Olaszországi  körút Velence – Pisa – Róma – Pompei – Capri – Amalfi part – Alberobello – Polignano a Mare -  Postonja

Első nap: Velence  2017.05.01 8 körül indultunk és tettünk egy kis kitérőt Zalaegerszeg fele,hogy a tönkrement napelem töltésvezérlőt pótolni tudjuk. Egy nagyon szimpatikus és hozzáértő sráctól vettünk egyet ami  szerencsére jól szuperált az út során így sehol sem kényszerültünk hálózatra való csatlakozásra. 14 óra körül már Velence Mestre őrzött lakóautó parkolójába voltunk. (Via san Giuliano, 1, 30174 )1km-re volt a parkolótól a buszmegálló(Egy FIAT servíz és márkakereskedés  van közvetlen mögötte). Velencébe elektromos busszal mentünk. Eszméletlen finom pizzát ettünk viszont nagy a drágaság de a margareta pizza még megfizethető. Bebarangoltuk az összes nevezetességeket és a Szent Mark téren a feleségemet meglepték a galambok. Mint később kiderült ez nem volt véletlen mert  a turistákat leszedő emberke száraz tésztát szórt az asszonykám  kezére s  a hajára  aki ezért  5 eurót várt fejenként. Egyébként ez illegális mert a rendőrök elzavarják a galambokat és az úriembert is de meg lehet találni az alkalmat néhány jó fotóra. A hosszú de kellemes séta után a parkolóba töltöttük az éjszakát.

Második nap: Nem volt betervezve de Pisa-t is érintettük és nagyon nem bántuk meg. Rómába hajnal kettőkor gurultunk be de még így is volt forgalom,viszont különösebb fennakadás nélkül megnézhettük kivilágítva is a Colosseumot. A Vatikántól van gyalog 10 percre van egy nagy free parkoló,itt töltöttünk 2 éjszakát.( Via Nuova delle Fornaci 26-44, 00165).Carrefour gyalog pár perc és ivóvíz kút van előtte amiből folyton folyik a jó hideg víz.

Harmadik-negyedik  nap : Rómát két napon át bicóval jártuk be ami nagyon élvezetes és kényelmes is. Azt hittük a parkolót polgárőrök őrzik de mint kiderült egy hajléktalan volt aki egy rozzant lakóautóban és a mellette álló fiat seicentoban töltötte ideje legnagyobb részét…….talán ezért is nem voltak feltörések.

Ötödik nap: Irány Pompei! Ez nem volt egy gyaloggalopp!! A GPS úgy bekevert minket Pompeibe,hogy magasság-szélességkorlátozás egyaránt volt. Marha sok autó,szűk utcák…rémálom!! Egy óra araszolás után megtaláltuk az azóta  kedvenc kempingünket. (Via Plinió 115) . Eddie Murphy-re hasonlító recepciós srác nagyon kedves és segítőkész volt,annak ellenére is,hogy csak picit beszéltük az angolt. A kemping rendezett,barátságos,tiszta és teli csodás mediterrán növényekkel .A városi autógyilkolós vezetés nagyon kivette az erőmet így nem mentünk sehova csak másnap.

Hatodik nap: A kempingtől  200m-250m-re van a buszmegálló ahonnan visznek a buszok a Vezuvhoz. Aki busszal megy számítson a heringpartyra.  Roskadásig teli buszok amik óránként mennek. A Vezuv derekáig visznek ezek a városi járgányok s aztán jön csak az igazi dakar.  Terepjáró mercedes monstrumok visznek a Vezuv csúcsára. Ezek a magasságot nem ismerő buszok akár 40 cm-rt is  járnak le-föl…olyan csillapításuk van és bizony itt szükség is van rá. Pár száz métert azért gyalog is meg kell tenni aki erről az oldalról megy fel a hegyre .Az érzés amit ott tapasztalsz ,leírhatatlan. Mivel a legveszélyesebb vulkánról van szó még most is gőzölög  s a szaga erősen kénes.Amikor mi láttuk mindig felhőbe volt burkolózva a csúcs és csak néha engedett  rátekintést Pompeire de akkor Pazar a látvány. A mai napig látszik,hol folyt a láva a városra mély barázdákat vájva ezáltal a hegy oldalán. Vissza is ugyanazok a buszok hoznak. Érdemes furakodni ha nem akarsz végig állni egy órát.

Hetedik nap: A romkert  sétával 2 perc. Eddig csak könyvekből ,filmekből ismerhettem Pompei történetét de most kicsit át is élhettem az utcákat járva. Csodás hely lehetett mielőtt elpusztította a „Nagy Óriás” .4-5 óra alatt be lehet járni  és most már vannak gyors éttermek is egy helyen. Az utcákon sok helyen van kút. Alvás itt a kempingben.

Nyolcadik nap: Irány Sorrento s innen majd hajóval Capri!  Utunk során talán ez volt a leglehúzósabb hely!! Esélytelen a parkolás!  Két kempinget találtunk (nem messze egymástól) de mind kettő nagyon drága….még ACSI könyvvel is!! Mivel egy éjszakás vendégek voltunk ,egy  gazos helyet kaptunk  s az eddigi parkolók árának kétszeresét kérték. A kempingen belül volt egy Beach de az inkább egy jó kanyargós út megtétele utáni pihenő helyet tükrözött. Kilencedik nap: Bicóval 2.5 km-rt  gurultunk végig a kikötőig ahonnan  gyors óriás jacht szerű hajók visznek Caprira kb 60-70km/h-ás sebességgel. Zárnánk le a bicókat de kiderült Zolka ott hagyta a kulcsokat a lakóba.   2.5 km erőltetett hegymenet ha kell a kulcs…Kell a rossebbnek!!Szerencsére a zárak nálunk voltak így rögtönöztünk s a zárakkal jól körbetekertük a vázakat  azt a látszatot keltve,hogy le vannak zárva. BEJÖTT! Nem vitték el őket. Capri hegyére gyalog mentünk fel,bár egy rövidke útra a városi targonca egyike elvitt minket. Meredek lépcsőkön mentünk fel  fél órán át de ez sem szegte a kedvünket mert jól tudtuk a katarzis nem marad el. Egy kicsit talán a paradicsom is ilyen lehet. Telis tele fényűző hotelekkel de sehonnan nem zavarnak el ha ki akarsz ülni a teraszra és ott szeretnél megpihenni ,gyönyörködni a tengerbe. A Wc-t is úgy használhatod akár a vendégek. A legjobb fagyit itt ettük a szigeten. A lyukas szikla(Faraglioni) lábához lementünk ami brutál megerőltető. Nem is sokan voltak lent de nem a látvány miatt mert az Pazar. Igazán innen érzékelhető,mekkora sziklákról van szó .Fantasztikus érzés a sziklák lábánál levő  öblökben megpihenni,a tenger morajlását hallgatni s látni a 4m-re felcsapó hullámokat amint a sziklákhoz érnek. Még délután elhagytuk a kempinget és elindultunk az Amalfi parton át Alberobelloba.  Amalfiba több esetben megállítottak és vissza akartak fordítani. Szerintem nem kedvelik arra a nagy autókat mert szűkek a fordítók de én ha egyszer a fejembe veszek valamit. A forgalom nem volt mondható nagynak így simán átjutottunk. A család tudott gyönyörködni amíg vezettem mert egy pillanatra sem mertem félre nézni. Temérdek kanyar és váratlan útszűkületek. Az amalfi partól viszont ha visszanézel Faraglioni fele ,egy pillanatra azt hiszed Ázsiában jársz. Ezt még én is megnéztem tüzetesen!! Autópályával folytattuk és a ráhajtó után közvetlen egy éjjel-nappali benzinkút mellett álltunk meg éjszakázni. Biztonságosnak tűnt és nagyon fáradt is voltam.

Tizedik nap: Alberobellóról tudni kell,egyedi építésü kis házai (Trullók) vannak.A kisváros hírnevét a trullóinak köszönheti, amelyek hengeres vagy négyszögletes alaprajzú épületek, süveges tetővel. Kizárólag kőből építették, mindenféle kötőanyag (habarcs) és fa tartószerkezet nélkül. Kiépülésében II. Giangirolamo di Acquaviva conversanói grófnak volt nagy szerepe, aki segítséget nyújtott az itt letelepedő parasztoknak, illetve Apulia más részeiről érkező menekülteknek. Annak érdekében, hogy elkerülje a területén álló házak utáni adó megfizetését, megparancsolta alattvalóinak, hogy csakis olyan épületeket húzzanak fel, amelyeket az adószedők érkezésekor könnyen el lehet bontani, majd távozásuk után gyorsan visszaépíteni. A habarcs nélkül épült trullók tökéletesen megfeleltek elképzeléseinek. Végül azonban fény derült a turpisságra, és a nápolyi király börtönbe záratta a grófot adócsalás vádjával. Alberobello továbbra is a conversanói grófok birtoka maradt, akik kemény kézzel, saját törvényeik szerint uralkodtak. A súlyos adóterhek és sorozatos kegyetlenkedések miatt, a város 1797-ben küldöttséget menesztett a király elé, aki hamarosan aláírta a város szabadságát biztosító dekrétum. Alberobello után Polignano a Mare felé indultunk. Nagyon egyedi kis strandja van két sziklafal közé szorítva, a meredek sziklafalak tetején házakkal. Aki az erkélyre megy ki az közvetlen a tenger felett van. Az egész partszakasz ilyen meredek. A városka a különleges elrendezése miatt egyre jobban fogja vonzani a túristákat ,ezért is folyton szépítik. A parkolás itt is gondot okozott. Még egy helyi bácsika is próbált segíteni s a saját autójába beültetve akart keresni nekünk parkoló helyet de nem talált. Ekkor feladtam és elindultam kifele a városból de 200m után egy lehajtót találtunk a tengerpartra . Kisfiam kiugrott a kocsiból,hogy megnézze és ez volt a tökéletes hely, közvetlen a tenger mellett. A parkolás is szabad volt. Igaz 10 kocsinál több nem fért el de nem  is volt itt ennyi. Lakóban sütöttünk –főztünk  ,sötétedés után pedig megnéztük a várost azt alvás.

Tizenegyedik nap: Nappal az igazi Polignano. Azúrkék tenger,hangulatos kis utcák és strand része nem csak szép de izgalmas is. Alagút van sziklába vájva amin gyalogosan át lehet menni egy másik kis öbölbe. Mivel az alagútban állt a víz így a sziklafalon mászva kicsit úgy éreztem magam mint egy extrém parkban. Késő délután hagytuk magunk mögött Polignano-t. Autópályán haladtunk és a szlovén határ előtt álltunk meg 21 óra körül egy non-stop benzinkuton aludni. A büfé is éjjel-nappalos volt. Este már valaki kihívta a rendőröket 3 fiatalhoz. Hajnal 3 körül kimentem Wc-re és megint ott volt a rendőrkocsi de csend volt. Már félig aludhattam mikor motoszkálást hallottam…aztán újra. Elhúztam a függönyt ami a fülkét a lakrésztől választja el és egy alak a kesztyűtartóban matatott. FELTÖRTÉK A KOCSIT!!!!!A kocsi mellett állt nyitott ajtónál. Ráordítottam de meg sem ugrott ,ekkor kinyitottam az ajtót és elkaptam a pulóverét s kirángattam a fényre. Egyfolytában azt skandálta „Cigarette” Meg akarta magyarázni,azt kereste. Elkezdtem fenyegetőzni a Police szóval ,ezután lett dulakodás. A földön voltunk amikor más a család is kiabálni kezdett. Miután már a feleségem is megerősített abba,nem volt semmi a kesztyütartóban jobbnak láttam ha lecsitulunk. A komát is a tettestársa csitította akik hamar köddé is váltak. Mondanom sem kell egy méregdrága Audi kombival voltak. A zárat nem feszítette fel,hanem tolvaj kulccsal nyithatta ki ,így semmi kár nem ért de egyből az jutott eszembe mit mondtatok nekem az ilyen helyen való éjszakázásról. Jó lecke volt,hallgatnom kellett volna rátok. Ezentúl ilyen biztosan nem lesz és  próbáljuk majd megelőzni az ilyen helyzeteket.

Tizenkettedik nap: A történtek után rossz szájízzel de hazaértünk este 23 órára. Megtett km: 3587km