A kezdeményezésre, hogy az október 23-i hosszú hétvégét a Zemplénben töltsük sokan jelezték érdeklődésüket, de aztán csaknem mindenkinek közbejött valami. Sajnos sokak betegség miatt nem tudták vállalni az utat. Maciékban tartottuk a lelket, hogy akkor is jól érezhetjük magunkat, ha nem vagyunk túl sokan. Még szerda délután is kicsit bizonytalan volt Sanyi, hogy érdemes-e ilyen messzire útra kelni, de aztán végül úgy döntöttek, indulnak.

Mi este 8 körül érkeztünk Bogácsra, ahol sok kemping táblát láttunk, de a termál kemping bejáratát nem találtuk meg. Végül a fürdővel szemben álltunk be egy parkolóba. Elég kihalt volt minden, amikor sétára indultunk alig találkoztunk néhány emberrel. Séta közben ráleltünk a kemping bejáratára is, de a kapu zárva volt, mi meg gondoltuk, hogy éjszakázásra jó lesz az egyébként üres parkoló.

Maciék telefonáltak, hogy Fehérváron elment a töltésük, majdnem visszafordultak, de aztán egy zökkenőnél ismét lett töltés és jönnek. Elküldtük nekik a koordinátákat és vártuk az érkezésüket. Este 11 körül futottak be, meglehetősen fáradtan (Kata az út előtt még egész nap dolgozott), úgyhogy kölcsönös üdvözlés után nyugovóra tértünk.

Másnap reggel a kutyák nagyot játszottak, kicsit meg is fürödtek a termálvizes patakban. A fürdő előtt falubeli nénik rakták ki portékáikat, aranyárban vettünk egy kis kökény és csipkebogyó lekvárt, meg birsalma sajtot. Sétáltunk még a faluban, ami nagyon szép és rendezett, bekukucskáltunk a fürdő gőzölgő medencéire, majd tovább indultunk Erdőbényére. Már majdnem odaértünk, amikor gpsLaci bejelentkezett, hogy most indulnak Egerből, mi merre járunk. Megadtuk a koordinátákat, a nagyrétre odaérve letelepedtünk, megebédeltünk, aztán sétára indultunk az erdőben. Gyönyörű volt az erdő a halvány napsütésben, a mindenféle színű levelek már vastag avarszőnyeget alkottak.

Amikor már nagyon meredekké vált az út visszafordultunk és éppen akkor érkeztünk vissza a lakókhoz, amikor gpsLaciék beparkoltak. Este a fiúk gyűjtöttek némi fát és szép nagy tüzet raktak. Laciék omnistora alá húzódtunk beszélgetni és borozgatni, mert egy idő után elkezdett csöpögni az eső. Kata olyan finom mézes sütit sütött, hogy már az első estén mind egy szálig elfogyott. Sajnos a szél is fújt, így elég gyorsan lehűlt az idő és korán nyugovóra tértünk, visszavonultunk a jó meleg lakókba. Mi még egy kicsit kártyáztunk, aztán kinéztünk a tűzre, de a közben felerősödött eső eloltotta, nem kellett attól tartani, hogy valami kósza parazsat elfúj a szél és felgyújtja az erdőt.

Kellemes, csendes éjszakánk volt, az eső is elállt az éjjel. Másnap felhős volt ugyan az ég és nagyon meleg se volt, de útnak indultunk Boldogkő vára felé. Közben Fecsiék is bejelentkeztek, megbeszéltük, hogy a várnál találkozunk.

Meglehetősen be kellett öltözni a vár megtekintéséhez, mert szél is volt és nagyon meleg se volt, de érdemes volt felmenni. A vár is viszonylag épen maradt, a kilátás is nagyon szép. Mire körbejártuk a várat Fecsiék is megérkeztek. Bevásároltunk még kürtőskalácsot és palacsintát, aztán úgy gondoltuk, hogy felkeressük Regéc várát. Útközben kenyérre vadásztunk, mert tartottunk tőle, hogy nem lesz elég a hétvégére. Kisebb-nagyobb fogások akadtak, némi pogácsa, rétes, egy-két péksütemény, de kenyér sehol nem volt. Aztán egy helyen mondták, hogy kicsit elhagytuk a pékséget. Sanyiék (Maci) fordultak vissza, mert nekik ment ez a legkönnyebben és négy gyönyörű, meleg kenyérrel csatlakoztak a konvojhoz. (Ezúton is köszönet a rendkívül finom kenyérért.)

Regéc várának valószínűleg nem véletlenül maradtak ki a koordinátái Rudi leírásából, mert ahogy közeledtünk hozzá és a térképen tanulmányoztuk kiderült, hogy csak elég hosszú gyalogtúrával közelíthető meg. Ehhez nem volt kellő elszántság a csapatban és a korai sötétedés miatt az oda-vissza út valószínűleg már nem is fért volna bele a világos időszakba, ezért a Telkibánya utáni bányász-erdész barátság pihenő felé indultunk tovább. Sok kiránduló volt még a parkolóban, amikor odaértünk, de azért befértünk. Az út túloldalán található helyi látványosságok megtekintése (Mátyás király kútja, Szép Ilonka sírja, jegesbarlang) éppen megfelelt a vállalásoknak, de azért utána még a parkoló felén is elmentünk egy kicsit sétálni. Az előző napi esőtől és az úton átkelő pataktól azonban eléggé sáros – vizes volt az út. Persze Selymi itt is csurom sár lett, mint előző este Erdőbénye közelében egy pocsolyában felüdülve.

Amikor elmentek a személyautókkal csak egy őr maradt ott, aki az út megroggyant hídjának felújításához odahordott anyagokra vigyázott. Közelebb álltunk egymáshoz és grillezni is tudtunk. Sokkal kellemesebb volt este is az idő, mint előző nap, nem fújt a szél, nem esett az eső és melegebb is volt. Azért a forralt bor jólesett, amellett beszélgettünk még egy darabig.

Szombaton reggel gpsLaciék elköszöntek, ők Debrecenbe mentek tovább fürdőzni, mi pedig Füzérradvány felé indultunk tovább. Ott először a parkban jártunk egy kicsit, aztán megnéztük a kastély látogatható részét. Fokozatosan folyik a helyreállítás, remélhetőleg idővel az egész kastélyt sikerül felújítani.

Következő állomás a füzéri vár volt. Itt nem olyan kényelmes a turista dolga, mint Boldogkőnél, a fizető parkolótól (ahol a lakókat busznak számították) a várig bizony jó kis kaptató. Melegben nem is lett volna kellemes felmászni, még így ősszel is ki kellett gombolkozni, mire felértünk. Fecsiék előbb visszafordultak és megbeszéltük, hogy Sátoraljaújhelyen a libegő parkolójában találkozunk. A vártúrát követően mi is oda mentünk tovább, azonban a libegővel nem mentünk fel a hegy tetejére, mert megint elég csípős szél kezdett fújdogálni.

Fecsiék ebédelni indultak, mi a lakóban kaptunk be valamit, aztán indultunk tovább Sárospatakra. Maciék előző évben jártak arra és a folyóparton találtak helyet, most is megnéztük és úgy döntöttünk, jó lesz éjszakára. Közben Fecsiék bejelentkeztek, hogy másfelé vették az irányt és már nem térnek vissza.

Maciék nem jöttek be a várba, mert nemrég jártak ott, mi megnéztük a Rákóczi kiállítást és a tornyot is. Érdekes volt a torony és nagyon szép volt a kilátás a tetejéről, bár már sötétedett.

A parton megint grilleztünk és forralt boroztunk.

Vasárnap reggel Dodó és Selymi még utoljára az út során játszottak egy jót, majd búcsút vettünk. Maciék siettek, nekik messzebbre kellett még menniük. Mi még megvitattuk, hogy felmenjünk-e a Mátrába hazafelé, de nagyon felhős volt az idő, ezért egyenesen hazafelé vettük az irányt.

Nagyon szép helyeken jártunk, vettem is egy Zempléni hegység turistatérképet, szerintem nem fogunk várni újabb 25 évet, hogy barangoljunk a környéken.