-
IndítottaTémakör
-
2012.06.06.-01:10 #35388
Kedves klubtagok,
Új vagyok az oldalon és a sok túrázás ellenére, aránylag új vagyok a lakóbuszozásban is.
Remélem ezt a gondolatsort jó helyre írom, ha nem, akkor nézzétek el nekem, még ismerkedem az oldallal.Először is örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, mert már sokkal okosabban fogok elindulni a következő utamra, mint eddig tettem.
Abban az ügyben kérném a tapasztalatotokat, hogy nekem nincs álló klíma a kocsimban és szeretnék valami megoldást találni, hogy ne csak 220V-ról, kempingben tudjam hűteni a lakóteret, hanem menet közben is.
Sok véleményt hallottam már, de főleg a forgalmazóktól, akik azt mondják, hogy a kifejezetten a lakóautó klíma nem való menet közbeni hűtésre, mert a 12V-os rendszert nem egyszerű kiépíteni, drága is és nem biztosított, hogy a 2. akkumulátor győzni fogja, ha más fogyasztó is üzemel és nincs kellő motorfordulat ami töltené.
Ha valakinek van tapasztalata és tudna ebben segíteni, az jól jönne, hogy ne vágjak bele olyan kivitelezésbe, ami drága és rossz is lesz a végén…
Előre is köszönöm mindenkinek a segítségét
Üdv:
Pezmen -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2020.07.10.-23:49 #59450
Milyen tipusú a klíma és hol lehet beszerezni? Köszönöm előre is!
2020.06.10.-02:28 #59378:smt204 [quote=”KATAND” post=56331][quote=”nemo25″ post=56330][quote=”KATAND” post=56329]Erről a léghűsítő berendezésről van esetleg tapasztalata valakinek.?
https://www.topshop.hu/rovus-arctic-air-ultra-leghusito/%5B/quote%5D
Egyszer, egy ismerősöm rendelt egy ilyen csodát. Mikor megérkezett, neki, rákérdeztem, hogy miképpen szuperál a óccó klíma? Legyintett egyet, és ennyit válaszolt, „ez egy vicc”. :rohog[/quote]
Ránézésre ,én is így vélekedtem.
Ezért is nagyon jó ez a fórum,mennyi bóvlitól megment sokunkat.
Kösssz a megerősítést.[/quote]:smt204
2020.06.09.-09:58 #59377[quote=”nemo25″ post=56330][quote=”KATAND” post=56329]Erről a léghűsítő berendezésről van esetleg tapasztalata valakinek.?
https://www.topshop.hu/rovus-arctic-air-ultra-leghusito/%5B/quote%5D
Egyszer, egy ismerősöm rendelt egy ilyen csodát. Mikor megérkezett, neki, rákérdeztem, hogy miképpen szuperál a óccó klíma? Legyintett egyet, és ennyit válaszolt, „ez egy vicc”. :rohog[/quote]
Ránézésre ,én is így vélekedtem.
Ezért is nagyon jó ez a fórum,mennyi bóvlitól megment sokunkat.
Kösssz a megerősítést.2020.06.09.-02:30 #59376[quote=”KATAND” post=56329]Erről a léghűsítő berendezésről van esetleg tapasztalata valakinek.?
https://www.topshop.hu/rovus-arctic-air-ultra-leghusito/%5B/quote%5D
Egyszer, egy ismerősöm rendelt egy ilyen csodát. Mikor megérkezett, neki, rákérdeztem, hogy miképpen szuperál a óccó klíma? Legyintett egyet, és ennyit válaszolt, „ez egy vicc”. :rohog
2020.06.08.-21:31 #59375Erről a léghűsítő berendezésről van esetleg tapasztalata valakinek.?
2019.10.24.-01:56 #58206Üdv Nagypapa! Én hűtő és klímaszerelő vagyok, Monoron lakok ha aktuális még a klímajavítás szívesen megnézem Tel:70-610-8580. Üdv Ati
2019.08.20.-13:53 #57979Szaisztok,
Tetoklimahoz hozzaszolva a kovetkezot tudom irni ,……hymer lakoko automon levo klima ,200 amperos lifepo4 aksirol 500watt napelemel,napsutesben akar egesznap is megy,ha ra kell segiteni a toltesre konyeden megoldhato DCto DC charger-el…..renogy DCto DC charger kaphato 20-40-60amp kivitelben$129.00,2019.08.14.-13:03 #57955Sziasztok! Van valakinek Sinclair tetőklíma a lakóján? Mennyire zajos? Mennyire hűt? Köszi előre is a válaszokat.
2019.07.09.-01:26 #57840[quote=”NagyPapa” post=55170]
Segítséget kérek abban, hogy ki ismer Bp.-en vagy környékén olyan szakit aki csatlakozó csonkokat tud rá hegeszteni, majd levákuumozni és újra tölteni gyári töltet mennyiséggel, hogy kiderüljön mi a baja…
Jelenleg semminemű ilyen lehetőség nincs rajta. Autó klímások nem akarnak hozzányúlni, mert ez egy repulziós üzemű, váltószelepes hűtő-fűtő klíma, nem értenek hozzá…
:sir :meghajol[/quote]A töltőcsatlakozót senki sem fogja behegeszteni neked, mert rézből van, ipari ezüsttel szokás beforrasztani, ha vasból vannak a csonkok a kompresszoron. :cheer:
De a viccet félretéve, bármelyik hűtőszerelő meg tudja csinálni az újratöltést, már ha az a baja. Nem jellemző, hogy elszökik a gáz egy hermetikus rendszerből, de ha mégis, akkor azt biztosan észrevették volna a „szakszervízben”. Mondjuk ha valami dugulás van a rendszerben, vagy ha adaglót kell cserélni, akkor is újra kell tölteni. Ha van töltőcsonk, akkor legalább a szívó oldali nyomást meg lehet mérni, abból már egy rutinos hűtős látja hogy mi a helyzet…
2019.07.08.-16:43 #57836Nekem be van építve egy DOMETIC FRESCHWELL 3000 típusú padlóklíma, ami papíron 2,7 KW teljesítményt tud hűtésben, 3,0 KW teljesítményt tud fűtésben.
Már tavaly is voltak vele gondjaim, kicsi, vagy kisebb a teljesítménye, az érzéseink szerint…. Nem hűti be a mi járgányunk terét, ha kicsit is melegebb van….
Ki lett szerelve nemrégen, majd a szak-szervíz azt állapította meg, hogy jól működik!
De! Nem adtak meg értékeket, hogy hány foknál milyen hőfokú levegőt kell kifújnia, így ez szerintem csak saccolás volt..
Segítséget kérek abban, hogy ki ismer Bp.-en vagy környékén olyan szakit aki csatlakozó csonkokat tud rá hegeszteni, majd levákuumozni és újra tölteni gyári töltet mennyiséggel, hogy kiderüljön mi a baja…
Jelenleg semminemű ilyen lehetőség nincs rajta. Autó klímások nem akarnak hozzányúlni, mert ez egy repulziós üzemű, váltószelepes hűtő-fűtő klíma, nem értenek hozzá…
:sir :meghajol2019.07.08.-10:34 #57833[quote=”Miska2″ post=55166]Amiről szó van, az csak az elpárologtató a ventillátorral. A kompresszor a motortérben van. Onnan be kell csövezni a tetőre. Amit a Nyomi írt, az valóban egy vizes léghűtő. Nekem ilyen van a lakótérben. Nagyon jó a hatásfoka, kellemes hőmérsékletet tud csinálni. De nem klíma. Ja, és 12v-os, 6A fogyasztással.Jó kis cucc.[/quote]
A vizes léghűtő nem párásít nagyon?
Én is gondolkodtam rajta, de már megvettem a klímámat.2019.07.08.-03:00 #57832Amiről szó van, az csak az elpárologtató a ventillátorral. A kompresszor a motortérben van. Onnan be kell csövezni a tetőre. Amit a Nyomi írt, az valóban egy vizes léghűtő. Nekem ilyen van a lakótérben. Nagyon jó a hatásfoka, kellemes hőmérsékletet tud csinálni. De nem klíma. Ja, és 12v-os, 6A fogyasztással.Jó kis cucc.
2019.07.08.-01:21 #57831AHA ,értem már, akkor itt a bibi! De ami a kamion fülke tetején van azon rajta van a kompresszor is.,lehet hogy ez nem olyan ? Azt mondta a cimbi hogy azt max 4 óra hosszáig tudja használni motor nélkül majd utána lekapcsol magától .Gondolom védi az akksikat .
2019.07.07.-11:17 #57828[quote=”mikrobi” post=55161]remélem sikerült ,ha nem, ne szídjatok nem értek hozzá.[/quote]
Sikerült beillesztened. rákerestem.
Nos… ez valóban egy tetőklíma, ami egy hőcserélőből és 12v-os ventilátorból áll.
Annak nem tudtam utána nézni, hogy a kompresszor és a csövezés benne van-e az árban.
(Akit érdekel kérdezze meg az eladótól.)
A lényeg amit tudni kell róla: a kompresszort a jármű motorjára szerelik és az üzemelteti.
Tehát a motornak járni kell ahhoz, hogy hűtsön.
Ezért nem is állóhelyzeti klíma!2019.07.07.-03:14 #57827remélem sikerült ,ha nem, ne szídjatok nem értek hozzá.
2019.07.07.-02:39 #57826Szerintem nem mert azt láttam hogy gázos .r 134a .nem tudom be tenni az oldalt de a jarmuklima .com -on mutatta egy kamionos cimbora .Itt van 150 ezerért minusz kedvezmény. lhttp://www.jarmuklima.com/cool_akcios_termekek
2019.07.07.-01:00 #57825[quote=”mikrobi” post=55156]Öreg 94-es gyártású Ducatonk van nincs benne se a motor által hajtott klima se tetőklíma ami 220v-os.Tudom ez leginkább az én bajom ,DE….nézegetem a kamionokon a fülke klímákat ami 12-vagy 24v-os .Tehát menet közben tudnám a lakót hűteni, gondolom én ,, aztán erről mi a véleményetek? Kíváncsi vagyok rá. Látok ilyet kisbuszokon is azokon még nagyobb légteret kell lehüteni mint egy lakóban „nincs bútor fűrdő stb” és mégse nagyobb a generátora az átlagosnál.A kempingben meg mehetne egy kis trafóról 220v-ról Ja és az újat 120-150ezer ft körül meg lehet venni.használtan meg 100ezer alatt vannak.[/quote]
Már bocsi, de nem a kamionos léghűtőről beszélsz? Az nem klíma, hanem szivattyúval fizet fecskendez egy szivacsra, és azt fúja a ventilátor.Ennek azért érdemes utánanézni. Főként a hűtőteljesítmény miatt.
Bocsi2019.07.06.-19:44 #57824Hol lehet ennyiért venni? Már egy ideje keresek, de csak sokkal drágábbat találtam.
2019.07.06.-02:33 #57822Öreg 94-es gyártású Ducatonk van nincs benne se a motor által hajtott klima se tetőklíma ami 220v-os.Tudom ez leginkább az én bajom ,DE….nézegetem a kamionokon a fülke klímákat ami 12-vagy 24v-os .Tehát menet közben tudnám a lakót hűteni, gondolom én ,, aztán erről mi a véleményetek? Kíváncsi vagyok rá. Látok ilyet kisbuszokon is azokon még nagyobb légteret kell lehüteni mint egy lakóban „nincs bútor fűrdő stb” és mégse nagyobb a generátora az átlagosnál.A kempingben meg mehetne egy kis trafóról 220v-ról Ja és az újat 120-150ezer ft körül meg lehet venni.használtan meg 100ezer alatt vannak.
2017.02.26.-19:31 #51638És hogy tudom kikapcsolni? Ha nem kell se hűtés, se fűtés? És mi a helyzet télen, ha fűteni kell?
2017.02.23.-17:17 #516012017.02.04.-01:01 #51305[quote=”Srychy” post=49261][quote=”TG” post=49256]Egy újabb érdekesség a piacon!
https://www.adamfresh.it/de-ww/default.aspx
https://www.adamfresh.it/public/file/Betriebs_und_Wartungsanleitung_REV.1.57_DE-30572.pdf%5B/quote%5DSzerintem ez csak egy levegőszűrő…
Számomra nem képez értéket.
Nekem 1 Ft-ot nem ér…
:)[/quote]🙂 Lehet, hogy igazad van, de ez több annál! Ez valóban szűri a levegőt, úgy, mint az én vizes klímám, csak ez a hordozható változata. Működik 230 V-ról, 12 V-ról és saját aksijáról is, akár 8 órán át. A hűtést, szintén víz párologtatással végzi, melyre saját víztartálya van. Egy egyszerű szűrőnek drága volna! 🙂
Az biztos, hogy én is drágának tartom, de lehet, hogy valakinek az egészségi állapota miatt nem az.
Az U-go szerintem jobban megéri, ha a kettőt hasonlítom össze. 🙂
2017.02.03.-23:18 #51302[quote=”TG” post=49256]Egy újabb érdekesség a piacon!
https://www.adamfresh.it/de-ww/default.aspx
https://www.adamfresh.it/public/file/Betriebs_und_Wartungsanleitung_REV.1.57_DE-30572.pdf%5B/quote%5DSzerintem ez csak egy levegőszűrő…
Számomra nem képez értéket.
Nekem 1 Ft-ot nem ér…
🙂2017.02.03.-15:26 #512962017.01.29.-12:29 #51256[quote=”TG” post=49169]Sziasztok!
Tudom, hogy az ablakon kitekintve, még korainak tűnik a téma, de én is egy évvel ezelőtt kezdtem keresni a megoldást, hogy hogyan hűtsem a lakót nyáron.
Egy öreg Fiat Talento, amiben semmilyen klíma nem volt és a műszaki lehetőségek is korlátozottak. Mit szerettem volna? Álló klímát, amit menet közben is tudok használni, ill. külső áramforráshoz se kelljen alkalmazkodnom.
A véletlen szerencsének köszönhettem, hogy rátaláltam egy elfekvő, de vadonatúj vizes klímára. Mielőtt belevágtam, tartva tőle, nemzetközi fórumokon olvastam utána a tapasztalatoknak. Most már nekem is van! A műszaki részét nem írom le, mellékelem. Beszereltem és raktam mellé egy 110 W-os napelemet is. Így folyamatosan működhet, a motortól és a külső áramforrástól függetlenül, amíg a víz el nem fogy a tartályból. Pontosabban, akkor is működik, csak akkor sima szellőző ventilátorként. Csöndes és meglepő módon, de hatékony. Vigyázat, nem klíma! Nem szárítja a levegőt, így nem szárítja a nyálkahártyát és nem ad hidegérzetet sem. Csak csendben teszi a dolgát és azt vesszük észre, hogy nincs melegünk, jó a közérzetünk, tiszta a levegő, még nyitott ablaknál, vagy ajtónál is. Programozható és biztonságos. Figyeli az feszültségesést, az áramfogyasztást, a vizet, így automatikusan lekapcsol, ha hibát észlel. Meglepő, de nem nyirkos a lakótér, 40-60 % között tartja a páratartalmat és 5-8 fokkal hűti le a levegőt.
Persze vannak korlátai, de azt mi még nem tapasztaltuk. Menet közben is működik, így kellemes az utazás is. Nagy melegben, 1-2 liter vizet fogyaszt óránként. Ha nem ő, akkor én.
Talán jó megoldást jelenthet másoknak is!http://www.lorry-felepitmeny.hu/viesa/viesa-holiday%5B/quote%5D
Kértem rá ajánlatot 1000 Euro+áfa. 30.000 HUF+Áfa a beszerelés.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.