Egy olaszországi út biwak helyszíneit szeretném megosztani, néhány praktikus infóval kiegészítve. A koordinátákat utólag vadásztam le google térképen, nagyjából pontosnak kell lennie, bár okozott már meglepetést a google. Ha valamelyik helyszín konrétabban érdekel, akkor szívesen elküldöm a google url-jét. Időpont: 2014. augusztus 8-24. Lakó-és útitárs: VW T4 Westfalia California Megtett távolság: 4000km A biwak helyek osztályzása: 5 - szuper!!, 4 - egész jó, 3 - egy éjszakára elmegy, 2 - vészesetben, 1 - vészesetben sem Az út legfőbb tapasztalata, hogy igaz az óriási különbség dél és észak, és még inkább a déli és északi emberek között. Komoly gondunk nem volt délen sem, de a kosz, az agresszivitás, a pitiánerség gyakran kézzel fogható. Persze a földrajzi és kulturális csodák sok mindenért kárpótolnak, de aki a firenzei, pireneusoki és római olaszországra vágyik, az maradjon is ott és ne menjen délre. Összességében meseszépút volt, szóval ez nem panasz, csak egy megállapítás.  TRIESZT (4) (45.701088, 13.721909): tavaly fedeztük fel a helyet, idén is visszatértünk. Határról vérmérséklet szerint 4-5 óra kényelmesen elérhető, első etapnak hibátlan. A parkolás itt ingyenes, de előtte és utána lévő szakaszok is fizetősek. 100 méterrel tovább van a kastély parkolója, éjszaka ingyenes. Víz a strandon vételezhető, fürdési lehetőség kb. 100 méterre, hidegvízes zuhagy ugyanott. A város busszal és bringával is megközelíthető, utóbbi kb. 20 perc, előbbiben nincs tapasztalatom. Napközben nehéz helyet találni, de este 6-7 óra magasságában elindulnak hazafele az emberek, praktikus ekkorra időzíteni az érkezést.  ASSISI (5) (43.082713, 12.615595): ez a csendes és árnyas hely volt az egyik kedvencünk az út során. 15 perc séta a Szent Ferenc bazilika (mondjuk végig felfele, cserébe visszafele végig lefele). A pataknak nem volt túl nagy hozama, de a parkoló aljánában van egy kis duzzasztott rész, remek hűsítő fürdő a séta után.  SAN GIOVANNI ROTONDO (2) (41.705464, 15.704813): nagyot esett a színvonalunk egy nap alatt, de a célnak a parkoló megfelelt. Késő este érkeztünk, délben indultunk tovább. A hely fő előnye, hogy a Pio atya templomának bejáratánál fekszik. Vannak lakóbuszos parkolók, pl itt: 41.705460, 15.696326 BARI (3) (41.088692, 16.996235): a tengerparton haladtunk kifele a városból, hogy éjszakára helyet találjunk. Az első helyről némi rossz érzést követően továbbálltunk és így találtunk rá a koorditával jelölt helyre. A kerthelyiségből éjjel 2-ig kellemes zene, tengerzúgás, padon békés randevúk, szóval békés kis hely. A szabadstrand is közel van, sajnos zuhanyt nem láttunk.  VIESTE (5) (41.894792, 16.161363): a sziklaszirt tetejéről mesés kilátás a városra és a tengerre, egy üveg jó borral igazi dolce vita. A strand kb. 100 méter, zuhany és vízvételezés megoldható. Kanyarban van ugyan a parkló, de korláttal védett és amúgy sem feltétlen kell íven állni. ALBEROBELLO (5) (40.769670, 17.235274): másik nagy kedvencünk. Árnyas park, kút, mi kell még? A szomszédban van egy kemping, kintről klssznak tűnt. A belváros 15 perc gyalog kényelmesen. Bringásoknak is remek terep! AMALFI (2) (40.664337, 14.613437): nagyobb lakóbusszal tilos lehet a behajtás az Amalfi partra, mi legalábbis nem találkoztunk eggyel sem. A parkolás igazi horror. Vagy helyieknek fenntartott, vagy megállni tilos, vagy nem fértünk be a 2.10-es magassáágal (parkolóház) vagy egyszerűen csak nincs hely. A legjobb (legalábbis szezonban) Sorrentobol busszal megközelíteni. Éjszakára Ravelloban találtunk helyet, ami amúgy szintén felkeresendő, legalább a mesés kilátás miatt.  SORRENTO (3) (40.627145, 14.348592): Sorrento mellett lévő kis öbölnél vertünk sátrat. Érdemes az úton továbbmenni le az öbölig, egész jó hangulata van. Turista nem sok, talán csak az a néhány hajós, aki itt veti ki a horgonyát. Van egy parkoló az út végén (innen tovább csak helyiek hajthatnak be), illetve kicsit feljebb is egy. 8, illetve 5 euro/nap a parkolási díj. Éjszakára nem maradhattunk bent, így az út mellett parkoltunk le a két parkoló között. Busszal lehet bejutni Sorrentoba (gyalog 30 p), Caprira innen hajóztunk át. Érdemes komppal menni, ára 27euro/fő oda-vissza, a kiseb társaságok díjai 30-35 körül indulnak. POMPEI: ez volt az egyetlen hely, ahol nem szívesen biwakoltunk volna, így nem is tettük. A Zeus kempinget nem lehet nem megtalálni, közel van a múzeum bejáratához. 24 euro/2 fő árammal, 14 órás kicsekkolással. A múzeum 8.30-kor nyit, fél nap nekünk elég volt rá. VEZÚV (4) (40.828210, 14.426061): nagy feneket nem kerítettünk a Vezúz látogatás előkészítésének, így a meglepetés erejével hatott, hogy szinte a kráterig fel lehet menni autóval, akár nagyobb lakóval is. A koordinátával ezt a fenti parkolót jelöltem. A jegyszedőt nézve néhány guruló euroért éjszakára is lehet maradni, de mi kicsit lejjebb csorogtunk és egy út menti parkolóban éjszakáztunk, ebből több is van. NÁPOLY: éjszakára nem maradtunk, viszont ajánlok egy remek árnyas, parkolóövezeten kívül eső, a dómtól 5 precre lévő parkolót: 40.855982, 14.260597. (a kis zsákutca). RÓMA (5) (41.893211, 12.458322): a magas osztályzat elsősorban az elhelyezkedésnek szól, gyalog 5 perc Vatikán. A parkoló ingyenes, többen is éjszakéztunk ott. Kicsit lejjebb a város felé 8-kor nyitó Carrefour üzlet, előtte kút.