Cseh tura …Challenger oldalrol
Mi mar szerdan 1-kor elindultunk mert tobb mint ezer km vart rank kineztunk egy jo kis lakoautoparkolot a hataron most hirtelen nem is tudom az osztrakoknal vagy a nemeteknel Lindau-ba nemeteknel gondolom…PARK CAMPING  bejarata elott van 15 hely es lehet a kemping vizesblokkjait hasznalni 24 orara 10 euro…Minden ment mint a kerekvagas, atmentunk az osztrak hataron es zuty dugo felelmetes tobb mint 2oraba kerult hogy 10km se haladtunk Lindaunal elindult a forgalom lassan, de elindult mikor meglattuk a Park kemping tabalajat hat eppen hogy gurultunk nem volt kedvunk megallni mert anyit alltunk ma, fel az autopalyara es irany Munich fele majd megallunk az uton ahogyan kimondtam nehany km utan ujra dugo mert nehany km-rig csak 2 sav volt most mar betelt a pohar megallunk egy benzinkutas pihenon, talaltunk egyet mar tobb lakoautos is erre gondolt 3-man lementunk es hatul termofoldek voltak es mar alltak tobben mi is oda mentunk mert a benzines epuletol nem is jott zaj mivel teljesen faradtak voltunk es foleg idegesek a sok varakozastol…meghivtam a ferjemet a Mc Donnaldba…nagyon jot aludtunk meg internet is volt.
Reggel beirtuk a koordinaciokat a kemping talalkozo helyre indulas szerencsere minden gurult Munchenen at minden ok nem is hittunk hogy milyen szepen gurulunk majus egy volt alig voltak teherautok nem is esett az eso  mi kell mas…a hatarnal vettunk matricat…milyenk a sztrada a Pragai ringen nagyon sokan voltak es a gps mindig beakart kergetni minket a centrum fele igy inkabb a tablakat kovetve szepen at hajtottunk Pragan…Sobotka elott meg probaltunk kisebb falukat megnezni es anyira sikerult hogy egyszer vissza is kelett fordulni mert valami foldes utra vitt es mivel 1 hetig esett az eso nem akartunk bent ragadni a sarban mert mivel unnep nap volt a traktorosok is szabin voltak, nagyon szegenyesnek neztek ki ezek a falucskak, ugy hogy magyarok legyetek megnyugodva ha kileptek a turizmisi utakrol itt is sar fold ut meg szemelheto szegenyseg van a gyerekek nem szoktak erre fele lakoautot latni mert mindenki integetett  mosolyogva..gondolom azert mert tudtak milyen ut var rank ha elobbre megyunk egy borzalmas keskeny utra vitt megint a gps es bevitt a porlando sziklakhoz de ott szerencsere nem jott auto szembe de gyalogolo turistak nagy csapatja, de a fak miatt nagyon kelett vigyazni nehogy lesoporjuk a tv parabolat a kocsi tetejerol, kiertunk a kemping utunkra es vegul is 3 kemping volt egy helyen es kozottuk egy hatalmas parkolo hely…semmi tilalom  hogy nem lehet itt parkolni vagy ejszakazni. Vegig jartam a 3 kempinget gyalog…a legtobb csillagosban volt meg hely de biztos nem fertunk volna el 10 lakoval a stabil nem sulyedo helyeken a szembelevo volt a legjobb fekvesu…de ott tenyleg nem nagyon sulyedos volt a talaj meg a cipommel is besulydtem es a mi lakoink 3500kilosak hiaba mondta a gazda hogy nincs problema a harmadik kemping ahol volt a talalka volt ott hely de a gazda meg nem volt ott es csak a munkasok akik takaritottak mondtak hogy a gazdi kesobb jonn es itt lesz 21 oraig…kitapogattam tobb helyet es kb 5- 6 lako elfert volna…szerintem a legjobb hely a parkolo volt mert csak ott volt igazan kemeny talaj, kulomben is a felhok nagyon feketen hompolyohteg,  es ha meg esik akkor szerintem a kempinges helyekrol lekell mondani,majd valasztatok tik ha megjottetek… mivel gyalog jartam be a kempingeket elfaradtam hat mi lenne ha foznek valamit a ferjem addig pihent hogy kipihenje a tegnapi dugokat es mar nezve a terkepet azon gondolkozva hogyan megyunk vissza kikerulve ezeket a dugos helyeket…Az utolso boden  kivolt irva internet cafe…kiprobaltuk es volt  is kaptunk vonalat a kompjuterunk.  A kempingestol megkerdeztem merre vannak a a porlando sziklak…hat mondta hogy az ut atvezet a kempingen latunk is sok turistat bottal vissza jonni az erdok bol es jol megnezve mar lattunk jo nehany sziklat is, a gazdi mondta hogy reggel a kis uzlet nyitva lesz friss pek aruval. Gabik voltak az elso megerkezok es nehany percel kesobb hihetetlen volt latni az egymas utan befordulo lakokat egy igazi konvoly  ha tobben lettek volna azok is megcsodaltak volna…udvozles  nagy orom ujra talakozni  ugy dontott a csapat hogy maradjunk a parkloba de negyen kiprobaljuk a kempinget mivel egesz delutan faggatam a kempingest ezert meg azert nem volt szivunk ott hagyni ot uresen…mondta a pasas hogy ha beragadunk hiv egy traktort…Gabik es Bernard bealltak rogton a prerira en kiabalok mert a Gabik eppen oda alltak ahol meg puha volt es inkabb a gazdinak az iranyitasara aki elfelejtette hogy a lakoauto nehezebb egy satornal…de rogton ki akart jonni onnan de a kerekek mar forogtak a sarban ferjem kivette a homokszonyegeit amit egy elkepzelt saharai utra vett meg talan 10 ev mulva kerul majd sor erre de most jol jottek de meg ezzel se sikerult ki rantani a Hymer pajtarsat a sarbol akkor a Jameszek egy vontato kotellel es aki arra volt mind tolva megindult a kis joszag ki a sarbol hat igy alltunk meg egy osszekoto uton mert oda ugy sem mehet most auto ahol a talaj kemenyebb volt szerencsere nem voltak itt a tobbiek mert jokat nevettek volna, Balu megerkezett kuldotnek hogy elkeztetek a sutogetes es megvagyunk hivva, mar az illatoktol nagyon megeheztem, gondoltam viszek egy kis hires svajci gruyeres doubla tejszint es vele valo habcsokot aminek nagyon sok kedveloje van persze aki szereti az edeseget…azt hiszem Balunak nagyon izlet ez a kis edeseg mert amikor a porszemeket szedegette az asztalrol oda adtam neki a maradek habcsokot es volt meg egy kis tejszin is a dobozba…
Most csak mar a pragai utunkal folytatom mert a Brigit mindent leirt nagyon alaposan es biztosan szebben mint az en kulfoldi magyarommal…csak 11 eves koromig jartam magyar iskolaba mentsegul…az a fo hogy megertsetek…es kapok egy csillagot a beszamoloert..
A  pragai bejelolt kempingek eleg tele voltak es fordulas megfordulas meg nagyobb keresesek utan a Gabor ismert kempingnek a cimet bevertuk a gps-be es 5 autos konvolyban praga city kozepen menve oda is erkeztunk ugy hogy nem is veszitetuk el egymast ez volt a legnagyobb csoda mert egyszer ketszer visza fordultunk az uton nem katolikus modon Yachting kempingnek hivtak egy szigetem szembe a visegradi varral ami este kivilagitva is nezet rank ott korbe alltunk es megbeszeljuk a helyzetet mert innen kompal kell atkellni a masik oldalra …sutott a nap elmegyunk vilamossal a kompos atvitt es rogton 2 percre ott volt a villamos…de nem tudtunk hol lehet jegyet venni igy logtunk mind a tizen…szegeny Ilon remegett a felemtol hogy nyugdijas koraban meg megbunttik majd hogy nem fizetet jegyet a villamoson es igy leszalltunk a harmadik megallonal mert mar  nagyon izgatottak voltunk hogy mikor jonnek az orok es megbilincselve az egesz csapatot nagy szegyenunkre es mindenki elott leszallitanak a villamosrol…szerencsenk volt mert nem jott ellenorzo…Ilon amikor fellszalltunk eszre vette hogy egy metro allomas is van ott a kompunk melett…nagyon jol tette mert ezzel biztosan hazatalalunk…Most nem meselem el a sok szepet amit pragaba lattunk mert egy az epuletek nevere nem nagyon emlekszem de egy olyan sokan voltak szorongva mentunk at a Karoly hidon ilyen sok embert meg ritkan lattam mintha valami tuntetesre mentek volt fekete volt a foter az emberektol…de nem csak hatalmas fekete felhok erkeztek felenk es zuty elkezdet esni jo alaposan ekkor bementunk Gabi a Jameszis…talalt az emeleten egy jo kis helyet mert tizen voltunk sor udito megvartuk hogy elalljon az eso…itt amikor kijottunk az Ilonek penzt mentek valtani es eltuntek ami nem volt nehez mivel  tele volt minden emberkekkel …a foteren meghallgatuk a torony orat ami ketto vert es kesz…Ilonek sehol es a fekete felhok ujra rank engedtek a esouket akkor beszalltunk egy ilyen kis setabuszba ami egy ora alatt felvisz a varba es korbe visz a hires nevezetes epuletek elott es nem aztunk el…
Vissza erkeztunk es nem sokara ujra egy sorozobe kelett mennunk mert ujra rajott az eso  ott valami mecset neztek es nagyokat kiabaltak tapsoltak erdekes milyen lelkesen neztek…Akkor Jamesz feltette a kerdest ki ehes mert mar kopognak a szemei az ehsegtol o ismert egy igazi cseh ettermet es hat menjunk oda es mivel csak 8-an voltunk mert Ilonek meg mindig nem kerultek elo 2 taxi eleg volt nekunk…valamilyen Svejg katonarol hires sorozo volt ti tudjatok jobban mirol van szo mert az iro a hires ott irta ezt a konyvet…igazan ez volt egy csodas ottlet mert nagyon erdekes volt a pincer felajanlott egy vegyes talat ahol mindenfele specialitas rajta van…persze hatalmas korsokban hoztak ki a soroket egy literes…jottek a talak eloetel hatalmas talakban minden fele sajt es cseh felvagottal…ekkor megerkeztek az Ilonek is taxival…meg megkostoltak az eloetelt utana jott a a java egy hatalmas tal tele hussal meg meg kulon kaposztas meg 2 hatalmas csulok meg mindenfele ami letezik a cseheknel es nem tudom a nevet egy szoval dagatra ettuk magunkat…es a vegen meg megkertuk hogy csomagoljak be a maradek hust mert nagyon sok maradt meg ha 8 adagot 10-en ettuk…nekem ez volt a szepen felujtott epuletek es a tisztasag utan a pragai nagy elmenyem mert ide soha nem jutunk el ha nem valakivel aki ismeri ezt hoznak ide…
A kijaratnal megbeszeltuk hogy taxival vissza megyunk a kempingbe de Ilon mar kiszemelte a metro terkepen hol kell menni es pont ket villamos  megallo es ott vagyunk a mi hozzank vezeto metronal…mivel nem tudtunk jegyet venni gyalog tettuk meg a ket villamos megallot es ott volt a Metro Jamesz es Fecsiek taxit kerestek mi meg emeszto setat tettunk meg es a metronal tudtunk jegyet venni…gyorsan haza erkeztunk de eppen hogy lekestuk a kompot de szerencsenkre barataink felhivva elokeritettek a kapitanyt es igy atkelltunk. A varakodas kozben a kis Bessy addig jatszott a folyo partjan meg bele esett….de szerencsere Gabor mar megtanitotta uszni a jacuziban igy semmi baj mert gyorsan kiuszott rajta volt az ov…de nagyokat remeget szegenykem.  Az estet kellemesen  eltoltottuk megneztuk a kompjuteren a kepeket amik majd nehany ev mulva jo emlekeket fognak vissza adni…
Reggel Gabik, Jamesz es Fecsiek utra indultak mi meg az Ilonnekal elbeszelgetunk es Silvio meg kette vagta a csulkot hogy nekunk is jo lesz az utra ami ugy is volt, utana mi is utra kelltunk…semmi problema az uton a Lindau i parkoloban megaludtunk 10 eurojer nagyon jo hely de nyaron elkell felejteni  mert most is tele volt …
Persze csak a klubnak koszonhetjuk hogy igy ossze johetunk mert soha nem talalkoztunk volna ossze. Nagyon jo volt jol ereztuk magunkat…

2024. március 19. kedd
József, Bánk, Józsa napja van
Halak
Holnap Klaudia, Alexa .

Fiat Ducato szélvédő hőszigetelő thermo paplan eladó