is vannak!
2012.06.18.-15:09 #35501Sziasztok Dometic B2200-es tetőklímát szertnék menet közben inverterrel üzemeltetni, iverterből van bőven a piacon.
Abban tud valaki segíteni, hogy hogyan kell beszerelni az invertert? Hogyan kell bekötni? Illetve mi egyebet kell beszereznem, vagy cserélnem hogy megfelelően üzemeljen a rendszer?Egy bekötési rajz jól jönne
Illetve mi az a leválasztó relé és hova kötöm be?..
A vastag 12v-os kábel mit takar menniyre legyen vastag?Minden segítséget előre is köszönök!
2012.06.09.-10:42 #35445[quote=”miska”:139wzm7e]Nekem eddig csak pozitív tapasztalatom volt, ill. van a tetőklímával kapcsolatban. Én ma is kipróbáltam, és 15perc alatt kifújta a dög meleg felépítményt. Bár 2 évente megnézem a rendszert, és ha kell, akkor rátöltetek egy kortyot/kb 10dkg/, hogy megfelelő legyen a hatásfoka. Utána már valóban elég a ventilátor. 😐
Az inverterről üzemeltetés sem annyira horror. 2db 100ah-s akksi,+egy 2500/5000w-os szinuszos inverter, kábelek+egy kis meló, és kész a kocsi. 🙂 [/quote]
:2010_igen_hurra.gif
Ebben is igazad van de a tied gyarilag hoszigetelt felepitmeny…gondolom, es foleg mint elo van irva te kitisztottatod a klima berendezest ezt minden klimaval igy kellene csinaltatni mert fertotleniti meg kiveszi es hozzaadja ami hianyzik es ez utanna mindenki jol megfazik… 😀
Ezt sajnos az emberkek sajnaljak ra penzt adni pedig ez elo is van irva, ha nem is hogy jobban mukodik, hanem foleg az utazok egeszsegere vonatkozva mert ez a berendezes egy feszek mindendenfele mikrobaknak meg neha meg karosabb az egeszsegre boraraknak amit kifuj a kocsi terbe… :smt0612012.06.09.-03:32 #35444Névtelen
Nekem eddig csak pozitív tapasztalatom volt, ill. van a tetőklímával kapcsolatban. Én ma is kipróbáltam, és 15perc alatt kifújta a dög meleg felépítményt. Bár 2 évente megnézem a rendszert, és ha kell, akkor rátöltetek egy kortyot/kb 10dkg/, hogy megfelelő legyen a hatásfoka. Utána már valóban elég a ventilátor. 😐
Az inverterről üzemeltetés sem annyira horror. 2db 100ah-s akksi,+egy 2500/5000w-os szinuszos inverter, kábelek+egy kis meló, és kész a kocsi. 🙂2012.06.08.-11:09 #35442[quote=”nemo25″:qc9rhsg4]Ezt csak megerősíteni tudom. Az előző kocsinkban volt tetőklíma. Finoman szólva hajító fát nem ért. Próbált az hűteni, de nem bírt a szerencsétlen igazán a meleggel. Egy jó átszellőztetés többet ért. Éjszaka meg mikor elindult megrázta az egész felépítményt, amire tuti felébred az ember.
Talán kétszer ha bekapcsoltuk összesen. Az új csigára már fel sem szereltetem. A ventilátor hatásosabb.
A felmelegedés ellen a legjobb védekezés, ha nem süt be a nap az ablakokon. Egy napvédő garnitúra az ablakokra, (főleg a fülke ablakaira!!!!) sokkal célratörőbb és olcsóbb megoldás.[/quote]
Ez igazan igaz, a napvedo garnitura es ha nincs is a teton beszerelt ventillator egy rendes ventillator is jo a tenyleg meleg ejszakakra ra allitani az agyra es korbe fujjatni, de a gyarilag gyartot lakok azok mar vedettek a hideg meg szinten a meleg ellen…soha nincs olyan meleg mint egy gepkocsiban foleg ha van az ablakokon napvedo. Mi ugy oldjuk meg ejszaka hogy szunyog halo nyitott ablakok es ventillator…olcso, es a ventillator meg menet kozben is hasznalhato inverterrol mert igazan nem fogyaszt semmit… es ha fokozni akarod a hutest…de ezt csak nagyon nagyon melegben egy vizes torolkozot es ventillatort sziesztalni…de azert vigyazat ezzel a megoldassal csak igazi hoseg eseten es napkozben 😀2012.06.08.-03:34 #35441[quote=”GaborApa”:3fxkqasy]A biztosítékokról természetesen kempingenként eltérőek lehetnek, de hallottam már 2A-sről is.
Nekünk van tetőklíma is, de régebben is csak nagyon ritkán használtuk, mert zajos és huzatos. Amióta van 2 db tetőventilátorunk, azóta viszont szinte csak azokat használjuk.
Természetesen kifele nyomja a levegőt, így a lakótér mennyezetéről a legmelegebb légréteget szívja ki, és ha lehet akkor az árnyékos oldalon nyitunk ablakot, ahonnan beáramlik a hűvösebb.
Esténként már lehűl a kinti levegő, és ezzel szépen lehűtjük a belsőteret is. Éjszakára a legkisebb fordulatszámon, így gyakorlatilag hangtalan.
A fogyasztása pedig 0,3 A. Vagyis nyugodtan mehet folyamatosan akkor is ha nincs hálózati áram.Természetesen ez is csak egy vélemény, hisz nem csinál olyan hűvöst mint a klíma, de nem is forgolódunk egész éjjel a hőség miatt.
A Fiammának van utólag beszerelhető ventilátora is, a Fiamma Turbo Kit Fan, 20.000 Ft alatt.
A menet közbeni motorklíma nélkül viszont nem tudnám már elképzelni az utazást.[/quote]
Ezt csak megerősíteni tudom. Az előző kocsinkban volt tetőklíma. Finoman szólva hajító fát nem ért. Próbált az hűteni, de nem bírt a szerencsétlen igazán a meleggel. Egy jó átszellőztetés többet ért. Éjszaka meg mikor elindult megrázta az egész felépítményt, amire tuti felébred az ember.
Talán kétszer ha bekapcsoltuk összesen. Az új csigára már fel sem szereltetem. A ventilátor hatásosabb.
A felmelegedés ellen a legjobb védekezés, ha nem süt be a nap az ablakokon. Egy napvédő garnitúra az ablakokra, (főleg a fülke ablakaira!!!!) sokkal célratörőbb és olcsóbb megoldás.2012.06.07.-21:03 #35439[quote=”Spider”:2p82x621]Én is gondolkodom már egy ideje a tető ventilátoron, mert az a két fokozat, ami van a tető klímában, felesleges. inkább a 2-es fokozat helyett egy feles fokozat kellene, mert még 1-esen is lobog a hajam 🙂
Eddig idehaza és Horvátországban mindenhol tudtam használni, már ha kellett, mert tényleg elegendő lenne egy tető venti.[/quote]
A mi tető ventilátorunk fokozatmentes két irányú és ahogy Gábor írta kicsi a fogyasztása elég csendes ,alacsony fordulaton is szépen húzza ki a levegőt a kocsiból.-A hajam sem borzolja igaz nem is nagyon van :2010_rohog.gif
Amúgy a Horvát út után rakattuk be utólag ,ez jó döntés volt.2012.06.07.-20:10 #35438[quote=”GaborApa”:toxjor9k]
Nekünk van tetőklíma is, de régebben is csak nagyon ritkán használtuk, mert zajos és huzatos. Amióta van 2 db tetőventilátorunk, azóta viszont szinte csak azokat használjuk.[/quote]
Én is gondolkodom már egy ideje a tető ventilátoron, mert az a két fokozat, ami van a tető klímában, felesleges. inkább a 2-es fokozat helyett egy feles fokozat kellene, mert még 1-esen is lobog a hajam 🙂Eddig idehaza és Horvátországban mindenhol tudtam használni, már ha kellett, mert tényleg elegendő lenne egy tető venti.
2012.06.07.-19:24 #35437[quote=”GaborApa”:2a10ifgo]A biztosítékokról természetesen kempingenként eltérőek lehetnek, de hallottam már 2A-sről is.
Nekünk van tetőklíma is, de régebben is csak nagyon ritkán használtuk, mert zajos és huzatos. Amióta van 2 db tetőventilátorunk, azóta viszont szinte csak azokat használjuk.
Természetesen kifele nyomja a levegőt, így a lakótér mennyezetéről a legmelegebb légréteget szívja ki, és ha lehet akkor az árnyékos oldalon nyitunk ablakot, ahonnan beáramlik a hűvösebb.
Esténként már lehűl a kinti levegő, és ezzel szépen lehűtjük a belsőteret is. Éjszakára a legkisebb fordulatszámon, így gyakorlatilag hangtalan.
A fogyasztása pedig 0,3 A. Vagyis nyugodtan mehet folyamatosan akkor is ha nincs hálózati áram.Természetesen ez is csak egy vélemény, hisz nem csinál olyan hűvöst mint a klíma, de nem is forgolódunk egész éjjel a hőség miatt.
A Fiammának van utólag beszerelhető ventilátora is, a Fiamma Turbo Kit Fan, 20.000 Ft alatt.
A menet közbeni motorklíma nélkül viszont nem tudnám már elképzelni az utazást.[/quote]
Szia!
Köszi neked is és mindenkinek, aki elmondta a véleményét, tapasztalatait és próbált segíteni, most már jöhet a meleg, majd kipróbálok minden fortélyt.
Üdv:
Pezmen2012.06.07.-18:51 #35435[quote=”Pezmen”:1b0bp3ge]Szia!
Tetőventilátor egész jó van, de azt tudjuk, hogy ha meleget fúj be, akkor csak a hajam lobog tőle és még mindi izzad a t..m. Bocsi
😆Ez egész európára érvényes, hogy kevés az amper a kempingekben?
Üdv:
Pezmen[/quote]A biztosítékokról természetesen kempingenként eltérőek lehetnek, de hallottam már 2A-sről is.
Nekünk van tetőklíma is, de régebben is csak nagyon ritkán használtuk, mert zajos és huzatos. Amióta van 2 db tetőventilátorunk, azóta viszont szinte csak azokat használjuk.
Természetesen kifele nyomja a levegőt, így a lakótér mennyezetéről a legmelegebb légréteget szívja ki, és ha lehet akkor az árnyékos oldalon nyitunk ablakot, ahonnan beáramlik a hűvösebb.
Esténként már lehűl a kinti levegő, és ezzel szépen lehűtjük a belsőteret is. Éjszakára a legkisebb fordulatszámon, így gyakorlatilag hangtalan.
A fogyasztása pedig 0,3 A. Vagyis nyugodtan mehet folyamatosan akkor is ha nincs hálózati áram.Természetesen ez is csak egy vélemény, hisz nem csinál olyan hűvöst mint a klíma, de nem is forgolódunk egész éjjel a hőség miatt.
A Fiammának van utólag beszerelhető ventilátora is, a Fiamma Turbo Kit Fan, 20.000 Ft alatt.
A menet közbeni motorklíma nélkül viszont nem tudnám már elképzelni az utazást.
2012.06.07.-18:43 #35434[quote=”FLaci”:1gqc0nt2]Na de ha szívóra állítod mindenki jobban jár. 😉
Görögbe simán működött mindenhol míg Olaszba több helyen verte
Élvezetes volt 😆
(bocs)
Törökbe és még néhány országba nem tudom mert ott estére lehűlt mindig vagy Bivakoltunk és nem használtuk
😆 [/quote]Háát, egyelőre most csak azt érzem, hogy szívás ez az egész klima folyamat… 🙂 hogy a végén jól járok-e? Ez jó kérdés!
Üdv:
Pezmen2012.06.07.-18:12 #35433[quote=”Pezmen”:25hmpmy1]Szia!
Tetőventilátor egész jó van, de azt tudjuk, hogy ha meleget fúj be, akkor csak a hajam lobog tőle és még mindi izzad a t..m. Bocsi
😆Ez egész európára érvényes, hogy kevés az amper a kempingekben?
Üdv:
Pezmen[/quote]
Na de ha szívóra állítod mindenki jobban jár. 😉
Görögbe simán működött mindenhol míg Olaszba több helyen verte
Élvezetes volt 😆
(bocs)
Törökbe és még néhány országba nem tudom mert ott estére lehűlt mindig vagy Bivakoltunk és nem használtuk
😆2012.06.07.-18:09 #35432[quote=”Pezmen”:24ohonpl]…
Ez egész európára érvényes, hogy kevés az amper a kempingekben?…[/quote]
Szerintem azért a 10A általánosabb. Kempingben még nem volt gondunk a légkondi üzemeltetésével. Persze egész Európa nevében nem nyilatkozhatok 😆2012.06.07.-17:53 #35431[quote=”FLaci”:3owfo1vl]Nem akarlak elkeseríteni de RLacinak igaza van sok helyen nem tudod használni a kevés A miatt.
Lehet ,hogy egy jó tető ventilátorral jobban jársz.[/quote]Szia!
Tetőventilátor egész jó van, de azt tudjuk, hogy ha meleget fúj be, akkor csak a hajam lobog tőle és még mindi izzad a t..m. Bocsi
😆Ez egész európára érvényes, hogy kevés az amper a kempingekben?
Üdv:
Pezmen2012.06.07.-17:41 #35430[quote=”Pezmen”:1k2wru3q]Szia!
Ez is egy vélemény, mindenkinek más az igénye a csigaházban, én mindenféleképp kiépítek valamit, de akkor nagyon mérges leszek, ha a kempingben sem lehet hasznáni a 220v-ról.
Üdv:
Pezmen[/quote]
Nem akarlak elkeseríteni de RLacinak igaza van sok helyen nem tudod használni a kevés A miatt.
Lehet ,hogy egy jó tető ventilátorral jobban jársz.2012.06.07.-17:27 #35429[quote=”rlacika”:21cny97c]Sajnos a 220V-os megoldás se falatrengető! A legtöbb kempingben le van határolva a hálozat 6A-re! Lehet hogy nem a leghelyesebben közelitem meg ezt a témát…de minek az álloklima? A lakóautók hálistennek egészen jól vannak szigetelve és a benti hőmérséklet a normális európai melegben elég türhető minden klimaszerkentyű nélkül. A menetklima sokkal hasznosabb szerelék a csigában! Az országúton a meleg duplán hat: fentről a napsugarak, alulról az 50 vagy még több fokos aszfalt kegyetlenűl befűti a kocsit. Egy jól kialakitott motorklima kellemes hömérsékletet tud biztositani az egész kocsiban! És ha valahol kempingelsz és estére úgy tünik hogy befüledt nagyon a lakótér, egy pár perces motorjáratással kellemes időt varázsolsz a csigába![/quote]
Szia!
Ez is egy vélemény, mindenkinek más az igénye a csigaházban, én mindenféleképp kiépítek valamit, de akkor nagyon mérges leszek, ha a kempingben sem lehet hasznáni a 220v-ról.
Üdv:
Pezmen2012.06.07.-16:51 #35428Sajnos a 220V-os megoldás se falatrengető! A legtöbb kempingben le van határolva a hálozat 6A-re! Lehet hogy nem a leghelyesebben közelitem meg ezt a témát…de minek az álloklima? A lakóautók hálistennek egészen jól vannak szigetelve és a benti hőmérséklet a normális európai melegben elég türhető minden klimaszerkentyű nélkül. A menetklima sokkal hasznosabb szerelék a csigában! Az országúton a meleg duplán hat: fentről a napsugarak, alulról az 50 vagy még több fokos aszfalt kegyetlenűl befűti a kocsit. Egy jól kialakitott motorklima kellemes hömérsékletet tud biztositani az egész kocsiban! És ha valahol kempingelsz és estére úgy tünik hogy befüledt nagyon a lakótér, egy pár perces motorjáratással kellemes időt varázsolsz a csigába!
2012.06.07.-15:56 #35427[quote=”EdGaR”:1ji8urfa]Én Görögországon végig hurcoltam egy 2 Kw-aggregátort és ahol lehetett volna használni sem sikerült. Zajos az állandó magas teljesítményfelvétel miatt, nem beszélve a pöfékelésről. 2 héten keresztül kerülgettük a lakótérben… nincs akkora haszna, mint amennyire körülményes a használata… aztán egy barátom elkunyerálta. Ahol tényleg szükség lett volna rá (Busó járás Tesco parkoló)… már nem volt meg. 😆 [/quote]
Szia!
A mai korszerű aggregátok is hangosak?
Azt viszont tudom, hogy ez sem lenne a legjobb megoldás, de nem baj, ha tisztába leszek ezzel a lehetőséggel is.Üdv:
Pezmen2012.06.07.-15:42 #35426[quote=”FLaci”:3uow642b]”Viszont, ha klíma kell akár a puszta közepén, van”… Mosoly
Két dolog azért megfontolandó.
1 Tényleg csak a puszta közepén fogod tudni használni a zaj miatt ( ha meg messze viszed akkor lehet ,hogy hamar megfújja valaki)
2 menet közben fog menni az aggregátorod is?
😉 [/quote]
Én Görögországon végig hurcoltam egy 2 Kw-aggregátort és ahol lehetett volna használni sem sikerült. Zajos az állandó magas teljesítményfelvétel miatt, nem beszélve a pöfékelésről. 2 héten keresztül kerülgettük a lakótérben… nincs akkora haszna, mint amennyire körülményes a használata… aztán egy barátom elkunyerálta. Ahol tényleg szükség lett volna rá (Busó járás Tesco parkoló)… már nem volt meg. 😆2012.06.07.-15:38 #35425[quote=”FLaci”:1w4l6230]”Viszont, ha klíma kell akár a puszta közepén, van”… Mosoly
Két dolog azért megfontolandó.
1 Tényleg csak a puszta közepén fogod tudni használni a zaj miatt ( ha meg messze viszed akkor lehet ,hogy hamar megfújja valaki)
2 menet közben fog menni az aggregátorod is?
😉 [/quote]Szia!
Már sok igazságot hallottam ezzel az ügyel kapcsolatban a klubtagoktól és valamennyire el is döntöttem a kivitelezés menetét, de folyamatosan jönnek az új ötletek, gondolatok, amik elbizonytalanitanak, mert az alap elképzelésem a 12v és a 220v-os rendszer kiépítése lett volna, amire viszont rájöttem, h nem fér bele az aynagi kereteimbe, viszont , amikor jön egy új gondolat, mindig felcsillan a szemen, hogy hátha mégis van olcsóbb és elfogadható megoldás, de valószínü marad a 220v.
Üdv:
Pezmen -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.