Amit az új Ducatoról érdemes tudni

Az új Fiat Ducato motortérbeázása nem tűnik komoly problémának. Pedig sokszor komoly hibákat okozhat.

Sokan csak legyintenek rá, hogy az nem egy nagy gond ha befolyik egy kis víz a motorra. Majd megszárad. Na igen. Ez igaz. De ott van a de.
Az X250-es motorkialakitása olyan, hogy ha befolyik az a kis víz, és ráfolyik a motorral, akkor az szépen megreked a befecskendező mélyedésében. Mivel a légbeömlö nyílás éppen ezek fölött van, ezért minden egyes alkalommal ott fog jelentkezni és nem igazán áldásos hatását kifejti annak rendje és módja szerint.
A hengerfej ezen részén található érzékeny és létfontosságú befecskendezőket és annak elemeit találhatjuk. Néha előfordulhat hogy megáll egyik másik ezek közül, és ekkor jön a gond. A vízbeszivárgás miatt elrozsdásodott és berohadtak a csavarok. Többnyire beleszakadnak az öntvénybe, vagy egyszerűen meg sem mozdulnak. Ekkor jön a hengerfej levétele, annak járulékos többletmunkájával és jelentős költségével. Továbbá ekkor derül ki hogy sikerül-e kiszedni a begyógyult csavarokat vagy sem.
Ez a kellemetlen és zsebbenyúlós tortúra megelözhető. ha megfelelően vízállóvá teszük a motorteret. Ennek a kis műveletsornak olvashatjuk a gyár által kidolgozott és kiadott leírását.
Senki ne higye, hogy ez őt nem érintheti, mivel 80-100 ezer kilómétert futott 2-3 éves kocsikon is előforduló hiba. Erre a gyárban is rájöttek és az új kocsikat már ezen módositásokkal gyártják. Figyelmesen olvasva megtalálhatjuk alvázszám alapján, hogy mit kell elvégezni az adott autón.
A szélvédőnél történő profiltömités tulajdonképpen butil tömitővel végzik el. Bármelyik butil, akár a szallag is megfelelő erre a célra. Ez a leírásból nem derül ki, csak cikkszámot említ, azt meg csak a szervízben tudják beazonosítani.
Ha valaki nagyon erősködik, akkor tulajdonképpen garanciális javításként is elvégzik ezt a műtétet. Tulajdonképpen gyári hiba. A rozsda nem lenne megengedhető pont ezen a helyen.

Leírás megtekintéséhez klikk ide

Szeretném még egy másik pontra felhívni a figyelmet. A motor alatti védőboritás fontoságára. Mivel ez az eszköz 3 részből áll, és a gyárban szériában csak a jobb oldali részt építik be, ezért az esőlevet, sárt és sós latyakot szabadon veri fel a motortérbe a futómű. A szíjak és elektromos berendezések csak úgy fürdenek ezekben a levekben. Egyszerűen és aránylag kicsi befektetéssel meg lehet oldani, és főleg aki télen használja a kocsiját, annak feltétlenül ajánlott felszerelni.
Ha valaki sokalja a szervízekben az árajánlat kérés után elhangzó közel 70 ezer forintos összeget, akkor anak szívesen segítek az alkatrészeket beszerezni jelentősen kedvezőbb áron. 

Choose your Reaction!