Az élménybeszámolót azzal kezdeném, hogy 2011. október. 12-én a Szajki tavak kempingjéből volt az indulás és akkor talán többen tudni vélitek, hogy ki is vagyok valójában.

Sopron volt az első állomásunk, az éjszakát itt töltöttük az Ikva patak partján, Papréten egy nagy parkolóban.
Reggel még egy gyors ügyintézés, ebéd András anyukájánál majd a várva várt indulás 14h-kor. Elég szomorkás, esős idő volt, de a mi jó kedvünket ez nem befolyásolta.
Ausztria felé indultunk és az első állomás Puchberg. Megalvó helyünk egy csendes erdőszéli parkoló.GPS : 47.79144 15.91168
A városon egy patak folyik végig, hegyek veszik körül amik már havasak voltak. Csodálatos látvány!
Másnap reggel tovább indultunk. A kitűzött úti cél Gloggnitz a csoki gyár. Lindt termékeket árulnak a kis diszkont boltjukban, ahol lehetőség van kóstolásra is. Itt bevásároltunk finomabbnál finomabb csokikat, majd tovább indultunk Payerbach irányában.
Utunk során mesés tájak, előttünk a havas hegyek, szebbnél szebb települések.
Szintén egy gyönyörű kis város, nagyot sétáltunk a folyó partján és a városban.
Payerbach szélén a Schwarza folyó partján töltjük ezt az éjszakát. GPS: 47.69456 15.84861
Következő megállóhelyünk a fánk hazája Maria Schutz, ahová déli 12 órára érkeztünk meg. Természetesen az ebédünk egy - egy csokis fánk volt, amivel jól is laktunk. GPS: 47.64216 15.86646
Nem sokat időztünk ezen a csodaszép kis településen, tovább mentünk. A Semmering, majd estefelé megérkeztünk Friesach városában.
Ez a város nem szerepelt az úti céljaink között, de útközben láttunk egy gyönyörű várat a hegy tetején és úgy döntöttünk megnézzük és ott éjszakázunk.
Aki teheti és a környékén jár ne hagyja ki, mesés egy táj, és a város. Várromok és egy kis templom van felettünk, vizesárokkal védték régen a várost, szűk kis utcái és gyönyörű főtere van.
Belvárosi parkolóban éjszakáztunk. GPS:46.95248 14.40315 /ingyenes/
Másnap egy kiadós séta és ebéd után tovább indultunk Wörther See felé. A cél Pörtschach volt.
Szintén egy belvárosi parkolót találtunk egy csordogáló patak partján, ami víz vételére is alkalmas. Napsütéses időnk volt, nagyot sétáltunk a tó partján, majd másnap reggel irány Villach-Falle áruház, mert lemerült az akkumulátor és nem volt fűtésünk.
Akkumulátort a végén a Baumax áruházban vettünk, itt sokkal jobb áron volt.
Irány Olaszország, a Dolomitok.
Szép kis olasz városokon, településeken mentünk keresztül. Ahol csak lehetőségünk és a lakóautó mérete engedte megálltunk és sétálgattunk a szűk kis keskeny olasz utcákon.
Vico településen a főút mellett egy lakóautós parkolóban éjszakáztunk./ingyenes, de szerviz nincs/
Reggeli séta után tovább indulunk. Az utunk egyre jobban emelkedik és sokasodnak a szerpentinek. Csodáljuk a dolomitokat és megérkezünk. Egy csodálatos tó tárult elénk, a Misurina 1700m magasságban. GPS: 46.58826 12.25526
Megnéztük Cortina d’Ampezzo-t és elindultunk Bolzano felé. Bolzanoban nem tudtunk megállni, csúcsforgalomban érkeztünk ezért igyekeztünk Tirolóba, hogy még sötétedés előtt odaérjünk.
Amikor megérkeztünk, majdnem teltház fogadott minket. 2-3 lakóautónak volt még hely. Az éjszakázás 10Euró, ami reggel 10h-ig érvényes. GPS: 46.68692 11.15954
Bár elég fáradtak voltunk, de azért sétáltunk egyet. Nagyon szép rálátás volt a fényárban úszó Meránora. Másnap úgy döntöttünk még egy napot maradunk és 13Euróért/24h parkolójegyet vettünk.
Célba vettük a Trauttmansdorf-i kastélyt, ami Merano-ban van és gyalog elindultunk. Ez egy egész napos kirándulás, de ez a kastély és a hozzá tartozó botanikus kert egy igazi látványosság. A kastély egykor Sissy otthona is volt, sok emlék tárgya megtalálható a kastélyban. A kastélyhoz egy 10 hektáros botanikus kert tartozik, ami lenyűgöző. Még ennyi séta után neki vágtunk, hogy Meran centrumában is sétáljunk egy kicsit, majd ismét gyalog visszaindultunk Tirolo -ban.
Ekkorra már kb 20 km volt a lábunkban, de még este sétáltunk egy kicsit Tirolo-ban, hisz a látvány mindennél többet ért.
Október 20.-a csütörtök, hetedik napja, hogy úton vagyunk. Egy újabb állomás felé indultunk, ami nem más, mint a Garda- tó. Utunk során a hegyeken keresztül szerpentines utak, fenyves erdők, havas táj és a csacsik látványa lenyűgöző.
Kora délután érkeztünk meg a Garda- tó felső csücskéhez, a város neve Torbole. Estig egy Yacht kikötő parkolójában parkoltunk ingyenesen, innen 5 perc séta a városba.
Sétálgattunk a napsütéses tó partján, majd egy meglepetést készítettem Andrásnak. Amíg ő a tó partján pihengetett én sütöttem palacsintát.
Ebben a parkolóban éjszakára sajnos nem maradhattunk ezért tovább indultunk, de hamarosan találtunk egy tóparti parkolóhelyet ahol éjszakáztunk. Szebb helyen nem is ébredhettünk volna másnap. Reggel kávézás közben egy hattyút etettünk és a szikrázó napsütésben gyönyörködtünk a tájban. Az egész napunk a sétálásról és a pihenésről szólt. Ezt az éjszakát is itt töltöttük.
Reggel ismét tovább indultunk Garda városát megnézni. Egy lakóautós éjszakázó helyen álltunk meg GPS: 45.57674 10.71476 Mi nem töltöttük itt az éjszakát csak körülnéztünk a városban.
Verona volt kirándulásunk következő állomása. A látvány felülmúlta az elképzelésemet erről a gyönyörű városkáról. A belvárosi részben sétálgattunk, ahol jellegzetes olasz szűk kis utcái teljesen elvarázsoltak. Az éjszakát Vicenza irányában,10km-re egy városszéli parkolóban biwakoltunk.
Reggel útra keltünk, hogy kirándulásunk utolsó állomását Vicenza-t megnézzük. Egy lakóautós parkolót találtunk, közel a belvároshoz. GPS: 45.54274 11.55998 8,40EURÓ/24h
A városban három napos csokoládé kiállítás volt a főtéren, aminek mi is részesei lehettünk.
Pavilonokban vonultatták fel a különféle csoki fajtákat. Volt mindenféle formában/cipő, kalapács, fényképezőgép, vízcsap, harapófogó/és mindez 70-100% kakaóból. Rengeteg turista volt,Vicenza is egy csodaszép olasz város.
Az események ettől kezdve felpörögtek, hisz megindultunk hazafelé. Bár nem tudtuk meddig jutunk el, de egy biztos volt, hogy vége a kirándulásunknak. Mesés tájakon jöttünk ismét és késő délután a Wörther-See partján sétáltunk ismét, majd itt töltöttünk egy éjszakát.
2011-10-25 kedd reggel mindketten tudtuk, hogy ezt az éjszakát már Sopronba töltjük. Este 5h-kor Sopronba voltunk.
Mint minden mese ez is véget ér egyszer. Számomra ez nem csak mese volt, hanem valóság, de a tájak a városok ahol jártunk mese szépek voltak.

2011-11-11
Marika

2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna, Hanna napja van
Holnap Auguszta .

túrakenu
(Eladó / Egyéb)

Truma kombit v szervizt keresek
(Keres / Felszerelés)

Fiat Ducato szélvédő hőszigetelő thermo paplan eladó