Szubjektiv változat.
Az igazi beszámolót majd Challenger megírja, de néhány benyomásunkról mi is írunk.

Lengyelország Popowo kemping egy tökéletes retro a gyermekkorunk üttörőtáboraiból,még a mókus is ugrál a csodálatos ősfenyvesben.Találkozás Éváékkal.
Litvánia,Észtország és Lettország vidéken még kicsit Szovjetúnió,de a fővárosokból nézve szinte hihetetlen,hogy az volt.A régi szép faházak jurmalában csodásak,a tengerpart szintén.Riga felett egy tengerre néző füves terület a "kemping",alatta gyönyörű strand.Akkor még azt hittük,hogy nagy szám,hogy ilyen északon fürdünk a tengerben,de ezt sokkal északabbra Norvégiában is megtehettük,mégpedig vakító fehér homokstrandon 30 C melegben,ahol a viz is min 22 C volt.
A litvánok nemzeti eledele a cepelinai egy darált hússal töltött krumpligombóc.Magunk főztük ki este a napnyugtát élvezve,finom volt.Ekkor még nem sejtettük,hogy milyen kincs a napnyugta.Tallinban már nagyon furcsa volt,hogy folyton világos van,igaz a nap nem sütött egész éjjel,de sötét nem lett.Az órát nézegettük,hogy kellene már aludni,hiába nem ehhez vagyunk szokva.Tallin a turistáké,egészében is kifejezett jólétet sugároz,a belváros tele korhű ruházatban serénykedő eladókkal,mindenki nyugodt,szép az egész.
Gyorskomppal 1 h 40 p Helsinki,kiszállás pont a piactérnél.Hihetetlen árak,hihetetlen választék.Medveszalámi 1 kg 85€,rénszarvas füstölthús 30€ stb.1 gomboc fagyi 2.5€,igaz 2 gombóc csak 4.Finom apróhalat ettünk egy staniszliból séta közben,de az odavonzotta a sirályokat.Mivel nem jött ki a nadrágomból a sirálypottyantás,kb gyerektenyérnyi,így lett új nadrágom Finnországban.
Turku,Pori, Oalu mindegyik sok érdekességet tartalmaz,követtük az utikönyvek javaslatait és nem csalódtunk.Mivel az én GPS-em csak a főutakat ismerte skandináviában ,ezért Bernardék voltak az elől autózók,ami azért szép feladat,mert mindig nekik kellett észrevenni az úton bóklászó rénszarvasokat.Ilyenkor vészvillogó,fotószünet.Jó volt.
Finnországtól Norvégiáig végigkisért a gondolat,hogy ezeknek az országoknak speciális autókat gyártanak,amik nem mennek 80 -nál többet.A közlekedés olyan,mintha egy vonat menne az uton,annak sem előzgetik egymást a kocsijai.Ha valaki besorol egy dömper után délelőtt,az délutánig megy utánna.Végülis nekünk jó volt,mert nézelődni ideális sebesség.
A nagy meglepetés az északi sarkkörön ért,mert sosem hitteh,hogy van Télapó,és mégis van.Ott ült az irodájában,kezet fogott velünk és azt mondta,hogy koszonom.
Fényképünk is van vele.(20€)
Gyorsan tartottunk egy útiránymegbeszélést,a végeredmény,hogy a Nordcap helyett Norvégia fjordjai felé vesszük az irányt.
Egy svéd skanzen meglátogatása után folytattuk az utunkat vadregényes tájakon.A skanzen teljesen hagyatkozott arra,hogy errefelé nem lopnak,mert minden régiség kézbevehető,teremőr meg ilyesmi sehol,helyette a többszáz éves házak működés közben,korhű ruhába öltözött emberekkel megelevenítve nyújtanak igazi élményt.
Felautóztunk a csak nemrég megnyitott hágóra,eddig hó borította teljesen,ahol ragyogó napfényben hógolyóztunk és gyönyörködtünk a jéghegyekekkel teli felföldi tóban.Az igazi meglepetés akkor ért,amikor megnéztük a GPS-en a magasságot.Jóval 1000 m alatt voltunk,olyan körülmények között,mint Svájcban mondjuk 2500 m-en.Ezt a tárgyban igazi szakértő utitársaink is megerősíthetik.
Végig élveztük a Nordfjord mellett futó utat majd szép kilátás a végtelen óceánra,utánna gyönyörű fehérhomokos strand,amit már előzőleg is írtam.
Itt már volt végre valami kis sötét éjszakára.Ez a trollok hazája,a kis manók szinte érezhetőek az alig látszó hegyi házak mögött,ezek teteje földdel fedett és szép nagy gaz borítja.A hosszú téli sötétség idején biztos trollokat lát errefelé mindenki.
Megsütöttük az eredeti svéd húsgolyóinkat és boldogan indultunk Dánia felé.
A kompról nagyon hivogatóan látszik Helsingör vára,érdemes volt megnézni.Koppenhága,Lübeck,Hamburg,Németország végig a landstrassen,nekünk nagyon tetszett.Regensburgban megnéztük a Dómot,ami egyébként is nagyon impozáns,szerencsénkre éppen szertartás volt,ami még kiemelte a látványosságot.
Utolsó éjszakát Krechberg fürdőtavának partján töltöttük,igen festői környzetben,.
Hazafelé a Forma 1-re igyekvőkből verbuválódott 4 órás hegyeshalmi dugót Szlóvákia felé,alsórendű utakon kitünően sikerült elkerülnünk.
Szép volt,jó volt,elég volt.
Az igazi beszámolóra Éváéktól számíthattok,akiktől elnézést,ha néhány dolgot előttük leírtam,de elhihetitek,hogy ami mindkettőnknél szerepel az igazán érdemes az említésre.

Válassz

Mégegyszer ellenőrizd a szöveget, a HTML kódokat és a linkeket is, mielőtt elküldöd a hírt!

Neved: (stoppos)

Cím:

Rovat: Válassz Élménybeszámolók Hírek Irományok

Bevezető szöveg:(a bevezeto szöveg max egy soros legyen kb 80 karakter)
Az igazi beszámolót majd Challenger megírja,de néhány benyomásunkról mi is írunk

Bővített szöveg:
Fényképünk is van vele.(20€)
Megsütöttük az eredeti svéd húsgolyóinkat és boldogan indultunk Dánia felé.
Szép volt,jó volt,elég volt.

(Ha írtál linkeket is, nincsenek elgépelve?)

HTML kódok nem használhatók. Kérjük, használd a szerkesztő funkcióit.