-
IndítottaTémakör
-
2008.08.26.-02:47 #10246
Üdv.
Nagyon kezdő vagyok ebben a témában. Bérelek egy lakoautót egy cégtől és ők elkeseritettek, me azt mondták, hogy nem a legjobb az inverter használata, mert lemeriti az akkumlátort.
Tudtok tanácsot adni ebben a témában? Max egy laptop, vagy e dvd-s tv menne ról, de külön külön.
Tényleg lemerítené az akkumlátort, vagy csak szédítettek?Üdv mindenkinek.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.03.01.-19:31 #51688
Ha jól látom, a FreshJet klímához ajánlott DC-KIT-ben egy Waeco PP1002-es TRAPÉZ inverter van.
Nem akarok okoskodni, de villanymotort én nem működtetnék csak tiszta szinuszos inverterről. Mondjuk ebből a szempontból is jobb választás a Panelectron invertere.2017.03.01.-18:41 #51687Köszönöm az üdvözlést és a választ, ez megnyugató. Ahogy néztem az adatait, 500W körül vesz fel a klíma (2A 230V-on), ami kb. 40A 12V-on, ennyi tartaléka van a generátoromnak utazósebességen és az akku kapacitás is elég nagy. De nem akarom állandóan használni a klímát sem, szerintem jobb hozzászokni bizonyos mértékben a meleghez, ami az elkövetkező években csak erősödni fog 🙂
2017.03.01.-17:41 #51686[quote=”GoSouth1973″ post=49612]Sziasztok, új vagyok itt (meg általában az internetes fórumokon), de szeretném a segítségetekek kérni inverter és tetőklíma témában.[/quote]
Szia! Üdv a Klubban!
A Panelectron invertere biztos, hogy el fogja vinni a FreshJet 1100-at. Természetesen csak járó motor mellett, tehát menet közben. A szűk keresztmetszet a generátorod lesz, hogy tud e elegendő ampert biztosítani az akkumulátoraidba. A másik, hogy van e megfelelő mennyiségű akkumulátor kapacitásod a működtetéshez.
2017.03.01.-17:19 #51685Sziasztok, új vagyok itt (meg általában az internetes fórumokon), de szeretném a segítségetekek kérni inverter és tetőklíma témában.
Hosszas vívódás után egy kis 1000W-os tetőklímát tervezek vásárolni (http://www.transaurus.hu/catalog/product_info.php?products_id=102900213&cat_id=100&menuID=001007002&osCsid=e5l1d3eja2jo13eec5n9h3gj14), a kérdésem pedig az, hogy vajon el tudja-e majd indítani a meglévő inverterem, egy szinuszos 2000W-os SW2000 (http://panelectron-shop.hu/2000W-os-szinuszos-inverter-12V-os-bemenettel). A klíma használatakor szinte minden fogyasztót le tudok kapcsolni az inverterről.
Az inverter forgalmazó szerint van esély rá, de 100%-ra nem tudják megmondani, ki kell próbálni.
Van-e esetleg valakinek a fórumon hasonló teljesítményű klímája és invertere, hogy megossza velem a tapasztalatát? Minden segítséget előre is köszönök.
2015.04.01.-16:06 #47317A váltakozó áramú motorok indítási árama a már felpörgött állapotához képest az 4 – 6 szorosát is elérheti, amely érték teljesen normális!!
A mikrohullámú sütők -gyártmánytól függően- akár az 5 – 7 szeresét is elérhetik pár tized másodpercig, de ettől az inverterek bizony frászt kapnak és lekapcsolnak!!
2015.04.01.-01:45 #47315[quote=”ember a szélben” post=45803]Sziasztok!1500w-os inverterrel létezik mikró,amit tudnék használni?Elvileg 1120w a legkisebb 700w-os tescos mikró max áramfelvétele,de azt hallottam,a mikró induláskor 2kw-ot is felvesz.Vagy ami a dobozon áll,fals infó?Van aki használ?[/quote]
Ugyanilyen teljesítményű mikróm van és a 2kW-os kínai inverter nem volt hajlandó elindítani. Később vettem egy 1200W-os színuszos invertert és ezzel tökéletesen működik. Ez képes átmenetileg 1.8kW-os indító áramot biztosítani.
A tetőklímával azonban ez sem bír 😳2015.04.01.-01:30 #47314Névtelen
Sziasztok!1500w-os inverterrel létezik mikró,amit tudnék használni?Elvileg 1120w a legkisebb 700w-os tescos mikró max áramfelvétele,de azt hallottam,a mikró induláskor 2kw-ot is felvesz.Vagy ami a dobozon áll,fals infó?Van aki használ?
2012.06.18.-15:30 #35502[quote=”Adimotor”:26y4g7mb]Sziasztok Dometic B2200-es tetőklímát szertnék menet közben inverterrel üzemeltetni, iverterből van bőven a piacon.
Abban tud valaki segíteni, hogy hogyan kell beszerelni az invertert? Hogyan kell bekötni? Illetve mi egyebet kell beszereznem, vagy cserélnem hogy megfelelően üzemeljen a rendszer?Egy bekötési rajz jól jönne
Illetve mi az a leválasztó relé és hova kötöm be?..
A vastag 12v-os kábel mit takar menniyre legyen vastag?Minden segítséget előre is köszönök![/quote]
Az a baj, hogy 2kW-os klíma induláskori áramfelvétele akár a 15 Ampert is elérheti, ezt viszont inverterrel nem fogod tudni áthidalni. A bekötését szerintem bízd szakemberre, ha nem csináltál még ilyet, alkatrészekben, kapcsolási rajzzal kérhetsz segítséget Tőlük is. Ugyanitt tudsz vásárolni színuszos invetert és azt a bizonyos elektronikus by-pass kapcsolót, mely automatikusan inverterre vált (illetve vissza), ha megszűnik a hálózati csatlakozás. Az inverterhez legalább olyan keresztmetszetű kábelt vegyél, mint ami egy autó erősítőhöz kell, de a legjobb olyan, mint az akkumulátor pozitív tápkábele.2012.06.18.-15:08 #35500Sziasztok Dometic B2200-es tetőklímát szertnék menet közben inverterrel üzemeltetni, iverterből van bőven a piacon.
Abban tud valaki segíteni, hogy hogyan kell beszerelni az invertert? Hogyan kell bekötni? Illetve mi egyebet kell beszereznem, vagy cserélnem hogy megfelelően üzemeljen a rendszer?Egy bekötési rajz jól jönne
Illetve mi az a leválasztó relé és hova kötöm be?..
A vastag 12v-os kábel mit takar menniyre legyen vastag?Minden segítséget előre is köszönök!
2010.08.10.-18:59 #24927[quote=”GaborApa”:14oy2kav]2 apróság mielőtt bárki belevág az itt olvasottak alapján:
1. Álló motornál nem javasolt a klíma működtetése akkuról. Ugyanis nem tesz jót az akksinak ha 20 perc alatt kell leadnia a teljes kapacitását. Ilyenektől hamar elöregszik. A 20 perc meg amúgy sem elég kánikulában. napozas
2. járó motornál az áramot a generátor termeli, és ahogy Istozi írta kb 60 A körül, emiatt érdemes a lakóautó gyári töltőkábelét, biztosítékát és csatlakozásait alaposan átnézni, hogy bírja-e.
A 60 A elég nagy áram, és ha távol van az inverter(és a fedélzeti akksi) a generátortól, akkor nagyon vastag kábelekre lesz szükség, különben jobb esetben elolvad a bizti,rosszabb esetben :
=D> =D> =D>
igaz igaz igaz :smt061
2010.08.10.-18:33 #249252 apróság mielőtt bárki belevág az itt olvasottak alapján:
1. Álló motornál nem javasolt a klíma működtetése akkuról. Ugyanis nem tesz jót az akksinak ha 20 perc alatt kell leadnia a teljes kapacitását. Ilyenektől hamar elöregszik. A 20 perc meg amúgy sem elég kánikulában. napozas
2. járó motornál az áramot a generátor termeli, és ahogy Istozi írta kb 60 A körül, emiatt érdemes a lakóautó gyári töltőkábelét, biztosítékát és csatlakozásait alaposan átnézni, hogy bírja-e.
A 60 A elég nagy áram, és ha távol van az inverter(és a fedélzeti akksi) a generátortól, akkor nagyon vastag kábelekre lesz szükség, különben jobb esetben elolvad a bizti,rosszabb esetben :
2010.08.03.-15:08 #24809Névtelen
[quote=”fischer”:1a6l1m38]nem vontam kétségbe a jószándékod.
csak a feszültségértéket tartom nagyon kicsinek.
alapjáraton ezek szerint nem túl nagy a töltése a generátorodnak, ha világítással és hűtővel ennyire lehúzza a feszültséget.
ha mindent lekapcsolsz, akkor mennyi a töltőfeszültség alapjáraton és mondjuk 2000-es fordulaton?
utána mérném a helyedben csak világítással, majd csak hűtővel is a töltőfeszültséget, hogy kiderüljön, melyik szívja meg jobban. alaphelyzetben szerintem a hűtő lesz durvább, de bármi előfordulhat.
sima izzószálas vagy gázkisüléses fényszóróid vannak?
a hűtőd abszorpciós vagy kompresszoros?
mit írnak a típustáblájára, hány watos?nem feltétlenül szimmetrikus a rendszer feszültsége. a miénken 14,3 Volt van az indító akkunál a motorházban és 13,5 a fedélzetin alapjáraton és fordulaton egyaránt.
egyelőre a régi abszorpciós hűtőnk van bent, az 12 Voltos üzemre állítva leszívja az egész rendszert, olyankor mérek én is 12,8 – 12,5 Voltot a fedélzeti akkun.12 Volt környékére merült indító akkuk, akár kalciumos hókuszpókuszos nevekkel futnak, akkor is gyakran már cellazárlatosak, de legalábbis az élettartamuk durván csökken.[/quote]
Szerintem most elbeszélünk egymás mellett, de hagyjuk az egészet.2010.08.03.-14:32 #24808[quote=”miska”:55eyb9vf]Nem értem az érvelésed. Ez gyakorlati, vagy elméleti síkon megy. Nekem van egy egyszerű Dometic B1600-as nem teljesítményszabályzós /4éves/ tetőklímám, egy 2500/5000W-os szinuszos inverterem, és működik a dolog. Egy 100ah jó állapotú teljesen feltöltött fedélzeti akksival 20 percet üzemel,ha nem jár a motor. Lemértem órával. A motor üzemeltetése során /alapjáraton/ motorklímával világítással, 12v hűtő üzemmóddal a fedélzeti akksinál 12,3V_ot mértem, tehát nem meríti a fedélzeti akksit az inverterről működő tetőklíma. Az autó tipusa Ford Transit 2.0TDCI, minden elektromos átalakítás nélkül. A tetőklíma ventilátora 1-es fokozatban van.
A pb gázzal működő mennyibe kerülhet, vagy csak elvileg létezik?[/quote]
Oké, igazad van, tévedtem.
A Dometic B 1600 tényleges villamos teljesítményfelvétele kb 660 W, amihez kb. 60 A kell 12 V-on (figyelembe véve az inverter 10 %-os átalakítási veszteségét). Ennyit tényleg tudhat egy kisebb fedélzeti akku is.
Aztán, ha hosszabb ideig akarod ezt a 60 A-t igénybevenni, akkor kell vagy több akku, vagy más áramtermelő szerkezet. És – valóban – tudnak 60 A-t a normál generátorok, már alapjáraton is, a többi fogyasztó ellátása mellett.
Arra viszont ügyelni kell, hogy mennyire terhelhető a rendszerünk (melyik a leggyengébb láncszem).2010.08.03.-12:39 #24807[quote=”miska”:31e7d3t9]Én a fedélzetit írtam. Tudom erre az a válaszod, hogy az indító is hasonló állapotban van, mivel egy helyről kapja a töltést.Tantárgy ide, vagy oda a gyakorlat sok esetben eltér az elmélettől. Az autó a Te ismereted szerint lemerült akkomulátorral is minden probléma nélkül beindult. Én megpróbáltam segítőkészen hozzáállni a dolgokhoz,mivel ezt én megtapasztaltam.[/quote]
nem vontam kétségbe a jószándékod.
csak a feszültségértéket tartom nagyon kicsinek.
alapjáraton ezek szerint nem túl nagy a töltése a generátorodnak, ha világítással és hűtővel ennyire lehúzza a feszültséget.
ha mindent lekapcsolsz, akkor mennyi a töltőfeszültség alapjáraton és mondjuk 2000-es fordulaton?
utána mérném a helyedben csak világítással, majd csak hűtővel is a töltőfeszültséget, hogy kiderüljön, melyik szívja meg jobban. alaphelyzetben szerintem a hűtő lesz durvább, de bármi előfordulhat.
sima izzószálas vagy gázkisüléses fényszóróid vannak?
a hűtőd abszorpciós vagy kompresszoros?
mit írnak a típustáblájára, hány watos?nem feltétlenül szimmetrikus a rendszer feszültsége. a miénken 14,3 Volt van az indító akkunál a motorházban és 13,5 a fedélzetin alapjáraton és fordulaton egyaránt.
egyelőre a régi abszorpciós hűtőnk van bent, az 12 Voltos üzemre állítva leszívja az egész rendszert, olyankor mérek én is 12,8 – 12,5 Voltot a fedélzeti akkun.12 Volt környékére merült indító akkuk, akár kalciumos hókuszpókuszos nevekkel futnak, akkor is gyakran már cellazárlatosak, de legalábbis az élettartamuk durván csökken.
2010.08.03.-11:25 #24806Névtelen
Miska
Tudod hogy én az lyenekhez hülye vagyok , de ne idegesítsd magad ezzel .
Majd egyszer úgyis megtudja , hogy kifejezetten inditó akkut már csak nagyon öreg emberek vesznek …hisz itt vannak már a kálciumos zártrendszerű, gondozásmentes akkuk is mint inditó és mint minden másra jó akkuk …vastagon komolyabb teljesítményre képesen mint azok amikről Fischer beszél .
Mi ilyeneket használunk ….
😀Ha majd erre is mond valami rosszat …átváltunk másra , de azt már nem áruljuk el neki mire !!!
[-X 😀2010.08.03.-03:45 #24805Névtelen
[quote=”fischer”:21q2surq]hm…
az indító akkuknál 12,5 volt alatt az autóvillamosság tantárgy lemerült akkuról beszél…[/quote]
Én a fedélzetit írtam. Tudom erre az a válaszod, hogy az indító is hasonló állapotban van, mivel egy helyről kapja a töltést.Tantárgy ide, vagy oda a gyakorlat sok esetben eltér az elmélettől. Az autó a Te ismereted szerint lemerült akkomulátorral is minden probléma nélkül beindult. Én megpróbáltam segítőkészen hozzáállni a dolgokhoz,mivel ezt én megtapasztaltam.2010.08.03.-03:42 #24804[quote=”miska”:3ew1z228]Nem értem az érvelésed. Ez gyakorlati, vagy elméleti síkon megy. Nekem van egy egyszerű Dometic B1600-as nem teljesítményszabályzós /4éves/ tetőklímám, egy 2500/5000W-os szinuszos inverterem, és működik a dolog. Egy 100ah jó állapotú teljesen feltöltött fedélzeti akksival 20 percet üzemel,ha nem jár a motor. Lemértem órával. A motor üzemeltetése során /alapjáraton/ motorklímával világítással, 12v hűtő üzemmóddal a fedélzeti akksinál 12,3V_ot mértem, tehát nem meríti a fedélzeti akksit az inverterről működő tetőklíma. Az autó tipusa Ford Transit 2.0TDCI, minden elektromos átalakítás nélkül. A tetőklíma ventilátora 1-es fokozatban van.
A pb gázzal működő mennyibe kerülhet, vagy csak elvileg létezik?[/quote]hm…
az indító akkuknál 12,5 volt alatt az autóvillamosság tantárgy lemerült akkuról beszél…2010.08.03.-02:15 #24803Névtelen
[quote=”istozi”:8biq9bqj]Ha a klíma teljesítményszabályozása ki-be kapcsolós (tehát vagy teljes energiafelvétellel dolgozik, vagy áll), akkor tényleg nem lehet inverterről járatni.
Ha viszont olyan típus, aminek le lehet venni a teljesítményét alacsonyabb szintre, akkor talán mehetne inverterről (100 kg akku kell), de akkor meg minek ilyen erős inverter.
Elvileg létezik PB gázról működtetett klíma is. Az hang nélkül dolgozik (mint a gázos hűtőszekrény), és nincs kötve hálózathoz. Viszont nem olcsó.[/quote]
Nem értem az érvelésed. Ez gyakorlati, vagy elméleti síkon megy. Nekem van egy egyszerű Dometic B1600-as nem teljesítményszabályzós /4éves/ tetőklímám, egy 2500/5000W-os szinuszos inverterem, és működik a dolog. Egy 100ah jó állapotú teljesen feltöltött fedélzeti akksival 20 percet üzemel,ha nem jár a motor. Lemértem órával. A motor üzemeltetése során /alapjáraton/ motorklímával világítással, 12v hűtő üzemmóddal a fedélzeti akksinál 12,3V_ot mértem, tehát nem meríti a fedélzeti akksit az inverterről működő tetőklíma. Az autó tipusa Ford Transit 2.0TDCI, minden elektromos átalakítás nélkül. A tetőklíma ventilátora 1-es fokozatban van.
A pb gázzal működő mennyibe kerülhet, vagy csak elvileg létezik?2010.08.03.-01:36 #24802Névtelen
[quote=”tclar”:3lhmjb40]Van valami vizpárologtatós is, múltkor volt az apróneten de lemaradtam róla. Valami 110EFt volt használtan. -Kamionfülke hűtő nem jó?[/quote]
Azt hívják léghűtőnek. Az nagyon messze van a klímától. Ne bánd, hogy lemaradtál. Az a külső levegő hőmérsékletéhez képest 10C-15C-al hűvösebb levegőt képes befújni. A vizet állandóan pótolni kell. Elég macerás az üzemeltetése. Lehet kapni igaz drágábban 170-e+áfa lakókocsi tetőklímát a XIII.ker. Váci úton.Vadi új, garanciális, igaz csak hűt. Annyit tud, mint egy kamionfülke hűtő, ha nem többet.2010.08.03.-00:53 #24801Van valami vizpárologtatós is, múltkor volt az apróneten de lemaradtam róla. Valami 110EFt volt használtan. -Kamionfülke hűtő nem jó?
2010.08.02.-15:00 #24795[quote=”tclar”:3l5fffl6]Nekem az 55W-os kompresszoros hűtő napi 100Ah kapacitást merit le.Szerintem a klimát csak aggregátorról lehet használni….[/quote]
Ha a klíma teljesítményszabályozása ki-be kapcsolós (tehát vagy teljes energiafelvétellel dolgozik, vagy áll), akkor tényleg nem lehet inverterről járatni.
Ha viszont olyan típus, aminek le lehet venni a teljesítményét alacsonyabb szintre, akkor talán mehetne inverterről (100 kg akku kell), de akkor meg minek ilyen erős inverter.
Elvileg létezik PB gázról működtetett klíma is. Az hang nélkül dolgozik (mint a gázos hűtőszekrény), és nincs kötve hálózathoz. Viszont nem olcsó.2010.08.02.-10:32 #24791Nekem az 55W-os kompresszoros hűtő napi 100Ah kapacitást merit le.Szerintem a klimát csak aggregátorról lehet használni….
2010.08.02.-04:03 #24790Azért igyekezz jól összehangolni az áramfejlesztőd és/vagy az akkumulátorok áramleadási képességét ezzel az erős inverterrel! Ehhez kevés a 110 A-es generátor (ami – valószínűleg – be van építve az autódba) és az akkumulátorok terhelhetőségét is jól gondold át (ha nem elég, akkor nagyon hamar leesik a feszültség 10 V alá és akkor fütyül dolgozni az inverter).
2010.08.01.-01:52 #24777[quote=”miska”:2cio1vr6]Én az aproneten vettem kb .1 éve, és hibátlan. Most is van ugyan az a modell, 84.990.-Ft. Akkor 74.900.-Ft. volt. 2500W/5000W valódi szinuszos. Apronet, keresőbe írd be inverter, és a 3.oldalon megtalálod, feladó Norbert. T: 06/704505004. Sok sikert. 🙂 [/quote]
Köszönöm, máris érdemes volt kérdeznem. 😆
Nagyobb teljesítmény, alacsonyabb ár.2010.08.01.-01:34 #24776Névtelen
[quote=”customman”:w79vodex]Kicsit pörgessük fel a topicot. 🙂
1700 W-os klímához szeretnék invertert. ez jó lehet hozzá?
A legalsóra gondoltam, 119e Fthttp://www.autoriasztok.hu/inverter.htm#szinusz
vagy várok egyéb ötleteket.[/quote]
Én az aproneten vettem kb .1 éve, és hibátlan. Most is van ugyan az a modell, 84.990.-Ft. Akkor 74.900.-Ft. volt. 2500W/5000W valódi szinuszos. Apronet, keresőbe írd be inverter, és a 3.oldalon megtalálod, feladó Norbert. T: 06/704505004. Sok sikert. 🙂 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.