-
IndítottaTémakör
-
2020.08.13.-02:11 #59513
Tisztelt DUCATO lakóautós klubtagok !
Legyetek szívesek segíteni egy információval. A csigám alatt „C” jelzésű nagyterhelésű gumik vannak.
A guminyomásra vonatkozóan semmiféle információt nem találok. Nem tudom mekkora a megfelelő nyo-
másérték. Nem szeretnék hibás értékre felfújt gumikkal járni.Tehát kérlek Benneteket aki ismeri a helyes adatot,
segítsen. Köszönettel Dobosi György -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2021.05.17.-14:16 #60092
Nem tudom én vagyok csak lusta, de rendszeresen nem ellenőriztem a guminyomást, tudom trehány vagyok.
Fiam tanácsára vettem egy ilyen keréknyomás ellenőrzőt.
https://www.speedplus.hu/termekek/4048773/xiaomi-70mai-tpms-lite-kereknyomas-ellenorzo-rendszer-midrive-t02.html
Nos, nem bántam meg. Felszerelés után elindultam próbaútra. 4-5 km után szépen beállt a rendszer. Ahogy melegszik a gumi, szépen nő a nyomás is. Visszaállva a „garázsba” a gumi visszahűlt és a beállított nyomásra visszaállt a rendszer. No a változás természetesen csak tizedek volt. Érdekes, ha jobbról sütött a nap, az oldal volt „melegebb”, ha balról akkor az.
Még hosszú úton nem voltam, de hamarosan.
Itt a magyar használati utasítás: http://xiaomi.hu/custom/xiaomi/image/data/srattached/b0c53646ed90af1823f57f1322150af8_xiaomi-70mai-tire-pressure-monitoring-system-lite-manual-hu-xiaomi.pdf
Az „Alkalmazás használata”-nál nekem nem jött be a QR kód. A Play Áruházba töltöttem le a „70mai” alkalmazást és minden működött rendesen.
Még talán annyi, hogy a készüléket bekapcsoltam és utána szereltem fel az érzékelőket és szépen sorba felismerte őket.
Bocs, kicsit hosszú voltam, de remélem hasznos.2020.08.18.-22:52 #59529Jól írtad. Erről kicsit részletesebben a Magazin – Irományok – A gumiabroncsokról írásban lehet olvasni.
2020.08.13.-19:19 #59520[quote=”DOBOSI” post=56431]Tisztelt DUCATO lakóautós klubtagok !
Legyetek szívesek segíteni egy információval. A csigám alatt „C” jelzésű nagyterhelésű gumik vannak.
A guminyomásra vonatkozóan semmiféle információt nem találok. Nem tudom mekkora a megfelelő nyo-
másérték. Nem szeretnék hibás értékre felfújt gumikkal járni.Tehát kérlek Benneteket aki ismeri a helyes adatot,
segítsen. Köszönettel Dobosi György[/quote]Üdv Néked Görgy!
A csigád alatti gumi terhelhetőségét nem a C jelzés jelzi!
Az csupán annyit jelent, hogy a normál abroncsokhoz képest erősített(ebb) kivitelű!
A terhelhetőséget a minden gumin megtalálható un. „Li” súlyindex jelzi amely két db 3 jegyű számból áll a gumi típusmegjelőlése után!
Például: A gumidon levő jelzések „215/75 15 R 112/114” ahol az első szám a gumi szélességet jelenti milliméterben, a második két szám a szélességhez képesti magassági arányt %-ban a 15 a kerékátmérőt collban, az R a maximális sebességet -itt ez 180 km/h- majd következik a súúlyidex ami 1120/1180Kg-t jelent! Ha ez a szám csak 102/104 akkor az 850/900 kg-t jelent, ami csiga alá már nagyon necces… A google mindent leír erről… A guminyomás maximuma is rajta van minden gumin ez a max PSI ami jó gumiknál legalább „75” egy nagyjából 5,4 bart jelent magyarul. 4,5 barnál kevesebbet semmilyen csiga gumiba ne tegyél!
:meghajol2020.08.13.-19:07 #59519nem igazan ehhez szol az irasom, csupan megjegyzem…..sokaig tulnyomassal hasznaltam a lakoautomat, aztan egy szep napon megneztem menyi is a hivatalos ajanlott levego nyomas…..mit mondjak……kemeny gumikkal egy szeker alatt ultem….. visszaengedve a gyari adatokra olyan mint egy hajo:))
2020.08.13.-13:45 #59516[quote=”DOBOSI” post=56431]Tisztelt DUCATO lakóautós klubtagok !
Legyetek szívesek segíteni egy információval. A csigám alatt „C” jelzésű nagyterhelésű gumik vannak.
A guminyomásra vonatkozóan semmiféle információt nem találok. Nem tudom mekkora a megfelelő nyo-
másérték. Nem szeretnék hibás értékre felfújt gumikkal járni.Tehát kérlek Benneteket aki ismeri a helyes adatot,
segítsen. Köszönettel Dobosi György[/quote]
Elöljáróban ha új akkor a felépítmény gyártója által hozzá adott használati útmutató szerint mert ő tudja mire mit épített. Ha használt akkor az eladó által korrekten- átadott dokumentáció szerint. Elsődlegesen nem a gumi mondja meg mekkora „nyomás kell”.A jármű mg.összsúlya/iker-kerekes/ikertengelyes,illetve maga az alváz typusa határozza meg milyen g.köpeny szükséges minimálisan. Ennek megfelelően nem mindegy hogy nyitott kis teher, ,egyterű,vagy lakó felépítmény van-e rajta.Továbbá ducató 10/14/maxi alváz van alatta. Míg egy ducató 10 alvázon lévő régi mentő nyomása 4 bar elegendő addig a ducató 14 alvázon lakó-felépítményt a 215/70/15 C köpenybe, hidegen 4,5- 5 bár kell. Valszeg ez a leggyakoribb.A g köpenyen kell !?! szerepeljen a saját max. nyomás érték.Ha ez kevesebb a gyártó ajánlástól ,akkor elkel dobni vagy talicskára átszerelni.De ha állandóan túlsúlyos vagy 3500++ akkor már 215/70/16 CP köpeny 5–5,5 bar szükséges. apóka2020.08.13.-13:36 #59515ha segitseg, ducato mk2, 2.8T uresen, 5-5bar
2020.08.13.-10:26 #59514Nos erre így nem kapsz választ. Függ a nyomás a lakód súlyától a gumidtól. Javaslatom a fórum induló oldalán a jobb felső sarokba (keresés) írd be guminyomás, ott olvasgathatsz a gumikról. Valószínű találsz választ. Sok sikert.
Segítségnek még: http://www.lakoautoklub.hu/f%C3%B3rum/2-lakoautok/17086-lak%C3%B3aut%C3%B3-gumiabroncsok -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.