Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

Már majdnem két hete hoztam Németből az új családtagot…egy öregecske (1991) Chausson Acapulco 59-et, 2,5litres turbo Ducato-t.

 Arrafelé egy barátom vit el autóval, sajnos Magyarország után már nem sokat láttam az útból mert besötétedett és az út többi részét sötétben kocsikáztuk át. Hajnalra értunk Schwabisch Gemünd-be, egy kis pihenés, aztán szaladgálás egy 200km-s körben a Mobile.de-n kinézett lakókocsikat megnézni-hurrá!-megvan amire vágytam (és ami a családi költségvetésbe belefér!). Másnap reggel rohanás a hivatalos papirokat intézni (azért rohanás mert délire farsangzáró ünep volt kihirdetve és német házigazdánk figyelmeztetett hogy 11 óra után minden bezár). Hálistennek minden jol ment, és 11 órakor már az új, saját nevemre szoló számok voltak a kocsin.Még egy kis uzsona házigazdánknál, aztán irány tankolni és tünés hazafelé. Minthogy hazafelé egyedül jöttem , és Europának ezen a táján még nem jártam, még otthonról felkészülve indultam el: táskámban a vadonatúj GPS, friss I-Go-val a kártyán. Fel is szereltem, bekapcsoltam, megadtam az útirányt és indulás! El is vitt szépen Aalen város bejáratáig...ott egy körforgó elött közölte hogy a harmadik kimeneten térjek le jobbra...aztán amikor már bent voltam szól, hogy a másodikon térjek jobbra...Szófogadó kisfiu vagyok ugyhogy szépen kifordulok (kicsit vadászosan véve a kanyart) de alig megyek pár métert már szol is: “az utat rekonfiguráljuk“ ! És aztán szép lassan , minden második útkeresztezödésnél habozva és “rekonfigurálva” átkocsikázza velem keresztűl-kasul a várost, de utóvégre kikerülök az autopályára vezető útra. És persze hogy minden jobban menjen az esö is elkezd zuhogni...A pályán örvendezve érzékelem a 2,5 litres turbodizel markáns erejét és a kocsi sebességét! Következik Nürnberg...tudom hogy valahol le kel térjek jobbra...de mire szól az átkozott GPS már az elosztó közepén tartok! Persze már megint a szokásos „rekonfigurálunk“, és nemsokára már Nürnberg kellős közepén lötyögok jobbra-balra a kicsinek igazán nem mondható kocsival...Gözöm sincs hogy milyen irányba kéne menjek és az én „útvezetöm“ igencsak bizonytalankodik. És közben zuhog az esö és be is sötétedik! Körülbelül 2 ora kerengés után azért örömmel látom hogy kikerültem egy autopályára, és minthogy a GPS halgat nagyot, csak remélni merem hogy jó irányba haladok. Végre látok egy táblát is amin irja hogy Pasau, most már tudom hogy jó irányba megyek. Átvágtatok Ausztrián minden különösebb tévelygés nélkül. Igaz hogy itt nagy segitségemre voltak az útmenti útiránytáblák amelyek egy darabig mutaták hogy Bécs, utána meg hogy Budapest. Beérek Magyarországra, megcsodálva a telyesen üres határátkelőt. Szól a mobilom, unokatestvérem Budapesten már nyugtalankodik, hogy hol vagyok, megnyugtatom, beállok egy kúthoz hogy tankoljak és matricát vásároljak, amikor a pénztárnál mondják hogy hány forint megdermedek…nekem csak eurom meg lejem van…Mondom a hölgynek…és hálistennek mondja hogy igy is jó…elfogadja az eurot is. Nagy örömmel vágtatok ki az M1-re…és egy jó nagy zökkenő eszembe jutatja hogy hiába fizethettem ejroval….már keleten vagyok! És hogy minden jol menjen a GPS kiugrik a tartóból, leesik a kocsipadlóra és kiugrik belöle a kártya…Az első kiálónál megálok hogy összeszedjem. Persze ujra be kel adni az adatokat, és látom hogy hiába irom be hogy Hegyeshalom…nem akarja elfogadni…küszködük vele egy darabig összevissza sétálva a menükben (azt hiszem ekkor kipipáltam valamit amit nem kel!), végre sikerül meggyőzni hogy B-pestre akarok menni, elindulok…és pár km után letérit az autopályáról ! Közben jó nagy köd is lett, úgyhogy tetszik-nemtetszik halgatok reá…bevisz Mosonmagyaróvárra…és egy templom elött megálit, büszkén kijelentve hogy megérkeztünk az uticélba!!! Már dühöngeni sincs erőm…újra feltöltöm az adatokat…kivisz a pályára és onnan irány Budapest. Vecsésre kel érjek, ugyhogy letérit az M0-ra minden kaland nelkül, már Budapest alatt vagyok amikor “megzöldül” az út…tele rendőrökkel akik szépen lekergetnek mindenkit a pályárol, minden különösebb magyarázat nélkül… Persze a GPS üvöltözik hogy nem jol van, egy ideig vissza akar vinni az M0-ra, aztán beletörödik sorsába és elkezd sétáltatni Budapesten. Minthogy Pesten utoljára ezelőt 46 ével jártam gözöm sincs arról hogy merre vagyok, a fránya készülék pedig mind pontatlanabbul irányitgat…majd minden eltérést késön mondva. Mikor megláttam végre egy táblát ami a ferhegyi reptér felé irányitott “HEUREKA” kiáltással fordultam arra, tudván hogy uticélom azirányban van. Meglátom a Tesco-t is ahol le kel térjek…megérkeztem! Igaz hogy nem éjfélkor, ahogy számitottam hanem hajnalban! A három tévelygés és egy abszulut érthetetlen félrevezétes (Mosonmagyaróvár), utamat vagy négy orával hosszabitotta meg! S az életemet röviditette pár ével az idegeskedés miatt! Másnap unokatesommal tárgyalgatva a dolgokat rájöttünk a dolgok nyitjára is. Hiába okoltam a GPS-t (egyébként elismert jó márka!), szegénynek semi hibája nem volt. Egyszerüen a kocsi müszerfalára téve, a benyuló alkov miatt nem látott csak három-négy műholdat (és erre utközben is reájöhettem volna mert elég gyakran óbégatott, hogy elvesztette a kapcsolatot). Azonnal megoldottuk a dolgot: egy gyors beszaladás Pestig, szaküzlet, antenna hosszu kábelen, felragasztás a lakó tetejére,gyönyörködés az állandó 10-19 hold csilagképében-és egy pár méteres pontosággal működő szerkentyü! De ennek ellenére megesküdtem hogy útra többet igy nem indulok! Régebben, amikor ilyen utvezető csodabogarakról még nem is álmodtunk, a térkép volt a tutti! Volt belőle a kesztyütartóban egy fél köbméter, minden út elött gondosan kitervezve az útirány,néha még egy navigáciot elősegitő kis lista …szóval ritkán történt meg hogy ne arra kerüljek amerre terveztük! Elég lett volna egy europatérkép és talán már könyebben ment volna a dolog, de én úgy gondoltam hogy a tehnika jobb! De kiderült hogy nem mindig! Ugyhogy ezentúl a modern szerkentyü mellé odakerül majd a régi jó, szokásos térképgyüjtemény is! Jó hoszú lére eresztve adtam elő a dolgokat, de nektek, kedves klubtársaim, érdemes egy dolgot megtenni ha GPS-re bizzátok magatokat: egy kis antenát (kisebb mint egy gyufáskatulya) feltenni a lakóauto tetejére! És nem árt ezt megteni személygépkocsitokon is, pláne ha a szélvedőtök nem elég döntött tipusu. És...egy klaszikus térkép is aranyat érhet néha...

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.