Megpróbálom leírni  de a fényképeket feltenni sokkal könnyebb volt.

Jobban örültem volna ha Brigiék is jönnek velünk, mert akkor nagyon szépen leirta volna az utibeszámolót.

Pénteken reggel elindultunk Sopronból Grácz irányában, az első megállónk Maribor városa, itt két kört tettünk, míg megtaláltuk az alkalmas helyet  a Száva partján és onnan indultunk a belvárosba egy rövid sétára.
A parton valami rendezvény volt, mert kitelepült sátrakat és zenekarnak alkalmas dobogós pavilont láttunk.
Nagyon kellemes szép város, a folyó partjára épült de körülötte bevásárló központok és parkolóház is található.
Következő állomásunk Ljubljana mellett, Selca egy szép sportlétesítmény, minikemping, büfé és szintén egy hegyi patak, aminek a tövében letáboroztunk. Itt töltöttük az éjszakát, másnap Agility versenyen vettünk rész Florral ( aki nem ismeri, Border Collie a kutyusunk ) 7.-ik helyezést ért el. Elég sokan voltak, mert a hatalmas parkoló csurig lett kocsikkal. Szombaton délután 4 óra körül tudtunk elindulni, amikor a gps-irány Bled, hát ne tudjátok meg hogy merre vezetett. Ott párszáz méterre azt mondta, hogy itt élesen balra és felvitt a hegyen vezető szerpentinre, ami egysávos korlát nélküli aszfaltos út volt. Az átlag sebességünk kb. 20 km-en 10-20 km/óra 1-es 2-es sebességgel de inkább 1-es volt. Több alkalommal előre kellett küldenem Biankának a barátját cb-vel hogy elférek-e és hogy még mindig felfele megyünk vagy már lefele is gurulhatunk, visszaszólt, hogy elférünk de még felfele megyünk.  Lehet, hogy a fénykép nem adja vissza azokat az éles 180 fokos kanyarokat felfele, mint amit átéreztünk. Csak két alkalom volt hogy szemben is jött kocsi de szerintem hallották a lakónak a hangját, mert mind a kettő már állt mikor a kanyarhoz értünk.:) Igy, utólag nagyon szép helyeken mentünk csodálatos panorámákat láttunk ( már amennyire én tudtam figyelni). A családnak sikerült pár fotót készíteni de ők is velem együtt vezettek. Gondoltam hogy egyszer eljön az idő, amikor lefele kell menni és kivártam, eljött és hasonló 180 fokos kanyarokkal szépen lecsorogtunk már akkor 15-25-el. Beértünk egy aranyos kis hegyi faluba, az út mellett kristálytiszta hegyi patak csordogált, amit kihasználva egy szép látvány szökőkúttal kombináltak. Pár kilométerre, megálltunk egy pizzériánál, és 3 hatalmas pizzával jöttek meg Biankáék (4€/pizza). Mindenki nagyon éhes volt de négyen csak kettőt tudtunk megenni. Mivel délután 5-6 óra lehetett, úgy döntöttünk, hogy a Bled-i tavat csak érinteni fogjuk, elmegyünk a Bohinj-i tó felé, és útközben megkeressük a Danica kempinget, amit már ajánlott valaki itt a neten. Hamarosan meg is találtuk, nagyon kellemes kemping elfogadható áron. A Száva és még egy hegyi patak torkolatánál található a Bohonji tó előtt kb. 5-6-km-rel. A patakok mindenütt kristálytiszták, kivéve, ha egy nagyobb esőzés van, akkor zavarosak. Még ezen az estén úgy döntöttünk, hogy kerékpárral elmegyünk megnézni a Bohinji tavat, de talán 1 km. lehetett még hátra, visszafordultunk, mert kezdett sötétedni és nem volt lámpánk. Másnap reggel irányba vettük a bledi tavat, ahogy elterveztük. Mivel még reggel időben érkeztünk könnyen találtunk parkolóhelyet közvetlen a tóparton  6.€ fejében/nap. Sétáltunk a tó körül, kacsákat és hattyúkat nézegettünk, de mivel a hattyúnak nagyon nem tetszett Flor, és félő volt hogy Flor belekötne odébbálltunk a balhé előtt J. A bledi tó közepén egy kisebb sziget van egy templommal, ahová 10€-ért csónakokkal lehet bejutni. Mi ezt idő hiányában kihagytuk. Nagyon szép képeket lehet készíteni a partról a tó közepén lévő szigetre. Figyelem, Figyelem! Aki legközelebb a Bledi tó partján jár, kérjük, hogy hozza vissza a kék törülközőnket, amit sikeresen ottfelejtettünk helyfoglalás céljából. Útban a Bohinj tó felé, megálltunk a kempingünkben, hogy felvegyük Biankáék biciklijét, ők úgy döntöttek, hogy biciklivel teszik meg azt az 5-6 km-t. Cb-n tartottunk a kapcsolatot, és egy étterem parkolójában találkoztunk és parkoltunk le, ami a parttól 20m-re lehetett. A bohinj tó sokkal nagyobb, mint a bledi tó, így nem jártuk körbe a tavat, hanem egy alkalmas helyen a lányok napoztak, a fiúk pedig zsebpecával horgásztak. Flor nagyon élvezte a sekély (majd lassan mélyülő) vízben pancsolni. Egy délutáni fürdőzés után, jól esett visszatérni a kempingbe, pihenni. Mindenkinek ajánlani tudjuk a Danica kempinget, nagy területen te választod ki a parkolóhelyedet, tiszta vizesblokkok, elfogadható árak. Másnap a gyönyörű Postojna-i  barlang volt a cél. A belépőjegyek (felnőtt 18 €, gyerek 14 €). Ajánljuk mindenkinek, hogy rendesen öltözzön fel, mielőtt a barlangba ér, mivel bent 8°C uralkodik. Belépésnél lehet posztókabátot kölcsönözni (pár €), de aki felszerelkezve érkezik annak felesleges. A barlang turistáknak kialakított útja 5 km hosszú, amelyen 2 km hosszan kisvasút visz be. Elvileg tilos volt fényképezni, mi mégis bevittük, és nem bántuk meg, mivel mindenki az idegenvezetők szeme láttára fényképzett vakuval is, és nem foglalkoztak vele. Magyar nyelvű idegenvezetést nem találtunk, ezért beálltunk a szlovén nyelvűhöz. Mi jócskán lemaradva ámulva-bámulva, fényképezve haladtunk. A barlang csodaszép, hatalmas cseppkövei mindenkit elbűvöltek, bár a fényképek ezt nem minden esetben adják vissza. Nagy élmény volt az biztos, sőt amikor kisvasúttal kifelé jöttünk melegség csapott meg minket, majd a kisvasút megállt. Egy melegvizű tó volt a barlangban, amit fentről csodálhattunk meg. Innen Ankaran felé indultunk, ami a Koper-i öböl partján van, remélve, hogy szép helyen tölthetjük az éjszakát. Egy sportklub kikötőjénél próbáltunk szerencsét, de a víz algával teli, piszkos volt. Ez a fiúknak tetszett, de a lányok indíttatására tovább keresgéltünk. Portoroz utcái a bazárosokkal felhívták magukra a figyelmet, és próbáltunk itt parkolóhelyet találni, de reménytelen volt. Tovább indultunk Piran irányába, ahol egy nagy parkolót találtunk párszáz méterre a tengertől. Még aznap este felfedező utat tettünk, és találtunk egy tavat a tenger mellett. A piran-i kempingben magyar Volánbusz feliratú kiadó lakókocsikon akadt meg a szemünk. A tengerparton szabad strandot találtunk, és már akkor elhatároztuk, hogy másnap visszajövünk fürdeni. A bátor fiúk még aznap estefelé is belementek a tengerbe. Másnapi fürdőzés után továbbindultunk Pula irányába, útközben, Umag-ban megálltunk városnézés, fagyizás. A fagyizóban nagyon kedvesek voltak a magyarokkal, Biankának egy háromgombócos manót készített ajándékba a fagyis fiú. (Pedig csak 1 gombócot kért és fizettünk.). Egy két órás séta után irány Vrsar a Porto Sole kemping. Úgy döntöttünk, hogy 2 éjszakát maradunk itt, hogy kicsit pihenni, strandolni is tudjunk. A kempingen belül egy kisebb sportlétesítmény is volt, ahol lehetett teniszezni, ping-pongozni, minigolfozni, biciklit bérelni stb. Bianka és barátja még aznap este szerettek volna minigolfozni, de 8óra után már be volt zárva. Ehelyett  elindultuk a tengerparti sétányon, ami mint később kiderül a városba vezetett. Útközben hatalmas hullámokat lehetett látni, a tenger dühöngött. Jót nevettünk 2 fiatalon, akik élvezve, hogy a hullámok beterítik őket álltak a tengerben. A tenger partján apartmanok házai sorakoztak. Aztán elértük a külvárost, ahol bazárosok árulták portékáikat. Visszafelé egy nagyobb vendéglőt találtunk, ahol  esti műsoron a hastáncos lányok voltak, szívesen néztük volna őket tovább, de elég későre járt már. Másnap napoztunk, fürödtünk, nagyon jó idő volt. Este ugyanazon az úton, mint előző nap bementünk a városba körülnézni és internetezni, hogy megtudjuk mehetünk-e Ausztriába agility versenyre (amit lefújtak, mert kevés jelentkező gyűlt össze). A kikötőben hatalmas és szép hajókat láttunk(garázsukban yet-skivel), nézegetésük közben elkalandoztunk, hogy melyik tetszik jobban. Másnap irány tovább Pula belvárosa.

Innen már rövidebb leszek,  mert  az utunk is rövidre sikeredett, de erről később.

Pula centrumot céloztuk meg, nézem a gps-t hogy, besétálunk kb. 1-1.5-km-ert, nehogy gond legyen a parkolással, és  többet látunk. Először nézegettük a külvárosi szupermarket parkolókat, de még távolinak tünt a központ és még araszoltunk kb. 2 kilométert mikor egy lakótelep mellett haladtunk, úgy döntöttem, hogy befordulunk és keresek egy helyet, napközben biztos lesz hely. Találtunk és kis hátizsákba túlélő csomagot pakoltunk, mert nagyon meleg volt és sok vízre volt szükségünk. Besétáltunk a centrumba  és találtunk egy piacot, mivel meleg volt egy dinnyére szavaztunk és vettünk fél dinnyét négyőnknek. A család kérdezte, hogy hol fogjuk megenni, mire  rámutattam, egy üres piaci asztalra, hogy ott megszabadulunk a dinnyétől, vagyis bicska elő és hozzá kezdtünk enni, de nem volt nagyon édes és szóltam a dinnyésnek hogy nem jó, kóstolja meg és adtam neki egy falatot mire elindult és hozott másikat  mondtam, hogy az előzőt vigye el, de ő legyintett, hogy együk meg.

Innen elindultunk a tenger felé, de nem találtuk meg csak a nagy kereskedelmi kikötőt és mivel mindenki nyűgös volt visszafordultunk a főtérre és onnan a kocsihoz és irány Medvedja felé.

Mikor a tengerparthoz értünk gyönyörű panoráma tárult elénk és megálltunk pár fotó  erejéig egy szűk panoráma parkolóban. Onnan 1-2 km-re ismét megálltunk egy másik panoráma kilátónál, ahol pizzéria is volt ezt nem lehetet kihagyni, nagyon finom volt. Irány Opatija felé  az út mellett lenézve megláttunk egy kis kempinget, gondoltuk hogy megnézzük mivel nagyon szép volt a környéke. Moscenicka Draga a kisváros és itt is ragadtunk, mert nagyon szép volt a tengerpart, tele sikátoros kis utcákkal . Még aznap nagyot sétáltunk, de jött egy telefon hogy a Bianka kis barátjának szombaton délkörül BMX versenye lesz Ausztriában Bécs alatt egy kisvárosban, és oda kell érni, és versenyeznie kell, hogy ne csússzon le az első helyről. A szüleivel ott találkozunk, hozzák a felszerelést.
Nem örültünk a hírnek, én kínomban hozzákezdtem a grillezéshez (hideg sör mellett) és megbeszéltük hogy péntek délelőtt még fürdés a tengerben és utána elindulunk, megnézzük Opatiját és irány az autópálya egészen Bécsig.
Ez a kis körút mindössze 1200 km volt, fele autópálya de kevés volt a 8 nap inkább két hét kellett volna, de még visszatérünk.
Nekem még lett volna tervem, Opatija után az olasz tengerpart Grado és onnan vasárnap délkörül indultunk volna haza, de ez már csak terv maradt.
Péntek este értünk a helyszínre, még egy közös grillparti az ismerősökkel majd másnap azaz szombat délután indulás haza.

Itt a vége, aki nem hiszi, járjon utána.