Pentek szeptember 14

Ma reggel elbulcsuztunk baratainktol, sut a nap irany Krkra vizesesek.

Jobb ha koran indul oda az ember itt is tapasztaltuk hogy koranjelokee a vilag. Mi Skradinski buk bejaratnal mentunkbe a nemzeti parkba, meg nem voltak sokan feluresek voltak a parkolok, meg a lakoknak is annyi hely volt amenyit akarsz ahogy lnezem a hatalmas pakolokat mi lehet itt csucsforgalomba nyaron????.

Felszalltunk a buszokra amik levittek a vizesesekhez, nem szalltunk ott hajora hanem inkabb gyalog mentunk a faburkolt utakon. A feny a fakon keresztul a kristalytiszta vizre mit mondjak maga a latmany, maar paradicsomba ereztuk magunkat. Amikor jottunk a park bejaratahoz a kornyek kopar volt alig voltak fak de hirtelen itt minden csodas folyik a viz egy szoval nem hiszunk a szemeinknek, ahogy haladunk egyre tobben jonnek szembe, mertha nem akar sokat gyalogolni valaki a fenti vizeseshez mennek foleg sok nyugdijas turista volt tobb magyar busz is volt a parkoloba, pesze nekik nem konnyu gyalogolni a fapadlokon, mas bolygon erezzuk magunkat egy zold katedralisban. A furdesrol lemondunk...mivel a viz a hegyekbol jon nem volt tul meleg meg a tenger is csak eppen hogyan furodheto volt nekem hat a glecserekbol folyo viz ezt kihagytuk. Talan ket hettel kesobb kelett volni itt lennunk mert akkor az erdo felvette volna az osz pompas szineit de azert igy is fantasztikus volt.
Sajnos nem vart senki ebeddel a lakonkba...a parkoloba. ami nagyon szepen megtelt es a mi kocsink eppen arnyekban volt igy   most eppen ideje volt hogy elovegyem a melyhutobol a finom ebed maradekokat es meg ebedeltunk ott
Estere a Murter felszigetre megyunk aludni kineztunk egy kempinget Betina falucska elott Plitka Vala a tenger parton GPS long 43.80727 lat 15.61131 en ezt a kempinget koponya kempingnek neveztem el mert a kovek a parton koponyakra emlekeztettek...lasd a kepeken erdekes a viz kellemes volt es a kemping jol felszerelt tiszta.

Szombat 15

Ma talalkank van a hugommal es a erjevel es a fiukkal mivel feluton vagyunk magyarorszagra (svajchoz szamitva) lejonnek a hetvegere velunk tartani, ez jol jon mert a horvatok nem nagyon baratkozo nepseg es a mosolyokat se viszik tulzasba...de talan nem tudjak mirol van szo. Zadarba a Borik kemping komplexusban van a talalkank del fele GPS segitsegevel konnen oda erkezunk de a hatalmas kemping be van zarva el indulunk a tenger parton Zaton fele ott is van egy nagy Kemping  4 csillagos Holliday Village GPS long 44.23486 lat 15.16407 itt minden van es a fo a kutyat kedvelo lakoautos baratainknak ez egy fonyeremeny mert kulon strand van a kutyaknak es kutya furdeto hideg meleg vizzel es hajszaritoval....eloszor latok ilyent. Telefont kapok a csaladomtol lerobbant a kocsijuk Karlovacnal es varjak a sarga angyalt...mert kipuffant a kuplung pedig a kocsi meg garancia alatt volt, bevittek a Ford szervizbe kolcson kaptak egy kis cliot es 4 oras kesesel megerkeztek hulla faradtan a sok izgalom miatt...erre Bernard fozott nekik egy bernard fele hires kavet, vissza jott a ver a venaikba es irany egy nagy furdes a szep strandon, persze eloszor kivettunk egy ket szobas nagyon jo kis appartement 38 eurojert...de fo szezonban 119...hi hi hi Ebedbol vacsora lett es este eltarsalogtunk es minden jo aminek a vege jo es megtargyaltuk a programot, holnap Zadar unnepi ebed es estefele Nin 5 km Zaton tol

Vasarnap 16

Jo kis reggeli a bernard fele kaveval es irany Zadar szerencsere vasarnap van nincs tul nagy forgalom bent az ovarosban piac is van veszunk gyumolcsot zoldseget meg sutogetni valo husikat es persze "szevasz cicat" is
Zadarba nekem egy erdekes volt hogy a nagy templomot romai kovekbol epitettek ki feldaraboltak a romai isteneknek szant templomot es egy katolikus lett belole. Vissza a lakonkhoz ahol ebed fozes es sutogetes lesz a hushoz csinalok zoldborso leves sajat csurgatot galyuskaval es a korculai luxus  petrezselyemmel, koret francia salata lesz amit a franciak orosznak neveznek es minden egy kis Egri bikaver itokaval meglocsolva. Delutan 5 fele indulas Nin varoskaba ott van egy csodas kis feher templom 11- 12 szazadbol egy szoval hangulatos kisvaroska direkt varoskat irok mert megis 7 kiralyt koronaztak ott meg a hid ami bevezet a felszigetre 1069-bol szarmazik, egy jot fagyiztunk mert itt volt a legjobb fagyi az egesz horvat utunk alatt...ha arra jartok muszaly megtekinteni Nin varoskat es a kis feher templomat. Este csak szukebb kaja lesz mert meg nem emesztettuk meg az ebedet majdnem...Kellemes az ido es elfilozofalunk jo kesoig...egy nemet tarsasag meg jokat enekel nem messze.

Hetfo 17

Telefon a szervizbe a kocsi eleg komoly gondban betegszik delutan tobbet megtudnak majd kihasznaljuk a Pag sziget meglatogatasaval...Azt irja az utikonyv ez a sziget nem hasonlit semelyikre...Hid vezet be es rogton holdon erezzuk magunkat csak kovek...hat mondhatjuk hogy holdon jartunk veszunk a hires Pag-i sajtbolt de csak kostolot mert mint mar irtam dragabb mint a legdragabb svajci sajt. A csaladom egy jo kis bulcsuebed utan vissza  mennek a Karlovaci szervizbe es mi meg bemegyunk egy hirdetet 4 csillagos kempingbe a kornyek ugy nez ki mint egy tahitis lagon Simuni a neve szep kemping van meg jo hely a parton itt nincs GPS adat...egy furdes az atlatszo vizben kellemes es szep is meg a naplemente is fantasztikus.

Kedd 18

Reggel egy hatalmas viharra ebredunk tombol a szel es esik az eso de reggizes kozben kezd a nap is kibujni, lemondjuk a Plivitci tavakhoz a kirandulast mert a felhok a hegyek  fele szaguldoznak elmegyunk Senj varoskaig es megvarjuk mi lesz szerdan az idojarasal. GPS Autocamp Sibinj long 45.04474 lat 14.87728 a tenger parton van delutan pihenunk . Ejjel 11 suvolt a szel a lako mozog tul a tengerpart szelen allunk bejebb koltozunk nem vagyunk egyedul  mert masik 2 lakoauto is keres valamivel vedetebb helyett egesz ejjel nem aludtunk.

Szerda 19

A szel elvitte a felhoket a hegyek fele ugy dontunk inkabb bejarjuk Krk szigetet ugy is mar reg hallok szep dolgokat rola irany a fovaros Jazala kemping olyan kellemetlen fogatatasban volt reszunk hogy elspuriztunk meg a dokumentaciot is kivette a no a kezembol amikor megkerdeztem mennyibe fog kerulni az ejszaka...Punat fele haladva Stra Baska utat valasztottuk mert oda az ut vegallomasba er es van egy kemping is,  Skrila a neve latvany fantasztikus erdemes eljonni ide a vilag vegere a kempingben nincs egy fa sem de jo mert tudunk majd TV-t nezni....ha a szel lecsendesedik talan nagyon szep hely a latvany a tenger igen meg a kempinges is szimpatikus GPS long 44.96573 lat 14.67374, lehet nagy turakat csinalni mi csak a tengerparton csinalunk egy kisebbet de nagyon szep. Ha kiderul johet holnap Plivici tavak.

Csutortok 20

u a nap de elEva & Bernard Mamin
Tiszta az eg irany a hires tavak ujra Senj iranyaba megyunk mar ismerjuk az utat de mindig ugyan olyan gyonyoru de mar nem fotozok tobbet...mikor bejebb erunk az ut szelen a lerombolt faluk es tele halalfejes tablakkal meg jo hogy lakoval vagyunk es nem kell pisilni ilyen veszelyes helyeken...most ez nem a szokasunk kesobb erkeztunk a parkoloba ami mar jo tele van...erdekes televan francia lakoautokkal talan szezon zaro turat rendeztek...hat itt sem leszunk egyedul. Az 1 bejarathoz megyunk mert a nagy vizeses delutan mar arnyekba van igy rogton a legszebbel kezdjuk, regen lattam ilyen gyonyoru termeszeti csodat 5 ora barangolas utan elegunk van szepen sut a nap de hideg van, elfelejthetetlen elmeny. Nem fogunk itt kempingezni mert egy hideg van es meg beakarunk rocceni Isztriaba is, vissza megyunk Senj-be mert kineztunk a varos szelen levo kempinget amit egy parkolobol alakitottak at lakoautos kempingnek a GPS long 44.99421 lat 14.89974 ajalom foleg aki megakarja latogatni Senj varoskat erdemes.

Pentek 21

Irany Rovinj Isztria valasztani kelett hat Rovinj lett mintha olaszorszagba lennenk hirdetve van egy kemping Porton Biondi 1 km a varostol es a kilatas a haloszobambol a varosra nez kell panorama. Mivel kozel van begyalogolunk a varosba ami egy ekes doboz felmegyunk a templonhoz a kis utcakon aranyos hangulatos kihagyhatatlan varoska...mivel felmentunk le is kell jonni...a kovek borzalmasan csusznak csak nem fogom kitorni az utolso napon a nyakamat? sikerult lejonni egy jot fagyizni az emberek kedvesebekk itt Isztrian ide vissza jovunk mert sok sok latni valo van meg hatra.

Szombat 22

Piranon at Gradoig megyunk sok romai rom van erre fele a hid elott talalunk egy Belveder 4 csillagos kempinget 18 eurojert nagyon szep helyen fekszik meg egy kis furdes a tengerbe mert holnap jonnek az alpok.
Osszesen 3900km tettunk meg Horvatorszag nagyon sok szep valtozatos termeszeti csodakat lehet latni...de nem tul szimpatikusak a turistakkal persze Isztriaba mar ez megvaltozott ott mar mosolyogva hajtjak be a penzt toled mi a svajci arakhoz hasonlitva draganak talaltuk ...A penztarcank lefogyott mi meg meghiztunk 2-3 kilot...

Eva es Bernard Mamin alias Challenger

2024. március 29. péntek
Auguszta napja van
Holnap Zalán .

Lakóautót vennék
(Keres / Lakóautó)

Fiat Ducato szélvédő hőszigetelő thermo paplan eladó