Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Az új Fiat Ducato motortérbeázása nem tűnik komoly problémának. Pedig sokszor komoly hibákat okozhat.

Sokan csak legyintenek rá, hogy az nem egy nagy gond ha befolyik egy kis víz a motorra. Majd megszárad. Na igen. Ez igaz. De ott van a de.
Az X250-es motorkialakitása olyan, hogy ha befolyik az a kis víz, és ráfolyik a motorral, akkor az szépen megreked a befecskendező mélyedésében. Mivel a légbeömlö nyílás éppen ezek fölött van, ezért minden egyes alkalommal ott fog jelentkezni és nem igazán áldásos hatását kifejti annak rendje és módja szerint.
A hengerfej ezen részén található érzékeny és létfontosságú befecskendezőket és annak elemeit találhatjuk. Néha előfordulhat hogy megáll egyik másik ezek közül, és ekkor jön a gond. A vízbeszivárgás miatt elrozsdásodott és berohadtak a csavarok. Többnyire beleszakadnak az öntvénybe, vagy egyszerűen meg sem mozdulnak. Ekkor jön a hengerfej levétele, annak járulékos többletmunkájával és jelentős költségével. Továbbá ekkor derül ki hogy sikerül-e kiszedni a begyógyult csavarokat vagy sem.
Ez a kellemetlen és zsebbenyúlós tortúra megelözhető. ha megfelelően vízállóvá teszük a motorteret. Ennek a kis műveletsornak olvashatjuk a gyár által kidolgozott és kiadott leírását.
Senki ne higye, hogy ez őt nem érintheti, mivel 80-100 ezer kilómétert futott 2-3 éves kocsikon is előforduló hiba. Erre a gyárban is rájöttek és az új kocsikat már ezen módositásokkal gyártják. Figyelmesen olvasva megtalálhatjuk alvázszám alapján, hogy mit kell elvégezni az adott autón.
A szélvédőnél történő profiltömités tulajdonképpen butil tömitővel végzik el. Bármelyik butil, akár a szallag is megfelelő erre a célra. Ez a leírásból nem derül ki, csak cikkszámot említ, azt meg csak a szervízben tudják beazonosítani.
Ha valaki nagyon erősködik, akkor tulajdonképpen garanciális javításként is elvégzik ezt a műtétet. Tulajdonképpen gyári hiba. A rozsda nem lenne megengedhető pont ezen a helyen.

Leírás megtekintéséhez klikk ide

Szeretném még egy másik pontra felhívni a figyelmet. A motor alatti védőboritás fontoságára. Mivel ez az eszköz 3 részből áll, és a gyárban szériában csak a jobb oldali részt építik be, ezért az esőlevet, sárt és sós latyakot szabadon veri fel a motortérbe a futómű. A szíjak és elektromos berendezések csak úgy fürdenek ezekben a levekben. Egyszerűen és aránylag kicsi befektetéssel meg lehet oldani, és főleg aki télen használja a kocsiját, annak feltétlenül ajánlott felszerelni.
Ha valaki sokalja a szervízekben az árajánlat kérés után elhangzó közel 70 ezer forintos összeget, akkor anak szívesen segítek az alkatrészeket beszerezni jelentősen kedvezőbb áron. 

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.