A háromhetes utat végig biwakoltuk, egyszer sem álltunk kempingbe. Néhány helyen, általában ahol van kemping, ott kempingezni tilos táblák volta kitéve. Összesen háromszor volt olyan eset, hogy továbbküldtek minket. A vízszerzés nem okozott problémát, majdnem minden nap töltöttünk friss vizet. A Görögök mindenhol kedvesek voltak velünk.

Ez a beszámoló Brigi beszámolójával együtt teljes. Igyekszem nem leírni azt, amit Ő már leírt, és inkább arra koncentrálok, hogy hasznát vehessétek az eltárolt koordinátáknak. Nekünk is nagyon hasznosak voltak, az előző utazók tapasztalatai. Köszönjük Nekik!

Június 20. péntek
Este találka Szegeden a híd utáni nagy parkolóban

Június 21. szombat
Reggel hétkor indulás. Láb a pedálon egész nap. Este már Görögországban aludtunk.
Florinában egy üres zsákutcába álltunk be úgy, hogy az utca végében lakók elférjenek közöttünk.
Egyetlen ott lakó járt csak a kocsijával. Először jól megnézett minket, mi köszöntünk. Másodszorra már úgy köszönt mintha évek óta szomszédok lennénk. A keresztúton jött még egy autó. Mikor meglátott minket megállt, azt hittük el akar küldeni, először azt értettük, hogy segítséget akar, végül kiderült, csak azért állt meg, hogy Ő segíthet-e nekünk valamiben.

Június 22. Vasárnap
Vikos szurdok: A 90es útról Monodendri felé kell letérni. Itt rögtön van egy tájékoztató tábla a környékbeli túralehetőségekkel. Mi Monodendri-n keresztülhajtva nagyon érdekes sziklák között felszerpentineztünk a szurdok tetejére. A szép, új út vége egyszer csak egy kanyarban parkolóvá szélesedik, és véget ér. N39.9066255, E20.7516747
Innen már csak gyalog lehet továbbmenni. Csak kirándulók járnak erre. Este már ki is pakoltunk. Brigi grillezett is.
Estefelé csak néhány kiránduló jött erre. Először mind nagyot néztek, mert azt látták, hogy a lakóautósok elállták az utat. A kanyar miatt azt csak később lehetett észrevenni, hogy nincs is tovább út.
A gyalogösvényen kicsit továbbsétálva tárul elénk a lélegzetelállító látvány. kép
A szurdokot innen felülről lehet belátni. Ide is vissza szeretnénk még jönni, rászánva egy napot a túrázásra.

Június 23. Hétfő
Reggel elindultunk a nyugati partra.
Igoumenitsa alatt közvetlenül Plataria. A táblák ugyan tiltják a kempingezést végig a parti úton, de előszezonban nem szóltak ránk. 10-15 lakóautót is láttunk elszórtan.
Hosszú strand, szép homokos parttal. Pálmákkal. Este tengerparty grillpartyt rendeztünk kép
Vizet egy lábmosáshoz használt csapról tudtunk tölteni.
N39°26'49.75", E20°16'30.43"

Június 24. Kedd
Mentünk tovább dél felé fantasztikus utakon, gyönyörködve a tengeri panorámában.
Astakos előtt hosszú homokos partszakasz a vége már strand, de a hosszú parton bárhol meg lehet állni, közel a vízhez. kép
Vizet reggel a strandon lévő szörfkölcsönző oldalán lévő csapról töltöttünk. Reggel még nem volt ott senki, de biztos megengedték volna.
N38.7967766, E20.8610955

Június 25. szerda
Tovább dél felé, áthaladva a patraszi hídon egyenesen Olympiáig.
Iszonyú volt a hőség és még nem is voltunk hozzászokva. Árnyékról árnyékra járva néztük végig a falut
Este megkerestük a koordináták alapján Oldiék kedvenc helyét.
A hely tényleg nagyszerű de kutyásoknak nem ajánlott a nagyon agresszív toklászok és bogáncsok miatt ami a letaposott elfekvő fűből is irgalmatlanul dolgozza be magát a kutyák bőrébe.
Egyébként csak egy lakó fért volna be úgy egy fa alá, hogy egész nap árnyékban legyen. Mi egy fa délutáni árnyékában alakítottuk ki a négyzetet alakzatot. Természetesen reggel már ide tűzött a nap kép
N37°23'26.16", E21°40'33.66"

Június 26. csütörtök
Érdekes hegyi utakon kacskaringózva, néha megfordulva de végül megtaláltuk Apolló templomát.
Este Oldiék helyétől mindössze 2kmnyire találtunk egy tengerparti fenyvest, ahol remekül elfértünk és teljes árnyékban voltak a lakóautók. Itt csak a tűleveleket kellett kicsit összesöpörni, és teljes volt a tisztaság. kép
N37.3728612, E21.6848152
A sportpálya sarkában lévő csapról tudtunk vizet tölteni.

Június 27. péntek
Irány a Dirou csepkőbarlang. N 36°38'17.78", E 22°22'54.41" kép
Érdemes volt útba ejteni. Meglepően hosszú járatokon csónakáztattak végig minket, és gyönyörű látvány. A ladik alatt a víz hol néhány centis hol több méteres volt.
Mivel jobb helyet nem találtunk (a parton a rendőrök be akartak küldeni a kempingbe, talán mert jóban voltak a kempingessel) ezért este Githio városka rakpartjának végén, egy nyitott kapuval rendelkező, de körülkerített területen éjszakáztunk. Bent áll néhány munkagép, de a városiak is parkolóként használják.
Este: N36°45'46.03", E22°33'58.56"
Githio rakpartja tele van tavernákkal, és az úttesten át hordják a kaját a vízparton lévő asztalokhoz. Az egyikben be is lakomáztunk a kilógatott polip-girland alatt. Természetesen polipot és tintahalat.

Június 28. szombat
Az esti polipvacsoránál kicsit megérdeklődtük a pincért, hogy Ők hogyan is készítik el a polipot. Úgy döntöttem bevállalom és a társaság lelkes reakciója alapján reggel vettünk is egy szép polipot, némi (2kg) tintahalat és halat.
Hamar találtunk is egy jó biwak helyet, ahol lehetett fürdeni is, grillezni is. A polipot gyorsan kilógattuk a napra, szikkadni.
Este nagy elismerés volt, hogy többen is azt mondták az én polipom sokkal finomabb volt, mint az éttermi.
Persze lehet, hogy csak szánalomból dicsérgették, hiszen az esti 35 fokban nem a legnagyobb felüdülés a parázs mellett álldogálni.

Június 29. vasárnap
Reggel sajnos elküldtek minket a polipparty helyszínéről, mondván az magánterület.
Így hát folytattuk az utat először Monemvasiába majd Spártába (ahol nem sok ókori látnivaló maradt), majd a
Taigetosz sziklái és szakadékai
Este felé még volt idő a gyerekekkel felmászni a Mistras fellegvárba. kép
Mivel a vár parkolójában sem engedték a "kempingezést” visszamentünk: Spártába a Plus parkolójába.

Június 30. hétfő-kedd
Reggel biwak helyeket keresgélve rábukkantunk egy kellemes partra ahol a büfé neve Blue-Blue Beach-
A büfé mellett volt zuhanyzó is. Miután bezárt és elment a büfés, a csapról szépen megtöltöttük a tartályokat.
A strandon volt Toy-toy WC is (a kazettaürítéshez).
N37°25'26.03", E22°46'0.10"
A part homokos volt, és úgy döntöttünk, hogy egy napot helyben maradunk.
András unalmában levágta a Blue legénység lányainak haját, este pedig amit talált azt bedobálta a bográcsba és megrotyogtatta.

Július 2. szerda
Délelőtti séta Nafplio városkába, ami lehetne szép is, de mivel felkapott célpontja a turistáknak, a hatalmas luxushajóknak, ezért a szép kis belvárosa a bazároktól alig látszik.
Innen tovább Epidauroszba. A színházba. kép
Ezután Mükénében felsétáltunk a várba. kép
Estére Athénba mentünk, mert reméltük, hogy ha az Akropolisz már zárva van, akkor találunk parkolóhelyet is a környékén.
Találtunk is, pont előtte, és ahogy mentek el a parkolóból a személyautók is, úgy álltunk be a helyükre.
Reggel azonban elküldtek onnan, mint kiderült napközben az egész parkoló a buszoké és a taxiké. A park túloldalán van egy másik parkoló, ahol éjszakázni is lehet, és napközben a lakót is ott lehet hagyni. N37.9664584, E23.7157093
Persze ide is érdemes este érkezni, mert akkor üres. A parkolóban látható kapu a táncszínházba vezet, de pár métert odébb sétálva van egy kapu a parkba. Innen a parkon keresztül lehet átsétálni az Akropolisz bejárata felé.
Maga a park is szép, és tele van ókori maradványokkal. kép

Július 3-4. csütörtök-péntek
A reggeli Akropolisznézés nem csak a nagy meleg miatt ajánlott, hanem így még megelőzhető a millió turista akiket a buszok folyamatosan hordanak ide, egész délelőtt. Kifelé már egy hömpölygő tömeggel mentünk szembe.
Elbúcsúztunk Blueéktól, és irány a tengerpart :
A főúttól távolabb a tengerpartra vezető út végén találtunk Egosthena-ra. N38.1489752, E23.2254256
Túristáktól mentes falu. Úgy tűnt, hogy csak helyi és a közelben lakó Görögök járnak ide strandolni.
Az utcán egy hölgy mutogatott a háza mögötti olajfa ligetre, hogy oda álljunk be. Körbe álltunk a most már csak 3 lakóautóval, pár méterre az ókori vár falaitól. kép
A víz kristálytiszta, és pici halacskák vettek körül minket minden fürdéskor. kép
Vízügyben a ház udvarát locsolgató nénit megkérdeztem, és mosolyogva ajánlotta fel, hogy a kerti csapjukról töltsük meg a lakóautókat. Mondta, hogy nem ivóvíz, de hát Görögországban ez sokfelé előfordul.
Ez is nagyon kellemes helynek bizonyult. Itt maradtunk a következő napra is.

Július 5. szombat
Thébai -n keresztül elmentünk a Delfi jósda maradványait megnézni. kép
Némi keresgélés után . Itea alatt egy dupla ciprusfasor mellett álltunk meg sorban N38.3974218, E22.3779690
Egy éjszakára ez is jó helynek bizonyult. A parti büfénél homokos a part és lehet zuhanyozni is, csak vizet nem lehetett róla tölteni.

Július 6. vasárnap
A Meteorák felé útbaejtettük a Thermopülai melegvizű forrásokat és a csata és Leonidász emlékművét.
Fent a hegyen megkerestük hol aludtak tavaly Oldiék N39.77200489, E21.6577167 kép
Pici kis hegyi falu széle, csodás panorámás parkoló, csordogáló forráskúttal.
András nekikezdett a slambucnak de mivel már elég késő volt mi inkább visszasétaáltunk a falu tavernájába.
Ez bejött és nagy élmény volt a gyerekeknek is.
A tavernás hölgy behívott a konyhára mindannyiiunka és ott mutatták meg miből lehet választani. A szakács a férje volt.
Így hát ettünk nyárson sült bárányhúst a már szokásos salátával és tzatzikit.
A tavernában a helybéliek eleinte csak nézegettek minket, de miután minden ránk néző felé köszöntünk, nagyon barátságosak lettek.
A tavernás gyerekei is segédkeztek a szüleiknek. Amikor pedig ráértek, akkor a mi gyerekeinkkel játszottak együtt. Máté természetesen a legnagyobb lányukkal (kb 12) kezdett ki. Végül Máté fizette a cehhet a nagylánynak, miközben persze iszonyú zavarban volt, de mindenki mosolygott.
A kijárat előtt, az úttesten egy nagy fekete fedelsszárnyú bogár sétálgatott,. Ekkora bogarat még nem láttam, jő 10 cm-es. Remélem nem tud repülni. A tavernás lányai mondták a nevét is, és nem féltek tőle, csak nézték ők is.
Mikor visszaértünk a slambuc még nem készült el, de a gyerekeket le tudtuk fektetni.

Július 7. hétfő
Reggel, a már hajnalban elinduló többiek után eredtünk át a Meteorák-hoz.
A sok mászás után ismét irány a part, egy kellemes, árnyékos, játszóteres, platánfa ligetben álltunk meg N39.8337692, E22.7967978
Itt köves a part, de kicsit odébbsétálva a strandon lehetett fürdeni, és tusolni is.
A játszótéren lévő csapról töltöttünk fel a víztartályokat

Július 8. kedd
Az Olymposra vezető úton már rutinból szerpentineztünk. Nem tudtuk meddig megyünk az én IGO-m már rég földutat jelzett, de jó betonúton lehetett menni majdnem a végéig, ahol egy parkoló van N40° 5'1.05", E22°24'26.03" kép
A parkoló kb. 1000 m-en volt, és innen indul az ösvény, fel a közel 3000 méteres csúcsokra.
Ezt a túrát most inkább kihagytuk.
Vissza az úton nem találtunk megfelelő parkolóhelyet, így legurultunk a tengerpartig.
N40.1538379, E22.5479407
A strand rész tele van kempingezni tilos táblákkal, de napközben ott is állt bent egy lakóautó. Éjszakára onnan ki kell állni, de a kikötő melletti területen többen is éjszakázhattunk.
A kikötő tele van vízcsapokkal, melléállva lehet tölteni.

Július 9. szerda
Az út vége felé még tettünk egy kanyart Chalchidiki felé. Az első szigetet szépen körbejártuk csak Kalandra falunál kalandoztunk kicsit a kalandos utcácskákban a lakókkal forgolódva, tolatgatva.
A nyugati oldalon már visszafelé haladva találtunk rá egy apró öbölre. A büfés itt is kedélyesen mondta, hogy maradjunk csak ott nyugodtan éjszakára.
N40.1366498, E23.3978366
Este LMC sütögetett tárcsában, mert megbeszéltük, hogy a következő nap az enyém lesz, hogy a búcsú vacsira grillezett halat együnk.

Július 10. csütörtök
Reggel elindultunk halasboltot keresni, és szerencsénkre egy a közelben haladó halaskocsit sikerült leüvölteni. Kétféle halat is vettünk, de a kocsiban megpucolni nem tudta a Görög, így hát levittük a zsákmányt a parti kövek közé megtisztítani. Közben halak és rákok jöttek a lakomázni.
Átautóztunk a következő félszigetre Sithoniába mert Blue elküldte SMS-ben a fehérhomokos öböl koordinátáit, amit Red is ajánlott.
Ez bizony egy édenkert N40.1934806, E23.8070685
Víztöltési lehetőség ugyan nincs, de a hely gyönyörű. Valószínűleg a szépsége miatt elég sokan jönnek ide strandolni és emiatt kissé kevés a parkolóhely is, de kis türelemmel lehet szerezni, hiszen a Görögök állandóan jönnek, mennek. Estére már a legszebb részen táboroztunk (kép) , és itt sütöttük meg a halakat is. kép
Az öbölben sekély a víz, finom fehér homokkal. Gyerekeknek is tökéletes. kép

Július 11. péntek
Másnap nem kellet sietni, hiszen csak a határig akartunk eljutni, ami innen 180 km volt.
5-kor elindulva 8-ra a határnál voltunk. A határ előtt 2 km-nyire van egy benzinkút, hatalmas aszfaltozott területtel, mi kicsit a túlsó végébe húzódva álltunk meg,

Július 12. szombat
Hazaút: indulás reggel 7-kor érkezés Budapestre este 9 körül

2024. március 19. kedd
József, Bánk, Józsa napja van
Halak
Holnap Klaudia, Alexa .

Lakóautó vagy lakókocsi bérlés
(Keres / Lakóautó)

Truma kombit v szervizt keresek