Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!


Soha nem volt kedvünk Olaszországhoz, mióta 20 évvel ezelőtt Rómában feltörték a kocsinkat és kirabolták egy legális parkolóhelyen. Úgy éreztük, hogy elég volt Pompei-t, Rómát és Velencét megnézni, ezen túl voltunk, és nem értettük, hogy itt klub társaink mit tudnak élvezni Itálián.

Aztán idén barátaink közölték velünk, hogy Velence mellett fogunk nyaralni, kezdjünk készülni. Majd Ilon adott nekünk nagyon jó tanácsokat amikor eltöltöttünk együtt egy hét végét Kiskőrösön.

Így alakult ki az alábbi 20 napos programunk, amiről most elmondhatjuk, hogy csodálatos volt. Már értjük klubtársainkat, akik szeretnek arra kalandozni, biztos még visszamegyünk mi is. Köszönjük a tippeket, reméljük mi is szolgálhatunk velük.

 

1. NAP/07.22/638 km.

Graz felé, aztán a Dráva/Drau folyó mentén Lienz-be. Ez még osztrák kisváros, és az Ilontól kapott olasz kiadványban elvileg volt egy éjjeli leállóhely, de ott rájöttünk, hogy a városmagtól messze van. Végül közvetlen a folyó partjánál beálltunk egy Aprilia motorkereskedő telkére, a pályaudvarral szemben, megkérdeztük, megengedett 1 éjjeli tanyázást ingyen.

Besétáltunk 500 métert a belvárosba estefelé, és tiszteletünkre elkezdődött az utcai fesztivál, zenekarokkal, kirakodott üzletekkel és éttermekkel, sörözéssel, divatbemutatóval, gyönyörű nyárestével. Vacsora, sörözés, kötéltáncos a folyón keresztbe kifeszített kötélen. Lienz kedves kis város, nem szabad elkerülni.

Jól kezdődött nyaralásunk!


2. NAP/07.23/42 km.

San Candido/Innichen. Átléptük az olasz határt, de mivel Dél-Tirolban vagyunk, németajkúak, ezért a városok német neve is fel van tüntetve. Nagy merészséggel bevágtatunk a központba, és… ott egy parkoló a templom tövében üres hellyel! Séta. Napfényes reggel, a helyiek ülnek a templomtérre kitett székeken és olvassák az újságot. A kisváros itt maradt valahogy a múltból, az idő lassan hömpölyög benne.

Sílift, fel a gleccserhez. A gleccser helyén hó már nincs, bob van, kislány unokánk Nono le is jön ezerrel.

Tovább 24 km > Cortina d’Ampezzo, Misurina tó.

Először Cortinát néznénk meg, bár nem csábít a túra. Eljutunk a felvonóig, elered az eső, megnézzük távolról a Dolomitok három híres csúcsát, megebédelünk és tovább a tóhoz. Leérünk a Misurina partjára, ott a parkoló automata, bedobjuk, körbesétáljuk a gyönyörű kis tavat, 1 óra, és mire visszaértünk vár a 38 EUR-os bírság. Olvassuk, hogy no camper. Kezdjük megtanulni, hogy Olaszországban camper=lakóbusz, és nem lehet bárhol megállni lakóbusszal, csak kijelölt helyeken.

Tovább 35 km > Pragser Wildsee > Lago di Braies az olasz neve, sétaút övezi. Sétálnánk, de csak a völgybe lehet bemenni lakóbusszal, a tóhoz csak gyalog, de sehol nincs parkolóhely campereknek. Feladjuk.

Tovább 92 km > St.Ulrich > Ortisei az olasz neve. Egy szűk völgyben sícentrum.

Sílift parkolójában sem, és sehol sem lehet parkolni a városon belül camperrel. Sötétedésre találunk egy éjszakai kijelölt leállóhelyet, től a városon 8 km-rel egy patak partján, az alagút után egy másik sílift parkolóban. Reménykedünk, hogy másnap valahogy becserkészhetjük a kisvárost, de nem sikerül. Nincs tömegközlekedés benne, max. taxi. Mivel már éppen ötödször megyünk végig rajta, úgy érezzük, hogy megismertük. Feladjuk ezt is. Kár érte, mert nagyon szép ez is.

3. NAP/07.24/67 km.

Meran feletti Dorf Tirol kastély és kertje. Világörökség része. Parkoló campereknek, ami egyben leállóhely is éjszakára, camper szervízzel, 24 EUR lenne 24 óra, ha maradnánk. Onnan félóra a kastély, vadregényes gyalogúton fel a hegyre, végig panorama Meran városára. Inkább a környezet, a kilátás, mint maga a kastély a látnivaló, és Dorf Tirol városkája.

Tovább 76 km > Lago di Resia > templomtorony a tóban….egy kanyar után tűnik fel, mellette a parton parkolóval campereknek is. Dombortérkép mutatja be és írják le, hogy mi történt itt a II. világháború után. Svájci kölcsönből egy olasz befektető felduzzasztotta a tavat, hogy az ipari fejlődés szükségleteként erőművel áramot nyerjenek. 700 embert három faluból költöztettek ki, többségük emigrált. Ma csak egy templomtorony jelzi a helyet, a faluk a víz alatt vannak.

Tovább 15 km > Burgusio > Monte Maria > Marienbergi kolostor. A városon kivüli sílifthez vezető úton kell felmenni a kolostorhoz, amit már messziről látni fenn a hegyen. Monumentális, fehér, több tornyos, kastélyszerű. Mire felérünk már bezárták, a belső udvart lehet megtekiteni. Fel van újítva, ma is működő kolostor, a papok kelkáposztát termesztenek a konyhakertben.

Tovább 7 km. > Glorenza/Graun. Bemegyünk estefelé egy magas városkapun, végigdöcögünk a régi köveken az egyetlen főutcán, ámulunk-bámulunk kifelé a kocsiból, majd kimegyünk a másik kapun ahol a kapu előtt ki van táblázva, hogy 300 méter jobbra a camper leállóhely. Átmegyünk a folyó hídján és még 500 métert, majd visszafordulunk és lessük hol van a bejárat. Meglátjuk > a városkapun áthajtva rögtön a széles kapukövek mellett a hídtorkolatban jobbra be egy 2,35 méter széles útra. Egyik oldalon masszív kő városfal, másik oldalon masszív 1 m magas kőfal a folyó partján. Nekünk még van 2-3 cm. mindkét oldalon a tükrök és a fal között. Férjem határozottan bevágtat, én sikítok. Később visszasétálunk és megnézzük a tükörnyomokat a falon – nem a miénk egyik sem.

Megérkezünk egy rendkívül kedves, enyhén trágyaszagú, nyugodt, patakparti kempingbe, ami vadvizes túrákra is jó. Két idős gazdálkodó a földjei közepén kijelölt egy részt leállóhelynek, árammal, vízzel, zuhanyozó is van, éj/18 EUR. Nono unokánk húzza az orrát, nem érti, hogy mi az egészséges ebben a szagban.

Még megnézzük ahogy beáll egy régi Magirus Benz/Mercedes 50 éves piros lakóbusz, aztán besétálunk a kb. 300 méterre lévő Glorenza-ba. Itt a városfalon belül évszázadok óta nem változott semmi. Lábasházak, a lábak alatt görnyedve lehet menni, a városfalon körbe lehet sétálni, van 3 kocsma, egyik az öregeké, másik a fiatalságé, harmadik a turistáké. Hát nem egy világváros, kb. 20 perc elég rá és rá is kell szánni, mert érdemes.

4. NAP/07.25/218 km.

Como-i tó nyugati oldalán délre. Tóparti szűk utakon, megérkezés Como-ba. Belváros melletti utcában parkolunk, vasárnap délután. Üres a város, mindenki piheg valahol a kánikulában. Lesétálunk a partra, indulnak a kirándulóhajók, a matrózok toborozzák hangosan kiabálva a népet. Nem nagy látnivaló, ki lehet hagyni.

Clooney valahol itt vette a villáját, de most talán alkalmatlan lenne a látogatásunk.

Tovább 35 km > Lago Maggiore > Stresa. Elegáns üdülőhely villákkal, korzóval, szemben a Borromeo-szigetek. De camper no, még parkolni sem lehet. Tovább a következő faluba, Baveno-ba. Már kemping is jó volna, de teli van minden. Végül lerajzolják hol találjuk a leállóhelyet, közel a centrumhoz a vasútvonal mellett. Úgy érezzük, hogy éjjel párszor átmegy rajtunk a vonat, de 15 EUR és egyébként jó hely, közel a belvároshoz.

5-6. NAP/07.26-27.

Reggel 300 méter a kikötő, félóránként indulnak a hajók a Borromeo szigetekre. Többféle kombinációban lehet jegyet venni, több szigetre, mi csak kettőre veszünk, fő/18 EUR, Elsőként kiszállunk az Isola dei Pescatori-n, ami szép kis halászfalu, de ma már a turizmusból él, tele éttermekkel, szűk utcákkal, és stranddal. Félóránként cirkálnak a hajók, hopp-on – hopp off rendszerben, a második az Isola Bellán a Borromeo kastély. Ez a világszám, szintén világörökség. Borromeo herceg családjáé volt ez is, és a környék általában, a felesége Isabella volt, és mivel olaszul a sziget Isola ő meg Isabella, ezért aztán Isola Bella lett a sziget neve. Amiről híres, az a kilenc teraszos máig ápolt kert, a berendezett kastély, és a kagylós falú pincetermek. Külön belépő van a kastélyba, kb. 1 órás progi. Nem szabad kihagyni.

Harmadik kiszállás a hajóról Stresa. Századfordulós szállodák, korzó a parton, sílift a csúcsra, kellemes belváros, központi térrel. Pizzázunk, bár továbbra sem szeretjük a vékony macesz szerű pizzatésztát, és 3 pizza, 3 itallal, coperta-val 40 EUR. A coperta-t már megszoktuk, általában felszámítják, mint terítés díját. Ezen kívül van még a borravaló.

A tó környékén Stresa a legkeresettebb üdülőhely. Ha felfedező kedvünkben vagyunk, tehetünk egy kört a tó körül. Pl.pattanjunk vonatra, és utazzunk el Stresából Domodossolába, ahonnan kisvasút visz át Locarnóba (a tó svájci oldalán van), majd jöjjünk vissza komppal Stresába. Hegyi sétát is tehetünk, ha drótkötélpályán felliftezünk a Mottarone 1491 méter magas csúcsára, ahonnan megcsodálhatjuk a lombard tavakat, az Alpok hegyvonulatait vagy akár a Pó-síkságot. De mi ezeket kihagytuk, inkább felpattantunk a hajónkra, és visszamentünk 15 perc alatt Baveno-ba, ahol érintetlenül találjuk estefelé a lakóbuszunkat.

Reggel arra ébredünk, hogy a szomszédos piacra a lakóbuszok közötti szabad helyen toborozzák a munkanélkülieket. Kissé hasonlított a rabszolgavásárra. Felszedjük a horgonyt és utazunk tovább.

Ezt érdemes volt megnézni!

3 km > Orta san Giulio – az Orta tavon. Kb. 2 km-rel a városka előtt jelölt leállóhely van a Hotel Villa Crespi-vel szemben. Már ezért az épületért érdemes volt idejönni! Mór stílusban, rendkivül elegáns kinézetével és minaretjével áll egy kereszteződés sarkán, napfényben is körbecsodáltuk, majd kivilágították estére - mint a mesében!

Szemben vele a fagylaltozóban váltottunk 15 EUR-t, hogy be tudjunk dobni éjszakára a parkolóórába. A tó 5 percnyire van, többen lesétáltak úszni, fürödni egyet.

7-8. NAP/07.28-29.

Séta Orta San Giulio városában, amit a VI. századból hagytak itt nekünk. Félóra az egész, hacsak nem hajózunk át a szigetre. A hajóskapitányok locsoltál slaggal a kikötő parkját, a pékségben sütötték a kenyereket, a városban szabadtéri szoborkiállítás volt egy szobrász műveiként, úgy nézett ki, mintha puzzle-ból csinálta volna a szobrait.

Tovább 235 km Verona. Ilontól kapott Portolano kiadványban jelölt leállóhelyen a városközponttól 1,5 km-re megállunk. Amennyit parkolunk majd utólag leolvassa a lézer az előre kapott zsetonunkról. Sofőrünk unja a Romeó és Júliát, inkább alszik a csendes záporban, viszont Nono most szerepelt nyolcadikban egy házi előadáson, ezért meg kell nézni a helyszínt. Mire besétálunk süt a nap, a colosseumban esti szinház működik, a téren tömeg hullámzik, Júlia házába csak cipőkanállal lehet beférni, gyors fénykép Júlia szobrával, nem értjük miért fogdossák a mellét fotózásnál? Körbesétáljuk a belvárost, Nono megtalálja kedvenc boltját, megkapja az egyik kedvenc könyvét, és máris megyünk tovább.

100 km Caorle előtt, a Portolano kiadványban jelölt leállóhelyre érkezünk estefelé a Piave partjára. Azt hisszük már, hogy eltévedtünk, kukoricaföldek között kanyarog a földút, gazdasági udvarokra érkezünk, majd végül megtaláljuk két kukorica ágyás között a leállóhelyet. Ez viszont tökéletes! Áram, víz, leeresztő, kerti zuhany, 1 olasz camper szomszéd, és megérkezik a tulaj, mintha a sátoros cirkuszosok közül szabadult volna, fiatal roma lány. Nagyon kedves, erősen töri az angolt, 6 EUR-t kér és szedhetünk kukoricát is. Kiváló esténk van, a kertben zuhanyozunk, lesétálunk a folyópartra, majd kukoricát főzünk.

9-15. NAP/07.30-08.02.

90 km és megérkezünk Caorle mellé a San Francesco kempingbe a tengerpartra.

Baráti körünk fele már előttünk megérkezett, ők bungalókban laknak ott, másik fele másnap jött, voltunk negyvenen, minden korosztály.

A kemping tele, mi nem foglaltunk, majdnem elhajtanak a recepciósok.

Barátunk megmenti a helyzetet, kijön és tájékoztatja őket, hogy mellette van még hely, ezért mégis beengednek. Az árak szépek, 50 EUR naponta árammal, + tengerparti napozóágy napernyővel 12 EUR, a saját napernyődet nem rakhatod le, csak ha arrébb mész 50 métert, miközben a társaság együtt szeretne lenni.

Viszont a víz kellemes 24-26 fokos és tiszta, a nap maximumra csavarva, a kemping hatalmas, több étteremmel, és medencével, csúszdaparkkal, animációval, dizsivel, esti műsorokkal. No és a parti étterem teraszán sörrel és Campari spriz-cel, ami szódával fröccsentett Campari jó hidegen, sikerült rászokni.

Másnap hatalmas viharra ébredtünk, jégesővel, a lefolyók eldugultak, a lakó előtti zöld szőnyegünk 20 centis víz tetején lebegett. 3 vendég férfi nekiállt kitakarítani a lefolyót, rátettek egy zöld műanyag rácsot és egy követ, így végre eltűnt a víz, délutánra kisütött a nap és minden kiszáradt.

Egyik nap kirándulunk Punta Sabbione-n keresztül Velencébe. Ahogy kiszállunk a hajóból be is ülünk a Daniela luxus szálloda halljába inni valamit. Csinálok 10 fotót a szálloda belsejéről, barátaink is megcsodálják, majd elgázol bennünket egy gondolás. Kérdezzük, 7 főre mennyi? Mondja 2 hajó 2x100 EUR. De 3 kölyök van, ezért elvisz egy hajóval 35’ körre 120 EUR-ért. Megérte! Már 7x voltunk Velencében, és most a gondolából megint új arcát mutatta. Azért is érdemes így megnézni, mert sétálni már alig lehet Velencében, zsúfolt a turistáktól. A kölykök lelkesedtek, mi is élveztük, megérte!

Utolsó este bementünk busszal Caorle-ba, félóra volt tömegközlekedéssel. Ennek a kisvárosnak volt múltja, van jelene és jövője is, ésszel építik, rendezik a régi városmag köré az újat. Pl. a tengerpart mellett töltést emeltek, aminek a másik funkciójaként korzó van a tetején. Balra le lehet látni a városra, jobbra a tengerre!

Az egész igényesen, kultúráltan megcsinálva, a belváros szintén, élmény volt a csavargás benne. 10,30-as busszal (a buszterminál a város és a Luna vidámpark közös nagy parkolója mellett van,) visszajöttünk. Ez a buszjárat megy az országúton, és hurkokat ír le onnan, bemegy minden kemping főbejáratához a tengerparton. Egyébként Punta Sabbione-ba>Velencébe is be lehet menni ezzel bármelyik kempingből!

Mi meguntuk a kempinget 6 nap alatt, a többiek még maradnak, csavarogtunk tovább.

16-17. NAP/08.03-04.

Vissza Verona felé, a Garda tóhoz. 17 évvel ezelőtti utunk során nem találtuk érdekesnek. Most viszont a déli oldalán megnéztük Sirmione-t és Peschiera-t.

Mindkettőnél nagyon jó leállóhely van. Csodálatos kis városok, várakkal, ódon belvárossal, szűk utcákkal. Peschiera-ban aludtunk, majd másnap reggel ingyenes busszal, ami a leállóhellyel szemben indul 8,20 ’-kor, (később nem, de a városba lesétálva a pályaudvartól félóránként indul és érkezik,) átmentünk Gardaland-ba.

Elsőként felültünk a Mamut-ra, amit nem kellett volna, de a gyereknek nagyon tetszett…bár neki mindegyik nagyon tetszett, alkonyatig jól szórakoztunk, majd Peschiera-ban töltöttük az estét.

18-19. NAP/08.04-05.

A Garda tó keleti oldalán csurogtunk felfelé, Malcesine-ben a kompkikötőben leálltunk, sajna esett az eső, jó szél volt, ez egyébként is a széllovasok találkozóhelye, itt szerelkeztek, indultak, gyönyörű volt így is borult éggel.

Tovább Torbole-be, ami már a Garda tó északi csücske, itt kis séta és tovább Riva del Garda-ba, (100 km) a tó fővárosába, és részemről a legszebb kisvárosba.

Itt töltöttünk két napot, bár többet is lehetne, éppen utcai fesztivál volt itt is, minden sarkon más zenekar, utcabál, sörözés, bábosok, bűvészek, kiveítőkön ment a Bee Gees 2010-es legújabb koncertje, minden kivilágítva, hatalmas élet volt.

Ahogy behajtunk Torbole felől Riva del Garda-ba, átmegyünk a város kezdeténél lévő alagúton, rögtön jobbra a Via Brione útra, és az első bal utca után rögtön balra be lehet hajtani a nagyon jó leállóhelyre, direkt campereknek, a rendőrség mögött. Automatába óránként 0,5 EUR, leeresztőhely és víz is van, 150 m-re szemben a nyílt ápolt strand a tóban, 1 km a belváros, szemben a parton a yacht klub és bár. Szóval ettől jobbat nehezen lehet elképzelni!

20. NAP/08.06.

Tovább Varone 3 km. ami Riva del Garda felett van, egy barlangban vízesés.

Ezt joggal nevezhetjük a pokol tornácának olyan félelmetes, hideg, hátborzongtató. Maga ez a barlang amit Varone-nek hívnak, egyébként Tenno faluban van, ahol kiváló parkoló van campereknek is (nem éjszakára!) és onnan gyalog 100 m a barlang bejárata.

A természet egyik nagy csodája, amit okvetlen meg kell nézni!

Tovább Trento irányába, és onnan nem messze befeküdtünk még egy napra a Caldonazzo tavon, Calceranica-ban egy kempingbe. Nekünk 1 éjszakára kiutaltak egy véletlenül üresen álló helyet kedvezményesen, azzal, hogy másnap reggel eltűnünk onnan, ez volt 50 EUR egyébként 68 EUR lett volna. A kemping tele volt hollandokkal, aranyos kis srác köszöntött magyarul bennünket, elmesélte, hogy édesanyja magyar és tanítja neki a nyelvet, és a nagymama Pesten él, a papa holland, ezért ők ott élnek. Megdicsértük a nyelvtudását és büszként elszáguldott a bicajával.

21. NAP/08.07.

Hazafelé nagy viharokban, jégesővel, egyszer le is kellett állni kis időre, az Alpokon keresztül Graz-Szombathely irányába. Szerencsénk volt, mert utazásunk alatt 3x volt rossz idő, de akkor viszont vihar volt.

Az utóbbi években eluralkodott szokásunk szerint még befeküdtünk Bükfürdőre lazítani 3 napot, és máris kezdődhet újra a robot.

Az árak összehasonlítása miatt: Itáliában ha jelölt camper leállóhelyen éjszakáztunk éj/6-15 EUR között volt, de csak 1 helyen volt áram is, ehhez képest a kempingek 50-70 EUR között vannak 3 főre 1 éjre. Elég nagy különbség, és nagyon jók az éjszakai leállóhelyek, németek, hollandok, belgák és olaszok vannak általában.

Nagyon kell figyelni, mert táblákkal jelzik mindenhol, hogy melyik, A vagy B vagy C zónában vagy, hol lehet parkolni és hol nem, pl. a Misurina tónál levágtattunk a tó partjára, holott 50 m-el előbb volt a hivatalos parkoló, beálltunk a tó partjára, elolvastuk, hogy a hátunk mögött lévő automatába mennyit kell bedobni, kitettük a jegyet, körbesétáltuk a tavat, majd találtunk a lakón egy 38 EUR-os büntetést.

Megnéztük mégegyszer a táblát előttünk, és a 4. táblán volt legalul, hogy parkolni lehet, de nem camperek-nek.

És még egy negatív tapasztalat > barátunk kivett egy lakót bérbe és lejött hozzánk a tengerpartra egy hétre. Ljubljana-ban leállt az utcán éjszakázni. Felesége az első ülésen hagyta a táskáját, arra ébredtek, hogy betörték egy betonnal az oldalablakot, kikapták a táskát és ott se voltak. Így nyaralt tovább, betört ablakkal.

Utunkról már elkészítettem a 600 képből (kissé hosszú) egy diashow-t is zenével, amit szívesen közzé tennék, még informálódok, hogy hol érdemes és hogy megy gyorsan. Ha valakinek lenne jó tippje megköszönném.

 

 

A leállóhelyek GPS koordinátái:

1. Garda tavon Peschiera-ban, GPS 45.44795 10.66824, szervíz sarokban, vízvétel, áram nincs, csendes hely, nemzetközi vendégsereg.

közel a nagyon szép belvároshoz, közel a strandhoz, a tóparti korzóhoz, a kemping elől indul reggel Gardaland-ba a busz, 3 km. Ezen a helyen lazán el lehet tölteni 3 napot. Parkolóautomata bedobálós, 15 EUR 24 órára, gondoskodni kell készpénzről, hacsak nem akarjátok magatokat kékre inni a szemközti kocsmában, mert váltani nem hajlandók. Nevető Egy bazár van és egy kocsma, én először vettem a bazárban egy shortot, de akkor sem adtak vissza aprót, majd bementem a kocsmába és ittam egy Campari spriz-t, de így is csak 5 EUR-t kaptam vissza, majd ittam még egyet, ekkor már 10 EUR-om volt apróban, még nekiálltam kéregetni a leállóhelyen, és elalvás előtt sikerült összehozni a pénzt.

2. Garda tavon Riva del Garda-ban a Via Brioni úton a rendőrség mögött, GPS 45.879453 10.858609

Szervíz, vízvétel, áram nincs.

150 méterre a tóparttól és a strandtól, 500 méterre a belváros, szemben a yachtclub. 0,5 EUR/óra, max. 48 órát maradhatsz, amit simán el lehet tölteni itt, még többet is.


- Glorenza/Glurns városka, ahogy a városkapun kimegyünk a hídra, még a hídtorkolatban jobbra a városfal és folyó közötti kis útra, 800 m a várostól, földek között, minden van, mint egy kempingben, mégis leállóhelynek hirdeti a tulaj. 18 EUR/éj
46 66 997 É 10 54 790 K

- Lago Maggiore tavon Baveno-ban a sínek mellett, de belvároshoz és hajókikötőhöz 500 m-re, ürítővel és vízvétellel, áram nincs, 15 EUR/éj,
45 54 40 79 É 8 30 01 95 K

- Orta tavon San Giulio városka mellett 800 m-re, 15 EUR/éj, WC, víz, leürítő van, reggelenként kis vonat bejön ide a parkolóba bevisz a városkába, de gyalog is közel van, és a tóra le lehet menni fürödni,
45 47 54 07 É 8 24 57 42 K

- Veronában a belvároshoz 1 km-re, buszmegálló a leállóhely előtt, azzal is be lehet menni, folyóparton, leürítő, vízvétel, áram nincs,
45 26 03 53 É 10 58 40 67 K

 


Szervusztok MaNa-né 

Ma

2024. március 29. péntek
Auguszta napja van
Napkelte: 05:23-kor,
Napnyugta: 18:09-kor.
Kos
Holnap Zalán .

Fórum

A fórum nem elérhető

Apróhirdetés

Mercedes-BENZ 206D
(Eladó / Lakóautó)

Mercedes-BENZ 206D

Avondale lakókocsi, lakó kocsi
(Eladó / Lakókocsi)

Avondale lakókocsi, lakó kocsi

iveco daily
(Eladó / Lakóautó)

iveco daily

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.