-
IndítottaTémakör
-
2020.09.20.-23:50 #59563
Sziasztok,
Igyekeztem átnézni a hozzászólásokat e témában, de csak keveset találtam és azt is sok topicban szétszórva.
Szóval mi a helyzet az olyan lakóautóval, ami nagyobb mint 3,5 tonna?
Minap volt fent pl. egy a használtautón egy Hymer S820.
Ebből a szempontból lényegtelen, hogy ez gyári vagy házi készítésű, vagy átalakított.
Elkezdem a sort, de mindenki tegye hozzá a tudását, légyszi!
Előnyei:
– nagyobb benne a hely
– több víz, több szürkevíz, több akku lehetősége
– nem kell a súlyt számolgatni
– kényelmesebbHátrányai:
– C-s jogsi kell hozzá
– nagyobb a fogyasztása
– nehezebb vezetni
– nehezebb parkolóhelyet találni
– nehéz eladni
– drágábbKöszi
Egy leendő lakóautós, aki ebbe az irányba kacsintgat.
Gábor -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2021.02.06.-11:33 #59904
[quote=”Spassundmo” post=56709][quote=”martong” post=56510]Szia, köszi
Azt már megtaláltam, hogy Mo-n D2-t kell rá venni (és nem kell útdíj), de külföldit még nyomozom.[/quote]Üdv, kezdőként érdekel, hogy mobil iroda céljából (hosszú EU körutak) milyen szempontokat érdemes közlekedés szempontjából figyelembe venni. Még kategóriaválasztásnál járok csak, de ha szempont a súly és a gazdaságosság, talán érdemes lehet kisebbet választani. Volna haszna pl. álcázott lakójármű kialakításának magasított kisbuszból (bivak bírság)? Tud valaki új modellt vagy eladó használtat javasolni iroda + tartós benne lakás céljára?[/quote]
2021.01.17.-11:44 #59851[quote=”martong” post=56510]Szia, köszi
Azt már megtaláltam, hogy Mo-n D2-t kell rá venni (és nem kell útdíj), de külföldit még nyomozom.[/quote]Üdv, kezdőként érdekel, hogy mobil iroda céljából (hosszú EU körutak) milyen szempontokat érdemes közlekedés szempontjából figyelembe venni. Még kategóriaválasztásnál járok csak, de ha szempont a súly és a gazdaságosság, talán érdemes lehet kisebbet választani. Volna haszna pl. álcázott lakójármű kialakításának magasított kisbuszból (bivak bírság)? Tud valaki új modellt vagy eladó használtat javasolni iroda + tartós benne lakás céljára?
2020.12.17.-23:59 #59775[quote=”Lekvar” post=56580]Szia!
Minden lakóautó személyautónak van vizsgáztatva függetlenül a súlytól még a nagy amerikai buszok is ami 5t az is a forgalmiba személyautónak van beirva…[/quote]
Ezek szerint a „teherautóval behajtani tilos” tábla nem vonatkozik rá? Csak akkor tilos behajtani, ha a súly konkrétan számmal van megadva, mindenféle jármű-kategória piktogram nélkül?
Köszi2020.11.17.-17:06 #59692Szia!
Minden lakóautó személyautónak van vizsgáztatva függetlenül a súlytól még a nagy amerikai buszok is ami 5t az is a forgalmiba személyautónak van beirva…egyedüli hátránya a C1 jogsi akinek nincs meg hogy ausztriába és szlovéniába ne menyj pályán ha nem akarsz boxot venni máshol majdnem mindenhol fizetőkapuk vannak a pályákon ahol téged mint lakóautó azonosit be nem a súlyt…. most ilyen 3.5t behajtási táblával senki se foglalkozik mivel lakóautóval vagy nem teherautóval nem mondom hogy nem fordulhat elő hogy pont téged fog megállitani a rendőr hogy ellenőrizzen hogy mennyi a súlyod de nagyon kicsi az esély rá….viszont a 3.5t alatti lakóautók 80% nem tud a 3.5t ba beleférni és ha ausztriába kiszed a rendőr súlymérésre akkor lesz csak gond mondjuk ha 4t nyomsz….2020.10.27.-15:15 #59658[quote=”rellg” post=56561]Nemsok 820-as van eladó így szerintem az én hirdetésemet láttad/láttátok.
Adnék első kézből tapasztalatokat. 🙂
-Sokkal több benne a hely, minden irányban, felfelé is 🙂
-Több víz…. – Igen
-Nem kell sulyt számolni – Igen
-Kényelmsebb – Sokkal kényelmesebb.
-Szélben nem billeg úgy mint egy kicsi (se állva sem menetközben)-Igen C jogsi kell hozzá (de semmi más, se tachográf se GKI meg ilyenek.)
-Nagyobb fogyasztás igen, de arányaiban nem. Volt egy Másik hymerünk, az 3,5t volt, azzal 11l átlagom volt(27000km alatt) , a 820-as 13,8l (5000km alatt), hosszabb úton használva 12l/100km. Csak míg a kicsibe max 400kg volt a terhelhetőség, a 820-asban 1t körül van.
-nem nehezebb vezetni, sőt.
-Az előző 6,4m hosszú volt, ez 8,3m. Mondjuk úgy hogy kicsivel nehezebb, de eddig mindenhol megtudtam állni vele ahhol a másikkal is.Útdíj:
Mivel ez egyébként személyautó/lakoaut így úgyanaz mint egy 3,5t alatti. Mindenhol európában. Két kivétel van, Ausztria és Szlovénia, itt kell a tollcollect.3,5t tiltó tábla:
Mivel ez nem teherató ezért nem minden 3,5t feletti tábla vonatkozik rá, csak az ami konkrétan sulyt korlátoz(vagy tengely sulyt, de azt egy sima lakoval is átlépi az ember általában.) De valóban van ilyen és bele is futottam ilyenbe pl soifokon az aranyparton. Viszont pár ezerért adtak behajtási engedélyt 1 hónapra. (a rendőrök meg csak nevettek amikor érdeklődtem erről, mondván nem tudják megmondani egy lakóautorol(kívülről), hogy 3,5t felett van. kb csak a kamionok érdeklik őket ilyen szempontból.)
Nem volt olyan hely ezenkívül ahova nem tudtam bemenni vele.Tachográf:
Nem kell, nincs is benne, mivel személyautó.Ja és a sebesség határok se teherautósak.
Remélem segítettem!
Üdv,
Gábor[/quote]Köszi, ezek nagyon jó hírek!
Az a kérdésem, hogy mitől minősül ez is személyautónak? Milyen kategória van a forgalmiban?2020.10.27.-15:08 #59657Nemsok 820-as van eladó így szerintem az én hirdetésemet láttad/láttátok.
Adnék első kézből tapasztalatokat. 🙂
-Sokkal több benne a hely, minden irányban, felfelé is 🙂
-Több víz…. – Igen
-Nem kell sulyt számolni – Igen
-Kényelmsebb – Sokkal kényelmesebb.
-Szélben nem billeg úgy mint egy kicsi (se állva sem menetközben)-Igen C jogsi kell hozzá (de semmi más, se tachográf se GKI meg ilyenek.)
-Nagyobb fogyasztás igen, de arányaiban nem. Volt egy Másik hymerünk, az 3,5t volt, azzal 11l átlagom volt(27000km alatt) , a 820-as 13,8l (5000km alatt), hosszabb úton használva 12l/100km. Csak míg a kicsibe max 400kg volt a terhelhetőség, a 820-asban 1t körül van.
-nem nehezebb vezetni, sőt.
-Az előző 6,4m hosszú volt, ez 8,3m. Mondjuk úgy hogy kicsivel nehezebb, de eddig mindenhol megtudtam állni vele ahhol a másikkal is.Útdíj:
Mivel ez egyébként személyautó/lakoaut így úgyanaz mint egy 3,5t alatti. Mindenhol európában. Két kivétel van, Ausztria és Szlovénia, itt kell a tollcollect.3,5t tiltó tábla:
Mivel ez nem teherató ezért nem minden 3,5t feletti tábla vonatkozik rá, csak az ami konkrétan sulyt korlátoz(vagy tengely sulyt, de azt egy sima lakoval is átlépi az ember általában.) De valóban van ilyen és bele is futottam ilyenbe pl soifokon az aranyparton. Viszont pár ezerért adtak behajtási engedélyt 1 hónapra. (a rendőrök meg csak nevettek amikor érdeklődtem erről, mondván nem tudják megmondani egy lakóautorol(kívülről), hogy 3,5t felett van. kb csak a kamionok érdeklik őket ilyen szempontból.)
Nem volt olyan hely ezenkívül ahova nem tudtam bemenni vele.Tachográf:
Nem kell, nincs is benne, mivel személyautó.Ja és a sebesség határok se teherautósak.
Remélem segítettem!
Üdv,
Gábor2020.10.16.-00:30 #59615Szuper! Köszi az infót!
üdvB
2020.10.15.-23:41 #59613Hali
Pont Téged akartalak megkérdezni, hogy nézzél szét arrafelé, esetleg meg is kérdezhetnél lakótársakat, hogy hogy megy ez arrafelé.
Gábor2020.10.15.-23:39 #59612Itt olvastam:
https://nemzetiutdij.hu/articles/article/gyakran-ismetelt-kerdesek
Üdv
Gábor2020.10.15.-21:28 #59606Én úgy tudom h minden 3.5 tonna feletti jármű útdíj (HUGO) köteles. Milyen jogszabály alapján kivétel a lakóautó?
üdvB
2020.10.15.-21:26 #59605Végre valami pozitív a magyar jogszabály!
Külföldről csak annyit tudok hogy Spanyolban meg Franciában sok nagy lakóautón (Morelo, Concorde) amik Német ill. Francia rendszámmal voltak láttam ilyen útdíjkütyüt kiragasztva az ablakba.
De hogy pontosan melyik országba kell vagyon az jó kérdés…2020.10.15.-21:11 #59603Szia, köszi
Azt már megtaláltam, hogy Mo-n D2-t kell rá venni (és nem kell útdíj), de külföldit még nyomozom.2020.10.15.-20:36 #59602Szia.
Nagyjából jól látod az előnyök kontra hátrányok dolgokat.
Hátrányok még továbbá hogy bár nem feltétlen teherautó papíron (bár ha nem gyári akkor lehet) de sok helyről ki vagy tiltva vagy 3.5 t felett vagy mint teherautó.
Illetve Magyarországon biztos, más országokban nem mindenhol tudtommal, de útdíjat is kell rá fizetned ami nagyban megdrágítja a megtett kilómétereket.Üdv.
2020.09.21.-11:42 #59565Szia,
amiért én elvetetem:
– útdíj fizetési kötelezettség
– nem egységes szabályozás EU-n belül tachográf használatra vonatkozólag
– magas üzemeltetési költségek
– nehézkes pótsofőrt találni ha valamiért kiesik az akinek van megfelelő kategóriájaüdvB
ui.: nem nehezebb vezetni 🙂2020.09.21.-09:52 #59564Nézegettem én is a nagyobb vasakat, de nézz szét magad körül, hol vannak 3,5 t tiltó táblák, ahova be se mehetsz. Útdíj Európában. Ez nekem elég indok volt a lemondáshoz.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.