A hosszú hétvégén Dachauba (Németországba) mentünk.

Május elsején indultunk Dachauba. A GPS jócskán alul határozta meg a távot, 700 km helyett 900 km-re volt Szegedtől, így este fél 10-kor értunk a Dachau melletti Sulzemoos Ohmstr. 16. szám altti stellplatzra. Megérkezésünk után csak ámultunk és bámultunk, hogy mennyi eladó új lakó volt az udvarban. Mint kiderült ez egy nagy lakóautókereskedés illetve kempingbolt. Aki új német felépítményű lakót szeretne vásárolni, érdemes ott szétnézni. Sokkal olcsóbbak, mint itthon. A boltban minden kelléket be lehet szerezni a lakózáshoz. A parkoló alvásra kiváló, csend van, ingyenes, van áram, víz, wc és szennyvíz leeresztő. Ha valaki itt szeretne majd egy éjszakát eltölteni érdemes hamarabb érkezni, hogy legyen hely.
Másnap elmentünk a koncentrációs tábort megnézni Dachauba. Megrázó élmény volt. Az eseményeket képekkel illusztrálták, csak egy barakkot hagytak meg a 30-ból. A többi rész is látható volt. A látogatás után el kellett telni egy kis időnek, hogy újra fel oldódjon az ember. (Parkolás 5 euro, belépő nincs)
Onnan a 80 km-re levő Günzburgba mentünk, a Legolandba. Kicsi gyerekeknek nagy élmény, minden legóból. (Árak: parkolás 4 euro, felnőtt belépő 30 euro, 11 év alatti gyereknek 26 euro, nyitvatartás 10-19.). Mi nem mentünk be, mert későn értünk oda, 17 órakor és teljes belépő árát ki kellett volna fizetni.
Az esti szállás ismét a bolt melletti parkolóban.
3-án reggel elindultunk Ausztriába, a Hallstadti tóhoz piknikezni. Gyönyörű volt az idő és a táj. Este Bécs előtt aludtunk az autópálya mellett, hogy másnap korán indulhassunk haza.
Kár, hogy csak 4 nap jutott a kirándulásra.