Főoldal Fórumok Lakóautózás Túlsúly

9angok
13 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #53820
    bertha
    Felhasználó

      Sziasztok,

      találtam pár hozzászólást a témában, de nem lettem sokkal okosabb. Tudjátok hol lehet utánanézni az Európai országok (leginkább Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Ausztria, Szlovénia) túlsúllyal kapcsolatos bírságolásának és a gyakorlatnak ezügyben? Nagyon ellentmondásos információkat találtam eddig, kezdetnek alig van arról infó hogy 3500 kg alatti járművekre mi vonatkozik. Az új magyar rendszerről sem igazán derül ki hogy foglalkoznak-e személygépkocsikkal (lakókkal 3500 alatt), és ha igen akkor van-e valami elnézett többlet. 5%-kal itt-ott lehet találkozni, de konkrét infó sehol. A bírság összegéről meg pláne semmi ebben a kategóriában.

      Felújítás után kissé megnőtt az önsúlyunk, 370 kg maradt a 2250-es mágikus határig, ha megtankoljuk a kocsit, plusz akksi, gáz és beülünk, alig fér be már valami. Pedig fél évre indulunk, szóval vinnénk ezt-azt. Spanyolország fele vesszük az irányt, szerintetek merre érdemes menni? Legalább 5% plusz ha beférne, azzal már egész jók lennénk, de legalábbis tudnunk kéne mivel járhat a túlsúly, és bevállaljuk-e vagy inkább hódolunk a drasztikus minimalizmusnak… 😛

      Éva

    • Szerző
      Válasz
    • #57865
      Katona Endre
      Felhasználó

        Itt (HR) nem kell aggodni a tulsuly miatt. Senki nem fog lemerni!
        Foleg nem turista szezonban. Nyugodtan hasznalhatod az autopalyakat is.

        Eddig lakoauto meresrol csak Ausztriaban hallottam.

        Jo nyaralast.

        Udv
        Endre
        Zagrab

        #57839
        Dome
        Felhasználó

          …visszatérő túlsúly problémára az egyik klubtársunk a Zeatxot javasolja.
          :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:
          Bocs, de ezt nem hagyhattam ki!

          #57829
          NorbiPan
          Felhasználó

            Jóreggelt srácok,

            Lassan a horvát határra érek, és nem hagy nyugodni a kérdés, hogy kell e aggódjak a kb 600kg túlsúly miatt ami a csigámat terheli.

            Van esetleg bármi tapasztalatotok, élményetek horvátország és az állandóan visszatérő túlsúly-problémák viszonyában?

            Érdemesebb kerüljem az autópályát Split-ig, vagy inkább az a jó ha ott megyek?

            köszönöm ha bármilyen hasznos infot megosztotok

            üdv
            Norbi

            #53857
            MBMP
            Felhasználó

              [quote=”NagyPapa” post=51571]Az információim a lakóautós túlsúllyal annyi, hogy a németeknél + 10 % ig nem büntetnek, Ők sokkal nagyobb bajba kerülnének, mert HYMER járgányokról mindenki tudja, hogy bizony alaphangon nehezek.
              Az Osztrákoknál lakóautóra ez a határ sajnos csak 5 %!
              Ott két helyen van igen gyakran mérés, az egyik az ASFINAG parkolója Schwehat előtt, a másik Salzburg előtt egy szintén egy parkoló, de ott úgy, hogy minden 2,5 tonna feletti járgánynak ki kell menni.
              Az ASFINAG-nál én is láttam -szerencsére a másik oldalon voltam- két alkalommal is, hogy mindenkit kitereltek és beintésre küldtek a mérleg-szőnyegekre autókat…[/quote]

              Azert ehhez hozzatennem, hogy Ausztriaban (Bruck es Wels) a(z) (elektronikus) tabla szerint csak a 2,5t össztömeget meghalado teherautoknak kell kimenni merlegelni. En mar többször haladtam el az elmult 5-6 honapban (amiota van lakoautonk) a nyitott merleg mellett, eddig senki nem szolt erte.

              #53856
              istozi
              Felhasználó

                Gratulálok!

                #53855
                bertha
                Felhasználó

                  Update:
                  a súlyprobléma megoldódott, 2250 helyett már 2500 szerepel a forgalmiban!! Köszi mindenkinek a tanácsokat!

                  Leírom hogyan intéztük, hátha valakinek jól jön még:
                  Találtunk a kocsiban (morotrétben) egy súlytáblát, amin szerepelt a bűvös 2500-as szám. Ezután kormányablakot, vizsgabázist kérdezgetve először azt az infót kaptam hogy ezt csak központi vizsgaállomásokon, azaz a nemzetközi közlekedési hatóságnál tudom intézni. Mentünk egyből Szigetszentmiklósra, ahol ugyan mondták hogy rendben lenne a 2500-as súly, viszont a bürökrácia valamiért igényt tartott volna a felújtások alatt a felépítményből eltűnt másik súlytáblára. Elintultunk hát igazolást kérni a dethleffs felépítmnyünkről, miközben kiderült, hogy a Fejes Caravannál igazolást ugyan nem tudnak adni, de le tudják vizsgáztatni a mi Bertánkat, helyesbítve az össztömeget. Számtalanszor tapasztaltuk az elmúlt időszakban hogy ahány vizsgabázis/okmányiroda annyiféleképpen értelmezik a dolgokat, szóval ha valahol nem sikerül valamit elintéznetek, érdemes megpróbálni egy (kettő, három) másik helyen 😀
                  Kicsit bosszantó hogy egy hónapja műszakizott a kocsi, de nekünk bőven megért egy vizsgadíjat hogy nyugodt szívvel pakolhatunk a kocsiba 😉

                  #53828
                  bertha
                  Felhasználó

                    Köszi a tapasztalatokat!
                    Nem számolunk hatalmas túlsúlyokkal, 100 kg (ami kevesebb mint 5 %) is már nagy komfortugrás lenne. Ráadásul a 3500-at elérni sincs esélyünk, szóval nem esünk a jogsi kategória vagy GO-box szempontjából necces csoportba.
                    Jó volna tudni hogy ilyen kis túlsúly (5 max 10%) esetén is kipakoltatják-e a többletet, illetve milyen bírságokra lehet számítani, ha mégis. Az megnyugtató hogy legalább kártyás fizetésre van lehetőség, de elég minimál költségvetéssel indulunk el… ha sokra lehet számítani, akkor inkább minimalizálunk.
                    A rugóink mindenesetre frissen lesznek javítva, remélem ezzel is hozzájárulunk hogy szemre is megfelelő súlyúnak nézzünk ki. 🙂

                    #53827
                    NagyPapa
                    Felhasználó

                      Az információim a lakóautós túlsúllyal annyi, hogy a németeknél + 10 % ig nem büntetnek, Ők sokkal nagyobb bajba kerülnének, mert HYMER járgányokról mindenki tudja, hogy bizony alaphangon nehezek.
                      Az Osztrákoknál lakóautóra ez a határ sajnos csak 5 %!
                      Ott két helyen van igen gyakran mérés, az egyik az ASFINAG parkolója Schwehat előtt, a másik Salzburg előtt egy szintén egy parkoló, de ott úgy, hogy minden 2,5 tonna feletti járgánynak ki kell menni.
                      Az ASFINAG-nál én is láttam -szerencsére a másik oldalon voltam- két alkalommal is, hogy mindenkit kitereltek és beintésre küldtek a mérleg-szőnyegekre autókat…

                      #53825
                      woodoopilot
                      Felhasználó

                        Nekem az ausztriai helyzetről van kézzel fogható tapasztalatom, arra én csak akkor megyek, ha biztos vagyok benne, hogy nincs túlterhelve a kocsi.
                        Most is kitereltek bennünket az autópályáról Graz környékén, egy parkolóba, lassan el kellett gurulnunk egy rendőr előtt, aztán intettek, hogy mehetek tovább.
                        Ezeknek az osztrák rendőröknek olyan szemmértékük van, hogy messziről kiszúrják a túlsúlyt. A sógoromat fogták már meg kb. 1 tonna túlsúllyal, Ő egy méter se mehetett tovább, küldeni kellett utána egy másik kocsit, amibe átrakták a rakomány egy részét. A bírság kb. 1000 euró volt, amit a helyszínen ki kellett fizetni, még szerencse hogy kártyát is elfogadnak. Később még jött valami csekk is, azon egy kisebb bírságot kellett befizetni.
                        Én úgy tudom, tengelyenként kb. 50 kg túlsúlyt még elnéznek, viszont a mérésnél úgy kell ráállni a mérlegre, hogy nem szállhat ki senki, pl. leengedni a vizet. A sógoromnak az volt a szerencséje, hogy eredetileg 5 tonnás volt a Sprinter, később vizsgáztatták le 3,5 tonnásra, így a gyári adattáblán lévő megengedett össztömeget nem lépték túl, ezért úszta meg relatíve olcsón…

                        #53824
                        rlacika
                        Felhasználó

                          Ahogy Istvan irta, biztos novelheto a forgalmiba beirt suly ha a tehnikai eloirasok megvannak. De szerintem nincs ertelme parazni egy kis tulsuly miatt. En egyedul Ausztriaban lattam autokat merlegelni, de csakis autopalya melett! Ottan a GO-box miatt erdkli oket a dolog, mert 3,5T felett az kotelezoes pluszbevetelt biztosit az ASINFAG-nak! De ha nem nagyon sietos az utatok, nyugodtan lehet menni Ausztriaban rendes orszaguton (higyjetek el, sokkal tobbet lattok igy!!!), ott az ordogot se erdekli hogy 3250 vagy 3550 vagy. Mashol (Olasz,Nemet, Francia, Svajc-ahol en jartam) nem lattam semi ilyennemu akciot. A mi csigank gyarilag 3850 engedelyezet osszsulyu volt, de valami okbol nemet gazdaja 1991-ben leertekeltette a sulyat 3500-ra. Hat en lemertem…es biza majdnem uresen ennyi! Ugyhogy ezert figyeltem oda a meresekre, de eddig nem volt gubanc.

                          #53823
                          bertha
                          Felhasználó

                            Annak hol tudok utánanézni, hogy létezik-e ilyen? Rákerestem, de nem sok infót találtam. Ha a max tengelyterhelésünk összege nem sokkal több (+kb 100kg) mint az összsúly, akkor lehet egyáltalán esélyünk erre? Vagy a max tengelyterhelést is szokás kissebbíteni?
                            Huhh ha lehetséges is, egy hét alatt ez ultranecc h átmegy, remélem tudtok valamit írni a túlsúllyal közlekdésre is…

                            #53822
                            istozi
                            Felhasználó

                              ” a forgalmiban lévő max súlyt át lehet iratni”
                              Azt hiszem, a megengedett össztömeg módosításának az útja, hogy ha annak a gyártónak van azonos alvázon, azonos (vagy erősebbre átépíthető) futóművel és fékrendszerrel nagyobb össztömegű gyártmánya, akkor egy szakvéleményben arra hivatkozva (alkatrész cikkszámokkal igazolva) lehetne kérni a módosítást.

                              #53821
                              bertha
                              Felhasználó

                                + Angol fórumokon találkoztam azzal a lehetőséggel hogy a forgalmiban lévő max súlyt át lehet iratni, vagyis engedélyeztetni nagyobb súlyt. Szerintetek ez nálunk is lehetséges? Ha igen, hogyan és hol kell intézni? (Mondjuk arra kevés esélyt látok hogy ez egy hét alatt elintáződne, de talán legközelebbre)

                              You must be logged in to reply to this topic.