Valami hétvégi áztatásra vágyva körbenéztünk, hogy hazánkban merre nem jártunk még. Némi hezitálás után kiválasztottuk Berekfürdőt, ahol voltunk már 1x 18 évvel ezelőtt, szóval semmire nem emlékeztünk.

Berekfürdő a Nagykunságban Karcag mellett található, tőlünk 185 km-re. Már előre eldöntöttük, hogy nagyon jónak kell lennie, hogy rendszeresen ennyit utazzunk. Aránylag jó utakon sikerült normál idő alatt odaérnünk és bár a kemping tele volt, azért találtunk hátul a kerítés mellett egy egész jó kis szeparált placcot. Úgy éreztük, mintha mi lennénk a vendégek egy lengyel kempingben, annyi lengyel vendég volt.

Nos lássuk a tapasztalatainkat. Előnyök: A kemping nagy, egy régi gyümölcsös területén lett kialakítva, füves szabad területek, nincsenek parcellák. Bár sok a fa a kempingben, azért lehet találni olyan helyet, ahonnan az antenna kilát a satellitre. Éjszaka nagy a csend. Jó minőségű gyógyvize van, ugyanolyan síkos jellegű, mint a kerekdombi fürdőé. Áramellátás jó, free wifi is van, bár mi csak egyszer tudtuk kicsiholni a gépeinkből, nagyon lassú volt, ezért a mobil wifinket használtuk. Szoc boxok mindenfelé, normálisak, tiszták is. Nyitott konyhák is vannak, tűzhelyekkel, az egyikben vagy 20 bérelhető hűtőszekrény is van. Közvetlen átjárás van a fürdőbe, bennefoglaltatik az árban, az élménymedencék is. A kemping és fürdő egy hosszanti tengelyen fekszik, tehát az elejétől a végéig hosszabb sétát igényel. Kinn nagy csúszdás élménymedence a kicsiknek, úszómedence a "sportolóknak" egy nagy meleg ikermedence a családoknak, és 2 gyógymedence az "időtálló" :)  vendégeknek. Fedettben 1 meleg élmény és 2 gyógymedence. Két nagy sportpálya, egy homokos röpi, egy betonos foci. A fürdő is nagy területen fekszik, rengeteg fával, madárvilággal. Hölgyeknek sok shoppingolásra alkalmas bót :). Benn a fürdőben egy sarokban étkezési lehetőségek, 7-8 büfé egymás mellett, 2 halas, 3-4 melegétel, 1 lángosos, 2 bográcsos karcagi birka-pacal-marha-csülök pörkölttel, kenyérlángos, pizza is kapható.  Kocsma is van, rögtön kettő. Az ikermedence másik végén egy nagy teraszos étterem található, napi 1000,- Ft-os menüvel hétvégén is. Mi ettünk az ott töltött három nap alatt halászlét, pacalt, birkapörköltet, lángost, süllőt, toros töltöttkáposztát a büfékben. Mindegyik kifogástalan volt. A kemping jobb oldalán horgásztó van, de sajnos oda nem lehet lakóval betelepedni, mert állandóra telepített lakók állnak a tóval szemben. A fürdő főbejáratán át érdemes inkább közlekedni a kempingből - állandó karszalaggal - ami rögtön a berekfürdői evnyú-ra vezet. Ezen a "sugárúton" szemben rögtön a polgármesteri hivatal lelhető fel, jobbra 100 méteren kispiac, 2 fagylaltozó, pékség, könyvtár, patika, COOP üzlet, balra 100 méteren 1 hotel.(Talán az is elég, ha az embert kiáll a főbejárat elé és  jobbra-balra szétnéz. )  :) És aki ettől nem fáradna el, választhatja az innen induló, a Hortobágy szélén haladó 18 km-es bicikliutat. Pontos térkép jobbra a piac mellett található.

Hátrányok: Kicsit retro a kemping. Az egyik oldalán elkerített gépészeti terület, lerakott sittel, ócska gépekkel.  Sok faház van benne, de ezek is lelakottak, elég ócskának néztek ki. Az utak és járdálapok törtek, besüllyedtek, oda kell figyelni a járásra. A fedett fürdőt az elmúlt években fejleszthették fel, de 1 kisebb térben 3 medence van csak, amikor esett az eső, nagy zsúfoltság volt. A büfésor is eléggé retro, az előtte lévő asztalokról nem beszélve. Egy házaspár ebédköltsége itt a büfésoron levessel, főétellel, ital nélkül 5000,- Ft. körül jön ki, kivéve, ha az étteremben a menüt választja 1000,- ft/fő. árban. Szombat délben a COOP-ban volt három, azaz három szeletelt fehér kenyér, az is tegnapi.  A büfék melletti gyógymedence valószínűleg a múlt századból maradt még itt. Ennek ellenére a kempingárak hasonlóak a jobban szituált kempingek áraihoz. Pl. kedvezménykártyával kettőnknek 3 éj 18.000,- Ft. volt.

Nos, ez a kemping nem nyűgözött le bennünket, még várunk egy kicsit egy nagyobb felújításra.