Egy nem tervezett olaszországi utazás...

Ausztriai tavakat célozva, szlovén tengerpartot érintve szerettünk volna 2 hetet nyaralni. Meleget, napsütést kalkuláltunk és kevés km-t, mert ugye amin spórolni lehet, az üzemanyag. És a mi gyerekeink már 2 órás út után megállást kérnek, békésebbnek tűnt, ha kishazánk körül maradunk.

Július   12. szombat   Csopak (pici balatonozás barátokkal). Éjjel 23h-kor indultunk Szentgotthárd felé. Határátkelés előtt megaludtunk egy benzinkút parkolójánál, cirka 2h körül jártunk.

13. vas.           Reggel 8h indulás. Ausztriában autópályát elkerülve haladtunk. A Wörthi-tóhoz érve ütköztünk az első akadályba. IronMan verseny zajlott, a tó megközelíthetetlen. Így „nyaralásunk” első komolyabb állomása: Ausztria, Keutschacher-see  Itt találkoztunk magyar barátainkkal, camping és ESŐ!!!! Sok ESŐ. Volt 2 óra napsütés, fürcsi a tóban, majd biciklizés az erdőben a nudista kempingek mellett… osztrákok szeretik.

14. hétfő         Klagenfurt, Minimundus ESŐ!!! http://minimundus.blog.hu/ (híres épületek piciben, lenyűgöző), itt komoly tárgyalások a másik családdal, internet: hidegfront itt és a közelben még min. 1 hétig, mi legyen, irány dél, keressük a Napot! Este indulás: Itália! Hajnalban érkeztünk a tengerpartra, másik családot befogadva 8-an megaludtunk nálunk (4 felnőtt – 4 gyerek), parkolóban.

15. kedd           Ravennáig mentünk, ott megkeresve egy Turista Információs Irodát, kiválasztottuk a 2. állomást: tehát Olaszország, Milano Marittima (Ravenna és Rimini között egy kisváros, ahol van minden: tengerpart, belváros, virágok, pezsgés, őspark, állatkert, adventure park, hatalmas játszóterek, camper stop…) A város magába foglalja a fiatalok, gyerekes családok, idősebb, pihenni vágyók, nászutasok igényeit. Szerintünk. Éjjel camping.

16. szerda        Biciklivel: beach, Pillangóház (http://www.atlantide.net/casadellefarfalle) , Állatkert, belváros PIZZA, gyerekeknek: adventure park (http://www.atlantideavventura.it/), éjszaka camping melletti tengerparti utcában (másnap, mikor visszajöttünk Mirabilandiáról, az utca kiürítve, lesorompózva, úgyhogy itt mázlink volt, tilos parkolni. Bár sokan voltunk lakóautósok.)

17. csüt.           Milano Marittimától kb. 10 km-re a Vidámpark, mely vízi vidámparkkal párosul: Mirabilandia (1.nap), elég jó (www.mirabilandia.it), a belépő 28 euro/felnőtt/2 nap. Gyerek: 100cm-ig ingyenes, 150 cm-ig (v. 12é) 22 euro. A Beach, vagyis a vízi vidámpark 8 euro, gyerek 100 cm-ig ingyen, 150 cm-ig 5.50 euro. Az árak 2 napra szólnak(!), közvetlen a parkoló mellett Camper Stop (víz, szennyvíz): 11 euro 2 napra (személygépkocsi parkolási díja nem sokkal kevesebb, és kötelező).

18. péntek        Mirabilandia (2. nap). Du. ind. tovább: Rimini, Delfin-Show. 15 euro volt fejenként a felnőtteknek, ha emlékeink nem csalnak. Ha már cirka 100 km-re vagyunk Toscanatól, menjünk. Éjszaka parkoló (8-an)

19. szombat     Így köv. Állomásunk Toscana, Radda di Chianti városka http://www.radda-in-chianti.com/. Camper Stop közvetlenül a belváros aljában a domboldalban, ingyenes (víz, szennyvíz). Nekünk Raddát többen ajánlották, akik Toscanat látták, és tényleg nagyon jellemző hangulatú városka.

20. vas.            Greve városka, majd erdei camping a hegytetőn 38 euroért (medence, áram, víz, szennyvíz, mosógép, ez annyira természetközeli volt, h bejött egy igazi láma is J de tényleg)

21. hétfő          Firenze… Hát itt volt 3 és fél órányi aprónk parkoló automatába bedobálni, de a gyerekeknek éppen elég is volt (bennünk naagy-nagy hiányérzet maradt), de láttunk néhány fontosabb dolgot. Vissza kell jönni.

22. kedd           Tosnana után (1 éjszakai megállással, újra 8-an a másik családdal) irány a Garda-tó, Peschiera del Garda városka. Itt: Camper Stop, 15 euro/24 óra (se többet, se kevesebbet nem lehet fiz., víz, szennyvíz)

23. szerda        pihi (strand, bicikli, belváros, Ja! A biciklik nélkül eléggé kötöttek lettünk volna, aki teheti, kösse föl!)

24. csüt.           Parco Sigurtá Giardino, Peschiera mellett egy csodálatos park, picit nagyobbnak képzeljétek a Margitszigetnél, biciklizős, és a gyep… az a szép zöld gyep…hjajistenem http://www.sigurta.it/

Sirmione városka http://www.sirmione.com/english.htm (Camper Stop, mi 24 óráért fizettünk 20 eurot, de itt lehet kevesebb időt is eltölteni, kevesebb pénzért, víz, szennyvíz, közvetlenül a tóparton)

25. péntek        Délután elindultunk hazafelé: Ausztria, Klagenfurt (éjszaka parkoló 8-an J)

26. szombat     Klagenfurt, biciklizés, gyerekek feltöltése a hazaútra, majd 23h érk. haza.

Ez összesen 2800 km, a lakó jól bírta, szerpentinen 20-at, amúgy 14-et fogyasztott, de szállást (4x 8-unknakJ) meleg ételt, jéghideg italt, játszást, gyermekfelügyeletet biztosított a rengeteg dízel olajért cserébe… Összesen 3x csatlakoztunk campingben áramra. A gyerekek nagyon imádták, a városnézéseket is egészen jól viselték!!! Szinte kizárólag csak biciklivel közlekedtünk, s igyekeztünk minden programot a 2 kisfőnök köré csoportosítani… Ennivalóval jól fel voltunk töltve itthonról, de a friss kenyér, tejtermékek, felvágottak, gyümölcs folyamatos frissítésre szorultak, lényegesen drágább minden, mint itthon. Fontos még a költségvetésbe kalkulálni, h a Garda-tónál picit még költségesebb az időtöltés (míg Toscanaban a camping átlagosan 30 euro, a tónál 60…)